اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

  • Thread starter Thread starter FaRd!N
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:
Fast Racing Neo جدیدترین عنوان Shin'en که به صورت اختصاصی در حال ساخت بر روی Wii U هست به صورت 720P و 60 فریم اجرا می شه.
بازی هم از افکت های post processing مثل Cinematic Tonemapping, Motionblur, SSAO, HDR Bloom, Atmospheric Scattering, Godrays etc استفاده می کنه.
720p, 60FPS confirmed for FAST Racing Neo - Nintendo Everything
-----------------
سازنده های Project CARS هم در مورد نسخه ی Wii U گفتن:
"همانطور که انتظار می رفت,تعدادی موانع قابل توجه بود که ما باید از آن ها عبور می کردیم.
اما حقیقت این است که ما می توانیم,آب هوا,چرخه زمانی و تعداد قابل توجهی ماشین در یک صحنه داشته باشیم.
در حقیقت,این واقعاً امیدوار کننده است."
قبلا اعلام شد که بازی به صورت 30 فریم و 720 اجرا می شه اما به نظر می رسه با توجه به این که حرفی از این موضوع نزدن,تغییر کرده باشه.
Slightly Mad experienced "significant hurdles" in bringing Project CARS to Wii U - Nintendo Everything
 
ظاهرا بازی Middle-earth: Shadow Of Mordor هم اینطور که بوش میاد قراره 900p با فریم ۳۰ روی xbox one اجرا بشه و در ps4 با 1080 p و فریم ۶۰ unlock

خبر اشاره کرده با وجودی که این بازی روی ps4 خیلی روان و مثل یک بازی نسل جدید در 1080p و ۶۰ فریم unlock اجرا میشه ولی روی xbox one بر اساس گزارشاتی که توسط کسانی که بازی به دستشون رسیده ظاهرا بصورت 720 p و 900p و ۳۰ فریم اجرا میشه که تعداد کسانی که 900 p رو اعلام کردن بیشتره ولی هیچ کس بالاتر از 900 p گزارشی نداده

Does Shadow of Mordor Run at 720p/30fps on Xbox One? | Hardcore Gamer

ااگه صحت داشته باشه مشکل انجین تو این بازی منتفی و مشکل جایی دیگس

این خبر بر اساس مشاهدات یسری کاربر بدون ابزاری خاص برای سنجش رزلوشن و فریم ریت هست (یسری میگن 900p هست و یک عده کمتر میگن 720p). بعید نیست که نسخه XB1 روی 900p و فریم لاک شده روی 30fps اجرا بشه و نسخه PS4 روی 1080p و فریم آنلاک (آنلاک 60 معنی نداره، آخرین نمونه از اینجور بازیها TR بود که روی PS4 بین 50-40 اجرا میشد). شما برای اینکه فریم Lock داشته باشید بازیتون حتماً باید با فریمی بالاتر از فریم مورد نظرتون (اینجا 30fps) اجرا بشه. برای بازی 60 فریم شما باید بازیتون روی 70+ fps اجرا بشه (که ممکنه تا 80fps هم در بعضی جاها بالا بره ولی پایینترین حدش از 60 پایینتر نیاد یا حدود همون 60 باشه) و این حالت برای بازی 30 فریم هم چیزی حدود 40-44 فریم (یکم بالاتر یا پایینتر) هست.

بنابراین مقایسه فریم لاک 30 روی XB1 و آنلاک روی PS4 مقایسه خوبی نیست چون XB1 هم در بیشتر مواقع بالای 30fps اجرا میشه. اگر دقت کرده باشید برای خیلی از این بازیها در نهایت یک آپشن برای لاک کردن فریم روی 30fps بیرون میاد (برای نسخه PS4). باید صبر کرد تا مقایسه DF بیاد تا بهتر بشه نظر داد. اما در نهایت این مقایسه‌ها چیزی رو در خصوص تفاوت سخت افزاری دو کنسول تغییر نمیده. این تفاوت سر جای خودش هست نه بیشتر میشه و نه کمتر اما در این بین بازیها و بازیسازهای متفاوت هستن که بعضاً باعث میشن این تفاوت بیشتر یا کمتر از اون چیزی که هست بنظر برسه. ضمن اینکه در مورد استفاده این بازی از آخرین SDK XB1 هم خبری در دست نیست (که خودش میتونه تعیین کننده باشه برای همچین بحثهایی).
 
اینم لیست تقریبا آپدیت شده ign درباره مقایسه رزولوشن و فریم دو کنسول :

09497546641641770579.jpg


 
آخرین ویرایش:
اون لیست ign که wiki هست یعنی همه میتونن برن ادیتش کنن.
انجین shadow of mordor اسمش lith tech هست آخرین آپدیتش برای سال 2005 بوده که با dx 9 اصلاحش کردن تا همین الانم دارن با همون انجین بازی میسازن خود مایکروسافت چند وقت قبل گفته بود تا وقتی که سازنده ها از تکنیکای جدید استفاده نکنن با xo مشکل پیدا میکنن.
 
اون لیست ign که wiki هست یعنی همه میتونن برن ادیتش کنن.
انجین shadow of mordor اسمش lith tech هست آخرین آپدیتش برای سال 2005 بوده که با dx 9 اصلاحش کردن تا همین الانم دارن با همون انجین بازی میسازن خود مایکروسافت چند وقت قبل گفته بود تا وقتی که سازنده ها از تکنیکای جدید استفاده نکنن با xo مشکل پیدا میکنن.

البته فکر نکنم IGN اجازه بده یکی خود سر بره دست کاری پیج رو. اینطوری هم خر تو خر نیست ویکی. همه چی چک میشه.
 
البته فکر نکنم IGN اجازه بده یکی خود سر بره دست کاری پیج رو. اینطوری هم خر تو خر نیست ویکی. همه چی چک میشه.

یک نگاه به لینکهای همین بازی مذکور (shadow of mordor) بندازی برای XB1 از فرومهای VGchartz سر در میاری و اگر روی دیگری کلیک کنی از پیج رسمی نسخه PS4 بازی در IGN (که هیچ چیز مربوطی درش دیده نمیشه) سر در خواهی آورد.
 
یک نگاه به لینکهای همین بازی مذکور (shadow of mordor) بندازی برای XB1 از فرومهای VGchartz سر در میاری و اگر روی دیگری کلیک کنی از پیج رسمی نسخه PS4 بازی در IGN (که هیچ چیز مربوطی درش دیده نمیشه) سر در خواهی آورد.

لیست طبق شایعات هم آپدیت میشه و بعدش که درستش اومد باز هم آپدیت میشه به اطلاعات جدید.
 
یه بابایی Shadow of Mordor‘s رو با تنظیمات ماکسیموم تو PC اجرا کرده (مدل سیستمش در پایین) تو in-game بازی به طور متوسط 73 فریم داره و در بالاترین حالت روی 378 فریم هم میرسه! در در برخی جاها هر از گاهی فریم تا 42 هم افت میکنه.

Intel i5 2500K@4.4, GeForce GTX 970 Twin FROZR V with FoceWare 344.11 WHQL drivers, 8 GB Corsair Vengeance 1600 MHz

ویدیوی بازی teoKrazia
 
این خبر بر اساس مشاهدات یسری کاربر بدون ابزاری خاص برای سنجش رزلوشن و فریم ریت هست (یسری میگن 900p هست و یک عده کمتر میگن 720p). بعید نیست که نسخه XB1 روی 900p و فریم لاک شده روی 30fps اجرا بشه و نسخه PS4 روی 1080p و فریم آنلاک (آنلاک 60 معنی نداره، آخرین نمونه از اینجور بازیها TR بود که روی PS4 بین 50-40 اجرا میشد). شما برای اینکه فریم Lock داشته باشید بازیتون حتماً باید با فریمی بالاتر از فریم مورد نظرتون (اینجا 30fps) اجرا بشه. برای بازی 60 فریم شما باید بازیتون روی 70+ fps اجرا بشه (که ممکنه تا 80fps هم در بعضی جاها بالا بره ولی پایینترین حدش از 60 پایینتر نیاد یا حدود همون 60 باشه) و این حالت برای بازی 30 فریم هم چیزی حدود 40-44 فریم (یکم بالاتر یا پایینتر) هست.

بنابراین مقایسه فریم لاک 30 روی XB1 و آنلاک روی PS4 مقایسه خوبی نیست چون XB1 هم در بیشتر مواقع بالای 30fps اجرا میشه. اگر دقت کرده باشید برای خیلی از این بازیها در نهایت یک آپشن برای لاک کردن فریم روی 30fps بیرون میاد (برای نسخه PS4). باید صبر کرد تا مقایسه DF بیاد تا بهتر بشه نظر داد. اما در نهایت این مقایسه‌ها چیزی رو در خصوص تفاوت سخت افزاری دو کنسول تغییر نمیده. این تفاوت سر جای خودش هست نه بیشتر میشه و نه کمتر اما در این بین بازیها و بازیسازهای متفاوت هستن که بعضاً باعث میشن این تفاوت بیشتر یا کمتر از اون چیزی که هست بنظر برسه. ضمن اینکه در مورد استفاده این بازی از آخرین SDK XB1 هم خبری در دست نیست (که خودش میتونه تعیین کننده باشه برای همچین بحثهایی).

وقتی یه بازی رو روی 30 فریم لاک میکنن، یعنی فریم بازی نتونسته اکثر جاها در حد 50+ باشه که بشه با آنلاک کردنش و Cap گذاشتن براش یه فریم نسبتاً پایدار ارائه داد. بازی به احتمال زیاد اکثر جاها بین 30-40 نوسان داشته. اگه بیشتر جاها در حد 40-44 بود یا یه مقدار افکت و AA از بازی میزدن به بالای 50 میرسوندنش، یا به افکت های گرافیکی اضافه میکردن و اجازه میدادن فریم به 30-35 برسه که بازم برای لاک کردنش روی 30 مشکلی ایجاد نمیشه. یه نکته دیگه اینه که Shadow of Mordor هم چون برای فریمش Cap گذاشتن ممکنه خیلی جاها به بالاتر از 60 هم میتونسته برسه، اینو من و شما نمیدونیم. و این که معلوم نیست One هم همه جا دقیقاً 30 باشه و ممکنه زیر 30 هم بیاد. تا بررسی DF نیاد نمیشه چیزی گفت.

بازی TR درسته که کاملاً روی 60 لاک نیست، ولی اکثر جاها بین بالای 50ـه و اونجوری که شما میگی بین 40-50 نیست، درسته بعضی جاها تا 40 هم میاد، ولی بیشتر جاها بالای 50-55ـه.

در نهایت از این نظر که نمیشه دقیق مشخص کرد چقدر اختلاف قدرت وجود داره حرفتون درسته، باید هر دو کنسول فریمشون آنلاک بود تا میدیدیم هر کنسول چقدر توان داره، ولی وقتی یه بازی رو روی 30 فریم لاک میکنن و همون بازی رو روی یه کنسول دیگه 60 فریم میکنن و با رزولوشن بالاتر، فکر کنم خیلی واضحه که علتش چی بوده.
 
آخرین ویرایش:
این لیست IGN رو به راحتی میشه آپدیت کرد و هیچ کار خاصی هم نداره. به نظرم فقط وقتی باید آپدیت بشه که اطلاعات رسمی بیاد نه شایعه. به هر حال آپدیت کردن اون لیست به عهده کاربرهای عادی هست :دی
 
این لیست IGN رو به راحتی میشه آپدیت کرد و هیچ کار خاصی هم نداره. به نظرم فقط وقتی باید آپدیت بشه که اطلاعات رسمی بیاد نه شایعه. به هر حال آپدیت کردن اون لیست به عهده کاربرهای عادی هست :دی

آخرش چی ممد؟ :دی
بالاخره که DF بازی رو تحلیل میکنه و مشخص میشه بازی 1080p نیست و فریم هم روی 30 قفله :دی
 
آخرش چی ممد؟ :دی
بالاخره که DF بازی رو تحلیل میکنه و مشخص میشه بازی 1080p نیست و فریم هم روی 30 قفله :دی
چه ربطی داره؟ اصلا من بحثی سر این قضایا ندارم :دی مثلا Sniper Elite 3 رو زده 30 فریم که خب اسما 60 فریم هست و همیشه هم بالای 30 فریم میده تو نسخه X1 که الان واسه اینکه تست کنم ادیت کردن لیست راحت هست یا نه رفتم درستش کردم :دی وگرنه این بازی هایی که سازنده قبل از عرضه در موردش حرف نمیزنن مسلما یه مشکلی داره که چیزی نمیگن :دی
 
چه ربطی داره؟ اصلا من بحثی سر این قضایا ندارم :دی مثلا Sniper Elite 3 رو زده 30 فریم که خب اسما 60 فریم هست و همیشه هم بالای 30 فریم میده تو نسخه X1 که الان واسه اینکه تست کنم ادیت کردن لیست راحت هست یا نه رفتم درستش کردم :دی وگرنه این بازی هایی که سازنده قبل از عرضه در موردش حرف نمیزنن مسلما یه مشکلی داره که چیزی نمیگن :دی

محمد جان بله رفتی درستش کردی بعدم برو ببین این تغییری که دادی وجود داره بابا این تاپیک ها ناظر دارن برای مثال من خودم همن کار چندین سال پیش تست کردم که چیکار کردم یه خط به بخش برنامه نویسی C# اضافه کردم که یه توضیح اضافه کنم بعدم موضوع بر گشت به مدل قبلی بعدم هم ایمیل گرفتم گفته باید برای ویرایش مطلب با ناظر هماهنگی صورت بگیره .;)
 
اگه کسی توی ویکی کاربر فعّال یا مدیر بوده باشه میدونه که اصلاً اونجوریا که فکر میکنید نیست و خیلی سریع تغییرات توسط افراد چک میشن. توی صفحه تغییرات اخیر، کوچکترین ویرایشی مشخصه و مدیرا سریع چک میکنن که ویرایش با منبع بوده یا نه.
توی ویکی انگلیسی و یه صفحه معروفی مثل IGN خیلی بعیده یه نوشته اشتباه بیشتر از 10-15 دقیقه دووم بیاره :دی
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or