اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,855
نام
فردین
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:

franticfixer

کاربر سایت
Mar 5, 2011
237
مگه من چیزی رو توصیه کردم ؟ من هم بر اساس گفته های DF اینا رو گفتم و گفتم که شاید بشه بخاطر تکسچر *****ینگ X1 رو ترجیح داد ... بحث من راجع به پرفورمنس بود که کامل توضیح دادم . ضمنا از لحاظ فریم ریت هم PS4 کمی برتری داره ، اینو از ویدیوی فریم ریت میتونید متوجه بشید اگه کامل ببینید ( حدود 5 دقیقه ست )

منم منظورم همین بود که استودیو کلا خراب کرده همه ی ورژنای بازی رو و کلا توصیه کرده صبر کنید تا نسخه ی PC شاید بیاد!
 

Nima

مدیر انجمن
Feb 25, 2007
6,755
نام
نیما
منم منظورم همین بود که استودیو کلا خراب کرده همه ی ورژنای بازی رو و کلا توصیه کرده صبر کنید تا نسخه ی PC شاید بیاد!
اون که صددرصد ، من الان با یه کارت گرافیک 580 که High End هم محسوب نمیشه به راحتی با بالاترین تنظیمات و رزولوشن 1080 بالای 60 فریم میگیریم روی PC ، خیلی جالبه که اینا نتونستن با کنسولها حتی 30 فریم ثابت رو ارائه بدن !
 

DieDie

کاربر سایت
Feb 28, 2010
2,774
عکسای DF رو دیدم روی تکسچرهای PS4 بعضی جاها تکنیک Parallax occlusion mapping اجرا شده در حالیکه روی XO این تکنیک پیاده سازی نشده اما داخل مقاله DF چیزی در این باره ننوشته ، تکسچرهای نسخه PS4 هم مشکل تو استریمینگ دارن.

- - -ویرایش - - -

مثلا تو این سه تا عکس تکسچهای روی زمین رو اگر دقت کنید نسخه PC هم AF داره هم POM ولی نسخه PS4 فقط POM به صورت محدود داره و نسخه XO فقط AF داره.

PC:
http://images.eurogamer.net/2013/articles//a/1/6/5/8/7/7/3/Thief_PC_011.jpg.jpg/EG11/resize/1920x-1

PS4
http://images.eurogamer.net/2013/articles//a/1/6/5/8/7/7/3/Thief_PS4_011.jpg.jpg/EG11/resize/1920x-1

XO
http://images.eurogamer.net/2013/articles//a/1/6/5/8/7/7/3/Thief_XO_011.jpg.jpg/EG11/resize/1920x-1
 

MASTER OC 7

کاربر سایت
May 6, 2011
79
نام
Maxwell
اون که صددرصد ، من الان با یه کارت گرافیک 580 که High End هم محسوب نمیشه به راحتی با بالاترین تنظیمات و رزولوشن 1080 بالای 60 فریم میگیریم روی PC ، خیلی جالبه که اینا نتونستن با کنسولها حتی 30 فریم ثابت رو ارائه بدن !
GTX 580 زمان خودش HIGH END محسوب میشد حالا نمیدونم شما چطوری با بالاترین تنظیمات 60FPS گرفتین .

ولی خوب بازی سنگینیه خیلی از فاکتورها باید حذف میکردن تا رو کنسول به شرایط مطلوب میرسیدن
این تازه high رو Maximum یحتمل سیستم منفجر میشه

MSI GTX780 Lightning



 
آخرین ویرایش:

veryhigh

کاربر سایت
Jan 8, 2009
4,152
نام
احمد
نسخه X1 کلا tessellation نداره یا فقط جایی که مهدی گذاشته اینطوره ؟!
 

DieDie

کاربر سایت
Feb 28, 2010
2,774
نسخه X1 کلا tessellation نداره یا فقط جایی که مهدی گذاشته اینطوره ؟!
این تسلیشن نیست یه تکنیک خاص با استفاده از رمز گذاری اطلاعات روی تکسچرها هست که اتفاقا بدون اینکه geometry calculations اضافه به GPU تحمیل کنه (تسلیشن) با استفاده از ترفندی کمک میکنه تا تکسچرها سه بعدی به نظر برسن اساس کارش به این صورته که از اون تکسچری که میخوان روی شی اعمال کنن قبلا یه مدل سه بعدی پالیگونال درست میکنن و ارتفاع برجستگیهای روی شی و سایه ایجاد شده روی اون رو از جهات مختلف آنالیز و ثبت میکنن بعد به صورت داینامیک (بسته به جهتی که دوربین در محیط بازی قرار میگیره) اون اطلاعات به صورت یه تکسچر دو بعدی آپدیت میشه ولی نتیجه باعث میشه شی برجسته و سه بعدی به نظر برسه.
مزایا:
ایجاد حالت پالیگونال و برجسته نمایی بدون اضافه کردن چرخه های پردازشی بیشتر برای محاسبات جئومتریک به GPU
معایب:
عدم واکنش نسبت به نورهای داینامیک متحرک (معمولا اینطور هست) و سایه های ایجاد شده توسط سایر اجسام محیط (توی عکسهای بالا هم کاملا معلوم هست که سایه کاراکترها روی پستی بلندی سنگ فرشها رفتار طبیعی ندارن و همچنان دو بعدی هستن)
نداشتن کارایی مناسب نسبت به بعضی زوایای دوربین (مثل زمانی که دوربین به صورت عمودی بالای تکسچرها قرار بگیره)


 

Nima

مدیر انجمن
Feb 25, 2007
6,755
نام
نیما
GTX 580 زمان خودش HIGH END محسوب میشد حالا نمیدونم شما چطوری با بالاترین تنظیمات 60FPS گرفتین .

ولی خوب بازی سنگینیه خیلی از فاکتورها باید حذف میکردن تا رو کنسول به شرایط مطلوب میرسیدن
این تازه high رو Maximum یحتمل سیستم منفجر میشه

MSI GTX780 Lightning



من روی 1920*1080 و بالاترین تنظیمات غیر از Antialiasing که من فقط از FXAA استفاده میکنم و SSAA رو Off میذارم ،به راحتی بالای 60 فریم میگیرم و به ندرت پیش میاد که فریم بیاد حدود 50 و خورده ای بشه ... البته همون SSAA اگه روی High باشه بشدت فریم پایین میاد ( حدود 20 - 30 فریم )
 

Nima

مدیر انجمن
Feb 25, 2007
6,755
نام
نیما
عکسای DF رو دیدم روی تکسچرهای PS4 بعضی جاها تکنیک Parallax occlusion mapping اجرا شده در حالیکه روی XO این تکنیک پیاده سازی نشده اما داخل مقاله DF چیزی در این باره ننوشته ، تکسچرهای نسخه PS4 هم مشکل تو استریمینگ دارن.

- - -ویرایش - - -

مثلا تو این سه تا عکس تکسچهای روی زمین رو اگر دقت کنید نسخه PC هم AF داره هم POM ولی نسخه PS4 فقط POM به صورت محدود داره و نسخه XO فقط AF داره.

PC:
http://images.eurogamer.net/2013/articles//a/1/6/5/8/7/7/3/Thief_PC_011.jpg.jpg/EG11/resize/1920x-1

PS4
http://images.eurogamer.net/2013/articles//a/1/6/5/8/7/7/3/Thief_PS4_011.jpg.jpg/EG11/resize/1920x-1

XO
http://images.eurogamer.net/2013/articles//a/1/6/5/8/7/7/3/Thief_XO_011.jpg.jpg/EG11/resize/1920x-1
با این حساب اختلاف خیلی بیشتر شد !

مقایسه فریم ریت بر اساس POM :



اینم برای Texture Fil*tering در همین صحنه :
 

DieDie

کاربر سایت
Feb 28, 2010
2,774
با این حساب اختلاف خیلی بیشتر شد !

مقایسه فریم ریت بر اساس POM :



اینم برای Texture Fil*tering در همین صحنه :
البته ان ایزوتروپیک با POM همزمان با هم خیلی سنگین میشه (ظاهرا قبلا هم امکان پذیر نبودن اگه درست یادم مونده باشه فکر کنم با آخرین آپدیتهای DX11 مشکلشون حل شد)

به نظرم باید اینجوری تست میکردی برای شبیه سازی XO :
AF 16X
POM off

برای شبیه سازی PS4
Trilinear
POM on

بعدشم رزولوشن های 1080 و 900
 

vala-humen

کاربر سایت
Jun 26, 2013
33
نام
it dosnt matter
میتونم ازتون بپرسم این مقایسه مربوط به کدام سایته ؟
چون نه ارمی داره نه شکلی واز نظر فنی مورد تایید نیست...

- - -ویرایش - - -

مقایسه بازی روی 3 پلتفرم متفاوت

میتونم بپرسم این مربوط به کدام سایته چون هیچ لوگویی نداره و نا معتبره
 

veryhigh

کاربر سایت
Jan 8, 2009
4,152
نام
احمد
این تسلیشن نیست یه تکنیک خاص با استفاده از رمز گذاری اطلاعات روی تکسچرها هست که اتفاقا بدون اینکه geometry calculations اضافه به GPU تحمیل کنه (تسلیشن) با استفاده از ترفندی کمک میکنه تا تکسچرها سه بعدی به نظر برسن اساس کارش به این صورته که از اون تکسچری که میخوان روی شی اعمال کنن قبلا یه مدل سه بعدی پالیگونال درست میکنن و ارتفاع برجستگیهای روی شی و سایه ایجاد شده روی اون رو از جهات مختلف آنالیز و ثبت میکنن بعد به صورت داینامیک (بسته به جهتی که دوربین در محیط بازی قرار میگیره) اون اطلاعات به صورت یه تکسچر دو بعدی آپدیت میشه ولی نتیجه باعث میشه شی برجسته و سه بعدی به نظر برسه.
مزایا:
ایجاد حالت پالیگونال و برجسته نمایی بدون اضافه کردن چرخه های پردازشی بیشتر برای محاسبات جئومتریک به GPU
معایب:
عدم واکنش نسبت به نورهای داینامیک متحرک (معمولا اینطور هست) و سایه های ایجاد شده توسط سایر اجسام محیط (توی عکسهای بالا هم کاملا معلوم هست که سایه کاراکترها روی پستی بلندی سنگ فرشها رفتار طبیعی ندارن و همچنان دو بعدی هستن)
نداشتن کارایی مناسب نسبت به بعضی زوایای دوربین (مثل زمانی که دوربین به صورت عمودی بالای تکسچرها قرار بگیره)


عجب ترفند گودزیلایی !!!

سوای از اون معایب باز هم خیلی قشنگش میکنه

پ.ن: بگذریم که من نفهمیدم تسلیشن نیست :-" :d
 

Eury

کاربر سایت
Jul 13, 2008
4,064
نام
Afshin
عجب ترفند گودزیلایی !!!

سوای از اون معایب باز هم خیلی قشنگش میکنه

پ.ن: بگذریم که من نفهمیدم تسلیشن نیست :d
اشکالی نداره منم نفهمیده بودم...:d/قطعه؟
 

DieDie

کاربر سایت
Feb 28, 2010
2,774
یوروگیمرم مقالشو آپدیت کرد:

On closer inspection, we see parallax occlusion mapping used sparingly on PS4 and PC in the The City hub area, which adds texture extrusions over the Xbox One release. For a majority of surfaces this effect is avoided entirely across all platforms, and for others it's subtle. The most notable contrast is to the centre road brick-work of Stonemarket, though texture quality is identical for any surfaces surrounding it. It's a curious point in favour of the PS4 version in a comparison that is already close - though as documented, its blurrier texture ******ing is a trade-off that is worth considering. This is also a separate issue to tessellation - which is engaged on all platforms. We can also confirm both versions are fully installed before starting this test, as with all Face-Offs where the option is available. We hope this clears up any confusion.
Next-Gen Face-Off: Thief • Face-offs • Eurogamer.net
 

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,518
نام
ehsan
اون مورد دير لود شدن تكسچرها تو PS4 هم بهش اشاره شده

Compared to PC, we see the new consoles struggling to access some assets in quickly when first loading up areas, with normal maps and shadows popping in later on the Sony platform especially. Once loaded though, both versions tend to run without any hiccups.
ورژنهاي كنسولي هر دو اين مشكل رو دارن كه تو PS4 يكم بيشتره البته وقتي لودينگ كامل شد ديگه با مشكل روبرو نخواهيد شد

كلا مقاله DF اشاره ميكنه هر دو ورژن كنسولي با هم و همينطور با PC يكسان هستند با كمي اختلافات كوچيك با اين تفاوت كه روي PC هاي به مراتب ضعيفتر از كنسولهاي نسل بعدي 45 تا 60 فريم ميشه گرفت كه ورژنهاي كنسولي هر دو 30 ثابت نميدن مخصوصا وان كه تو جاهايي تا 20 پايين مياد

If you've just bought a next-gen console, this Thief reboot is likely not your best choice for showing off its strengths
اما نكته پاياني جالبه كه كلا بازي هر جور كه حساب كني در حدي نيست كه كنسولاي نسل بعدي رو به چالش بكشه و تمام موارد مسلما ناشي از Optimise خيلي ضعيف بازيه
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند (کاربران: 0, مهمان: 1)

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟