اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:

UFOPower

کاربر سایت
Dec 23, 2008
5,520
نام
میلاد
به نظر میرسه کمبود تراشه روی تولید تولز هم اثر گذاشته باشه و مایکروسافت نتونسته به اندازه کافی تولز برسونه دست سازنده ها :D

خارج از شوخی به نظر میاد همچنان دود از کنده بلند میشه :D
 

kourooshkabir25

کاربر سایت
Apr 4, 2017
5,373
بازم خوبه که محتاج به خرید tv خوب میکنه، نه اینکه برای ۶۰ فریم پرفکت، مجبور به بازی کردن نسخه نسل قبلی بشیم:(
فقط الدن رینگ نیست , سری x در بیشتر بازی ها بدون کمک vrr تجربه روان ارائه نمی ده :( سری s که کلا بدون vrr قابل بازی نیستن :(
1800 60 فریم لاک در مقابل 1500p 45 فریم :( vrr شاید افت فریم پنهان کنه , اون هم فقط در performance mode :( در Quality Mode که فریم به 30 هم می رسه و vrr فقط تا 45 فریم می تونه افت پنهان کنه :(
 
آخرین ویرایش:

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,995
نام
ehsan
فقط الدن رینگ نیست , سری x در بیشتر بازی ها بدون کمک vrr تجربه روان ارائه نمی ده :( سری s که کلا بدون vrr قابل بازی نیستن :(
1800 60 فریم لاک در مقابل 1500p 45 فریم :( vrr شاید افت فریم پنهان کنه , اون هم فقط در performance mode :( در Quality Mode که فریم به 30 هم می رسه و vrr فقط تا 45 فریم می تونه افت پنهان کنه :(
بنظرم مایکروسافت باید کنسول بعدیشو بده LG بسازه. ضعفای کنسولشونو LG بهتر از خودشون مرتفع می کنه
 

Solidsnake_1

کاربر سایت
Jul 19, 2014
820
نام
Reza
خوشبختانه Series X از ابتدا VRR داشته و از اونجایی که اغلب بالاترین رزولوشن و کیفیت تصویر رو هم در بین کنسول ها ارائه داده، میشه گفت پرفکت ترین کنسول برای اجرای بازیهای مولتی پلتفرم هست (بجز موارد استثنا مثل الدن رینگ).
خداروشکر ماکروسافت تو هر جعبه xbox یه تلویزیون 1500 دلاری VRR هم گزاشته که پرفکت شه .
 

Dreadlord

کاربر سایت
Apr 8, 2008
18,108
فقط الدن رینگ نیست , سری x در بیشتر بازی ها بدون کمک vrr تجربه روان ارائه نمی ده :(
طبق منبع کوروش کبیر دات کام؟;))

سری اکس در بیشتر بازیها با رزولوشن بالاتر بازی رو اجرا میکنه. قبل از این، آخرین بازی AAA که دو کنسول با رزولوشن یکسان اجرا کردن RE Village بود که نتیجش شد برتری واضح فریم ریت در Series X (سه برابر بیشتر از تفاوت فریم در سایبرپانک).
 

porfesor

کاربر سایت
Jan 30, 2013
2,488
نام
Farhad
طبق منبع کوروش کبیر دات کام؟;))

سری اکس در بیشتر بازیها با رزولوشن بالاتر بازی رو اجرا میکنه. قبل از این، آخرین بازی AAA که دو کنسول با رزولوشن یکسان اجرا کردن RE Village بود که نتیجش شد برتری واضح فریم ریت در Series X (سه برابر بیشتر از تفاوت فریم در سایبرپانک).
من الان رفتم دیجیتال فاندری نگاه کردم دیدم فریم تو ps5 بهتر میده اتفاقا و همینطور از نظر لودینگ :D
 
  • Like
Reactions: Bellic

kourooshkabir25

کاربر سایت
Apr 4, 2017
5,373
طبق منبع کوروش کبیر دات کام؟;))

سری اکس در بیشتر بازیها با رزولوشن بالاتر بازی رو اجرا میکنه. قبل از این، آخرین بازی AAA که دو کنسول با رزولوشن یکسان اجرا کردن RE Village بود که نتیجش شد برتری واضح فریم ریت در Series X (سه برابر بیشتر از تفاوت فریم در سایبرپانک).
RE Village ؟ سه برابر =))
2.44 در مقابل 1.37 درصد =))

1645802934202.png 1645802949314.png
البته این اختلاف هم به خاطر یه لوکشین دریاچه بود , بدون اون لوکشین اختلاف دو کنسول 1 درصد بود
بیشترین اختلاف دو کنسول با رزولوشن برابر Call of Duty Vanguard (یه باگ که احتمالا مود 60 فریم انلاک می کنه تا با همون رزولوشن به حداکثر فریم ممکن برسه )
11.58 درصد برتری :))
1645803938967.png
 
آخرین ویرایش:

Gotham Knight

کاربر سایت
Nov 28, 2012
1,083
نام
SaSan
بنظرم در مورد بازی های مثل Elden Ring عجیب نیست که رو PS5 برتر باشه چون اکثر بازی های fromSoftware رو پلی استیشن بهتر بودن و روی Xbox و مخصوصا PC بیشترین مشکلات رو داشتن

مثلا تا جایی که یادمه تمام بازی ها از نظر فریم و رزولیشن رو One X یه سر و گردن بهتر از PS4 Pro بودن و یا تو بدترین حالت یکسان بودن. اما با این حال تو Sekiro با گرافیک و رزولیشن یکسان، فریم ریت تو نسخه One X به طرز محسوسی پایینتر از PS4 Pro هست که واقعا غیر قابل قبوله
 
آخرین ویرایش:

Bellic

کاربر سایت
May 7, 2013
2,110
بنظرم در مورد بازی های مثل Elden Ring عجیب نیست که رو PS5 برتر باشه چون اکثر بازی های fromSoftware رو پلی استیشن بهتر بودن و روی Xbox و مخصوصا PC بیشترین مشکلات رو داشتن
همه این بحثها بخاطر تبلیغات زیاده، هرجا دیدی بیش از حد تبلیغ کردن مطمئن باش یه جای کار میلنگه، وقتی یکسال با هر نوع رسانه ای تبلیغ کردن که سریز اکس 12.14 ترافلاپس و از 10.28 ترافلاپس ps5 حدود 18% قویتره پس باید بتونه تمام بازیهای مولتی پلتفرم رو 18% بهتر اجرا کنه (مساوی هم نه، باید 18% بهتر باشه)، نه اینکه سریز اکس 35% فریم کمتری نسبت به ps5 داشته باشه و برای توجیهش بگن باید یه تلویزیون 1500 دلاری هم بخری که افت فریم از دید پنهان بشه

واقعا نیاز نبود یکسال و نیم از نسل نهم بگذره تا این جمله ثابت بشه:
It's dangerous to rely on Teraflops as an absolute indicator of performance

View attachment V9ZNn5re_tcQEsBd.mp4
 

just_p30

کاربر سایت
Apr 13, 2008
2,746
نکته جالبی که وجود داره ، دوستان سونی فن می گن نه هیچ رزولوشنی مهمی نیست و DSR کاملا دیگه رزولوشن یکیه و اپ-اسکیل میشه و ... در نتیجه رزولوشن تفاوتی وجود نداره ، بعد دوستان مایکی فن هم می گن VRR وجود داره و اختلافی که بعضی جاها توی فریم به وجود میاد دیده نمیشه و .... ، که البته حرفه هر دو طرف تا حدودی درسته ، ولی اینجاش جالب میشه که تهش یک سری دوستان بر میگردن میگن "پس اینم بگیره اختلاف بیشتر میشه و خروجی تصویر رو میبره" :D والا حداقل باسه حرفای خودتون ارزش قائل باشین و کتمان نکنید ! که این تکنولوژی هایی که نام بردین زیره سوال نره و اونجا که ازشون استفاده می کنید که بگین برترین به ضررتون نشه :D
 

Grand Theft

کاربر سایت
Dec 16, 2013
814
نام
علی
بنظرم در مورد بازی های مثل Elden Ring عجیب نیست که رو PS5 برتر باشه چون اکثر بازی های fromSoftware رو پلی استیشن بهتر بودن و روی Xbox و مخصوصا PC بیشترین مشکلات رو داشتن

مثلا تا جایی که یادمه تمام بازی ها از نظر فریم و رزولیشن رو One X یه سر و گردن بهتر از PS4 Pro بودن و یا تو بدترین حالت یکسان بودن. اما با این حال تو Sekiro با گرافیک و رزولیشن یکسان، فریم ریت تو نسخه One X به طرز محسوسی پایینتر از PS4 Pro هست که واقعا غیر قابل قبوله

دلیل اینکه PS5 فریم دهیش توی Elden Ring بهتر Series X هست رو نمیدونم ولی دلیل اینکه One X فریم دهیش توی Sekiro (و حتی Elden Ring) پایینتر از PS4 Pro هست اینه که بازیو 1800P Native اجرا میکنه ولی پرو 1800P Checkerboard
Checkerboard هم قدرت کمتری میطلبه، به خاطر همین PS5 سکیرو با 60 فریم ثابت اجرا میکنه ولی Series X نه

به نظر من FromSoftware باید صد در صد از Checkerboard توی همه ی نسخه ها استفاده میکرد تا فریم دهی بهتر بشه
PS4 Pro تنها کنسولیه که Sekiro و Elden Ring رو با این تکنیک اجرا میکنه و جالبیش اینه که به گفته Digital Foundry از این تکنیک خیلی خوب استفاده کرده و تفاوت کیفیت تصویر خروجیش با Native کمه، مخصوصا تو Sekiro
 

kourooshkabir25

کاربر سایت
Apr 4, 2017
5,373
بررسی vgtech Elden Ring کنسول های نسل 8


ps4 بین 1920x1080 و 1440x810
xbox one بین 1600x900 و 1120x630
1646562068271.png

ps4 pro بین 3200x1800 و 2688x1512 احتمالا چکبرد
one x بین 3840x2160 و 2688x1512 معمولا 1512p
1646562088132.png

PS4 uses a dynamic resolution with the highest resolution found being 1920x1080 and the lowest resolution found being approximately 1440x810.
Xbox One S uses a dynamic resolution with the highest resolution found being 1600x900 and the lowest resolution found being 1120x630.

PS4 Pro uses a dynamic resolution with the highest resolution found being 3200x1800 and the lowest resolution found being approximately 2688x1512. On PS4 Pro pixel counts at 2688x1512 seem to be uncommon. PS4 Pro appears to be using a form of checkerboard rendering to reach the stated resolutions.

Xbox One X uses a dynamic resolution with the highest resolution found being 3840x2160 and the lowest resolution found being 2688x1512. Pixel counts at 3840x2160 are very rare on Xbox One X and pixel counts at
2688x1512 seem to be common on Xbox One X​

xbox one بدترین نسخه است نسبت به سایر کنسول ها grass quality/ quality shadows/lower quality ambient occlusion /reduced global illumination quality

Motion blur روی کنسول های xbox خاموش و روشن می شه


Motion blur was found to dynamically turn on and off on Xbox One consoles. An example of this can be seen here on Xbox One X


Motion blur turning off wasn't seen on the PS4 consoles.​
کیفیت سایه ها در ps4 /ps4pro/ xbox one متغیر و به نظر میاتد روی one x ثابت


Xbox One S and the PS4 consoles appear to dynamically change shadow quality. An example of this can be seen here on PS4 Pro




Shadow quality wasn't found to change dynamically on Xbox One X and in some cases this can result in PS4 Pro having improved shadow quality compared to Xbox One X​
به همین دلیل ممکنه سایه ps4 pro کیفیت بهتری نسبت به one x داشته باشه
ps4 pro
1646562607445.png
one x
1646562887835.png
 

kourooshkabir25

کاربر سایت
Apr 4, 2017
5,373
بررسی vgtech Elden Ring

ps5 و سری x در حالت Frame Rate Mode بین 3840x2160 و 2688x1512
سری s در حالت Frame Rate Mode بین 2560x1440 و 1792x1008 / معمولا 1792x1008
ps5 در حالت Frame Rate Mode برتری رزولوشن داره
در لحظه شروع بازی
ps5 3093x1740
Series X 2880x1620
در صحنه های که پوشش گیاهی زیاد رزولوشن دو کنسول 1512p
ps5 در حالت Frame Rate Mode برتری مطلق فریم ریت داره
1646566822247.png 1646566705225.png
در حالت Quality Mode رزولوشن ps5 و سری x ثابت 3840x2160
سری s بین 2560x1440 و 2304x1296
ps5 برتری 16.72 نسبت به سری x داره ( این بیشترین اختلاف فریم دو کنسول با رزولوشن یکسان از اغاز نسل 9 )
1646567240789.png

PS5 and Xbox Series X in Frame Rate Mode use a dynamic resolution with the highest resolution found being 3840x2160 and the lowest resolution found being 2688x1512. Pixel counts at 3840x2160 are very rare on PS5 and Xbox Series X in Frame Rate Mode.
PS5 in Frame Rate Mode seems to have a resolution advantage over the Xbox Series X. As an example, during the opening scene of the game (not the opening clip in the video) the PS5 renders at approximately 3093x1740 and the Xbox Series X renders at 2880x1620. However, there are scenes in the game where both PS5 and Xbox Series X render at a resolution of 2688x1512 such as scenes with a lot of vegetation on screen
Xbox Series S in Frame Rate Mode uses a dynamic resolution with the highest resolution found being 2560x1440 and the lowest resolution found being 1792x1008. Pixel counts at 2560x1440 are very rare on Xbox Series S in Frame Rate Mode and pixel counts at 1792x1008 seem to be common on Xbox Series S in Frame Rate Mode
The only resolution found on PS5 and Xbox Series X in Quality Mode was 3840x2160
Xbox Series S in Quality Mode uses a dynamic resolution with the highest resolution found being 2560x1440 and the lowest resolution found being approximately 2304x1296. Pixel counts at 2560x1440 seem to be common on Xbox Series S in Quality Mode
PS5 running the PS4 Pro version of the game renders at a resolution of 3200x1800 and appears to use a form of checkerboard rendering to reach this resolution​
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر