اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:

armintn

کاربر سایت
Jan 11, 2012
1,614
نام
Armin
استاد تمام، تو یه صفحه X اینچی، 2 تا پیکسل باشه تراکم بیشتره یا 4 تا پیکسل؟
فکر نکنم موضوع سختی باشه دونستن اینکه تعداد پیکسل بیشتر = تراکم پیکسل بیشتر!
شما یه بازی 1080 رو اجرا کن دوتا نوار مشکی کاغذی هم ببر بچسبون بالا و پایین مانیتورت . الان تراکم پیکسلی فرق کرد ؟!
توی این بازیم این اتفاق افتاده فقط کنسولا دیگه اون قسمتایی که بلک بار داره رو پردازش نمی کنن . تراکم هم میزان پیکسل در طول و عرض معینه .
 

kaizershauze

AMOR CTPACTb 信念 RÊVES
کاربر سایت
Jul 6, 2012
14,730
نام
امین رضا
Ubisoft says The Crew is definitely en route to hit 60 fps on PC
چی شد !؟ سونی و ماکروسافت بیخیال شلاق زدن یوبی شدن تا بتونه این یه بازیش رو 60 فریم بده ؟! دمشون گرم پس :x
 

ArianAwesome

کاربر سایت
Aug 24, 2014
1,483
استاد تمام، تو یه صفحه X اینچی، 2 تا پیکسل باشه تراکم بیشتره یا 4 تا پیکسل؟
فکر نکنم موضوع سختی باشه دونستن اینکه تعداد پیکسل بیشتر = تراکم پیکسل بیشتر!

عزیزم تراکم مثل تراکم جمعیته اون قسمت بالا و پایین اصلا چیزی رندر نمیشه که بخواد تو تراکم پیکسلی تاثیر بزاره! :/
تراکم پیکسلیو جایی تعیین می کنن که داره رندر میشه....
 
آخرین ویرایش:

.:Frantic:.

کاربر سایت
Aug 29, 2007
1,578
نام
AmirHosein
FYI تراکم پیکسل یکی از ویژگی های صفحه نمایش ـه. هیچ ربطی به رزولوشن و اینکه چنتا پیکسل داره پردازش میشه نداره.
- اون 10% که واسه کینکت رزرو شده بود و مایکروسافت چند وقت پیش با آپدیت XDK ازادش کرد واسه GPU بود نه CPU.
- در مورد بوست کردن و فرقش با اورکلاک، CPU ـیی که کلاک کاریش بطور استاندارد مثلاً تا 2 میتونه باشه، وقتی رو 1.5 داره کار میکنه بعد میاریش رو 1.75 میشه بوست! وقتی میبری بالای 2 میشه اورکلاک! اینا دیگه مفاهیم ساده ای هستن که نمیدونم چرا سعی میکنید خفن جلوه بدینشون واسه اینکه حرف خودتون رو به کرسی بنشونید.
 
آخرین ویرایش:

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
FYI تراکم پیکسل یکی از ویژگی های صفحه نمایش ـه. هیچ ربطی به رزولوشن و اینکه چنتا پیکسل داره پردازش میشه نداره.
- اون 10% که واسه کینکت رزرو شده بود و مایکروسافت چند وقت پیش با آپدیت XDK ازادش کرد واسه GPU بود نه CPU.
- در مورد بوست کردن و فرقش با اورکلاک، CPU ـیی که کلاک کاریش بطور استاندارد مثلاً تا 2 میتونه باشه، وقتی رو 1.5 داره کار میکنه بعد میاریش رو 1.75 میشه بوست! وقتی میبری بالای 2 میشه اورکلاک! اینا دیگه مفاهیم ساده ای هستن که نمیدونم چرا سعی میکنید خفن جلوه بدینشون واسه اینکه حرف خودتون رو به کرسی بنشونید.

[LTR]
“They’ve been optimizing game on PS1, PS2, PS3, Xbox and Xbox360 before that so it was a challenge for them but nothing wildly unknown. We’ve also benefitted a lot from Microsoft allowing developers that don’t need Kinect that much to use the extra ~ 5% CPU that were originally allocated to it.
Read more at The Crew Developer Explains How They Achieved 1080p Resolution On Xbox One, 5% CPU Reserve Helped � GamingBolt.com: Video Game News, Reviews, Previews and Blog
[/LTR]
[LTR]
Price stated that...
"What happened for developers not using the Kinect is that there was a slight boost in CPU power that we got to take advantage of.This game really does push the limits when it comes to the number of enemies on screen, so it was useful for us to have more CPU juice to help with physics, navigation and AI. We’re running at 900p and 30 fps native. This is a game with a lot on the screen and we made the choice to be at 900 because we wanted to push the level of detail, action, the size of the city and the views you can experience as move around. What’s great about Sunset Overdrive is if you can see it, you can go there."
[/LTR]

[LTR]Sunset Overdrive Still 900p, 30fps Even After Extra CPU Boost[/LTR]
 

Mr. Worldwide

کاربر سایت
Feb 10, 2014
562
نام
Profesoer Charles Francis Xavier
متن خلاصه شده
سازنده های Assassin's Creed در یک ایمیلی در مورد 900p نسخه Xbox One به یک سایت توضیح دادند:"
بازی دارای وسعت زیاد و رندرینگ زیادی است در ماه گذشته چرا که 720p و 30 فریم بوده. بازی در 9 ماه پیش 9fps بوده و ماه هفته گذشته به 900p و 30 فریم دست پیدا کردیم. نسخه PS4 بازی دست ما نبوده که 1080p و 30 فریم باشه. ما با مایکروسافت در حال همکاری هستیم مایکروسافت به ما امکانات زیادی از جمله استفاده از CPU داده این هم نه یک بار نه دوباره. شما دارید درمورد 1 یا 2 فریم تفاوت در 2 کنسول صحبت می کنید. و قفل کردن فریم ریت بازی از طرف ما به خاطر بازخودر مردم یک تصمیم عاقلانه بوده ولی به نظر نمی رسد همه چیز در پایان کار همان باشد. اما اگر UBi میخواست اعضا تیم بهترین بازدهی را در هر کنسول بدست میاوردند. ما طراحی خود را از گرافیک شروع می کنیم و سخت ترین چیز برای ما رندر است چرا که ما باید همان بازدهی را در مراحل داشته باشیم درمورد NPCs بازی درست مثل بازی های قبلی شرکت بهینه شده است آن هم یک بهینه سازی برای کنسول های جدید.
Mordor دارای گیم پلی نسل بعدی است اما گرافیکی مانند Unity را ندارد.Vincent تهیه کننده بازی به ما گفت AI توسط CPU نه به صورت کامل محدود شده است. مایکروسافت و سونی خواستار گرافیک بهتر از این بازی بودند و این چیزی بود که ما انجام دادیم. من معتقد هستم 50% CPU به رندر و اطلاعات از پیش پردازش شده کمک می کند و اختصاص داده شده است و مورد ما مثل Unreal 4 است یعنی global illumination lighting. گرافیک بازی در نتجیه شگفت انگیز است با depth of field و افکت های نور که فراتر از بازیهای بازار است که حتی میتواند Infamous و سایر بازی ها را کنار بزند چرا که من فکر می کنم کل ساخت بازی در 50 گیگ به طور کامل جا می گیرد چرا که بلوری تا لبه پر می شود."

منبع:
Giant Bombcast - Giant Bombcast 10/14/2014 - Giant Bomb
Unofficial response from Assassin's Creed dev on 900p drama. Bombcast 10/14/2014 - NeoGAF
 

Abolfazl3007

کاربر سایت
Sep 11, 2007
1,986
نام
Abolfazl
TEW بازی بر روی PS4 روی 1920x768

چطور و چرا 800 * 1920 نیست حداقل ؟ فیلمهای 2:40:1 که اینجوریه !

یعنی نوارهای سیاه حتی از فیلمها هم بلند تره :|

بدم میاد از مسخره بازیا !! نصف صفحه رو باید از دست بدیم !!
 

just_p30

کاربر سایت
Apr 13, 2008
2,746
موضوع اینکه بعضی ها از نا آگاهی ملت استفاده میکنن و هرچی دلشون میخواد مینویسن یعنی خود طرف نمیدونه Boost هم یه جور Overclock حساب میشه فقط در نوع تغییر راندمان کاری تغییر ایجاد میکنه ؟ اگه نمیدونه چرا قاطع در موردش نظر میده ؟ به نظرم چرا خوبش هم میدونه یعنی نمیدونه هر کسی میتونه Boost کنه تفاوت ش در اینکه به صورت پویا این عمل با توجه به بار پردازشی انجام میشه و همون overclock حساب میشه فقط به نوع دیگه و هر کسی میتونه این کار بکنه ؟ خوب هم میدونه فقط این وسط این حرکت برای سونی خطر ناکه برای ماکروسافت نه جالبه یک چیزایی بعضی ها میگن آدم دلش میخواد سرش بکوبه تو دیوار انقدر که بقیه رو گوش مخملی فرض میکنن .
شما که خودت داری تایید می کنی اسمشون فرق داره :| آزاد کرد قسمتی از CPU میشه بوست ! ولی اینکه بیایم بیشتر از توان CPU کار بکشیم میشه اورکلاک ! ولی مایکروسافت قبلا" توضیح دادش که این قسمت رو
که خود تیم طراح XB1 میدونستن میتونن کلاک بیشتری روی GPU و CPU داشته باشن (نسبت به اعدادی که در ابتدا به بازیسازها گفتن که سعی کردن پایینترین مقدار ممکن باشه تا بعداً بازیسازها به مشکل بر نخورن، حتی پهنای باند eSRAM رو هم ماکزمیم 102GB/s پیشنهاد کرده بودن). بعد که چیپ کنسول به دستشون رسیده دیدن میتونن کلاک بالاتری داشته باشن و با آنالیز بازیهاشون کلاک CPU رو گذاشتن 1.75GHz و کلاک GPU رو گذاشتن 853MHz. حالا اینکه این کار رو باید بهش گفت اورکلاک یا نه رو دیگه من خیلی در جریانش نیستم.
ولی در مورد CPU کسنول PS4 هیچ اطلاعاتی هنوز به صورت دقیق منتشر نشده ، پس به صورت پیش فرض میشه اورکلاک ! و اورکلاک هم با آزاد کرد قسمتی از CPU خیلی خیلی فرق داره قضیش !
دیگه همینقدر زورم میرسه توضیح بدم :D

FYI تراکم پیکسل یکی از ویژگی های صفحه نمایش ـه. هیچ ربطی به رزولوشن و اینکه چنتا پیکسل داره پردازش میشه نداره.
- اون 10% که واسه کینکت رزرو شده بود و مایکروسافت چند وقت پیش با آپدیت XDK ازادش کرد واسه GPU بود نه CPU.
- در مورد بوست کردن و فرقش با اورکلاک، CPU ـیی که کلاک کاریش بطور استاندارد مثلاً تا 2 میتونه باشه، وقتی رو 1.5 داره کار میکنه بعد میاریش رو 1.75 میشه بوست! وقتی میبری بالای 2 میشه اورکلاک! اینا دیگه مفاهیم ساده ای هستن که نمیدونم چرا سعی میکنید خفن جلوه بدینشون واسه اینکه حرف خودتون رو به کرسی بنشونید.
ممنون از توضیح کاملت ، فکر کنم حالا که یک سونی فن این حرف رو زد قبول کنن :D
البته برای همین چون هیچ اطلاعاتی از CPU کنسول PS4 منتشر نشده حتی خوده 1.75 هم می تونه اورکلاک حساب بشه ! چون ما نمی دونم CPU ـش در چه حدی قدرت داره.یا به قول شما استاندارش چقدره !!!
 

vivanred

کاربر سایت
Oct 26, 2008
7,163
نام
Alireza
شما که خودت داری تایید می کنی اسمشون فرق داره :| آزاد کرد قسمتی از CPU میشه بوست ! ولی اینکه بیایم بیشتر از توان CPU کار بکشیم میشه اورکلاک ! ولی مایکروسافت قبلا" توضیح دادش که این قسمت رو

اسم چیکار داری چیزی برای آزادکردن وجود نداره همون Overclock فقط یه تفاوت وجود داره Overclock به صورت ثابت Boost به صورت پویا با توجه به بار پردازشی صورت میگیره و دائمی نیست .:| مشکل اینجاست شما یه چیزی خوندی درست درکش نکردی همین اصلا ما چیزی به اسم Boost کردن که آزادکردن چیزی باشه نداریم برای اینکه بار پردازشی پردازنده زیاد بشه ما فقط میتونیم clock زیاد کنیم که زمانی هستش که هر پالس 1 به پردازنده و بقیه قطعه های که با کلاک کار میکنن دستور انجام وظیفه میده و میده که یک 0 یا 1 داخل خودش راه بده همین به عبارت ساده بیان کردم وگرنه شما هیچ راهی نداری که بخوای جز این پردازنده داخل دستگاه چیزی داخلش آزاد کنی مگه اینکه یه Core یا چیزی به صورت نرم افزاری غیر فعال باشه فعال کنی که به این Boost نمیگن .;) Boost همون Overclock فقط به صورت پویا انجام میشه همین .;)
 

just_p30

کاربر سایت
Apr 13, 2008
2,746
اسم چیکار داری چیزی برای آزادکردن وجود نداره همون Overclock فقط یه تفاوت وجود داره Overclock به صورت ثابت Boost به صورت پویا با توجه به بار پردازشی صورت میگیره و دائمی نیست .:| مشکل اینجاست شما یه چیزی خوندی درست درکش نکردی همین اصلا ما چیزی به اسم Boost کردن که آزادکردن چیزی باشه نداریم برای اینکه بار پردازشی پردازنده زیاد بشه ما فقط میتونیم clock زیاد کنیم که زمانی هستش که هر پالس 1 به پردازنده و بقیه قطعه های که با کلاک کار میکنن دستور انجام وظیفه میده و میده که یک 0 یا 1 داخل خودش راه بده همین به عبارت ساده بیان کردم وگرنه شما هیچ راهی نداری که بخوای جز این پردازنده داخل دستگاه چیزی داخلش آزاد کنی مگه اینکه یه Core یا چیزی به صورت نرم افزاری غیر فعال باشه فعال کنی که به این Boost نمیگن .;) Boost همون Overclock فقط به صورت پویا انجام میشه همین .;)
خوب اصلا" من یک چیزی خوندم که نفهمیدم (گیریم درست !) کاری که مایکروسافت کرد بوست بود ، کاری که سونی می کنه با توجه به اینکه 1.6 هست و کسی هم اطلاعاتی ازش نداره و نمی دونیم چقدره قدرتش به صورت پیشفرض میشه Overclock !
شما که خودتم توی اسم باهاشون موافقی ! پس دیگه چرا این بحث آخه ؟!؟
 

DieDie

کاربر سایت
Feb 28, 2010
2,772
تراکم پیکسل = Pixel Density لزوما ربطی به رزولوشن صفحه نمایش ( PPI یا PPCM ) نداره Digital foundry هم تو مقاله هاش از همین واژه برای اندازه گیری حاصل ضرب طول و عرض پیکسلهاش استفاده میکنه مثلا :

Assuming that Ubisoft Montreal's definition of '792p' matches Respawn Entertainment's, Xbox One's framebuffer weighs in at around 77 per cent of the pixel density of the PS4's

Watch Dogs performance analysis • Eurogamer.net
 

vivanred

کاربر سایت
Oct 26, 2008
7,163
نام
Alireza


زین پس اگر خبری میذارید، حتما باید خلاصه از متن ترجمه بشه تا برای همگان قابل استفاده باشه.


خوب اصلا" من یک چیزی خوندم که نفهمیدم (گیریم درست !) کاری که مایکروسافت کرد بوست بود ، کاری که سونی می کنه با توجه به اینکه 1.6 هست و کسی هم اطلاعاتی ازش نداره و نمی دونیم چقدره قدرتش به صورت پیشفرض میشه Overclock !
شما که خودتم توی اسم باهاشون موافقی ! پس دیگه چرا این بحث آخه ؟!؟

اسم ماهیت یه موضوع عوض نمیکنه کارکرد یکیه نوع کاربرد فرق میکنه و چیزی نیست که شما چیزی آزاد کنی یا اینکه بتونی بیشتر بهره بگیری یا اینکه شما بتونی یکی دیگه نتونه حالا اون اسم هم برای مثال ما به در میگیم در آمریکای ها میگن door یا ... حالا همین در یا ضد سرقت یا ... هیچ فرقی در عملی که انجام میدن نمیکنه فقط نوع کارکرد هر کدام فرق میکنه حالا بازم این به معنی این نیست که برای کسی خطرناک باشه در ضد سرقتش برای یکی نباشه که در ضد سرقت بسازه .:|

مورد بعدی در صورتی که boots صورت گرفته باشه شما دیگه نمتونی Overclock کنی .;)
 
آخرین ویرایش:

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
واقعا عمدا این کارا رو میکنید یا چی؟ از دفعه بعد اگر خلاف نوشته بزرگ قرمز پست اول، خبری ارسال بشه تذکر نمیدم.
 

U n i t e d

کاربر سایت
Jun 4, 2013
5,232
نام
محمد
Why The Witcher 3 “needed” to be on PS4 | VG247

بطور خیلی خلاصه ، سازنده بازی ، CDPR گفته پورت نسخه قبلی روی x360 بسیار سخت بوده و علت اون رو تیم کوچیکشون ، محدودیت سخت افزاری و قابلیت های انحصاری برای نسخه PC دونسته و گفته الان روی کنسول های جدید و مخصوصا PS4 و با رفع مشکلات گذشته ، آماده عرضه یه بازی کاملا OW که هر دو جنبه Story , Sandbox پیوند میزنه ، هستند.علت تمایلشون به ساخت نسخه های کنسولی رو هم علاوه بر قدرتشون ، مخاطب های زیاد و جذابیت های این دو کسنول و مخصوصا PS4 عنوان کرده.در نهایت کاری که تیم سازنده با نسخه قبلی کرد(x360) رو کاملا غیر قابل باور توصیف کرده به خاطر اینکه با اینکه مجبور بودن خیلی از ویژگی های گرافیکی رو حذف کنند ، ولی باز هم یه گرافیک بسیار زیبا و ار برترین های کنسولی رو خلق کردند و الان با رفع محدودیت ها قصد دارند دوباره کار گرافیکی بزرگی رو تکرار کنن.

یک سری اطلاعات از بازی هم اومده درباره داستان و گیم پلی که این تاپیک جاش نیست.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر