اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:

8030v2

کاربر سایت
Oct 23, 2019
690
وقتی میای ۲ تا کنسول نسل بعدی که کلی با هم اختلاف قدرت و حافظه رم دارن رو میدی تو بازار

و یه معماری برای رم کنسول طراحی میکنی که معلوم نیست دقیقا چه مقدار پهنای باند به cpu و gpu همزمان میتونه بده و مشخص نیست ساز و کارش چطوریه
تهش میشه این که کنسولی که قوی‌تر هست روی کاغذ در عمل نه تنها برابر بلکه حتی در بعضی از بازی‌ها داره ضعیفتر عمل میکنه نسبت به رقیب
 

kourooshkabir25

کاربر سایت
Apr 4, 2017
5,373
جواب منو ندادیا
بازیهایی که رو سریز اکس بهتر از ps5 اجرا میشن تکلیفشون چیه؟
در مورد ssd هم یادمون نرفته که صحبت از تحول تو گرافیک بازیها بود
مگه قبل اینکه حضرت سرنی اس اس دی رو کشف کنه اس اس دی کاره دیگه ای انجام میداده که حضرت وعده کم شدن زمان لودینگ رو داده؟
اصلا میدونی بحث ما سر چی بود ؟
چرا سری X که روی کاغذ قوی تر در بسیاری از بازی ها برابر و ضعیف تر از PS5

هر سال کدوم کمپانی جایزه بهترین گرافیک سال می گیره ؟
گفتم پاییز امسال Marvel's Spider-Man 2 می بینی

من این همه در مورد SSD و وعده های سرنی بزرگ که به واقعیت پیوسته صحبت کردم :-?? صرفا گیر دادی به لودینگ ؟ لودینگ های 2010 تا 2020 با لودینگ های PS5 مقایسه کن

این بنچمارکی که الان گذاشتی دقیقا داره ثابت میکنه تعداد CU مهمه جفت گرافیکا با تعداد CU یکسان و کلاک یک سان دارن مشابه هم یـ خروجی میدن
6700 xt حدود 35 درصد کلاک بالاتری داره حدود 30 درصد بهتر داره فریم میده :

View attachment 286916

View attachment 286917

======================
وقتی جفت GPU ها از یـ خانواده مشابه هستن یـ بچه ده ساله هم میدونه با تغییر دادن کلاک خروجی کم و زیاد میشه اونم با یـ نسبت ثابت . GPU های فعلی به خاطر لیتو گرافیی پایین تر در کنار بهینه کردن معماری threshold بالاتری دارن در نتیجه GPU ساز ها میتونن کلاک رو بالاتر ببرن بدونه اینکه نگران گرما و مصرف انرژی باشن نه اینکه چون معماری کامل تغییر کرده پس حتما باید کلاک از یـ حدی بالاتر باشه !! الان تمام GPU ها در کنار افزایش کلاک تعداد CU و SM Count ـشون هم افزاش پیدا کرده پس SX نباید از این نظر مشکلی داشته باشه .

در کل دوتا کنسول اختلاف خیلی کم نسبت به هم دارن و احتملا تا آخر نسل همینجوری پینگ پونگی با هم سویچ کنن حالا یکیشون ممکنه به خاطر کلاک بالاتر برتری پیدا کنه یکی CU بیشتر (بسته به سازنده)

مشکل SX همون مموریش ـه اینکه دوتا Memory با دو پهنای باند مختلف داره (بر خلاف PS5 که مموری یکپارچه داره) و 6 گیگ ـش سرعت پایین تری نسبت به مموری PS5 داره . از یـ طرف واسه سازنده ممکنه تو مراحل بهینه سازی مشکل ایجاد کنه از طرف دیگه سازنده باید با یـ مموری سر و کله بزنه که سرعت پایین تری داره و همین بسته به این که PS5 لید پلتفرم هستش یا نه برا SX گلولگاه میشه
بالا گفتم دو GPU از دو معماری متفاوت ان , RDNA 1 در مقابل RDNA 2
تست هم دقیقا ثابت می کنه که AMD به جز efficiency و بالا بردن کلاک تغییر خاصی در RDNA 1 ایجاد نکرده
اگه کلاک RDNA 2 رو پایین بیارم تبدیل به RDNA1 + هسته های RT می شه ( کاری که مایکروسافت کرده )

--------------
مثل این ادعا کنیم با عرضه نسل 4000 اختلاف کارت های 3080 / 3080TI / 3090 با 3070/3060TI بیشتر می شه :-?? بازی ها برای کارت 4000 ( هسته های بیشتری دارن ) بهینه می شن و کارت رده بالا نسل قبل هم بهبود پیدا می کنن
چنین چیزی ممکن نیست و اتفاق نمی افته
کلاک کارت های 3080 / 3080TI / 3090 برای حجم عظیم شیدر گلوگاه
4070TI با 7680 شیدر (1024 تا کمتر از 3080 ) حدود 20 درصد قوی تر
4080 با 9728 شیدر ( 1024 تا بیشتر از 3080 ) حدود 40 - 50 درصد قوی تر

همون بازی که تا دیروز به خاطر کلاک پایین توانایی استفاده از 8704 شیدر 3080 نداشت امروز (با کلاک بالا و از بین رفتن گلوگاه ) 9728 شیدر 4080 استفاده می کنه و بین دو GPU پنجاه درصد اختلاف ایجاد می شه
1678656150167.png


کلاک 1.8MHz هم برای 52cu rdna2 گلوگاه
 
آخرین ویرایش:

moeinclip

کاربر سایت
Aug 31, 2009
300
هر انجینی متفاوته مثلا red dead 2 با A Plague Tale: Requiem یا بازی مثل control
ps5 عملکرد عجیبی نداره بلکه داره مشابه 5700xt یا یه مقدار بیشتر پرفورمنس میده
مشکل xbox هست که معلوم نیست چی ساختن
api اختصاصی ps5 کاملا از dx12 سرتره
برتری ps5 i/o به مرور بیشتر خودش رو نشون میده
xbox هم دست بسته نیست و ue5 fortnite نشون داد که میتونه اگه انجین خوب اپتیمایز بشه برتریش رو نشون بده
اما موردی که مطرحه چطور xbox با 52cu در مقابل 36 cu چنین عملکردی رو داره
همینطور که قبلا خبرش اومده بود دوکیت های اولیه ps5 کلاک 1.8 داشتن و 8 tf بودن و xbox هم فکرش رو نمیکرد کولینگ ps5 اینقدر قوی باشه و تا 2.23 کلاکش بره بالا
 

Deathbringer

کاربر سایت
Jan 2, 2023
601
نام
Death
به نظرم اسپنسر یه پول چایی به مارک سرنی بده تا بهشون بگه چیکار کنن تا از این مصیبت خلاص بشن
قراره بعد از ورشکستی سونی و خریدش توسط مایکروسافت، کنسول نسل بعدی Xbox توسط مارک سرنی ساخته بشه!
 

KING.RG

کاربر سایت
Jun 12, 2021
473
_ نسخه فایو و سری ایکس در مود پرفورمنس، هردو از رزولوشن داینامیک بهره می‌برند ولی متوسط رزولوشن تو نسخه فایو بالاتر از سری ایکس هست.
فایو: 1872
سری ایکس: 1836
_ فایو و سری ایکس دارای ری تریسینگ هستند ولی سری اس فاقد ری تریسینگ و کیفیت بالاتر مو( بازی روی فایو و سری ایکس دارای گزینه‌ای هست که کیفیت و فیزیک موی لیان رو بهتر میکنه) هستش و همچنین سری اس تو مواردی مثل تکسچر، LOD و سایه در حد دو کنسول دیگه نیست.
_ فایو دارای فریم ریت بالاتری نسبت به سری ایکس هست و عموما تو مودهایی که استیبل نیستند(60 قفل نیستند) حدود 5 الی 10 فریم همیشه بهتر هستش.

توجه کنید که این بررسی برای دموی بازی هست و ممکنه تو نسخه نهایی کمی متفاوت باشه.
RE Engine موتور مدرن و قدرتمندیه و بعید هست که نسخه XSX تو نسخه نهایی به این شکل باشه. البته منبع این مقایسه هم قابل اعتماد نیست و بارها اشتباه آنالیز کرده...
 

last of amir

کاربر سایت
Sep 3, 2014
2,173
نام
Amir
RE Engine موتور مدرن و قدرتمندیه و بعید هست که نسخه XSX تو نسخه نهایی به این شکل باشه. البته منبع این مقایسه هم قابل اعتماد نیست و بارها اشتباه آنالیز کرده...
من فقط ترجمه چیزی که اون چنل یوتیوب نوشته بود رو نوشتم و ما هم منتظر بررسی نهایی دی اف هستیم که خب طبیعتا از همه معتبرتره و شاید نظرش تو بعضی موارد متفاوت هم باشه.
 

Grand Theft

کاربر سایت
Dec 16, 2013
814
نام
علی
جدیدترین توییت John Linneman

تفاوتهای جالبی در دموی RE4 وجود داره. Chromatic aberration در PS5 خرابه خاموشش کنید! RTش هم بدتره
نسخه ایکس باکس از اون طرف کنترلش لگ داره با Deadzone بزرگ
نسخه PC ولی خیلی عالیه
احتمالا به زودی ویدیوی آنالیزو میدن بیرون


Screenshot_20230313_191253.jpg
 
آخرین ویرایش:

Thonkeyes

کاربر سایت
Jul 11, 2020
4,395
جدیدترین توییت John Linneman

تفاوتهای جالبی در دموی RE4 وجود داره. Chromatic aberration در PS5 خرابه خاموشش کنید! RTش هم بدتره
نسخه ایکس باکس از اون طرف کنترلش لگ داره با Deadzone بزرگ
نسخه PC ولی خیلی عالیه
احتمالا به زودی ویدیوی آنالیزو میدن بیرون


View attachment 286981

حیف ما مثل دوستان "اسکرین‌شات جمع کن" نیستیم ...

چه افسانه‌هایی در وصف 12>>>>>9 شنیده بودیم!!

موج چندمیم الان ؟ توووولز کجاست ؟

risitas.gif

----
کلا این نسل انجین ای که عین آدم خروجی مولتی پلتفرم بده نداریم.
همین RE هم برای نسل قبل انجین خوبی بود به درد این نسل نمی خوره.
 
آخرین ویرایش:

Grand Theft

کاربر سایت
Dec 16, 2013
814
نام
علی
در ادامه در جواب اینکه PS5 فریم ریت بهتری داره گفته

بله و نه
با اینکه اکس باکس فریم ریتش کمی پایینتر از ps5 هست اما ساپورت VRR بهتری داره و روی صفحه دارای VRR اکس باکس روانتره

Screenshot_20230313_203625.jpg

توی یک توییت دیگه هم گفته اکس باکس قیافه بهتری داره و مشکل اصلیش همون کنترل لگیش هست

Screenshot_20230313_204123.jpg
 

Philip Marlowe

کاربر سایت
Jan 2, 2022
914
View attachment 286988

----
کلا این نسل انجین ای که عین آدم خروجی مولتی پلتفرم بده نداریم.
همین RE هم برای نسل قبل انجین خوبی بود به درد این نسل نمی خوره.
رفیق فکر کنم دوستان این توییت رو فراموش کردند و هنوز به دنبال موج می گردند.

screenshot_20220702-133845_twitter_jppm.jpg
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر