اقای David Cage: هنوز قدرت کامل کنسول PS3 را ندیده‌اید.

  • Thread starter Thread starter Farh@d
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Farh@d

There is no description of the situation
کاربر فعال

ps3consolepic.jpg




بیش از نیم دهه است که از عمر کنسول معروف PlayStation 3 می‌گذرد، در طی این سالها معدودی عناوینی را شاهد بودیم که بتوانند از تمام قدرت این کنسول استفاده و بهر بگیرند. در شرایط موجود و پایین بودن کیفیت برخی بازی‌های نسل حاضر ما شاهد زمزهایی بر آمدن کنسول‌های نسل بعد هستیم؛ حال آیا سازندگان بازی انگونه که باید و شاید توانسته‌اند از تمام قدرت کنسول‌های موجود بهره گیرند؟ در همین راستا اقای David Cage کارگردان موفق بازی زیبای Heavy Rain در طی مصاحبه‌ای که داشت در این رابطه سخن گفت و قدرت کنسول PS3 را فراتر از حد معمول خواند و در ادامه افزود:


"از اینکه ببینیم کنسول PS3 قادر به انجام چه کارها و چه توانایی‌های است بسیار دور هستیم، این کنسول بسیار قدرتمند می‌باشد و در آینده نه چندان وقتی گیمرها ببینند این کنسول قادر است چه کارهایی را انجام دهد بسیار شگفت زده خواهند شد."

با پاسخ بالا این سوال پیش می‌آید که وقتی کنسولی به این قدرتمندی را پیش رو روی خود داریم پس چرا سازندگان بازی از تمام قدرتش استفاده نمی‌کنند؟ جواب این سوال را باز آقای David Cage می‌دهد.

" جواب این سوال کمی پیچیده است، هر سازنده راه متفاوتی را برای استفاده از سخت افزار مورد نظر خود انتخاب می‌کند؛ به عنوان مثال ما تمام حواس خود را در بخش‌ نور، روشنایی و تصاویر نزدیک معطوف می‌کنیم که بسیار هم برای ما مهم می‌باشند ولی دیگر سازندگان بیشتر به مناظر و دور نماها توجه دارند که باید این امر را نیز بپذیریم که سازندگان مختلف دیدگاه مختلفی برای استفاده از سخت افزار مورد نظر خود دارند."

حال باید دید استودیو Quantic Dream با فن اوری جدید خود و قدرت PS3 دست به چه کارهایی بزرگی خواهد زد.





 
آخرین ویرایش:
من دیگه از شنیدن این حرف ها حالم بد میشه :|
به جایه این کارها عناوین خوب بسازن ما هم دعاگوشون میشیم:d
ولی جدی دیگه کنسول ها جواب گو نیستن و به نظرم اواسط 2013 کنسول هایه نسل جدید عرضه میشن.
 
حرف ایشون کاملا داره درباره ضعف کنسول صحبت میکنه. نه فقط PS3 بلکه X360 هم همین طور هست.
توی بازی های کنسول ها سازنده ها مجبورن تو یه جا مانور بدن یکی مثل AW تمرکزش رو میزاره توی نورپردازی، سایه زنی، مه حالا مجبور میشه به جاش برای ثبات فریم پارگی تصویر داشته باشه.
توی Rage سازنده توی تنوع محیط و فریم دست میزاره مجبور میشه از رزولیشن بزنه.
توی BF3 سازنده میاد تخریب پذیری رو ملاک قرار میده مجبور به کاهش رزولیشن و محدود شدن در فریم میشه.
توی COD سازنده میاد فریم رو مهم قرار میده مجبور میشه بیخیال فیزیک و تخریب پذیری و نورپردازی داینامیک بشه.
توی Crysis 2 سازنده میاد فیزیک و نورپردازی و محیط رو ملاک قرار میده مجبور میشه از فریم ثابت بزنه.
توی Forza 4 سازنده فریم ثابت 60 و نورپردازی و انعکاس نور رو قرار میده مجبور میشه شب و برفی و ... رو بیخیال بشه.
یا توی GT5 سازنده میاد شب و هوای برفی و... قرار میده مجبور میشه بیخیال فریم ثابت بشه.

کلا این که کنسول های این نسل توانایی اینکه همه کار هارو با هم بکنند رو ندارند رو نمیشه انکار کرد که دیوید کیج داره بهش اشاره میکنه که این شدیدا یک ضعف هست دیگه. ضعف چه مدلیه؟ مثلا نتونه یه بازی رو اجرا کنه؟
درضمن همین کیج از کجا میدونی اگر HR رو روی PC نمیزد یه بازی به مراتب بهتر نمیساخت؟ :|؟
مطمئن باش این ها فقط بازارگرمی هست.


شما مثل اینکه منظورشون رو متوجه نشدید دوست من.
وقتی میگه هر بازیساز یه نکته براش مهمتر هست به این معنا نیست که اگر روی اون نکته مانور بده بقیه ی قسمت ها رو کنسول نمیکشه.
مشکل زمان هست واسه همین هم هر سازنده به چیزی که مد نظرش هست بیشتر تکیه میکنه
توی COD اگر فیزیک و نورپردازی و تخریب پذیری همگی بخوان کاملا کار شده باشن هر COD ساختش 3 سال طول میکشه نه مثل الان سالی دوتا !
 
بابا بنده خدا حرفی نزده که ! نمی دونم برای چی به بعضیا فشار اورده ! حتما چیزی هست که می گه . در ضمن اگه عینک ترول کردنتون رو وردارید متوجه می شید که داره می گه استفاده از قدرت کامل کنسول برای این سخت هست که هر کسی دنبال معیار خودش هست ! این به این معنی نیست که حالا خودش می خواد از قدرت کامل کنسول استفاده کنه . البته اینا همه بهونه ست . این گیر های بی خودی ای که دیوید کیج می شه دلیلش فقط یه چیزه ! اونم اینکه یه بازی انحصاری با میانگین 89 برای ps3 ساخته !

ايشون 250 ميليون بار تا حالا اين حرف رو زده! كلآ هر بازي اي كه ميخواد معرفي كنه يا بسازه برميگرده ميگه هنوز از قدرت كامل PS3 استفاده نشده. به نظرم ديگه PS3 جايي واسه ي پيشرفت بيشتر در زمينه قدرت نداره و سوني هم به فكر نسل بعد افتاده. مطمئن باشيد اگر هنوز PS3 جاي كار داشت، سوني به فكر نسل بعدي نمي افتاد. PS3 به اندازه ي كافي تو اين نسل پيشرفت كرد و كاملآ هم موفق عمل كرده.

اين حرفهاي ديويد فقط باعث ميشه كه براي يه مدت سوژه خنده ي سايتها بشه چون خيليا تا حالا اين حرفارو زدن.

این گیر های بی خودی ای که دیوید کیج می شه دلیلش فقط یه چیزه ! اونم اینکه یه بازی انحصاری با میانگین 89 برای ps3 ساخته !

اولآ ميانگين 89 براي يه بازي خيلي ميانگين بالايي نيست چون ديويد كيج خيلي ادعا داره. دومآ اين دو تا موضوع هيچ ارتباطي به هم ندارن.
 
منم باهاش موافقم ببینید بچه ها اگه ps3 دیگه کشش نداره چرا هر روز بازیاش بهتر میشن مگه نمیگفتن u2 آخرشه چرا بعدش gow اومد چرا بعدش killzone 3اومد و در نهایت u3?!! پس میشه فهمید هنوز جا داره اگه u3 تهشه پس نباید از این به بعد بازی بهتری نسبت به u3 بیاد دیگه درسته؟!! یعنی gow 4 و tlou و احتمالا klz4 و last guardian به پای u3 نمیرسن یا بازم ps3 این توانو داره که بازیاش با زه به مرور زمان بهتر شه؟!!!
 
باز شروع شد . اینها مجبورن که این حرفا رو بزنند اخه سونی زورشون کرده که بگن چون با اینکار توقع های مردم رو پایین نگه می دارنند و انسانهای ساده رو راضی و امیدوار به پیشرفت گرافیکی در بازیا . از اونور عمر کنسولشونو زیاد تر میکنند و دیرتر نسل بعدی رو شروع میکنند. این وسط ما شیفتگان پیشرفت تکنولوژی در عرصه گرافیکی دهنمون سرویس می شه . (همه اینها شامل سه تا کنسول نسل حاضر میشه)
 
بحث در این مورد فایده ایی نداره.کسایی که ps3دارن میتونند امسال از گرافیک the last of usوسال بعد gow4یاکیلزون بعدی لذت ببرند وشاهد پیشرفت گرافیک بازیهای انحصاری باشن.بحث در این مورد با کسانی که حرف یه بازی ساز بزرگ رو هم قبول ندارن هیچ فایده ایی نداره.
 
حرف ایشون کاملا داره درباره ضعف کنسول صحبت میکنه. نه فقط PS3 بلکه X360 هم همین طور هست.
توی بازی های کنسول ها سازنده ها مجبورن تو یه جا مانور بدن یکی مثل AW تمرکزش رو میزاره توی نورپردازی، سایه زنی، مه حالا مجبور میشه به جاش برای ثبات فریم پارگی تصویر داشته باشه.
توی Rage سازنده توی تنوع محیط و فریم دست میزاره مجبور میشه از رزولیشن بزنه.
توی BF3 سازنده میاد تخریب پذیری رو ملاک قرار میده مجبور به کاهش رزولیشن و محدود شدن در فریم میشه.
توی COD سازنده میاد فریم رو مهم قرار میده مجبور میشه بیخیال فیزیک و تخریب پذیری و نورپردازی داینامیک بشه.
توی Crysis 2 سازنده میاد فیزیک و نورپردازی و محیط رو ملاک قرار میده مجبور میشه از فریم ثابت بزنه.
توی Forza 4 سازنده فریم ثابت 60 و نورپردازی و انعکاس نور رو قرار میده مجبور میشه شب و برفی و ... رو بیخیال بشه.
یا توی GT5 سازنده میاد شب و هوای برفی و... قرار میده مجبور میشه بیخیال فریم ثابت بشه.

کلا این که کنسول های این نسل توانایی اینکه همه کار هارو با هم بکنند رو ندارند رو نمیشه انکار کرد که دیوید کیج داره بهش اشاره میکنه که این شدیدا یک ضعف هست دیگه. ضعف چه مدلیه؟ مثلا نتونه یه بازی رو اجرا کنه؟
درضمن همین کیج از کجا میدونی اگر HR رو روی PC نمیزد یه بازی به مراتب بهتر نمیساخت؟ :|؟
مطمئن باش این ها فقط بازارگرمی هست.
چقدر قشنگ گفتی:-oهیچی کاربرای قدیمی بازیسنتر نمیشه عده زیادی از پ گ اومدن اینجارم به گند بکشن
واقعا منطقی گفتی چیزی باقی نمیمونه هرکی میخواد دفاع الکی بکنه باید جواب این پست رو بده و منکر بشه
 
منم باهاش موافقم ببینید بچه ها اگه ps3 دیگه کشش نداره چرا هر روز بازیاش بهتر میشن مگه نمیگفتن u2 آخرشه چرا بعدش gow اومد چرا بعدش killzone 3اومد و در نهایت u3?!! پس میشه فهمید هنوز جا داره اگه u3 تهشه پس نباید از این به بعد بازی بهتری نسبت به u3 بیاد دیگه درسته؟!! یعنی gow 4 و tlou و احتمالا klz4 و last guardian به پای u3 نمیرسن یا بازم ps3 این توانو داره که بازیاش با زه به مرور زمان بهتر شه؟!!!
نرم افزار از سخت افزار عقب تره.
تا صد سال دیگه هم بشینن بازی برای ps3 و 360 بسازن و انجینشون رو بهینه کنن بازم گرافیک بازیا بالاتر میره.اما دیگه این بالا رفتن محسوس نیست.
حالا از اول نسل تا الان انواع اقسام صحبت ها از طرف سونی استدیوهاش و .... زده شده که PS3 فلان درصد قدرتش استفاده شده چه میدونم اژدهاش خوابیده و ... .
جمعش کنن بابا 2 تا قوطی یکی واسه 7 سال پیش یکی هم واسه 6 سال پیش!:دی
 
بازیهای u3 و tlou , gow3 , ... فقط طرح های هنریشون عوض شده یعنی بهتر شده(واسه u3) واسه همین فکر میکنی که گرافیکش زیاد شده.من همشونو بازی کردم ولی بجز مورد بالا و چند عدد polygen بیشتر و یه مدل سایه زنی متفاوت ( که همشون یک هرینه مشابه واسه رندر کردن میخواد) دیگه تعقیر تکنیکی هی نداشتند.
 
"جواب این سوال کمی پیچیده است، هر سازنده راه متفاوتی را برای استفاده از سخت افزار مورد نظر خود انتخاب می‌کند؛ به عنوان مثال ما تمام حواس خود را در بخش‌ نور، روشنایی و تصاویر نزدیک معطوف می‌کنیم که بسیار هم برای ما مهم می‌باشند ولی دیگر سازندگان بیشتر به مناظر و دور نماها توجه دارند که باید این امر را نیز بپذیریم که سازندگان مختلف دیدگاه مختلفی برای استفاده از سخت افزار مورد نظر خود دارند."

اوووووه! چقدر ناز گفتی پسر گلم!
tu4d3ydzm97m02dcj2mh%5b1%5d.gif


اون وقت شنونده نباید از خودش بپرسه: خوب چرا هیچ کس نمیاد روی تمام اینها متمرکز بشه که یه بازی شاخ مثل بازی های روز PC بده بیرون و فروش گیمش هم بالاتر بره؟ می تونم بپرسم آی کیوی شنونده رو چند در نظر گرفتی؟ :blink:

علتش احیانا این نیست که سخت افزار چند سال قدیمیه و تمام اینها رو با هم نمی کشونه؟

البته که نه! چی دارم میگم! مگه ممکنه همچین چیزی؟ علتش اینه که سازندگان مختلف دیدگاه های مختلف دارند و تا به حال به ذهن کسی خطور نکرده که روی تمام اینها کار کنه!
gigglesmile.gif
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or