اطلاعات تکمیلی در مورد کیت‌ساخت‌های کنسول PlayStation 4

Farh@d

کاربر سایت
Jun 5, 2007
8,953
نام
فرهاد
Sony_logo.jpg


درود.

شایعات بسیاری در این ماهای اخیر مبنی بر امدن نسل بعد کنسول‌ها و نوع سخت ا‌فزارشان در دنیای گیم منتشر شده است. امروز نیز خبری بسیار مهم را سایت VG/247 منتشر کرد که همگان را به اینده و نسل بعد کنسول‌ها به خصوص شرکت سونی امیدوار کرد. طبق اطلاعاتی که این سایت از منابع خود بدست اورده استt سونی کیت‌های ساخت کنسول PS4 خود را که در حال حاضر با اسم رمز Orbis خوانده می‌شود را به سازندگان ارسال کرده است. شایان ذکر است در حال حاضر کنسول PlayStation 4 با اسم رمز Orbis شناخته می‌شود زیرا منابع خبری به سایت VG اذعان کرده‌اند شرکت سونی همیشه نام دستگاه خود را Orbis نام می‌برد و کلمه "PlayStation 4" استفاده نمی‌‎کند.




کیت‌‌ساخت کنسول PS4

بعد از این سخنان می‌رسیم به اطلاعاتی که در مورد PS4 امده است؛ کنسول گفته می‌شود مثل PS3 دارای Blu-ray رام است و البته این دستگاه در خود ژاپن ساخته نخواهد شد. سونی طبق امار کیت‌های ساخت را به سازندگان ارسال نموده که گفته می‌شوداین کیت‌ها در یک PC معمولی گنجانده و ارسال شده‌اند.

کنسول PS4 گفته می2شود دارای 4 کیت ساخت مختلف است؛ اولین کیت ساختی که قبلا ارسال شده بود فقط دارای یک کارت گرافیک بوده است ولی این کیت جدید یک PC تغییر یافته و اصلاح شده است که به سازندگان ارسال شده است. نسخه سوم این کیت پیش‌بینی می‌شود در ژانویه (تابستان) و نسخه نهایی و چهارمی ان کیت ساخت نیز در تابستان سال بعد ارسال خواهد شد. گفته می‌شود سونی در چند روز اینده نشستی را با سازندگان امریکایی در دفتر شرکت خود خواهد داشت و در مورد سیستم سخت افزاری دستگاه و دیگر ویژگی‌هایش صحبت خواهد کرد.

مشخصات سخت‌افزاری

سونی در حال حاضر PS4 خود را با اسم رمز Orbis معرفی کرده است! حال بیایید نگاهی به این دستگاهجدید بی‌اندازیم و ببینیم چه ویژگی‌هایی را دارا می‌باشد. این دستگاه از هسته اصلی شرکت AMD بهره می‌برد که سری A10 APU نام دارد سخت افزار APU از مدل‌های سری A10 شرکت AMD است که ترکیب CPU و GPU را دربر می‌گیرد. در مورد ساخت این دستگاه سونی قصد دارد از کیفیت 1080p در دستگاه خود بهره گیرد و این دستگاه را قادر به پردازش 60 فریم ثابت به اضافه قابلیت پخش 3D نماید. گفته می‌شود دستگاه به حد کافی بسیار قدرتمند است که جواب این دوره و نسل‌های اینده را نیز بدهد.


در مورد رمی که سونی در کیت ساخت دستگاه خود گنجانده است این خبر عنوان شد که سرعتش 8 الی 16 گیگ می‌باشد و این را نیز باید دوباره متذکر شویم که دستگاه در خود ژآپن ساخته نمی‌شود. سایت VG در مورد این که دستگاه دارای درایو نوری می‌باشدیا خیر از منبع مطلع خود سوال کرد و انان درذ جواب اذعان کردند صد در صد از Blu-ray رام بهره می‌برد. این سایت همچنین در مورد هارد درایو این دستگاه پرسید که در پاسخ گفته شد، کنسول دارای 256 GB حافظه است و ازدیگر ویژگی‌هایش نیز می‌توان به داشتن WiFi، خروجی HDMI و غیره اشاره کرد؛ گفته می‌شود ورودی و خروجی‌های این دستگاه تفاوتی با PS3 ندارند.


از همه مهمتر قیمت این دستگاه است که گفته شده است سونی نمی‌خواهد در موقع فروش اولیه کنسولش قیمت بالایی برایش مد نظر بگیرد و قیمت ان جوری خواهد بود که همگان نسبت به بودجه خود بتوانند خریداری کنند و البته این را دوست ندارد که یک کنسول ضعیف را روانه بازار کند.

در اخر نیز در مورد تایخ عرضه و نایش این کنسول سخنی در میان نیامد ولی با توجه به خبرهای اخیر و پیام‌ها سایت E3 گامن می‌رود این دستگاه در این همایش معرفی شود.


VG/247
 
آخرین ویرایش:

magiteq

کاربر سایت
May 1, 2008
1,801
نام
Ata
ممنون بابت زحمتی که کشیدی .
در اینجا منظور مقدار رم کنسول بوده که معادل 8 تا 16 گیگ pc میشه.

amd apu a10 میشه مدل 5800k هست. دارای 4 هسته پردازش مرکزی و 384 پردازنده جریانی برای گرافیک هست.
سرعت پردازش مرکزی بین 3.4 تا 4 گیگاهرتز هست و پردازنده جریانی 800 مگاهرتز.
معماری پایه x86 هست برای پردازنده مرکزی که چرخش 180 درجه ایی سونی رو میرسونه که از power pc شرکت ibm استفاده نکرده برای cpu.

گفته شده سونی میخواد کنسول رو به صرفه بسازه یعنی انتظار یه غول سخت افزاری رو نداشته باشید.
قدرت پردازش cpu این پردازنده داخل رنج زمان الان که هستیم متوسط رو به بالا هست .

کی گفته سونی میخواد از 5800k استفاده کنه GPU این APU حتی از GPU احتمالی wiiu هم ضعیف تره cpu اش هم حتی از ivy bridge های دو هسته ای اینتل در سطح پایین تری قرار داره داره.
 

8030

کاربر سایت
Dec 10, 2010
2,445
نام
mohammad
کی گفته سونی میخواد از 5800k استفاده کنه GPU این APU حتی از GPU احتمالی wiiu هم ضعیف تره cpu اش هم حتی از ivy bridge های دو هسته ای اینتل در سطح پایین تری قرار داره داره.

مگه نگفته apu سری a10 هست.
این دستگاه از هسته اصلی شرکت AMD بهره می‌برد که سری A10 APU نام دارد سخت افزار APU از مدل‌های سری A10 شرکت AMD است که ترکیب CPU و GPU را دربر می‌گیرد.

.
a10 شامل دو مدل بیشتر نمیشه یا 5800 یا 5700

A10-5800K
A10-5700
A8-5600K
A8-5500
A6-5400K
A4-5300

AMD Trinity On The Desktop: A10, A8, And A6 Get Benchmarked! : Trinity: Coming Soon To A Desktop Near You

یا واقعا نمیدونین یا الکی میخواین اعصاب خردی درست کنین.
 

Miesam

کاربر سایت
Sep 23, 2005
6,142
نام
Miesam Sh
یعنی یک چیزی در حد Wii U میخوان بدن؟ :D؟
از سونی بعیده :D.
مثکه آخرش به نتیجه رسید اژدها رو باس بگیره بخوابونه از مارمولک استفاده کنه :-".
 

8030

کاربر سایت
Dec 10, 2010
2,445
نام
mohammad
یعنی یک چیزی در حد Wii U میخوان بدن؟ :D؟
از سونی بعیده :D.
مثکه آخرش به نتیجه رسید اژدها رو باس بگیره بخوابونه از مارمولک استفاده کنه :-".

نه دیگه به اون حد فاجعه که نمیرسه. احتمالا یه gpu هم با gpu داخل apu به صورت کراس فایر{یا به عبارتی موازی در کنسول:d} کار میکنه.حداقل بازیهای این نسل رو 1080p و 60 فریم اجرا میکنه اینطور که طرف گفته.

وقتی فلان شرکت با سخت افزار زغالی نسل پیش این همه فروخت الانش هم در حد همین نسله کنسولش خوب سونیم میاد دو دو تا چهار تا میکنه دیگه:d
 

Kainé

Kuraudo Sutoraifu
کاربر سایت
May 29, 2009
10,102
نام
احسان
این مشخصات سخت افزاری کجا اون تک دموها و تریلرهای نسل بعد کجا ؟ دموهای Luminous ؟ fox engine ؟
اگر نسل بعد بخواد همچین چیزی باشه افتخار میکنیم که تا 10 سال دیگه هم همین نسل ادامه داشته باشه :D
 

.sandman.

کاربر سایت
Aug 27, 2012
603
نام
Armin
مطمئن باشین این سخت افزار PS4نیست
مطمئنن سونی کنسولش رو طوری میسازه که قیمتش پایین باشه اما سخت افزار قوی هم براش در نظر میگیره،چون اگر این طور باشه من ترجیح میدم برم همونWiiUضعیف رو بخرم!
سونی همیشه به سخت افزار قوی کنسولش معروف بوده
 

need to fight

کاربر سایت
Mar 2, 2009
2,059
این رو هم در نظر داشته باشید سونی تو این نسل آینده از بلوری استفاده میکنه یعنی مثل نسل های گذشته یه هزینه بسیار زیاد برای کار تحقیقاتی برای درایو جدید انجام نداده که این خودش یه صرفه جویی خیلی زیاده که باعث میشه هزینه طراحی کنسول جدیدش خیلی کم شه.پس میشه امیدوار بود این کنسول بسیار بسیار از قطعاتی که داره بهینه استفاده میکنه و بازدهی خیلی بالایی خواهد داشت.
 

samiradin

کاربر سایت
Jan 26, 2012
1,994
نام
sami
این غول خفته/ این رستم دستان/ این شاه شاهان/این سرور پیروزی:d.............................ps3
با اون قدرت خارق العاده ای که داره که تمامه مفسران تاریخو انگشت به دهن گذاشته احتیاجی به جانشین نداره هنوز 150000000000 ساله دیگه بازی بسازن نمیتونن از تمام قدرتش استفاده کنن پس احتیاجی به جانشین نداره:d
 

M ξ λ δ ζ

کاربر سایت
Feb 11, 2011
6,215
نام
مهدی
میگم با ps3 میتونستیم فیلم و موزیک و عکس رو ببینیم و ویرایش هم بکنبم !! احتمالا ps4 میشه واس خودش یه pc دیگه !! واقعا نمیشه کارای سونی رو حدس زد همیشه یه سورپرایزی رو کنسولاش داره دیگه !! میگم کیفیت 4K رو بزاره حال میده ها !! تو نسل بعد هم جنگ کنسولی داریم الان با بلوری کلاس میزاشتیم نسل بعد با 4k:d
 

pain.1990

کاربر سایت
Jan 9, 2010
236
نام
nima
من که امیدی ندارم بهش یه حسی بهم میگه نسل بعد ماله xbox هست(به خاطر کینکت 2 ویندوز 8 و اینجور حرفایی که میزنن) ولی خدا نکنه
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر