اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:

LBJ4Ever

FedExpress
کاربر سایت
Apr 11, 2011
6,289
نام
Afshin
اتفاقا سبک ریسینگ از نظر تکنیکی خیلی پیچیده هم هست. اینکه دوربین میچرخه یا نه اصلا مهم نیست چون شما بصورت کاملا Seamless در هر زمانی که اراده کنی خودت میتونی بچرخونیش یعنی دقیقا تمامی محیط ریل تایم داره پردازش میشه. اینکار تو سری فورزا با چرخوندن آنالوگ سمت راست و توی GT با زدن کلید L1 امکانپذیره. به غیر از اون جئومتری بازیهای ریسینگ بیداد میکنه. بحث طولانیه ولی نظرت رو به نقد تکنیکی DF از GT6 جلب میکنم

کلا تایتل مقاله اینه

منم همینو میگم احسان :D
میگم آبجکتایی که توی بازی ریسینگ در هر ثانیه در حا لود شدن هستن خیلی بیشتر از بازیهای با محیط بسته و سرعت چرخش پایین دوربین هست.
 

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
به شخصه قبلی رو بیشتر دوس داشتم. :d هر چند که تو 4 خیلی خیلی خیلی طبیعی تر شده

تو این عکسی که گذاشتی بیشتر شبیه میمونه تا ناتان. حالا خوبه قیافشو دیدیم توی 15 دقیقه گیم پلی.

a2hyzwh48fjq0mgtseme.png


حالت کلی چهره هم توی این گیف 8 مگی هست.

http://gifyu.com/images/U4Drake_PSX.gif

*************
ویدئوی 1 ساعته مدل سازی ناتان که توی پنل نشون دادن هم بچه ها لینک دانلودش رو گذاشتن.

http://forum.bazicenter.com/thread6164/page455/#post3568109
 

OMG

کاربر سایت
Sep 17, 2012
4,223
نام
امیرحسین
تو این عکسی که گذاشتی بیشتر شبیه میمونه تا ناتان. حالا خوبه قیافشو دیدیم توی 15 دقیقه گیم پلی.

a2hyzwh48fjq0mgtseme.png


حالت کلی چهره هم توی این گیف 8 مگی هست.

http://gifyu.com/images/U4Drake_PSX.gif

*************
ویدئوی 1 ساعته مدل سازی ناتان که توی پنل نشون دادن هم بچه ها لینک دانلودش رو گذاشتن.

http://forum.bazicenter.com/thread6164/page455/#post3568109
از یکی از دوستان تقاضا میشه این گیف رو توی Gyfcatـی جایی آپلود کنن:-"
 

DieDie

کاربر سایت
Feb 28, 2010
2,772
از یکی از دوستان تقاضا میشه این گیف رو توی Gyfcatـی جایی آپلود کنن:-"

ویدئوی همون گیف با حجم 90 کیلوبایت!

Nathan drake

[video=aparat;doUZ9]http://www.aparat.com/v/doUZ9[/video]

از توی لینک مستقیم ببینید بهتره تو BC نسبت تصویر بهم میخوره.

**++--++**

بازیهای ریس معمولا حالت On rails بیشتری نسبت به بازیهای دیگه دارن مگر اینکه ریس اپن ورد باشه.
 
آخرین ویرایش:

AchyTunic

I'll be watching over you
کاربر سایت
Sep 15, 2009
3,164
نام
Ehsan
Techland سازنده Dying Light گفته که هدفشون اینه بازی رو بصورت 1080/60 روی هر دو نسخه به بازار عرضه کنن ! و گفتن که خوشبین هستن به این موضوع و توانایی این رو دارن که بهش برسن .

1080 بودن نسخه PS4 حدود یک سال پیش و در مراسم VGX تایید شد ولی هنوز صحبتی از رزولوشن نسخه X1 نشده .
Techland hopes to get its open world zombie adventure Dying Light running at native 1080p/60FPS on both PlayStation 4 and Xbox One – a target it is optimistic it will achieve
We aim to have the final game running at 1080p, 60 fps on both PS4 and Xbox One, and it seems that we will be able to achieve this
Dying Light was shown running at 1080p on PS4 during this weekend's VGX, although it wasn't clear that the developer would be targeting the same resolution on Xbox One

source
 

Daemonis

Run Baby Run
کاربر سایت
Jan 3, 2009
7,028
نام
محمد امین
آیا میتونین اینو از حالت ویدیو به حالت gif کم حجم در بیارین؟
چه استفاده هایی از این گیف بکنیم :hug: عالیه قیافش :D
 
آخرین ویرایش:

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,005
نام
آریا
Digital Foundry بعد از اضافه شدن آب و هوا به DriveClub، یه بار دیگه سراغ بررسی بازی رفته که مختصری از مقاله رو اینجا میذارم.
این آپدیت رو یه بهبود قابل توجه و دیدنی دونسته، برای عنوانی که در زمان عرضه هم بازی زیبایی بوده. DriveClub با در اختیار داشتن چرخه دینامیک و دیدنی شبانه روز و سیستم ابرهای حجم دار، جلوه های بصری فوق العاده ای خلق میکنه و سیستم نورپردازی بازی با توجه به Global Illumination واقع گرایانه ای که داره، به شدت قدرتمند هست و حالا با اضافه شدن برف و بارون، میشه نهایت استفاده رو از این ویژگی های تکنیکی مشاهده کرد. آیا میشه این افکت های برف و بارون رو طبیعی ترین نمونه ها در یک بازی ریسینگ یا حتی در هر سبکی دونست؟ با کمی تأمل میتونیم بگیم بله.
توضیحات زیادی در مورد بخش های مختلف این افکت ها داده و اکثر جاها به شدت تعریف کرده. یه سری عکس هم هست که در مورد هرکدوم توضیحاتی داده:

وقتی همه افکت ها با نورپردازی بازی ترکیب میشن و به اوج میرسن، با افکت هایی خیره کننده روبرو میشیم:


قطرات آب روی شیشه حالت دینامیک و طبیعی دارن و نسبت به حرکت ماشین و تیغه های برف پاک کن حرکت میکنن. توجه کنین که چطوری آب با حرکت ماشین جابجا شده و به سمت راست اومده:


رندر شدن قطرات آب روی سطوح رنگی خیلی خوب کار شده. توجه فوق العاده ای به جزییات وجود داره و میتونین حرکت قطره های کوچک به سمت لبه های سقف و پایین رفتن اون ها در گوشه های سقف رو شاهد باشین:


پخش شدن ذرات آب توسط تایرهای ماشین. جلوه ای که از تجمع ذرات کوچک تر تشکیل شده. همچنین میشه خیس شدن چرخ ماشین رو هم به خوبی دید:


نورپردازی با کیفیت وقتی با سیستم جدید آب و هوا ترکیب میشه، صحنه هایی واقع گرایانه رو خلق میکنه. میتونین ببینین که چطور نور چراغ ماشین روی ذرات برف تأثیر میذاره و اون ها رو روشن میکنه:


رعد و برق و کولاک میتونه رانندگی رو سخت تر از قبل بکنه. البته باید ذکر کنیم که آینه دید عقب، این افکت های آب و هوایی رو نمایش نمیده:


وقتی به سمت چپ شیشه نگاه کنین، متوجه میشین که به خاطر انباشته شدن آب زیاد حالتی غیرشفاف و گرفته پیدا کرده. بازی از برف پاک کن های حساس به بارون هم استفاده میکنه و سرعت برف پاک کن ها نسبت به سرعت و شدت بارون تغییر میکنه:


DF مقایسه ای هم بین آب و هوای DriveClub و Forza Horizon 2 کرده. آب و هوای FH2 با اینکه دوست داشتنی و زیبا هست، ولی به خاطر Open World بودن بازی، سازنده های اون از راه های دیگه ای وارد عمل شدن و دقت افکت های DC رو نداره. خود قطرات کیفیت DC رو ندارن و با وجود روشن شدن زیر نور تیرهای براق، زیر نور چراغ ماشین ها تحت تأثیر نور قرار نمیگیرن. نسبت به DC حالت دینامیک کمتری دارن و آب نسبت به سرعت و حرکت ماشین، طبیعی حرکت نمیکنه. برف پاک کن ها هم ساده تر از DC عمل میکنن و قطرات آب رو در حد DC طبیعی حرکت نمیدن. گیاه های موجود در محیط هم توسط بارون خیس نمیشن، برخلاف DC که این اتفاق می افته. در مجموع FH2 عنوانی زیبا با IQ فوق العاده هست و برخلاف DC یک بازی Open World محسوب میشه، موضوعی که باعث شده هر استودیو راه های خودش رو برای طراحی بازی طی کنه.
مقایسه دو بازی (FH2 سمت راست هست و DC سمت چپ):


 
آخرین ویرایش:

B.A.B

کاربر سایت
Oct 3, 2011
631
نام
Babak
الان کیفیت بارون و فیزیکش توی DC به حدیه که در حال بازی هیچ ایرادی نمیشه ازش گرفت (حتی تو عکسم چیزی نمیبینم:d) ینی یکی از خواسته های ریسینگ بازا همین اول نسلی بخوبی محقق شده.این دو بازی حداقل از لحاظ گرافیکی جوری ظاهر شدن که آدمو قلقلک میده آخر نسل چی میخوایم ببینیم توی اینا :|
 

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,994
نام
ehsan
IGN گزارش کرده که مدل نیت در UC4 چه در کات سین و چه در گیم پلی یکسان خواد بود


نظر شخصی:

با توجه به اینکه ناوتی اعلام کرده که نمایشی که از بازی داشتن در مرحله Pre-Alpha بوده. میشه دو احتمال رو در نظر گرفت

1. بازی دانگرید میشه
2. اگر بازی بتونه در کات سین به اون گرافیک E3 برسه مسلما همون مدل رو در گیم پلی هم خواهیم داشت

به هر حال چیزی که صد درصد ازش مطمئنیم بر عکس نسل قبل( TloU) بین کات سین و گیم پلی در U4 تفاوتی وجود نداره
با توجه به نمایش اخیر Drive Club خیلی خوشبینم که معادل همون گرافیک رو در نمایشهای بعدی بازی میبینیم
 

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,994
نام
ehsan
DF تحلیل تکنیکی بازی Captain Toad رو روی کنسول Wii U منتشر کرد.

In retrospect, 2014 has been a particularly disappointing year when it comes to properly finished game releases, with plenty of AAA releases hitting the market with show-stopping bugs. We've reached the point where original retail copies of new games have become almost useless without copious amounts of patching.


سال 2014 همراه بود با عرضه بازیهایی که ناقص و ناکامل به بازار راه پیدا کردن و تا در چندین مرحله پچ نمی شدن قابل بازی نبودن

While Captain Toad: Treasure Tracker may not be a particularly ambitious game, Nintendo still deserves serious credit for continuing to release such finely tuned work. It's Nintendo doing what Nintendo does best.


اما از اونطرف نینتندو بعلت ارائه بازیهایی که بسیار کامل بدون نقص و از نظر فنی عالی هستن لایق تمجیده

It's a simple, streamlined title that looks great and plays beautifully. It's within this limited scope that the team at EAD Tokyo has found an opportunity to craft some of the most attractive visuals seen on the Wii U to date.


بازی گیم پلی خوبی داره و بسیار هم از نظر بصری زیبا بنظر میرسه. EAD موفق شده یکی از بینظیرترین گرافیک هایی که روی WiiU دیده شده رو به نمایش بزاره

As in Super Mario 3D World, Captain Toad delivers a 1280x720 image with limited edge smoothing - the game is certainly crisp and colourful but would definitely benefit greatly from improved anti-aliasing, as many edges completely lack any sort of smoothing - particularly in stages with darker colours. Still, with the simple and clean artwork here, image quality is perfectly acceptable and aliasing does little to spoil an otherwise gorgeous game.


رزولوشن بازی 720 هست و تا حدی از تکنیکهایی استفاده شده که لبه ها نرم و صاف بنظر برسن

Much of Treasure Tracker's beauty stems from its simple yet brilliant visual design, which sees a series of nicely detailed, Mario-flavoured stages transposed over colourful backgrounds.


گرافیک زیبای بازی بیشتر مدیون طراحی بصری فوق العاده بازی هست

Then there is the matter of performance and it's here that - once again - Nintendo delivers the goods. It may seem like a given that a game such as this would operate at a smooth 60fps but that's not always the case; there are plenty of puzzle/platform games available on even more powerful platforms that fail to deliver such a consistent update. Given that Treasure Tracker is even more confined than Super Mario 3D World, the engine never really misses a beat handing in a flawless performance profile. This game simply does not drop frames - at all.


بازی 60 فریمه و میشه ادعا کرد که به هیچ عنوان افت فریم نداره

Ultimately Captain Toad: Treasure Tracker is another must-have title in Nintendo's expanding lineup of Wii U software - a game that is perfectly realised within the constraints of the system, achieving everything it sets out to accomplish. It's an approach we'd like to see more developers take - to find beauty in restraint. This is the type of game that will remain fun to play years down the line, well after the Wii U is off the market, and the product you get on the disc is all you'll need. In that sense Nintendo is still delivering products today just as they have for decades - an almost flawless consistency that's a rare and precious thing.


تا به حال نینتندو لاین آپ خیلی خوبی برای WiiU تدارک دیده و میشه اذعان کرد که یه بازی بسیار خوب دیگه به این مجموعه اضافه شده

jpg


به علت طراحی فوق العاده و استایل خاص نینتندو بعضی اوقات طوری گرافیک زیباست که میشه حتی تصور کرد که با انیمیشنهای از پیش رندر شده مواجه هستیم
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر