امتیازات Death Stranding

میانگین نمرات بازی؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    191
  • نظرسنجی بسته شده است .

Outer Heaven

کاربر سایت
Apr 21, 2011
4,317
121065


Directed by: Hideo Kojima
Writers: Hideo Kojima; Hitori Nojima
Initial release date: November 8, 2019
Composer: Ludvig Forssell
Genre: Strand
Engine: Decima
Platforms: PlayStation 4, PC​


Metacritic:82

Metacritic:86 pc version


Atomix:10/10
Digital Chumps:10/10
Remoteplay:10/10
InsideGamer:10/10
Famitsu:10/10
Bazicenter:10/10
TheSixthAxis:10/10
Digitally Downloaded.net:10/10
We Got This Covered:10/10
Trusted Reviews:10/10
Gaming Trend:10/10
GamingAge:10/10
GamePlanet:10/10
GamerSky:10/10
GameRevolution:10/10
PushSquare:10/10
ScreenRant:10/10
EGM:10/10
DailyStar:10/10
Millenium:9.8/10
IGN Italia:9.8/10
Areajugones:9.7/10
4Players.de:9.5/10
Playstation LifeStyle:9.5/10
Jeuxvideo.com:9.5/10
IGN Japan:9.5/10
Gaming Nexus9.5/10
Gamer.nl:9.5/10
CheatCC:9.4/10
SpazioGames:9.4/10
Hobby Consolas:9.3/10
COGconnected:9.3/10
Multiplayer.it:9.2/10
Vandal.net:9.2/10
Metro Montreal:9.1/10
Multiplayer.it:9.1/10
Worth Playing:9/10
DarkStation:9/10
3DJuegos:9/10
Post Arcade (National Post):9/10
Power Unlimited:9/10
Games.cz:9/10
‍Gryonline.pl:9/10
GameSpot:9/10
Shacknews:9/10
PSX-Sense.nl:9/10
PLAY! Zine:9/10
JeuxActu:9/10
God is a Geek:9/10
GameOver.gr:9/10
Eurogamer Italy:9/10
Everyeye.it:9/10
GamePro Germany:8.9/10
The Games Machine:8.8/10
IGN Spain:8.7/10
Gamers Heroes:8.5/10
LevelUp:8.5/10
XGN:8.5/10
GameCrate:8.3/10
Meristation:8/10
Merlin'in Kazanı (Turkey):8/10
VideoGamer:8/10
Easy Allies:8/10
Critical Hit:8/10
Guardian:8/10
ZTGD:8/10
Press Start Australia:8/10
PlayStation Universe:8/10
Gameblog.fr:8/10
Destructoid:8/10
Attack of the Fanboy:8/10
CGMagazine:7.8/10
Digital Trends:7/10
Game Informer:7/10
Vgames:7/10
USgamer:7/10
TrueGaming:7/10
Metro GameCentral:7/10
Hardcore Gamer:7/10
GamesRadar:7/10
IGN:6.8/10
GameCrirics:6.5/10
VG247:6/10
AusGamers:6/10
VGC:6/10
GiantBomb:4/10
GameRant:4/10
Stevivor:3.5/10
 
آخرین ویرایش:

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,031
نام
مازیار
یه چیزی اینجا اوج گرفته اینجا که به زبون نمیارم که بهونه نشه برای پاک کردن پستم،. حالا یکی از این جماعت 300 سال یه بار میاد تو فروم سالی دو تا پست میزنه، مهم نیست، ولی اون یکی که پایه ثابت گیر دادن به دیگرانه باید با بقیه کاربرا و نظراتشون آشنا باشه، هر کی دو سال فعالیت مستمر داشته باشه میدونه من و خیلی دوستان سالهاست مخالف تک مراسمی کردن فصل جوایزیم، واقعا فکر کردید ب ای چیز بی اهمیتی مثل کوجیما اومدیم میگیم گیم اوارد بی اعتباره، چقدر تباه، حالا یکی از این فرصت میخواد استفاده کنه خودش رو خالی کنه، راحت باش عزیزم، حسابی زور بزن....

چه حالی میده دث بیگ وینر شه، ولی گیم اواردز رو نگیره، یه عده از شدت تناقض در هم مچاله میشن....
 
  • Like
Reactions: Z-fan

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,377
نام
سید محمد حسین
یه چیزی اینجا اوج گرفته اینجا که به زبون نمیارم که بهونه نشه برای پاک کردن پستم،. حالا یکی از این جماعت 300 سال یه بار میاد تو فروم سالی دو تا پست میزنه، مهم نیست، ولی اون یکی که پایه ثابت گیر دادن به دیگرانه باید با بقیه کاربرا و نظراتشون آشنا باشه، هر کی دو سال فعالیت مستمر داشته باشه میدونه من و خیلی دوستان سالهاست مخالف تک مراسمی کردن فصل جوایزیم، واقعا فکر کردید ب ای چیز بی اهمیتی مثل کوجیما اومدیم میگیم گیم اوارد بی اعتباره، چقدر تباه، حالا یکی از این فرصت میخواد استفاده کنه خودش رو خالی کنه، راحت باش عزیزم، حسابی زور بزن....

چه حالی میده دث بیگ وینر شه، ولی گیم اواردز رو نگیره، یه عده از شدت تناقض در هم مچاله میشن....

فصل جوایز اتفاقا باید تک مراسمی باشه واقعا... (البته به هیچ وجه نباید تک جایزه ای شه این فصل)... مراسم گیم اواردز جدا مهمه و بزرگ، اگه بشه دوتا یا بیشتر، قطعا کیفیت مراسم ها به وضوح میاد پایین و خب داورا و هیئت تصمیم گیرنده اش خیلی گنده اند... حالا هر چقدرم احمق باشن...:D
خود مراسم به نظرم چیز مهمیه و نمایش ها و آدمایی که میارن چیزایی که به نظرم باید مدام متمرکزتر و بزرگتر شن

بعلاوه که به نظرم ارزش بیگ وینر و جوایز مطبوعات مختلف تو مقوله بازی های ویدیویی خیلی باارزش تر از مدیوم های دیگه مثل فیلم و موسیقی اند (به کتاب و گستردگی جوایزش نمیرسه البته) و اصن این جوری نیست که این سال ها ارزش بیگ وینر بیاد پایین تر (البته تعداد جوایز این بخش به طرز مسخره ای غیر ثابته و سر همین نمیشه تعداد جوایز عناوین رو تو سال های مختلف با هم مقایسه کرد اصلا که اینم مشکلشه و نحوه انتخاب و این هاش یکم مورد سواله)

به هر حال تعداد نامزدی زیاد لزوما به معنای بردن جوایز زیاد نیست... (فلش بک هورایزن زیر داون و گیم اواردز 2017)
 
  • Like
Reactions: Cait Sith

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,031
نام
مازیار
فصل جوایز اتفاقا باید تک مراسمی باشه واقعا... (البته به هیچ وجه نباید تک جایزه ای شه این فصل)... مراسم گیم اواردز جدا مهمه و بزرگ، اگه بشه دوتا یا بیشتر، قطعا کیفیت مراسم ها به وضوح میاد پایین و خب داورا و هیئت تصمیم گیرنده اش خیلی گنده اند... حالا هر چقدرم احمق باشن...:D
خود مراسم به نظرم چیز مهمیه و نمایش ها و آدمایی که میارن چیزایی که به نظرم باید مدام متمرکزتر و بزرگتر شن

بعلاوه که به نظرم ارزش بیگ وینر و جوایز مطبوعات مختلف تو مقوله بازی های ویدیویی خیلی باارزش تر از مدیوم های دیگه مثل فیلم و موسیقی اند (به کتاب و گستردگی جوایزش نمیرسه البته) و اصن این جوری نیست که این سال ها ارزش بیگ وینر بیاد پایین تر (البته تعداد جوایز این بخش به طرز مسخره ای غیر ثابته و سر همین نمیشه تعداد جوایز عناوین رو تو سال های مختلف با هم مقایسه کرد اصلا که اینم مشکلشه و نحوه انتخاب و این هاش یکم مورد سواله)

به هر حال تعداد نامزدی زیاد لزوما به معنای بردن جوایز زیاد نیست... (فلش بک هورایزن زیر داون و گیم اواردز 2017)

از همون روز اول صنعت گیم، سنجش هاش بر اساس خرد جمعی بود، شما موقع نمرات نمیای بگی خوب Ign 10 داده پس بازی دهه، یا برعکس، همیشه همینطوره،
تو فصل جوایز هم تکثر گرایی کیفیت انتخاب رو افزایش میده، تا اینکه مثلا چند نفر بشینن برای همه دنیا تصمیم بگیرن چی خوبه... همون اسکارم سالهاست دارن پارش میکنن و انتخاب هاش رو ابلهانه و جهت دارانه میدونن.
از طرف دیگه، اوکی ما اسکار میخوایم، چرا گیم اواردز 5 ساله باشه، چرا دایس 24 ساله نباشه؟؟؟؟ چرا مراسم کلفتی مثل بفتا نباشه، چرا gdc نباشه؟؟؟
 

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,377
نام
سید محمد حسین
از طرف دیگه، اوکی ما اسکار میخوایم، چرا گیم اواردز 5 ساله باشه، چرا دایس 24 ساله نباشه؟؟؟؟ چرا مراسم کلفتی مثل بفتا نباشه، چرا gdc نباشه؟؟؟

GDC که جنبه عمومی نداره خیلی...کنفرانس بازیسازهاست و یه چیزی بین دولوپرهاست تا پابلیشرها (و مباحثی مثل E-Sport و اینا هم نمیتونه این جوریکه فعلا هست توش برگزار شه)
بفتا کلفته، ولی کلفتیش از بخش ویدیو گیم اش نمیاد... دایس هم مراسمش کوچیکه
بحث برمیگرده به کیفیت و بزرگی و آدمایی که توش اند، نه قدمتش که مگه مثلا 30 ساله بهترین برگزار کننده باشی، خب دیگه جا پات سفته مثل اسکار، هیچ کس هیچ غلطی نمی تونه کنه روبروت از حیث کیفیت برگزاری و...

جامعه سینما هم هر چقدر به اسکار فحش بدن(و حق دارن) بازم براشون مهمه هر سال مراسم

و خب حرفت در مورد خرد جمعی کاملا درسته... واسه همین میگم بزرگتر شدن گیم اواردز اصن چیز بدی نیست... چون اون تاثیر خرد جمعی هست همیشه، کم هم نمیشه (نمیدونم میشه؟ به نظر من اتفاقا بیشتر هم شده تاثیرش بعد قضایای U4 و Zelda و GOW و...)
 

armintn

کاربر سایت
Jan 11, 2012
1,614
نام
Armin
من گذاشتم اول بازی و تجربه کنم بعد راجع بهش نظر بدم . تا الان که فکر می کنم تقریبا 70 درصد بخش داستانی و رفته باشم ، تقریبا به یه دید کلی نسبت به بازی رسیدم . گفتنی ها رو اکثرا گفتن . نکات مثبت و منفی که می تونه برای یه عده اهمیت داشته باشه و برای یه عده دیگه نه . اما چیزی که اینجا توی این تاپیک دارم می بینم . برخورد بچه ها با بازی فقط دو جنبه داره . عشق و نفرت . یه عده از در عشق وارد میشن یه عده هم چشم بسته از در نفرت . بیشتر گاردی هم که نسبت به بازی هست حس می کنم از نفرتی میاد که یه سری به کوجیما و شخصیتش دارن . جمله هایی مثل گند کاری عظیم و فلان و بهمان ... یا شاهکار دست نیافتنی و ... این مواجهه با بازی از روی عشق و نفرت باعث میشه نتونیم هیچوقت یه اثر رو از دید درستی بررسی کنیم . دث استرندینگ برای من یکی یه تجربه ی ناب بود . اسمش و تجربه میذارم واسه اینکه توی مواجهه با این بازی به شخصه حس کردم دارم کاری انجام میدم که تا قبلش به این صورت انجام ندادم . طی کردن مسیر و برنامه ریزی برای پیدا کردن بهترین مسیر واسه رسیدن به مقصد و پیش بینی آب و هوا و انتخاب درست تجهیزات واسه اینکه توی سفر پیش رو کم نیارم و به دردسر نیوفتم چیزی بود که من یکی شخصا تو بازی دیگه ای تجربه نکردم . حالا این می تونه واسه یه عده خسته کننده و احمقانه باشه واسه یه عده دیگه مثل من لذت بخش ... اما از تمام این داستانا که بگذریم میرسیم به یه نکته ای که واسه من خیلی خیلی مهم بود توی این بازی . سالهاست که از ابتدای خلقت صنعت گیم ، عادت کردیم به کشتن . به کشتن موجودات زنده ای که مقابلمون قرار میگیرن ... همیشه این قضیه واسم مساله بوده که چرا باید کشت . چرا راه دیگه ای نیست . چرا اینقدر گرفتن جون یه موجود دیگه توی دنیای گیم برامون عادی و جزو ارکان بنیادی یه گیم به حساب میاد . اما اینجا برای هر مساله ای که به کوجیما بخوایم ایراد وارد کنیم . من یکی که به احترام این رویه ای که توی بازی دنبال می کنه کلاه از سرم برمیدارم . به شخصه عاشق این شدم که توی دث استرندینگ کشتن حتی یک نفر عواقب سنگینی به دنبال داره . چیزی که ما گیمرا بهش عادت کردیم و اگه نباشه حس می کنیم یه چیزی توی بازی کمه . نه آقا جان کشتن نباید عادی باشه برامون . نابودی و فناشدن یه موجود دیگه حتی بصورت مجازی ، لذت بخش نیست . اینو توی دث استرندینگ تجربه کردم و الان دیگه با اطمینان میگم که کوجیما برام ورای تمام بازی سازای دیگه ست . ازون ور به احترام ریسکی که این آدم کرده و توی این مارکتی که به عرضه و تقاضا زندست ، دست به تجربه ی جدیدی زده برای من قابل ستایشه . حالا می خواید ازینکه یه عده به این آدم میگن استاد ، حالتون به هم بخوره یا نه . کوجیما استاد مسلم بازی سازیه . استفاده از کلمه ی استاد هم برای یه چنین آدمی گناه کبیره نیست که تا چند نفر استاد استاد می کنن می ریزین سرش . به کوجیما نگیم استاد به کی بگیم ؟؟؟ اینکه بازی انقلابیه یا نه هم ، هیچ احدی الان راجع بهش نمی تونه نظر بده ... زمان مشخص می کنه . یه زمانی یه بازی به اسم کیل سوئیچ اومد که خیلیا مسخرش می کردن . زمان گذشت و نشون داد که انقلاب عظیمی و توی صنعت بازیها به وجود آورد و الان اکثر بازیهای مورد علاقه خیلیا ، دارن همون چیزی و استفاده می کنن که یه زمانی توی کیل سوئیچ و امثالهم به وجود اومد . پس صبر می کنیم تا ببینیم زمان بهمون چی نشون میده .
 

SPILL

کاربر سایت
May 20, 2013
2,239
نام
HESAM
قرمز:
که چی؟ میخوای بگی کارکنان GG چون روی انجین کار کردن پس حساب نمیشن؟ پس با این حساب صداگذار ها هم که کلا حساب نمیشن. بازیگرا هم هویج بودن. گیم پلی هم چون کلا بویی ازش نبرده، پس اونایی که روش کار کردن در واقع وجود خارجی نداشتن. موسیقی هم که کلا یه چیز جانبیه و حساب نمیشه. خود کوجیما همه کاره بوده. 80 تا کوجیما داشتن با هم روی بازی کار میکردن. بقیه اعضای تیم سازنده سیاهی لشگر بود.

سبز:
کدوم تضاد؟ یه موتور کامل دادن بهش با پشتیبانی مالی و فردی بسیار خوب از طرف سونی. نیروهای خودشون رو هم فرستادن کمکش کنن که عملا نصف افراد سازنده بازی رو تشکیل میدن. در واقع با توجه به گیم پلی توی در و دیوار بازی، نه تنها اون بودجه نامحدود نیست، بلکه بیشتر کلمه "بودجه فضایی" متناسب تره براش و از سرش هم زیادی بوده. مفت مفت بهش منابع دادن (اونم به یه کارگردان که اومده بیرون به معنای واقعی کلمه هیچی پشتوانه نداشته) و خروجی کارش این بوده.
===
من نمیدونم شما توی کدوم دنیا سیر میکنی، اما سعی کن با این حقیقت کنار بیای که با توجه به اون حمایت مالی و فردی و آزدی عمل عالی که خیلی از افراد با استعداد و گمنام آرزوی داشتنش رو دارن و اون حجم از تبلیغات و بازاریابی ها و هایپی که دور و بر بازی بود، کوجیما اساسی گند زده و با توجه به حرف هایی که زده، دقیقا به همون خودنمایی و خودشیفتگی‌ای هست که ملت میگن. سعی کنین این رو هم درک کنین که کوجیما فضایی نیست و میتونه خودش رو مسخره خاص و عام کنه. همونطور که کلیفی بی کرد، همونطور که اینافونه کرد، همونطور که تیم سویینی و رندی پیچفورد چپ و راست میکنن. همونطور که امکان داره میازاکی و دراکن و بارلوگ و کن لوین و هزارتای دیگه هم وقتی زمانش برسه، بکنن.

پ.ن 1: کوجیما خیلی وقته دروغ میگه ولی شماها اینقدر خوشتون میاد که باورتون نمیشه. یه نگاه به همون MGS که عاشقشی بنداز. چند بار کوجیما گفته بود فلان شماره، آخرین MGSـیی هست که میسازم؟ این دروغ نیست؟ حتما باید پشتک وارو هم بزنه کنارش تا باورتون بشه؟ کی میخوایین بفهمین کوجیما توی حربه های تبلیغاتی استاده و خیلی شیک و مجلسی میدونه چی بگه که نگاه ملت رو به سمت خودش جلب کنه؟

پ.ن 2: توی این تاپیک خیلی چیزا فهمیدیم:
  1. اگر متا بالا بود، میکوبیم تو سر بقیه،
  2. اگر بالا نبود، نمره های کامل ملاک میشه،
  3. اگر نشد، یوزر اسکور ملاک میشه،
  4. اگر نشد که آمریکاییا نمیفهمن،
  5. اگر نشد، نظر اونایی که بازی کردن مهم میشه،
  6. اگر نشد نظر اروپاییا مهم میشه،
  7. اگر نشد که سبک بازی و نفهم بودن ملت مهم میشه،
  8. اگر نشد تعداد کارکنان و بودجه استودیو مهم میشه،
  9. اگر نشد افسردگی کوجیما ناشی از اخراجش از کونامی و تاثیرش روی بازی که توجیه کننده نقدها و نمراتش هست مهم میشه،
  10. و اگر اینا همه نشدن، کوجیما زاده ذهن همه بوده و همچین شخصیتی اصن وجود خارجی نداره.
یادمون باشه برای توجیه گندکاری سازنده های مورد علاقه-مون از این بعد به این شیوه عمل کنیم. ظاهرا خوب جواب میده.
کارکنان گوریلا رو کاری وقت گذاشتن که صرفا برای دس استرندینگ نبوده ، به عبارتی برای خودشون هم کارایی داشته و بسیار مهم بوده ، اما فلان بازیگر که میاد تو این بازی وقت میزاره و دیالوگ و موشن کپچر اجرا و یا تمرین میکنه صرفا فقط برای این بازی هست و وقتی سر پروژه بعدی بره این دیالوگ هارو باید بزاره کنار و بهتره اینا به هم ربط ندیم و قیاس اشتباه نکنیم .

گیم پلی شاید از نظر شما و برخی دیگه تو در و دیوار باشه ( نمیدونم بازی کردی یا نه ) ، اما برای برخی بسیار مورد پسند بوده و این حرفایی که میزنی در مورد بودجه من اطلاعاتی ندارم بودجه اش چقدر بوده که بتونم دسته بندی کنیم فضایی بوده یا زمینی و یقینا شما هم نمیدونی و صرفا داری پیش بینی میکنی همچین چیزی رو ، اما حداقل من اینو میدونم استفاده از واژه بودجه نامحدود بسیار بی معنی هستش و در تضاد هست با ۸۰ نفر نیروی انسانی برای ساخت دس استرندیگ ، مارکتینگ بازی و نیروی انسانی رو هم که اگه بخوای قیاس با بازی‌هایی همچون Spider-Man یا GOW و Uncharted میبینی که باز هم این در تضاد هستش .

حالا اینا به کنار که صرفا دیدگاه من نسبت به این موضوع بوده اما این مساله ای که مطرح شده توجیه نیست برای این ۱۰ نکته که شما ردیف کردی ، شما بهتره برگردی پست قبلی من رو توی همین تاپیک بخونی که گفتم : بازی برای من شاهکاره اما کاملا حق میدم به کسی که نتونه از بازی لذت ببره و یا اون رو شکست به حساب بیاره . هیچ توجیه پشت این پست نیست .

اما در مورد شخصیت کوجیما من عرض کردم برای من ایشون خاطره سازترین فرد در گیم بوده ، و بصورت آماری هم گفتم هیچ کارگردانی مثل کوجیما نداشتیم که یک فرانچایز رو اینهمه سال تو اوج نگه داره ، پس طبیعتا وقتی در مورد یه همچین کارنامه ای صحبت میکنیم حاشیه ها و تبلیغات‌های پیرامون این فرد هم بیشتر خواهد بود و کوجیما هم داره ازش استفاده میکنه ، چرا نکنه ؟

یادمه تو مراسم بفتا سال ۲۰۱۳ وقتی نیل جایزه بهترین بازی سال رو برای دلست گرفت داشتن باهاش بعد مراسم مصاحبه می‌کردند ، که خودش به وضوح داشت میگفت ، من دوس دارم بازی های رو که خودم دوس دارم بازی کنم رو بسازم و همیشه دوس دارم تجربه جدیدی رو خلق کنم اما ، همیشه نمیشه اینکار رو کرد و گاهی ناگزیر هستیم به خاطر سیاست های کمپانی روی یه سری بازی های دیگه کار کنیم . بله کوجیما قبلا گفته این اخرین متال کیر هست و بعدش دوباره متال ساخته ، اینو نمیشه یه دروغ در نظر گرفت ، به خاطر سیاست های کمپانی گاهی سازنده مجبوره تن به ساخت آثاری بده که حقیقتا ترجیح میداد به جای اون چیز دیگه ای بسازه ، که خب دیدیم کوجیما حتی تا ساخت Silent hill هم پیش رفت و تو مصاحبه هاش اگر بخونی میگفت که برای ساخت سایلنت هیل چی کارا کرده و اینکه که خودش کلا ادم ترسویی هست و خیلی سریع وحشت میکنه و به خاطر این بازی رفته کلی فیلم ترسناک دیده و خواسته ترس رو واقعا درک کنه و تو همین P.T با اینکه یه تیزر بود ولی تو خلق المان های ترس به بهترین شکل ممکن عمل کرد . حتی تو مصاحبه های اخیر هم گفته بود که دس استرندیگ پروژه ای بوده که خیلی وقته فکر ساختش رو در سر داشته ، پس من این مساله رو دروغی انچنانی حساب نمیکنم چون در این صورت خیلی ها دروغ گو‌ به حساب میان .
 

Ludens

Fallen Angel of the Night
Loyal Member
Dec 7, 2015
5,382
یعنی حال میکنم نمرات و نقدا و بازی و همه چی منتشر شد ملت هنوز دارن سر گوریلا گیمز میزنن تو سر و کله همدیگه. :D اگه بدونن اسم Insomniac Games هم توی تیتراژ پایانی هست دیگه فک کنم تا مرز سکته برن. :D
 

FUTURE

Endure & Survive
کاربر سایت
Aug 20, 2014
4,581
نام
Alireza
طبق تایید کوجیما دس استرندینگ با ۸۰ نفر ساخته شده در ۳ سال ، بیس استودیو هر چی که هست من نمیدونم ،
کارکنان گوریلا هم رو انجین ‌دسیما کار کردن ، که اگه کیلزون و هورایزون بعدی ساخته بشه از این پیشرفت بهره خواهند برد .
طبیعتا منطق حکم میکنه ، خفن ترین کارگردان تاریخ ویدیو گیم رو دروغ گو خطاب نکنم و به کسی که ۳۰ سال یک فرانچایز رو تو بالاترین سطح نگه داشته دروغ گو نگم .
حالا اینجا یک سری منتظر این لحظه بودن تا بازی کمتر از حد انتظار ظاهر بشه تا بتونن عقده های چند ساله رو خالی کنن یک مساله جداست .
بله کردیت ها رو وقتی که بازی رو رسوندم اخر دیدم که نصفشون‌ صداپیشه زبانهای مختلف بودن و نصف دیگه اش هم خود کوجیما بود :D

گیر شما به این مساله صرفا به خاطر اون بودجه نامحدود هست که این تعداد نیرو برای ساخت دس در تضاد با گفته های شما هستش .
بگو نمیخوام واقعیت رو قبول کنم و خلاص.
بیس استدیو دقیقا توی Credits اومده...چرا میگی نمیدونم؟!
نه به صداپیشه‌ها کار دارم، نه به اونایی که روی Localization کار کردن، نه بازیگرا، نه اونایی که روی موشن کپچر کار کردن، نه گروه‌های موسیقی و نه کارکنان گوریلا و سونی و غیره!
بر و بچه‌های گوریلا به گفته شما روی بازی کار نکردن و روی انجین خودشون کار کردن...!
مثل کوجیما اینارو آدم حساب نمی‌کنیم...اگه بخواییم کلا همه رو حساب کنیم که خودت میدونی Credits بازی بالای 10 دیقست و شاید 1000 نفر اسمشون اومده باشه و معمولا هم واسه اکثر بازیهای بزرگ همینطوره.
توی بخش Credits یه ستون اصلی هست به اسم Kojima Productions که بالای 120 نفر اسم داخلش اومده. اینا اعضای ثابت استدیو هستن. موضوع بحث‌مون همینه...
دیگه چطور توضیح بدم؟! واضح تر از این؟! :D
سوال پرسیدی از کجا میدونی کوجیما دروغ گفته، منم مدرک دادم خدمتت. اون سایته هم بر اساس همین تعداد نفرات اصلی رو 120 نفر ذکر کرده بود.

هر کسی شک داره، میتونه راحت Credits رو ببینه:


حالا اینکه خفن‌ترین کارگردان تاریخ ویدیو گیمه و شونصد میلیون سال نوری تجربه داره، ربطی به بحث‌مون نداشت و نداره. اینجا دروغی که گفته واضحه و مدرک هم براش هست.
واقعا اصراری واسه بحث در مورد این قضیه ندارم...ولی وقتی بر اساس حقایق صحبت می‌کنیم و شما و یکی دو نفر دیگه میایید حقیقت رو یه جور دیگه جلوه میدید و برچسب هیتر و عقده‌ای به ملت میزنید، منتظر جواب هم باید باشید.
 

FUTURE

Endure & Survive
کاربر سایت
Aug 20, 2014
4,581
نام
Alireza

Holy Diver

کاربر سایت
Jun 2, 2010
1,705
نام
عرفان
اینم اپیزود جدید داستان‌های غم‌انگیز کوجیما:

Death Stranding: Hideo Kojima on loneliness, death of parents and connections in the game
فعلا تنها داستان غم انگیزی که من میبینیم داستان شما بقیه اعضای گنگ تلگرامیتون هستند. مشکل کوجیما نیست مشکل شما هستی که از لحاظ ذهنی فکر میکنی کسی که داره از مشکلات گذشته و درس هایی که گرفته صحبت میکنه حتما داره مظلوم نمایی میکنه و این تفکر خیلی منسوخ این که از مردن پدر و مادرش ایده گرفته این مسئله رو میای مغرضانه تقطیع میکنه این قابل ترحم و حقایق بیشتری راجع به شما میگه تا کوجیما.
“he said, but there was no time because the mother passed away in the early stages of game development. “I ghosts in the game”, Kojima explained, “perhaps my parents are among them, seeing me in this world “, since the designer also lost his father when he was 13 years.

“I wanted there to be this kind of metaphor, or that within you, you are all connected with the people who left”.

من اگر احساس کنم کسی برای جلب توجه پست میده به هیچ عنوان جواب نمیدم و الان این احساس راجع به پستای شما دارم. پس حالا میتونی با خیال به تلاش مستأصلانت ادامه بدی. جمعم بزن ببین خدماتی ها و آبدارچی هارم حساب کردی چون اگه 40 نفر بشه 50 نفر میدونی که ملت رو بیشتر آگاه میکنی درمورد ذات خبیث کوجیما:D
 

Sepi_60

کاربر سایت
Nov 25, 2009
2,238
قدیما کوجیما سر متال گیر سالید 1 هم گفت اون تکیه دادن به دیوار اسنیک رو از قایم موشک بازیش در بچگیش الهام گرفته. بنظرم بریزیم سرش گنگ بنگش کنیم که چنین حرفی زده و اصلا غلط کرده که از بچگیش الهام گرفته مرتیکه نفهم:D

واقعا انقدر براتون عجیبه که یکی بگه فلان چیزی که ساختم رو از فلان مقطع زندگیم الهام گرفتم؟ جدا چنین چیزی نشنیدید تا بحال کسی بگه؟:D
اوضاع این تاپیک بدجور خرابه....
 

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
بگو نمیخوام واقعیت رو قبول کنم و خلاص.
بیس استدیو دقیقا توی Credits اومده...چرا میگی نمیدونم؟!
نه به صداپیشه‌ها کار دارم، نه به اونایی که روی Localization کار کردن، نه بازیگرا، نه اونایی که روی موشن کپچر کار کردن، نه گروه‌های موسیقی و نه کارکنان گوریلا و سونی و غیره!
بر و بچه‌های گوریلا به گفته شما روی بازی کار نکردن و روی انجین خودشون کار کردن...!
مثل کوجیما اینارو آدم حساب نمی‌کنیم...اگه بخواییم کلا همه رو حساب کنیم که خودت میدونی Credits بازی بالای 10 دیقست و شاید 1000 نفر اسمشون اومده باشه و معمولا هم واسه اکثر بازیهای بزرگ همینطوره.
توی بخش Credits یه ستون اصلی هست به اسم Kojima Productions که بالای 120 نفر اسم داخلش اومده. اینا اعضای ثابت استدیو هستن. موضوع بحث‌مون همینه...
دیگه چطور توضیح بدم؟! واضح تر از این؟! :D
سوال پرسیدی از کجا میدونی کوجیما دروغ گفته، منم مدرک دادم خدمتت. اون سایته هم بر اساس همین تعداد نفرات اصلی رو 120 نفر ذکر کرده بود.

هر کسی شک داره، میتونه راحت Credits رو ببینه:


حالا اینکه خفن‌ترین کارگردان تاریخ ویدیو گیمه و شونصد میلیون سال نوری تجربه داره، ربطی به بحث‌مون نداشت و نداره. اینجا دروغی که گفته واضحه و مدرک هم براش هست.
واقعا اصراری واسه بحث در مورد این قضیه ندارم...ولی وقتی بر اساس حقایق صحبت می‌کنیم و شما و یکی دو نفر دیگه میایید حقیقت رو یه جور دیگه جلوه میدید و برچسب هیتر و عقده‌ای به ملت میزنید، منتظر جواب هم باید باشید.

شما باید بری یقه سونی رو بگیری که چهارسال این اثر رو به عنوان یک پرچم دار بهت معرفی کرد و الان خلاف این قضیه بهتون ثابت شده وگرنه کوجیما همون اول گفت در حال ساخت یک اثر مستقل هستم و برای پی سی و پلی استیشن 4 عرضه خواهد شد. پنچاه شصت صفحه تاپیک دث سره این رفته که کوجیما زر الکی زده و حرف سونی درسته که میگه "only on playstation" ! و 50 صفحه دیگه میگفتید نه بازی غیر از این چیزایی که نشون میده هم در چنته داره و ...

واقعا جالبه 100 صفحه به کوجیما توپیده شد ولی به سختی سونی رو بابت نحوه تبلیغات بازی نقد کردید! و یا اصلا نکردید
 

FUTURE

Endure & Survive
کاربر سایت
Aug 20, 2014
4,581
نام
Alireza
فعلا تنها داستان غم انگیزی که من میبینیم داستان شما بقیه اعضای گنگ تلگرامیتون هستند. مشکل کوجیما نیست مشکل شما هستی که از لحاظ ذهنی فکر میکنی کسی که داره از مشکلات گذشته و درس هایی که گرفته صحبت میکنه حتما داره مظلوم نمایی میکنه و این تفکر خیلی منسوخ این که از مردن پدر و مادرش ایده گرفته این مسئله رو میای مغرضانه تقطیع میکنه این قابل ترحم و حقایق بیشتری راجع به شما میگه تا کوجیما.


من اگر احساس کنم کسی برای جلب توجه پست میده به هیچ عنوان جواب نمیدم و الان این احساس راجع به پستای شما دارم. پس حالا میتونی با خیال به تلاش مستأصلانت ادامه بدی. جمعم بزن ببین خدماتی ها و آبدارچی هارم حساب کردی چون اگه 40 نفر بشه 50 نفر میدونی که ملت رو بیشتر آگاه میکنی درمورد ذات خبیث کوجیما:D
انتظار دیگه‌ای هم از شما نمیره...
من کاری با امثال شما ندارم...برو حساب کن ببین چند بار کامنتای قبلی من رو نقل قول کردی و به جای بحث منطقی، موضوع رو شخصی کردی.
شما که اطلاعات رسمی و Credits خود بازی رو هم قبول نداری، داری از منی که فقط دارم بر اساس اطلاعات رسمی و مصاحبه‌ها کامنت می‌دم ایراد میگیری!
اگه حرفی داری در مورد کامنتم و باهام مخالفی بیا در موردش بحث کن...ولی اگه میخوای اینطوری صرفا به خود من گیر بدی، نه به چیزایی که دارم میگم؛ تشریف میبری توی لیست سیاه.
فقط کسی که حرفی برای گفتن نداره، به جای بحث در مورد موضوع، میره سراغ مشکلات ذهنی و تلگرام و قضیه رو شخصی میکنه...
قدیما کوجیما سر متال گیر سالید 1 هم گفت اون تکیه دادن به دیوار اسنیک رو از قایم موشک بازیش در بچگیش الهام گرفته. بنظرم بریزیم سرش گنگ بنگش کنیم که چنین حرفی زده و اصلا غلط کرده که از بچگیش الهام گرفته مرتیکه نفهم:D

واقعا انقدر براتون عجیبه که یکی بگه فلان چیزی که ساختم رو از فلان مقطع زندگیم الهام گرفتم؟ جدا چنین چیزی نشنیدید تا بحال کسی بگه؟:D
اوضاع این تاپیک بدجور خرابه....
عجیب نیست...گفتم که غم‌انگیزه. کوجیما هم جدیدا روضه زیاد میخونه و اینش جالبه.
شما باید بری یقه سونی رو بگیری که چهارسال این اثر رو به عنوان یک پرچم دار بهت معرفی کرد و الان خلاف این قضیه بهتون ثابت شده وگرنه کوجیما همون اول گفت در حال ساخت یک اثر مستقل هستم و برای پی سی و پلی استیشن 4 عرضه خواهد شد. پنچاه شصت صفحه تاپیک دث سره این رفته که کوجیما زر الکی زده و حرف سونی درسته که میگه "only on playstation" ! و 50 صفحه دیگه میگفتید نه بازی غیر از این چیزایی که نشون میده هم در چنته داره و ...

واقعا جالبه 100 صفحه به کوجیما توپیده شد ولی به سختی سونی رو بابت نحوه تبلیغات بازی نقد کردید! و یا اصلا نکردید
شما هم از هر فرصتی استفاده کن سونی رو بکوب! :D
والا سونی کلا در مورد بازی حرفی نمیزد توی این چند سال...مسئول توضیح در مورد بازی خود کوجیما بود و این بحث‌ها هم سر همین صحبت‌های خودشه.
وگرنه مثل یو سوزوکی مثل بچه آدم میومد بازی میساخت، متاش 70 هم میشد کسی چیزی نمیگفت. سونی به سوزوکی و Shenmue 3 هم پلتفرم داد تا بازی رو استیج معرفی بشه و سرمایه‌گذار جذب کنه...این همه سال Ueda رو هم ساپورت کرد و بهش یه پلتفرم داد...هر دو هم بازیشونو بدون ادعا ساختن و نظرات هم پیرامونشون متفاوته.
همه‌ی هایپ کاذب بازی از خود صحبت‌های کوجیماست...
همونطوری که سر No Man's Sky هم خود شان موری میومد روی استیج و توی مصاحبه‌ها به دروغ میگفت بازی فوق‌العادست و میشه آنلاین بازی کرد و فلان و بهمان...بعدش که گندش دراومد همه شان موری رو بخاطر مصاحبه‌های جوگیرانه‌اش مقصر دونستن نه سونی که حمایتش کرده بوده تا بازیش رو معرفی کنه.
 

Sepi_60

کاربر سایت
Nov 25, 2009
2,238
عجیب نیست...گفتم که غم‌انگیزه.
آخی:D

همونطوری که سر No Man's Sky هم خود شان موری میومد روی استیج و توی مصاحبه‌ها به دروغ میگفت بازی فوق‌العادست و میشه آنلاین بازی کرد و فلان و بهمان...بعدش که گندش دراومد همه شان موری رو بخاطر مصاحبه‌های جوگیرانه‌اش مقصر دونستن نه سونی که حمایتش کرده بوده تا بازیش رو معرفی کنه.
شان موری به وضوح در مورد فیچرهای بازی دروغ گفتش اونم تا خرتناق. یعنی انقد دروغ گفت در مورد بازی و چیزهایی که نداشت که ملت اونطور از خجالتش در اومدن
کوجیما شاید خیلی طول کشید که بگه بازیش چیه، ولی در مورد فیچرهاش دروغ نگفتش هیچوقت. نیومد الکی بگه بازیمون اینو داره اونو داره. دقیقا بازیش همون چیزی که قرار بود باشه شد. حالا یه سری استقبال نکردن یه سری هم حال کردن. دروغی در مورد محتوای بازی زده نشده حداقل تا جایی که من یادمه.
تنها بخش قابل بحث صحبتهاش همون ژانر جدید بودنشه که خب نظرات همین الان هم سرش متفاوته. اینم بیشتر آینده مشخص میکنه که بازیش چقدر تاثیرگذار بوده رو عناوین بعد خودش. شایدم اصلا تاثیری نزاره و به فراموشی سپرده شه.
 

FUTURE

Endure & Survive
کاربر سایت
Aug 20, 2014
4,581
نام
Alireza
شان موری به وضوح در مورد فیچرهای بازی دروغ گفتش اونم تا خرتناق. یعنی انقد دروغ گفت در مورد بازی و چیزهایی که نداشت که ملت اونطور از خجالتش در اومدن
کوجیما شاید خیلی طول کشید که بگه بازیش چیه، ولی در مورد فیچرهاش دروغ نگفتش هیچوقت. نیومد الکی بگه بازیمون اینو داره اونو داره. دقیقا بازیش همون چیزی که قرار بود باشه شد. حالا یه سری استقبال نکردن یه سری هم حال کردن. دروغی در مورد محتوای بازی زده نشده حداقل تا جایی که من یادمه.
تنها بخش قابل بحث صحبتهاش همون ژانر جدید بودنشه که خب نظرات همین الان هم سرش متفاوته. اینم بیشتر آینده مشخص میکنه که بازیش چقدر تاثیرگذار بوده رو عناوین بعد خودش. شایدم اصلا تاثیری نزاره و به فراموشی سپرده شه.
بحث سر هایپ کردن بیش از اندازه‌ست...دروغ رو که چند پست بالاتر ثابت شد کجا گفته :D
سبک جدید از همون موقعی که نمایشای بازی رو دیدیم مشخص بود بولشته...هیچ کسی هم الان سبک Strand رو به رسمیت نمیشناسه...اگه سبک جدیدی در کار باشه از همون اول چارچوبش مشخص میشه...مثل بتل رویال که از چند سال پیش رسما استارتش خورد و از همون اولش به عنوان سبک جدیدی ازش یاد شد. شما الان چارچوب یه بازی سبک Strand رو بگو تا ما باهاش آشنا بشیم...چه چیزایی لازمه تا بازیت در دسته‌بندی سبک Strand قرار بگیره؟ DS از نظر ساختاری چطور از یه بازی اکشن ادونچر OW فراتر میره؟
کوجیما میگفت بازیم سبک جدیدی از اکشنه...چطور ثابت کرده که درست میگفته؟
شما یه نگاهی به نتایج نظرسنجی تاپیک بنداز متوجه میشی بازی بیش از حد براش هایپ شده یا نه.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر