اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:

PoPEye

کاربر سایت
Jul 5, 2014
626
نام
ایمان
Rocksteady دنبال ایجاد یک توازن بین ورژن PS4 وXBOX ONE بازی Batman:Arkham Knight هست.

Batman: Arkham Knight Aiming for Graphics Parity Across Xbox One and PS4

While Rocksteady Studios has not locked down a final resolution or frame rate for 2015's Batman: Arkham Knight--the "ultimate Batman simulator"--the developer now says it's aiming for graphical parity across all platforms

Rocksteady اشاره کرده که هنوز تصمیم قطعی برای رزولیشن و فریم-ریت نهایی بازی نگرفته شده، اما به هر حال هدف استدیو ایجاد یک توازن و برابری گرافیکی بین تمام پلتفرم هاست.
when Rocksteady Studios was asked specifically about the resolution and frame rate for PlayStation 4 version of the game.
"We don't know yet," a Rocksteady developer said. "We're about six months away from going gold. So we don't know what the resolution and the frame rate's going to be yet. That's something that happens during the optimization phase of the game. We're aiming for parity across all platforms. Whatever it is, it's going to be awesome."
وقتی از Rocksteady در مورد رزولیشن و فریم-ریت نسخه PS4 پرسیدن گفتن که "ما هنوز نمی دانیم" و در ادامه گفتن که هنوز 6 ماه به گلد شدن بازی باقی مونده وامکان داره در انجام مراحل بهینه سازی بازی اتفاقاتی بیفته که باعث ایجاد یکسری تغییرات در تصمیم نهایی اونا بشه.

20rjifptwzjv7le4d1sg.jpg
 

Dante Never Cry

The Awakening Dragon
کاربر سایت
Oct 5, 2008
9,334
نام
Ali
ویرایش: Beaten!

امیدوارم این مسخره بازی Parity همه گیر نشه و سازنده ها بیان بر اساس سخت افزار و توانایی هر پلتفرم بازیهاشون رو برای اون بهینه کنند.
 

Daemonis

Run Baby Run
کاربر سایت
Jan 3, 2009
7,028
نام
محمد امین
از راکستدی بعیده این کارا مخصوصا اینکه تبلیغات و نمایش هاش هم واسه ps4 بوده. حالا باید دید چی میشه در آینده.
 

Pythonistas

کاربر سایت
Aug 2, 2007
3,831
نام
رضا
سیاست ناشرا در ایجاد توازن بین پلتفرمها چیز جدیدی نیس، همین زمان PS2 که گیم کیوب و XBOX قدرتمندتر بودن، بازیهایی بودن تفاوت اونچنانی نداشتن و سعی در ایجاد موازنه بودن.

با این تفاوت که ps2 سلطان اون نسل بود و همه استودیو ها هدفشون عرضه بازی رو ps2 بود.

دقیقاً نقل و قول به جایی کردی :d بستگی به شرایط سیاست ها تغییر می کنه. حالا رقابت سخت دو یا سه کنسول به سود ناشرها هم هست. پس دوست ندارن تفاوت فاحش بشه.
 
آخرین ویرایش:

Daemonis

Run Baby Run
کاربر سایت
Jan 3, 2009
7,028
نام
محمد امین
سیاست ناشرا در ایجاد توازن بین پلتفرمها چیز جدیدی نیس، همین زمان PS2 که گیم کیوب و XBOX قدرتمندتر بودن، بازیهایی بودن تفاوت اونچنانی نداشتن و سعی در ایجاد موازنه بودن.
با این تفاوت که ps2 سلطان اون نسل بود و همه استودیو ها هدفشون عرضه بازی رو ps2 بود.

دقیقاً نقل و قول به جایی کردی
yahoo_4.gif
بستگی به شرایط سیاست ها تغییر می کنه. حالا رقابت سخت دو یا سه کنسول به سود ناشرها هم هست. پس دوست ندارن تفاوت فاحش بشه.
به ضرر دارندگان کنسوله که نهایتا به ضرر بازیسازان هم میشه به خاطر بازخوردا. زمان PS2 پریتی ای هم اگه بود چون رسانه های اجتماعی در این جد نبود و اینکه اعتراضِ دارندگان کنسولای دیگه هم به اون صورت مهم نبود چون اصل کاری PS2 بود :D این نسل چون PS4 تقریبا شبیه زمان PS2 هست تا به اینجای کار و متوازن کردن (پایین آوردن) گرافیک روی PS4 نهایتا به ضرر بازیسازا میشه که به نظرم کار زشتی هم هست :D
 
آخرین ویرایش:

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,994
نام
ehsan
سیاست ناشرا در ایجاد توازن بین پلتفرمها چیز جدیدی نیس، همین زمان PS2 که گیم کیوب و XBOX قدرتمندتر بودن، بازیهایی بودن تفاوت اونچنانی نداشتن و سعی در ایجاد موازنه بودن.



دقیقاً نقل و قول به جایی کردی :d بستگی به شرایط سیاست ها تغییر می کنه. حالا رقابت سخت دو یا سه کنسول به سود ناشرها هم هست. پس دوست ندارن تفاوت فاحش بشه.

اتفاقا من اصلا این حرفتو قبول ندارم. من خودم هم Xbox OG داشتم و هم PS2 هنوزم جفتشون رو دارم. و تقریبا میتونم ادعا کنم 90 درصد مواقع گرافیک و پرفورمنس بازیهای مولتی روی Xbox بهتره. بجز یه موارد استثنایی مثل MGS2 که روی PS2 که هم گرافیکش یه ذره بهتر بود و هم اینکه 60 فریم بود ولی روی X OG اگه اشتباه نکنم 30 فریم. اونم حدس من اینه که چون انحصاری PS2 بود و با توجه به سخت افزار PS2 طراحی شده بود پورتش روی X OG درست در نیومده.

این Parity نسل قبل هم وجود نداشت 90 درصد روی 360 بهتر بودن و 10 درصد هم روی PS3 ولی به شخصه هیچ عنوانی رو توی نسل قبل یادم نیست که دقیقا یکسان بوده باشن.

Parity یه مسخره بازی هست که این نسل ما با چهره زیباشون آشنا شدیم.
 

Pythonistas

کاربر سایت
Aug 2, 2007
3,831
نام
رضا
اتفاقا من اصلا این حرفتو قبول ندارم. من خودم هم Xbox OG داشتم و هم PS2 هنوزم جفتشون رو دارم. و تقریبا میتونم ادعا کنم 90 درصد مواقع گرافیک و پرفورمنس بازیهای مولتی روی Xbox بهتره. بجز یه موارد استثنایی مثل MGS2 که روی PS2 که هم گرافیکش یه ذره بهتر بود و هم اینکه 60 فریم بود ولی روی X OG اگه اشتباه نکنم 30 فریم. اونم حدس من اینه که چون انحصاری PS2 بود و با توجه به سخت افزار PS2 طراحی شده بود پورتش روی X OG درست در نیومده.

این Parity نسل قبل هم وجود نداشت 90 درصد روی 360 بهتر بودن و 10 درصد هم روی PS3 ولی به شخصه هیچ عنوانی رو توی نسل قبل یادم نیست که دقیقا یکسان بوده باشن.

Parity یه مسخره بازی هست که این نسل ما با چهره زیباشون آشنا شدیم.
الان با این تفاسیر باید نتیجه بگیریم تمام بازیها که تابحال عرضه شده کیفیت یکسانی داشتن! :d نگفتم که تفاوت نبود، منظورم اینه که تفاوت را طوری ایجاد می کنن که "فاحش" نباشد.
 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
اتفاقا من اصلا این حرفتو قبول ندارم. من خودم هم Xbox OG داشتم و هم PS2 هنوزم جفتشون رو دارم. و تقریبا میتونم ادعا کنم 90 درصد مواقع گرافیک و پرفورمنس بازیهای مولتی روی Xbox بهتره. بجز یه موارد استثنایی مثل MGS2 که روی PS2 که هم گرافیکش یه ذره بهتر بود و هم اینکه 60 فریم بود ولی روی X OG اگه اشتباه نکنم 30 فریم. اونم حدس من اینه که چون انحصاری PS2 بود و با توجه به سخت افزار PS2 طراحی شده بود پورتش روی X OG درست در نیومده.

این Parity نسل قبل هم وجود نداشت 90 درصد روی 360 بهتر بودن و 10 درصد هم روی PS3 ولی به شخصه هیچ عنوانی رو توی نسل قبل یادم نیست که دقیقا یکسان بوده باشن.

Parity یه مسخره بازی هست که این نسل ما با چهره زیباشون آشنا شدیم.

اشتباه میکنید. نسل پیش هم Parity بوده و این نسل هم خواهد بود. این انتخاب بازیسازهاست و به سونی و مایکروسافت هم ربطی پیدا نمیکنه. خود بازیسازها در خیلی از موارد بازی رو طوری طراحی میکنن که روی پلتفرمها یکسان باشن:

[LTR]
Will the overall low-level hardware speed of the console technology affect the games that are created on the consoles?

Most studios, especially third-party studios, will not be pushing the consoles that hard in their release titles. This will be due to a mix of reasons relating to time, hardware access (it typically takes over two years to make a game and we got next-gen hardware back in February) and maintaining parity between different console versions of the game.

Yes, parity matters and we do design around it. Looking back to the early days of the Xbox 360/PS3 era, one of the key advantages Microsoft had was a year's headstart, so we had more time with the development environment. Parity between SKUs increased not just because we grew familiar with the PS3's hardware, but also because we actively factored it in the design - exactly in the way Criterion's Alex Fry mentioned earlier. With next-gen consoles arriving simultaneously, that way of thinking will continue.
[/LTR]

The Secret Developers: what next-gen hardware balance means for gaming • Eurogamer.net

بنظرم بعد از گذشت یکسال دوباره خوانی این مقاله خیلی هم بد نباشه. البته این Parity الزاماً به معنی یکسان بودن رزلوشن نیست. ممکنه فقط سعی کنن تا یسری افکتها و بافتها و ... رو ثابت نگه دارن و چیزهایی شبیه به این.
 

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,994
نام
ehsan
الان با این تفاسیر باید نتیجه بگیریم تمام بازیها که تابحال عرضه شده کیفیت یکسانی داشتن! نگفتم که تفاوت نبود، منظورم اینه که تفاوت را طوری ایجاد می کنن که "فاحش" نباشد.

نه فعلا نتیجه نگیر. فعلا فقط نتیجه ای که میشه گرفت اینه که هر روز تعداد استودیوهایی که دست به این عمل شنیع میزنن داره بیشتر میشه. Witcher 3 هم گویا قراره همین بلا سرش بیاد. ( دقیقا از لفظ همانندی مثل دو بال پرنده براش استفاده شده. گرچه اینا خوشنامن آدم روش نمیشه اعتراض کنه.:d) خلاصه اینکار غیر گیمریه آقا:d ( بر وزن غیر بشری)

- - -ویرایش - - -

اشتباه میکنید. نسل پیش هم Parity بوده و این نسل هم خواهد بود. این انتخاب بازیسازهاست و به سونی و مایکروسافت هم ربطی پیدا نمیکنه. خود بازیسازها در خیلی از موارد بازی رو طوری طراحی میکنن که روی پلتفرمها یکسان باشن:



The Secret Developers: what next-gen hardware balance means for gaming • Eurogamer.net

بنظرم بعد از گذشت یکسال دوباره خوانی این مقاله خیلی هم بد نباشه. البته این Parity الزاماً به معنی یکسان بودن رزلوشن نیست. ممکنه فقط سعی کنن تا یسری افکتها و بافتها و ... رو ثابت نگه دارن و چیزهایی شبیه به این.

اگر اینجوری باشه بله ولی بستگی به تفسیری داره که از این موضوع میشه. خلاصه Parity is draconian البته بنظر من:d
 

armintn

کاربر سایت
Jan 11, 2012
1,614
نام
Armin
یعنی تا آخر نسل باید شاهد این مسخره بازیها باشیم ؟!:|
کلا این نسل پدیده های زیادی داشته . از رزولوشن های عجیب غریب گرفته تا این همسان سازی ها و ...
 

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,994
نام
ehsan
یکی از کاربر های گف AC Unity رو روی سیستم با مشخصات زیر پرفورمنس گرفته و توی گف هم عکس گذاشته و هم ویدئو

i7 2600k and GTX 780 مقدار رمش نا مشخصه

V-Sync خاموش
از TXAA استفاده کرده
رزولوشن 1080
DSR و Super Sampling هم فعال نیست. بقیه تنظیمات حداکثر هست.

حدودا بازی حول و حوش 30 فریم اجرا شده ولی گاهی تا 40 هم رسیده. از اون طرف گاهی تا 20 هم پایین اومده

1
2
3
4

اینم لینک تاپیکش
 

armintn

کاربر سایت
Jan 11, 2012
1,614
نام
Armin
یعنی از رزولوشنهای عجیب غریب ps3 تو نسل قبل بدتره؟
تو این نسل که رزولوشنها تنوع عجیبی داشتن . نسل قبل رو PS3 اینقدر تنوع نداشتن .
......
فریم ریت اسسینز یونیتی رو هنوز جایی آنالیز نکرده ؟ ( رو کنسولا )
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر