اختلال سال 95 در پورتهای UDP،سراسر کشور،بازیها و سرویسهای آنلاین- آمارگیری از کاربران

چگونه درگیر مشکل اخیر پورتهای UDP شده اید؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    1,087
فعلا که اصلا کامل متوجه نشدیم "پر شدن پهنای باند ار سرور بازی" یعنی چی دقیقا؟ دیگه آموزشش بماند
منظورش اینه که چرا بیرون بازی بازی پینگ قابل تحمله اما درون بازی گاها بیش از 100 ms بالا میره ایشون میگه مشکل از پز شدن پهنای باند هست البته به نظر من نیست چون میتونم همزمان با بازی دانلود هم بکنم روی پینگ هم تاثیری نداره
من یه مشکل چدید دارم پینگ بیرون بازی 150-200 هست ام درون بازی مثلا روی 1532 قفل میکنه توی یه مچ یک ساعته اصلا هم تکون نمیخوره و واقعا بازی افتضاح میشه
 
منظورش اینه که چرا بیرون بازی بازی پینگ قابل تحمله اما درون بازی گاها بیش از 100 ms بالا میره ایشون میگه مشکل از پز شدن پهنای باند هست البته به نظر من نیست چون میتونم همزمان با بازی دانلود هم بکنم روی پینگ هم تاثیری نداره
من یه مشکل چدید دارم پینگ بیرون بازی 150-200 هست ام درون بازی مثلا روی 1532 قفل میکنه توی یه مچ یک ساعته اصلا هم تکون نمیخوره و واقعا بازی افتضاح میشه


این مشکل همونیه که تاپیک براش ساخته شده، یعنی اختلال UDP!
پینگ بیرون یا درون بازی نمی تونه کیفیت ارتباط روی UDP رو نشون بده،
 
اصلا اصل ماجرا سر همین محدودیت پهنای باند هست و کل تاپیک توی این 1 سال و چند ماه درگیری سر همین قضیه است منتهی شکل درستش اینه که شما از طریق پروتکل UDP به سرور بازی وصل می شید ولی بعد از یه مدت به دلیل مسدود شدن ترافیک مبادله شده روی اون پورت که به خاطر اختلال کل پروتکل هست ، دچار افزایش شدید پینگ و قطعی می شید.

پینگ کردن خارج از بازی با یه IP هیچ ربطی به وضعیت داخل بازی روی پروتکل مورد نظر نداره و چیز خاصی هم نشون نمیده جز Latency با IP سرور مورد نظر.
 
خوب میریم سراغ آمورش ...این رو باید بگم که اینترنت باید از مودم به صورت وای فای بیاد رو لپ تاپ یا کامپیوتر و به وسیله یه کابل لن کنسول به لپ تاپ وصل شه تا بتونیم از طرق نرم افزار ببینیم چه اتفاقی میخواد بی افته..در واقع باید اینترنت از لپ تاپ شیر بشه رو کنسول..این اموزش شیر رو بگردید تو bc پیدا میکنید من دیگه طریقه شیر کردن این رو اینجا نمیگم...اگر میخواهید از طریق وایفای اینترنت رو مستقیم بدید به کنسول باید با یک نرم افزار پرو..کسی سرور روی لپ تاپ و تنظیم ایپی پرو..کسی لوکال روی کنسولتون متوجه بشید از طریق نرم افزار زیر چه اتفاقی می افته ولی این روش توصیه نمیشه.

یه توضیحی در رابطه با نرم افزار بدم من...نرم افزاری که میخوام بهتون امروز معرفی کنم نرم افزار قدرتمند NetLimiter هست..کارش چیه ؟ کارش مدیریت قدرتمند پهنای باند اینترنت هست..یعنی اگر نرم فزاری حتی 1 بایت هم از اینترنت استفاده بکنه به شما میگه کدوم نرم افزار در حال استفاده از پهنای باند هست و چه مقدار فضا اشغال کرده...بعد از نصب و اجرای نرم افزار و وارد کردن سریال نامبر برنامه ابتدا بهتر از بالا واحد Unit رو از B به KB تبدیل کنید. (در واقع از بیت به کیلوبیت )

خوب همونطور که میبینید یه لیستی از نرم افزارها که قابلیت نتورک دارن تو کامپیوترتون رو داره نشون میده....اما قابلیت قدرتمند این نرم افزار به همینجا ختم نمیشه...شما به هر سایت و سروری که وصل بشید بهتون نشون میده که در حال وصل شدن به چه سروری هستید و چه مقدار سند و رسیو انجام میشه تو اون سایت یا سرور.

خوب از اینجا با عکس توضیخ میدم که دیشب تو بازی The last of us چه اتفاقی برای من افتاد.



تو عکس و شکل یک که مشخص کردم کل مجموع پهنای باندی که در حالت سند و رسیو داره استفاده میشه به من نشون داده شده..در واقع سرشاخه ، مجموعه کل پهنای باندی که داره مصرف میشه رو داره نشون میده..DL SPEED دریافت و UL SPEED سند یا همون اپلود... و در قسمت Unrelated ( شکل 2 ) وقتی وارد بازی بشید و در حال بازی کردن بشید مجموعه ای از سرور ها رو خواهید دید که دارن ارسال و دریافت انجام میدن و تو سرشاخه unrelated مجموعه پهنای باند استفاده شدرو مشاهده میکنید که چه مقدار سند و رسیو رو اون سرورها دارید.

سرور بازی the last of us رو سایت amazonaws هست و اکثر سرورهایی که که تو unrelated هست برای این سایت هست به غیر از 192.168... که ایپی لوکال من هست و 8.8.8.8 که خودم برای تست پینگ باز کردم و همچنین ایپی 185.20.19.... که برای سرویس کاهش پینگم هست بقیش برای سرورهای بازی هست و اگر ای پی رو تو گوگل سرچ بزنید مشخص میشه سرور تو کجاست...تو عکسی که مشاهده میکنید عکس سرتاسر نیست درواقع به سرورهای دیگه تو بازی هم در حال وصل شدن بودم که دیگه تو عکس جا نمیشد همرو بزارم.

خوب حالا چه اتفاقی برای من تو این عکس افتاده که به یک باره پینگ من از 70 یوهو شده 500...سرعت من 1 مگابیت هست و همونطور که میبینید در مجموع 55 کیلوبایت در حالت دریافت و 55 کیلوبایت در حالت ارسال از پهنای باندم داره استفاده میشه در حین بازی که مجموع اینها میشه 110 که با توجه به این که مجموعا من 110 الی 120 کیلوبیت در ثانیه پهنای باند اینترتم هست کل پهنای باندم پر شده.

کلا با توجه به تست هایی که انجام دادم هروقت این ارقام به بیش از 45 میرسن (دریافت و ارسال) پینگم به یک باره بالا میره ولی وقتی زیر 40 هست این مشکل بالا رفتن پینگ و لگ رو ندارم.
با این نرم افزار میتونید لیمیت سازی هم بکنید رو برنامه هاتون که هر برنامه چقدر پهنای باند بهش تعلق بگیره.

در نهایت این میتونه یکی از مشکلات باشه و همچنان مشکلات دیگری وجود داشته اشه که اگر بشه به صورت عملی بهش رسید شاید بشه راه حلی براش پیدا کرد.
 
منو این همه خوشبختی محاله ! :|
Feeling Pissed

LZumA.jpg
 
شما راحت میتونید بفهمید که از شما دزدی میشه یا نه
مرسی بابت توضیح تمام کمال مراحل . حتما پیگیری میکنم . مثل ـه اینکه خیلی بهشون خوش گذشته . مردم تنبل شدن دنبال حقشون نمیرن . من سرویسم رو به نامحدود تغییر دادم و ذکر شده اونجا که تا حداقل 30 گیگ اجازه تبادل اطلاعات هست ( اصن میگیم "حداکثرشم 40 گیگ میشه ) با سرعت معقول که الان با گذشت 8 روز ، من سرعتم از دیشب روی 15 قفل شده . که یعنی بیشتر از "حداقل"30 گیگ حجم مصرف کردم دیگه ؟! واقعا خنده داره تا گریه دار این قضیه !

امیدوارم این دوستانی که میان و تایید میکنن که آره منم حس کردم دزدی شده یه حرکتی بکنن ! من برای گرفتن حق خودم شاید بتونم با کلی اعصاب خوردی و جنگ لفظی با هرکی اونجا پاسخگوعه به یجایی برسم اما میخوایم بزرگتر عمل کنیم ! و سعی کنیم این کارشون رو متوقف کنیم و حق خیلیای دیگه ( نمیگم همه ! ) رو بگیریم .
 
اقا این شرکت زیرساخت یا حالا هر شرکتی که باعث این مشکلات شده یه تختش کمه بخدا
یه روز دزست میشه راحت میشه مولتی هیلو زد یه روز خرابه خو تکلیف مارو مشخص کنید دیگه اه خسته شدیم
 
دورود
دوستان امروز سومین روزی که یه اتفاق جدید برام افتاده پینگ تایم سرویس من رسیده به 50 ولی انتی ویروس نودی که رو سیستم من نصبه ارور http , pop3میده واز کار افتاد برای شما دوستان هم همین مشکل وجود داره؟ سرعت نتم خیلی کم شده بود
 
اسیاتک که پینگش اشغال شده دو سه هفته
5ie2ot44dl4o5uu2pulj.jpg


با این پینگ فیفا بازی میکنم با داخلیا هم پر از لگه اونم وحشتناک ... حالا دیروز هم پینگ 122 بود متوسط بازم همونطوری لگ بود . این اعداد و اینا انگار کلا یه چیز الکیه .
قبلا هم پینگش مزخرف میشد اسیاترررر ولی اقلا موقع بازی با داخلیا مشکلی نبود ولی الان با داخلیا هم نمیشه بازی کرد از بس کنده و پر لگه بازی
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or