اخبار GDC 2013

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,006
نام
آریا
سلام !

314321.jpg


GDC 2013 از امروز آغاز شده و در طول روزهای برگزاری آن (25 تا 29 مارس) شاهد خبرها، سخنرانی ها و ویدئوهای زیادی خواهیم بود.
این تاپیک برای بحث و گفتگو در مورد خبرها و اتفاقات GDC 2013 است. برای اخبار مهم تر نیز تاپیک های جداگانه زده خواهد شد.
==============
در GDC امسال این موارد را خواهیم داشت:
نمایش بازی Battlefield 4
سخنرانی مسئولین مایکروسافت در مورد SmartGlass
سخنرانی مسئولین سونی در مورد PlayStation 4 برای بازیسازان
بررسی Fox Engine و ارائه تریلر جدیدی از MGS: Ground Zeroes از طرف Hideo Kojima
ارائه اطلاعاتی در مورد بازی The Phantom Pain و احتمالاً برطرف شدن سوالات در مورد ارتباط این بازی با دنیای MGS
نمایش های جدیدی از Unreal Engine 4 (تیزر کوتاهی از نمایش انجین در GDC 2013 را می توانید از طریق این لینک مشاهده کنید)
و چندین مورد دیگر
 
آخرین ویرایش:

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,006
نام
آریا
مطمئنی همه سمت راستی ها واسه PC هستن؟ :biggrin1: من گذاشتم دانلود بشه ولی مثلا تو اون عکس برفه، سمت راستی که PC هست کاملا برفش مشخصه ولی سمت چپ یه مه داره فقط :biggrin1: ولی تو عکس آخری، سمت چپی که PS4 هست خیلی بهتره :-/ :biggrin1:
همه راستی ها برای PC هستن و چپی ها PS4 ! :D
کلاً گفتم که عکس ها رو ول کنین. دوربینم خراب بوده ! :D ویدئو رو ببینین بهتر متوجه میشین. مثلاً توی همون عکس آخر ، توی ویدئوی PS4 افت فریم دیده میشه.
در کل ویدئوی PS4 هم فوق العاده هست ، ولی خب به PC نمیرسه.

من فقط امیدوارم این UE4 هرچی میخواد باشه، باشه فقط انعطاف پذیری خیلی بیشتری نسبت به UE3 داشته باشه. واقعا دیگه حالم داره بد میشه انقد بازی با گرافیک یک شکل تو این نسل دیدم. همچنین امیدوارم استفاده از موتور های دیگه (Frostbite و Cry Engine و Fox Engine و...) هم نسل بعد هرچه بیشتر رونق پیدا کنه.
همین اول کاری خیلی انعطاف پذیر نشون داده ! :D
از اون دموی Infiltrator با تم تیره و تاریک و این دموی آتیشیه (اسمش چیه ؟!) با رنگ بندی های متفاوت بگیر تا بازی ای مثل Knack که خیلی خوش آب و رنگ و کارتونی هست و ...
کلاً باید از این نظر خیلی بهتر از UE3 باشه.

زمان ویدیو تو دوتا عکس فرق داره
مگه اریا خودت عکس نگرفتی؟ پس احتمالا یکم عقب جلو داره از نظر زمانی
yahoo_4.gif
سعی کردم خیلی نزدیک هم باشن ! :D ولی دیگه ممکنه چند دهم ثانیه عقب جلو هم شده باشه.
ولی الآن دوباره ویدئوها رو دیدم ، توی اون تیکه ذرات نسخه PC خیلی واضح تره.
 

magiteq

کاربر سایت
May 1, 2008
1,801
نام
Ata
من فقط امیدوارم این UE4 هرچی میخواد باشه، باشه فقط انعطاف پذیری خیلی بیشتری نسبت به UE3 داشته باشه. واقعا دیگه حالم داره بد میشه انقد بازی با گرافیک یک شکل تو این نسل دیدم. همچنین امیدوارم استفاده از موتور های دیگه (Frostbite و Cry Engine و Fox Engine و...) هم نسل بعد هرچه بیشتر رونق پیدا کنه.

اینکه همه ip ها یک رنگ و لعاب رو دارن تقصیر engine بدبخت نیست طراحی های هنری بازی سازها نم کشیده وگرنه با همین موتور bioshock با اون رنگ امزیزی شاد
زیبا و عمیق ساخته شده که واقعا تشخیص اینکه با UE ساخته شده سخته.
 

.:ab:.

کاربر سایت
Mar 29, 2011
1,486
نام
محمد
کیفیت گرافیکی بازیای نسل بعدو اپیکه که مشخص میکنه اگه در همین حدم باشه گرافیک بازیا واقعا خوبه یعنی کاملا راضی کنندست احتمالم داره که کیفیت خود بازیای اولیه ی نسل بعد از این tech demo بالاتر باشه تا آخر نسلم که مدام میخواد آپدیت بشه این موتور پس میشه نتیجه گرفت گرافیک نسل بعد راضی کنندست خدا کنه قیمت کنسولا هم راضی کننده باشه
 

RattleSnake

کاربر سایت
Dec 24, 2009
5,481
نام
مهدی
Unreal Engine 4 برای Wii U تایید نشده یعنی نگفتن قابل استفاده نیست چون قبلا تایید شده ولی الان گفتن هیچ چیزی رو الان می‌تونیم بگیم و فعلا Unreal Engine 3 گرافیک عالی در عناوین فعلی WIi U داره. خوب میگم قبلا UE 4 براش تایید شده ولی خوب همه این‌ها بخاطر فروش پایین کنسول است و ترس از فروش نرفتن بازی
if a customer decides they want to port an Unreal Engine 4 game to Wii U, they could
همش بخاطر قیمت بالای کنسول است
beyond the PC, we haven't confirmed any other platforms for Unreal Engine 4
 
آخرین ویرایش:

kayne

کاربر سایت
Jan 13, 2009
3,098
نام
مصطفی
بنظر من این یه شکل بودن عناوینی که با UE3 ساخته میشن ربطی به ضعف این انجین نداره ! شما مطمئن باشید با هر انجین دیگه ایی هم تو یه سال nتا بازی جور واجور (از لحاظ سبک )ساخته بشه خواسته یا ناخواسته اون عناوین تو خیلی از موارد شبیه هم میشن ، فرض کنید تمام انحصاری های ps3 با انجین God of war ساخته میشدن بنظرتون چه اتفاقی میافتاد؟

اگه Gears of war تنها عنوان ساخته شده با UE3 میبود، همین مواردی که الان به عنوان ضعف ازش یاد میکنید(مثل فــیلترهای خاص رنگی ) نقطه قوت این انجین به حساب میامد.
 

kaizershauze

AMOR CTPACTb 信念 RÊVES
کاربر سایت
Jul 6, 2012
14,730
نام
امین رضا
زمان ویدیو تو دوتا عکس فرق داره
مگه اریا خودت عکس نگرفتی؟ پس احتمالا یکم عقب جلو داره از نظر زمانی:d
در حد 0.1 ثانیه هم نیست

سمت چپ تصویر رو نگاه کن ، سایه و نیم سایه اشون قابل قیاس نیستا :-/
 

Behnam_Yakuza

کاربر سایت
Feb 28, 2011
3,073
نام
بهنام
اینکه همه ip ها یک رنگ و لعاب رو دارن تقصیر engine بدبخت نیست طراحی های هنری بازی سازها نم کشیده وگرنه با همین موتور bioshock با اون رنگ امزیزی شاد
زیبا و عمیق ساخته شده که واقعا تشخیص اینکه با UE ساخته شده سخته.
بنظر من این یه شکل بودن عناوینی که با UE3 ساخته میشن ربطی به ضعف این انجین نداره ! شما مطمئن باشید با هر انجین دیگه ایی هم تو یه سال nتا بازی جور واجور (از لحاظ سبک )ساخته بشه خواسته یا ناخواسته اون عناوین تو خیلی از موارد شبیه هم میشن ، فرض کنید تمام انحصاری های ps3 با انجین God of war ساخته میشدن بنظرتون چه اتفاقی میافتاد؟

اگه Gears of war تنها عنوان ساخته شده با UE3 میبود، همین مواردی که الان به عنوان ضعف ازش یاد میکنید(مثل فــیلترهای خاص رنگی ) نقطه قوت این انجین به حساب میامد.
از تکسچر لودینگ های طولانی که تو 95% بازی هایی که با UE3 ساخته شدن وجود داره بگذریم بازم وقتی به یه عنوان مثل Enslaved که یکی از متفاوت ترین بازی های ساخته شده با UE3 از نظر گرافیک هست هم نگاه کنیم بازم اون ***** های خاص رنگی و حالت کلی تکسچر ها رو تو گرافیک شاد اون بازی هم میبینیم!
مثلا رنگ های سبز همین Enslaved رو مقایسه کنید با رنگ های سبز آنچارتد.
در کل UE3 یه جوری بود که برای بازی های با اتمسفری مثل گیرز یا بتمن یه پوئن مثبت بود (اگه مشکلات دیگه مثل تکسچر لودینگ و حالت غیر واقعی و مصنوعی تکسچر ها رو در نظر نگیریم) ولی برای بازی هایی که جو تیره و تار مثل اینا نداشتن یه پوئن کاملا منفی حساب میشد.
یه لحظه پیش خودتون تصور کنید مثلا آنچارتد یا کرایسیس اگه با UE3 ساخته میشدن آیا به اون زیبایی و رنگارنگی میشدن یا نه؟!

حالا این نسل که گذشت. مهم اینه که تو نسل بعد دیگه این مشکلا نباشه. (که تا اینجای کار ظاهرا نیست اینجور که آریا یادآوری کرد :D)
خیلی ببخشید UE3 به راحتی انعطاف پذیر ترین انجین نسل محسوب میشه ! شما بازی هایی مثل BIOSHOCK Infinite را نگاه کنی با همین ue3 ساخته شده ! و اونقدر رنگارنگ و زیباست که با چشمات بازی کنه ! یا همین بازیه Mirror's Edge که ساخته شده یا عناوینی مثل massefect ! اینها همشون یه شکل بودند ؟!
مشکل اینه که هنوز که هنوزه بعد از یک نسل من یه رنگ سبز طبیعی و درست حسابی تو هیچ کدوم از بازی های ساخته شده با UE3 ندیدم! حتی تو همون Enslaved که مثال زدم.
همون Bioshock: Infinite به نظر من اگر به فرض مثال با موتور ناتی داگ ساخته میشد خیلی زیبا تر و رنگارنگ تر و چشم نواز تر از اینی که هست در میومد. (با توجه به سبک شاد و رنگارنگ گرافیکیش)
 
آخرین ویرایش:

Gartall

کاربر سایت
Nov 30, 2006
7,804
نام
فرخ
من فقط امیدوارم این UE4 هرچی میخواد باشه، باشه فقط انعطاف پذیری خیلی بیشتری نسبت به UE3 داشته باشه. واقعا دیگه حالم داره بد میشه انقد بازی با گرافیک یک شکل تو این نسل دیدم. همچنین امیدوارم استفاده از موتور های دیگه (Frostbite و Cry Engine و Fox Engine و...) هم نسل بعد هرچه بیشتر رونق پیدا کنه.

خیلی ببخشید UE3 به راحتی انعطاف پذیر ترین انجین نسل محسوب میشه ! شما بازی هایی مثل BIOSHOCK Infinite را نگاه کنی با همین ue3 ساخته شده ! و اونقدر رنگارنگ و زیباست که با چشمات بازی کنه ! یا همین بازیه Mirror's Edge که ساخته شده یا عناوینی مثل massefect ! اینها همشون یه شکل بودند ؟!
 

Daemonis

Run Baby Run
کاربر سایت
Jan 3, 2009
7,028
نام
محمد امین
خیلی ببخشید UE3 به راحتی انعطاف پذیر ترین انجین نسل محسوب میشه ! شما بازی هایی مثل BIOSHOCK Infinite را نگاه کنی با همین ue3 ساخته شده ! و اونقدر رنگارنگ و زیباست که با چشمات بازی کنه ! یا همین بازیه Mirror's Edge که ساخته شده یا عناوینی مثل massefect ! اینها همشون یه شکل بودند ؟!
مدل و لعابشون بله تقریبا یه شکل هست . به طوری که با یه بار نیگا کردن میشد تشخیص داد که بازی واسه UE هست .
 

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,511
نام
محمد
مدل و لعابشون بله تقریبا یه شکل هست . به طوری که با یه بار نیگا کردن میشد تشخیص داد که بازی واسه UE هست .
خب انتظار داری با یه بار نگاه کردن حس کنی بازی با Cry Engine ساخته شده؟ :D این واسه همه انجین ها کاربرد داره، همین سازنده های انحصاری هم اکثر بازی هاشون از نظر تم کلی شبیه به هم هستن. هر چند بازم بازی های متنوع با UE زیاده، ولی خب بیشتر هم بشه خیلی بهتره :D
 

Gartall

کاربر سایت
Nov 30, 2006
7,804
نام
فرخ
مشکل اینه که هنوز که هنوزه بعد از یک نسل من یه رنگ سبز طبیعی و درست حسابی تو هیچ کدوم از بازی های ساخته شده با UE3 ندیدم! حتی تو همون Enslaved که مثال زدم.
همون Bioshock: Infinite به نظر من اگر به فرض مثال با موتور ناتی داگ ساخته میشد خیلی زیبا تر و رنگارنگ تر و چشم نواز تر از اینی که هست در میومد. (با توجه به سبک شاد و رنگارنگ گرافیکیش)
یه استودیویی که بازیهای بزرگی مثل بایوشاک را ساختن حتما میدونند که چی انتخاب کردند . اون نظر شماست که با کدوم انجین بازی میساختن زیباتر میشد !الان شما رنگ طبیعیه سبز به چی میگی ؟! مثلا انچارتد رنگهای سبزش به نظرت طبیعی هست ؟! رنگ طبیعی سبز به رنگهای عناوینی مثل کرایسیس میگن !
مدل و لعابشون بله تقریبا یه شکل هست . به طوری که با یه بار نیگا کردن میشد تشخیص داد که بازی واسه UE هست .
ببخشید مثل اینکه شما این را هنوز متوجه نشدی که هر انجین خصوصیات خودش را داره ! مثلا شما فکر میکنی اگه بگیری با انجین انچارتد بازیهای دیگه بسازی رنگ و لعابشون چطوری میشه ؟! مثلا شما میتونی با انجینش یه چیزی مثل همین گیرز در بیاری ؟! یا رنگهای طبیعی مثل کرایسیس ؟!
بحث انعطاف پذیری که میشه منظور این نیست که به هر شکلی به صورت 100 درصد در بیاد ! بلکه منظور انعطاف پذیرتر ( به کلمه تر دقت کن !) هست !
UE انعطاف پذر هست که چندتا از بزرگترین بازهای این نسل مثل بایوشاک و مس افکت و بتمن باهاش ساخته شدند اگه انعطاف پذیر نبود که استودیوها باهاش بازیهای مورد علاقش را بسازند هیچ وقت انتخابش نمیکردند ! و بازیهای این شکلی ساخته نمیشد .
 
آخرین ویرایش:

Daemonis

Run Baby Run
کاربر سایت
Jan 3, 2009
7,028
نام
محمد امین
یه استودیویی که بازهای بزرگی مثل بایوشاک را ساختن حتما میدونند که چی انتخاب کردند . اون نظر شماست که با کدوم انجین بازی میساختن زیبا تر میشد !الان شما رنگ طبعیه سبز به چی میگی ؟! مثلا انچارتد رنگهای سبزش به نظرت طبیعی هست ؟! رنگ طبیعی سبز به رنگهای عناوینی مثل کرایسیس میگن !

ببخشید مثل اینکه شما این را هنوز متوجه نشدی که هر انجین خصوصیات خودش را داره ! مثلا شما فکر میکنی اگه بگیری با انجین انچارتد بازهای دیگه بسازی رنگ و لعابشون چطوری میشه ؟! مثلا شما میتونه با انجینش یه چیزی مثل همین گیرز در بیاری ؟! یا رنگهای طبیعی مثل کرایسیس ؟!
بحث انعطاف پذیری که میشه منظور این نیست که به هر شکلی به صورت 100 درصد در بیاد ! بلکه منظور انعطاف پیذرتر ( به کلمه تر دقت کن !) هست !
UE انعطاف پذر هست که چندتا از بزرگترین بازهای این نسل مثل بایوشاک و مس افکت و بتمن باهاش ساخته شدند اگه انعطاف پذیر نبود که استودیوها باهاش بازیهای مورد علاقش را بسازند هیچ وقت انتخابش نمیکردند ! و بازیهای این شکلی ساخته نمیشد .
اگه دقت کنی انتقاد نمیکنم اول پست رو بخون بعد به آنچارتد بتاز بهونه میخای واسه گیر دادن به آنچارتد بگو بهونه بدم بهت
biggrin1.gif
من دو تا بهترین تجربه های نسلم با UE رقم خورده مثل Dishonored و Bioshock: I

ما هم نگفتیم انعطاف پذیر نیست ما گفتیم اون مشخصه هاش جوری هستن که آدم وقتی Border بازی میکنه یاد Dishonored میوفته و وقتی B;AC بازی میکنه یاد ME میوفته که این یخورده اون حس آدم رو خراب میکنه . و ایشالا UE4 بتونه اینو درست کنه .
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر