استودیوی سی‌دی پراجکت رد، شش روز اضافه‌کاری در هفته را برای کارکنان خود اجباری کرد

EAST2WEST

کاربر سایت
به گزارش خبرنگار بلومبرگ، جیسون شرایر، شرکت لهستانی سی‌دی پراجکت رد به کارکنان خود در روز دوشنبه اعلام کرده است که شش روز اضافه‌کاری کاری در هفته برای آماده کردن بازی پر انتظار Cyberpunk 2077 در تاریخ مقرر در ماه نوامبر اجباری است این در حالی است که این استودیو قبلاً در مصاحبه‌ای با شرایر مدعی شده بود که اینگونه فشار کاری را به کارکنان خود اعمال نمی‌کند.
33369-16014547027493-800.jpg

استودیوی رد، شرکت فرعی بزرگترین کمپانی بازی‌سازی لهستان سی‌دی پراجکت  اس‌ای قبلاً هم برای تحمیل فشار کاری که در اصطلاح به آن کرانچ گفته می‌شود مورد انتقاد قرار گرفته بود. مدل روند کاری کرانچ ممکن است هفته‌ها به طول بی‌انجامد یا تا ما‌ه‌ها و سال‌ها ادامه یابد.
مدیر  ارشد اجرایی سی‌دی پراجکت رد مارسین ایونسکی در صحبت با سایت...

Continue reading...


 
انگار دیگه جا نداشته تاخیر بزنن، خاک تو سرشون با این برنامه ریزی که واسه عرضه بازی داشتن. به نظرم کرانچ حتی اگه اجتناب‌ناپذیر باشه، هم تو کوتاه مدت و هم دراز مدت به صنعت گیم لطمه جدی وارد میکنه، اونم از سمت همچین استودیویی که قبلا علیه کرانچ صحبت کرده بودن.
 
کرانچ کلا جای دفاع نداره. چه اینجا باشه چه ناتی داگ چه راکستار.
بلند مدت قطعا به ضرر صنعت گیمه.

البته باید ببینیم ابعاد این کرانچ ۲ ماهه چطوریه. مثبا راکستار سر نسخه اول رد دد خیلی اسفناک بود شرایط کرانچش.

اینجا فعلا فقط ۱ روز در هفته بیشتر میرن سر کار برای ۲ ماه.
ساعت کاری روزانه ثابته.
و اینکه انگار گفتن ۱۰ درصد سود سال اول رو بین دولوپر ها تقسیم میکنن بابت این فشار کاری.

ولی نهایتا اگه دولوپر راضی نیست از این شرایط خب میشه همون کرانچی که جاهای دیگه مخالفت میشه باهاش. اگرم با وعده پاداش و سود و ... راضیشون کردن که دیگه مسئله ای نیست.
 
تا بوده این قضیه وجود داشته، مگه فقط مختص به بازیهای این نسل هست؟
اما خب تو این نسل به لطف اینترنت و فضای بازتری که سال به سال فراهم میکنه ما خبردار میشیم که آبدارچی فلان شرکت به فلان کارمند چه پیشنهادی داده و...
وگرنه مصاحبه های قدیمی سازنده های بازی هم ببینین، چه از اون وقتی که شرایط ایندی داشتن تا اینکه بعدها پیشرفت کردن، همین بوده.

با این کاری ندارم که یکسری استودیو حالا بدلیل مدیریت بد، یا پایین آوردن بودجه ساخت یا به هر دلیل دیگه ای کل مراحل ساختشون تو این شرایط سپری میشه، خب حرفی درش نیست.
اون واقعا بیگاری محضه.
هرجای دیگه هم همین اسم روش هست.

اما یک اثر خوب ساختن محصول یک فرآیند کار سخت، ازخودگذشتگی و روزها و شبها بیدار موندن کلی آدم هست.
مگه میشه شیک و مجلسی روزی 6ساعت بیای رو میزت بشینی و کارت بکنی در آخر هم یک بازی در حد CP خروجی استودیو باشه.
معلومه که تو مراحل پایانی شرایط فورس ماژور پیش میاد و همه باید تلاش کنن که کار به بهترین شکل ممکن تو زمان باقی مونده پیش بره.
توچه صنعتی شرایط اینطور نیست؟
کجا اضافه کاری نداریم؟
اونم وقتی قرار باشه تیم شما یک پروژه بزرگ تحویل بده.
 
انگار دیگه جا نداشته تاخیر بزنن، خاک تو سرشون با این برنامه ریزی که واسه عرضه بازی داشتن. به نظرم کرانچ حتی اگه اجتناب‌ناپذیر باشه، هم تو کوتاه مدت و هم دراز مدت به صنعت گیم لطمه جدی وارد میکنه، اونم از سمت همچین استودیویی که قبلا علیه کرانچ صحبت کرده بودن.
حالا برای ما که بهتره هر چی تاخیر بیشتر ضررش به گیمر میرسه این اولین نکته بعد هم اتفاقا اینا برای کرانچ هم حقوق در نظر گرفتن که معمولا استودیو های دیگه نمیگیرند و اینکه کرانچ واسه بازی های AAA نزدیک زمان انتشارشون یک امر اجتناب ناپذیره به قول نیل دراکمن می‌گفت یکسری رسانه ها این موضوعات بزرگ میکنند و بولت میکنند در حالی که خیلی از کارکنان حاظرند حتی بیشتر وقت و انرژی بزارن در ماه های نزدیک به انتشار یک بازی تا نتیجه نهایی بهتر بشه...
 
  • Like
Reactions: dark souls
تا بوده این قضیه وجود داشته، مگه فقط مختص به بازیهای این نسل هست؟
اما خب تو این نسل به لطف اینترنت و فضای بازتری که سال به سال فراهم میکنه ما خبردار میشیم که آبدارچی فلان شرکت به فلان کارمند چه پیشنهادی داده و...
وگرنه مصاحبه های قدیمی سازنده های بازی هم ببینین، چه از اون وقتی که شرایط ایندی داشتن تا اینکه بعدها پیشرفت کردن، همین بوده.

با این کاری ندارم که یکسری استودیو حالا بدلیل مدیریت بد، یا پایین آوردن بودجه ساخت یا به هر دلیل دیگه ای کل مراحل ساختشون تو این شرایط سپری میشه، خب حرفی درش نیست.
اون واقعا بیگاری محضه.
هرجای دیگه هم همین اسم روش هست.

اما یک اثر خوب ساختن محصول یک فرآیند کار سخت، ازخودگذشتگی و روزها و شبها بیدار موندن کلی آدم هست.
مگه میشه شیک و مجلسی روزی 6ساعت بیای رو میزت بشینی و کارت بکنی در آخر هم یک بازی در حد CP خروجی استودیو باشه.
معلومه که تو مراحل پایانی شرایط فورس ماژور پیش میاد و همه باید تلاش کنن که کار به بهترین شکل ممکن تو زمان باقی مونده پیش بره.
توچه صنعتی شرایط اینطور نیست؟
کجا اضافه کاری نداریم؟
اونم وقتی قرار باشه تیم شما یک پروژه بزرگ تحویل بده.

Game crunch lessons: How to avoid game development crunch

 
میگن خوشی زده زیر دل طرف همینه ها!
والا اکثر مردم حاضرن سختی رو تحمل کنن پول بیشتر در بیارن بعدشم برن ی سفر توپ بشوره ببره
طناب گردن کسی ننداختن که کسی دوست نداشته باشه در چنین شرایطی کار کنه ۳سوت تسویه حساب میکنه میره دیگه
واقعا بیش از حد بزرگش میکنن موضوع رو
 
میگن خوشی زده زیر دل طرف همینه ها!
والا اکثر مردم حاضرن سختی رو تحمل کنن پول بیشتر در بیارن بعدشم برن ی سفر توپ بشوره ببره
طناب گردن کسی ننداختن که کسی دوست نداشته باشه در چنین شرایطی کار کنه ۳سوت تسویه حساب میکنه میره دیگه
واقعا بیش از حد بزرگش میکنن موضوع رو

خوشی زیر دل developer نزده ، استانداردشون در حد ما پایین نیست که تا یه ذره پول ببینن بی‌خیال سلامتی و حقوق خودشون بشن ، یک بار گفتم باز هم میگم Crunch مثل یه غده سرطانی هست اگر سریع مدیریت بشه شاید ضررش شدید نباشه وگرنه در

طولانی مدت باعث میشه که تیم سازنده از هم بپاشه ، نتیجه اش را هم دیدیدم قبلاً مثال خوبش فرنچایز Midnight Club که در اثر هم این سوء مدیریت و deadline‌های بد راکستار به آخر خط رسید.

 
میگن خوشی زده زیر دل طرف همینه ها!
والا اکثر مردم حاضرن سختی رو تحمل کنن پول بیشتر در بیارن بعدشم برن ی سفر توپ بشوره ببره
طناب گردن کسی ننداختن که کسی دوست نداشته باشه در چنین شرایطی کار کنه ۳سوت تسویه حساب میکنه میره دیگه
واقعا بیش از حد بزرگش میکنن موضوع رو

با ایران اشتباه گرفتید.
اروپایی هیچ وقت حاضر نیست زمان استراحتش رو با پول عوض کنه.
حالا اینا لهستانن باز اوضاع خیلی بهتره. همچین حرفی اصلا توی کت یک سری مثل آلمانی ها نمی ره و تبعات قانونی سنگینی برای کارفرما داره.
 
  • Wow
Reactions: IMANOKA

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or