اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
Performance Analysis: Dark Souls 2 • Eurogamer.net

دیجیتال فاندری بازی Dark Souls 2 رو آنالیز کرده. هر دو کنسول با رزولوشن 1080 اجرا میشن اما افت فریم روی Xone خیلی بیشتر از PS4ـه. تو مکان هایی که افت فریم به وجود میاد، دو کنسول معمولا 10 فریم با هم اختلاف دارن. مثلا وقتی PS4 روی 50-60 هستش، Xone روی 40-50 نوسان میزنه. پایین ترین فریم ریت هم روی کنسول PS4 حدود 48 فریمه و روی Xone حدود 36 فریم.

بقیه موارد تکنیکی تقریبا شبیه بهم هستن.
 

Abolfazl3007

کاربر سایت
Sep 11, 2007
1,986
نام
Abolfazl
؟ Has Rockstar really downgraded GTA 5

3 تا پچ آخر GTA V سر و صدای زیادی به پا کرد

GTA V با پچ 1.08 فریم ریت نسخه PS4 رو خیلی بهینه تر کرد

ولی این پچ کلی مشکل گرافیکی مثل حذف شدن parallax occlusion mapping و pop in های مناطق دور و یه سری مشکلات برای فیزیک بازی و ... ایجاد کرد

که بخشی از مشکلات با پچ 1.09 حل شد و دیروز هم با اومدن پچ 1.10 تمام مشکلات برطرف شد و در عین حال فریم ریت بازی خیلی بهینه تر شد

طوری که الان بدون هیچ دانگرید گرافیکی ، فریم ریت نسخه PS4 بهتر از نسخه X1 هست ( دقیقا برعکس زمان عرضه بازی )
 

The End Of Ps

کاربر سایت
Apr 5, 2012
3,733
نام
علی
؟ Has Rockstar really downgraded GTA 5

3 تا پچ آخر GTA V سر و صدای زیادی به پا کرد

GTA V با پچ 1.08 فریم ریت نسخه PS4 رو خیلی بهینه تر کرد

ولی این پچ کلی مشکل گرافیکی مثل حذف شدن parallax occlusion mapping و pop in های مناطق دور و یه سری مشکلات برای فیزیک بازی و ... ایجاد کرد

که بخشی از مشکلات با پچ 1.09 حل شد و دیروز هم با اومدن پچ 1.10 تمام مشکلات برطرف شد و در عین حال فریم ریت بازی خیلی بهینه تر شد

طوری که الان بدون هیچ دانگرید گرافیکی ، فریم ریت نسخه PS4 بهتر از نسخه X1 هست ( دقیقا برعکس زمان عرضه بازی )
قبل از این پچ ها هم نسخه PS4 فقط در بخش رانندگی ممکن بود فریم ریت پایین تری داشته باشه ولی در بقیه موارد مخصوصا شوتینگ فریم ریت بهتری داشت
etcbobg11hp61vdhmd9c.png

i2bpprl8tbwbpkagc2hs.png

7wke67jdptmbw1l6b4jx.png
 

A-L-I

El amor es la fuerza más poderosa del mundo, amant
کاربر سایت
Jul 18, 2010
6,286
قبل از این پچ ها هم نسخه PS4 فقط در بخش رانندگی ممکن بود فریم ریت پایین تری داشته باشه ولی در بقیه موارد مخصوصا شوتینگ فریم ریت بهتری داشت
etcbobg11hp61vdhmd9c.png

i2bpprl8tbwbpkagc2hs.png

7wke67jdptmbw1l6b4jx.png

توی مقایسه اول چرا اینقدر فرق بین کیفیت تکسچر ها و نورپردازی بین XboxOne , PS4 ؟! Xone خیلی به نظر بهتره ؟! عجیبه!
 

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,005
نام
آریا
بعد از Dying Light، نسخه PS4 بازی DmC هم بعد از آپدیت از نظر AF زیر و رو شده. :D مثل اینکه سوییچ مربوط به AF توی PS4 گم و گور هست و بروبچ بازیساز خودشون باید دنبالش بگردن و تیکش رو بزنن! :D (شوخی! البته خیلی هم شوخی نیست! :|)
عکس های سمت راست برای قبل از عمل هست و عکس های سمت چپ برای بعد از عمل:





 

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,994
نام
ehsan
این AF روی PS4 هم برای خودش داستانی شده:d

مثل اینکه همونطور که آریا و بقیه دوستان اشاره کردن با پچ جدید مشکلات AF بازیها یکی پس از دیگری داره حل میشه

امروز توی گف که میچرخیدم متوجه شدم که اکثرا کسایی که این پچ ها رو نصب کردن از بهبود AF خیلی راضین و مهمتر اینکه گویا این افزایش AF روی پرفورمنس کوچکترین تاثیری نداشته که خبر خیلی خوبیه.

بشخصه که DMC رو نسل گذشته بازی کردم و قصد ندارم 200 تومن دوباره بابتش پول بدم :pولی دوستانی که بازی رو دارن مسلما براشون خبر خوبی بوده
 

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,994
نام
ehsan
Sorry for double post!!!

آپدیت جدید ویتا این امکان رو به بازیسازها میده تا از رم رزرو شده روی ویتا استفاده کنن. در حال حاضر ویتا 30 درصد بیشتر رم در اختیار توسعه دهندگان میزاره

PS Vita System software 3.50 adds 30% more memory for game use. - NeoGAF


CCc3IEvVIAAHsQN.jpg:large
 
آخرین ویرایش:

NaRiiMaN

Equality is a Utopian Fantasy
ناظم انجمن
Jun 5, 2010
5,839
نام
نریمان
NXGamer بازی Mortal Kombat X رو بررسی کرده. خلاصه اش اینه:

PS4: در هنگام مبارزه 1080/60FPS ثابت
X1: به نظر میاد 900/60FPS ثابت در هنگام مبارزه

کات سین ها توی هر دو نسخه 30FPS هست با یه مقدار بالا و پایین.

توی گیمپلی هم فقط بعد از پایان مچ، فریم پایین میاد که ظاهرا مربوط به لودینگ بازی میشه.
 
آخرین ویرایش:

Durance

کاربر سایت
Jan 19, 2014
560
Matt Firor کارگردان TESO گفته که بازی برروی هردو کنسول 30 فریم اجرا میشه. یه سری حرف هم درمورد تاثیر DX12 زده که چون منبع ایتالیایی هست Google translate درست ترجمه نکرد.
منبع
 

Mehdi Cage

Valar Morghulis
کاربر سایت
Dec 8, 2011
4,985
نام
مهدی

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر