استودیوی ژاپن سونی بزودی بازی جدیدی را معرفی می کند

benjohn

کاربر سایت
توریاما-سان که سابقه ی کار بر روی بازیهایی همچون بلادبورن و استروبات را در کارنامه خود دارد عنوان کرده است که استودیو ژاپن سونی در حال آماده سازی خود جهت معرفی عنوانی جدید از این استودیو در سال 2019 میلادی ست.

پ.ن: اینطور که در گف گفته شده گویا در زبان ژاپنی نشانه ای برای مفرد و جمع وجود نداره به همین علت میتونه اشاره ی ایشون به بیش از یک بازی باشه که البته خیلی محتمل نیست


7VhmTtLnqqRCLrbK5cPUdn-320-80.jpg

منبع
 

یادش بخیر بازی با این تریلر معرفی شد ، درست قبل از کنفرانس مایکرو برای معرفی x1 بود ، حسابی هایپ داشت

من اینو می‌خوام ! فروششم تا اونجا که یادمه خوب بود


113119
My wifu :x

کسی بازیش کرده اصلا؟
 

یادش بخیر بازی با این تریلر معرفی شد ، درست قبل از کنفرانس مایکرو برای معرفی x1 بود ، حسابی هایپ داشت

من اینو می‌خوام ! فروششم تا اونجا که یادمه خوب بود


View attachment 113119
My wifu :x

کسی بازیش کرده اصلا؟
من یک ساعت بازیش کردم:|:D
اون موقع البته درکی از اینجور بازیا نداشتم فکر میکردم بازی فقط AAA خوبه،
 
  • Like
Reactions: vaan 2
من یک ساعت بازیش کردم:|:D
اون موقع البته درکی از اینجور بازیا نداشتم فکر میکردم بازی فقط AAA خوبه،
البته میتونم بگم حق داشتی ، چند ساعت اول بازی شدیدا تو ذوق میزنه! طراحی مراحل افتضاحه ، و بازی حسابی محدودیت داره انگار که هیچ کاری نمیتونی بکنی!

ولی وقتی میری جلو و پرمیت ها رو میگیری(حتی برای راه رفتن و سرعت قدم هات هم باید پرمیت بگیری در این حد ) و تمام سلاح ها باز میشن و فکتوری ها رو میگیری می افتی به ارتقا دادنشون!
و ربات های جدید میان اونوقته که دلت میخواد تا ابد بازیش کنی
 
  • Like
Reactions: benjohn and IMANOKA
بین اینایی که گفتی فک کنم Order احتمالش بیشتری داره...با اینکه ربطی به تاپیک نداره ولی Ready At Dawn جدیدا جابه‌جا شده توی یه استدیو بزرگ و شیک‌تر...عکس سر گالاهاد رو زده بودن تو استدیو :D
با اینکه دل خوشی از 1886 ندارم ولی اون کیلف هنگر آخرش ناجوانمردانه بود و باید جبران کنن.
سیاست سونی هم آره واسه ما گیمرا خیلی بی‌خوده ولی فک کنم به خودشون خوب ساخته...ولخرجی نمیکنن واسه کنفرانس‌های پر زرق و برق، روی بازیای کوچیک هم خیلی کمتر سرمایه‌گذاری میکنن که خیلی مسخرست...الان بهترین سیاست رو نینتندو داره و فناش دارن عشق و حال میکنن رسما.
اون تبلیغاتی که Order داشت هیچکدوم از بازی های بعدیه سونی(حالا شاید غیر اسپایدی:-" ) نداشتن! و فکر کنم بدترین شکست تجاریه سونی تو این نسل بود:| برای همین احتمال ادامه ش... به طور منطقی باید مغز خر خورده باشن که ادامه ش رو بسازن:-" ، به طور دلی... باز باید مغز خر خورده باشن که با این پتانسیل بالا، ادامه ش رو نسازن:| شاید هیچ بازیی تا حالا ندیده باشم که به نظرم پر از پتانسیله ولی ادامه ای براش ساخته نشده:|

کلا یه جوری زنده کردن یه IP شکست خورده هم سخته... چجوری تبلیغ بشه که ملت باور کنند ایندفعه بازی خوبی خواهد بود! یا وقتی ادامه ش معرفی شد، تو جمع های دوستانه و کژوال گیمرها...نگن آها ادامه همون بازیه که هزارتا مشکل داشت؟ مهم نیست:| (حالا بگو خفن ترین نمایش رو داشته باشه...ولی خیلی ها فقط یه اسمی میشنون و تمام:| )
اما من با این حال ادامه ی the Order رو میخوام:|


این یکی رو منم خیلی باهاش حال میکنم... فک کن پاپیتر ۲ چی میخاد بشه با اون دنیای فانتزیش...
Puppeteer جزو بهترین‌ بازیهایی بوده که تجربه کردم و امیدوارم ادامشم ساخته بشه
واقعا بازی یه charmه خاصی داشت! یه حس تازه و دوست داشتنی داشت، نحوه روایت داستان، طراحی کاراکترها، انیمیشن ها ... خاص و جالب بودن! باس فایت های خفن و متفاوتی داشت>:)
یه عالمه موارد مخفی و جالب... و ارزش تکرار بالا به نظرم:دی
من حتی به یک فرصت دوباره و ریمستر بازی و عرضه ش تو یه زمان درست حسابی...و نه دم انتشار GTA V :) هم راضیم! :|

متاسفانه مشکلی که برا ادامه Puppeteer هست اینه که فروشش اصلا خوب نبود در حدی که یادمه زود برا پلاس اون موقع فری شده بود و از لحاظ نمرات هم متاش در کمال تعجب 80 شد ! خیلی جالبه که بازی هایی مثل Puppeteer و GR2 متاشون 80 شده خیلی حقشون بیشتره , حالا با این وجود چطوری برا شماره دوم نک چراغ سبز نشون میدن ولی برا بعضی بازی های خیلی خیلی بهتر نه خودش سوال بزرگیه :D
Puppeteer رو چند نفر اینجا دوست دارن و میشناسن ولی خیلی ها اصلا نمیدونن چی هست و اسمش هم حتی نشنیدن ، من خودم از خدامه GR3 رونمایی بشه ولی احتمالا پرونده GR بسته شده .
احتمال رونمایی R&C جدید خیلی زیاده با توجه به موفقیت عالی نسخه قبلی که البته ربطی به japan studio نداره ، استدیو ژاپن قطعا یه پروژه آماده رونمایی باید داشته باشه و امیدوارم یه IP جدید باشه یا از موفقیت ASTRO BOT استفاده کنن و یجوری بیارنش تو دنیای غیر VR
البته زود هم نبود...و نسل قبل هنوز پلاس، پلاس بود! اگر یادت باشه DmC و TR و بایوشاک اینفینیت و چندبازیه دیگه زیر یک سال از عرضه یا همون حدود یک سال،پلاس شدن! و خیلی بازی های خوب و خفن دیگه!
البته آره Puppeteer یه جورایی گم شد کلا...خیلی ها اصلا نفهمیدن چجور عرضه شد...شاید بشه گفت حتی از GR2 هم کمتر دیده شد! خیلی ها در حد بازی 20$ی میدونستنش چون نمیدونستن(نمیدونستیم) چقدر محتوا داره! کلا که خیلی ظلم شد:|


در مورد نک هم، قبلا هم گفتم بازم میگم، احتمالا کارگردانی چیزیش، پسرعموی کاز هیرای باشه:دی انقدررر تبلیغ کنی روی نک، لانچ PS4ش بکنی، تو ژاپن رو همه PS4های لانچ بدیش به ملت، و بعد با این همه ترول، بیای نک2 هم بسازی:| به خدا Puppeteer رو ریمستر میکردن و اینجوری باندلش میکردن، مطمئنم خیلی خفن تر تحویل گرفته میشد و الان تبدیل شده بود به همون Mascotی که میخواستن نک بشه! (با اون طراحیش آخه:| بیان کنار اسپایرو و کراش بزارنش بعد:| با اون کاراشون ارزش پلات کردنم نداشت:p پلات نمیشد:)) )

Astro Bot رو منم دوست دارم یه نسخه غیر VR ازش بدن، یا بتونند یه بازی جدید ازش بسازن که جذابم باشه، ولی با این حال بعید میدونم چیزی جای Puppeteer رو برام بگیره:|


در مورد بحث Survivsl Borror .... چون کلا از Horror خوشم نمیاد، خیلی خوشحال میشم بازی های آینده هرچیزی جز این سبک باشن:-" GR3 هم نساخت اون تیم، یه اکشن ادونچر جدید و خاص و باحال دیگه بسازه:دی (ترجیحا زبون ژاپنی با صداگذاری کاملم براش بزارن:دی)
 
کارگردانش حضرت مارک سرنیه دیگه! :)) این همه ریخت و پاش برای همین بوده. :D
View attachment 113127
این که فقط برا تبلیغات بوده و بس:دی یعنی عمرا ده دقیقه هم وقت پای ساخت این بازی گذاشته باشه:دی
اگرم واقعا گذاشته...بهتره یه بار دیگه حداقل بشینه پای همین تریلوژی های اکتی، تا بفهمه چه سقوط آزادی کرده از اون زمان:دی

هنوز همون پسرعموی کاز احتمالش بیشتره:دی
 
اون فروش اولیه TEW نهایتا فرقی به حال فرنچایز نکرد و من منظورم بیشتر به TEW2 و بازیای اخیر بود.
تو رفتی سراغ اوایل نسل هشتم ولی من دارم در مورد همین یکی دو سال اخیر و آینده صحبت می‌کنم...استدیوی سازنده Dead Space مجبور شد بره سراغ یه سبک دیگه و نهایتا تعطیل شد...استدیوی سازنده TEW فعلا رفته سراغ بازی اکشن ادونچر...از Alien Isolation 2 خبری نیست، سازندش داره هیرو شوتر میسازه! Silent Hills به فنا رفت و غیره...!
Dying Light هم حداقل برای من Survival Horror محسوب نمیشه و جهان باز بودنش خیلی به فروش کمک کرده. اگه هم بخواهیم SH حسابش کنیم هممون میدونیم که عناصر ترس و بقاش باعث فروش خفنش نشده...جهان باز بودن، و کوآپش و پارکورشه که به ملت می‌چسبه!
همین لیستی که گذاشتی نصف بیشترش رزیدنته!
پارسال کلا Survival Horror با بودجه AAA نداشتیم...امسالم فقط RE2. برای آینده هم بازی بزرگی فعلا معرفی نشده توی این سبک...اگه روی DL2 اصرار دارید، باشه یه دونه معرفی شده :D
ولی باشه...منم امیدوارم Siren خفن‌تر از همیشه برگرده و دوباره این سبک رونق بگیره ولی رفتار شرکتای بزرگ با این سبک همچین چیزی رو نشون نمیده.
فروش این سبک رو با بازیای سبک‌های دیگه مقایسه کنی، متوجه میشی که شرکت‌ها بیشتر تمایل دارند اکشن ادونچر و ARPG و غیره بسازن تا SH.

شما کامنت دادید که اسم و رسم میکامی برای فروش TEW کافی نبود که من براساس گزارش NPD به شما نشون دادم اتفاقا مردم خیلی خوب به اسم و رسم میکامی بابت خرید یک فرانچایز تازه، از یک استدیو تازه تاسیس اعتماد کردند در حدی که رکورد ماه افتتاحیه ژانر ترس و بقا رو شکوند. اینکه بازی در کیفیت واقعا لنگ میزد و بشدت قدیمی بود مشکل ژانر نیست که نتونست فرانچایز دنباله داری بشه (واقعا با اون پایان و گیمپلی چه کسی انتظار داشت ملت برن سراغ نسخه دوم؟)

در کل مشخصا دید شما نسبت به این ژانر اشتباهه که دنبال این هستید کمپانی هایی مثل EA و یوبیسافت و ... با بودجه های 200 میلیون دلاری بیان بازی ترسناک بسازند ولی این نسل به شدت بهتر از نسل قبل برای طرفدارهای بازیهای ترس و بقا هست
نسل قبل کلا دوتا بازی ترسناک AAA داشتیم، دو نسخه اول دد اسپیس و یک بازی خوب مستقل ترسناک یعنی amnesia. به جرات میشه گفت باقی از دم بی کیفیت بودند و یا اصلا نمیشه اسمشون رو ترسناک گذاشت مثل دو نسخه اصلی رزیدنت اویل 5 و 6 و دد اسپیس 3!
سری سایلنت هیل همون نسل هفتم با چنتا بازی ضعیف پشت سر هم نابود شد و تیر خلاص downpour بود که بودجه اش فکرکنم از بازیهای مستقل این نسل هم کمتر باشه! با pt یک بارقه امیدی زنده شد که برگرده و متاسفانه با مشکلات کلی سران کونامی با کوجیما روند ساخت بازی متوقف شد، نه اینکه با عدم استقبال عمومی روند ساخت بازی متوقف بشه!
رزیدنت اویل که نمیدونم چرا باید تو بحث فاکتور گرفته بشه! کپ کام نسل هفتم دوتا بازی اکشن به نام RE5 , 6 بدست مخاطب ها رسوند و این نسل دوتا بازی ترسناک RE2R و RE7! و اینکه همه میدونیم 100% بازسازی نسخه سوم و RE8 در دست توسعه قرار دارند و با فاصله کمتر از یکسال (در اصل 8 9 ماه) تا عرضه معرفی خواهند شد. اونم با رویکرد ترس و بقا!
اول نسل استدیو Supermassive با until dawn در ژانر درام تعاملی مخاطب ها ترسوند و به دنبال موفقیت ش یک ماه و خرده ای دیگه بازی ترسناک بعدی شون با اسم man of medan منتشر میشه
استدیو bloober با بازی کوچیک ترسناک layers of fear شروع کرد و ماه اینده blair witch رو به عنوان بزرگترین اثرش منتشر میکنه.
استدیو red barrels اول نسل با Outlast 1 ترکوند (راحت جزه top 10 این ژانر در کل تاریخ هست) و خیلی وقته به صورت رسمی outlast 3 رو تایید کرده و صرفا رونمایی باقی مونده.
استدیو frictional games که اشاره کردم نسل قبل بازی amnesia رو داشت، این نسل بازی موفق Soma رو منتشر کرد و دوتا پروژه ترسناک دیگه در دست ساخت قرار داره
به بازی dying light هم شما خودتون اشاره کردید ولی خب مثل اینکه سگ لرزه هایی که شبا حین پارکور زدن تو محیط جهان باز اثر برای شما ترسناک نیست و بیشتر ذهن تون بابت ترس و بقا سمت یکسری اثار خطی هست
alien isolation هم از سمت مخاطب ها خیلی مورد استقبال قرار گرفت و در عرض چند ماه به فروش 2 میلیون نسخه ای رسید (اونم با عقبه منفی سری بازیهای ضعیف alein) ولی مشکل اصلی سگا این بود total war به عنوان فرانچایز اصلی کریتیو اسمبلی شناخته میشد و islation هم با بی مهری شدید منتقدین رو به رو شد و نتونست به واسطه نقد های مثبت مخاطب جدیدی جذب کنه. خون این بازی روی دست منتقدهاست که بیشتر دنبال اسم استدیو ها هستند که به بازیها نمره بدن و به خوده اثر کار ندارند

در کل در پست اولمم اشاره کردم به لطف تکنولوژی های امروز مثل انریل انجین 4 در حال حاضر با یک بودجه مقبول میشه تو ژانر ترسناک یک بازی عالی ساخت و خیلی استدیوها همین رویه رو پیش گرفتند و خودشون رو درگیر محدودیت رویکردهای کمپانی های بزرگ نکردند. و نتیجه این اتفاق خوب اینکه ژانر ترس و بقا نسبت به همیشه متنوع تر هست. اوت لست میتونست اولش لوگوی یوبیسافت بخوره ولی سازنده هاش ترجیح دادند از یوبی جدا بشن و خیلی راحت بازی خودشون رو بسازند و به موفقیت هم رسیدند
 
هر چی از ژاپن استودیو معرفی بشه استقبال میشه \m/
تیم ico هم زیر مجموعه ژاپن استودیو بحساب میاد و امیدوارم ی بازی جدید از استاد فامیتو اودا معرفی بشه...
استاد فامیتو اودا خیلی وقته سونی رو ترک کرده و تو استودیو شخصی خودش genDESIGN داره رو یه بازی کاملا جدید کار میکنه.
 
  • Like
Reactions: g4mer
فامیتو اودا بایدم بعد اون پروژه هزار ساله tlg از سونی میرفت بازیش که نفروخت و با سیاستای جدید سونی هماهنگ نبود موندنش فایده ای هم نداشت درست مثل دیوید کیج
تازه team ico 2011 درش تخته شد
خوشم میاد الان که رفته برا بعضیا که تا دیروز بهش میگفتن زباله ساز شده استاد فامیتو اودا:D
 
  • Smile
  • Like
Reactions: Un_Tlou and vaan 2
مس
فامیتو اودا بایدم بعد اون پروژه هزار ساله tlg از سونی میرفت بازیش که نفروخت و با سیاستای جدید سونی هماهنگ نبود موندنش فایده ای هم نداشت درست مثل دیوید کیج
تازه team ico 2011 درش تخته شد
خوشم میاد الان که رفته برا بعضیا که تا دیروز بهش میگفتن زباله ساز شده استاد فامیتو اودا:D
مسخره بازی های سونی همین جاست دیگه ، که اوئدا و بروس استرلی رو از دست میده ، و می‌ره جهت خیریه از صفر تا صد یه استودیو رو برای کوجیما تهیه می‌کنه ، بودجه بازیشم تامین می‌کنه و تمام شرط و شروطشم میپذیره!

البته من بعید می‌دونم اوئدا همکاریش رو کاملا با سونی قطع کرده باشه! یکیش تامین بودجه و ناشر بازیشه، یکی دیگش کانسپت هایی که از بازیش اومده خیلی مرتبط به نظر میرسه با بازی های قبلیش! از طرف دیگه دیگه هم یوشیدا خیلی سعی در دلجویی از اوئدا داشت موقع دوباره سازی لاست گاردین!
البته امیدوارم اوئدا هم خودشو به روز رسانی کنه ! گیم پلی و کنترل لاست گاردین خیلی outdated شده بود ! حالا شاید به خاطر طولانی شدن لاست گاردین بود ، یا اینکه اوئدا روی همون ایکو گیر کرده !

حالا نکته خنده دارش اینه که کسایی که تاپیک نمرات آخرین بازی اوئدا رو به لجن کشیده بودن میان جدا شدنش از سونی رو جشن میگیرن ! آدم چقدر می‌تونه ........
 
مس
مسخره بازی های سونی همین جاست دیگه ، که اوئدا و بروس استرلی رو از دست میده ، و می‌ره جهت خیریه از صفر تا صد یه استودیو رو برای کوجیما تهیه می‌کنه ، بودجه بازیشم تامین می‌کنه و تمام شرط و شروطشم میپذیره!

البته من بعید می‌دونم اوئدا همکاریش رو کاملا با سونی قطع کرده باشه! یکیش تامین بودجه و ناشر بازیشه، یکی دیگش کانسپت هایی که از بازیش اومده خیلی مرتبط به نظر میرسه با بازی های قبلیش! از طرف دیگه دیگه هم یوشیدا خیلی سعی در دلجویی از اوئدا داشت موقع دوباره سازی لاست گاردین!
البته امیدوارم اوئدا هم خودشو به روز رسانی کنه ! گیم پلی و کنترل لاست گاردین خیلی outdated شده بود ! حالا شاید به خاطر طولانی شدن لاست گاردین بود ، یا اینکه اوئدا روی همون ایکو گیر کرده !

حالا نکته خنده دارش اینه که کسایی که تاپیک نمرات آخرین بازی اوئدا رو به لجن کشیده بودن میان جدا شدنش از سونی رو جشن میگیرن ! آدم چقدر می‌تونه ........
مشکل اینجاست که سونی چندوقتیه اقتصادی کار میکنه و دیگه مثل قبل به هنرمندایی مثل اودا یا دیوید کیج نیازی نداره منم از پذیرفتن شرط و شروط کوجیما بعد اون همه هزینه تعجب میکنم البته خیلیم نه چون به هرحال با اسمش کلی پول درآوردن و مشخصه که قرارم نیست بخرنش..............
اودا خودش گفت که دیگه نمیخواد انحصاری بسازه خب معلومه مشکلاتی با سونی داشته.................
 
  • Like
Reactions: vaan 2
شما کامنت دادید که اسم و رسم میکامی برای فروش TEW کافی نبود که من براساس گزارش NPD به شما نشون دادم اتفاقا مردم خیلی خوب به اسم و رسم میکامی بابت خرید یک فرانچایز تازه، از یک استدیو تازه تاسیس اعتماد کردند در حدی که رکورد ماه افتتاحیه ژانر ترس و بقا رو شکوند. اینکه بازی در کیفیت واقعا لنگ میزد و بشدت قدیمی بود مشکل ژانر نیست که نتونست فرانچایز دنباله داری بشه (واقعا با اون پایان و گیمپلی چه کسی انتظار داشت ملت برن سراغ نسخه دوم؟)

در کل مشخصا دید شما نسبت به این ژانر اشتباهه که دنبال این هستید کمپانی هایی مثل EA و یوبیسافت و ... با بودجه های 200 میلیون دلاری بیان بازی ترسناک بسازند ولی این نسل به شدت بهتر از نسل قبل برای طرفدارهای بازیهای ترس و بقا هست
نسل قبل کلا دوتا بازی ترسناک AAA داشتیم، دو نسخه اول دد اسپیس و یک بازی خوب مستقل ترسناک یعنی amnesia. به جرات میشه گفت باقی از دم بی کیفیت بودند و یا اصلا نمیشه اسمشون رو ترسناک گذاشت مثل دو نسخه اصلی رزیدنت اویل 5 و 6 و دد اسپیس 3!
سری سایلنت هیل همون نسل هفتم با چنتا بازی ضعیف پشت سر هم نابود شد و تیر خلاص downpour بود که بودجه اش فکرکنم از بازیهای مستقل این نسل هم کمتر باشه! با pt یک بارقه امیدی زنده شد که برگرده و متاسفانه با مشکلات کلی سران کونامی با کوجیما روند ساخت بازی متوقف شد، نه اینکه با عدم استقبال عمومی روند ساخت بازی متوقف بشه!
رزیدنت اویل که نمیدونم چرا باید تو بحث فاکتور گرفته بشه! کپ کام نسل هفتم دوتا بازی اکشن به نام RE5 , 6 بدست مخاطب ها رسوند و این نسل دوتا بازی ترسناک RE2R و RE7! و اینکه همه میدونیم 100% بازسازی نسخه سوم و RE8 در دست توسعه قرار دارند و با فاصله کمتر از یکسال (در اصل 8 9 ماه) تا عرضه معرفی خواهند شد. اونم با رویکرد ترس و بقا!
اول نسل استدیو Supermassive با until dawn در ژانر درام تعاملی مخاطب ها ترسوند و به دنبال موفقیت ش یک ماه و خرده ای دیگه بازی ترسناک بعدی شون با اسم man of medan منتشر میشه
استدیو bloober با بازی کوچیک ترسناک layers of fear شروع کرد و ماه اینده blair witch رو به عنوان بزرگترین اثرش منتشر میکنه.
استدیو red barrels اول نسل با Outlast 1 ترکوند (راحت جزه top 10 این ژانر در کل تاریخ هست) و خیلی وقته به صورت رسمی outlast 3 رو تایید کرده و صرفا رونمایی باقی مونده.
استدیو frictional games که اشاره کردم نسل قبل بازی amnesia رو داشت، این نسل بازی موفق Soma رو منتشر کرد و دوتا پروژه ترسناک دیگه در دست ساخت قرار داره
به بازی dying light هم شما خودتون اشاره کردید ولی خب مثل اینکه سگ لرزه هایی که شبا حین پارکور زدن تو محیط جهان باز اثر برای شما ترسناک نیست و بیشتر ذهن تون بابت ترس و بقا سمت یکسری اثار خطی هست
alien isolation هم از سمت مخاطب ها خیلی مورد استقبال قرار گرفت و در عرض چند ماه به فروش 2 میلیون نسخه ای رسید (اونم با عقبه منفی سری بازیهای ضعیف alein) ولی مشکل اصلی سگا این بود total war به عنوان فرانچایز اصلی کریتیو اسمبلی شناخته میشد و islation هم با بی مهری شدید منتقدین رو به رو شد و نتونست به واسطه نقد های مثبت مخاطب جدیدی جذب کنه. خون این بازی روی دست منتقدهاست که بیشتر دنبال اسم استدیو ها هستند که به بازیها نمره بدن و به خوده اثر کار ندارند

در کل در پست اولمم اشاره کردم به لطف تکنولوژی های امروز مثل انریل انجین 4 در حال حاضر با یک بودجه مقبول میشه تو ژانر ترسناک یک بازی عالی ساخت و خیلی استدیوها همین رویه رو پیش گرفتند و خودشون رو درگیر محدودیت رویکردهای کمپانی های بزرگ نکردند. و نتیجه این اتفاق خوب اینکه ژانر ترس و بقا نسبت به همیشه متنوع تر هست. اوت لست میتونست اولش لوگوی یوبیسافت بخوره ولی سازنده هاش ترجیح دادند از یوبی جدا بشن و خیلی راحت بازی خودشون رو بسازند و به موفقیت هم رسیدند
اگه Outlast و Amnesia و Until Dawn و غیره رو Survival Horror حساب میکنی، پس دیگه بحثی نیست! :D
در مورد TEW هم منظورت رو متوجه‌ام ولی گفتم که طرف صبحتم بیشتر با TEW2 و وضعیت این سری در زمان حال بود...وضعیت 6 سال پیش با الان خیلی فرق کرده...همون نسل قبلی که میگی، شرکت‌های بزرگی مثل SEGA، EA، Ubisoft و Konami با تاکید داشتن روی این سبک سرمایه‌گذاری می‌کردن.
بحثمون اصلا خوبی و بدی بازیا نیست، بحث اینه که الانم مثل قبل روی این سبک سرمایه‌گذاری میشه یا نه! داریم بصورت بیزینسی به قضیه نگاه می‌کنیم! نمیدونم چرا رفتی سراغ مقایسه کیفیت بازیا و غیره! :D
EA که دد اسپیس رو داشت، SEGA برای خودش Condemned رو داشت، Konami هنوز داشت روی Silent Hill سرمایه‌گذاری می‌کرد، Ubisoft هم ZombiU داد! سری FEAR رو از طرف WB داشتیم که دقیقا مثل Dead Space اول رفت سمت اکشن شدن و بعدشم محو شد. حتی Atari هم از اون طرف با Alone in the Dark تیری در تاریکی زد! نسل قبل افت محبوبیت این سبک شروع شد ولی حداقل شرکتا سرمایه‌گذاری روی این نوع بازیا رو متوقف نکرده بودن.
شکی نیست که این نسل هم تک و توک بازی خفن Survival Horror مثل TEW 1 و 2 و Alien Isolation داشتیم ولی مشکل سرمایه‌گذاری روشونه که خیلی کم شده و تنها سری‌های بشدت مشهوری مثل RE می‌تونن توی این بازار دووم بیارن و ارزش سرمایه‌گذاری رو داشته باشن...چون RE اکشن باشه یا ترسناک، بالاخره میفروشه! همونطور که توی آمار هم هست، اتفاقا RE وقتی اکشنه بیشتر میفروشه! حالا این نسل دم کپکام گرم که یکمی از سودِ آنی که میتونست سریع بدست بیاره زد و به جاش محبوبیتش رو کاملا برگردوند و یه جورایی سرمایه‌گذاری بلندمدت انجام داد.
کلا شرکت بزرگی که میتونه بازی اکشن یا اکشن ادونچر بسازه، به ندرت میاد بره سراغ ترس و بقا. همونطور که مثال زدی، الان فقط استدیوهای کوچیکتر با سرمایه کمتر براشون میصرفه که برن سراغ این سبک...مخصوصا با توجه به اینکه هزینه ساخت بازیا هم شدیدا بالا رفته.
کلا فکر نمیکردم توی این دور زمونه کسی باشه که فکر کنه وضعیت سبک Survival Horror خوبه ولی خوشحالم که راضی هستی :D بنظرم از Siren یه Pure Horror خفن با بودجه متوسط میشه ساخت ولی فکر نمیکنم سرمایه‌گذاری بزرگی روش بشه و مبارزات و سیستم‌های مختلف گیم‌پلی ترس و بقا روش پیاده‌سازی بشه. کلا باید بریم دعا کنیم همین یه Resident Evil رو داریم :D
 
مشکل اینجاست که سونی چندوقتیه اقتصادی کار میکنه و دیگه مثل قبل به هنرمندایی مثل اودا یا دیوید کیج نیازی نداره منم از پذیرفتن شرط و شروط کوجیما بعد اون همه هزینه تعجب میکنم البته خیلیم نه چون به هرحال با اسمش کلی پول درآوردن و مشخصه که قرارم نیست بخرنش..............
اودا خودش گفت که دیگه نمیخواد انحصاری بسازه خب معلومه مشکلاتی با سونی داشته.................
من خیلی سرچ کردم و منبع جدیدی برای این خط آخر پیدا نکردم ! سراغ داری؟
 
  • Like
Reactions: JohnnySilverhand

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or