اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
وقتی یه بازی رو روی 30 فریم لاک میکنن، یعنی فریم بازی نتونسته اکثر جاها در حد 50+ باشه که بشه با آنلاک کردنش و Cap گذاشتن براش یه فریم نسبتاً پایدار ارائه داد. بازی به احتمال زیاد اکثر جاها بین 30-40 نوسان داشته. اگه بیشتر جاها در حد 40-44 بود یا یه مقدار افکت و AA از بازی میزدن به بالای 50 میرسوندنش، یا به افکت های گرافیکی اضافه میکردن و اجازه میدادن فریم به 30-35 برسه که بازم برای لاک کردنش روی 30 مشکلی ایجاد نمیشه. یه نکته دیگه اینه که Shadow of Mordor هم چون برای فریمش Cap گذاشتن ممکنه خیلی جاها به بالاتر از 60 هم میتونسته برسه، اینو من و شما نمیدونیم. و این که معلوم نیست One هم همه جا دقیقاً 30 باشه و ممکنه زیر 30 هم بیاد. تا بررسی DF نیاد نمیشه چیزی گفت.

بازی TR درسته که کاملاً روی 60 لاک نیست، ولی اکثر جاها بین بالای 50ـه و اونجوری که شما میگی بین 40-50 نیست، درسته بعضی جاها تا 40 هم میاد، ولی بیشتر جاها بالای 50-55ـه.

در نهایت از این نظر که نمیشه دقیق مشخص کرد چقدر اختلاف قدرت وجود داره حرفتون درسته، باید هر دو کنسول فریمشون آنلاک بود تا میدیدیم هر کنسول چقدر توان داره، ولی وقتی یه بازی رو روی 30 فریم لاک میکنن و همون بازی رو روی یه کنسول دیگه 60 فریم میکنن و با رزولوشن بالاتر، فکر کنم خیلی واضحه که علتش چی بوده.

برای لاک کردن به مینیمم فریم ریت نگاه میکنن. وقتی شما بازی رو روی 30 فریم لاک میکنی و از 30 پایینتر نمیاد یعنی میانگین فریمش روی 40~ هست، بعضی وقتها بالاتر و بعضی وقتها پایینتر ولی مینیممش باید در حد 30 باشه و ماکزیممش هم میتونه تا 50+ بره بالا (بازی به بازی فرق داره و باید دید بازی چقدر پردازش نیاز داره و طراحی مراحل و جزئیاتش چقدر ساده یا پیچیده هستن). شما فیلم مقایسه TR رو ببینی مینیمم فریمش تا 30~ (مقدار دقیقش یادم نیست) میاد پایین و خود فریم هم بین 40-50 متغییر هست.

[LTR]
For the most part, on the PS4 we see frame-rates regularly fluctuating between 40-50fps depending on the complexity of the scene, with exploration in highly detailed areas with lots of effects responsible for the drop in performance.
[/LTR]

Next-Gen Face-Off: Tomb Raider Definitive Edition • Eurogamer.net

اگر در بررسی DF فیلم آنالیز SoM رو گذاشتن و ورژن PS4 برای مدت زمان طولانی روی 60 اجرا شد اون وقت میشه گفت فریمش در اکثر اوقات 60+ (بسته به مقدار دوامش بالای 60، میانگین فریمش قاعدتاً باید بیشتر باشه) هست ولی اگر بین 40-50 متغییر بود و مینیمم فریمش به 30 یا زیر 30 رسید اون موقع میشه مثل TR. همچین بازیهایی رو اگر بخوان با یک کیفیت ثابت و قابل قبول ارائه بدن روی 30 قفل میکنن. این پست رو بخونید از رهبر تیم برنامه نویسی Trials هست (sebbbi):

[LTR]
I have been programming many locked 60 fps console games.

If you want to reach locked 60 fps (target = never drop a single frame), your average frame rate would hover somewhere above 70 (if the fps wasn't locked). Never dropping more than 10 fps below your average fps (=16% drop) requires huge amount of quality assurance and testing.

It's worth noticing that since the unlocked average would be 70 fps, and the low is obviously 60 fps, reaching 80 fps is as common as dropping to 60 fps. In this particular case (80 fps situation) the 60 fps lock causes the GPU to idle 25% of the frame time. Obviously you could make the game 25% heavier to render (25% "better" graphics), but then the minimum frame rate of 60 fps would also become a minimum frame rate of 45 fps... It would judder and tear like crazy

Dynamic image quality scaling is a good way to solve this problem. Many developers have been researching methods to achieve nice looking seamless scaling, allowing the GPU to be fully utilized at all times (better looking graphics), while never dropping frames from your target. I hope these kind of techniques become more common in the future.
[/LTR]

Beyond3D Forum - View Single Post - Dynamic resolution on XB1

همین حالت رو بخواید برای بازی 30 فریمی رعایت کنید میشه مینیمم 30، میانگین 40~ و ماکزیمم 50 فریم. البته این قضیه میتونه بازی به بازی فرق داشته باشه چون در یک بازی ممکنه پتانسیل بوجود اومدن صحنه‌های شلوغ و پردازش فیزیک اجسام و ... بصورت ناگهانی و افت فریم ناشی از اونها زیاد باشه و در یک بازی دیگه ممکنه محیطها خلوت تر باشن و تغییرات ناگهانی زیادی در محیط وجود نداشته باشن بنابراین، این بازه میتونه کوچکتر باشه چون بازی قابل پیشبینی‌تر هست. در هر صورت برای یک بازی که با فریم ثابت اجرا میشه (30 یا 60 فریم) این بدترین حالته که مهمه نه بهترین حالت یا فریم میانگین. اون صحبتی هم که کردید در مورد کم کردن از محتوای پردازشی بازی و اضافه کردن به فریم و ... هم بستگی داره به خواست بازیساز. ممکنه یک بازیساز بخواد بازیش از نظر محتوا روی هر دو کنسول کاملاً برابر باشه (مثل Metro) و رزلوشن/فریم-ریت رو تغییر میده و یسری بازیسازها هم تکنیکهایی رو که استفاده کردن روی دوتا کنسول کم و زیاد میکنن (مثل NFS:R یا WD) تا فریم/رزلوشن یکسانی رو ارائه بدن. این دیگه بستگی به خواست بازیساز و اولویتهاش داره.

حالا عجله‌ای هم نیست، بررسی این بازی هم تا چند روز دیگه بیرون میاد و البته بازیهای مهمتر از این هم (از نظر قدرت برنامه نویسی استدیوهای مختلف و مدرن/قدیمی بودن انجین و ...) آخر 2014 و اوایل 2015 عرضه میشن و مقایسه‌های زیادی برای انجام دادن در دسترس خواهند بود. این بحثی نیست که بخوایم الان روش وقت بذاریم. ;)
 

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,525
نام
محمد
محمد جان بله رفتی درستش کردی بعدم برو ببین این تغییری که دادی وجود داره بابا این تاپیک ها ناظر دارن برای مثال من خودم همن کار چندین سال پیش تست کردم که چیکار کردم یه خط به بخش برنامه نویسی C# اضافه کردم که یه توضیح اضافه کنم بعدم موضوع بر گشت به مدل قبلی بعدم هم ایمیل گرفتم گفته باید برای ویرایش مطلب با ناظر هماهنگی صورت بگیره .;)

اگه کسی توی ویکی کاربر فعّال یا مدیر بوده باشه میدونه که اصلاً اونجوریا که فکر میکنید نیست و خیلی سریع تغییرات توسط افراد چک میشن. توی صفحه تغییرات اخیر، کوچکترین ویرایشی مشخصه و مدیرا سریع چک میکنن که ویرایش با منبع بوده یا نه.
توی ویکی انگلیسی و یه صفحه معروفی مثل IGN خیلی بعیده یه نوشته اشتباه بیشتر از 10-15 دقیقه دووم بیاره :D
نرفتم که از خودم مطلب اضافه کنم :D یادم رفت لینک صحیح رو بزارم که الان میزارم. منظورم مطالب درست بود، نه اینکه یکی بره الکی دستکاری کنه. اون مطلب Sniper Elite 3 اشتباه بود و دیدید که مطلب اشتباه هم توی اینجور لیست ها وجود داره :D
 

Yagami

کاربر سایت
Mar 27, 2014
207
اگه کسی توی ویکی کاربر فعّال یا مدیر بوده باشه میدونه که اصلاً اونجوریا که فکر میکنید نیست و خیلی سریع تغییرات توسط افراد چک میشن. توی صفحه تغییرات اخیر، کوچکترین ویرایشی مشخصه و مدیرا سریع چک میکنن که ویرایش با منبع بوده یا نه.
توی ویکی انگلیسی و یه صفحه معروفی مثل IGN خیلی بعیده یه نوشته اشتباه بیشتر از 10-15 دقیقه دووم بیاره :D

این لیست ign که منبع خیلی از نوشته هاش gamepur هست که اونم که میری چک میکنی میخوره به همچین فاجعه ای که یه کاربری به اسم tidux تو تویترش اومده یه حرفی زده:

Dev Facing Problems In CoD: Advanced Warfare Xbox One Development, Resolutiongate? Bigger PS4 Exclusive Teased

الان من رفتم رزولوشن بازی witcher 3 که منبعش gamepur به نقل از یکی از همین تویترها بود ادیت کردم به جاش لینک gamespot رو که تاریخشم جدیدتر هست و حرف خود سازنده هست گذاشتم که قائدتا باید همه قبول داشته باشن دیگه:

Witcher 3 Dev Responds to Report That Game May Not Run In 1080p on PS4, Xbox One


Witcher 3 Dev Responds to Report That Game May Not Run In 1080p on PS4, Xbox One - GameSpot

فعلا نتیجه شد این:

tnl1i0ghyvhf0majkp45.jpg
 

LBJ4Ever

FedExpress
کاربر سایت
Apr 11, 2011
6,289
نام
Afshin
برای لاک کردن به مینیمم فریم ریت نگاه میکنن. وقتی شما بازی رو روی 30 فریم لاک میکنی و از 30 پایینتر نمیاد یعنی میانگین فریمش روی 40~ هست،

آقا خیلی طولانی بود نتونستم بخونم، شرمنده :D

ولی این تیکه که گفتید درست نیست. این که بازی روی 30 فریم لاک بوده یعنی میانگین 40 بوده بالکل غلط و اشتباهه. وقتی شما در مورد یه بازی کنسولی حرف میزنی، موضوع به این سادگیا نیست. بعضی وقتا هدف رو میذارن سر یه فریم مشخص، مثلاً 30 فریم، بعد میان جزئیات گرافیکی بازی رو در حدی میرسونن که فریم بازی کمتر از 30 نیاد، بعد واسه فریم Cap میذارن و روی 30 فریم قفل میشه. اما این که اگه آنلاک کنن چقدر فریم میداده رو نه من میدونم و نه شما، فقط خود سازنده میدونه.
این قضیه برای تمام بازیهایی که فریم لاک دارن صادقه. اما میشه گفت وقتی سازنده 30 فریم قفل میکنه، یعنی حتی نزدیک هم نشده به اون چیزی که برای تجربه 60 فریم لازمه. شما شک نکن اگه میتونستن بازی رو در همه جا به گفته شما بین 40-44 حفظ کنن، خیلی راحت با سبک تر کردن AA و یا کمی کمتر کردن رزولوشن میتونستن این فریم رو به 50+ برسونن و فریم رو آنلاک کن با Capـه 60. مثل نسخه PS4. حالا نسخه One هم مشکل کمتر بودن رزولوشن داره، هم این که از نظر فریم مطمئنن اوضاعش در مقایسه با نسخه PS4 خوب نبوده که ترجیح دادن روی 30 قفل کنن. الان کسایی که بازی رو برای 4 تجربه کردن میگن خیلی روونه و واضحه که اکثر جاها بالای 50ـه.

در کل دیدگاهتون در مورد این حدس و تخمین میانگین فریم اشتباهه.
 
آخرین ویرایش:

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
LBJ4Ever@
فکر نمیکنم درست باشه یک بخش از یک نوشته رو جدا کنید و در موردش نظر بدید. بهتر بود کل متن رو میخوندید و اگر مشکلی داشت بهش اشاره میکردید. در هر صورت وقتی شما پستهای بنده رو نمیخونید دیگه فکر نمیکنم دلیلی برای پاسخ دادن به پست شما وجود داشته باشه.
 

vivanred

کاربر سایت
Oct 26, 2008
7,163
نام
Alireza
نرفتم که از خودم مطلب اضافه کنم :D یادم رفت لینک صحیح رو بزارم که الان میزارم. منظورم مطالب درست بود، نه اینکه یکی بره الکی دستکاری کنه. اون مطلب Sniper Elite 3 اشتباه بود و دیدید که مطلب اشتباه هم توی اینجور لیست ها وجود داره :D

منم الکی دست کاری نکرده بودم بلکه یه بخش از توضیح برای بخش C# خیلی گنگ توضیح داده شده بود منم یکم شفاف ترش کردم همین.;)
 

vivaz360

کاربر سایت
Jul 4, 2011
663
نام
حسین

« Lions Gate »

کاربر سایت
Aug 9, 2014
444
نام
سام
یه کاربر دیگه که دوتا نسخه رو داشته یه مقایسه انجام داده ولی متاسفانه ویدئو رو فقط تو یوتیوب آپلود کرده.

https://www.youtube.com/watch?v=hhsXzW_4Oew&app=desktop
کامنت اول بهترین جواب برای این ویدیو بود
Serious question is this a troll video? the PS4 brightness looks high as hell I have the game it doesn't look washed out like in this video it looks like last gen it this vid

درکل مقایسه بیخودی هست . فقط اومده رکورد کرده گذاشته تو یوتوب . خیلی بعیده بازی از نظر ویژوال تفاوت زیادی داشته باشن .اخرش دیگه میشه اختلاف رزولوشن و فریم ریت
 

Mr. Worldwide

کاربر سایت
Feb 10, 2014
562
نام
Profesoer Charles Francis Xavier
عنوان CastleStorm: Definitive Edition Sieges در رزولیشن 1080p در هردو کنسول PS4 و Xbox One اجرا میشه که دارای بهبود تکسچرها و مدل شخصیت ها است و 2 DLC بازی یعنی “From Outcast to Savior” و “Warrior Queen” را در داخل خودش داره.
as well as both DLC packs, “From Outcast to Savior” and “Warrior Queen”. It also includes 1080p resolution on both PS4 and Xbox One, improved textures and character models
CastleStorm: Definitive Edition Sieges Xbox One & PS4 This Week |

...
سازنده های 90s Arcade Racer درمورد نسخه Wii U بازی گفتند:
کیفیت تصویر و میزان بودن نرخ فریم ریت اولیشون است و گفتند نسخه Wii U بازی در 60fps و رزولیشن 720p با افکت ها و قابلیت های 4xMSAA و FXAA با یک تصویر روشن و زیبا مانند کریستال اجرا می شود.
Fidelity, image quality and a smooth framerate are our priorities. Detractors note, Wii U is proving very capable of running the game at 60fps at 720p with 4xMSAA and FXAA resulting in a crystal clear image. It’s simply beautiful.
http://blog.nicalis.com/2014/02/update-90s-arcade-racer-and-wii-u/
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر