اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:

PoPEye

کاربر سایت
Jul 5, 2014
626
نام
ایمان
Sunset Overdrive runs at 30 fps/900p

"What happened for developers not using the Kinect is that there was a slight boost in CPU power that we got to take advantage of. This game really does push the limits when it comes to the number of enemies on screen, so it was useful for us to have more CPU juice to help with physics, navigation and AI. We’re running at 900p and 30 fps native. This is a game with a lot on the screen and we made the choice to be at 900 because we wanted to push the level of detail, action, the size of the city and the views you can experience as move around. What’s great about Sunset Overdrive is if you can see it, you can go there."
 

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
به نوشته پست اول تاپیک نگاه میکنید؟ خواهشن اون نوشته رو به جا بیارید یا مجبور میشم پست ها رو پاک کنم. مرسی.
 

SPILL

کاربر سایت
May 20, 2013
2,239
نام
HESAM
اشاره کرده که این قدرتی که از حذف کینکت برای Cpu به دست آوردند برای بازی مفید بوده. و اینکه بازی 1080 و 30 فریم هستش.

علت اینکه اونها 900p رو برای این بازی انتخاب کردن، اضافه کردن به جزییات بازی، اکشن تر شدن و بزرگ تر شدن سایز شهر بوده.
 

DieDie

کاربر سایت
Feb 28, 2010
2,772
به گفته یوبی سافت تفاوت بین نسخه 360 و One در بازی The Crew "عظیم" خواهد بود.

'The Crew' on Xbox One vs. Xbox 360 has 'huge differences' says Ubisoft


http://www.examiner.com/article/the-crew-on-xbox-one-vs-xbox-360-has-huge-differences-says-ubisoft
 

LBJ4Ever

FedExpress
کاربر سایت
Apr 11, 2011
6,289
نام
Afshin
"What happened for developers not using the Kinect is that there was a slight boost in CPU power that we got to take advantage of. This game really does push the limits when it comes to the number of enemies on screen, so it was useful for us to have more CPU juice to help with physics, navigation and AI. We’re running at 900p and 30 fps native. This is a game with a lot on the screen and we made the choice to be at 900 because we wanted to push the level of detail, action, the size of the city and the views you can experience as move around. What’s great about Sunset Overdrive is if you can see it, you can go there."


عدم استفاده از کینکت باعث شد تا سازنده ها بتونن یه مقدار قدرت بیشتر از CPU در اختیار داشته باشن و ما باید از این قدرت اضافه استفاده کنیم. با توجه به این که این بازی از نظر تعداد دشمنان توی صحنه تا جای ممکن از قدرت One استفاده میکنه، بهتر بود که از این قدرت اضافه CPU برای بهتر شدن فیزیک و هوش مصنوعی و ... استفاده شه. ما بازی رو در رزولوشن 900p و 30 فریم اجرا میکنیم. ما 900p رو انتخاب کردیم چون قصدا داشتیم سطح جزئیات، اکشن، اندازه شهر و نماهای بازی رو در حالی که در حال چرخیدن در بازی هستید بهبود بدیم. چیزی که در مورد Sunset Overdrive فوق العادست این است که اگر چیزی رو در بازی ببینید، میتونید به اون مکان برید.
 

veryhigh

کاربر سایت
Jan 8, 2009
3,991
نام
احمد
نمیدونم این پستم شامل اون تذکرات مهم میشه یا نه چون قصد مقایسه ندارم

من هرچی که به این تاپیک سر میزنم بیشتر این قضیه میاد تو ذهنم که ای کاش جفت کنسولا قیمت 499 دلار (واسه X1 بدون کینکت ) و یا کمی بالاتر داشتن و این قیمت بیشتر رو خرج سخت افزار میکردن تا چیز بهتری بشه

هنوز 1 سال از عمر کنسولا نگذشته دارن ریپ میزنن (یکی واسه جزئیات رزولوشن کم میکنه یکی واسه رزولوشن از جزئیات میزنه یکی واسه فریم از جفتش و ...) وای به حال 3 سال دیگه ...
 

655

کاربر سایت
Sep 27, 2012
2,368
نام
RZA
نمیدونم چرا نسل جدید همه فقط گرافیک رو میبینن 8-|

الان گرافیک بازی هایی که تاحالا اومده مشکلی داره ؟ دیگه گرافیک بالاتر از این میخواین چکار ؟ ( حالا اوردر و بلاد بورن بماند:d )

مگه میخواین فیلم ببینین اخه ؟:d

- - -ویرایش - - -

درضمن کم کاری بعضی از سازندگان هم گردن سخت افزار نندازید ....
 

Abolfazl3007

کاربر سایت
Sep 11, 2007
1,986
نام
Abolfazl
نمیدونم این پستم شامل اون تذکرات مهم میشه یا نه چون قصد مقایسه ندارم

من هرچی که به این تاپیک سر میزنم بیشتر این قضیه میاد تو ذهنم که ای کاش جفت کنسولا قیمت 499 دلار (واسه X1 بدون کینکت ) و یا کمی بالاتر داشتن و این قیمت بیشتر رو خرج سخت افزار میکردن تا چیز بهتری بشه

هنوز 1 سال از عمر کنسولا نگذشته دارن ریپ میزنن (یکی واسه جزئیات رزولوشن کم میکنه یکی واسه رزولوشن از جزئیات میزنه یکی واسه فریم از جفتش و ...) وای به حال 3 سال دیگه ...
نسل قبل هم به نسبت زمان همینطور بود

60 فریم که فقط بازیهای خاص بود ( بازیهایی که واقعا بهش احتیاج داشت ) رزولوشن همه رقم اعداد عجیب و غریبی داشتیم !! و حجم اصلی بازیهای نسل 7 رزولوشن زیر 720 داشتن .

فقط اون نسل کسی دنبال بازی با اعداد نبود و فقط از پیشرفت گرافیکی بازی ها و چیزی که رو صفحه میدیدن لذت میبردن !

کلا این نسل انتظارات زیادی از کنسولها بالا رفته و انتظار Max کردن تنظیمات گرافیکی دارن ازشون ، که اصلا هدف ساخت کنسولها رو هیچ نسلی این نبوده و نخواهد بود .
 

M ξ λ δ ζ

کاربر سایت
Feb 11, 2011
6,215
نام
مهدی
حالا از هدف اصلی تایپک جدا نشیم ولی :
درسته که زیاد نباید به این اعداد و ارقام توجه کرد، اما اینم حساب کنید که یه نسل رو رد کردیم و واقعا به شخصه این مسئله عذابم میده که چرا هنوز یه بازی بدون افت فریم و لااقل 1080 نیومده که سطح جزییاتشم فوق العاده باشه، داریم در مورد نسل بعد حرف میزنیم
مگه یادتون نیست، همه قبل از معرفی کنسول های این نسل، انتظار بازی ها با کیفیت 4K رو داشتیم مگه نه؟ (که به نظرم کاملا هم به جا بود)
به شخصه همیشه انتظار داشتم با معرفی نسل جدید، کابوس هوش مصنوعی مسخره نسل هفتم رو به فراموشی بسپاریم، اما فعلا که چیزی ندیدم
رم 8 گیگ مگه نمیخواستید؟ د بفرمایید اینم از نوع DDR5 ش، پس چرا هنوزم هوش مصنوعی بازی ها چت میزنه
 

FishingForUrf

کاربر سایت
Sep 24, 2014
32
حالا از هدف اصلی تایپک جدا نشیم ولی :
درسته که زیاد نباید به این اعداد و ارقام توجه کرد، اما اینم حساب کنید که یه نسل رو رد کردیم و واقعا به شخصه این مسئله عذابم میده که چرا هنوز یه بازی بدون افت فریم و لااقل 1080 نیومده که سطح جزییاتشم فوق العاده باشه، داریم در مورد نسل بعد حرف میزنیم
مگه یادتون نیست، همه قبل از معرفی کنسول های این نسل، انتظار بازی ها با کیفیت 4K رو داشتیم مگه نه؟ (که به نظرم کاملا هم به جا بود)
به شخصه همیشه انتظار داشتم با معرفی نسل جدید، کابوس هوش مصنوعی مسخره نسل هفتم رو به فراموشی بسپاریم، اما فعلا که چیزی ندیدم
رم 8 گیگ مگه نمیخواستید؟ د بفرمایید اینم از نوع DDR5 ش، پس چرا هنوزم هوش مصنوعی بازی ها چت میزنه

GDDR5
DDR5 در حال حاضر وجود خارجی نداره اصلا

از لحاظ هوش مصنوعی هم زیاد امیدی نداشته باشید به پیشرفت چشم گیر ، پردازنده های AMD کلا توان پردازشی مفید بالایی ندارن که به کنار ، قسمتی از توان پردازنده هم الان صرف Feature هایی مثل Multi tasking,DVR,... شده که مشکلات رو چند برابر می کنه در کنار این که قسمتی از رم هم توسط سیستم عامل رزرو شده و سیستم عامل هم کلا بهینه نیست الاخصوص روی PS4
 

SPILL

کاربر سایت
May 20, 2013
2,239
نام
HESAM
خوبی این نسل به نسبت نسل قبل اینه که 60 فریم بودن بازی داره یواش یواش تبدیل به یک استاندارد میشه. به طوری که بازی هایی که در نسل قبل 30 فریم بودن بعضی هاشون دارن تو این نسل به سمت 60 فریم حرکت میکنند. که این خوبه به نظرم. چون هر چقدر بخوان بازی رو با جزییات کنن و از فریم بزنند بازم در مقابل pc کم میارن اما خب حداقل میتونن یه فریم درست حسابی تحویل بدهند.

من فکر میکنم با عرضه Witcher 3 ما وارد اون اختلاف های زیاد بین کنسول و pc خواهیم شد.

تنها راه کنسول ها برای قدرت نمایی در زمینه گرافیک استودیو های فرست پارتی و ترد پارتی هستند که با گذاشتن تمرکز روی یک یا دو پلتفرم به صورت انحصاری بتونن آثار زیبایی خلق کنن
. مثل ناتی داگ، راک استار ، سانتا مونیکا و دیگر استودیو های سونی و مایکروسافت.
 

LBJ4Ever

FedExpress
کاربر سایت
Apr 11, 2011
6,289
نام
Afshin
بذارید موج دوم بازیها مثل Drive Club و QB و Order و ... بیان، اون موقع بهتر میشه نظر داد. به نظر من هم در حد نسل قبل جهش گرافیکی نداشتیم، علتش هم اینه که افزایش رزولوشن این نسل از 720p و Sub HD به 1080p بوده که همین کلی قدرت اضافه طلب میکنه، IQ فاکتور مهمی برای گیمرها شده و جدیداً همه درخواست یه بازی بدون افت فریم رو از سازنده دارن. همین باعث شده که حتی با وجود چند برابر شدن قدرت کنسول ها، از نظر جزئیات به ظاهر پیشرفت در حد نسلهای قبل نداشته باشیم.

از طرفی سازنده ها با قوی تر شدن سخت افزار سعی در خلق دنیاهای بزرگتر با غنای بیشتر دارن، هوش مصنوعی باید بهتر شه و ... . این چیزا توی اسکرین شات مشخص نمیشن.
یه مشکل دیگه هم موقعیت کنسول ها در مقابل PCـهای به روز هست، نسل قبل 360 موقع عرضه در حد یه PC با قوی ترین تراشه گرافیکی اون زمان قدرت داشت در حالی که الان این شکلی نیست و همین اول نسل شما با یه کارت خوب توی همه بازیها پرفورمنس بهتری نسبت به کنسول ها دریافت میکنید.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر