اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

  • Thread starter Thread starter FaRd!N
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:
Microsoft's DirectML is the next-generation game-changer that nobody's talking about
AI has the power to revolutionise gaming, and DirectML is how Microsoft plans to exploit it

DirectML has the potential to be a gamechanger for next-generation hardware, allowing developers to exploit the powers of AI and machine learning to make games more efficient. DirectML has the potential to bring Microsoft's next-generation console to a new level, making the Xbox Series X a lot stronger than its 12 TFLOPS graphics processor

05101851486l.png


Microsoft's DirectML is the next-generation game-changer that nobody's talking about
 
Microsoft's DirectML is the next-generation game-changer that nobody's talking about
AI has the power to revolutionise gaming, and DirectML is how Microsoft plans to exploit it

DirectML has the potential to be a gamechanger for next-generation hardware, allowing developers to exploit the powers of AI and machine learning to make games more efficient. DirectML has the potential to bring Microsoft's next-generation console to a new level, making the Xbox Series X a lot stronger than its 12 TFLOPS graphics processor

View attachment 135279


Microsoft's DirectML is the next-generation game-changer that nobody's talking about
:))
The RTX 2060 is using a small percentage of its entire GPU to enable more than 2x performance that XSX has for its entire GPU.
RTX 2060 is around 100 TOPs - the XSX is 49 for int8. int4 TOPs is double for both - so around 200 for RTX 2060 and 97 for XSX
 
  • Smile
Reactions: only sony
برای دوستانی که فک میکنن PS5 از Machine learning پشتیبانی نمیکنه
Exclusive: A Deeper Look at the PlayStation 5—Haptics, UI Facelift, and More
PS5 Hardware Architect Answers Big Question About Ray-Tracing

At least one developer spoke on the record as well, expanding on the kinds of special effects that the PS5 GPU allows, and how the power of the new GPU in general helps enable new opportunities for developers.
"I could be really specific and talk about experimenting with ambient occlusion techniques, or the examination of ray-traced shadows," says Laura Miele, chief studio officer for EA. "More generally, we’re seeing the GPU be able to power machine learning for all sorts of really interesting advancements in the gameplay and other tools." Above all, Miele adds, it's the speed of everything that will define the next crop of consoles. "We're stepping into the generation of immediacy. In mobile games, we expect a game to download in moments and to be just a few taps from jumping right in. Now we’re able to tackle that in a big way​
 
برای دوستانی که فک میکنن PS5 از Machine learning پشتیبانی نمیکنه
Exclusive: A Deeper Look at the PlayStation 5—Haptics, UI Facelift, and More
PS5 Hardware Architect Answers Big Question About Ray-Tracing

At least one developer spoke on the record as well, expanding on the kinds of special effects that the PS5 GPU allows, and how the power of the new GPU in general helps enable new opportunities for developers.
"I could be really specific and talk about experimenting with ambient occlusion techniques, or the examination of ray-traced shadows," says Laura Miele, chief studio officer for EA. "More generally, we’re seeing the GPU be able to power machine learning for all sorts of really interesting advancements in the gameplay and other tools." Above all, Miele adds, it's the speed of everything that will define the next crop of consoles. "We're stepping into the generation of immediacy. In mobile games, we expect a game to download in moments and to be just a few taps from jumping right in. Now we’re able to tackle that in a big way​
While Cerny doesn't mention technologies such as machine learning support or variable rate shading

Inside PlayStation 5: the specs and the tech that deliver Sony's next-gen vision

خود سونی و سرنی هیچ اظهار نظری در این باره نکردن اگه بود توی معرفی کنسول که مخصوص دولوپرا بود ذکر میکردن
 
البته AMD یه کاریکاتوری از DLSS‌ داره به اسم Radeon Image Sharpening که یه جور فیلتر شارپ کننده است و نیازی هم به پشتیبانی خود بازی نداره و از طریق درایور اعمال میشه:دی
در مواردی هم توی تست‌هاش که توی اینترنت هست از نسل اول DLSS بهتر عمل کرده. مثلا یکی از اهداف DLSS‌ کاهش بلر بودن تصاویر به علت فیلترهای AA‌ـه که در این مورد بعضی‌ جاها RIS عملکرد بهتری داره.
اما در مورد Up scale‌ عجیب و غریبی که توی DLSS 2.0 نشون دادن، بعید می‌دونم RIS اصلا در حد مقایسه باشه.
این چیزی که میگید کارائیش یه چیز دیگست و نمیتونه جای DLSS رو بگیره. این تکنیک رو انویدیا هم قبل‌تر داشته بنام image sharpness که میاد فقط تکسچرهای درون بازی رو شارپ میکنه بدون اینکه تاثیری روی AA و کیفیت تصاویر خروجی بزاره و از طریق کنترل پنل انویدیا برای همه‌ی بازیها میتونه اعمال بشه. DLSS هدفش از بین بردن الایزینگ و بالابردن وضوح و کیفیت تصاویر خروجیه نه صرفا شارپ کردن!
 
آخرین ویرایش:
While Cerny doesn't mention technologies such as machine learning support or variable rate shading

Inside PlayStation 5: the specs and the tech that deliver Sony's next-gen vision

خود سونی و سرنی هیچ اظهار نظری در این باره نکردن اگه بود توی معرفی کنسول که مخصوص دولوپرا بود ذکر میکردن
Sony announces PlayStation 4 Pro with 4K HDR gaming for $399
Sep 7, 2016
یک ماه بعد سرنی 16-bit معرفی کرد
Mark Cerny: PlayStation 4 Pro Could Achieve 8.4 Teraflops Of Computational Power | SegmentNext
One of the features appearing for the first time is the handling of 16-bit variables – it’s possible to perform two 16-bit operations at a time instead of one 32-bit operation. In other words, at full floats, we have 4.2 teraflops. With half-floats, it’s now double that, which is to say, 8.4 teraflops in 16-bit computation. This has the potential to radically increase performance
برای checkerboard استفاده می کرد خروجی خوبی می داد اما مشکل این بود که اختلاف پیکسل 2K با 4K بیش از دو برابر
2560*1440= 3.686.400
3840*2160 = 8.294.400
ONE X که یکسال بعد عرضه شد از 16-bit پشتیبانی نمی کرد

ps5 قطعا از چیزی مشابه dlss استفاده میکنه مثلا Checkerboard Rendering 2.0

سرنی خیلی چیز های دیگه مثل Variable Rate Shading (VRS), Mesh Shading هم اشاره نکرد همه این ویژگی ها بخشی از Geometry Engine
135293

من نمیگم Laura Miele, chief studio officer for EA میگه نه الان 6 ماه پیش که هیچکدوم از این بحث ها نبود
شما میگی داره دروغ میگه :))
 
آخرین ویرایش:
نه پدر جان شما که می فهمی برای ملت توضیح بده :-bd
اوکی.

ببین اولا ماشین لرنینگ خیلی از float استفاده نمی شه و معمولا int استفاده می کنن. پس اون حرفایی که در مورد FP16 کپی کردی کاملا بی ربط هستن. دوما همونجور که گفتم یخچال هوشمند هم از ماشین لرنینگ پشتیبانی می کنه، فقط شاید چند سال طول بکشه محاسباتش:))

چکربورد هم در عمل میاد تصویر رو به روش های عادی Upscale می کنه و بعدش یه AA می زنه روش. خروجیش نسبت به رزولوشن اصلی تار تره و جای دیتیل از دست رفته توی رزولوشن پایین تر رو هم پر نمی کنه. یه سری کارای دیگه هم می کنه تو فرایندش (مشخصا به این سادگی نیست:D) که می تونید سخنرانی GDC یوبیسافت و سازنده های R6:Siege در موردش رو ببینید. ماشین لرنینگ این وسط وجود نداره، همه چی فیکس شدست و کیفیتش هم واقعا مزخرفه. DLSS میاد یه هوش مصنوعی درست می کنه که وقتی تصویر رو می خوای بزرگ کنی بهت می گه فلان پیکسل به نظرم باید این رنگی باشه. حتی بعضی وقتا (دقت کنید بعضی وقتا. مثلا کلوز آپ صورت در حالت کلی نیتیو بهتره مشخصا) از رزولوشن نیتیو هم خروجی بهتری می ده. تو دو تا سیاره کاملا جدا از هم هستن این 2 تا و ربطی بهم ندارن به جز اینکه 2 تاشون Upscale می کنن. غیر از اون نمی تونی همینطور تقسیم کنی بگی چون پیکسل ها بیشتر از 2 برابر بودن نشد. کل پروسه چکربورد کردن شاید 5 درصد زمان رندر کردن رو اختصاص بده. با هر دقت فلوتی که کار کنی تا یه حدی افزایش پرفرمنس داره. واسه رندر کردن هم FP16 دقت کافی رو نداره اکثر مواقع، واسه همین تاثیر خیلی خاصی ندیدیم توی بازی ها.

Geometry Engine همون Mesh Shader هست. مش شیدر از اونجایی که کل سیستم رندرینگ رو عوض کرده و جای چند مرحله و چند شیدر که یه سریشون اوتوماتیک انجام می شد، الان کلش توی یه مرحله و توسط برنامه نویس انجام می شه. به قولی یه *انجین* جدیده واسه محاسبات مربوط به *جئومتری*/مش. VRS یه چیز دیگست که نظر منو بخوای PS5 پشتیبانی می کنه ازش(مخصوصا اینکه VR هم جزو برنامه های سونی هست)، ولی حرفی هنوز ازش نزدن. در کل نه، سرنی دقیقا به مش شیدر اشاره کرد و کلی هم توضیح داد اتفاقا:D

این خانمی که گفتی هم این حرف رو زده:
"I could be really specific and talk about experimenting with ambient occlusion techniques, or the examination of ray-traced shadows," says Laura Miele, chief studio officer for EA. "More generally, we’re seeing the GPU be able to power machine learning for all sorts of really interesting advancements in the gameplay and other tools." Above all, Miele adds, it's the speed of everything that will define the next crop of consoles. "We're stepping into the generation of immediacy. In mobile games, we expect a game to download in moments and to be just a few taps from jumping right in. Now we’re able to tackle that in a big way."
که بازم نه تو کوت کردی حرفاشو(فقط اسمشو اوردی:D)، نه حرفاش ربطی به حرفای تو داره. گفته که GPU می تونه محاسبات ماشین لرنینگ رو انجام بده. Of course it can، صد بار اینو گفتم:))
 
آخرین ویرایش:
بنظرم این دعواهایی که بر سر فیچرای دو کنسول راه افتاده تهش هیچی نیست. اولا اطلاعاتی که ما در موردشون داریم کامل نیست. حداقل فکر کنم تا الان چندین بار از این بحثای بیهوده داشتیم که نهایتا اشتباه درومدن مثل RDNA 2 نبودن PS5 یا عدم پشتیبانی از RayTracing سخت افزاری که همش غلط در اومد. در نهایتش این دو تا کنسول بیشتر ازونی که همه دارن سرش بحث میکنن به هم شبیهن و تا الان در هیچ نسلی از نظر قدرت کنسولاش اینقدر بهم نزدیک نبودن.
قبلا هم گزارش زیاد داشتیم که جنگ اصلی این نسل بازیاشه. نظر شخصی خودم اینه که تو همه نسلا جنگ بین بازیا بوده این نسل حتی بیشتر
در مورد DLSS 2 هم بنظر چیز جالبی میاد باید دید در نهایت به کجا میره
 
بنظرم این دعواهایی که بر سر فیچرای دو کنسول راه افتاده تهش هیچی نیست. اولا اطلاعاتی که ما در موردشون داریم کامل نیست. حداقل فکر کنم تا الان چندین بار از این بحثای بیهوده داشتیم که نهایتا اشتباه درومدن مثل RDNA 2 نبودن PS5 یا عدم پشتیبانی از RayTracing سخت افزاری که همش غلط در اومد. در نهایتش این دو تا کنسول بیشتر ازونی که همه دارن سرش بحث میکنن به هم شبیهن و تا الان در هیچ نسلی از نظر قدرت کنسولاش اینقدر بهم نزدیک نبودن.
قبلا هم گزارش زیاد داشتیم که جنگ اصلی این نسل بازیاشه. نظر شخصی خودم اینه که تو همه نسلا جنگ بین بازیا بوده این نسل حتی بیشتر
در مورد DLSS 2 هم بنظر چیز جالبی میاد باید دید در نهایت به کجا میره
کاری به صحبتت در مورد بازی انحصاری ندارم

ولی تنها نسلی که کنسول ها از لحاظ قدرت پردازشی تقریبا برابر بودن نسل هفتم و رقابت 360 و PS3 بود
نسل هشتم که کاملا آب one قطع بود و خیلی عقب بود

نسل جدیدم که با توجه به اطلاعاتی که تا الان اومده آب ps5 قطعه
اگر هم که قبول نداری این اختلاف واضح رو و انتظار معجزه از ssd و اینجور حرفا داری که بحثش جداست :D
 
اوکی.

ببین اولا ماشین لرنینگ خیلی از float استفاده نمی شه و معمولا int استفاده می کنن. پس اون حرفایی که در مورد FP16 کپی کردی کاملا بی ربط هستن. دوما همونجور که گفتم یخچال هوشمند هم از ماشین لرنینگ پشتیبانی می کنه، فقط شاید چند سال طول بکشه محاسباتش:))

چکربورد هم در عمل میاد تصویر رو به روش های عادی Upscale می کنه و بعدش یه AA می زنه روش. خروجیش نسبت به رزولوشن اصلی تار تره و جای دیتیل از دست رفته توی رزولوشن پایین تر رو هم پر نمی کنه. یه سری کارای دیگه هم می کنه تو فرایندش (مشخصا به این سادگی نیست:D) که می تونید سخنرانی GDC یوبیسافت و سازنده های R6:Siege در موردش رو ببینید. ماشین لرنینگ این وسط وجود نداره، همه چی فیکس شدست و کیفیتش هم واقعا مزخرفه. DLSS میاد یه هوش مصنوعی درست می کنه که وقتی تصویر رو می خوای بزرگ کنی بهت می گه فلان پیکسل به نظرم باید این رنگی باشه. حتی بعضی وقتا (دقت کنید بعضی وقتا. مثلا کلوز آپ صورت در حالت کلی نیتیو بهتره مشخصا) از رزولوشن نیتیو هم خروجی بهتری می ده. تو دو تا سیاره کاملا جدا از هم هستن این 2 تا و ربطی بهم ندارن به جز اینکه 2 تاشون Upscale می کنن. غیر از اون نمی تونی همینطور تقسیم کنی بگی چون پیکسل ها بیشتر از 2 برابر بودن نشد. کل پروسه چکربورد کردن شاید 5 درصد زمان رندر کردن رو اختصاص بده. با هر دقت فلوتی که کار کنی تا یه حدی افزایش پرفرمنس داره. واسه رندر کردن هم FP16 دقت کافی رو نداره اکثر مواقع، واسه همین تاثیر خیلی خاصی ندیدیم توی بازی ها.

Geometry Engine همون Mesh Shader هست. مش شیدر از اونجایی که کل سیستم رندرینگ رو عوض کرده و جای چند مرحله و چند شیدر که یه سریشون اوتوماتیک انجام می شد، الان کلش توی یه مرحله و توسط برنامه نویس انجام می شه. به قولی یه *انجین* جدیده واسه محاسبات مربوط به *جئومتری*/مش. VRS یه چیز دیگست که نظر منو بخوای PS5 پشتیبانی می کنه ازش(مخصوصا اینکه VR هم جزو برنامه های سونی هست)، ولی حرفی هنوز ازش نزدن. در کل نه، سرنی دقیقا به مش شیدر اشاره کرد و کلی هم توضیح داد اتفاقا:D

این خانمی که گفتی هم این حرف رو زده:

که بازم نه تو کوت کردی حرفاشو(فقط اسمشو اوردی:D)، نه حرفاش ربطی به حرفای تو داره. گفته که GPU می تونه محاسبات ماشین لرنینگ رو انجام بده. Of course it can، صد بار اینو گفتم:))
تا همین امروز که این پست هارو خوندم نمیدونستم DLSS چی هست. رفتم وبسایت انویدیا و تصاویر مقایسش رو دیدم. خیلی چیز خفنیه ولی البته مثل همیشه باید روی آخرین کارتهای انویدیا تستش کنیم که اینم جز سیاست های فروششونه احتمالا
بهرحال یه سرچ زدم دیدم AMD هم بیکار ننشسته و یه تکنولوژی مشابه داره به اسم RIS. که گویا کاری به ماشین لرنینگ و این حرفا نداره اما خروجی هاش خوبن.
نمیدونم کنسولای نسل بعد پشتیبانی میکنن ازش یا نه. دوستان اگر کسی در این رابطه اطلاعات بیشتری داره اینجا بزاره استفاده کنیم >:D<
 
  • Like
Reactions: g4mer
تا همین امروز که این پست هارو خوندم نمیدونستم DLSS چی هست. رفتم وبسایت انویدیا و تصاویر مقایسش رو دیدم. خیلی چیز خفنیه ولی البته مثل همیشه باید روی آخرین کارتهای انویدیا تستش کنیم که اینم جز سیاست های فروششونه احتمالا
بهرحال یه سرچ زدم دیدم AMD هم بیکار ننشسته و یه تکنولوژی مشابه داره به اسم RIS. که گویا کاری به ماشین لرنینگ و این حرفا نداره اما خروجی هاش خوبن.
نمیدونم کنسولای نسل بعد پشتیبانی میکنن ازش یا نه. دوستان اگر کسی در این رابطه اطلاعات بیشتری داره اینجا بزاره استفاده کنیم >:D<
RIS رو که همه پشتیبانی می کنن(یا حداقل یه چیز مشابه بهشو)، چیز خاصی نیست یه فیلتر شارپنینگه. یه ورژن نسبتا پیشرفته تره از تنظیمات تصویر خود تلویزیون:)) اگه PC داری و می خوای امتحان کنی روی بازی Reshade نصب کن. فیلتر شارپنینگ داره و خروجیش در حد همون RISـه.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or