اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

  • Thread starter Thread starter FaRd!N
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:
دقیقا ری تریسینگ از Dx 8.1 به اینور ساپورت میشه. منتها بقدری پردازش سینگینی داره که عملا بصورت ریل تایم امکانپذیر نیست و بیشتر در انیمیشن سازی و فیلمسازی کاربرد داره فعلا.

RTX رو من خیلی دقیق ازش اطلاعات ندارم دوستانی مثل @saphire احتمالا اطلاعاتشون خیلی کاملتر از منه. اما بصورتی که من متوجه شدم گویا چند تا واحد کمکی داره که چیزی شبیه به ری تریسینگ رو شبیه سازی میکنه. دقیقا خود ری تریسینگ نیست. حالا نمیدونم آیا کنسول سازا برای نسل بعد دنبال همچین چیزی برن یا اینکه فکر کنن فعلا مقرون به صرف نیست
ولی اگه ری تریسنگ قشنگ کامل پیاده بشه تو انجین ها کار سازنده ها خیلی خیلی راحت تر میشه برای ساخت بازیها...
دیگه هزارتا کلک برای بوجود اوردن سایه و رفلکشن و هزارتا چیز دیگه لازم نیست بزنن و کلی وقت هدر بدند وسرعت ساخت یه بازی خیلی میره بالا..
دیگه منابع نور واقعی داریم و کلی آبجکت که بصورت ریل تایم نور رو میشکنند و الباقی ماجرا..
 
  • Like
Reactions: s.1 and benjohn
دقیقا ری تریسینگ از Dx 8.1 به اینور ساپورت میشه. منتها بقدری پردازش سینگینی داره که عملا بصورت ریل تایم امکانپذیر نیست و بیشتر در انیمیشن سازی و فیلمسازی کاربرد داره فعلا.

RTX رو من خیلی دقیق ازش اطلاعات ندارم دوستانی مثل @saphire احتمالا اطلاعاتشون خیلی کاملتر از منه. اما بصورتی که من متوجه شدم گویا چند تا واحد کمکی داره که چیزی شبیه به ری تریسینگ رو شبیه سازی میکنه. دقیقا خود ری تریسینگ نیست. حالا نمیدونم آیا کنسول سازا برای نسل بعد دنبال همچین چیزی برن یا اینکه فکر کنن فعلا مقرون به صرف نیست
سری 20XX کارت های انویدیا علاوه بر هسته های عادی خود GPU، یه سری هسته دیگه هم داره که کارشون پردازش اعمال ماتریسی (ماتریس های 4*4. جالبه خود انویدیا بهشون می گه Tensor Core) مثل ضرب و ... ـه که باهاش به اون سیستم Machine Learningـی که قراره رزولوشن Ray Tracing رو ببره بالا* و خود Ray Tracing کمک می کنه. با این وجود، همچنان 80 درصد پروسه رندر کردن به صورت سنتی و بدون Ray Tracing انجام می شه و Ray Tracing واسه رفلکشن ها و سایه ها استفاده می شه فقط. کلا خیلی کار سنگینیه و X1X غیر ممکنه از پسش بر بیاد بدون اون هسته ها.

*یعنی Denoise کنه. در واقع اون قدری اشعه شبیه سازی نمی شه که یه تصویر کامل رو بوجود بیاره و باید بین هر اشعه رو اون هوش مصنوعی خودش پر کنه. اگه روی بلندر یا 3D مکس، قبل از رندر گرفتن خود View رو به حالت Render در بیارید اون چند ثانیه اول تصویر همش نویزه و بعد بهتر می شه چون به اندازه کافی اشعه شبیه سازی نشده. BTW اینکه می گن Real Time Ray Tracing دقیقا اونه، منتها هر فریم خدا ثانیه طول می کشه تا رندر بشه:دی اینجا میان همون تصویر پر نویز رو با هوش مصنوعی به یه تصویر قابل استفاده تبدیل می کنن.
 
قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
دوستان لطفا یه دور قوانین رو بخونید
 
DF بازی Just Cause 4 رو برسی کرده (برسی نسخه PC)
* منوهای نسخه PC درست مثل نسخه 3 هستند، ولی چند گزینه از جمله نحوه عملکرد CPU و استفاده از physics اضافه شده که physics در نسخه قبلی محدودتر بود،
بازی از هسته های بیشتری از CPU استفاده میکنه و کارکردش با سیستم fibre-based
* بازی بیشتر از نسخه های قبلی برپایه فیزیک هست، بازی دارای فیزیک برپایه آب و هوا هست شامل، طوفان، بهم خوردن سنگ ها بهم میشه تخریب بازی بیشتر شده و در بازی فیزیک طوری طراحی شده که وقتی گردباد می آید جهت ها را می چرخاند
تست نسخه PC با وضوح 4K با سیستم Core i9 9900K و گرافیک GTX 1080 انجام شده کارکرد گرافیک اینجا بیشتر بوده و فریم هم بیشتر از 40.
*بازی Just Cause 4 از تکنولوژی Nvidia's DLSS upscaling استفاده میکنه. و با کارت گرافیک های RTX هم 4K60 بدون دستکاری تظیمات میشه بدست آورد.
*تست بازی با سیستم ضعیف تری با مشخصات:
Core i5 4590 و GTX 1060 در تنظیمات High انجام شده میانگین فریم 57fps و کمترین 45fps هم. در انفجارهای بزرگ افت فریم فقط 4.7% بوده. تست بازی در RX 570 هم فریم ریت در انفجارها 5.3% کاهش داشته و میانگین فریم 56fps بوده و کمترین فریم هم 42.
*هیچ کدام از مشکلات نسخه قبل مثل مشکلات صدا و گلیچ های در بازی مشاهده نشدند.
...
درمورد نسخه PS4 بازی سایت The Sixth Axis برسی کرده که وضوح تصویر بازی 720p است. در حالی که نسخه PS4 Pro بازی 1080p است.
 
تست نسخه کنسولی Just Cause 4 توسط DF:
* کدنویسی انجین بهینه شده
* بازی دارای dynamic resolution scaling
- XBX: Native 4K to 1440p
- PS4 Pro: 1440p to 1080p
- PS4 OG: 1080p to 720p
- XBO: 900p to 720p
* کنسول های X و Pro دارای رزولیشن و تسکچرهای باکیفیت تر هستند از افکت های SSR استفاده می کنند.
* به جز نسخه Xbox بقیه نسخه ها بنظر زمان کمتری زیادی طول می کشه که به کمترین میزان محدودیت رزولیشن خود برسند.
...
* نسخه XBX دارای 30 فریم هست که کمی افت فریم دارد ولی اکثر موافق ثابت است.
* نسخه PS4 PRo بهترین عملکرد روی کنسول ها داره و 30 فریم ثابت است و تنها یک بار در طول آزمایش افت فریم داشته.
* نسخه PS4 معمولی هم 30 فریم است گاهی افت فریم دارد ولی به طور کلی فریم دهی خوبی دارد.
*نسخه Xbox معمولی بیشترین افت فریم را دارد و عملکرد خوبی ندارد می توان گفت بدترین نسخه بازی است.
...
* نسخه XBX بهرین گرافیک را دارد، نسخه PRo بهرین ثابت در فریم ریت، نسخه XBX بهرین استفاده از گرافیک را داشته و این موضوع خیلی واضح دیده می شود. نسخه PRo در بیشتر نقاط بازی عملکرد عالی داشته.
نتیجه گیری کلی:
XBX -> Pro -> PS4 -> XBO
 
ARK: Survival Evolved بر روی سوئیچ :

98327


DuUDJcWW4AEiE7P.jpg DuUDIwDWoAAxV4v.jpg DuUDH40W4AAr3BF.jpg

 
آخرین ویرایش:
خدا به پورت کنندش عقل بده که نباید بازی که روی کنسول های جدید مشکل بهینه بودن داره رو پورت کنه و هزینه شو دور بریزه با این پورت.
...
آنالیز DF:
*کیفیت تصاویر بسیار کوچیک شده و کم شدن روی سوییچ.( شاخ و برگ درختان و جنگل خیلی بی کیفیت و فاجعه هستند)
*بافت های بازی خیلی زیاد کم شدن و فیلترینگ بازی بسیار ضعیفه
*بازی از مشکل سایه زنی و سایه نیز رنج میبره و بسته به موقعیت شما تغییر می کنه.
*بازی روی حالت داک رزولوشن 360p و 432p داره.( یکی از کمترین رزولشن ها در عناوین سوییچ)
*رزولوشن بازی روی حالت دستی فاجعه است و کمتر از حالت داک نیز هست.( 216p) کیفیت تصویر در هنگام حرکت هم کاهش پیدا می کنه.
*تنها نکته مثبت بازی فریم ریت هست که روی 30FPS قفله کمی نوسان داره.
* زمان بارگزاری و لودینگ بازی هم مشکل داره. اولین بار که بازی اجرا میشه 3 دقیقه طول می کشه تا استارت بشه.
 
خدا به پورت کنندش عقل بده که نباید بازی که روی کنسول های جدید مشکل بهینه بودن داره رو پورت کنه و هزینه شو دور بریزه با این پورت.
...
آنالیز DF:
*کیفیت تصاویر بسیار کوچیک شده و کم شدن روی سوییچ.( شاخ و برگ درختان و جنگل خیلی بی کیفیت و فاجعه هستند)
*بافت های بازی خیلی زیاد کم شدن و فیلترینگ بازی بسیار ضعیفه
*بازی از مشکل سایه زنی و سایه نیز رنج میبره و بسته به موقعیت شما تغییر می کنه.
*بازی روی حالت داک رزولوشن 360p و 432p داره.( یکی از کمترین رزولشن ها در عناوین سوییچ)
*رزولوشن بازی روی حالت دستی فاجعه است و کمتر از حالت داک نیز هست.( 216p) کیفیت تصویر در هنگام حرکت هم کاهش پیدا می کنه.
*تنها نکته مثبت بازی فریم ریت هست که روی 30FPS قفله کمی نوسان داره.
* زمان بارگزاری و لودینگ بازی هم مشکل داره. اولین بار که بازی اجرا میشه 3 دقیقه طول می کشه تا استارت بشه.
چطور نینتندو اجازه داده با حیثیت کنسولش بازی کنن:D
خدایش فقط با این کیفیت پورت استاندارد کیفی نرم افزاری این کنسولو زیر سوال برده=))
 
  • Like
Reactions: Only Xbox
چطور نینتندو اجازه داده با حیثیت کنسولش بازی کنن:D
پورت نمیکرد هم یه عده درمیومدن میگفتن نمیذارن بازی رو پلتفرمش پورت شه!
خود سازنده باید ببینه میتونه یا نه!
در مورد حیثیت کنسول هم سر زدن به متاکریتیک توصیه میشه...
 
پورت نمیکرد هم یه عده درمیومدن میگفتن نمیذارن بازی رو پلتفرمش پورت شه!
خود سازنده باید ببینه میتونه یا نه!
در مورد حیثیت کنسول هم سر زدن به متاکریتیک توصیه میشه...
هیشکی واسه این بازی رو سوئیچ تره هم خورد نمیکنه که مثلا ملت شاکی بشن ولی الان اینکه اجازه میدن یـ همچین بازیی این وضع رو کنسولش منتشر بشه چرا خیلی اشکال داره به نظرم . اون حیثت کنسول هم چه بهتره سازندگان 3rd بیشتری رو ترقیب کنه که پورت بدن واسه کنسول این مشکلی بوده که نینتندو همیشه داشته ولی به نظرم باید تمام تلاشش رو واسه کشوندن 3rd ها بکنن این مقدار فعلی کمه واقعا !
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: benjohn
آنالیز DF از بازی Super Smash Bros. Ultimate:
*بهبود روشنایی بازی
*بازسازی تکسچرهای ساختمان ها برای مثال( Bridge of Eldin)
*تغییرات در لباس شخصیت ها
*حالت داک بازی 1080p و حالت دستی بازی 720p کامل اجرا میشوند.
*بازی در همه مدها به صورت کامل 60 فریم اجرا می شود.
* نکته منفی این که اگر هر 8 بازیکن Ice Climbers را بردارند فریم به 30fps می رسد.( خیلی کم پیش می آید این حالت بسیار نادر)
*shader های شخصیت Donkey Kong حذف شده اند.
*anti-aliasing در بازی نیست.
* تکسچرهای باکیفیت
* geometry های زیادی در مراحل هست.
*سایه های پویا و دینامیک برای کارکترها
*رزولوشن سایه های نسبت به نسخه Wii U کمتر است.
*particle های با کیفیت مشابه BotW
*bloom قابل قبول و لذت بخش
*نبودmotion blur برای Captain Falcon
*تاخیر در ورودی
 
پورت نمیکرد هم یه عده درمیومدن میگفتن نمیذارن بازی رو پلتفرمش پورت شه!
خود سازنده باید ببینه میتونه یا نه!
در مورد حیثیت کنسول هم سر زدن به متاکریتیک توصیه میشه...
قصدم تمسخر و نیش و کنایه نبود جدی چون نینتندو سویچ کنسول محدود تری هست و دولوپر ها عموما خیلی با نینتندو سر و کار ندارن ولی وقتی در ارتباطن خروجی و نتیجه خیلی خوبی میگیرن بر عکس این اتفاق ک اولین باره دارم همچین چیزی رو میبینم با این کیفیت و عملکرد افتضاح
 
و 432p داره.( یکی از کمترین رزولشن ها در عناوین سوییچ)
*رزولوشن بازی روی حالت دستی فاجعه است و کمتر از حالت داک نیز هست.( 216p) کیفیت تصویر در هنگام حرکت هم کاهش پیدا می کنه.
ARK: Survival Evolved بر روی سوئیچ :

98327


View attachment 98328 View attachment 98329 View attachment 98330



اخه این چیه دیگه؟ بعد 216p اجرا می شه اخه؟ من یادم نمیاد حتی روی psp همچین گرافیک داغونی دیده باشم.
 
DF دموی 30 دقیقه ای Resident Evil 2 Remake رو آنالیز کرده:
*دمو مانند دموی نمایش داده شده در نمایشگاه EGX build بوده حتی تایمر دمو
*نسخه های کنسولی تماما دارای موشن بولور فیلمیک، SSR و انبوهی از نورپردازی های حجمی هست.
*خروجی اورجینال کنسول های معمولی PS4 و Xbox در 1080p هست، نسخه Xbox رزولوشن پایین تری دارد و native نیست.
*بازی برروی Pro و Xbx در 1620p اجرا می شود هر دور داری المان های تکنیکی هستند.
* نسخه Pro دارای SSR شکننده و افت DoF هست.
*نسخه PC دارای گزینه های گرافیکی بسیار عجاب آوری هست.
*نشانگر مصرف VRAM در نسخه PC بیشتر مواقع غلط هست و دچار اشتباه می شود.
*نسخه PC در دارای higher resolution effects هست در مقایسه با تنظیمات بالای نسخه Pro و XbX
*SSR بازی در PC کمی در برخی قسمت ها کوچکتر هست.
* دشمنان در دور دست دارای انیمیشن های half-rate هستند( حتی در PC)
* اجرا نسخه PC برروی DX 12 توصیه نمی شود، چرا که 23% عملکرد بازی را کاهش می دهد.
* فریم ریت نسخه Pro و XBX بازی حیرت انگیز هست و در هدف خود یعنی 60 فریم هست.
*عملکرد بازی بطور کلی عالی هست.
* نرخ فریم برروی کنسول های معمولی بر پایه 60 هست ولی نزدیک 60 نیستند، PS4 در 40 فریم و Xbox در 30 فریم اجرا می شوند.
*نسخه PC با تنظیمات RX580 و 1060 با قابلیت کمتر از 4K در بالاترین ستینگ قرار دارد.
* برای نزدیک شدن به رزولوشن نسخه کنسولی با RX 580 عملکرد بازی بهتر می شود و نرخ فریم به 60 نزدیک تر می شود.
* با 2080TI در اخرین تنظیمات 4K در هال اداره پلیس نمی توان 60 فریم گرفت آن هم با حجم انبوهی از نورپردازی حجمی ولی در بیشتر مواقع 60 فریم هست بازی.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or