اقای David Cage: هنوز قدرت کامل کنسول PS3 را ندیده‌اید.

  • Thread starter Thread starter Farh@d
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Farh@d

There is no description of the situation
کاربر فعال

ps3consolepic.jpg




بیش از نیم دهه است که از عمر کنسول معروف PlayStation 3 می‌گذرد، در طی این سالها معدودی عناوینی را شاهد بودیم که بتوانند از تمام قدرت این کنسول استفاده و بهر بگیرند. در شرایط موجود و پایین بودن کیفیت برخی بازی‌های نسل حاضر ما شاهد زمزهایی بر آمدن کنسول‌های نسل بعد هستیم؛ حال آیا سازندگان بازی انگونه که باید و شاید توانسته‌اند از تمام قدرت کنسول‌های موجود بهره گیرند؟ در همین راستا اقای David Cage کارگردان موفق بازی زیبای Heavy Rain در طی مصاحبه‌ای که داشت در این رابطه سخن گفت و قدرت کنسول PS3 را فراتر از حد معمول خواند و در ادامه افزود:


"از اینکه ببینیم کنسول PS3 قادر به انجام چه کارها و چه توانایی‌های است بسیار دور هستیم، این کنسول بسیار قدرتمند می‌باشد و در آینده نه چندان وقتی گیمرها ببینند این کنسول قادر است چه کارهایی را انجام دهد بسیار شگفت زده خواهند شد."

با پاسخ بالا این سوال پیش می‌آید که وقتی کنسولی به این قدرتمندی را پیش رو روی خود داریم پس چرا سازندگان بازی از تمام قدرتش استفاده نمی‌کنند؟ جواب این سوال را باز آقای David Cage می‌دهد.

" جواب این سوال کمی پیچیده است، هر سازنده راه متفاوتی را برای استفاده از سخت افزار مورد نظر خود انتخاب می‌کند؛ به عنوان مثال ما تمام حواس خود را در بخش‌ نور، روشنایی و تصاویر نزدیک معطوف می‌کنیم که بسیار هم برای ما مهم می‌باشند ولی دیگر سازندگان بیشتر به مناظر و دور نماها توجه دارند که باید این امر را نیز بپذیریم که سازندگان مختلف دیدگاه مختلفی برای استفاده از سخت افزار مورد نظر خود دارند."

حال باید دید استودیو Quantic Dream با فن اوری جدید خود و قدرت PS3 دست به چه کارهایی بزرگی خواهد زد.





 
آخرین ویرایش:
مثلا در ps3 اگر killzone 2 در یک ثانیه 5 ملیون plygen (مثلا) با تمام نور و سایه و افکتها رندر میکنه در killzone 3 این مقدار بیشتر نمیشه . مثلا یکم از polygen محیط میزنند بجاش NPC های بیشتر یا مدل اصلی رو با جزییات ترش میکنند بعد شما گول میخوری میگی گرافیکش زیاد شده (هیچ قدرت نهفته ای وجود ندارد). توی xbox 360 هم همینطوریه. واسه همه بازیهایی که چند شمارشون روی یک نسل میاد این موضوع صدق می کنه.
 
اوووووه! چقدر ناز گفتی پسر گلم!
tu4d3ydzm97m02dcj2mh[1].gif


اون وقت شنونده نباید از خودش بپرسه: خوب چرا هیچ کس نمیاد روی تمام اینها متمرکز بشه که یه بازی شاخ مثل بازی های روز PC بده بیرون و فروش گیمش هم بالاتر بره؟ می تونم بپرسم آی کیوی شنونده رو چند در نظر گرفتی؟ :blink:

علتش احیانا این نیست که سخت افزار چند سال قدیمیه و تمام اینها رو با هم نمی کشونه؟

البته که نه! چی دارم میگم! مگه ممکنه همچین چیزی؟ علتش اینه که سازندگان مختلف دیدگاه های مختلف دارند و تا به حال به ذهن کسی خطور نکرده که روی تمام اینها کار کنه!
gigglesmile.gif

مثل کدوم بازی های رو PC میشه اسم ببری..؟
 
مثلا در ps3 اگر killzone 2 در یک ثانیه 5 ملیون plygen (مثلا) با تمام نور و سایه و افکتها رندر میکنه در killzone 3 این مقدار بیشتر نمیشه . مثلا یکم از polygen محیط میزنند بجاش NPC های بیشتر یا مدل اصلی رو با جزییات ترش میکنند بعد شما گول میخوری میگی گرافیکش زیاد شده (هیچ قدرت نهفته ای وجود ندارد). توی xbox 360 هم همینطوریه. واسه همه بازیهایی که چند شمارشون روی یک نسل میاد این موضوع صدق می کنه.

یعنی IGN و GameSpot و EuroGamer و اینا که هر سال از پیشرفت گرافیکیه شماره های جدید تر نسبت به شماره های قبلی تمجید میکنن سواد ندارن درسته ؟ خب یه ایمیل بهشون بدید و از جهالت درشون بیارید.

---------- نوشته در 03:15 PM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 03:12 PM ارسال شده بود ----------

هر سری یه کارگردان بزرگ یا یه کمپانی بزرگ یه حرفی میزنه همه جا هم حداقل 60 70 درصد مردم حرفشونو قبول دارن. فقط به ایران که میرسه کارشناسهای فوق ابر حرفه ای حرف هیچکسیو قبول ندارن فقط تو بازی سنتر اینجوریه ها !!
یه بازی ساده ی فلش 10 نفر از کارشناسای اینجا جمع بشن نمیسازن اما در مورد فیزیک و برنامه نویسی های پشرفته ی U3 و دیگر بازی ها هم نظر میدن.
با کلمه بازی نکنید.
 
بحث استفاده از توان کامل یک کنسول نیست اصلا، این حرف فقط برای بازار گرمی گفته شده یا این که برداشت دوستان از اون مشکل داره.
دلیل پیشرفت گرافیکی بازی ها هم بهینه سازی موتور گرافیکی اونهاست نه رو شدن امکانات نهفته ی یک کنسول،یعنی مثلا بازی U2 اون موقع که cpu و gpu رو 100% به کار می گرفت
اون گرافیک رو داشت، الان 100% که به کار میگیره گرافیک بهتری داره. تایید این حرفم هم همین بازی های ایرانی خودمونه که به خاطر ضعف موتورشون میبینی که بازی در حد ماریو سیستم
کرایسیس و می خواد تا بالا بیاد.
احتمالا منظور این به قول شماها شاخ بازی سازی هم همین بوده.
 
اه دیوید کیج تو دیگه چرا ؟ خداییش من همیشه عاشق کیج بودم و هستم از زمان فارنهایت تا به الان ! اما از این حرفاش خوشم نیومد خیلی ضایع بود !!!



با پاسخ بالا این سوال پیش می‌آید که وقتی کنسولی به این قدرتمندی را پیش رو روی خود داریم پس چرا سازندگان بازی از تمام قدرتش استفاده نمی‌کنند؟


شیت این جمله رو از اول نسل تا الان دارن میگن بسه دیگه خجالت بکشین . این همه سازنده ی خوب و حرفه ای داره استدیو های FP سونی بعد نمی تونن از قدرت PS3 بعد از 5 سال استفاده کنند ؟

بعد تازه جوابی که به این سوال داده کیج , دیگه مضخرف تر هست : (( بعضی سازنده ها به نور توجه میکنن بعضی ها به مناظر و دور نما ها به همین دلیل سازنده ها هنوزم نتونستن از قدرت PS3 به طور کامل استفاده کنند ))
 
مسئله اينجاست هرچقدر ps3 هم قوي باشه نميتونه با x720 رقابت كنه
پس نتيجه ميگيريم وقتي ماكرو كنسول جديدشو تو e3 رونمايي ميكنه سوني هم مجبوره رونمايي كنه وگرنه باز مثه اين نسل از قافله عقب ميمونه
تموم شد رفت:|
 
مثل کدوم بازی های رو PC میشه اسم ببری..؟
از نظر گرافیکی CRYSIS2 و از نظر نور پردازی و صدا گذاری هم BF3 یا Witcher 2
اگه باور کنن اگه برای PC ]م اونجوری که برای کنسول بازی ها رو بهینه و کم حجم می کنن،همین کار رو برای بازی های PC می کردن تا حالا گرافیک هایی از این بالاتر هم دیده بودیم
 
مثل کدوم بازی های رو PC میشه اسم ببری..؟
الان این سوالی که می پرسی معنی اش اینه که اعتقاد داری:

"هیچ بازی PC وجود نداره که توش همزمان روی نور و روشنایی، تصاویر نزدیک، تصاویر دور و دورنماها تمرکز شده باشه"؟!

من تو همون پست هم مخصوصا اسم نبردم، چون می دونستم یه عده میان شروع می کنند ایرادهای یک بازی خاصی که نام برده شده رو کنکاش کردن (ایرادهایی که همیشه وجود دارند، ولی چیزی از ارزش یه گیم فوق العاده کم نمی کنند) و نمی خواستم بحث روی این سیکل معیوب بیافته.
هر سری یه کارگردان بزرگ یا یه کمپانی بزرگ یه حرفی میزنه همه جا هم حداقل 60 70 درصد مردم حرفشونو قبول دارن. فقط به ایران که میرسه کارشناسهای فوق ابر حرفه ای حرف هیچکسیو قبول ندارن فقط تو بازی سنتر اینجوریه ها !!
یه بازی ساده ی فلش 10 نفر از کارشناسای اینجا جمع بشن نمیسازن اما در مورد فیزیک و برنامه نویسی های پشرفته ی U3 و دیگر بازی ها هم نظر میدن.

خیر عزیز! کی به شما گفته که فقط توی ایران و فقط توی بازی سنتر این جوریه؟! تمام دنیا صداشون در اومده و میگن بسه دیگه، انقدر با این سیستم های مافیایی تون جلوی پیشرفت صنعت گیم رو نگیرید!

بفرمایید Comment های زیر همین خبر رو توی N4G بخونید، بعد اون وقت بگید فقط تو بازی سنتر این جوریه!
 
دیدید گفتم الان جماعت 360 میان الکی شلوغش میکنن

بابا بزارید ما با کنسول خودمون خوش باشیم حالا که بهترین بازیای انحصاری بهترین گرافیک ماله ps3 ــــــه شما با انحصاریهای خودتون خوش باشید ما هم با انحصاری های خودمون

دیوید جف هم که اصلا هیچی حالیش نیست شما بیشتر حالیتونه :d
 
به چه دلیل ؟ چه استدلالی همچین چیزی رو تائید می کنه ؟ مگه وقتی U2 با اون گرافیک عظیم و خفن اومد کسی فکر می کرد U3 گرافیکش چند برابر نسخه دوم باشه ؟
پوريا هر كنسولی يه حد قدرتی داره.
سگامگا درايو آخرين حدش سونيك سه بعديش بود كه اين بازی از 100 درصد قدرت سخت افزاريش استفاده می كرد
نينتندو 64 آخرين حدش رزيدنت اويل 2 ـش بود
PS1 آخرين حدش داينوكرايسيس2 بود
PS2 آخرين حدش GoW 2 بود
PS3 هم حد آخرش همين انچارتد3 بود حالا شايد چند تا بازی ديگه هم بيان كه يكم (دقت كن فقط يكم) ازش بهتر باشن.
درسته پردازنده PS3 خيلی قويه ولی بعلت محدوديت رم و كارت گرافيكش فقط تو زمينه نورپردازی می تونن ازش در حال حاضر يكم بيشتر كار بكشن.
 
این تاپیک پتانسیلش رو داره که سازنده ها ، سخت افزار و تک تک بازی های انحصاری و غیر انحصاری PC - PS3 - X360 توش ترول بشن. خوب استفاده کنید ازش.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or