آخرین ویرایش:
مولتی بازی هنوز نیومده ولی افرادی که فقط برای کمپین بازی رو میخرند در مقابل افرادی که برای مولتی میخرند کمتره. نقد بازیهای انلاین هم خیلی روی محبوبیتشون تاثیر نداره. مهم پلیرها هستند که استقبال کنند و به خواسته هاشون برسند. مثلا ign هم به کمپین و هم مولتی ونگارد 7 داد. نظر پلیرها رو بپرسی بالای 3 هم بهش نمیدن. هم کمپین هم مولتی و هم وارزون رو ونگارد ریخت به هم. من خیلی میتونم درباره اش صحبت کنم ولی واقعا طولانی و حوصله سر بر میشه.بازی به اندازه یه dlc هم محتوا نداره.
نکته عجیب اینه که چرا میخرن؟نقدهای بازی رو نمیبینن؟
عجیبتر اینه که وقتی کالافهای قبلی مولتیشون فعاله رو چه حساب پلیرها واسه نسخه جدیدتر که ۶.۷ ماهه ساخته میشن لحظه شماری میکنن؟
مخاطب راضی نیست، انتخاب دیگه ایی نداره، برای همین فروشش کم نمیشه.من خودم طرفدار cod نیستم به اون صورت ولی جوابی که میدن درسته.
تو ساخت یه محصول همیشه مهم اینه که مخاطبا و طرفدارای محصول راضی باشن و تا وقتی اونا راضی هستن و فروش بازی صدمه ای نمی بینه اهمیتی نداره منتقدا و بقیه چی میگن.
فقط در یک حالت نمره منتقدا و نظر اونایی که از بازی ایراد میگیرن اهمیت پیدا میکنه که بازی یه رقیب کله گنده تو سبک خودش پیدا کنه و یه بخش قابل توجهی از مشتری های cod برن سمت اون بازی. که اونم بعیده به این زودی ها رخ بده
.
دمت گرم.لایک کافی نبودمولتی بازی هنوز نیومده ولی افرادی که فقط برای کمپین بازی رو میخرند در مقابل افرادی که برای مولتی میخرند کمتره. نقد بازیهای انلاین هم خیلی روی محبوبیتشون تاثیر نداره. مهم پلیرها هستند که استقبال کنند و به خواسته هاشون برسند. مثلا ign هم به کمپین و هم مولتی ونگارد 7 داد. نظر پلیرها رو بپرسی بالای 3 هم بهش نمیدن. هم کمپین هم مولتی و هم وارزون رو ونگارد ریخت به هم. من خیلی میتونم درباره اش صحبت کنم ولی واقعا طولانی و حوصله سر بر میشه.
اما برگردیم سر اینکه چرا برای CoD هر سال لحظه شماری میشه و فروشش بالاست.
این لیست مولتی و امکاناتش برای لانچ هست.
-- 16 6v6 MW2 09 maps
-- 4 returning MWII maps
-- 3 Ground War maps
-- 1 War mode map
-- Normal Hardcore mode
-- 37 new weapons
-- No weapon tuning
-- Gunsmith w/ weapon stats
-- New mastery camo grind
-- Movement with slide cancel, reload cancel, and more
-- Gear Perk system + all perks activate from the start of match
-- Map Voting
-- Classic Mini Map
-- 150 Health
این لیست اصلا قابل قیاس با پارسال نیست و ازش جلوتر و بهتره.
مپ های قدیمی هم برای پلیرهای قدیم جذاب هست هم پلیرهای جدید. مود زامبی هم برای بار اول تو مدرن وارفر اومده. یه ارکید شوتر نظامی درست حسابی هم وجود نداره که اندازه CoD گانپلی خیلی خوبی داشته باشه و کاستومایز کردن سلاح ها به این خوبی باشه. اگه هم کسی دنبال grind و اسکین و این چیزا باشه راضی میشه و سرگرم کننده هست. تو مولتی پلیر، حتی یه دونه بازی وجود نداره که این همه مود و مپ و سلاح و... داشته باشه و پلیر رو درگیر کنه و بتونه مرتبا خودشو اپدیت کنه.
نسل نهم بین عناوین شوتر هیلو اینفینیت کمپین خوب عمل کرد و نمره خوبی هم گرفت، همین مراحل open combat که من خیلی ازش بدم میاد یه نمونه مشابهی هست که تو هیلو اینفینیت وجود داشت و به خوبی جواب داد چون تو اون یونیورس مناسب هست و با گیمپلی همخونی داره ولی سلیقه من و خیلی ها نیست و بیشتر مایلیم CoD سینمایی و خطی باشه. من همین مشکل رو هم با Gears Of War داشتم و مراحل غیر خطیش برام عذاب آور بود.
کار کردن با سلاح هایی که شبیهش تو دنیای واقعی وجود داره خب جذاب تر هست. این چیزها CoD رو خیلی خاص تر کرده و دوستات هم مثل خودت باشند دیگه... مولتی خوش میگذره واقعا
مسائلی مثل رنک، KD و محتوای به روز و فان بودن بازی تقریبا برای اکثر پلیرهای انلاین مهم هست. اگه تو dota مثلا mmr حکم هویت پلیر رو داشته باشه تو CoD اون KD و رنکی که پلیر کسب میکنه برای برخی ها مهم هست و در کنارش بازی باید فان هم باشه و نیازی به عرق ریختن برای یه مچ ساده نباشه. وقتی دیگه فصل جدیدی نباشه بتل پس هم نیست، پلیرهای جدید نیستن، قدیمی ها موندن و روز به روز قویتر میشن، پلیرهای جدید نمیتونند با افراد هم رده خودشون بازی کنند، مچ میکینگ به هم میریزه و تجربه بازی کاملا زننده میشه. در کنارش رنک هم دیگه مهم نیست چون رقابت دیگه تازه نیست. بتل پس هم نباشه تقریبا انگیزه خیلی خاصی برای برخی پلیرها وجود نداره تا بازی کنند و بتل پس رو تموم کنند. بنابراین میان سراغ بازی جدیدتر و محتوای جدید. سلاح ها نرف و باف میشند، گیمپلی تغییر میکنه، مپ های جدیدتر میان، ایونت های فصلی میان و... بخاطر همین بازیهای گذشته جاشون رو به جدیدتر ها میدن و بازیهای جدید rewarding میشن. بحث انتی چیت هم که دیگه هیچی. هر کسی هر انگیزه ای داشته باشه تو بخش انلاین بهش جواب داده میشه و این از اون مسائل خاصی هست که CoD رو خیلی قویتر کرده. منتها گاهی بالا پایین میشه ولی کلیت خودش رو حفظ کرده بخاطر همین هر سال پرفروش هست و میمونه. گاهی اوقات یه بازی گیمپلی فوق العاده ای داره مثل تایتان فال 2 ولی مساله ساپورت و به روز نگه داشتن محتوای بازی اون رو میکشه. برای CoD این اتفاق خیلی کم میوفته چون هر استودیو یه گوشه ای کار رو گرفته و اونو با برنامه انجام میده. مثلا برای سال دوم وارزون 2 از الان برنامه وجود داره که مپ ریبرث و فورچونز کیپ برای 2024 میاد. یا برای همین وارزون 2، تو همین 1 سال 2 تا مپ اضافی واندل و آشیکا رو داشتیم. برای dmz دو تا مپ فضای بسته Koeschi و bulding 21 رو داشتیم. حالا هر کودوم از این مپ ها چالش های خودشو داشت که با انجام دادنش مثلا اسکین و ایتم های مختلف رو جایزه میداد. این چیزها رو CoD خیلی خیلی خوب و بهتر از بقیه داره و اگه کسی مرتب CoD رو بازی کنه و هر فصل بتل پس رو تموم کنه بعدا اصلا نیازی نیست که بتل پس های بعدی رو بخره یا حتی میتونه ایتم های دیگه رو بخره.
بخش دیگه ماجرا هم جنبه esport بازی هست که خیلی جدی دنبال میشه و مسابقات منظم و بزرگی براش برگزار میشه. عناوین کلاسیک هم هنوزم پلیر دارن و مثلا یه مدتی بلک اپس به 100 هزارتا هم رسید و واقعا منتظرم ببینم عرضه اش روی گیم پس این امار رو چقدر عوض میکنه اما عمده پلیرها به مجموع دلایلی که فقط من یه سریهاش رو اشاره کردم کوچ میکنند به شماره بعدی.
مولتی CoD هم واقعا یه سری تفاوت هایی داره با شماره های قبل داره و گاهی این تفاوت ها باعث میشه که بازی از جذابیت بیوفته و تعداد بازیکن ها ریزش کنه. گان اسمیت مدرن 2 افتضاح بود. من اگه میخواستم مثلا یه دوربین برای mp5 ببندم مجبور بودم با یه شاتگان بازی کنم و اونو زوری لول اپ کنم. تیونینگ هم بیخودی گان اسمیت بازی رو پیچیده کرد. مپ ها افتضاح بودند و با این مدل گیم پلی نمیشد اون چیزی که مد نظرت هست رو انجام بدی. تو ونگارد اومدن 10 تا اتچمنت به سلاح اضافه کردن و اوضاع بدتر شد و حتی روی وارزون هم این مساله تاثیر گذاشت چون تفنگ های جنگ جهانی دوم با 10 تا اتچمنت تفنگ های مدرن رو با 5 تا اتچمنت کنار میزدن و میدیدی طرف مثلا با یه mp44 یا owen gun تو دوئل با mp5 برنده میشد. بالانس تفنگ ها هم افتضاح بود و دیگه فصل های اخر NZ41 شده بود یه سلاح تکراری که دست همه بود چون ریکویلش انگار 0 شده بود و همه همینو برمیداشتند. این چیزها اهمیتشون زیاده و این تصمیمات بخشی از محتوای بازی رو از بین میبره و اواخر وارزون 1 دقیقا دچار همین مشکلات شده بود که کلی سلاح داشت ولی عملا بی استفاده بودند.
درباره آینده سری هم میشه بعد از فصل اول و بازخوردها پلیرها نظر بهتری داد. کمپین سال بعد همونطور که دوستان اشاره کردند از الان اماده است. بازیگرش انتخاب شده و کارهای موشن کپچرش انجام شده و داستانش احتمالا درباره یکی از سربازهایی هست که تو دنیای واقعی وجود داره به اسم پیتر رتکلیف و بازیگرش هم لوک چارلز هست. مد زامبی round based هست و مولتی هم ریمیک مپ های قدیمی رو داره. فعلا برنامه تا 2027 همینطوری هست ولی خب شاید کمپین 2025 خیلی بهتر دربیاد اونوقت نظرها عوض میشه چون پلیرها میگن هم ایتم هاشون منتقل میشه، هم بازی محتوای بیشتری داره هم داستان به فاصله 1 سال تموم شد.
علاوه بر CoD این وسط وارزون هم هست که اهمیتش خیلی زیاده و بحث جدا و مفصلی میطلبه. یه عده ای میگن وارزون باعث شده که کیفیت بازیهای اصلی پایین تر بیاد چون توجه بیشتری به وارزون میشه. یه عده هم میگن نه، اتفاقا یکی از عواملی بوده که باعث قوت بیشتر CoD شده.
امسال اگه یوبی میتونست Xdefiant رو میرسوند خیلی خوب میشد.
یعنی همون پلیرهای PSبیچاره اونایی که قراره ۷۰ دلار به این آشغال پول بدن
ولی از امسال سطحش به گیم پس رسیده .یعنی همون پلیرهای PS
چون از سال دیگه رو گیم پس لانچ میشه.
این بنده های مخلص خدارو نگرانی های دنیای گیم داره پیرشون میکنه.یعنی همون پلیرهای PS
چون از سال دیگه رو گیم پس لانچ میشه.
بزارین یه چندوقت بگذره از عملکرد دوماه اخیر گیم پس بعد حرف از سطح بزنین.ولی از امسال سطحش به گیم پس رسیده .
کاد نیازی به کیلر نداره خودش دیگه الان کوشته شدهکیلزون رو خود گوریلا و سونی گردن نمیگیرن بعد اینجا ازش به عنوان کاد کیلر یاد میکنن. لول.
۳ میلیون سند و اونهمه هیاهو واسه بازی کوشته شده بود؟کاد نیازی به کیلر نداره خودش دیگه الان کوشته شده