امتياز اعضای بازی سنتر به عناوین پلتفرم PC

  • Thread starter Thread starter Meysam
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Meysam

کاربر سایت
سلام
تو اين تاپيك مي خوايم نظر شما و امتيازي رو كه به هر بازي ميديد مشخص كنيم تا شايد بتونيم بهترين بازي رو تو هر ماه يا سال با نظر خودمون انتخاب كنيم
پايين ترين امتياز 0
بالاترين امتياز 10
همراه نظر ( خواهشمند است نظر کارشناسانه باشه )

اینم بازی های سری 1 : ( تا تاریخ 5 مهر )

Wolfenstein
Wanted Weapons of Fate
Left 4 Dead


Bionic Commando
Call of Juarez Bound in Blood
Street Fighter IV

جواب لیست امتیازات سری اول :


امتیاز اعضای بازی سنتر به عناوین PC


اینم بازی های سری 2 ( با تشکر از میثم ) تا تاریخ 20 مهر :

Batman Akham Asylum
Resident Evil 5
Mini Ninja
NFS: SHIFT
Red Faction Guerilla
Darkest of days
Section 8
overlord 2
ARMA II
Trine
X-Men Origins: Wolvorine

جواب لیست امتیازات سری دوم :


امتیاز اعضای بازی سنتر به عناوین PC

اینم بازی های سری 3 : ( تا تاریخ 28 مهر )

Assassin's Creed
Bioshock
Brothers In Arms 3
Crysis
Crysis Warhead
Dark Sector
Dead Space
Far Cry 2
F.E.A.R 2
Gears of War
GTA IV
GRID
Mirror Edge

لیست امتیازات سری سوم :

امتیاز اعضای بازی سنتر به عناوین PC

بازیهای سری 4 ( تا تاریخ 5 آبان )

Splinter Cell: Double Agent
STALKER: Shadow of Chernobyl
STALKER: Clear Sky
Call of Duty 4
Call of Duty: World At War
Fallout 3
H.A.W.X
Resident Evil 4
Prince of Persia 2008
Burnout: Paradise
Mass Effect
Devil May Cry 3
Devil May Cry 4
Pro Evolution Soccer 2009
Colin Mac Rae: Dirt
Silent Hill: Homecoming

لیست امتیازات سری چهارم :

امتیاز اعضای بازی سنتر به عناوین PC
 
Last edited by a moderator:
1667833533753.png

اگه بخوام خیلی خلاصه بگم با توجه به این که من Persona 5 Royal و Persona 3 FES رو قبلا رفته بودم انتظار یه چیزی مابین این دو تا رو از این بازی داشتم
و از حد انتظاراتم پایین تر ظاهر شد

+ داستان
+ شخصیت ها (علی الخصوص قربونشون برم، کانجی و یوکیکو بزرگمرد دوجیما)
+ سوشال لینک های شخصیت های پارتی
+ اتمسفر شهرستانی خاص بازی
+ سیستم فایت بازی
+ یکی از خفن ترین Bad Ending های تاریخ ویدیو گیم
+ بهترین کمدی تو سری (بعید میدونم 1 و 2 که بازی کرده باشم بهتر باشن)
+ ناناکو!!!

- دیزاین فاجعه دانجن ها
- Pacing Issues
- انگیزه ضعیف شخصیت منفی اصلی
- ضعیف بودن هسته محتوای بخش Golden (چیزای جانبی مثل ایونت ها خیلی خوب بودن انصافا)
- سوشال لینک های شخصیت های فرعی

و موردی که خیلی نمیتونم بهش ایراد بگیرم چون تو P5R خیلی بهترش کرده بودن ولی ساز و کار ولوت روم این جا کلا خیلی مغز پخت نشده. اذیت می کنه موقع بازی کردن توضیحش سخته

اورآل 6/10
نه حس پرفکشن پرسونا 5 رو داره
نه حس نوستالژیک پرسونا 3 رو واسم این بازی
 

download.jpg
FF VII REMAKE​
من با این بازی واقعا زندگی کردم.GAMEPLAY یونیک(به معنای واقعی یونیک) گرافیک و طراحی عالی.طراحی شخصیت ها بسیار عالی.DLC عالی.بی صبرانه منتظر پارت ۲ هستم.اگر بازی نکردید هنوز از دستش ندید .راستی مدت بازی هم عالی.زود تموم نمیشه و برای من غنی بود. :x
10/10
 
Marvel's Spider-Man Remastered v1.812.1.0 11_12_2022 8_08_24 PM.jpg

Spiderman Remastered
اسپایدرمن اینسامنیک یکی از بهترین اکشن ادونچر های دهه اخیر بود
تو این نسخه تمام DLC ها و لباس ها ام قرار داره
فوتومود بشدت پیشرفته ای هم داشت که یه بخشاییش اصلا نمیفهمیدم چیه
راجع به وب سویینگ محشرش همه گفتن و نیازی نیست تکرار کنم
اما یه پوینت مثبت خیلی بزرگ این نسخه PC ساپورت کامل دوال سنس بود که به تجربه وب سویینگ خیلی کمک میکنه
بهینه سازی هم خوب بود راضی بودم
تنها ایرادی که بهش وارده این بود که من رو رو درجه معمولی (Amazing) بازی میکردم و خب تمام بخش ها متوسط یا نسبتا آسون بودن
اما میشن های فرعی که باید پایگاه دشمن رو پاکسازی کنی بشکل غیر استانداردی سخت میشن
اینطور که از Wave 4 یک دفعه بیست نفر همزمان میریزن رو سرت و هم واکنش دادن سخت میشه و هم دمیج بیش از حد میخوری
این ماموریت ها رو اعصاب بود برام، فکر کنم هیچکس دوست نداره یه بازی
با "تعداد" زیادی دشمن سخت بشه بجا اینکه یدونه دشمن پیچیده تر داشته باشه
داستان DLC هام زیادی کلیشه بود که خب از ابرقهرمانی انتظار خاصی ام نیست

9/10
 
ScreenShot00002.png
Gotham Knights 2022

نکات مثبت: قابلیت کنترل سایر قهرمانان دنیای بتمن، سیستم شخصی‌سازی متنوع و گسترده. موتورسواری در اطراف گاتهام. ماموریت‌های جانبی جالب
نکات منفی: عدم القای حس سری تحسین‌برانگیز Arkham. افت فریم و دیرلود‌شدن بافت‌ها. دستکاری ناکارآمد در سیستم مبارزات. نبود تعادل در درجه سختی. نمایش یک گاتهام سرد و بی‌روح

Score 6

شروع بازی: 19 آبان 1401
پایان بازی: 25 آبان 1401


پ.ن: Gotham Knights زورشو میزنه تا حسی شبیه حس سری Arkham به بازیکن ارائه بده. متاسفانه تغییراتی در بازی ایجاد شده تا سازندگان کمی از روکش Arkham Knight فاصله بگیرند. سیستم مبارزات بازی خیلی سنگین و کند هست. روند سریع و نیمه خودکار مبارزات Arkham در این بازی از بین رفته است. بدترین قسمت حذف کلید پایه مبارزات سری Arkham یعنی Counter Attack است؛ موردی که برای فن سری Arkham آزاردهنده تلقی می‌شه. به جای Counter Attack، گزینه Evade قرار داده شده که بازیکن در لحظات دفاع، تن به فرار بده!

قسمت ضعیف دیگه این بازی، شبیه به هم بودن شخصیت‌های قابل بازی هست؛ نایتوینگ فرقی با رابین نداره، بت‌گرل هم قرار بود کلون بتمن باشه ولی اینکه منتظر بودم بر عرش گاتهام شروع به پرواز کنه و نکرد، کمی تو ذوقم خورد. شاید با ارفاق ردهوود بهتر از بقیه درنظر بگیرم.

دیالوگ‌های خفن سری Arkham جایگزین دیالوگ‌های پیش پا افتاده و لوده شده. روایت هم شبیه سریال‌های CW هست. تنها بازی که میخواد زور بزنه که بازیکن قید بتمن و دشمنان کلاسیکشو بزنه!
 
آخرین ویرایش:
Spider man Miles Morales

spider-man-miles-morales.jpg


داستان : درباره مرد عنکبوتی (پیتر پارکر معروف) و دوست جدید و عنکبوتی اش مایلز مورالس هست و بیشتر حول محور شخصیت مایلز که در نبود پیتر باید از شهر و شهروندان در برابر گروهی مرموز که به دنبال سرقت انرژی هستند حفاظت کند روایت می شود .


این شماره حکم یک معرفی و بازی جمع و جور برای شخصیت مایلز هست .

تاب خوردن و تار انداختن مایلز با پیتر کمی تفاوت دارد که از تکراری بودن می رهاند . شخصیت مایلز مثل شخصیت پیتر گیرا نیست ولی اون لهجه و شوخ طبعی که دارد باعث می شود که رفته رفته باهاش خو گرفت .

گرافیک هنری و طراحی شهر در فصل زمستان و خیابان ها و ساختمان ها و ... عالی هستند و شهر واقعا خوب و زنده طراحی شده مخصوصا پارک معروف نیویورک .

بازی خوب بهینه شده و افت فریم موقع تار اندازی و حرکات آکروباتیک به چشم نمی خورد . لود شدن ساختمان ها در دور دست سریع و قابل قبول هست . محیط باز و آزادی عمل خوبی در گشت و گزار وجود دارد .

کلی ماموریت فرعی و کارهای جانبی برای انجام دادن هست که می تونه ساعت ها به گیم پلی بازی اضافه کند .

گرافیک فنی و کیفیت بافت ها و شاکله ساختمان ها (داخل و خارج ساختمان ها) فوق العاده هستند . طراحی چهره ها و میمیک صورت عالیه . تنوع قدرت دشمنان و طراحی نوع مبارزات با باس ها خیلی خوبه . داستان سرایی و دشمن مرموز مایلز به خوبی پرورانده شده و از نظر داستانی این شماره مشکلی ندارد .

طراحی مراحل مخصوصا آخر بازی و سکانس های هیجانی و سینماتیک عالی هستند .

درخت آپگرید قدرت های مرد عنکبوتی هم بسیار پر بار و غنی هست و کلی آیتم و لباس و مهارت برای آپگرید و آزاد کردن وجود دارد .

مایلز شیوه خاص خود برای جنگیدن و فینیشرهای جالب توجه و جدیدی دارد .

صدا گذاری و موسیقی و سکانس های سینمایی عالی هستند . صحنه های سینمایی بسیار زیاد توام با آدرنالین خالص فوق العاده و به اندازه می باشند .

روایت اصلی بازی خطی گونه هست با آزادی عمل بسیار بالا . بازی کوتاه ولی بسیار لذت بخش با کیفیت عالی هست . خیلی خوب پورت شده . روان بدون افت فریم .

مدت زمان گیم پلی حدود 4 5 ساعت هست .




گیم پلی : 8 از 10
موسیقی و افکت های صوتی : 9 از 10
گرافیک هنری و طراحی محیط : 10 از 10
تنوع و کیفیت طراحی مراحل : 7 از 10
گرافیک فنی و فیزیک بافت ها : 10 از 10
نورپردازی و طراحی سایه ها :9 از 10
داستان و شخصیت پردازی : 8 از 10

نمره کل : 9 از 10
 

Attachments

  • spider-man-miles-morales.jpg
    spider-man-miles-morales.jpg
    130.2 KB · مشاهده: 6
capsule_616x353-1-jpg.224757


تا اواسط بازی نتونست روند داستانی جذابی رو نمایش بده و داشت کاملا ناامیدم میکرد که کم کم شروع کرد به بهتر شدن و اواخر بازی روند داستانی یه جهش بزرگ پیدا کرد جوری که فکر کردم کارگردان و نویسنده رو تغییر دادن از یه جایی به بعد خیلی سریع همه فاکتورهای داستانی رشد پیدا کردن و بهتر شدن که باعث شد نمره ۸ رو مناسب بدونم واسه همچین بازی تو این سبک

چون تو زمینه سناریو نویسی برای بازی فعالیت دارم یه سری مشکلات خیلی بزرگی تو داستان این بازی آزار دهنده بود برام چیزی که تا اواسط بازی مشاهده میکنید رسما نوار خالی پر کردنه و مقدمه سازی خیلی ضعیفی بهتون منتقل میکنه گرچه این روند ناگهانی تغییر میکنه و پیشرفت میکنه اما برای همچین بازیی که کاملا بر پایه داستان پی ریزی شده توقع میره بیشتر از هنر نویسندگی و ریزه کاری هایی که تو این حرفه است استفاده کنه بازی تا ۸۰ درصدش ضعف دیالوگ نویسی داره جوری که حس میکنی نوار خالی میخواستن پر کنن در حالی که دیالوگ نویسی ظرافت های خاص خودشو داره زمانی خوبه که شنونده حس نکنه اینا از قبل توسط کسی نوشته شده. روح و روان گیمر رو میشه قلقلک داد با همین دیالوگ نویسی. بازی های امروزی تو این زمینه فاجعه هستن اما بازی های داستانی قدیمی تو این زمینه هنری تر و دقیق تر بودن

شخصیت پردازی ها خوبه کاراکترهای بازی روح دارن و موفق شدن اون حس زنده بودن رو به شخصیت ها بدن مخصوصا شخصیت اصلی بازی اما بازم چیزی نیستن که بخوان به یاد بمونن هم به خاطر کوتاه بودن بازی هم اینکه چالش های زیادی تو بازی درگیر نمی شید که بخواهید عادت کنید به شخصیت ها.

اگه بخواهیم فاکتور به فاکتور داستانی بررسی کنیم این بازیو و اینکه دلایل موفقیت و ماندگار شدن داستان یه بازی مثل هف لایف ۲ و بلک میرور ۱ و ... چی بوده و چرا در این بازی رعایت نشده بحث خیلی طولانی میشه که هر سناریو نویسی باید این ریزه کاری هارو رعایت کنه قطعا نمیاد بخونه من چی نوشتم اما بازی مثل هف لایف الکی ماندگار نشده یه مهندسی پشت داستان این بازی بوده که مو لای درزش نمیره

امتیاز = ۸
اگه حالتون خوبه و دغدغه خاصی ندارید حتما بازیش کنید ارزش وقت گذاشتن داره.
 
(Campaign) Call of Duty Modern Warfare 2019

8/10

Capture.JPG

از اولین نسخه CoD که نزدیک 18 19 سال پیش اومد همیشه علاقه مند به بخش کمپین این سری بودم و دنبالش می کردم و جایگاه ویژه ای در بین تمام FPS ها برام داشت.
اما در بین این همه نسخه ای که از این سری تا الان منتشر شده، سه گانه MW و نسخه اول Black Ops برام جایگاه به شدت ویژه ای دارن و با اختلاف از تمام کمپین های بازی های FPS مشابه il برام جذاب تر بودن.
با توجه به محبوبیت زیاد سه گانه MW و ریمسترهایی که عرضه شد، دور از انتظار نبود که این سه گانه دوباره با یک داستان جدید هم بازسازی بشه. به لطف انتشار اختصاصی بازی روی Battle.net و نیاز به اتصال دائم، بازی هیچ وقت کرک نشد و خیلی از ماهایی که عادت به پایرت این سری داشتیم ازش محروم شدیم یا دسترسی ـمون بهش سخت شد! :))

من انتظار خیلی زیادی از بخش داستانی این نسخه داشتم، اما در مقایسه با نسخه اصلی MW کاملا نا امید شدم. نمی گم بخش داستانی بد بود، اما دیگه خبری از اون جنگ های ابعاد بزرگ و شلوغ سه گانه اصلی نبود. خود داستان هم اصلا جذابیت برام نداشت و فقط حضور کاپیتان پرایس بود که مثلا یه ذره حال و هوای MW اصلی رو به این بازی میداد. برای مقایسه فقط همون حال و هوای مرحله کاپیتان پرایس و مک میلان توی Pripyat می ارزید به کل کمپین این نسخه جدید بازی!! یا همون کاراکتر عِمران زاخایف و ماکارو کجا، بارکو کجا!!
تنوع مراحل بد نبود (نقطه قوت کمپین های CoD) ولی خب انتظارم خیلی بیشتر بود.
گرافیک بازی هم خوب بود (عالی نبود)، مخصوصا صورت کاراکترها و انیمیشن ها خیلی بهتر از نسخه های قبلی بودن.
در مجموع به نظر من بخش داستانی در مقایسه با نسخه اصلی MW یک عقب گرد کامل بود، هم از نظر داستان و هم تنوع و جذابیت مراحل، اما بدون مقایسه، نمره قابل قبولی میگیره و ارزش یکبار تجربه کردن رو برای فن های سری داره.
 
آخرین ویرایش:
Dark Pictures Anthology Devil in me

devil im me.jpg

داستان : درباره گروهی مستند ساز می باشد که درباره اولین قاتل زنجیره ای آمریکا H.H.Holmes (در اواخر قرن 18 میلادی ) در حال تحقیق هستند و به دنبال تماس فردی ناآشنا و دعوت آنها به عمارتی دورافتاده و نیمه خرابه قدم در ماجرایی خطرناک می گذارند .

چهارمین شماره از مجموعه Dark pictures را شاهد هستیم . مجموعه ای با داستان های متنوع ترسناک و رازآلود توام با خیال و واقعیت .

گرافیک هنری و طراحی عمارت و چهره ها و اسباب و اثاثیه خیلی خوب و قابل قبول هست . محیط ها حس خالی بودن نمی دهد . توجه نسبتا خوبی به جزییات طراحی هنری شده .

بازی خوب بهینه نشده و گاهی تصویر دچار پرش می شود و افت فریم هم شاهد بودم . بازی یکجورایی سنگینه و حجمش هم بعد از نصب حدود 65 گیگ می باشد !

بازی شامل جستجو و حل مینی پازل و پیدا کردن کد هست و شاهد inventory هم هستیم .

گرافیک فنی و کیفیت بافت ها و تکسچرها و طبیعی بودن چهره ها و اشیا و ... خیلی عالی هست .

بازی بیشتر سعی دارد تا با جامپ اسکرهای متعدد بازیباز را بترساند و از پتانسیل عمارت بزرگ و تو در تو و ایجاد یک جو روانی بهره نبرده .

گیم پلی بازی مخصوصا راه رفتن و دویدن و جا پا گرفتن و زاوایای آزار دهنده دوربین خشک و کمی اذیت کننده هست . بازی از سری فیلم های Saw هم الهام گرفته .

نور پردازی و ایجاد سایه ها گاهی دچار مشکل می شود و انگار نورها از یک محیط به محیط دیگر ناگهان ظاهر می شوند .

صدا گذاری خوب نیست و من مجبور شدم صدا را خیلی زیاد کنم تا به وضوح بتوانم دیالوگ ها را بشنوم !!!

فصل اول با این عنوان (Devil in me) به پایان رسید و فصل دوم با عنوان Directive 8020 در ایستگاه فضایی روایت خواهد شد که به شخصه استقبال می کنم .

مدت زمان گیم پلی حدود 7 8 ساعت هست و می تونه ارزش تکرار هم داشته باشد . انتخاب ها تا حد زیادی تاثیرگذار هستند . چند جا که ناخواسته باعث مرگ شخصیت ها شدم دچار عذاب وجدان و جبران (در دورهای بعدی) برآمدم .



گیم پلی : 6 از 10
موسیقی و افکت های صوتی : 7 از 10
گرافیک هنری و طراحی محیط : 9 از 10
تنوع و کیفیت طراحی مراحل : 6 از 10
گرافیک فنی و فیزیک بافت ها : 9 از 10
نورپردازی و طراحی سایه ها :7 از 10
داستان و شخصیت پردازی : 7 از 10

نمره کل : 7 از 10
 
Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077.jpg

داستان : درباره فردی مزدور به نام V که در سال 2077 در آرمان شهری به نام نایت سیتی که مملو از تکنولوژی و ربات ها و انسان های نیمه ربات هست حضور دارد و به همراه شخصی به نام جکی ولز توسط فیکسر (قاچاقچی بازار سیاه) به نام دکستر دشان اجیر می شوند تا بایوچیپ جاودانگی را از شرکت آراساکا بدزدند اما ماجرا به خوبی پیش نمی رود .



این بازی به دلیل مشکلات فراوان و مهندسی کردن نمرات خیلی سر و صدا کرد و محال است از خاطره ها برود . من آپدیت 1.61 رلیز Elamigos رفتم با حجم حدود 65 گیگ . با این حال چند جا مجبور شدم سیو را دوباره لود کنم چون به طور مسخره ای گیر کرده بودم و بازی جلو نمی رفت .

گرافیک هنری و طراحی پر جزییات شهر فوق العاده هست . گوشه گوشه شهر پر از جزییات هست و در این مورد حرفی برای گفتن نمی گذارد . شهر دارای 6 7 منطقه هست که معماری و حال هوای خودشون را دارند . کلیات بازی عالی هست ولی نتونستند از پتانسیل شهر نهایت استفاده را بکنند . با یک GTA در دنیای رباتی رو به رو هستیم به نوعی . بازی حال و هوای فیلم های علمی تخیلی دهه 80 90 میلادی را دارد مخصوصا بلید رانر هریسون فورد .

اما در قسمت گرافیک فنی و کیفیت بافت ها و طبیعی بودن چهره ها و فیزیک اندام ها یکجورایی تصنعی هست و توی ذوق می زند . از این بازی با بودجه هنگفت انتظار بیشتری می رود .

صدا گذاری و موسیقی عالی هستند . ماشالله بازی کلی صحبت دارد که از حوصله من نوعی خارج هست اما از یک بازی نقش آفرینی نباید انتظار دیالوگ کم را داشت . اگر زبان انگلیسیتون ضعیفه پیشنهاد می کنم زیرنویس فارسی بازی را تهیه کنید . واقعا دیالوگ خیلی خیلی زیاد دارد .

روایت بازی در مراحل اصلی خطی گونه هست و نقشه به راحتی شما را به نقطه مورد نظر راهنمایی می کند . بازی به شدت به اصرار سازندگان صحنه های بر/ه/ن/گی دارد که برای همه سنین مناسب نخواهد بود .

گیم پلی و سیستم شوتینگ خیلی خوبه اما کیفیت رانندگی خشک هست . کاش کاورگیری درست درمون به بازی اضافه می کردند . دشمنان جان سخت هست با نوار جون که در بیشتر اوقات مغلوب خواهید شد . با اینکه بازی جدیدترین آپدیت را دارا می باشد اما کم و بیش باگ و افت فریم به چشم می خورد . آدم ها در شهر فقط انگار گذاشته شده اند که پر جلوه کند . شهر مثل شاهکار رد دد اون پویایی و زنده بودن را ندارد .

نورپردازی و طراحی سایه ها خوبه اما جای کار بیشتری هم داشت . بعضی صحنه ها بی دلیل آنقدر تاریکه هیچی معلوم نیست . رنگ بندی محیط در جاهایی خیلی زنده و در جاهایی بی حس و مصنوعی هست .

بازی مملو از آپگرید و چیزهای جور واجور هست که گاهی آدم رو گیج می کند . حتی چهره و فیزیک اندام V در اول بازی قابل شخصی سازی هست . با اینکه اول شخصه نمی دونم چرا خود V قابل شخصی سازی در ریزترین جزییات هست. جزییات اسلحه ها ستودنی هست و واقعا خوب کار شده .

من شروع بازی رو از خط داستانی Nomad (بادیه نشین / عشایر) انتخاب کردم و گیم پلی ماموریت های اصلی که دارای سه ACT هستند حدود 15 ساعت زمان می برد .

در بازی شاهد حضور ستاره ماتریکس و جان ویک یعنی کیانو ریوز در نقش شبح دیجیتالی به نام جانی سیلورهند هم هستیم .

در کل بازی همه پسندی نیست و خیلی خیلی دیالوگ دارد اما افرادی که به دنیای مافیایی/علمی تخیلی با تم GTA علاقه دارند پیشنهاد می شود .

شروع بازی : 20 آبان 1401

پایان بازی : 2 آذر 1401



بهینه سازی و اجرا بازی : 6 از 10
گیم پلی : 7 از 10
موسیقی و افکت های صوتی : 8 از 10
گرافیک هنری و طراحی محیط : 9 از 10
تنوع و کیفیت طراحی مراحل : 7 از 10
گرافیک فنی و فیزیک بافت ها : 7 از 10
نورپردازی و طراحی سایه ها : 8 از 10
داستان و شخصیت پردازی : 6 از 10


نمره کل : 7 از 10




 

Attachments

  • Cyberpunk 2077.jpg
    Cyberpunk 2077.jpg
    141.6 KB · مشاهده: 6
آخرین ویرایش:
Capture_2022_11_24_10_40_05_930.png

Somerville 2022

نکات مثبت: شروع جذاب، طراحی بصری قابل تامل، بخشی‌هایی از پیسینگ داستان.
نکات منفی: ناقص و «پولیش»‌ نشده. کوتاه و ساده. روایت گنگ و پایانی‌تر گنگ‌تر. پتانسیل هدر رفته.

Score: 4.5

شروع بازی: 2 آذر 1401
پایان بازی: 3 آذر 1401
 
1669531697436.png

Zero Escape: 9 Hours 9 Persons 9 Doors

آخ جون. بعد از 18 ساعت و چندین روز بالاخره یکی از بازی های بک لاگ مون تصفیه شد (البته نصفش :D چون این کالکشن ـه باید Virtue's Last Reward هم برم بعدا :D)
و عجب تجربه خوبی هم بود.
این بازی که اسمش چون خیلی طولانیه ملت به همون 999 میشناسنش کنار Ace Attorney و Ghost Trick جزو ویژوال ناول های کلاسیک دوران DS ـه که چند سال بعد عرضه اش رو اون کنسول برای PC (و نمیدونم بقیه کنسول ها) ریمیک میشه. و خیلی ساده میشه فهمید چرا بازی همچین کار کلاسیکیه. داستان و شخصیت ها و نحوه روایت واقعا از عمده کلیشه های رایج ژانر جداست و جوری که بازی پیش میره و مخاطبشو بیشتر با دنیای وحشتناک خودش که غرق تو تئوری توطئه های مختلفه آشنا می کنه واقعا بی رقیبه.
منتها اورآل کار بی نقصی هم نیست ولی به نظرم واقعا به همه مخاطب های این ژانر پیشنهاد میشه
خوشم میاد که اوچیکوشی (خالق این سری و سری محشر AI: Somnium Files) این جا اون تئوری های دنیای موازی و ربط هاشون به هم رو خیلی خوب وا می کنه. باعث میشه تکرار دوباره شون تو بازی های بعدیش قابل درک تر باشه

+ داستان کلی
+ پایان های مختلف و روایت منسجمی که به مرور تشکیل میدن
+ ستینگ خاص و فضای رعب انگیز بازی
+ شخصیت پردازی غیر کلیشه ای و دوست داشتنی همه شخصیت های بازی
+ خیلی از معماها واقعا مغزت رو به کار میندازن

- همه معماها تو بازی برنده نیستن و بعضی هاشون بد رو مخن (مخصوصا معمای آخر بازی)
- نیمه اول بازی یخورده خسته کننده است
- بازی در مورد پیش نیازهای رسیدن به پایان اصلی اش خیلی گنگه و بدون راهنما نمیشه فهمید باید چیکارها کرد
- یه سری چیزها تو پایان اصلی بی جواب میمونن که رو مخه (نمیدونم نسخه بعدی چقدر ادامه مستقیمه)

8/10
میگم بازی بی نقص نیست ولی بیخود هم نیست جزو کلاسیک هاست. چون وقتی درگیرت می کنه واقعا ول کردنش سخته
 
Resident Evil Village Gold Edition
(Shadow of The Rose)


3990375-shadowsofrose1.jpg

داستان : درباره رز دختر ایتن وینترز می باشد که به دنبال یافتن حقایق درباره قدرت هاش و داشتن یک زندگی نرمال وارد روستای بانو میراندا می شود .


این بازی به عنوان یک بسته الحاقی و حسن ختام رزیدنت 7 و 8 می باشد . تجربه آن واجب و پایان دراماتیکی دارد . من به صورت اشتراکی بازی تهیه کردم .

گرافیک هنری و طراحی محیط پیرامون بسیار عالی و اکثر محیط ها همان محیط های شماره 8 هست با تغییرات و جزییات خیلی کوچک .

گرافیک فنی و کیفیت بافت ها و طبیعی بودن چهره ها و فیزیک دشمنان در سطح خوبی قرار دارد . شاهد دشمنان جدید و جالبی هستیم .

صدا گذاری و موسیقی عالی مخصوصا صدای دشمنان در قلعه بانو دمیتریس لرزه بر تن بازیباز می اندازد .

کات سین ها و صحنه های سینمایی بسیار خوب . پازل های خوب و جالبی دارد . مبارزات و باس های بازی کافی و عالی هستند مخصوصا باس آخر .

بازی در قلعه بانو دمیتریس و خانه اون عروسک شیطانی روایت می شود . در قلعه از منظر مبارزه با اسلحه و شوتینگ هست ولی وقتی وارد خانه عروسک شیطانی می شویم واقعا بازی ترسناک و هیجانی تر می شود . شخصیت Evlin (شماره7) هم باهاش روبه رو خواهیم شد .

بازی برخلاف شماره 8 به صورت سوم شخص اجرا می شود . گیم پلی و مکانیزم های قدرت های رز که در آن گنجانده شده مانع از تکرار می شود و چالش ها و پیشروی های خاص خود را به همراه دارد . اکشن و کاوش و مهمات در یک بالانس خوب قرار دارند . هوش مصنوعی دشمنان هم قابل قبول هست و چالش برانگیز .

بهینه سازی و اجرای آن عالی هست .

نورپردازی و طراحی سایه ها بدک نیست .

رنگ ها بندی محیط ها خیلی خوبه و بازی شامل چندین محیط با ویژگی های خاص خود می شود و رنگ بندی ها در انتقال حس ترس خیلی خوب پیاده سازی شده اند .

پازل ها کم اما جالب هستند .

مدت زمان گیم پلی حدود 3 ساعت .

در کل بازی با اینکه جمع و جور هست ولی بسیار با کیفیت و تجربه آن واجب و پایان داستان وینترزها می باشد .



شروع بازی : 5 آذر ماه 1401

پایان بازی : 6 آذر ماه 1401



هوش مصنوعی دشمنان : 8 از 10
بهینه سازی و اجرا بازی : 9 از 10
گیم پلی و سیستم مبارزات : 8 از 10
موسیقی و افکت های صوتی : 9 از 10
گرافیک هنری و طراحی محیط : 9 از 10
تنوع و کیفیت طراحی مراحل : 8 از 10
گرافیک فنی و فیزیک بافت ها : 8 از 10
نورپردازی و طراحی سایه ها : 8 از 10
داستان و شخصیت پردازی : 9 از 10


نمره کل : 8.5 از 10


 
Resident Evil Village Gold Edition
(Shadow of The Rose)


View attachment 277576

داستان : درباره رز دختر ایتن وینترز می باشد که به دنبال یافتن حقایق درباره قدرت هاش و داشتن یک زندگی نرمال وارد روستای بانو میراندا می شود .


این بازی به عنوان یک بسته الحاقی و حسن ختام رزیدنت 7 و 8 می باشد . تجربه آن واجب و پایان دراماتیکی دارد . من به صورت اشتراکی بازی تهیه کردم .

گرافیک هنری و طراحی محیط پیرامون بسیار عالی و اکثر محیط ها همان محیط های شماره 8 هست با تغییرات و جزییات خیلی کوچک .

گرافیک فنی و کیفیت بافت ها و طبیعی بودن چهره ها و فیزیک دشمنان در سطح خوبی قرار دارد . شاهد دشمنان جدید و جالبی هستیم .

صدا گذاری و موسیقی عالی مخصوصا صدای دشمنان در قلعه بانو دمیتریس لرزه بر تن بازیباز می اندازد .

کات سین ها و صحنه های سینمایی بسیار خوب . پازل های خوب و جالبی دارد . مبارزات و باس های بازی کافی و عالی هستند مخصوصا باس آخر .

بازی در قلعه بانو دمیتریس و خانه اون عروسک شیطانی روایت می شود . در قلعه از منظر مبارزه با اسلحه و شوتینگ هست ولی وقتی وارد خانه عروسک شیطانی می شویم واقعا بازی ترسناک و هیجانی تر می شود . شخصیت Evlin (شماره7) هم باهاش روبه رو خواهیم شد .

بازی برخلاف شماره 8 به صورت سوم شخص اجرا می شود . گیم پلی و مکانیزم های قدرت های رز که در آن گنجانده شده مانع از تکرار می شود و چالش ها و پیشروی های خاص خود را به همراه دارد . اکشن و کاوش و مهمات در یک بالانس خوب قرار دارند . هوش مصنوعی دشمنان هم قابل قبول هست و چالش برانگیز .

بهینه سازی و اجرای آن عالی هست .

نورپردازی و طراحی سایه ها بدک نیست .

رنگ ها بندی محیط ها خیلی خوبه و بازی شامل چندین محیط با ویژگی های خاص خود می شود و رنگ بندی ها در انتقال حس ترس خیلی خوب پیاده سازی شده اند .

پازل ها کم اما جالب هستند .

مدت زمان گیم پلی حدود 3 ساعت .

در کل بازی با اینکه جمع و جور هست ولی بسیار با کیفیت و تجربه آن واجب و پایان داستان وینترزها می باشد .



شروع بازی : 5 آذر ماه 1401

پایان بازی : 6 آذر ماه 1401



هوش مصنوعی دشمنان : 8 از 10
بهینه سازی و اجرا بازی : 9 از 10
گیم پلی و سیستم مبارزات : 8 از 10
موسیقی و افکت های صوتی : 9 از 10
گرافیک هنری و طراحی محیط : 9 از 10
تنوع و کیفیت طراحی مراحل : 8 از 10
گرافیک فنی و فیزیک بافت ها : 8 از 10
نورپردازی و طراحی سایه ها : 8 از 10
داستان و شخصیت پردازی : 9 از 10


نمره کل : 8.5 از 10


 
maxresdefault.jpg

NFS Heat
2019​

بازی بدی نیست اما از یه ایرادش خیلی اعصابم خورد شد بعد از ده ساعت پاکش کردم
مدل هندلینگ و فیزیک این بازی برا مسابقه و Cornering راحت طراحی شده و اصلا بدرد دریفت نمیخوره
با این وجود نمیدونم چرا سازنده ها تصمیم گرفتن مقادیر زیادی میشن های دریفت بذارن.
این چلنج ها بدلیل فیزیک نا متناسب بازی اعصاب خورد کن هست و بدتر از اون اینکه تو بعضی هاش پلیس هم حضور داره که واقعا مسخرست
این مشکل اصلی بود که باهاش داشتم. مشکلات دیگه اینکه گرافیک فنی طبیعتا در حد فورزا هورایزون نیست چون اون میزان پروداکشن ولیو و زمان صرفش نشده
البته گرافیک هنری خیلی خوبه و تخریب پذیری محیط هم عالیه که جای شکر داره.
متاسفانه نسخه PC زیاد بهینه نیست و با اینکه گرافیک آنچنان بالایی نداره نمیتونستم شصت فریم بگیرم
همچنین مدل هندلینگ ساده نید فور اسپید هم میتونه ایراد محسوب بشه و هم مزیت. بستگی به نوع پلیر داره
کسی که میخواد راحت بالای پنجاه ساعت وقت صرف یادگیری بازی کنه طبیعتا سیستم فیزیک و هندلینگ عمیق تر و بسیار گسترده فورزا هورایزون رو ترجیح میده
اما این هندلینگ برای افراد کاملا کژوال که وقت زیادی نمیذارن خیلی هم مناسب و لذت بخشه.
برام قابل تصوره که خیلی ها که حتی گیمر نیستن نسخه های جدید نیدفور اسپید رو بدلیل همین کژوال پسند بودن تجربه میکنن .

امتیازم طبق این تجربه 10-11 ساعته:

77/100
 
The Evil Within 2

the-evil-within-2-3840x2160-screenshot-e3-2017-4k-16083.jpg

داستان : درباره کارآگاه تعلیق شده ای به نام سباستین هست که به دنبال مرگ دخترش و ناپدید شدن همسرش رو به زندگی خفت واری آورده ولی به ناگاه متوجه می شود دخترش زنده هست و مرگ او جعل شده .



این بازی شماره دوم از سری بازی Evil Within هست که شماره اول آن را استاد ترس شینجی میکامی افسانه ای ساخته . من برای بار دوم با زیرنویس فارسی تجربه کردم .

گرافیک هنری و طراحی شهر و محیط استم عالی و با جزییات خوب مخصوصا عمارت ها و تونل های فاضلاب هست .

گرافیک فنی و کیفیت بافت ها و طبیعی بودن چهره ها و فیزیک اشیا خیلی عالی نیست و انتظاری بیشتری می رود . یک جورایی بی کیفیت هست و رنگ و رو رفته .

صدا گذاری و موسیقی مخصوصا موسیقی آخرای بازی عالیه . صدا افراد و دشمنان خوبه و گاهی هم لرزه بر تن بازیباز می اندازد ولی افراد موقع صحبت کردن خیلی مجسمه وار و تصنعی هستند.

کات سین ها و صحنه های سینمایی کم ولی با کیفیته . جا داشت چهره ها در کاتسین ها بهتر از خود بازی باشد ولی تفاوت چندانی ندارند .

تنوع و طراحی دشمنان عالیه . هوش مصنوعی خیلی خوبی دارند . نقطه قوت بازی پرداختن به جزییات اندام دشمنان به شمار می رود و جالب و خلاقانه طراحی شده اند و همچنین چندین آنتاگونیست را شاهد هستیم که قدرت ها و چالش های خاص خودشون را دارند ولی کاش بهشون بیشتر پرداخته می شد تا ماندگارتر شوند .

روایت بازی متاسفانه نیمه جهان باز شده که از ترس و اضطراب بازی می کاهد و به نظرم مناسب ژانر Evil within نیست وگرنه رزیدنت خیلی زودتر اینکار را می کرد .

گیم پلی بازی و مبارزات دلنشین و ارتقا توانایی ها و اسلحه ها همه کارآمد و مناسب هستند . هم می تونید با خفا هم اکشن دشمنان را از پا دربیارید به طرق مختلف با روش ها متنوع .

بهینه سازی و اجرای آن بعد آپدیت ها و گذشتن زمان طولانی از لانچ بازی بازم عالی نیست و افت فریم و دیر لود شدن تکسچرها را شاهد بودم .

نورپردازی و طراحی سایه ها هم فوق العاده نیستند و گاهی لود شدن نور به داخل محیط مورد نظر به کندی صورت می گرفت .

رنگ ها بندی محیط ها بیشتر اوقات بی روح هست ولی کیفیت رنگ آتش در بازی خیلی طبیعی و عالیه و رنگ بندی محیط های مربوط به پدر تئودور در القا حس ترس خیلی خوبه .

تعداد پازل ها کم و آسان هستند .

مدت زمان گیم پلی حدود 10 ساعت برای ماموریت های اصلی . تنوع محیط های بازی خیلی خوبه و مانع از تکراری شدن روایت آن می شود .

در کل بازی پیشرفت های گرافیکی و گیم پلی و بصری نسبت به شماره اول داشته اما بیشتر از اینکه ترسناک باشه حس مرموز بودن دارد . کاش بازی های ترسناک گرفتار جهان باز شدن نشوند و به همان سبک کلاسیک و خطی ساخته شوند .



شروع بازی : 10 آذر ماه 1401

پایان بازی : 12 آذر ماه 1401



هوش مصنوعی دشمنان : 8 از 10
بهینه سازی و اجرا بازی : 8 از 10
گیم پلی و سیستم مبارزات : 9 از 10
موسیقی و افکت های صوتی : 8 از 10
گرافیک هنری و طراحی محیط : 9 از 10
تنوع و کیفیت طراحی مراحل : 8 از 10
گرافیک فنی و فیزیک بافت ها : 7 از 10
نورپردازی و طراحی سایه ها : 7 از 10
داستان و شخصیت پردازی : 8 از 10


نمره کل : 8 از 10




 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or