اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

  • Thread starter Thread starter FaRd!N
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:
7 نفر شرکت نکردن، 2726 نفر تو تست آنلاین شرکت کردن. این ویدیو ها هم دقیقا سعی شده با بهترین کیفیت ممکن تو یوتیوب و سایت GP قرار بگیرن. درسته آمار نمیتونه دقیق باشه ولی بازم بهترین روش برای تشخیص کیفیت بصری بازی هاست. خیلی از همین کاربر های بازی سنتر از همین عکس ها و کلیپ ها میان کیفیت مقایسه می کنن.
اون 7 نفر هم اصلا مربوط به این آمار نمیشه. تو طول کلیپ میگه که 7 نفر داوطلب دعوت کردن به شعبه لندن GP و روی PC و کنسول های نسل هشتمی بازی کردن ولی چون تعدادشون خیلی کم بوده، نمیتونه منبع خوبی برای آمار گیری باشه و برای همین تست آنلاین بین یوسر ها انجام دادن.
من داشتم راجب اون 7 نفر صحبت میکردم به خاطر اینکه اونها باز قابل اعتمادتر بودن از نظر سنجش و تعداد کمشون اشتباه بود اما این 2726 نفر دیگه کلا دارن استریم میبینن مشخصا آزمایش روی اینها اشتباه به خاطر اینکه نصف بیشتر افراد دقیقا هیچ کدام از موراد مثل فریم و ... سر در نمیارن مشخصا باید یه نمونه اولیه بهشون نشون داده میشده که بدونن دقیقا دارن دنبال چی میگردن .

شما داری تعداد آدمی مقایسه میکنی که مشخصا نصف بیشترشون نمیدونن مورادی مثل فریم و ... چیه اما اینجا طرف عمریه گیمر مشخصا به تصویر چند دقیقه نگاه کنه مشکلاتش و ... تشخیص میده با مقایسه ساده بین نسخه ها اما اون افرادی که در این نظر سنجی شرکت کردن هنوز فرق PC و X1 نمیتونن تشخیص بدن .

ببین مقایسه به نظر من وقتی درسته که اشخاص یه دید کلی راجب مقایسه ای که میخوان انجام بدن داشته باشن برای مثال بدونن الان باید وقتی به تصاویر نگاه میکنن دنبال چه تفاوت های باشن شما به یکی که از ماشین سر در نمیاره چشاش ببند بشونش داخل سه ماشین مختلف بعد بهش بگو کدوم ماشین کدوم بود که سوار شد مشخصا عمرا تشخیص بده اما شما یکی که خوره ماشین با صدای ماشین تشخص میده ماشین چیه یا اینکه چقدر قدرتش یا شتاب ماشین با 2 تا سوال که راجب ماشین بپرسه بعد پیاده شدن میگه کدوم کدوم بوده .

اگه قرار باشه با این مقایسه به این نتیجه برسیم که به خاطر اینکه بیشتر این افراد تفاوت تشخیص ندادن پس مهم نیست مواردی مثل فریم و ... نمونه گول زدن خودمونه به خاطر اینکه اونهای که تشخص میدن و به صورت حرفه ای بازی میکنن بیشترین افرادی هستن که این صنعت به جلو میبرن نه افرادی که هیچ چیزی از این موراد تشخص نیمدن و فرقی براشون نمیکنه روی موبایل سرگرم بشن یا روی کنسول یا ... .

اگه میخواد ثابت کنه که اصلا ملت انقدر تو باغ نیستن که بدونن تفاوت در چیه خوب بازم اشتباه ملت بدون تست گیم پلی شخصی خیلی سخت بتونن تشخیص بدن مگه اینکه گیمر حرفه ای باشن.
 
دقیقا سعی شده با بهترین کیفیت ممکن تو یوتیوب و سایت GP قرار بگیرن.

لول، اصلا داریم مگه؟ اون کیفیت و بیت ریت تصویر مستقیم از بازی اصلا قابل مقایسه با ویدیو های به شدت کامپرس شده youtube و GS و هر سایت دیگه ای نیست.
 
برای رزولیشن که هیچ ولی برای فریم ریت اصلا تست قابل قبولی نیست برای درک فریم ریت باید خودت گیمپلی رو تجربه کنی و باهاش کار کنی .
کسی که یک بازی رو 60 فریم بازی کنه بعدش نسخه 30 فریمی بدن بهش کل بازی براش مثل لگ زدن میمونه از روی ویدیو واقعا نمیشه تفاوت فریم ریت رو حس کرد فقط باید بازی کنی چون فریم ریت کاملا روی کیفیت گیمپلی بازی تاثیر میذاره
 
این قضیه ۶۰ فریم و ۳۰ فریم چیه؟ مگه جفتشون ۳۰ فریم نیستن؟:-/

60 فریم برای PC هست، نسخ کنسولی هم 30 فریم.
............................................................................
بنظر من جا داشت برای تست، از بازی بهتری (مناسب تر) استفاده میشد. تا جاییکه میدونم لیدپلتفرم فارکرای 4 نسخه PS4 بوده، همین موضوع باعث میشه کمی تا میزانی از جلوه ها و پتانسیل بالقوه نسخه PC کم شده باشه. غیر از این بود تفاوت ها نسبت به نسخه های کنسولی کاملا آشکار میشد، هیچ کس هم در این باب اشتباه نمیکرد :دی
 
Digital Foundry آنالیزش رو از bloodborne داده ، در کل از بازی تعریف کرده و گفته که در مورد فریم ریت ، پایین ترین نرخش 24fps بوده و در مواقعی که تعداد زیادی حمله میکردن یا destructible objects زیاد میشدن این مشکل پیش میومد ، بعد از اون از LOD و سطح جزئیات تعریف کرده و اونو بهترین کار این استودیو دونسته ولی گفته فقط در بعضی موارد اونم در Loading بعضی مناطق با سختی میشه یکسری مشکلات رو دید ولی بیشتر از همه از لودینگهای طولانی و respawn ها شکایت کرده که در بعضی مواقع تا 40 ثانیه هم میرسن

Bloodborne loading times :

[TABLE="class: data"]
[TR]
[TH="bgcolor: #808080"]Bloodborne Loading Times[/TH]
[TH="bgcolor: #808080"]Stock PS4 500GB HDD[/TH]
[TH="bgcolor: #808080"]Sandisk Extreme Pro 480GB SSD[/TH]
[/TR]
[TR="class: row1"]
[TH]First arrival at Hunter's Dream[/TH]
[TD]13.9 seconds[/TD]
[TD]10.7 seconds[/TD]
[/TR]
[TR="class: row0"]
[TH="bgcolor: #F7F8FB"]Warping to Iosefka's Clinic[/TH]
[TD="bgcolor: #F7F8FB"]36.9 seconds[/TD]
[TD="bgcolor: #F7F8FB"]26.6 seconds[/TD]
[/TR]
[TR="class: row1"]
[TH]Warping to Central Yarnham lamp[/TH]
[TD]41.2 seconds[/TD]
[TD]29.9 seconds[/TD]
[/TR]
[TR="class: row0"]
[TH="bgcolor: #F7F8FB"]Respawn at Central Yarnham[/TH]
[TD="bgcolor: #F7F8FB"]44.4 seconds[/TD]
[TD="bgcolor: #F7F8FB"]31.1 seconds[/TD]
[/TR]
[TR="class: row1"]
[TH]Return to Hunter's Dream from Central Yarnham[/TH]
[TD]12.1 seconds[/TD]
[TD]9.6 seconds[/TD]
[/TR]
[/TABLE]

+ کلام آخر DF
Nevertheless the core of the adventure is engaging, with a game design built from the ground up for PlayStation 4 hardware. The bigger story going forward is how its technical direction differs from the upcoming Dark Souls 2 remaster on PS4. On current evidence, both have their obvious advantages, though later areas in Bloodborne will show just how crucial that 30fps cap is in allowing for a more visually complex world design
 
Batman AK هنوز مشخص نیست مشخصاتش رو دو کنسول ؟ 1080 یا 900p و...

آخرین خبری که من دیدم گفته بودن هدفشون 1080p روی جفت کنسول هست.
پارسال که وعده 1080p/60fps رو داده بودن...!
ولی اگر بتونن 1080 30فریم ثابت بدن عالیه با توجه به وسعت و جزئیات عظیم بازی.
 
Magnetic: Cage Closed To Run At 720p/60fps On PS4/Xbox One

25611657706442989538.jpg


بازی Magnetic: Cage Closed با کیفیت 720p/60fps بروی PS4 و XBOX ONE اجرا می شود
ابتدا در شبکه استیم برای PC منتشر خواهد شد و سپس برای کنسول های PS4 و XBOX ONE انتشار پیدا می کند

Magnetic: Cage Closed To Run At 720p/60fps On PS4/Xbox One, Devs Not Fans of ‘Cinematic Experience


این حس سینمایی هم داستانی شده برای خودش . نمیدونم چرا تو PC ازین حس ها نداریم :d
 
آخرین ویرایش:
25611657706442989538.jpg


بازی Magnetic: Cage Closed با کیفیت 720p/60fps برروی PS4 و XBOX ONE اجرا می شود
ابتدا در شبکه استیم برای PC منتشر خواهد شد و سپس برای کنسول های PS4 و XBOX ONE انتشار پیدا می کند

Daniel Strom مدیرعامل Guru Games دلیل این کیفیت را ارائه تجربه سینمایی به طرفداران اعلام کرد

Magnetic: Cage Closed To Run At 720p/60fps On PS4/Xbox One, Devs Not Fans of ‘Cinematic Experience


این حس سینمایی هم داستانی شده برای خودش . نمیدونم چرا تو PC ازین حس ها نداریم :d
مطمئنی؟
 
We are not fans of the whole “cinematic experience”-thing that has been going around, so we aim for a smooth 60 fps throughout the game. We are most likely staying at 720p for this reason

گفته که اعتقادی به " تجربه سینمایی " ندارن و در پی 60 فریم روان در طول بازی هستند ، و به این دلیل به احتمال قوی رزولوشن 720 رو برای بازی انتخاب میکنن
 
Face-Off: Borderlands: The Handsome Collection • Eurogamer.net
بازی در رزولوشن 1080 نیتیو و در 60 فریم در ثانیه روی هر دو کنسول اجرا میشه .
خلاصه قضیه :
با نسخه pc خیلی مقایسه شده . اول اینکه نسخه PC از Nvidia PhysX استفاده میکنه و پرچم ها تحت تاثیر جهت باد حرکت میکنند که ظاهرا تو نسخه کنسولی این ویژگی ( یا ویژگی مشابهش ) نیست .
FOV ( میدان دید ) تو نسخه PC بهتره و باز هم DRAW DISTANCE تا حدودی روی PC بهتره ! Image quality هر دو کنسول در سطح عالی قرار داره .
مشکل لود شدن بافت ها روی هر 3 پلتفرم ( کنسول های نسل 8 و کامپیوتر ) دیده میشه .
اما مشکل اصلی پارگی تصویر و افت فریم ـه که تو نسخه Pre-sequel بیشتره ! نسخه XB1 ظاهرا افت فریمش زیاده و در بعضی جاها که نسخه 4 ثابت 60 فریمه ، نسخه XB1 افت فریم میگیره البته این به معنی این نیست که نسخه 4 کلا بی افت فریمه . ( ویدئو دوم در لینک بالا رو حتما ببینید ) . گفته شده فریم ریت رو هر دو پلتفرم تا 40 در صحنه های شلوغ مثل مبارزه ها و ... پایین میاد .

. As with the Pre-Sequel, the PS4 holds up better than its Xbox One counterpart, with less tearing and fewer frame-rate drops producing slightly less judder during gameplay.
کات سین های اصلی بازی هم REAL TIME هستند و ارتقا گرافیکی خوبی هم داشتند .
the only problem being that the examples we have of FMV in the Handsome Collection in Borderlands 2 feature really poor video encoding.

در نهایت راجع به ارزش بازی گفته رزولوشن بالا بازی و 60فریم بودن بازی رو جذاب تر و تیراندازی رو روان تر کرده اما مشکلات تکنیکی بازی و خصوصا افت فریم - که رو هر دو کنسول دیده میشوند - یکم کارو خراب کرده مخصوصا برای بازیی که پایه اصلی گیمپلیش تیر اندازی و مبارزه در محیط های شلوغ و ... ـست .
GearBox هم گفته در حال تلاش برای بهبود وضعیت فریم و مشکلات تکنیکی بازی هست و از طرفداران خواسته تا عرضه آپدیت جدید صبر کنند .

پ.ن:ظاهرا نسخه PS4 این دو بازی مشکل AF نداره . ( تو مقاله هم اشاره ای بهش نشده ولی تو عکس ها هیچ مشکلی ندیدم )

 
پ.ن:ظاهرا نسخه PS4 این دو بازی مشکل AF نداره . ( تو مقاله هم اشاره ای بهش نشده ولی تو عکس ها هیچ مشکلی ندیدم )


اتفاقا دقیقا اشاره کرده که جفتشون AF 16X یا یه چیزی تو همون مایه دارن.

Texture ******ing is also particularly impressive for a current-gen console game, with both PS4 and Xbox One using 16x anisotropic ******ing - or something close to it
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or