اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:

alimx360

کاربر سایت
Jul 13, 2008
438
نام
ali
نظر شخصی من این هست که وقتی gzرو با اون گرافیک دیدم مطمئن بودم که یه مشکل توی fox engineهست و حالا مطمئن شدم بابا بی خیال pes 720روی وان در حد ps3 . lol
 

Dreadlord

کاربر سایت
Apr 8, 2008
18,102
یجوری میگین کونامی ساکس و این حرفا انگار فقط بازیهای کونامی روی XO رزولوشن پایین دارن
دقیقا فقط بازیهای کونامی تفاوت بازیهاش بین دو نسخه 720 و 1080 ـه. البته به جز CoD: Ghosts که اونم تو نسخه امسالش ظاهرا به این شکل نیست. دیگه فکر میکنم کیفیت تقریبا برابر انحصاری معنوی (Destiny) نشون میده مشکل از انجین کونامی ـه...:D
 

Daemonis

Run Baby Run
کاربر سایت
Jan 3, 2009
7,028
نام
محمد امین
ماکرو باید یه تیم تکنیکی تشکیل بده و بفرسته به استودیوهای در حال فعالیت تا بازیا رو هم سطح سازی بکنن :D
 

HalfLife G

کاربر سایت
Feb 21, 2009
3,764
نام
مراد حلیمی
ماکرو باید یه تیم تکنیکی تشکیل بده و بفرسته به استودیوهای در حال فعالیت تا بازیا رو هم سطح سازی بکنن :D
مايكرو دقيقا به مشكل نسل قبل سوني تو ps3 دچار شده با اين فرق كه نسل قبل درسته ps3 پيچيده بود ولي از رقيبش ضعيفتر نبود ولي اينجا علاوه بر پيچيدگي كمي ضعيفتر هم هست
و اين باعث ميشه استوديوي سازنده بازده خيلي كمتري بگيره و فاصله بيشتر از دلتاي قدرت دو كنسول بشه(٩٠ درصد استوديوها هم كه حس و حال ندارن بشينن بازيشونو از لحاظ كيفي تا حد توان رو دو كنسول سينك كنن:d)

.
 

END_BOY

Tonight Is The Night
کاربر سایت
Sep 17, 2006
2,134
نام
یاسر
Project Cars shooting for 1080p 60fps on both Xbox One and PS4

While earlier builds of the racing game were running well below 60fps, the build shown at EGX last week hits the target on both consoles - although there's still a little work to do to get the Xbox One version's resolution running in parity with the PS4 version's

On Xbox One it's not quite 1080p at the moment," Slightly Mad Studios' Andy Tudor told Eurogamer at EGX 2014. "But it's not representative of the final quality. We're still aiming to get there
 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
مايكرو دقيقا به مشكل نسل قبل سوني تو ps3 دچار شده با اين فرق كه نسل قبل درسته ps3 پيچيده بود ولي از رقيبش ضعيفتر نبود ولي اينجا علاوه بر پيچيدگي كمي ضعيفتر هم هست
و اين باعث ميشه استوديوي سازنده بازده خيلي كمتري بگيره و فاصله بيشتر از دلتاي قدرت دو كنسول بشه(٩٠ درصد استوديوها هم كه حس و حال ندارن بشينن بازيشونو از لحاظ كيفي تا حد توان رو دو كنسول سينك كنن:d)

.

پیچیدگی XB1 اصلاً در حد PS3 نیست (شما اینجوری فرض کن: PS4>XB1>>>360>>>PS3) و نکته اصلی این هست که اگر بازیسازها برای ورژن XB1 بهینه‌سازی‌هایی انجام بدن در نهایت همون بهینه‌سازیها به نفع PC و PS4 هم تموم میشه (بر خلاف PS3). شما تفاوت بین دست و پنجه نرم کردن با مدیریت دیتاها روی دو تا مموری 256MBـی، پهنای باندشون و همینطور سر و کله زدن با Cell چند هسته‌ای (در ابتدای نسل 7) رو با جا دادن فریم بافر در 32MB یکی فرض نکن. اونم با کلی تکنیک و روش شناخته شده که برای دور زدن این محدودیت ابداع شده و میشه (بدون در نظر گرفتن سایر قابلیتهایی که روی سخت‌افزارهای نسل جدید وجود دارن و میشه ازشون کمک گرفت).

البته یسری از اختلافهای اول این نسل بر میگرده به آماده نبودن API مخصوص XB1 و آماده بودن APIـه PS4 ماهها قبل از عرضه. مایکروسافت یکی دو ماه بعد E3 اعلام کرده که تازه یک درایور (به اسم Mono) رو برای XB1 آماده کرده که اون هم طبق گفته‌های سازنده Metro بر اساس DX11 بوده و خیلی از افت فریمها و ... ناشی از همین مسأله بوده. حتی همون آپدیت June هم که دم E3 2014 خیلی سر و صدا کرد و همه میگفتن بخاطر کنار گذاشته شدن کینکت قدرت کنسول رو بیشتر میکنه در واقع بخاطر قابلیتهای جدید API که به کنسول اضافه کرده بودن باعث شده یسری بازیها پرفورمنس بهتری داشته باشن (میتونید نظر Bungie رو در اینباره بخونید) و حتی همین API هم که یسری اضافات رو نسبت به DX11 داره و دسترسی سطح پایینتر رو برای بازیسازها مهیا میکنه هنوز در حد DX12 نیست و خود DX12 هم از زمان معرفیش در GDC 2014 تا معرفی چند روز پیش GPU جدید انویدیا دچار تغییر و تحولات جدیدی شده که نشون میده هم XDK XB1 و هم DX12 هنوز به یک چارچوب ثابت و استیبل نرسیدن و من فکر میکنم تازه انتهای نیمه اول سال 2015 بشه گفت XB1 دارای یک APIـه Low level استیبل هست. در واقع چندسال پیش لیست محصولات مایکروسافت و زمان عرضشون لیک شد که در اون به آپدیت نرم افزاری بزرگ برای کنسول نسل بعدیشون اشاره شده بود. الان همه میدونیم که سیستم عامل و API XB1 در اواسط سال بعد با عرضه Windows 9/TH و DX12 دچار تغییر و تحولاتی خواهند شد.

اما با این وجود همین تغییرات موقتی هم که دارن در SDK/XDK کنسول میدن (تیم DX داره DX12 رو روی XB1 مدلسازی/آزمایش میکنه) باعث شده یسری بازیها بهتر از چیزی که ازشون انتظار میرفت روی XB1 اجرا بشن.
 

VECT0R

کاربر سایت
Jun 8, 2011
988
ظاهرا بازی Middle-earth: Shadow Of Mordor هم اینطور که بوش میاد قراره 900p با فریم ۳۰ روی xbox one اجرا بشه و در ps4 با 1080 p و فریم ۶۰ unlock

خبر اشاره کرده با وجودی که این بازی روی ps4 خیلی روان و مثل یک بازی نسل جدید در 1080p و ۶۰ فریم unlock اجرا میشه ولی روی xbox one بر اساس گزارشاتی که توسط کسانی که بازی به دستشون رسیده ظاهرا بصورت 720 p و 900p و ۳۰ فریم اجرا میشه که تعداد کسانی که 900 p رو اعلام کردن بیشتره ولی هیچ کس بالاتر از 900 p گزارشی نداده

Does Shadow of Mordor Run at 720p/30fps on Xbox One? | Hardcore Gamer

ااگه صحت داشته باشه مشکل انجین تو این بازی منتفی و مشکل جایی دیگس
 
آخرین ویرایش:

arash1996

کاربر سایت
May 17, 2012
1,479
نام
آرش

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
این آخرین اخطاریه که در مورد ترجمه مطالب به بعضی از کاربرها میدم. خواهشن یه خلاصه کوچیکی از متنی که قرار میدید رو ترجمه کنید و الا پستتون پاک میشه.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر