امتیازات بازی Quantum Break

Frobary

Loyal Member
quantum-break-horizontal-key-art-ds1-670x377-constrain-e1455028797958-1.jpg


Platforms: X1/PC
Release Date: 5 April 2016
نمراتی که در MetaCritic ثبت می شوند:

Digital Spy 100
IGN Sweden 100
Gameplanet 95
MondoXbox 95
InsideGamer.nl 93
Arcade Sushi 90
GamesBeat 90
Hobby Consolas 90
Eurogamer Poland 90
GamingTrend 90
TrueAchievements 90
Gaming Nexus 90
Lazygamer 90
Xbox Achievements 90
COGconnected 90
Gamer.no 90
AusGamers 89
GamePro Germany 88
GRYOnline.pl 85
ICXM 85
Multiplayer.it 85
Destructoid 85
The Jimquisition 85
Polygon 85
Game Informer 85
ActionTrip 84
LevelUp 83
We Got This Covered 80
Twinfinite 80
Eurogamer Italy 80
Meristation 80
3DJuegos 80
IGN Spain 80
Gameblog.fr 80
JeuxActu 80
CGMagazine 80
TheSixthAxis 80
Vandal Online 80
M3 80
Pure Xbox 80
IGN 80
VideoGamer 80
Everyeye.it 80
IGN Italia 76
Gaming Age 75
EGM 75
XGN 75
NZGamer 70
GamesRadar 70
Hardcore Gamer 70
God is a Geek 70
Post Arcade 70
Game Revolution 70
Gamer.nl 65
DarkStation 60
Shacknews 60
Telegraph 60
Metro GameCentral 60
Examiner 60
GameSpot 60
Time 40
Giant Bomb 40

سایر نمرات:
Respawn Ninja 90
PixelVulture 86
Stevivor 90
Press Start Australia 80
Xbox One UK 90
paulsemel 55
Gaming Central 96
ThisGenGaming 80
Xbox Enthusiast 85
Gaming Target 90
Analog Addiction 90
Marooners' Rock 92
THM Magazine 71
Victory Point 80
Gamerheadquarters 100
TrustedReviews 80
JPS 82
IT News Africa 85
Capsule Computers 90
Geek Node 95
Progress Bar 90
NGB 90
InformedPixel 95
GamingBolt 80
Gadgets 360 80
High-Def Digest 80
WhatCulture 60
Digital Trends 40
IBTimes UK 40
 
آخرین ویرایش:
و این تغییرات به معنی مرگ بازی سازی نیست. چون اصلا چنین تعابیری وجود نداره. برای بازی متدی وجود نداره که بگیرم تلفیق یا ایده گرفتن از سینما باعث از بین رفتن یا حتی کم رنگ شدنش میشه. بازی یه چیز نامحدوده و این پدیده اسمش تکامله. یکی از شاخه های تکامل. چون بازی ها اساسا همشون به یک سمت نمیرن. و ما فقط تو یه سری از ژانرها میتونیم چنین تلفیقی رو به این شدت ببینیم. بازی قبل از هرچیز و هر تعبیری یه اینترتینره. یه رسانه ای که اولین و آخرین وظیفه ش سرگرم کردن مخاطبه. و این خود سازنده هست که تصمیم میگیره به چه صورتی به این مهم دست پیدا کنه. یه سری ها تلفیق بازی با فیلم و قرار گرفتن تو این جریان رو میپسندن، یه سری دیگه ساخت بازی هایی که از اساس ضد سینما و روایت و اکشن تند و .... هست (DS مثلا) و .... و جالبی گیم هم در همین جاست.
اون قسمت هایی که bold کردم طبق تعریف خودت با هم در تناقض هست،اگه بازی یک چیز نامحدود باشه بنابراین می تونه استفاده های مختلف داشته باشه،ولی اگه طبق تعریف خودت اول از همه یک اینترتینر باشه بنابراین در نهایت همه المان ها و اهدافش به همین موضوع برمی گرده و در نتیجه نامحدود نیست،مگر اینکه منظورت این باشه که در رسیدن به هدف سرگرمی شیوه های نامحدود داره
همه هنر ها بدون استثنا منجر به سرگرم شدن مخاطب می شن(بسته به فرد و خود هنر میزانش کم و زیاد میشه ولی در نهایت سرگرم شدن درش وجود داره)بنابراین نمی تونی بگی چون بازی یا هر چیزی دیگه برای فروش ساخته بشه entertainment هست و هنر نیست،به نظرم سرگرمی و هنر کاملا در هم آمیخته هستن و نه فقط در گیم بلکه در هیچ معقوله ی دیگه ای نمی تونی از هم جداشون کنی
 
من احساس می کردم متاش دور و ور 85 بشه، اما از امتیازها که گذشت موضوع نگران کننده به نظرم اینه که مخاطب بازی عام نیست و صد در صد همین موضوع تاثیر شدیدی رو فروش میزاره. رمدی هم استدیو مستقل به حساب میاد و اگر QB که صد در صد هزینه عظیمی صرف ساختش شده انتظارات فروش رو برآورده نکنه شرایط یکی از دوست داشتنی ترین استدیوهای این صنعت احتمالا قرمز میشه.

من یادمه سم لیک قبلا گفته بود ما کانسپت AW2 رو به چند تا ناشر نشون دادیم و آخر رفتیم سراغ مایکرو، اونا هم گفتند که بهتره یه بازی عامه پسندتر ساخته بشه، نه اینکه بگم QB بده اما من دوست داشتم AW2 رو زودتر تجربه کنم، خصوصا اینکه لیک بارها از علاقه ـش به این فرنچایز گفته و مطمئننا چیزی که سازنده میخواد بیشتر از ناشر به صلاح بازی ــش هست.

مایکرو کلا تو نابود کردن استدیوهای مستقل که باهاش همکاری می کنند سابقه خوبی داره، بلایی که سر کرایتک اومد بخاطر همکاری اشتباه با همین شرکت بود، رایز از یه بازی کینک محور به یه ریسک بزرگ و پرهزینه تبدیل شد و نتیجه هم دیدم کرایتک شانس آورد که نجات پیدا کرد. یا نمونه دیگه سازنده فانتوم داست. در کل امیدوارم رمدی قدرتمندانه به کارش ادامه بده، حتی شده با ناشر دیگه.
 
  • Like
Reactions: z2s sas
من احساس می کردم متاش دور و ور 85 بشه، اما از امتیازها که گذشت موضوع نگران کننده به نظرم اینه که مخاطب بازی عام نیست و صد در صد همین موضوع تاثیر شدیدی رو فروش میزاره. رمدی هم استدیو مستقل به حساب میاد و اگر QB که صد در صد هزینه عظیمی صرف ساختش شده انتظارات فروش رو برآورده نکنه شرایط یکی از دوست داشتنی ترین استدیوهای این صنعت احتمالا قرمز میشه.

من یادمه سم لیک قبلا گفته بود ما کانسپت AW2 رو به چند تا ناشر نشون دادیم و آخر رفتیم سراغ مایکرو، اونا هم گفتند که بهتره یه بازی عامه پسندتر ساخته بشه، نه اینکه بگم QB بده اما من دوست داشتم AW2 رو زودتر تجربه کنم، خصوصا اینکه لیک بارها از علاقه ـش به این فرنچایز گفته و مطمئننا چیزی که سازنده میخواد بیشتر از ناشر به صلاح بازی ــش هست.

مایکرو کلا تو نابود کردن استدیوهای مستقل که باهاش همکاری می کنند سابقه خوبی داره، بلایی که سر کرایتک اومد بخاطر همکاری اشتباه با همین شرکت بود، رایز از یه بازی کینک محور به یه ریسک بزرگ و پرهزینه تبدیل شد و نتیجه هم دیدم کرایتک شانس آورد که نجات پیدا کرد. یا نمونه دیگه سازنده فانتوم داست. در کل امیدوارم رمدی قدرتمندانه به کارش ادامه بده، حتی شده با ناشر دیگه.
من متوجه نمیشم که شما دقیقا منظورت چیه! اول میگی QB بازی عامه پسندی نیست، بعد میگی مایکرو گفته آلن ویک 2 رو نساز و یه بازی عامه پسندتر بساز!!!
خود آلن ویک هم بازگشت سرمایه خوبی نداشت و این مشخصه که دنیای بازی‌ها یه صنعته که باید درش یه دلارت بشه دو دلار. در کل من متوجه نشدم این وسط مشکل مایکروسافت چیه در رابطه اش با استودیوهای 2nd پارتی. اتفاقا تو همین نسل مایکرو دو همکاری خیلی موفق با اینسومنیاک و کپکام داشت که نتایج بسیار خوبی داشت. مشکل QB هم اصلا چیز جدیدی در بازی‌های رمدی نیست. همه میگن بازی یکنواخت میشه که اینو میشه در بهترین بازی این استودیو یعنی مکس پین 2 هم دید.
 
  • Like
Reactions: sadegh93
جالبه سایتایی مثل Gamespot به بازیهای Teltale که کلا به انتخابات و ... میچرخن و تاثیری هم رو داستان ندارن توجه نمیکنن و نکته منفی نمیدن ولی به بازی مثل QB که کلا اکشن شوتر سوم شخص این بخش رو به صورت اضافه برای بازی گذاشتن نکته منفی میدن8-|
 
آخرین ویرایش:
Chris Crawford از تئوریسین های بزرگ گیم میگه اگه خلقت در راستای زیبایی باشه هنره و اگه در راستای پول سرگرمی. و به همین دلیل هست که ما به این صنعت میگیم سرگرمی رایانه ای نه هنر رایانه ای
این حرف توش تناقض هست.....
الان پدرخوانده رو مثلا فقط در راستای خلق زیبایی ساختن و پول براشون مهم نبوده؟؟ همون پدرخوانده هم در راستای پول درآوردن بوده ولی "پول دراوردن" از طریق خلق زیبایی.....
یا مثلا تابلو لبخند ژکوند رو داوینچی همینطور محض زیبایی و هنر خلق کرده؟؟ اون هم سفارش گرفته از یه ثروتمندی و در ازای پول اینکار رو انجام داده. پس این اثر هم هنر نیس؟؟:D

در کل به نظرم این تعریف صحیحی نیس.....یک اثر میتونه هنری باشه ولی در کنارش باعث امرار معاش و پول دراوردن هم بشه......tlou یا ds یا soc یا okami با داشتن مولفه های زیباشناختی و هنری بسیار برای امرار معاش هم ساخته شدن.
کلا اینا منافاتی ندارن با هم ................ .

.
 
کسیکه سعی میکنه بازیش رو با سینما مخلوط کنه یا مرزهای بینشون رو به اصطلاح بشکونه،یعنی حقیقتا بازی‌سازی رو شبیه یه هنر پست‌تر جلوه میده و میدونه و سینما رو یه هنر والاتر،و این خودش بزرگ ترین ضربه‌ایه که میتونه به هنر ویدئو گیم وارد بشه
@REZA TAEL
از چه نظر همچین حرفی میزنی؟ اینجا ما یه بازی داریم که Live Action بخشی از اون بازی هست و همین Live Action با توجه به تصمیماتی که ما توی بازی می گیرم، تغییر میکنه. اگه گیم پلی سطحی و بی ارزش بود حرفت رو میشد قبول کرد ولی اینجا Remedy تمام تلاشش رو کرده که یه گیم پلی جدید و نوآورانه تحویل بده که خب نتونسته و در واقع همون مشکلات Alan Wake رو اینجا هم شاهد هستیم. در کل مشخصه رمدی نتونسته خودش رو با قواعد روز بازیسازی وقف بده و باید سعی کنه با گرفتن نیروهای بهتر، ایرادات بازی هاش رو بگیره، نه اینکه هر چی ایراد تو AW بود رو دوباره توی QB هم شاهد باشیم. ولی این قضیه پست تر دونستن بازی نسبت به سینما رو اصلا نمیشه قبول کرد، چون در مورد استودیویی حرف میزنیم که همیشه تلاش کرده تو گیم پلی چیزهایی جدیدی اضافه کنه و اولویت بازی هاش همیشه گیم پلی بودن، حتی داستان های بی نظیری که خلق میکنن هم بعد از گیم پلی قرار می گیرن. طبق همین نقدهایی که سرش بحثه هم کاملا مشخصه تلاششون رو کردن که یه چیز جدید تو بازی های TPS خلق کنن که اینکه کامل نتونستن به هدفشون برسن دیگه بحث ما نیست. حالا شکلک نزاشتم باز گیر ندی خیلی جدی شدم :D
 
آخرین ویرایش:
ماکان would you let me weigh in؟ :دی میگی با تعریف های شخصی کاری نداریم منتها هر چی Crawford گفت رو قراره قبول کنیم؟ تعریفی که یه نفر می کنه رو یعنی باید کل آدمای درگیر یک صنعت از سازنده گرفته تا مخاطب اون بهش تن بدن؟

هدف از ساخت یه گیم سرگرم کردن مخاطب و فقط پول درآوردنه، می شه هدف از ساخت یه فیلم و همینطور هدف از رمانها و مانگا و پرتره های نقاشی و مجسمه هایی که سفارش می دادن و الان تو موزه های هنری رفتن رو هم بگی؟ عنصر سرگرمی و بحث مالی "به هیچ وجه" تو اونها نیست؟ لابد فیلمسازها فیلم میسازن تا نفروشن و در راستای سلیقه هیچ گروه خاصی هم اون اثر ساخته نمی شه! حرف از بدنه اصلی می زنی بلأخره باید بهش تن بدی و هر چی هست، اجماع روی اینه که فیلم می تونه "هنر" باشـه و این اجماع می تونه روی بازی هم بوجود بیاد، چرا که نه؟ اینکه نیّت طرف مهم باشه – انگار احکام دینی ـه- و صرف اینکه اگه سازنده برای جلب رضایت مخاطب و سرگرمی کار کرد به این معنی باشه که محصول نهایی اش دیگه هر چی باشه غیرممکنه بشه "هنر" تلقی اش کرد به شدت حرف غلطی ـه حالا هر کی میخواد این حرف رو زده باشه.

منطقاً نمی شه این تناقضات رو توجیه کرد و به کتاب و شخص رفرنس دادن هم چیزی رو بهش قطعیت نمیده و الزاماً هم کسی رو قانع نمی کنه و بعید می دونم همینجا هم اکثریت همچین نظری رو قبول داشته باشن چون تعاریفی که امثال Crawford و Koster کردن در عین اینکه خیلی هاش درستِ ولی وحی هم نبوده که واو به واو قبول بشه و بعد اونها کسی دیگه نظریه پردازی نکنه.

اگه کسی قبول کرد که فیلم، کتاب، موزیک می تونن هنر باشن باید قبول کنه که بازی هم می تونه باشه چون همه اینها بحث مالی و سرگرمی و لذت توشون لحاظ شده هست. این مخالفتی که یک عده با "هنر" بودن بازیها دارن احتمالاً به اون معنی جاافتاده "هنر" رفرنس میدن که مثلاً یه نقاش از سر ذوق به تنهایی اثری رو خلق کرده که از اون اثر فقط یه دونه هم وجود داره وحالا برای دیدنش از تمام دنیا باید برن جای خاصی و ... – که البته همینم پول درش نقش داره - ولی خُب هنر تعریف های مختلفی داره و طبقه بندی داره و وسیع تر از اینهاست. Ueda خودش هنر خونده و هر جایی نظرسنجی بزاری کارهاش رو اکثریت، هنر می دونن واسه همین یکی از کسایی که قاعدتاً واجد شرایط حرف زدنه.

"There are usually two classifications of art: high art and low art,High artis art in the classical sense, while low art can encompass books and movies. But when you are talking about art, the word art, people tend to think you are talking about the first definition, which is a narrow definition. So if we are using that definition, then I do not think video games are art, But if we use the other definition that describes art for the masses, then of course, video games are art.

رو حساب classical sense کسی حساب کنه کتاب و فیلم و حتی موزیکِ امروزی هم هنر نیستن ولی اگه اینها هستن خُب "بازی" هم می تونه باشه و هر نسلی همچین کارهایی هم داشتیم و داریم که بشه بهشون گفت هنر و این نوع نگاه منفی به هنر بودن "بازی" فقط بخاطر طرز تفکر ابتدایی و کهنه ای ـه که اون اوایل نسبت به بازی کردن وجود داشت.

بین واقعیت گرایی و سینماگرایی هم هیچ تفاوتی قائل نمیشی و موشن کپچر و دوبلر حرفه ای و انیمیشن های دقیقی که انجام می شه - که تازه درباره همه بازیها مصداق نداره - برای باورپذیری و نزدیک شدن به واقعیت می تونیم قلمداد کنیم ولی حتی اگه بگیم همون "شبیه فیلم شدن" هم باشه بازم بحث اصلاً سر تأثیر گرفتن از سینما نیست و خُب بزار بگیرن و نزدیک هم بر فرض بشن ایرادی که نداره. موضوع اینه که بازیها هیچ نیازی ندارن تا خودشون رو تو چارچوب های سینما تعریف و تو درجه بعدی محدود کنن. سازنده ای که ماهیت این صنعت یعنی گیم پلی رو تمام و کمال نفهمه و اون محدودیتِ رو عامدانه اعمال کنه حتی به قیمت ضربه خوردن گیم پلی، یعنی دقیقاً همون پائین تر فرض کردنیِ که طائل گفت اونم تو شرایطی که که یک سری ابزار دستش بوده که هیچ وقت دست اون سینماگر نمی تونه باشه.

پی نوشت: خط های آخر درباره QB نیست، کلی ـه.
 
این حرف توش تناقض هست.....
الان پدرخوانده رو مثلا فقط در راستای خلق زیبایی ساختن و پول براشون مهم نبوده؟؟ همون پدرخوانده هم در راستای پول درآوردن بوده ولی "پول دراوردن" از طریق خلق زیبایی.....
یا مثلا تابلو لبخند ژکوند رو داوینچی همینطور محض زیبایی و هنر خلق کرده؟؟ اون هم سفارش گرفته از یه ثروتمندی و در ازای پول اینکار رو انجام داده. پس این اثر هم هنر نیس؟؟:D

در کل به نظرم این تعریف صحیحی نیس.....یک اثر میتونه هنری باشه ولی در کنارش باعث امرار معاش و پول دراوردن هم بشه......tlou یا ds یا soc یا okami با داشتن مولفه های زیباشناختی و هنری بسیار برای امرار معاش هم ساخته شدن.
کلا اینا منافاتی ندارن با هم ................ .

.
اینا به شرطی با هم منافات ندارن که هنر اقتصادی (هنری که در بند اقتصاده) نداشته باشیم. یعنی فشار مالی و پولی باعث نشه که هنرمند از تولید محتوای هنری خودش دست بکشه و کار ناقصی از نظر محتوایی و هنری نسبت به چیزی که شایسته موضوع بود ارائه بده (مثلاً برای عام‌پسند‌تر کردن هنر خودش از ارائه کارهای پیچیده‌تری که کمک به خلق مفهوم می‌کنن دست بکشه). مثال بارزش هم بازی‌های AAAـی که همه دارن از یک فرمول موفق پیروی می‌کنن یا فیلم‌های بی‌شمار سوپرهیرویی و فانتزی یا درامای معلولین توی هالیوود.

برای همین هم هست که ملت وقتی یه نگاه جدید رو توی این سال‌های اخیر مثلاً توی بازی‌ها می‌بینن انقدر ذوق می‌کنن. در واقع الان اهرم اقتصادی گلوگاه شده برای تولید محتوای متفاوت. چیزی که تو بازی‌های Indie بسیار کمتره.
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Heska
شرمنده دوستان ک بحث از کجا به کجا کشیده شد،اونم تو تاپیک امتیازات یک بازی،خلاصه اینکه این اخرین پستمه :دی

@Cloud Strife

ببین ما دیدگاه‌هامون اساساً با هم فرق داره واسه همینه نمیتونیم به یه نتیجه توافقی نسبی برسیم،اما همینشم لذت بخشه خب :دی

من نظرم اینه که سرمایه داری سلیقه رو بوجود میاره،به یه سری پیام‌گیر های منفعل تبدیل شون میکنه،نیاز های کاذب و غیرواقعی به وجود میاره و خیلی هم قدرتمندانه به اون نیازها جواب میده(ک جوابی به این مورده ک مثلا مخاطب خودش این چیزا رو درخواست میکنه)،سطح رفاه بیشتری رو میتونه برای اکثریت تامین کنه،به ما میگن مشتری حرف اخر رو میزنه ولی در واقع این طور نیست.

حیطه های هنر پست و هنر عالی سالیان سال از هم جدا بودن،ولی الان این سیستم عمداً مصرف‌کننده ها رو از بالا جذب میکنه و در نهایت این دو هنر با هم قاطی میشن،ک هم به ضرر هنر عالیه و هم به ضرر هنر پست(هنر پست به معنای اثر بد نیست الزاماً،خیلی از هنر های عالی از هنر های پست الهام گرفتن).

این چیزی ک فرهود میگه @Daedalus میشه از رو ساختارگرایی به جوابش رسید.فرهود اگر این فیلم‌هایی و یا بازی هایی ک میگی رو ساختار اصلیشون رو بررسی کنی میبینی همشون شبیه همن،بر اساس یه فرمولِ ثابت شده‌ بنا شدن که همین دیفالت باعث میشه فروش خوبشون تضمین بشه،فقط یه سری تفاوت های در ظاهر بزرگ ولی در باطن جزئی دارن که همون تفاوت های جزئی باعث میشه مخاطب فکر کنه هر کدوم یک اثر مجزان.

اما چی باعث شده ک فروش اینا تضمین بشه؟این برمیگرده یه همون پاراگراف اولم،ک یک استاندارد سازی و یکسان سازی بین مخاطب ها ایجاد میکنه ک اسمش رو میزاریم مثلا مخاطب استاندارد.ایا جواب دادن یه یک جمعیت عظیم یکسان و استاندارد شده راحت تره یا جواب به نیازهای هر فرد با عقلانیت و سلیقه و دید مجزا؟اما همون طور ک گفتم یه فردیتی به اثار تزریق میشه تا اون استاندارد سازی مبهم به نظر بیاد.

بعد از تمام این چیزاست ک این سیستم یه گوشه میشینه و جواب به انتقاد ها رو میزاره به عهده مخاطب.دیگه مخاطب جذب سیستم شده خودش از سیستم(و در خیال از خودش) با جواب هایی مث به هر کس نظر و سلیقه ای داره دفاع میکنه چون فکر میکنه سیستم داره به نیازهای واقعیش جواب میده.از اونجاست ک همچین چیزی گفته میشه :

این افراد یعنی همون هایی که پول میدن بازی میخرن. بدنه اصلی. و از اونجایی که صنعت گیم بر محور پول میچرخه و صنعته، در نتیجه سلیقه بازار مهم و تایین کننده ترین فاکتوره.

و اما به @Frobary این بار با شکلک :دی

ببین من منظورم هزینه و وقت و توانی هست که صرف لایواکشن شد ک میتونست صرف موارد بنیادی دیگری بشه،وگرنه اون پستم بیشتر کلی گویی بود،و یه مقایسه ای بخواد صورت بگیره رمدی خیلی کمتر نسبت به بازی هایی که نام نمیبرم تا بحثی روش شکل نگیره شامل این قضیه میشه :دی
 
گدار آدم بزرگیه ولی یه سری حرف‌های نه چندان جالب هم زده‌ها. :D کسی هم که می‌گه بازیسازها باید براساس سلیقه خودشون بازی بسازن و نه نیاز مخاطب هنوز درک نکرده که این صنعت و تمام صنعت‌های دیگه بیزینس هست. همون نیل دراکمن هم با تیم‌اش می‌شینن تحقیق می‌کنن در رابطه با ایده‌هایی که مخاطب بتونه باهاش ارتباط برقرار کنه. برای تیم‌های بزرگ بحث هنر بعد بیزینس میاد، نه قبل، هرچقدر هم بازی‌هاشون هنری باشن. هر کی کاری غیر از این انجام بده شکست خورده‌ست. حالا چند نفر استثنا هستن یه حرکتی رو راه میندازن. اکثرا اینجوری نیستن.

حتی دیوید کیج که دیگه ته این داستان هاست از یکی شدن حرف نمیزنه بلکه بازی هاش تولد ژانر خودش هست (اینتراکتیو دراما) که اتفاقا کاملا هم جا افتاده و بازیسازهای دیگه ای هم ازش الگو گرفتن.

با حرف‌هایی که زدی موافقم. خواستم اضافه کنم که دیوید کیج خالق سبک اینتراکتیو دراما نیست. این سبک یکی از قدیمیترین سبک‌های این صنعت هست، خیلی قبل‌تر از زمانی که دیوید کیج بیاد سمت بازی‌سازی.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or