اطلاعات تکمیلی در مورد کیت‌ساخت‌های کنسول PlayStation 4

Farh@d

کاربر سایت
Jun 5, 2007
8,944
نام
فرهاد
Sony_logo.jpg


درود.

شایعات بسیاری در این ماهای اخیر مبنی بر امدن نسل بعد کنسول‌ها و نوع سخت ا‌فزارشان در دنیای گیم منتشر شده است. امروز نیز خبری بسیار مهم را سایت VG/247 منتشر کرد که همگان را به اینده و نسل بعد کنسول‌ها به خصوص شرکت سونی امیدوار کرد. طبق اطلاعاتی که این سایت از منابع خود بدست اورده استt سونی کیت‌های ساخت کنسول PS4 خود را که در حال حاضر با اسم رمز Orbis خوانده می‌شود را به سازندگان ارسال کرده است. شایان ذکر است در حال حاضر کنسول PlayStation 4 با اسم رمز Orbis شناخته می‌شود زیرا منابع خبری به سایت VG اذعان کرده‌اند شرکت سونی همیشه نام دستگاه خود را Orbis نام می‌برد و کلمه "PlayStation 4" استفاده نمی‌‎کند.




کیت‌‌ساخت کنسول PS4

بعد از این سخنان می‌رسیم به اطلاعاتی که در مورد PS4 امده است؛ کنسول گفته می‌شود مثل PS3 دارای Blu-ray رام است و البته این دستگاه در خود ژاپن ساخته نخواهد شد. سونی طبق امار کیت‌های ساخت را به سازندگان ارسال نموده که گفته می‌شوداین کیت‌ها در یک PC معمولی گنجانده و ارسال شده‌اند.

کنسول PS4 گفته می2شود دارای 4 کیت ساخت مختلف است؛ اولین کیت ساختی که قبلا ارسال شده بود فقط دارای یک کارت گرافیک بوده است ولی این کیت جدید یک PC تغییر یافته و اصلاح شده است که به سازندگان ارسال شده است. نسخه سوم این کیت پیش‌بینی می‌شود در ژانویه (تابستان) و نسخه نهایی و چهارمی ان کیت ساخت نیز در تابستان سال بعد ارسال خواهد شد. گفته می‌شود سونی در چند روز اینده نشستی را با سازندگان امریکایی در دفتر شرکت خود خواهد داشت و در مورد سیستم سخت افزاری دستگاه و دیگر ویژگی‌هایش صحبت خواهد کرد.

مشخصات سخت‌افزاری

سونی در حال حاضر PS4 خود را با اسم رمز Orbis معرفی کرده است! حال بیایید نگاهی به این دستگاهجدید بی‌اندازیم و ببینیم چه ویژگی‌هایی را دارا می‌باشد. این دستگاه از هسته اصلی شرکت AMD بهره می‌برد که سری A10 APU نام دارد سخت افزار APU از مدل‌های سری A10 شرکت AMD است که ترکیب CPU و GPU را دربر می‌گیرد. در مورد ساخت این دستگاه سونی قصد دارد از کیفیت 1080p در دستگاه خود بهره گیرد و این دستگاه را قادر به پردازش 60 فریم ثابت به اضافه قابلیت پخش 3D نماید. گفته می‌شود دستگاه به حد کافی بسیار قدرتمند است که جواب این دوره و نسل‌های اینده را نیز بدهد.


در مورد رمی که سونی در کیت ساخت دستگاه خود گنجانده است این خبر عنوان شد که سرعتش 8 الی 16 گیگ می‌باشد و این را نیز باید دوباره متذکر شویم که دستگاه در خود ژآپن ساخته نمی‌شود. سایت VG در مورد این که دستگاه دارای درایو نوری می‌باشدیا خیر از منبع مطلع خود سوال کرد و انان درذ جواب اذعان کردند صد در صد از Blu-ray رام بهره می‌برد. این سایت همچنین در مورد هارد درایو این دستگاه پرسید که در پاسخ گفته شد، کنسول دارای 256 GB حافظه است و ازدیگر ویژگی‌هایش نیز می‌توان به داشتن WiFi، خروجی HDMI و غیره اشاره کرد؛ گفته می‌شود ورودی و خروجی‌های این دستگاه تفاوتی با PS3 ندارند.


از همه مهمتر قیمت این دستگاه است که گفته شده است سونی نمی‌خواهد در موقع فروش اولیه کنسولش قیمت بالایی برایش مد نظر بگیرد و قیمت ان جوری خواهد بود که همگان نسبت به بودجه خود بتوانند خریداری کنند و البته این را دوست ندارد که یک کنسول ضعیف را روانه بازار کند.

در اخر نیز در مورد تایخ عرضه و نایش این کنسول سخنی در میان نیامد ولی با توجه به خبرهای اخیر و پیام‌ها سایت E3 گامن می‌رود این دستگاه در این همایش معرفی شود.


VG/247
 
آخرین ویرایش:

HosseinBrusli

کاربر سایت
Jun 19, 2010
3,265
نام
حسین
اینطور که شما مقایسه کردی میشه اندازه ی Intel Core i3-2100 Dual Core Processor (3.10GHz, 3MB L3 Cache, Socket LGA1155
857545313_125.jpg
)

56.54 GIPS

37.30 GFLOPS

این نسل بعدشونه ؟ واویلا :))
اون cell که بهتر از این بود
فکر اینم کردن اینو با چی میخوان خنک کنن ؟
پس برای کاهش مشکل گرما باید نانوشو بیارن پپایین قدرتشم همینور .
مثلا i7 2600 دسکتاپ با i7 2600 لب تاپ فرقش زمین تا آسمونه .
خودشون بارها گفتن نباید منتظر انقلاب گرافیکی تو ps بعدی بود .
یعنی همون ps3 پولیش شده با اندکی تغییرات جزیی .
راجب اون یکی کنسول که اصلا نباید اظهار نظر کرد .

به نظرم این مقایسه درست نیست .

گفتن سری AMD A10 ! منظورشون این نیست که همون A10 های PC های خونگی رومیخوان بندازن رو کنسول PS3 !!!! اینطوری که ملت میرن PC میخرن !!!!

سری A10 میتونه شامل پردازنده های مخصوص کنسول / سرور / PC / لپ تاپ / یا الترا بوکهای اینده بشه . همین الانش کنسول WIIU 1.5 برابر X360 تو پردازش تصاویر ویدئویی قدرت داره ! اون وقت داری میگی CPU کنسول PS4 در حد A10 و بعد مدلهای A10 PC رو میذاری !؟ اصلا این طور نیست .

===========

بذار یه مثال بزنم :

RAM کنسول X360 512 مگابایته ! البته از نوع EDRAM ! خوب معادل همین RAM رو PC میشه یه RAM 4 GB با فرکانس 1800 ( یه چیزی تو همین حدودا ) . وقتی میگن CPU و GPU کنسول های نسل بعدی به صورت APU قرار ساخته بشه که معماریش بر پایه سری A10 هست به این معنا نیست که همون سری A10 خونگی میشه !!! کلی قابلیت و دستورالعمل جدید و .... بهش اضافه میکنن که همون نباشه و تفوات زیادی با سیستم های PC داشته باشه .

اینا همش محض اطلاع بود

پ خ چرا بسته هست ؟
 

fakeless

کاربر سایت
Sep 3, 2012
42
هیچکدوم از اینا رسمی نیست ، به هیچ عنوان کوچکترین رسمیتی تو هیچ بخشیش وجود نداره ... زیاد زود قضاوت نکنید ....

همین 2 ماه پیش بحث ساپورت 4K در پلی استیشن 4 بود ...

همون چند ماه قبلش بحث استفاده از دیسکهای مولتی ترابایتی اچ . وی . دیبود .... ( حالا حافظه ها بماند ...)

چند ماه قبل تر از همون یه مشخصصات کامل لیک شد ، که نشان از یه مشخصصات سخت افزاری وحشتناک بود !

حالا هم که این ...
و
.
.
.
بماند که سونی هیچ علاقه ای به کنسول جدید حالا حالا ها نشون نداده ....

هیچ کدوم از این خبرها رو تا حد واقعیت رو جدی نگیرید
قابلیت 4k تو دو بعدی و نمایش فیلم شاید داشته باشه ولی تو گیم عمرا مگر اینکه 3-4 سال دیگه کنسول نسل بعدشو بده.

---------- نوشته در 02:30 PM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 02:28 PM ارسال شده بود ----------

مطمئن باشین سونی بعد از ضرری که داره روی ps vita میده و این همه دردسری که سره ps3 کشید دیگه عمرا دنبال سخت افزار خفن بره مثل نینتندو میزنه تو کار نوآوریای غیر گرافیکی.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر