اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

  • Thread starter Thread starter FaRd!N
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:
اینو ویرایش میکنم تاپیک به Vs تبدیل نشه :دی ولی این بازی رو خیلی جدی گفته بودن به صورت Native روی 1080P اجرا میشه (مولتی پلیر) که خب خالی بسته بودن گویا.
http://www.eurogamer.net/articles/2...-multiplayer-runs-at-60-fps-a-lot-of-the-time
Multiplayer also outputs at 1080p native
==
ولی خب به هر حال چه 1080P باشه چه یه چیزی نزدیک 720P (توی مولتی پلیر)، اصل ماجرا این بود که سال 2013 گرافیک یه بازی دیگه از این بهتر بود و بیشتر هم جایزه گرفت که خب زیاد ربطی به این تاپیک نداره :دی
 
آخرین ویرایش:
سینگل پلیر بازی همون 1080 هست و فریم ریتش هم بالای 30 ... اتفاقی نیفتاده که چیزی رو تغییر بده ! زمانی اینطوری جشن بگیرید که در اصل ماجرا تغییری ایجاد بشه !

اتفاقا اصل ماجرا اینه که سونی گفته بود:

Then there's the competitive multiplayer mode which, like the game's campaign, runs at native 1080p and 60 fps

News: Killzone: Shadow Fall supports native 1080p at 60fps, says Sony - ComputerAndVideoGames.com
 
اتفاقا اصل ماجرا اینه که سونی گفته بود:



News: Killzone: Shadow Fall supports native 1080p at 60fps, says Sony - ComputerAndVideoGames.com

يه بار ديگه هم اين بحث رو داشتيم كه اصولا نبايد زياد به حرف سازنده اعتماد داشت

يادمه يه بازي خاص بود كه تو E3 نشون دادن گرافيكش عالي بود وقتي خودش اومد از سر و كله و دم و يال و كوپالش زده بودن تا رزولوشن و فريم ثابت بده خوب به هر حال بازي لانچ بوده و كسي هم توقع زيادي نداره البته
 
يادمه يه بازي خاص بود كه تو E3 نشون دادن گرافيكش عالي بود وقتي خودش اومد از سر و كله و دم و يال و كوپالش زده بودن تا رزولوشن و فريم ثابت بده خوب به هر حال بازي لانچ بوده و كسي هم توقع زيادي نداره البته
اون بازی هر چی بود ولی آخرش همون 1080P/60FPS تحویل ملت دادن، قضیه ـش با این قضیه یه کم فرق داره :دی البته کلا خبر مهمی نیست چون بازی چند ماه هست عرضه شده ولی برای من جالب بود چطور تا الان کسی متوجه نشده بخش مولتی بازی 1080P نیست :دی
 
اون بازی هر چی بود ولی آخرش همون 1080P/60FPS تحویل ملت دادن، قضیه ـش با این قضیه یه کم فرق داره :دی البته کلا خبر مهمی نیست چون بازی چند ماه هست عرضه شده ولی برای من جالب بود چطور تا الان کسی متوجه نشده بخش مولتی بازی 1080P نیست :دی

چون پيكسل ها Duplicate ميشدن و واقعا هم تعداد پيكسل و Density همونه فقط پيكسلهاي افقي دوبار تكرار ميشدن واقعا هم تشخيصش كار ما و امثال ما نبوده
 
|سلام|:d:
Min:26
Average:46.9
1339406167huP5qqtm9S_4_2.gif
X:the video Game
FXAA M:
Min:34
Average:66.2
1339406167huP5qqtm9S_4_1.gif

من دیگه برم:-j
 
چون پيكسل ها Duplicate ميشدن و واقعا هم تعداد پيكسل و Density همونه فقط پيكسلهاي افقي دوبار تكرار ميشدن واقعا هم تشخيصش كار ما و امثال ما نبوده
چرا بحثو می پیچونی :d کیلزون هم بالاخره upscale شده .بازی های غیر 1080p مال X1 هم upscale می شن حالا چجوریه دوستان اون هارو به راحتی و با یک نیم نگاه تشخیص می دن ولی مولتی کیلزون رو نتونستن تشخیص بدن؟:-/
 
چرا بحثو می پیچونی :d کیلزون هم بالاخره upscale شده .بازی های غیر 1080p مال X1 هم upscale می شن حالا چجوریه دوستان اون هارو به راحتی و با یک نیم نگاه تشخیص می دن ولی مولتی کیلزون رو نتونستن تشخیص بدن؟:-/
چون منبع ها اون رو میگن و ما هم مجبوریم اونا رو قبول کنیم حالا اینجا ضایع کاری شده بماند دیگه :d

استنباط من از این خبر :

به دلیل اینکه KZ در بخش مولتی 1080 واقعی نبوده و هیچ یک از دوستان گله ای نداشتن از بازی پس از این به سخت افزار XO هیچ خرده ای وارد نیست :|
 
بحث سر قدرت ps4 یا xone نیست !!! بالاخره بعضی از حقایق هست که ما قبول کردیم ! صحبت اینجا اینه که سونی و گوریلا به راحتی سر خیلیها رو شیره مالیدن و اون خیلیا منکر این قضیه هستن !!
 
نكته جالب توجه اين خبر اينه كه تقريبا قريب به اتفاق گيمرها فرق رزولوشن ٧٢٠ با ١٠٨٠ رو حين بازي متوجه نمي شن(چه طرفداراي سوني چه مايكرو) ولي سرش با هم ساعتها جر و بحث مي كنن و كنسولاي همديگه رو مورد هجوم قرار ميدن:))
+
به نظر من اين خبر رو وجهه گوريلا تاثير بدي ميذاره چون واقعا اين شركت تو دروغ گفتن سابقه بدي داره و اينم بهشون اضافه ميشه(اونم چند ماه بعد ريليز بازي اگه قبلش بود نميشد خرده گرفت)

.
 
این تسلیشن نیست یه تکنیک خاص با استفاده از رمز گذاری اطلاعات روی تکسچرها هست که اتفاقا بدون اینکه geometry calculations اضافه به GPU تحمیل کنه (تسلیشن) با استفاده از ترفندی کمک میکنه تا تکسچرها سه بعدی به نظر برسن اساس کارش به این صورته که از اون تکسچری که میخوان روی شی اعمال کنن قبلا یه مدل سه بعدی پالیگونال درست میکنن و ارتفاع برجستگیهای روی شی و سایه ایجاد شده روی اون رو از جهات مختلف آنالیز و ثبت میکنن بعد به صورت داینامیک (بسته به جهتی که دوربین در محیط بازی قرار میگیره) اون اطلاعات به صورت یه تکسچر دو بعدی آپدیت میشه ولی نتیجه باعث میشه شی برجسته و سه بعدی به نظر برسه.
مزایا:
ایجاد حالت پالیگونال و برجسته نمایی بدون اضافه کردن چرخه های پردازشی بیشتر برای محاسبات جئومتریک به GPU
معایب:
عدم واکنش نسبت به نورهای داینامیک متحرک (معمولا اینطور هست) و سایه های ایجاد شده توسط سایر اجسام محیط (توی عکسهای بالا هم کاملا معلوم هست که سایه کاراکترها روی پستی بلندی سنگ فرشها رفتار طبیعی ندارن و همچنان دو بعدی هستن)
نداشتن کارایی مناسب نسبت به بعضی زوایای دوربین (مثل زمانی که دوربین به صورت عمودی بالای تکسچرها قرار بگیره)


13_pom_animation.gif
دوست عزیز فکر میکنم این تکنیک رم زیادی بخواد با توجه به گفته شما باید تعداد بیشتری تکسچر که از قبل رندر شدن و به صورت دو بعدی ازشون عکس گرفته شده تو رم گرافیکی ذخیره بشه...
پس به نظرتون ممکنه esram برای این تکنیک محدودیت ایجاد کنه؟
 
خداوکیلی امان از دست شما سونی فنا! نمیدونم به خدا!!
آدم یه خبر میزاره به نفعتونه به به چه چه میکنید و حالشو میبرین که خوب هیچی نوش جونتون، ولی امان از روزی که یه خبر میزاره به ضررتونه ! اوه اوه! عالم و آدمو زیر سوال میبرین و به همه چی ربطش میدین! از منبع و مترجم خبر تا از فونت به کار رفته تو متن و عکس و ... خلاصه هر بهونه ای که گیر بیارین... چرا آب تو تلمبس؟ چرا گوش کوب قلمبس؟ ...

الانم دو صفحه قبل یه مطلب من گذاشتم که ایرادی تو نسخه XO بازی Thief بود که DF متوجه نشده بود ... حاضرم شرط ببندم اگه قضیه برعکس بود الان همه دوستای سونی فن ریخته بودن میگفتن عمرا همچین چیزی باشه و تو مثلا فکر کردی از DF بیشتر حالیته و از این حرفا...
الانم یه دوستی سوال براش پیش اومده من اومدم جوابشو دادم ، این بنده خدا (Vivanred) اومده میگه چرا اونجا که جوابشو دادی اون تیکه رو که از کنسول محبوب من تعریف کرده رو هم تو جوابت نقل و قول نکردی!!!؟؟؟ :)) عجب!

بابا بخدا ما قبول داریم PS4=Alien Hardware
اصلا PS4 رو موجودات فرازمینی به زمین فرستادن که بشریت بتونه پیشرفت کنه و از این فلاکت در بیاد ، PS4 بازیایی رو 4K اجرا میکنه که روی High end PC با رز 640x480 ـم اجرا نمیشه ... خوب شد؟ :d
حالا دیگه بزارین تو تاپیک در مورد موضوع بحث بشه.

اون قضیه POM خیلی واضح توی عکسها مشخص بود و قبل از تو Mehdi Cage عکسشو گذاشته بود ... چیزی نبود که کسی بتونه انکارش کنه ، چون اتفاقا منبع عکسها هم خود DF بود .

من نمیدونم این چه توهمی هست که شما دارید و فکر میکنید فقط فنهای PS مشکل دارن و یا غیرمنطقی هستند ... الان چند صدتا پست مذخرف و چرت و پرت از فن های Xbox بذارم اینجا که دیگه اینقدر احساس خودشیفتگی بهتون دست نده ...
خلاصه ش اینکه اگه مشکلی باشه برای هر دو طرف هست و اینکه فکر کنیم یه گروه همگی انسانهای فرهیخته و منطقی هستند و گروه مقابل مشکل دارن از بیخ اشتباهه .

اینو گفتم چون کلا 2 - 3 نفر از شما خیلی این عبارت فن های سونی فلانن رو تکرار میکنید ، خواستم بگم که فن های MS هم اگه بیشتر از اینی که شما میگید فلان نباشن ، کمتر نیستن .
 
چرا بحثو می پیچونی :d کیلزون هم بالاخره upscale شده .بازی های غیر 1080p مال X1 هم upscale می شن حالا چجوریه دوستان اون هارو به راحتی و با یک نیم نگاه تشخیص می دن ولی مولتی کیلزون رو نتونستن تشخیص بدن؟:-/
چون 99 درصد سایتها برای سنجش گرافیک یک بازی بخش سینگل اون رو ملا ک قرار میدند...و کسی از بخش مولتی توقع گرافیک بالا رو نداره ..مخصوصا رو کنسولها...تکسچرها تو بخش مولتی بقدری پاییینه کیفیتشون که 720p یا 1080 فرق زیادی نداره....
ولی وقتی یه بازی سینگل پلیر مثل باتلفیلد یا گاست رو دو تا کنسول میزارن کنار هم تازه میفهمن چه تفاوتهایی با هم دارند...وقتی یه بازی اختصاصی هست از کجا تشخیص بدن ...چون نسخه ای برای مردم عادی وجود نداره....به شخصه بازی red dead رو دو تا کنسول ps3 و 360 بازی کردم...شاید دیگران بگن از رو عکس تفاوتشون فقط چاهارتا علفه ...ولی اصلا رو 360 یک چیز دیگست از نورپردازی تا.... خب اگه این بازی فقط نسخه 360 داشت من باید با چی مقایسش میکردم؟
 
اون قضیه POM خیلی واضح توی عکسها مشخص بود و قبل از تو Mehdi Cage عکسشو گذاشته بود ... چیزی نبود که کسی بتونه انکارش کنه ، چون اتفاقا منبع عکسها هم خود DF بود .

من نمیدونم این چه توهمی هست که شما دارید و فکر میکنید فقط فنهای PS مشکل دارن و یا غیرمنطقی هستند ... الان چند صدتا پست مذخرف و چرت و پرت از فن های Xbox بذارم اینجا که دیگه اینقدر احساس خودشیفتگی بهتون دست نده ...
خلاصه ش اینکه اگه مشکلی باشه برای هر دو طرف هست و اینکه فکر کنیم یه گروه همگی انسانهای فرهیخته و منطقی هستند و گروه مقابل مشکل دارن از بیخ اشتباهه .

اینو گفتم چون کلا 2 - 3 نفر از شما خیلی این عبارت فن های سونی فلانن رو تکرار میکنید ، خواستم بگم که فن های MS هم اگه بیشتر از اینی که شما میگید فلان نباشن ، کمتر نیستن .
این که MS هم تو بازیسنتر فن غیر منطقی داره درسته اما انصافا شما تاپیک http://forum.bazicenter.com/thread74854/ از اول تا آخرشو بخون بعد تاپیک http://forum.bazicenter.com/thread77453/ رو بخون تو تاپیک PS4 بالای 100 تا پست هست که X1 رو ترول کردن و حتی یادمه یک مدت تو هر صفحه حداقل یک نفر X1 رو ترول می کرد در حالی که تو کل تاپیک X1 فکر نکنم 5 تا پست هم باشه که PS4 توش ترول شده باشه . همین فکر می کنم خیلی چیزارو نشون می ده ...

چون 99 درصد سایتها برای سنجش گرافیک یک بازی بخش سینگل اون رو ملا ک قرار میدند...و کسی از بخش مولتی توقع گرافیک بالا رو نداره ..مخصوصا رو کنسولها...تکسچرها تو بخش مولتی بقدری پاییینه کیفیتشون که 720p یا 1080 فرق زیادی نداره....
ولی وقتی یه بازی سینگل پلیر مثل باتلفیلد یا گاست رو دو تا کنسول میزارن کنار هم تازه میفهمن چه تفاوتهایی با هم دارند...وقتی یه بازی اختصاصی هست از کجا تشخیص بدن ...چون نسخه ای برای مردم عادی وجود نداره....به شخصه بازی red dead رو دو تا کنسول ps3 و 360 بازی کردم...شاید دیگران بگن از رو عکس تفاوتشون فقط چاهارتا علفه ...ولی اصلا رو 360 یک چیز دیگست از نورپردازی تا.... خب اگه این بازی فقط نسخه 360 داشت من باید با چی مقایسش میکردم؟
این دیگه از اون بهانه ها بود ها ...
سینگلش رو با مولتیش مقایسه کنن باید معلوم بشه یکیش upscale شده یکیش native هست ...
بعد من به سایت ها چی کار دارم خود دوستان سونی فن می گفتن 1080p آپسکیل شده تفاوتش کاملا معلومه با 1080p نیتیو ...
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or