اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:

amir1361

کاربر سایت
Jun 11, 2012
16
البته 900P کنسول مثل 900P ـه PC خیلی بد نیست، یعنی بد هستا، ولی نه اونقدر:)) به خاطر Upscaleـه سخت افزاری.
:d منظورتو از Upscale سخت افزاری متوجه نشدم خوب توی PC هم رزولوشن میزاری 900P راحت Full Screen Upscale میشه دیگه :-?
یعنی منظورت اینه sharp اضافه میکنن تا بازی از ماتی و کدری در بیاد ؟ چون من رو بازیهای PC رزولوشن 900P میکنم دقیقا مشخصه تصویر مات و تار میشه


cpu و رم اینو با ps4 مقایسه میکنی؟:|
7850=18CU
خوب این رزولوشن 1080 هست
yahoo_22.gif
و برای کنسول 900p اینرو هم مد نظر قرار بده DF گفته PS4 حتی 19FPS MIN FPS تجربه کرده
توی این بنچمارک میزان فشار و بار پردازشی روی تمام تراشه ها یکسانه و اگه به نظر DF رجوع کنیم عیار قدرت PS4 در جدول نسب به بقیه تراشه ها تا حدود زیادی کاملا مشخص میشه

900p تفاوتش کاملا با 1080p native قابل تشخیصه چیزیه که من به عینه دارم میبینم
 
آخرین ویرایش:

DieDie

کاربر سایت
Feb 28, 2010
2,772
مشکل اصلی این بازی روی PC به نظر من GPU و CPU نیستن با توجه به بنچمارکها و افت فریمهای ناگهانی که پیش میاد به احتمال 90 درصد مشکل اصلی API گرافیکی ویندوز یا همون D3D هست ، AC Unity با انجینی بر اساس DX11 توسعه داده شده .
اکثر بازیهای اپن ورد نسل جدید روی PC مشکل دارن دلیلش هم Draw calls پایینی هست که DX11 فراهم میکنه و اتفاقا تو بازیهای اپن ورد هم نیاز بهشون خیلی بالاس و اگر مشکلی باشه سریع گلوگاه ایجاد میشه ، این مشکل تا DX12 ریلیز نشه به صورت ریشه ای حل نمیشه (مخصوصا الان که سازنده ها از منتل استقبال نمیکنن) ، من حدس میزنم این یکی از بازیهایی هست که به احتمال خیلی زیاد یه پچ DX12 در انتظارشه ، تا قبل از اونهم احتمال داره با یک سری بهینه سازی ها اوضاع رو بهتر کنن.

مثل اینکه سایت wccftech یه ای میل به AMD یا یوبی سافت زدن ، داخل مقاله دقیقا ننوشته به کی منم متوجه نشدم ، ولی جوابی که دادن شبیه همون قضیه ای هست که من تو پست بالا حدس زده بودم و مشکل دقیقا تعداد کم Draw call ـهایی هست که DX11 فراهم میکنه و برای GPU میفرسته :

The game (in its current state) is issuing approximately 50,000 draw calls on the DirectX 11 API. Problem is, DX11 is only equipped to handle ~10,000 peak draw calls. What happens after that is a severe bottleneck with most draw calls culled or incorrectly rendered, resulting in texture/NPCs popping all over the place. On the other hand, consoles have to-the-metal access and almost non-existent API Overhead but significantly underpowered hardware which is not able to cope with the stress of the multitude of polygons. Simply put, its a very very bad port for the PC Platform and an unoptimized (some would even go as far as saying, unfinished) title on the consoles.

Read more: Ubisoft Points the Finger at AMD For Technical Bugs in Assassins Creed Unity

با اومدن DX12 مایکروسافت وعده داده 100 هزار Draw calls با یه CPU متوسط امروزی میشه برای GPU دستور فرستاد و احتمالا اینجور مشکلات برای یک مدت زمان طولانی روی PC رفع میشه.

اینم Guru3D نوشته:

Assassin's Creed Unity not running well on AMD hardware

The main root cause of the issue isn't AMD or for that matter Nvidia who's mid-range products run into issues as well, it's Ubisoft. The DX11 game currently is pushing roughly 50,000 draw calls on the DirectX 11 API. DX11 is designed to handle ~10,000 peak draw calls. Mantle and DirectX 12 are designed to handle that number, but not DX11.

http://www.guru3d.com/news-story/assassins-creed-unity-not-running-well-on-amd-hardware.html
 
آخرین ویرایش:

AchyTunic

I'll be watching over you
کاربر سایت
Sep 15, 2009
3,164
نام
Ehsan
آخرین ویرایش:

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین

مرسی بابت خبر. یه چیزی بگم. من دوست ندارم پست ها رو پاک کنم چون زحمت کشیده میشه و اینجا گذاشته میشه اما خواهش میکنم به قوانین پست اول توجه کنید. از اونور هم دوست ندارم برای هر کسی که اینجا خبر میذاره یه دور بیام توضیح بدم که قوانین رو رعایت کنید.
 

AchyTunic

I'll be watching over you
کاربر سایت
Sep 15, 2009
3,164
نام
Ehsan
مرسی بابت خبر. یه چیزی بگم. من دوست ندارم پست ها رو پاک کنم چون زحمت کشیده میشه و اینجا گذاشته میشه اما خواهش میکنم به قوانین پست اول توجه کنید. از اونور هم دوست ندارم برای هر کسی که اینجا خبر میذاره یه دور بیام توضیح بدم که قوانین رو رعایت کنید.

شرمنده فردین خان حواسم نبود، الان ویرایش کردم . تشکر ...
 

Spider-Mαn

کاربر سایت
Sep 4, 2012
4,004
Performance Analysis: Assassin's Creed Unity • Eurogamer.net
Ubisoft پیشنهاد داده برای بهبود فریم ریت AC U,بصورت آفلاین بازی کنید.
DF هم تست کرده و گفته که در بعضی جاها فریم بالاتر,بعضی جاها هم فرقی نکرده و یا حتی کمتر شده.
تصاویر مقایسه فریم ریت,در منبع هست.
چیزی که توی تصاویر معلوم هست,اینه که در کل فریم ریت بهتر شده.
 

armintn

کاربر سایت
Jan 11, 2012
1,614
نام
Armin
Performance Analysis: Assassin's Creed Unity • Eurogamer.net
Ubisoft پیشنهاد داده برای بهبود فریم ریت AC U,بصورت آفلاین بازی کنید.
DF هم تست کرده و گفته که در بعضی جاها فریم بالاتر,بعضی جاها هم فرقی نکرده و یا حتی کمتر شده.
تصاویر مقایسه فریم ریت,در منبع هست.
چیزی که توی تصاویر معلوم هست,اینه که در کل فریم ریت بهتر شده.
من این قضیه رو تست کردم و به عینه دیدم که به طرز محسوسی فریم بهتر شد. احتمالا باگی چیزی باشه .
 

armintn

کاربر سایت
Jan 11, 2012
1,614
نام
Armin
تغییر فریم ریت بخاطر تغییر موقعیت های بازیه.یه جا 20 تا کرکتر تو صحنست دفعه بعدی 8 تا
این بازی این شکلی نیست . مثلا میری یه جا شلوغه فریم معمولیه بعد میری یه جا که هیچ کس نیست فریم میاد پایین . کلا حساب کتاب این موتور گرافیکیشون آدمیزادی نیست:d
 

LBJ4Ever

FedExpress
کاربر سایت
Apr 11, 2011
6,292
نام
Afshin
تغییر فریم ریت بخاطر تغییر موقعیت های بازیه.یه جا 20 تا کرکتر تو صحنست دفعه بعدی 8 تا

نُچ :D
من بیشترین افت فریم رو وقتی داشتم که روی دیوار آویزون بودم و دوربین رو میچرخوندم :D
بازی موجیه کلاً :D
 

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,994
نام
ehsan
DF بازی FarCry 4 رو روی PS4 بررسی کرده

تایید شده که بازی 1080 هست و فریمش برعکس AC Unity کاملا ثابته. البته تو مواقع خیلی استثنایی ممکنه یکی دو فریم دراپ کنه

Through a rapid pixel-count, it's easy to see the PS4 absolutely delivers on this full 1920x1080 promise - with none of the frame-rate problems seen in its Ubisoft stablemate. For every pixel we a get new line of visual information, letting us soak in every detail of Ubisoft Montreal's ice-peaked terrain from afar. However, by nature Far Cry 4 also boasts a eclectic mix of visual elements; from rock geometry and dangling flag-lines, to broad swathes of foliage and fur shaders. While a 1080p base image is a powerful starting position, image treatment tailored to the each game's visual style is still crucial, and Far Cry 4 deserves extra credit in this department.

گفته گرچه خود ماهیت 1080 بازی گرافیک رو زیبا میکنه باید اعتراف کرد که Image Quality هم نقش بسزایی داره که در این زمینه هم بازی لیاقت تعریف و تمجید رو داره

jpg

 

Mr. Worldwide

کاربر سایت
Feb 10, 2014
562
نام
Profesoer Charles Francis Xavier
از Alex Preston سازنده Hyper Light Drifter پرسیدن آیا بازیتون روی کنسول های نسل بعد 1080p است اونم این پاسخ رو داده:
نه بازی ما 480p است درسته که این اندازه تصویر بسیار پایینه ولی بازی ما یک بازی با استایل پیکسلی است و چرا باید 1080p باشه؟ من فکر نمیکنم کسی درمورد یک بازی 2D به این چیزها اهمیت بده این مورد بیشتر در بازی های 3D اهمیت زیادی داره"
***8216;Our Game is 480p. Yeah, It’s Low Resolution, And Very Intentionally So***8217; � GamingBolt.com: Video Game News, Reviews, Previews and Blog
 

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,994
نام
ehsan
از Alex Preston سازنده Hyper Light Drifter پرسیدن آیا بازیتون روی کنسول های نسل بعد 1080p است اونم این پاسخ رو داده:

***8216;Our Game is 480p. Yeah, It’s Low Resolution, And Very Intentionally So***8217; � GamingBolt.com: Video Game News, Reviews, Previews and Blog

اینکه یه بازی تJaggy بدی تو بازار خودش میتونه استایل جالب و منحصر به فردی باشه ولی در عین حال جواب پس دادن به سری آدمای متعصب که میرن میلیونها تومن خرج میکنن تا به 4K برسن احتمالا کار سختیه

در کل بازی جالبی بنظر میرسه

9966ed679c84b8d97846724643acc29e_large.gif
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر