امتیازات Cyberpunk 2077

پیش بینی امتیازات بازی Cyberpunk 2077


  • مجموع رای دهنده‌ها
    342
  • نظرسنجی بسته شده است .

voldmort

AʙʏsSw̶ᴀʟᴋεЯ
کاربر فعال
Cyberpunk 2077

20201211_131634_copy_403x232.jpg

Initial release date: 10 December 2020
Developers: CD Projekt, CD Projekt RED
Designers: Mike Pondsmith, Konrad Tomaszkiewicz
Publishers: CD Projekt, CD Projekt RED
➰➰➰➰➰➰➰➰➰➰➰
open
76
➰➰➰➰➰
meta
Ps4|xbox one|pc
86◇61◇57
Ps5|XSX
75◇87
نقد های روی pc

GameOver.gr 10/10
PLAY! Zine 10/10
Digital Spy 10/10
Meristation 10/10
PC Games 10/10
God is a Geek 10/10
The Digital Fix 10/10
IGN Japan 10/10
Gameblog.fr 10/10
Gameblog.fr 10/10
M3 10/10
TheGamer 10/10
VG247 10/10
VGC 10/10
GameSpew 10/10
GamesRadar+ 10/10
LEVEL (Czech Republic) 10/10
〰〰〰〰〰〰
Hobby Consolas 9.8/10
SpazioGames 9.5/10
The Games Machine 9.5/10
Stevivor 9.5/10
Areajugones 9.5/10
Multiplayer.it 9.4/10
MGG Spain 9.4/10
IGN Italia 9.3/10
Vandal 9.3/10
Game World Navigator Magazine 9.3/10
Gamersky 9.1/10
GameStar 9.1/10
GRYOnline.pl 9/10
3DJuegos 9/10
GameMAG 9/10
IGN 9/10
Power Unlimited 9/10
PCGamesN 9/10
Game Informer 9/10
GameWatcher 9/10
RPG Site 9/10
Carole Quintaine 9/10
Eurogamer Italy 9/10
Everyeye.it 9/10
Games.cz 9/10
4Players.de 9/10
TrueGaming 9/10
PC Invasion 9/10
GamingBolt 9/10
Hardcore Gamer 9/10
MMORPG.com 9/10
Game Debate 9/10
〰〰〰〰〰〰〰〰〰
Ragequit.gr 8.9/10
Impulsegamer 8.6/10
New Game Network 8.6/10
Merlin'in Kazanı (Turkey) 8.5/10
Everyeye.it 8.5/10
JeuxActu 8.5/10
Millenium 8.5/10
DualShockers 8.5/10
Riot Pixels 8.4/10
Screen Rant 8/10
Trusted Reviews 8/10
Gamer.nl : 8/10
Comicbook.com: 8/10
Metro GameCentral 8/10
Gamer.no 8/10
GameCrate 8/10
AusGamers 8/10
Gaming Nexus 8/10
〰〰〰〰〰〰〰〰〰
PC Gamer 7.8/10
Destructoid 7.5/10
Critical Hit 7.5/10
Easy Allies 7.5/10
CGMagazine 7.5/10
Noisy Pixel 7.5/10
GameSpot 7/10
PCMag 7/10
Attack of the Fanboy 7/10
Shacknews: 70
Malditos Nerds 7/10
We Got This Covered 7/10
Game Revolution 7/10
Worth Playing 7/10
RPG Fan 7/10
Edge Magazine 7/10
〰〰〰〰〰〰〰〰〰
GamesBeat 6/10
Guardian 6/10
KeenGamer 6/10
Slant Magazine 6/10
〰〰〰〰〰〰〰〰〰
Quarter to Three 4/10
______________________________________________
نقدهای رو PS4

Atomix 9/10
KeenGamer 8.7/10
VideoGamer 8/10
LaPS4 7.1/10
GAMINGbible 7/10
Digital Chumps 7/10
GameSpace 7/10
Worth Playing 6.5/10

GameGrin 6.5/10
GamingBolt 6/10
Gamers Heroes 6/10
Cultured Vultures 6/10
VGC 6/10
DarkStation 6/10
PlayStation Universe 6/10
BaziCenter 6/10
RPGamer 6/10
Game Rant 6/10
TheSixthAxis 6/10
Playstation Official Magazine UK 6/10
Hobby Consolas 5.5/10
PlayStation LifeStyle 5/10
Hey Poor Player 5/10
PSX-Sense.nl 5/10
Multiplayer.it 4.5/10
IGN 4/10
Gameblog.fr 4/10
Areajugones 4/10
USgamer 4/10
EGM 4/10
Jeuxvideo.com 3.5/10
GRYOnline.pl 3/10
Push Square 3/10
______________________________________________
نقدهای رو Xbox One

Xbox Tavern 9.4/10
TrueAchievements 9/10
TheXboxHub 9/10
Xbox Achievements 8.5/10
Daily Star 8/10
Generación Xbox 8/10

Vgames 7.5/10
GamePro Germany 6.8
Gaming Age 6.7/10
Siliconera 6/10
Game Informer 5.5/10
Pure Xbox 5/10
IGN 4/10
Post Arcade (National Post) 4/10
COGconnected 4/10
Jeuxvideo.com 3.5/10

Screenshot_20230920-183145_Samsung Internet.jpg

🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹

Phantom Liberty

ezgif.com-resize-5.gif
Initial release date: 26 Sep 2023
PC, PlayStation 5,
Xbox Series X/S

META
PS5 ---> 87
XSX ---> 90
PC ---> 89


OPEN
89
_______________________

Screenshot_20231008-113544_Samsung Internet.jpg
به روز میشه...​
 
آخرین ویرایش:
من HZD رو مثال زدم و مثالش هم بشدت درسته، HZD که سونی پشتش ، بودجه و پشتکارش صد ها برابر سازنده سایبرپانک هستش، چرا باید یک بازی که پایه اش کنسول سونی هستش رو قوی ترین و گران ترین کارت های گرافیکی بدترین مشکلات کرش و ویرم و رم و استفاده نادرست از منابع سیستمی رو داشته باشه؟ خوبه اون بازی هم چند سال وقت براش داشتن مثل اینا تو چشم همه نبودن و همه انتظار یک بازی که فقط خودشون پرچمدارش هستن ازشون داشتن و همه هم میدونیم اینا خیلی تو فشار بودن تا بازی رو انتشار بدن...
من نمیدونم کی دقیقا اینا 8 سال تمام وعده دادن بازیشون بهینه هستش ولی وقتی این حرفا رو میزنی هیچ اطلاعاتی از این شرکت و موتور بازی سازیشون نداری، زمان ویچر 2 هم همین طوری بود، موتور بازی سازی اینا بشدت سنگین، جزئیات استفاده شدت در این بازی هم بشدت بالاست ، مطمئن این بازی رو کنسول های پایه هم وضعیتش درست میشه فقط باید کمی صبر کنید.. شما میگی 4 میلیون نفر حدقل باید 6 ماه صبر کن این اشتباست، مجبوع فروشش رو کل کنسول 3.700 بوده تا الان کامپیوتر هم 4 میلیون، بنظر نمیاد رو کنسول های نسل بعدی مشکل پایه رو داشته باشه فقط میمونه پی اس 4 و و ، وان که اونم بزودی درستش میکنن، فقط یکم صبر کنید، بازی های خیلی بزرگی بودن رو کامپیوتر مثل بتمن که خراب کردن و حتی اینقدر وضعشون خراب بود بازی رو از فروشگاها برداشتن و دوباره بازی رو پورت کردن و بازی بعدش خوب شد...

در مورد قسمت اخر حرفتون رو هم لطفا احترام خودتون رو نگه دارید، یعنی چی ماله کشی میکنید، رو کامپیوتر غیر از باگ ها هم یک بهینه سازی نا محصوصی داره، من خودم تو تایپک مشکلات بازی گفتم بازی کمی سنگین و مردم هم ناراضین ، ولی این طوری هم نبود که بحث بتمن رو کامپیوتر پیش بیاد و اصلا نشه بازی کرد یا مثل HZD تا سه هفته بعد از انتشار همش کرش کنه، حرفتون در مورد کنسول های پایه درست هستش و حرفی درش نیست، ولی خواهشا اینا رو نسبت به جامعه PC و سبک نفش افرینی و جد و ابا cdpr نبدین...
بحث درست شدن که رو کنسول های پایه انقدر مشکلات داره که خیلیا شاید قیدش بزنن گرافیک بسیار بد فریم ۱۵-۲۰ حماسه یونیتی ... باگ و کرش و دیر لود شدن ابجکت و کیفیت پایین مدل ها.. اصلا رو کنسول هاس پایه بازی نمیدادن سنگین تر بود به نظرم تو بحث کنسول های نسل هشت کاملا شاید بشه گفت کلک زدن به مردم دیگه ویچر ۳ هم وضعیتش انقدر وخیم نبود و تجربا کاملا خوبی بود رو کنسول های نسل هشت
 
اینجا شرکت سازنده 8 سال وعده دروغ داد که بازی کاملا بهینه اس رو کنسول های که اون موقع معرفی شد.
خداوکیلی اینا رو از کجا میارید؟:دی اولا که اصلا بازی 8 سال در دست ساخت نبوده و اصل شروع ساخت بازی بعد از اتمام ویچر 3 بوده. قبلش حتی در حد پیش تولید هم کار نکرده بودن و هنوز در مرحله کانسپت و ایده های اولیه بودن. بعد چجوری 8 سال پیش برای چیزی که در حد کانسپته وعده دادن کاملا بهینه اجرا میشه روی کنسول های این نسل؟:دی کجا چنین حرفی زدن اصلا. سر همین تاخیر آخری هم به صراحت گفتن که از یه جایی به بعد پروژه تبدیل به یه کار نسل بعدی شدش یعنی بازی از اون چیزی که پیشبینی میکردن بزرگتر و سنگین تر شده بوده. به هر حال مشکلات پرفرمنس و باگ چیزی نیست که حل نشه و CDPR هم سر ویچر 3 نشون داد کمپانیی نیست که بخواد از زیر بار این کار در بره. ولی این افسانه هایی که شما دارید میبافید قطعا ماندگار میشه اینجا:دی
 
من تقریبا هشت ساعت پای بازی بودم. نظراتم هم با چندتا از دوستان به اشتراک گذاشتم که چندتاییشون اینجا هم هستن و فکر کنم زیاد رفتم رو مخشون. ولی بازم نتونستم خودمو خالی کنم، چون بازی تو این مدت احتمالا بدترین یا حداقل ناامیدکننده‌ترین تجربه‌ایه که من تو عمرم از هر گیمی داشتم.

اول بگم که من رو یه پی‌سی با GTX 970 و i7 4790K و 8 گیگ رم دارم بازی میکنم. اوضاع فریم ریت واقعا جالب نیست، حالا باز با کلی ور رفتن با تنظیمات مختلف و دست به دامن رزولوشن داینامیک شدن تونستم حداقل 30 فریم ثابت بگیرم. کلا هم برای داشتن فریم ریت خوب نیاز به DLSS دارین که اونم فقط برای کارتای گرافیک سری 20 به بالای انویدیا هست. ولی باز میگیم بازی نسل بعدی هست و فلان و بهمان که هرچند به هیچ وجه واسم توجیه قابل قبولی نیست، ولی میگیم اوکی و میگذریم.

تاپیک داغ دیگه هم بحث باگ هست که علی برکت الله هرچی که میتونست واسم پیش بیاد پیش اومد. از همون اول توی ساخت کارکتر که یوزر اینترفیس بازی باگ شده بود و دائما کرسور میرفت رو یه آپشن دیگه، یعنی مثلا من دارم مدل ابرومو عوض میکنم، یهو میبینم مدل صورتم عوض شده. خب اوکی، کارکتر رو میسازیم و میریم جلو. تو یه ربع اول با NPCهایی مواجه میشم که T-Pose شدن. بعد میریم تو خود اوپن ورلد، شهروندا فرت و فرت جلو چشم آدم اسپاون میشن. ترافیک قاطی میکنه و یهو تصمیم میگیره تا ابد وایسه. یوزر اینترفیس باگاش به ساخت کارکتر خلاصه نمیشه و دائما قاطی میکنه؛ اطلاعات فلان آیتم که یه دقیقه نگاهش کردی رو صفحه گیر میکنن، رتیکل اسلحه هم همین طور، و خدا نکنه دو تا آیتم قابل لوت شدن کنار هم دیگه قرار داشته باشن، چون بازی به سختی تمام میتونه تشخیص بده که تو کدوم رو میخوای برداری. اما این باگا فقط «ظاهری» هستن و رو گیم پلی تاثیر زیادی ندارن دیگه؟ خب، آخرین باگی که دیدم و دیگه باعث لبریز شدن صبرم شد، مربوط به یه کوئست میشد. یه آبجکتیو اختیاری واسم اومده بود، و وی‌پوینت افتضاح بازی منو برای رسیدن بهش به یه مسیری برد که باعث fail شدنش شد. ریلود کردم به یه سیو قبلتر، اون آبجکتیو دیگه ظاهر نشد. من اسکایریم و نیو وگاس روز اولی رو روی کنسول بازی کردم و بازی تا الان باعث شده اونا عین پالیش شده‌ترین بازی دنیا به نظر برسن.

اما اصلا بگیم کل باگا همین فردا برطرف بشن. خود بازی شاهکاره دیگه؟ حداقل واسه من، اصلا و ابدا. کنترل بازی خیلی حس نچسبی داره. مبارزات بازی در بهترین حالت خسته‌کننده هستن و در بدترین حالت آشغال. بهترین حالت موقع استفاده از سلاح گرمه، ولی سه‌تا مشکل هست: اول اینکه دشمنا از نظر اسپانجی بودن خاطرات دیویژن 1 رو زنده میکنن و در نهایت کل مبارزات به این خلاصه میشن که دکمه آتش رو انقدر نگه داری که یارو بیفته زمین. دوم هم این که در یک جوک بسیار بی‌مزه، بازی هیچ نوع انیمیشن کنسلینگی نداره. یعنی شما وسط ریلود کردن سلاحت باشی، تا وقتی که اون انیمیشن تموم نشده نمیتونی سلاحتو عوض کنی یا خودتو هیل کنی. مورد سوم هم اینه که وقتی دمیج میخوری، تنها راهی که بفهمی دمیج خوردی اینه که بالا سمت چپ صفحه رو واسه دیدن عدد جونت چک کنی، که با رنگبندی ناجورش بعضا دیدنش خیلی سخت میشه. تا وقتی که جون به مرز خطر نرسیده هیییییچ نشونه ظاهری دیگه‌ای نداری که داری دمیج میبینی. این موارد + فریم ریت بازی منجر به ایجاد یه ترکیب بسیار سمی میشن که مبارزات بازی رو حداقل واسه من غیرقابل تحمل کرده. مبارزات تن به تن هم که بدتر، انگار هیت باکسی برای مدلا تعیین نشده. یارو از دو متر جلوترت لگد میندازه، تو دمیج میخوری. جا خالی دادن هم حداقل روی موس و کیبورد خیلی کلانکیه و حتی وقتی هم جاخالی میدی، احتمال زیادی وجود داره که مشتی که دشمن به هوا انداخته به تو دمیج بزنه.

از اینا هم بگذریم اصلا. داستان و نقش‌آفرینی بودن بازی چی؟ اینا خوبن دیگه؟ من به هیچ وجه الان نمیتونم در خصوص این موارد قضاوت کنم، اما حداقل توی این هفت هشت ساعت که ناامیدکننده بوده. متن پایینو تو اسپویلر میذارم، هرچند که فکر نمیکنم واقعا چیز خاصی رو اسپویل کنه:
دنبال کردن داستان بازی تا اینجا خیلی سخت بوده. با نهایت سرعت ممکن n تا خط داستانی و n تا شخصیت به بازیکن معرفی میشه و آدم اصلا وقت نمیکنه که بفهمه آقا اینا کین، چی‌کاره‌ان، از کجا مارو میشناسن، اصلا اسمشون چیه. Life Pathهایی که انتخاب میکنی تو بیست دقیقه سر هم بندی میشن (حداقل واسه کورپو که اینجوری بود) و توی این مدت با این که زیاد توی دیالوگ‌ها آپشن ایجاد کردن، ولی اکثرشون دیالوگ‌های اضافه و فقط محض دونستن اطلاعات بیشتر بوده و مقدار اندکی دیگه هم به عنوان یه آپشن دیگه برای دیالوگ‌های حساسی که در هر صورت به نقطه از پیش تعیین شده میرسن. در کل دیالوگ بازی *تا اینجا* از یه چیزی مثل Fallout 4 هم کم عمق‌تر و بی‌تاثیرتر بوده.

و این که چرا باید هفت ساعت طول بکشه تا من به اولین نقطه‌ای برسم که بتونم یه انتخاب تاثیرگذار تو نحوه پیشروی داستان و مراحل انجام بدم؟ شروع بازی باید بازیکن رو تو سریع‌ترین زمان ممکن با تجربه‌ای که قرار هست ارائه بده آشنا کنه. ولی وقتی تو 6-7 ساعت تنها چیزی که میبینی کوئست‌های خطی و دیالوگ‌های بی‌تاثیر بوده، خب معلومه که آدم فکر میکنه بقیه بازی هم به همین شکل قراره باشه. حالا ایشالا که در ادامه بهتر بشه، ولی اگه بقیه بازی 10/10 باشه و هیچ باگ و مشکل فنی هم وجود نداشته باشه، واسه همین شروع بسیار ضعیف 1-1.5 نمره ازش کم میشه واسم.

در کل تنها چیزی که تا الان واسم جذاب بوده، طراحی نایت سیتی و در کل گرافیک بازی هست و واقعا تیم هنری CDPR تو این زمینه شاهکار کردن. موسیقی متن هم فعلا زوده واسه گفتن، ولی تا الان چندتا قطعه خیلی خفن و اصطلاحا banger توی رادیو و هنگام مبارزات شنیدم و از این هم فعلا راضیم. به غیر از اینا.... واقعا از هیچ چیز دیگه‌ای خوشم نیومده. یعنی بی اغراق میتونم بگم که من حتی توی بتای فاکینگ Fallout 76 انقدر مشکل نداشتم که اینجا داشتم.

چندتا نکته هم بگم. اول این که اکثر آشناهام که پای بازی هستن تا الان در حداقل حالت ممکن از بازی راضی بودن و من تو اقلیت‌ترین اقلیت ممکن هستم. پس اگه یه پی‌سی خوب دارین بدون توجه به صحبتای من برین سراغ بازی و واسه خودتون امتحانش کنید.
دوم این که تو نکته بالا فقط به پی‌سی اشاره کردم. دیگه خودتون بهتر میدونین که بازی روی کنسول چه شت‌شویی هست در حال حاضر و خدا میدونه که اگه من مشغول اون نسخه بودم نظرم چی میشد.
سوم هم این که تیم مارکتینگ و PR سی دی پراجکت واقعا باید از دم اخراج شن. اینا با این حرکاتشون کارایی کردن که حتی امثال EA و اکتیویژن هم روشون نشده انجام بدن و هییییییییییییچ توجیهی نمیشه واسه‌شون پیدا کرد. کاشکی همین میم‌ها و کلیپ‌ها و نظرات منفی در مورد نسخه کنسولی باعث شه اونا به خودشون بیان، اما میترسم فروش به شدت خیره‌کننده بازی باعث شه CDPR هم با خودش فکر کنه که «خب، هر چی بود جواب داد دیگه و ما موفق شدیم.» امیدوارم این مورد دوم اتفاق نیفته، وگرنه متاسفانه به یه چیزی مشابه FO76 واسه اینا نیازه که به خودشون بیان، دقیقا عین چیزی که سر بتسدا اومد.

در آخر هم بگم که باور کنین اینا رو واسه هیت پراکنی نمیگم. کانسپت پشت سایبرپانک 2077 بازی رویاهای من بود و واقعا با ناراحتی تمام اینا رو نوشتم. الان نمیدونم بازی رو با این امید که جلوتر بهتر میشه ادامه بدم، یا به کل بیخیالش بشم و برم پی کارم تا یکی دو سال دیگه.

رایان جان فکر میکنم اکثر این مشکلات و باگ هایی که باهاش مواجه شدید به خاطر سیستم ـتون یا به عبارت بهتر بیشتر کمبود VRAM هست؛ منم تقریبا اندازه شما بازی کردم و هیچ کدوم از باگ ها یا مشکلاتی که شما داشتی رو نداشتم، بازی به طرز وحشتناکی نیاز به VRAM و همچنین پهنای باند بالا (نه فقط لزوما میزان حافظه بالا) برای دسترسی به حافظه داره. کاری ندارم تو این 8 سال بازی رو برای چه پلتفورمی تبلیغ و مارکتینگ کردند ولی انجین بازی در حال حاضر کاملا یک انجین نسل بعدی هست! و تماما از تکنیک های نسل بعدی برای مدیریت VRAM و استریم از هارد درایو یا SSD استفاده میکنه. تو این چندین ساعتی که بازی کردم چندین بنچمارک با استفاده از نرم افزار های مختلف هم گرفتم؛ من خودم بازی رو روی SSD نصب کردم و گرافیکم 8 گیگ VRAM داره ولی با این حال حجم استریم دیتا و آبجکت ها از SSD سرم سام آور هست! به همین خاطر هم تو تنظیمات یک گزینه برای Slow HDD Mode گذاشتند که اگر بازی رو روی SSD نصب نکردین حتما باید این گزینه رو فعال کنید تا حجم استریم دیتا به رم و وی رم رو مهار کنه، در غیر این صورت کلکسیون باگ هایی که گفتید ممکنه بوجود بیاند ضمن اینکه همونطور که گفتم پهنای باند ـه VRAM و خود RAM هم خیلی خیلی مهم هستند و تو میزان خطاها و گلیچ هایی که ممکنه بوجود بیان تاثیر گذار هستند. همچنین بازی به طرز وحشتناکی نیاز به CPU قوی داره، و متاسفانه سی پی یو شما کاملا bottleneck هست برای این بازی مخصوصا تو رزولوشن های پایین مثل 1080p:


در مورد بقیه مواردی هم که گفتید؛ همین الان دوباره چک کردم، انیمیشن ها کاملا قابل کنسل شدن هستند، به عنوان مثال راحت میشه موقع ریلود هیل کرد یا اسلحه عوض کرد؛ من هیچ مشکلی تو این زمینه ندیدم. در مورد hit detector و دمیج خوردن هم باید شخصا یک بار دیگه تست کنم ولی تا اونجایی که یادم میاد وقتی کارکترم گلوله یا ضربه میخورد کاملا متوجه میشدم و صدای ضربه خوردن و جهت گلوله رو هم بازی نشون میداد. ولی بازم بعدا تست میگیرم تا ببینم شدت و ضعف قضیه چجوری هست.

در مورد داستان و کارکترها هم هرچی جلوتر میرید همه چی بهتر و بهتر میشه و کلیت داستان و قضایا دستتون میاد، ضمن اینکه lore بازی بی نظیر هست و فقط کافیه یه نگاه به قسمت DATABASE بازی (که از داخل منو پایین سمت راست قابل دسترسی هست) بندازید تا با دریایی از اطلاعات و جزییات در مورد تقریبا همه چیز بازی و Night City آشناتون کنه.

در مجموع همونطور که قبلا هم گفتم صرف نظر از اینکه بازی رو برای چه پلتفرمی تبلیغات کردند؛ بازی کنونی یک عنوان کاملا نسل بعدی هست و کاملا هم نیاز به سخت افزار نسل بعدی برای اجرای درست داره. بالای 90 درصد باگ ها و ایراداتی هم که داره ریپورت میشه به خاطر ران کردن بازی روی سخت افزارهای ضعیف تر هست. کاری هم ندارم این حرکت CDPR درست هست یا غلط، قضاوت ـش با خودتون؛ شخصا هم از این کاراشون و داستان های مارکتینگی که تو این سال ها و همچنین برای ریلیز بازی به راه انداختند هیچ دفاعی نمیکنم؛ ولی متاسفانه واقعیت بازی در حال حاضر همینه... اگر میخواید تجربه ی درستی از بازی داشته باشید و اینقدر تو ذوق ـتون نخوره و بتونید واقعا زیبایی های بازی رو ببینید باید حتما بازی رو روی یک PC قوی یا سخت افزار نسل بعد تجربه کنید وگرنه نتیجه اش میشه همین داستان ها و شکایت و اعصاب خوردی ها... تمام منتقد هایی که مییبیند که امتیازات 9 به بالا دادند و متا رو بردند رو 90 هم تقریبا همگی روی سخت افزار قوی و نسل بعدی بازی رو تجربه کردند (البته به غیر از اون خانوم که رو لپ تاپ نفتی ـیش بازی رو ران کرده:D). بازی هم باگ و ایراد داره نه اینکه نداشته باشه ولی به هیچ وجه به این غلظتی که روی سخت افزارهای قدیمی داره نمود پیدا میکنه نیست...
 
آخرین ویرایش:
پورت بازی 2017 رو که سازنده اش 99.99% انحصاری کنسولی میسازه، با بازی که+130 میلیون دلار +8 سال صرف ساختش شده مقایسه میکنین؟ خوبی شما؟ اینجا شرکت سازنده 8 سال وعده دروغ داد که بازی کاملا بهینه اس رو کنسول های که اون موقع معرفی شد. کد نسخه کنسولی به منتقدا نداد که هیچ، حتی اجازه انتشار فوتیج از هیچ پلتفرمی رو نداد و آخرشم وضعیت شد اینی که میبینی. 4 میلیون نفر باید حداقل 6 ماه صبر کنن تا بلکه یه فیکسی منتشر بشه برای موردانتظارترین بازیشون. یعنی قشنگ به درجه جدیدی از ماله کشی داریم میرسیم8-|
"وعده دروغ داد که بازی بهینه اس" اتفاقا دقیقا همین کثافت کاری روی HZD هم انجام شده :D شما انگار در جریان پورتش نیستی برگرد تریلر معرفی هورایزن رو روی پی سی نگاه کن، میره داخل تنظیمات نشون میده که سیستمش Ryzen 1500x هست و کارت گرافیک Rx580 و بعدشم نشون میده که خیلی عالی داره ران میشه واو. بعد از اون تریلر همه شگفت زده بودن سونی داره واسه پی سی بازی میده دمش گرم چقدم عالی بهینه سازی کرده به کنار DRM خاصی هم روش نگذاشته حالا عرضه که شد روی قوی ترین سیستما هم مشکل داشت میتونی بری تاپیکشو تو بخش پی سی نگاه کنی که کاربرایی که پی سی های غولی هم داشتن چقد شکایت داشتن از بازی. DF ـم بررسیش کرد و گفت با بهترین گرافیک بازار هم نمیتونید تمام مدت 60 فریم بگیرید چون استاتر ناگهانی داره و فریم یهو افت شدید میکنه. منی که Rx580 دارم با سی پی یو قوی تر از اونی که تریلر نشون داده بود شدیدا تو بخشای روستا و پر جمعیت افت فریم (شاید در حد 20 فریم!!) و استاترای شدید میگرفت که کم کم با آپدیتا مشکلاتش رفع شد، به هیچ وجه جوری نبود که بگی "غیر قابل بازی" بود اما پورتش واقعا خوب نبود بر عکس چیزی که جلوه داده بودن.

اگه ما میگیم دروغ به مشتری بده واسه همه بده اما چه فایده که یادمه دوستان میومدن با یک شکلک خنده میگفتن "ما که 3 سال پیش بازی کردیم سونی حالا ورژن آشغالشو انداخته واسه پی سی فنا خوشحال باشن =))"
 
آخرین ویرایش:
دوستان کسی از وضعیت بازی روی PS4 PRO خبر داره ؟ بخریم یا نه؟خوداییش زور داره 1.5 بدی پای بازی بعدش اوضاعش خراب باشه.
اونم نابوده. بعیده با آپدیت به این زودیا درست بشه(اگر بشه)
یا کنسول نسل بعد یا PC در حال حاضر تجربه مطلوب حساب میشن.
 
  • Like
  • Smile
Reactions: kamyy and RONIIN
دوستان کسی از وضعیت بازی روی PS4 PRO خبر داره ؟ بخریم یا نه؟خوداییش زور داره 1.5 بدی پای بازی بعدش اوضاعش خراب باشه.
رو پرو ثبات فریمش بهتره ولی بازم افت فریم داره تقریبا ولی از نظر گرافیکی فرقی ندارن کلا اگر الان میخوابد رو کنسول ها بخرید بهتره یک دو ماهی صبر کنید وضعیتش بهتر بشه
 
  • Like
Reactions: RONIIN
اگه همین بازی کار یه استدیو دیگه بود بساط میم گذاشتن و مسخره بازیتونو نمیشد جمع کرد!
سونی همینکارو با HZD کرد و هیچ خبری از میم و مسخره بازی و صحبت از دزدی نبود.

در مورد باقی حرفات هم میتونی تا دلت بخاد در مورد دکل نوردی، بیطرف ها و دیگر چیزهایی که تو ذهنت میگذره اینجا حرف بزنی خواهشا تاپیک‌های دیگه رو به گند نکشید.
Playstation Vs Xbox [قوانین پست اول خوانده‌ شود]
 
الان من متوجه نمیشم اینکه روی کنسول ها بازی ۷۲۰ با فریم تک رقمی و کلی باگ اجرا میشه چه ربطی به هورایزن روی پی سی داره :(
اینکه فلان بازی یا سازنده هم روی نسخه پی سی بدکار کرده چطور میتونه توجیح کننده سایبرپانک باشه عایا
و اینکه اصلا مهم نیست روی پی سی بازی چی هست چون همیشه بحث پورت روی پی سی بوده از رد دد و جی تی ای بگیر تا کلی بازی ریزو درشت دیگه

الان بحث سر اینه چرا بازی روی کنسول هایی که هدف اصلی بازی بودن و نمایش هاش توی مراسم کنسولی بودن و کلی هم وعده وعید دادن که عاقا بازی عالیه روی کنسول ها باید اینجوری باشه (غیرقابل بازی)

مورد بعد اینه چرا به مخاطب دروغ میگن مثلا نمیزارن نسخه کنسول نقد بشه یا از همون نسخه پی سی هم نمیزارن نشون بدن توی نقدا

فکر نمیکنم گندکاری این بازی با آوردن اسم بازیای دیگه درست بشه


اینم برای اتمام حجت .‌دیگه همه این گیمرو میشناسین همیشه سعی میکنه باگ بازیارو نشون نده ( مثلا توی والهالا همینکه یه جاش باگ میشد روشو اون طرف میکرد تا کسی نبینه)
دقیقه ۶ به بعد
دقیقه ۱۹ هم جوک تصویری هست همین که بلند میشه بره همراه کارکتر بندری میره

روی بهترین پی سی ها هم کلی مشکل داره بازی
دقیقه ۶ بعد رو ببینید اسپویل هم نداره قبلا نشون دادن
همینکه از آپارتمان وارد خیابون میشه فریم تک رقمی میشه

بعد میشینه با طرف صحبت میکنه حتی دودی که از غذای طرف بلند میشه هم باگ

همینکه حرفا تموم میشه و بلند میشن برن سمت ماشین ۱۰ تا از npcها جلو چشم گیمر غیب میشن

نکته بعدی توی همین محیط که مثلا پرجمعیت هست کافیه یکم npcهارو نگاه کنید خنده دارن
مثلا را میرن میخورن بهم اصلا هوش مصنوعی ندارن همینجوری را میرن میرن داخل همدیگه

عقل ندارن از کنار هم رد بشن اول میخورن به هم بعد مسیرو عوض میکنن :lol:

متای بازی روی کنسول دیدن داره
همچنین متا پی سی هم بعد ۱۰۰ نقد دیدن داره

منظور از بی عقلی مردم توی بازی اینه کلا یاد بازیای نسل قبل میوفته آدم
اول میخورن به هم بعد میفهمن عه یکی جلوشه
20201211_225310.jpg20201211_225327.jpg20201211_225345.jpg
این عکس ها توی یه گیمپلی گرفته شده همه جای بازی هم همینه روی بهترین پی سی ها
 
آخرین ویرایش:
خیلی عجیبه یه سری از دوستان اینجا بحث انتقاد از CDPR رو ربط دادن به بحث های Vs (همون انحصاری معنوی و این حرفا) و متصورن هرکی داره ایراد میگیره سر هیت ورزیدن به کنسول مورد علاقه اینهاست و در نتیجه باید با تمام وجود از این آشغالی که گذاشتن جلوشون و عملا کلاه بردازی محضه دفاع کنن! وا بدید دوستان! Cyberpunk یه بازی مولتی پلتفرمه، نه انحصاری کنسولیه، نه رو پلتفرم خاصی عملکرد بهتری داره، برعکس کلا اینا چندین ساله دارن به کامیونتی کنسول گیمرها دروغ میگنن و با علم به اینکه همچین افتضاح محضی رو ترتیب دادن، وانمود میکردن همه چیز خیلی خوبه و کلی گیمر بخت برگشته هم بازیو پیش خرید کردن.

این حرکت فیله، هیت هم دقیقا از همین ناشی میشه نه اینکه مثلا فکر کنید فرست پارتی معظم اله بوده همه ته دلشون متنفر بودن! اتفاقا یکم تو رفتار خودتون باید تجدید نظر کنید و ببینید آیا درسته سر عشق به یه کنسول یا شرکت یا استدیو یا هر چی، منطق رو زیر سوال گذاشته و تمام قد از یه چیز اشتباه و غلط دفاع کنید؟
 
رایان جان فکر میکنم اکثر این مشکلات و باگ هایی که باهاش مواجه شدید به خاطر سیستم ـتون یا به عبارت بهتر بیشتر کمبود VRAM هست؛ منم تقریبا اندازه شما بازی کردم و هیچ کدوم از باگ ها یا مشکلاتی که شما داشتی رو نداشتم، بازی به طرز وحشتناکی نیاز به VRAM و همچنین پهنای باند بالا (نه فقط لزوما میزان حافظه بالا) برای دسترسی به حافظه داره. کاری ندارم تو این 8 سال بازی رو برای چه پلتفورمی تبلیغ و مارکتینگ کردند ولی انجین بازی در حال حاضر کاملا یک انجین نسل بعدی هست! و تماما از تکنیک های نسل بعدی برای مدیریت VRAM و استریم از هارد درایو یا SSD استفاده میکنه. تو این چندین ساعتی که بازی کردم چندین بنچمارک با استفاده از نرم افزار های مختلف هم گرفتم؛ من خودم بازی رو روی SSD نصب کردم و گرافیکم 8 گیگ VRAM داره ولی با این حال حجم استریم دیتا و آبجکت ها از SSD سرم سام آور هست! به همین خاطر هم تو تنظیمات یک گزینه برای Slow HDD Mode گذاشتند که اگر بازی رو روی SSD نصب نکردین حتما باید این گزینه رو فعال کنید تا حجم استریم دیتا به رم و وی رم رو مهار کنه، در غیر این صورت کلکسیون باگ هایی که گفتید ممکنه بوجود بیاند ضمن اینکه همونطور که گفتم پهنای باند ـه VRAM و خود RAM هم خیلی خیلی مهم هستند و تو میزان خطاها و گلیچ هایی که ممکنه بوجود بیان تاثیر گذار هستند. همچنین بازی به طرز وحشتناکی نیاز به CPU قوی داره، و متاسفانه سی پی یو شما کاملا bottleneck هست برای این بازی مخصوصا تو رزولوشن های پایین مثل 1080p:


در مورد بقیه مواردی هم که گفتید؛ همین الان دوباره چک کردم، انیمیشن ها کاملا قابل کنسل شدن هستند، به عنوان مثال راحت میشه موقع ریلود هیل کرد یا اسلحه عوض کرد؛ من هیچ مشکلی تو این زمینه ندیدم. در مورد hit detector و دمیج خوردن هم باید شخصا یک بار دیگه تست کنم ولی تا اونجایی که یادم میاد وقتی کارکترم گلوله یا ضربه میخورد کاملا متوجه میشدم و صدای ضربه خوردن و جهت گلوله رو هم بازی نشون میداد. ولی بازم بعدا تست میگیرم تا ببینم شدت و ضعف قضیه چجوری هست.

در مورد داستان و کارکترها هم هرچی جلوتر میرید همه چی بهتر و بهتر میشه و کلیت داستان و قضایا دستتون میاد، ضمن اینکه lore بازی بی نظیر هست و فقط کافیه یه نگاه به journal بازی بندازید تا با دریایی از اطلاعات و جزییات در مورد تقریبا همه چیز بازی و Night City آشناتون کنه.

در مجموع همونطور که قبلا هم گفتم صرف نظر از اینکه بازی رو برای چه پلتفرمی تبلیغات کردند؛ بازی کنونی یک عنوان کاملا نسل بعدی هست و کاملا هم نیاز به سخت افزار نسل بعدی برای اجرای درست داره. بالای 90 درصد باگ ها و ایراداتی هم که داره ریپورت میشه به خاطر ران کردن بازی روی سخت افزارهای ضعیف تر هست. کاری هم ندارم این حرکت CDPR درست هست یا غلط، قضاوت ـش با خودتون؛ شخصا هم از این کاراشون و داستان های مارکتینگی که تو این سال ها و همچنین برای ریلیز بازی به راه انداختند هیچ دفاعی نمیکنم؛ ولی متاسفانه واقعیت بازی در حال حاضر همینه... اگر میخواید تجربه ی درستی از بازی داشته باشید و اینقدر تو ذوق ـتون نخوره و بتونید واقعا زیبایی های بازی رو ببینید باید حتما بازی رو روی یک PC قوی یا سخت افزار نسل بعد تجربه کنید وگرنه نتیجه اش میشه همین داستان ها و شکایت و اعصاب خوردی ها... تمام منتقد هایی که مییبیند که امتیازات 9 به بالا دادند و متا رو بردند رو 90 هم تقریبا همگی روی سخت افزار قوی و نسل بعدی بازی رو تجربه کردند (البته به غیر از اون خانوم که رو لپ تاپ نفتی ـیش بازی رو ران کرده:D). بازی هم باگ و ایراد داره نه اینکه نداشته باشه ولی به هیچ وجه به این غلظتی که روی سخت افزارهای قدیمی داره نمود پیدا میکنه نیست...

آخه ببین بحث اینه که سیستم من خیلی به سیستم پیشنهادی بازی نزدیکه. 1060 که عملا همون 970 اندکیییییییییییی قوی‌تر با VRAM بیشتره، CPU پیشنهادی هم که دقیقا همون 4790 منه. حالا چرا عزیزان تو CDP یه سیستمی که به وضوح باتلنک میشه رو گذاشتن به عنوان سیستم پیشنهادی هم یکی دیگه از ده‌ها حرکت عجیب و shady این شرکت هست.
ولی این بحث SSD جالب بود. نمیدونستم. من خودم هم بازی رو روی یه SSD معمولی نصب کردم (860 EVO)، یعنی پیشنهاد میکنی همون حالت Slow HDD رو فعال کنم؟

در مورد اون بحث انیمیشن کنسلینگ هم من حاضرم قسم بخورم بارها و بارها وسط ریلود کردن خواستم خودمو هیل کنم/اسلحه عوض کنم و این کار تا وقتی که انیمیشن تموم نشده انجام نشده! حقیقتا سرگیجه گرفتم از وضعیت فنی این بازی.
 
من HZD رو مثال زدم و مثالش هم بشدت درسته، HZD که سونی پشتش ، بودجه و پشتکارش صد ها برابر سازنده سایبرپانک هستش، چرا باید یک بازی که پایه اش کنسول سونی هستش رو قوی ترین و گران ترین کارت های گرافیکی بدترین مشکلات کرش و ویرم و رم و استفاده نادرست از منابع سیستمی رو داشته باشه؟ خوبه اون بازی هم چند سال وقت براش داشتن مثل اینا تو چشم همه نبودن و همه انتظار یک بازی که فقط خودشون پرچمدارش هستن ازشون داشتن و همه هم میدونیم اینا خیلی تو فشار بودن تا بازی رو انتشار بدن...
من نمیدونم کی دقیقا اینا 8 سال تمام وعده دادن بازیشون بهینه هستش ولی وقتی این حرفا رو میزنی هیچ اطلاعاتی از این شرکت و موتور بازی سازیشون نداری، زمان ویچر 2 هم همین طوری بود، موتور بازی سازی اینا بشدت سنگین، جزئیات استفاده شدت در این بازی هم بشدت بالاست ، مطمئن این بازی رو کنسول های پایه هم وضعیتش درست میشه فقط باید کمی صبر کنید.. شما میگی 4 میلیون نفر حدقل باید 6 ماه صبر کن این اشتباست، مجموع فروشش رو کل کنسول ها 3.700 بوده تا الان کامپیوتر هم 4 میلیون، بنظر نمیاد رو کنسول های نسل بعدی مشکل پایه رو داشته باشه فقط میمونه پی اس 4 و و ، وان که اونم بزودی درستش میکنن، فقط یکم صبر کنید، بازی های خیلی بزرگی بودن رو کامپیوتر مثل بتمن که خراب کردن و حتی اینقدر وضعشون خراب بود بازی رو از فروشگاها برداشتن و دوباره بازی رو پورت کردن و بازی بعدش خوب شد...

در مورد قسمت اخر حرفتون رو هم لطفا احترام خودتون رو نگه دارید، یعنی چی ماله کشی میکنید، رو کامپیوتر غیر از باگ ها هم یک بهینه سازی نا محصوصی داره، من خودم تو تایپک مشکلات بازی گفتم بازی کمی سنگین و مردم هم ناراضین ، ولی این طوری هم نبود که بحث بتمن رو کامپیوتر پیش بیاد و اصلا نشه بازی کرد یا مثل HZD تا سه هفته بعد از انتشار همش کرش کنه، حرفتون در مورد کنسول های پایه درست هستش و حرفی درش نیست، ولی خواهشا اینا رو نسبت به جامعه PC و سبک نفش افرینی و جد و ابا cdpr نبدین...
هورایزن روی سیستم من راحت اجرا می شد این به کنار / هورایزن کلا هدفش کامپیوتر نبوده بعداً به دلایلی برای کامپیوتر دادند قضیه اش به کل با سایبرپانک فرق داره که از اول برای کنسول های نسل هشت هدف گذاری شده / مثالت به شدت نادرسته
 
الان بحث سر اینه چرا بازی روی کنسول هایی که هدف اصلی بازی بودن و نمایش هاش توی مراسم کنسولی بودن و کلی هم وعده وعید دادن که عاقا بازی عالیه روی کنسول ها باید اینجوری باشه (غیرقابل بازی)
واقعا دلیل این همه تلاش برای دروغ گفتن از جانب شما عزیزان رو درک نمیکنم! بازی تا همین چند هفته پیش حتی یه نمایش کنسولی نداشته!! بعد نمایشهاش توی مراسم ها کنسولی بودن؟ کجا؟
اتفاقا هر کسی نوک سوزنی از cdpr شناخت داشته باشه میدونه که اینا مخاطب اصلیشون اتفاقا روی PC هستش و فروش بازی تا همین الان هم کاملا این حرف رو تایید میکنه. میخواید کل کل کنید اوکی ولی دیگه انقد ضایع دروغ نگید.
 
واقعا دلیل این همه تلاش برای دروغ گفتن از جانب شما عزیزان رو درک نمیکنم! بازی تا همین چند هفته پیش حتی یه نمایش کنسولی نداشته!! بعد نمایشهاش توی مراسم ها کنسولی بودن؟ کجا؟
اتفاقا هر کسی نوک سوزنی از cdpr شناخت داشته باشه میدونه که اینا مخاطب اصلیشون اتفاقا روی PC هستش و فروش بازی تا همین الان هم کاملا این حرف رو تایید میکنه. میخواید کل کل کنید اوکی ولی دیگه انقد ضایع دروغ نگید.
مشکل این هست که CDPR هیچ وقت حرفی از این نزده بود که بازی روی کنسول مشکل داره. میتونستن کنسل کنن و حداقل جلوی این وضعیت افتضاح رو بگیرن. واضحا معنی ش این هست که دروغ گفتن.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or