اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,511
نام
محمد
خیر عزیز همون native هست به احتمال زیاد :D
این متن انگلیسی همون تصویر صفحه قبل با متن ژاپنی هست میبینی که نوشته final output 1080p

VDK5n.png
رزولوشن همون 900P هست که Upscale میشه به 1080P، خیلی واضحه دیگه :D مثلا واسه کنسول های نسل قبل بازی Sub-HD هست ولی به Upscale میشه به 720P.
 

DieDie

کاربر سایت
Feb 28, 2010
2,772
منم میگم که منظورشون همون تبدیل مقیاس هست ولی یک مقدار گنگ نوشتن مثل همون 360 و PS3 میتونستن بنویسن Upscale ولی جالبه که Gamespot هم نظر فرخو داره یا بهتره بگیم فرخ نظر Gamespotـو داره :d

The Phantom Pain's website has been updated with an English version of the resolution/frame rate chart, which confirms the "final" resolution for the Xbox One edition will be 1080p.

Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain PS4/Xbox One Resolution and Frame Rate Revealed - GameSpot
 

SerJ TanKiaN

کاربر سایت
Aug 26, 2012
410
نام
پویا
چون بازی رو نسل 8 قرار بوده 60 فریم باشه راحت تر از بازی های 30 فریمی می تونستن روی نسل 7 هم بیارنش. البته کار عظیمیه ولی این فاکتور هم تأثیرگزاره:D

آره حرفت درسته اما برای من یکی 60 یا 30 تو همچین بازی فرق نمیکنه, همون GZ با فریمش یه بازی خیلی روونی بود, فریم ریت تو بازیهای FPS خیلی مهمه تو یه بازی سوم شخص مخفی کاری Open World خیلی مهم نیست. ولی خدایی گرافیک نسل هفت با نسل هشت از نظر کیفیت به جرات میتونم بگم فرق خاصی نمیکنن.

خلاصه اینکه میریم دم کوچمون 10 تومن میدیم بازی رو نوش جون میکنیم, پولیم تو جیب کونامی نمیذاریم. دیگه کار از این حلال تر سراغ دارین؟:d
 

Gartall

کاربر سایت
Nov 30, 2006
7,804
نام
فرخ
رزولوشن همون 900P هست که Upscale میشه به 1080P، خیلی واضحه دیگه :D مثلا واسه کنسول های نسل قبل بازی Sub-HD هست ولی به Upscale میشه به 720P.
همونطور که مهدی هم گفت واسه دو نسخه نسل قبل نوشته Upscaleمیشه ولی برای x1 نوشته final out put یعنی خروجی نهایی 1080p اینجا منظور از نهایی معلوم نیست چیه . تو neogaf چند نفر دیدم که گفتن نسخه نهایی همین میشه .
حالا نمیشه گفت 100 درصد حرفم درسته چون من تو پست اول هم گفتم به احتمال زیاد ممکنه . ولی چیزی که تو عکس مشخصه حرف من بیشتر صحت داره :D
 
آخرین ویرایش:

Daemonis

Run Baby Run
کاربر سایت
Jan 3, 2009
7,028
نام
محمد امین
همونطور که مهدی هم گفت واسه دو نسخه نسل قبل نوشته Upscaleمیشه ولی برای x1 نوشته final out put یعنی خروجی نهایی 1080p اینجا منظور از نهایی معلوم نیست چیه . تو neogaf چند نفر دیدم که گفتن نسخه نهایی همین میشه .
حالا نمیشه گفت 100 درصد حرفم درسته چون من تو پست اول هم گفتم به احتمال زیاد ممکنه . ولی چیزی که تو عکس مشخصه حرف من بیشتر صحت داره :D
بابا فرخ چه گیری دادی ول کنم نیستی :D البته با توجه به cross-gen بودن یکم امکانش هست ولی ملت 2 سال بازی میسازن تو 2 سال نمیتونن از 900 بیارن رو 1080 بعد متالگیر که این هفته باید گلد بشه ( شایدم شده من نمیدونم) انتظار داری از 900 بشه 1080 ؟ :D
 

Terova

No Trolls
Gold User
Dec 1, 2007
13,021
نام
محمد امین
همونطور که مهدی هم گفت واسه دو نسخه نسل قبل نوشته Upscaleمیشه ولی برای x1 نوشته final out put یعنی خروجی نهایی 1080p اینجا منظور از نهایی معلوم نیست چیه . تو neogaf چند نفر دیدم که گفتن نسخه نهایی همین میشه .
حالا نمیشه گفت 100 درصد حرفم درسته چون من تو پست اول هم گفتم به احتمال زیاد ممکنه . ولی چیزی که تو عکس مشخصه حرف من بیشتر صحت داره :D

فرخ اصلا کار ساده ای نیست هم 60 فریم هم 1080p اونم بازی وسیعی مثل MGS الان هیلو که انحصاری هست به سختی داری همچین کاری رو میکنه
 

LBJ4Ever

FedExpress
کاربر سایت
Apr 11, 2011
6,289
نام
Afshin
فرخ اصلا کار ساده ای نیست هم 60 فریم هم 1080p اونم بازی وسیعی مثل MGS الان هیلو که انحصاری هست به سختی داری همچین کاری رو میکنه

Halo هم برای اینکه از نظر گرافیکی خیلی بد نشه اومده رزولوشن متغیر استفاده کرده.
لُپ کلوم اینه که رو کنسولای این نسل، اگه بخوای بازی 1080p/60fps بسازی، گرافیکی که تغییر نسل رو به خوبی نشون بده بدست نخواهد اومد.
 

DieDie

کاربر سایت
Feb 28, 2010
2,772

DieDie

کاربر سایت
Feb 28, 2010
2,772
rad-light-2.png
read-pc-slide.png


بازی Order 1886 تو نمایشگاه SIGGRAPH 2015 روی PC و به صورت 60 فریم بر ثانیه نمایش داده شده، البته این به معنی تایید پورت بازی روی PC نیست ولی قابلیتهای انجین بازی رو نشون میده، RAD قبلا اعلام کرده بود که انجین بازی یک انجین مولتی پلتفرم و برای توسعه بازی روی PC و PS4 هست، اینکه بازی روی PC پورت میشه یا خیر رو باید به آینده موکول کرد.
به نقل از RAD:

Just to highlight the basic building blocks of this system, here you can see our scripting editor and the game running on PC. You’ll notice there is a light set block listed for each shot in the sequence. It is enabled for that duration, and then disabled.


RAD درباره انجین بازی و نورپردازی ریل تایم توضیحاتی داده، در حالیکه بازی به گیمر اجازه تکون دادن دوربین تو کات سینها رو نمیده، RAD از این مزیت برای اضافه کردن نورهای داینامیک و دادن عمق به صحنه ها استفاده کرده که میتونید کامل اون رو از لینک زیر بخونید:

https://readyatdawn.sharefile.com/d-s741235683d64b878

منبع:

The Order 1886 Showcased Running On The PC At 60FPS | DSOGaming | The Dark Side Of Gaming

Ready at Dawn's The Order 1886 Engine Targeted PC/PS4, Check It Out Running At 60 FPS On PC | GearNuke
 

saphire

کاربر سایت
Dec 9, 2007
2,578
نام
امیرحسین

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,994
نام
ehsan
DF مقاله منتشر کرده و پرفورمنس DX12 رو روی پی سی بررسی کرده
متاسفانه با تبلت پست میدم و نمیتونم کامل مقاله رو منعکس کنم فقط بطورخلاصه DX12 بیشر روی سی پی یو موثره و گاهی این تاثیر تا ۷۵ درصد هم میرسه
منتها پرفورنس روی محصولات AMD به مراتب بهتر ز nVIDIA و Intel بوده (حداقل در حال حاضر)

مشخصا سی پی یوهایی که تعداد هسته های بالاتری دارن (معماری AMD) به مراتب سود بیشتری از DX 12 میبرن


مشخصا طراحی کنسولای نسل حاضر هم با این دید صورت گرفته
 

.Maximum.

کاربر سایت
Oct 1, 2010
298
DF مقاله منتشر کرده و پرفورمنس DX12 رو روی پی سی بررسی کرده
متاسفانه با تبلت پست میدم و نمیتونم کامل مقاله رو منعکس کنم فقط بطورخلاصه DX12 بیشر روی سی پی یو موثره و گاهی این تاثیر تا ۷۵ درصد هم میرسه
منتها پرفورنس روی محصولات AMD به مراتب بهتر ز nVIDIA و Intel بوده (حداقل در حال حاضر)

مشخصا سی پی یوهایی که تعداد هسته های بالاتری دارن (معماری AMD) به مراتب سود بیشتری از DX 12 میبرن


مشخصا طراحی کنسولای نسل حاضر هم با این دید صورت گرفته

والا تو بحث پردازنده که فعلا بر اساس نتایجی که از اولین بازی dx12 بدست اومده ، اینقدر اختلاف بین پردازنده های intel و amd زیاده که dx12 هم نتونسته کاری کنه که پردازنده های amd بتونن به گرد پای رقیبشون برسن!
Ashes Of Singularity نسخه آلفاش که بر مبنای dx12 هست برای بنچمارک گیری اومده

همونطور که مشخصه پردازنده دو هسته ایی!!! اینتل حتی توdx11 عملکرد بهتری از 8 و 6 هسته ایی های amd تو dx 12 داره!!

تو بحث gpu هم کارایی کارتای انویدیا در dx11 فوقالعادس تو تست زیر اختلاف 980 با 390x واقعا زیاده!
390x با افزایش کارایی که dx12براش داشته تازه رسیده به 980 ایی که dx12 براش کارایی نداشته و حتی گاهی کاراییش نسبت به DX11کمتر هم شده!! دلیل این نتیجه عجیب شاید یه باگ تو بازی یا ایراد درایور باشه،، ولی به هر حال نمیشه به این زودی نتیجه گیری کرد



 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر