اطلاعات تکمیلی در مورد کیت‌ساخت‌های کنسول PlayStation 4

Farh@d

کاربر سایت
Jun 5, 2007
8,933
نام
فرهاد
Sony_logo.jpg


درود.

شایعات بسیاری در این ماهای اخیر مبنی بر امدن نسل بعد کنسول‌ها و نوع سخت ا‌فزارشان در دنیای گیم منتشر شده است. امروز نیز خبری بسیار مهم را سایت VG/247 منتشر کرد که همگان را به اینده و نسل بعد کنسول‌ها به خصوص شرکت سونی امیدوار کرد. طبق اطلاعاتی که این سایت از منابع خود بدست اورده استt سونی کیت‌های ساخت کنسول PS4 خود را که در حال حاضر با اسم رمز Orbis خوانده می‌شود را به سازندگان ارسال کرده است. شایان ذکر است در حال حاضر کنسول PlayStation 4 با اسم رمز Orbis شناخته می‌شود زیرا منابع خبری به سایت VG اذعان کرده‌اند شرکت سونی همیشه نام دستگاه خود را Orbis نام می‌برد و کلمه "PlayStation 4" استفاده نمی‌‎کند.




کیت‌‌ساخت کنسول PS4

بعد از این سخنان می‌رسیم به اطلاعاتی که در مورد PS4 امده است؛ کنسول گفته می‌شود مثل PS3 دارای Blu-ray رام است و البته این دستگاه در خود ژاپن ساخته نخواهد شد. سونی طبق امار کیت‌های ساخت را به سازندگان ارسال نموده که گفته می‌شوداین کیت‌ها در یک PC معمولی گنجانده و ارسال شده‌اند.

کنسول PS4 گفته می2شود دارای 4 کیت ساخت مختلف است؛ اولین کیت ساختی که قبلا ارسال شده بود فقط دارای یک کارت گرافیک بوده است ولی این کیت جدید یک PC تغییر یافته و اصلاح شده است که به سازندگان ارسال شده است. نسخه سوم این کیت پیش‌بینی می‌شود در ژانویه (تابستان) و نسخه نهایی و چهارمی ان کیت ساخت نیز در تابستان سال بعد ارسال خواهد شد. گفته می‌شود سونی در چند روز اینده نشستی را با سازندگان امریکایی در دفتر شرکت خود خواهد داشت و در مورد سیستم سخت افزاری دستگاه و دیگر ویژگی‌هایش صحبت خواهد کرد.

مشخصات سخت‌افزاری

سونی در حال حاضر PS4 خود را با اسم رمز Orbis معرفی کرده است! حال بیایید نگاهی به این دستگاهجدید بی‌اندازیم و ببینیم چه ویژگی‌هایی را دارا می‌باشد. این دستگاه از هسته اصلی شرکت AMD بهره می‌برد که سری A10 APU نام دارد سخت افزار APU از مدل‌های سری A10 شرکت AMD است که ترکیب CPU و GPU را دربر می‌گیرد. در مورد ساخت این دستگاه سونی قصد دارد از کیفیت 1080p در دستگاه خود بهره گیرد و این دستگاه را قادر به پردازش 60 فریم ثابت به اضافه قابلیت پخش 3D نماید. گفته می‌شود دستگاه به حد کافی بسیار قدرتمند است که جواب این دوره و نسل‌های اینده را نیز بدهد.


در مورد رمی که سونی در کیت ساخت دستگاه خود گنجانده است این خبر عنوان شد که سرعتش 8 الی 16 گیگ می‌باشد و این را نیز باید دوباره متذکر شویم که دستگاه در خود ژآپن ساخته نمی‌شود. سایت VG در مورد این که دستگاه دارای درایو نوری می‌باشدیا خیر از منبع مطلع خود سوال کرد و انان درذ جواب اذعان کردند صد در صد از Blu-ray رام بهره می‌برد. این سایت همچنین در مورد هارد درایو این دستگاه پرسید که در پاسخ گفته شد، کنسول دارای 256 GB حافظه است و ازدیگر ویژگی‌هایش نیز می‌توان به داشتن WiFi، خروجی HDMI و غیره اشاره کرد؛ گفته می‌شود ورودی و خروجی‌های این دستگاه تفاوتی با PS3 ندارند.


از همه مهمتر قیمت این دستگاه است که گفته شده است سونی نمی‌خواهد در موقع فروش اولیه کنسولش قیمت بالایی برایش مد نظر بگیرد و قیمت ان جوری خواهد بود که همگان نسبت به بودجه خود بتوانند خریداری کنند و البته این را دوست ندارد که یک کنسول ضعیف را روانه بازار کند.

در اخر نیز در مورد تایخ عرضه و نایش این کنسول سخنی در میان نیامد ولی با توجه به خبرهای اخیر و پیام‌ها سایت E3 گامن می‌رود این دستگاه در این همایش معرفی شود.


VG/247
 
آخرین ویرایش:

capitanrayan

ابیلیتی سلیمان از من گرفته شده
کاربر سایت
Jun 23, 2007
8,490
نسخه سوم این کیت پیش‌بینی می‌شود در ژانویه (تابستان) و نسخه نهایی و چهارمی ان کیت ساخت نیز در تابستان سال بعد ارس

??????????
 

Fenris Wolf

کاربر سایت
Jan 9, 2009
8,739
نام
شروین
تابستون امسال که میشه تقریبا یک سال دیگه :D سال بعدشم دوسال دیگه :| میگیم اخر 2 سال دیگه بیاد اووووووووووووو !
اگه امسال تو E3 معرفی بشه و .... درسته همونه :D ما که چشم انتظار اژدهای 2 هستیم :D ( البته اژدهای 4 ـه :| )
 

shahriyar_pc

کاربر سایت
Oct 18, 2010
993
فکر کنم اولین باره که سونی از یه درایو نوری توی دوتا نسل استفاده میکنه.
ps که از cd استفاده می کرد و ps2 از dvd و بعدش ps3 از BR
 

soorena

کاربر سایت
Nov 9, 2009
2,678
نام
علی
خبر احتمالا شایعه ی نزدیک به واقعیت هست
در مورد درایو نوری هم باید بگم که الا از blue ray 50 gig استفاده میشه که در ps4 احتمالا این حجم به 100گیگ افزایش پیدا خواهد کرد که فکر میکنم کافی باشه
 

8030

کاربر سایت
Dec 10, 2010
2,445
نام
mohammad
در مورد رمی که سونی در کیت ساخت دستگاه خود گنجانده است این خبر عنوان شد که سرعتش 8 الی 16 گیگ می‌باشد

ممنون بابت زحمتی که کشیدی .
در اینجا منظور مقدار رم کنسول بوده که معادل 8 تا 16 گیگ pc میشه.

amd apu a10 میشه مدل 5800k هست. دارای 4 هسته پردازش مرکزی و 384 پردازنده جریانی برای گرافیک هست.
سرعت پردازش مرکزی بین 3.4 تا 4 گیگاهرتز هست و پردازنده جریانی 800 مگاهرتز.
معماری پایه x86 هست برای پردازنده مرکزی که چرخش 180 درجه ایی سونی رو میرسونه که از power pc شرکت ibm استفاده نکرده برای cpu.

گفته شده سونی میخواد کنسول رو به صرفه بسازه یعنی انتظار یه غول سخت افزاری رو نداشته باشید.
قدرت پردازش cpu این پردازنده داخل رنج زمان الان که هستیم متوسط رو به بالا هست .
 

Farshad360

کاربر سایت
Aug 10, 2010
1,550
نام
فرشاد
ps3 و xbox 360 عشق شما هم توی ژاپن ساخته نمیشن;;)
همشون توی فاکس کان چین ساخته میشن
واقعا راست میگی ؟ من اصلا نمیدونستم که اپل و ماکرو و سامسونگ و تمامی برندهای شاخه دیگه چندین ساله که تو چین ساخته میشن !
عزیزم من منظورم از ۲ بار تکرار شدن توی متن خبر بود نه به سخره گرفتن کشور سازنده
 

Farh@d

کاربر سایت
Jun 5, 2007
8,933
نام
فرهاد
واقعا راست میگی ؟ من اصلا نمیدونستم که اپل و ماکرو و سامسونگ و تمامی برندهای شاخه دیگه چندین ساله که تو چین ساخته میشن !
عزیزم من منظورم از ۲ بار تکرار شدن توی متن خبر بود نه به سخره گرفتن کشور سازنده

افرین به کل خبرو ول کردی بعد 2 بار تکرار شدن متن رو برای من اوردی؟!! اولا این تکرار شدن از قصد بوده چون در متن خبر هم دو بار اومده از اونجایی که 90 برو بچ بازی سنتر همه کاراگاه تشریف دارن نمیزاشتم میگفتن چرا این جای خبرت ناقص هست؟

اولی برای این هست که در خبر گفته شده بلو-ری رام در ژاپن ساخته نمیشه.
Yes, it’ll have Blu-ray. No, it isn’t being made in Japan.

دومی هم برای این هست که گفته سخت افزار در ژاپن ساخته نمیشه!
The hardware is not being made in Japan, it was said.


تفاوت این دو جمله رو میفهمی یا بیشتر توضیح بدم؟
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر