افزایش بی‌سابقه هزینه خرید‌های درون‌برنامه‌ای Gran Turismo 7 نسبت به نسخه‌های قبل

Mohammad@li

Gold User
با انتشار رسمی Gran Turismo 7 بازیکنان می‌توانند شاهد قیمت‌های جدید Creditهای این بازی که با پول واقعی قابل خرید هستند باشند. لازم به ذکر است که این قیمت‌ها در زمان انتشار نقدها در دسترس منتقدها نبوده و فقط با عرضه‌ این بازی قابل رویت شدند.​

gt-porsche-1280x709.jpg

این قیمت‌ها خبر از افزایش قابل‌ توجه هزینه ماشین‌ها نسبت به نسخه قبلی این سری یعنی ‌Gran Turismo Sport می‌دهند. بازیکنان این عنوان ۷۰ دلاری می‌توانند علاوه بر کسب Credit در تجربه معمولی بازی به خرید پکیج‌های مختلف آن بر روی پلی‌استیشن استور بپردازند. قیمت‌های این پکیج‌ها را در زیر مشاهده می‌کنید:​
  • 100,000 کردیت $2.49 / £1.99​
  • 250,000 کردیت $4.99 / £3.99​
  • 750,000 کردیت $9.99 / £7.99​
  • 2,000,000 کردیت $19.99 / £15.99​
قیمت‌های ماشین‌های GT7 از ده‌ها یا صدها هزار برای ماشین‌های معمولی تا میلیون‌ها کردیت برای سوپرکارها را شامل می‌شوند. نسخه‌ی قبلی این سری اجازه خرید ماشین‌ها را با قیمت ۰.۹۹ تا ۴.۹۹ دلار را به بازیکنان می‌داد که دیگر این ویژگی در GT7 وجود ندارد.
در نسخه‌ی جدید این سری ماشینی مانند Porsche 919 Hybrid 16 که حدود سه میلیون کردیت قیمت دارد نیازمند خرج ۴۰ دلار پول واقعی برای خرید است. در حالی که این مبلغ در GT Sport فقط ۳ دلار بود! از دیگر ماشین‌هایی که در GT Sport با قیمت کمی قابل خرید بودند می‌توان به Aston Martin Vulcan ’16 و McLaren P1 GTR ’16 اشاره کرد که فقط با خرج ۵ دلار می‌توانستید آن‌ها را بدست بیاورید. در مقابل هر کدام از این ماشین‌ها در نسخه هفتم سری گرن توریزمو حدود ۴۰ دلار روی دست شما خرج خواهند گذاشت. همچنین هر کدام از این ماشین‌ها قابلیت آپگرید نیز دارند که قطعات مورد نیاز آن‌ها نیز بصورت جداگانه نیاز به خرج کردیت خواهند داشت.
در نمایش‌های GT7 طی SOTهای گذشته تعدادی از ماشین‌های لجندری با قیمت ۲۰ میلیون کردیت نیز مشاهده میشد که معلوم نیست این قیمت‌ها هنوز به بازی اصلی راه پیدا کرده‌اند یا خیر. در صورت آمدن این ماشین‌ها با همان قیمت‌ها به شاپ درون بازی می‌توانیم انتظار قیمت‌ ۲۰۰ دلاری برای یک ماشین در بازی ۷۰ دلاری سونی را نیز داشته باشیم.
منبع
 
این حرکت پرداخت درون برنامه ای رو من شخصا مشکل ندارم اگه با حد قابل قبولی بازی کردن بشه ماشین های جدید گرفت، ولی این همیشه آنلاین بودن انصافا خیلی زوره. چرا آخه؟:| مخصوصا با شرایط فعلی نت 8-|
 
  • Like
Reactions: Tatsumaru
اون که درسته چون ممکنه باز برگرده رو ۸۸ چون خیلی نزدیکه بهش (بماند که ۲۰-۳۰ تا نقد بیشتر هم داره )
ولی بازم اوکی در کنار موتور اسپرت ۷ این مقام رو داره.اوکیه الان؟:D

اگه مهندسی نمرات نبود که احتمالا ۴-۵ نمره پایین‌تر از این بود! توی ریست‌ارا مردم دنبال ریفاند کردن بهترین ریسینگن :))
 
دوستان یه روایت جعلی برای خودشون درست کردن و هی تکرار می‌کنن که پرداخت‌های درون برنامه‌ای باید امتیازها رو کم می‌کرده، ولی نکرده و میانگین بازی به حق نیست و این صحبت‌ها! :D هرچقدر هم این بحث‌ها رو تکرار کنین، تبدیل به واقعیت نمی‌شه و اتفاقاً واقعیت خلاف این هست و همین پرداخت‌های درون برنامه‌ای از امتیازها کم کرده.
این پست رو توی تاپیک امتیازها زده بودم و اینجا هم می‌ذارم:

آقا یه نکته‌ای رو در مورد این پرداخت‌های درون برنامه‌ای بگم. :D درسته که نوع هزینه‌ها بعد از انتشار بازی مشخص شده، ولی منتقدها از قبل در جریان بودن که بازی از این ویژگی استفاده می‌کنه. گذشته از GT6 و GTS که هر دو پرداخت‌های درون برنامه‌ای داشتن، توی همون نسخه‌های نقد GT7 هم این ویژگی وجود داشته ولی چون بازی هنوز به طور عمومی منتشر نشده بوده، نمی‌شده ازش استفاده کرد.
من یه سری به نقدهای زیر ۹ زدم و بارها و بارها به این موضوع اشاره شده و حتی یه عده در بخش نکات منفی گذاشتنش، یعنی رسماً روی امتیاز بازی تأثیر گذاشته. شاید توی نقدهای ۹ به بالا هم اشاره شده ولی دیگه سراغشون نرفتم. و توی همون نقدهایی هم که رفتم فقط عبارت Microtransactions رو سرچ کردم و ممکنه مثلاً یه جاهایی با عبارت‌های دیگه نوشتن و من ندیدم.

مثلاً منتقد GameByte که امتیاز ۷ داده، به این قضیه اشاره کرده:

It’s also disheartening to see that credits can be purchased for real cash using microtransactions that weren’t live during the review period

همچنین منتقد GamePressure که ایشون هم ۷ داده و توی نکات منفی گفته:

grindy economics, designed for microtransactions

منتقد GameRant که به بازی ۸ داده، صد بار توی نقدش به این پرداخت‌ها اشاره کرده و حتی پاراگراف آخر این طوری شروع می‌شه:

Time will tell how fans will react to Gran Turismo 7's microtransactions, but putting them aside, what's there is still a deep racing game experience that will keep fans of the genre busy for hours on end. It's a gorgeous racing game and while it's not going to be knocking down any boundaries to convert non-racing game fans, Gran Turismo 7 should greatly appeal to its target audience

منتقد NME که اون هم ۸ داده، توی نکات مثبت به گرافیک و صداگذاری باورنکردنی اشاره کرده و حال و هوای بازی که از حرفه‌ای تا آماتور رو تحت پوشش قرار می‌ده و همین‌طور حس و حال هنری و تاریخی بازی که برای علاقمندان ماشین عالیه. از اون طرف کلاً یدونه نکته منفی داره که اون هم در مورد پرداخت‌های درون برنامه‌ای هست:

Microtransactions that feel at odds with the spirit of the game

و همین‌طور GamingBible که ۸ داده و توی یه تیکه از متن نوشته:

Whilst we’re on the subject of longevity, Gran Turismo 7 does have microtransactions, which is disappointing to see. Credits can be bought with real-life money which raises the question about online races being pay-to-win when cars and upgrades bought with credits can be used in races against others. The grind isn’t so harsh that this is a real problem, but it’s still rather unfortunate and not at all necessary

و در بخش نکات منفی JeuxActu با امتیاز ۸:

Clearly designed for micro-transactions

منتقد GamingTrend هم که به بازی ۸.۵ داده، یه بار توی بخش نتیجه‌گیری به این موضوع اشاره کرده:

Gran Turismo 7 is an excellent racing simulator for those looking for a more realistic experience or to learn more about cars. There’s a ton of things to do, cars to collect, and tracks to master with the game’s great driving model. While you can feel the sheer passion the developers have for the subject, it does come with some flaws like very slow and tedious progression gates and persistent microtransaction prompts

و یه بار هم توی نکات منفی:

Gross microtransactions

این هم از منتقد Game Revolution با امتیاز ۸.۵ که در کنار گرافیک Photo Realistic، هندلینگ فوق‌العاده، قابلیت‌های شخصی‌سازی و تغییرات عظیم و محتوای غول‌آسا، کلاً دو تا نکته منفی داشته که یکی‌شون، بعضی از مودهای به درد نخور بازی بودن و اون یکی هم پرداخت‌های درون برنامه‌ای:

Can get grind-y with purchasable currency as an unfortunate option

منتقد Worth Playing هم که امتیاز ۸.۵ داده، به این قضیه اشاره کرده:

Another thing to look out for is the presence of microtransactions for the GT7 currency. At the time of the review, we weren't given an idea of what the real-world conversion rate is, but if it's anything like GT6, expect to dole out some serious cash to get lots of money right away. To be fair, the game lets you ignore that part if you race well, but it also tempts you into buying those packs once you get roulette tickets and see that the game has a tendency to give you the worst monetary prizes out of the five on display

و منتقد Multiplayer It که ۸.۷ داده:

Once the career is over, Sport will also become the only real source of credits, as long as you don't want to buy them through very classic microtransactions

این هم از منتقد Level Up که ۸.۷ داده و گفته:

We also want to point out that there are microtransactions in Gran Turismo 7

این هیاهویی که راه افتاده، یه ذره به نظرم اغراق‌آمیزه و این طوری نبوده که کلاً کسی در جریان پرداخت‌های درون برنامه‌ای نباشه و یه دفعه سونی بگه گول خوردین و از این چیزها هم توی بازی داریم! :D
از دید من اگه سیستم پیشروی و پول و جایزه خوب نباشه و ملت رو به سمت پرداخت پول واقعی هدایت کنه، منتقدها حق دارن بهش گیر بدن. ولی کسی که بخواد بابت این جریانات امتیاز کم کنه، در هر صورت باید این کار رو انجام بده و ربطی به قیمتش نداره. یعنی از نظر من چه ماشین ۱ دلار باشه و چه ۲۰ دلار، اگه طرف با این قضیه مخالف هست باید اعلام کنه. نه اینکه چرتکه بندازه و بگه اگه هر ماشین تا ۲۷۳۰۰ تومن بود، خدا بده برکت ولی اگه شد ۲۷۴۰۰ تومن، باید جهاد کرد! کسی که این طوری بخواد امتیاز کم و زیاد کنه، به نظر من فقط خودش رو مسخره کرده و داره رسماً از این قضیه دفاع می‌کنه و می‌گه عیبی نداره که نحوه پیشروی رو سخت کنین و از ملت پول بخواین، فقط تو رو خدا کم بخواین و زیاد نگیرین! :D
الآن هم اگه کسی واقعاً با این قضیه مشکل داشته، توی همون نقدی که انجام داده امتیاز کم کرده. مثل NME و GamingTrend و GamePressure و Game Revolution و... که رسماً توی بخش نکات منفی بهش اشاره کردن و مشخصه که روی امتیازها تأثیر گذاشته و اگه این مسائل توی بازی نبود، شاید امتیازها هم بیشتر بود. حالا یه عده از منتقدها هم ممکنه جوگیر بشن و به خاطر مبارزه حق علیه باطل، امتیازشون رو آپدیت و کم کنن که باز برمی‌گردم به همون جمله که طرف خودش رو مسخره کرده که نه به خاطر نارضایتی از وجود این گزینه توی بازی، بلکه فقط براساس قیمت پرداخت‌ها داره امتیاز کم می‌کنه و اگه قیمت‌ها کمتر بود، مشکلی نداشت!
در نهایت هم این قضیه که «اگه از اول معلوم بود GT7 پرداخت‌های درون برنامه‌ای داره، امتیازهاش هم کمتر می‌شد»، ممکنه صحبت درستی نباشه و اتفاقاً برعکس، با توجه به نمونه‌هایی که بالا گذاشتم می‌تونیم بگیم «چون GT7 پرداخت‌های درون برنامه‌ای داره، یه سری از منتقدها ازش امتیاز کم کردن و اگه از این چیزها نداشت، بالاتر هم می‌رفت».

یعنی به طور مشخص و واضحی، توی نقدهای مختلف به این قضیه اشاره شده بوده و مثلاً سایتی داشتیم که کلی از بازی تعریف کرده و توی بخش نکات منفی فقط به همین پرداخت‌های درون برنامه‌ای گیر داده و در نهایت امتیازش ۸ بوده. یعنی اگه این قضایا توی بازی نبود، همین سایت احتمالاً امتیاز بیشتری می‌داد.
تازه همون‌طور که گفتم، این سایت‌هایی که لیست کردم کل موارد رو شامل نمی‌شن و فقط امتیازهای زیر ۹ هستن که از عبارت Microtransaction استفاده کردن. یعنی ممکنه توی نقدهای ۹ به بالا هم به این قضیه اشاره شده باشه که من سراغ‌شون نرفتم، یا بعضی جاها با عبارت‌های دیگه بهش اشاره شده باشه و مثلاً طرف نوشته باشه «خرید ماشین سخته و باید پول واقعی داد» و اصلاً از عبارت Microtransaction استفاده نکرده باشه و توی سرچ من نیومده باشه. تاریخ اون پست هم برای ۶ مارس هست و ممکنه بعدش توی نقدهای جدیدتر هم به این قضیه گیر داده باشن که من دیگه سراغ اون‌ها نرفتم.
در مجموع طبق تخمین‌های من، اگه پرداخت‌های درون برنامه‌ای توی بازی وجود نداشتن میانگینش به حدود ۹۵ می‌رسید! کنتور نداره که! :D
-------------
کلاً این موضوعی که باید برای خریدن بعضی از ماشین‌ها خیلی مسابقه داد و زمان صرف کرد، چیزی هست که از قدیم توی GT بوده. توی GTPlanet یه آمار در آورده بودن از مدت زمانی که باید صرف کرد برای خرید گرون‌ترین ماشین بازی، و GT5 با ۲۳.۳ ساعت(!) اول بود. یعنی شما باید ۲۳ ساعت بازی می‌کردی تا گرون‌ترین ماشین رو به دست بیاری (فقط یه ماشین!)، اون هم در دورانی که اصلاً خبری از پرداخت‌های درون برنامه‌ای نبود.
من اصلاً از این قیمت‌های بالای ماشین‌ها دفاع نمی‌کنم و اتفاقاً دوست دارم متعادل‌تر باشن که آدم بتونه راحت سراغ‌شون بره، ولی به هر حال از قدیم کم و بیش همین‌طور بوده و مثلاً توی نسخه محبوب من یعنی GT4 هم باید یه مسابقه خاص که پول خوبی می‌داد رو ۳۲ بار تکرار می‌کردیم تا پول کافی برای خرید گرون‌ترین ماشین به دست بیاد، در حالی که اون زمان اصلاً خبری از پول واقعی توی بازی نبود که بگیم به خاطر این قضیه هست! :D
 
آخرین ویرایش:
فرقی نمیکنه تاپیک خرید بانجی توسط سونی باشه، امتیازات بازی های سونی باشه، اخبار بازی های سونی باشه، ترول کننده ها همه جا هستند که فوری دو تا اسکرین شات و یه خبر بزارن و یک کاری کنن VS بین دو تا کنسول و بازی شکل بگیره تا اون تاپیک هم بسته بشه و آخرین پست، پست خودشون باشه که دارن بازی رو ترول میکنن. واقعا با صحبت کردن و حرف زدن و نصحیت کردن و قفل شدن پی در پی تاپیک ها و گزارش دادن هیچی درست نشده تو این انجمن. از بیخ باید بیان بگن هر کی کنسول های PS رو نداره یا ثابت نکنه که فردا قراره بخرشون یا اون بازی رو نداره تو تاپیک های این کنسول حق پست گذاشتن نداره تا شاید اینجوری برای مسخره کردن تیم مقابل تند تند پست گذاشته نشه.

یه کم فقط یه کم بزرگ بشید و منطقی باشید از فن بوی بودن خودتون کم کنید.
واقعا مدیریت با بستن تاپیک VS باعث شد تمام تاپیک های سونی خود به خود VS بشه...

برای همینه که خیلی ها ترجیح میدن تو تاپیک هایی فعال باشن که دخلی به ویدیو گیم نداره و ترولی هم شکل نمیگیره.
 
قطعا تو تاریخ بازیسنتر، بعد تلو 2 دومین بازی‌ای که رفتن اسکرینشات از یوزر اسکور بزارن یا دم به دقیقه دنبال یه مطلبی برای هیت کردنش بگردن همین جی تی 7 بوده. قشنگ چک کردن حواشی جی تی، دغدغه شده. مثلا بری عکس از تماشاگران دور بزاری که دیدنشون غیرممکنه :D سرورها هم برگشتن گویا
آره هیت به این بازی جالبه
شاید به این خاطر که گمان میکردند GT دیگه تموم شده :D
ولی سخت اشتباه می‌کردند B-)
 
فرقی نمیکنه تاپیک خرید بانجی توسط سونی باشه، امتیازات بازی های سونی باشه، اخبار بازی های سونی باشه، ترول کننده ها همه جا هستند که فوری دو تا اسکرین شات و یه خبر بزارن و یک کاری کنن VS بین دو تا کنسول و بازی شکل بگیره تا اون تاپیک هم بسته بشه و آخرین پست، پست خودشون باشه که دارن بازی رو ترول میکنن. واقعا با صحبت کردن و حرف زدن و نصحیت کردن و قفل شدن پی در پی تاپیک ها و گزارش دادن هیچی درست نشده تو این انجمن. از بیخ باید بیان بگن هر کی کنسول های PS رو نداره یا ثابت نکنه که فردا قراره بخرشون یا اون بازی رو نداره تو تاپیک های این کنسول حق پست گذاشتن نداره تا شاید اینجوری برای مسخره کردن تیم مقابل تند تند پست گذاشته نشه.

یه کم فقط یه کم بزرگ بشید و منطقی باشید از فن بوی بودن خودتون کم کنید.
واقعا مدیریت با بستن تاپیک VS باعث شد تمام تاپیک های سونی خود به خود VS بشه...

برای همینه که خیلی ها ترجیح میدن تو تاپیک هایی فعال باشن که دخلی به ویدیو گیم نداره و ترولی هم شکل نمیگیره.
متاسفانه مسبب این هیت دادنها یعنی کاربر dreadlord یه مصونیت عجیبی هم داره و همه بن ها و اخطار ها برای ماست8->
تو هر تاپیکی که مربوط به سونی باشه ایشون هست برای ترول برای هیت دادن و خلاصه همه تلاشش برای اینکه ایشون ثابت کنه سونی برند مزخرفیه
ولی حقیقتا بگم این همه هیت به یه برند و فنهاش قطعا هر ضرری نداشته باشه برای سلامتی خود فرد خوب نیست چون این صنعت دایم در حال رنگ عوض کردن و تغییرات هست و اگر دایم بخواد حرص بخوره که فقط به سلامتیش ضربه میزنه
 
دوستان یه روایت جعلی برای خودشون درست کردن و هی تکرار می‌کنن که پرداخت‌های درون برنامه‌ای باید امتیازها رو کم می‌کرده، ولی نکرده و میانگین بازی به حق نیست و این صحبت‌ها! :D هرچقدر هم این بحث‌ها رو تکرار کنین، تبدیل به واقعیت نمی‌شه و اتفاقاً واقعیت خلاف این هست و همین پرداخت‌های درون برنامه‌ای از امتیازها کم کرده.
این پست رو توی تاپیک امتیازها زده بودم و اینجا هم می‌ذارم:



یعنی به طور مشخص و واضحی، توی نقدهای مختلف به این قضیه اشاره شده بوده و مثلاً سایتی داشتیم که کلی از بازی تعریف کرده و توی بخش نکات منفی فقط به همین پرداخت‌های درون برنامه‌ای گیر داده و در نهایت امتیازش ۸ بوده. یعنی اگه این قضایا توی بازی نبود، همین سایت احتمالاً امتیاز بیشتری می‌داد.
تازه همون‌طور که گفتم، این سایت‌هایی که لیست کردم کل موارد رو شامل نمی‌شن و فقط امتیازهای زیر ۹ هستن که از عبارت Microtransaction استفاده کردن. یعنی ممکنه توی نقدهای ۹ به بالا هم به این قضیه اشاره شده باشه که من سراغ‌شون نرفتم، یا بعضی جاها با عبارت‌های دیگه بهش اشاره شده باشه و مثلاً طرف نوشته باشه «خرید ماشین سخته و باید پول واقعی داد» و اصلاً از عبارت Microtransaction استفاده نکرده باشه و توی سرچ من نیومده باشه. تاریخ اون پست هم برای ۶ مارس هست و ممکنه بعدش توی نقدهای جدیدتر هم به این قضیه گیر داده باشن که من دیگه سراغ اون‌ها نرفتم.
در مجموع طبق تخمین‌های من، اگه پرداخت‌های درون برنامه‌ای توی بازی وجود نداشتن میانگینش به حدود ۹۵ می‌رسید! کنتور نداره که! :D
-------------
کلاً این موضوعی که باید برای خریدن بعضی از ماشین‌ها خیلی مسابقه داد و زمان صرف کرد، چیزی هست که از قدیم توی GT بوده. توی GTPlanet یه آمار در آورده بودن از مدت زمانی که باید صرف کرد برای خرید گرون‌ترین ماشین بازی، و GT5 با ۲۳.۳ ساعت(!) اول بود. یعنی شما باید ۲۳ ساعت بازی می‌کردی تا گرون‌ترین ماشین رو به دست بیاری (فقط یه ماشین!)، اون هم در دورانی که اصلاً خبری از پرداخت‌های درون برنامه‌ای نبود.
من اصلاً از این قیمت‌های بالای ماشین‌ها دفاع نمی‌کنم و اتفاقاً دوست دارم متعادل‌تر باشن که آدم بتونه راحت سراغ‌شون بره، ولی به هر حال از قدیم کم و بیش همین‌طور بوده و مثلاً توی نسخه محبوب من یعنی GT4 هم باید یه مسابقه خاص که پول خوبی می‌داد رو ۳۲ بار تکرار می‌کردیم تا پول کافی برای خرید گرون‌ترین ماشین به دست بیاد، در حالی که اون زمان اصلاً خبری از پول واقعی توی بازی نبود که بگیم به خاطر این قضیه هست! :D

بحث اصلا سر نمرات ۸ نیست، سر نمرات ۱۰ ایناست که هیچکدوم به این مشکلات اشاره نکردن قطعا اگه بازی با وضع الانش نقد میشد همون نمرات ۱۰ میومدن رو ۸-۹ و نمره کلی بازی ۴-۵ نمره میومد پایینتر! البته این تقصیر سونی نیست تقصیر منتقدا و سایت متاست که نمره بازی رو آپدیت نمی‌کنن.
 
بحث اصلا سر نمرات ۸ نیست، سر نمرات ۱۰ ایناست که هیچکدوم به این مشکلات اشاره نکردن قطعا اگه بازی با وضع الانش نقد میشد همون نمرات ۱۰ میومدن رو ۸-۹ و نمره کلی بازی ۴-۵ نمره میومد پایینتر! البته این تقصیر سونی نیست تقصیر منتقدا و سایت متاست که نمره بازی رو آپدیت نمی‌کنن.
دو نسخه متفاوت که دست منتقدها نبوده! :D همه به یه نسخه مشابه دسترسی داشتن و توی اون نسخه هم مشخص بوده که پرداخت‌های درون برنامه‌ای توی بازی وجود داره (همون‌طور که توی GT6 و GTS هم بود). برای همین یه سری از منتقدها همون روز اول به این قضیه اشاره کردن و براشون جزو نکات منفی بود، اون هم قبل از اینکه بازی در دسترس مردم قرار بگیره. خیلی‌ها هم مشکلی با این قضیه نداشتن و امتیاز کم نکردن.
فقط قیمت‌ها مشخص نبود که اون یه بحث دیگه هست. اگه کسی با اصل این سیستم مشکل داره، باید در هر حال ازش انتقاد کنه و اگه دلش خواست امتیاز هم کم کنه، همون‌طور که یه عده این کار رو انجام دادن و مثلاً در مقابل گرافیک و گیم‌پلی و... که توی نکات مثبت نوشته بودن، پرداخت‌های درون برنامه‌ای رو جزو نکات منفی حساب کردن. ولی این خیلی خنده‌داره که یه منتقد مثلاً بگه هر ماشین تا ۴ دلار عیبی نداره و نوش جون ناشر، ولی اگه ۱۰ دلار شد قباحت داره و باید امتیاز کم کرد!‌ :D
این وسط تا جایی که می‌دونم فقط یه سایت امتیازش رو عوض کرد که اون هم خودش رو مسخره کرده. یعنی رسماً داره می‌گه ما با پرداخت پول واقعی مشکلی نداریم، فقط تو رو خدا به فکر مستضعفان باشین و کم پول بگیرین که شرمنده زن و بچه نشیم! :D
-------------
توی پست قبلی گفتم، من فقط عبارت Microtransaction رو سرچ کردم و خیلی‌ها به شکل‌های دیگه به این قضیه اشاره کردن. مثلاً منتقد Digital Chumps امتیاز ۹ داده و از کلی چیز تعریف کرده، مثل گرافیک و گیم‌پلی و... ولی توی نکات منفی نوشته:

May not feel initially rewarding

s675986_.jpg


همین‌طور منتقد Trusted Reviews که اون هم ۹ داده و یکی از موارد منفی رو این دونسته:

Some won’t like ‘pay-to-win’ aspect of in-game credits

m657885_.jpg


یعنی اگه توی نقدها بگردیم، اشارات به این قضیه خیلی زیاده و حتی توی امتیازهای بالا هم دیده می‌شه و این طوری نبوده که یه چیز مخفی باشه.
 
آخرین ویرایش:
بحث اصلا سر نمرات ۸ نیست، سر نمرات ۱۰ ایناست که هیچکدوم به این مشکلات اشاره نکردن قطعا اگه بازی با وضع الانش نقد میشد همون نمرات ۱۰ میومدن رو ۸-۹ و نمره کلی بازی ۴-۵ نمره میومد پایینتر! البته این تقصیر سونی نیست تقصیر منتقدا و سایت متاست که نمره بازی رو آپدیت نمی‌کنن.
کاملا درست
چرا منتقدا پرداخت درون برنامه نادیده می گیرن و 10 میدن ؟
1647626676725.png
بزرگوار این دو تا بازی هم پرداخت درون برنامه ای زیادی دارن, برو تاپیک امتیازاتشون اعتراض کن =D> چرا منتقدا نادیده گرفتن و 10 دادن :-??

امتیازات Microsoft Flight Simulator
امتیازات Halo Infinite
 
بازی GT7 رو بر اساس محتویاتی که قبل از باز شدن استور در بازی موجود بوده نقد کردند و بهش ۱۰ دادند. حالا چرا باید بعد از آزاد شدن خرید های درون برنامه ای ازش نمره کم کنند؟ اگه سونی گرون قیمت گذاری کرده خودش ضرر میکنه چه ربطی به نمره متا داره!
 
مهندسی نمرات یعنی یه چیزی مثل فاجعه Cyberpunk-2077...

امثال این بازی و Elden Ring آنقدر نقاط مثبت دارند و کار اصلیشون که یه گیم گلی لذت بخش باشه رو به خوبی انجام میدن که منتقد حاضره از برخی نقاط ضعف بعضا بزرگ در امتیاز دهی چشم پوشی کنه.

(مثل بهینه سازی فاجعه الدن رینگ و همین پرداخت های درون برنامه ای این بازی)
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or