اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

  • Thread starter Thread starter FaRd!N
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:
Detroit: Become Human
طبق گفته DF:
در کنسول Pro:
در اندازه 2160cp ( یعنی 3840x2160 به صورت رندر شطرنجی ) اجرا میشه
در کنسول معمولی:
1080p
...
در هردو نسخه temporal aa استفاده شده. نرخ فریم هم هم در پرو و هم معمولی 30 هست.

همینطور گفتن ک Quantic Dream بهترین بازی فعلیش در حال حاضر Detroit: Become Human هست یعنی این بازی یکی از بهترین های استدیو هست. - if developers weren't concentrating on ever-bigger environments and focused on smaller, tighter experiences, what would we gain? The answer is simple: extreme fidelity and detail. At its best,
Detroit is simply phenomenal
 
Abolfazl3007View attachment 83867 در آپدیت 5.50 کنسول PlayStation 4 که فعلا به صورت بتا در دسترس کاربرانی که ثبت نام کردند قرار گرفته، قابلیت SuperSampling برای تمام بازیها و محیط PS4 برای Ps4Pro اضافه میشه. با اینکار بازیها حتی بر روی TV های 1080p با رزولوشن بالاتر اجرا شده و بعدا برای نمایش به 1080 تبدیل میشن که باعث ارتقا اساسی AA در بازیها میشه. SuperSampling از بهترین روشها برای رفع آلیازینگ بدون اثر جانبی، تو بازیهاست. PlayStation 4 System Update 5.50 Beta Adds A Supersampling Option For PS4 Pro
الان کسانی که پرو دارن و یک تلوزیون 4k دارن چه نفعی از این اپدیت میبرن ؟
 
Abolfazl3007View attachment 83867 در آپدیت 5.50 کنسول PlayStation 4 که فعلا به صورت بتا در دسترس کاربرانی که ثبت نام کردند قرار گرفته، قابلیت SuperSampling برای تمام بازیها و محیط PS4 برای Ps4Pro اضافه میشه. با اینکار بازیها حتی بر روی TV های 1080p با رزولوشن بالاتر اجرا شده و بعدا برای نمایش به 1080 تبدیل میشن که باعث ارتقا اساسی AA در بازیها میشه. SuperSampling از بهترین روشها برای رفع آلیازینگ بدون اثر جانبی، تو بازیهاست. PlayStation 4 System Update 5.50 Beta Adds A Supersampling Option For PS4 Pro
الان کسانی که پرو دارن و یک تلوزیون 4k دارن چه نفعی از این اپدیت میبرن ؟
هیچ استفاده ای نداره برای 4k دارها
باید حتما tv1080 یا مانیتور 2k داشته باشن
 
  • Like
Reactions: ehsan M
Abolfazl3007View attachment 83867 در آپدیت 5.50 کنسول PlayStation 4 که فعلا به صورت بتا در دسترس کاربرانی که ثبت نام کردند قرار گرفته، قابلیت SuperSampling برای تمام بازیها و محیط PS4 برای Ps4Pro اضافه میشه. با اینکار بازیها حتی بر روی TV های 1080p با رزولوشن بالاتر اجرا شده و بعدا برای نمایش به 1080 تبدیل میشن که باعث ارتقا اساسی AA در بازیها میشه. SuperSampling از بهترین روشها برای رفع آلیازینگ بدون اثر جانبی، تو بازیهاست. PlayStation 4 System Update 5.50 Beta Adds A Supersampling Option For PS4 Pro
الان کسانی که پرو دارن و یک تلوزیون 4k دارن چه نفعی از این اپدیت میبرن ؟
وقتي 4k اجرا بشه ديگه نيازي به supersampling نيست،
 
  • Like
Reactions: benjohn
آنالیز DF از نسخه کنسولی Dark Souls Remastered

-XBO/PS4 = 1080p
-Pro/XBX = 1800p (native) و بهره گیری از HUD در native 4K
- در Pro/XBX برخی از افکت ها ( مثل Lens Flare که در مبارزه با گرگ وجود ندارد ) و به صورت OG در کنسول ها رندر شده.
- بازی در همه کنسول ها 60 فریم ریت است.
- در مبارزه با Big wolf (Sif ?) افت فریم روی همه کنسول ها وجود داره ولی XBX در این نقطه 60 فریم ارایه میدهد. XBo بیشترین افت فریم ریت رو در بین کنسول ها داره اونم فقط در مبارزات با Bossها.
- افت فریم ریت بازی به تریبت میشه این طور گفت: XBO -> PS4 -> Pro-> XBX
 
آنالیز Hyrule Warriors: Definitive Edition توسط DF:
- بازی در حال داک روی 1080P اجرا میشه، روی حالت پورتابل هم 720p
- فریم بازی در حالت داک 60 هست ولی ثابت نیست و پایین تر هم میاد ولی تجربه بهتری رو ارایه میدهد، در حالت پورتابل فریم بازی 30 هست و پایین تر هم میاد. در حالیه که فریم در نسخه Wii U و New 3DS روی 30 هست.
گرافیم بازی دست نخورده هست ولی چیزی تغییر نکرده بازی بدون anti-aliasing هست، ولی بسیار شارپ تر شده
 
آنالیز تست Far Cry 3 Classic Edition توسط DF:

نسخه نسل قبل FC3 بررو PS3/360:
اندازه تصویر: 1280x704، بازدهی بسیار بد.
نسخه Xbox BC بروی Xbox One با اندازه تصویر نسل قبل و فریم ریت هم مثل نسل قبل روی 30 هست.

درمورد PS4 و XBox One استاندارد:
ب
الاترین کیفیت تکسچرها داراهستند، GI و افکت ها مثل نسخه اصلی PC هستند و هیچ remastered وجود نداره در این مورد، 30 فریم در دو کنسول، هیچ remastered در مورد المان های 2D به مانند HUD وجو نداره.
وضوح تصویر: PS4: 1080p, XBO: 900p
هردو کنسول دارای افت فریم هستند و مخصوصا Xbox One که بیشتر بعد از prologue این اتفاق می افتد.

PS4 Pro و XboX :
وضوح تصویر: 1440p در هردو کنسول
PS4 Pro دارای کمی افت فریم هست و روی 30 ثابت نیست.
Xbx فریم روی 30 هست.
PS4 Pro تنها نسخه کنسولی هست که دارای برخی ویژگی های AA هست. در نتیجه IQ edge بیشتری نسبت به Xbx ارائه میدهد.
 
DF بررسی داشته روی تریلر سوم Red Dead Redemption 2 با کمی تاخیر با ترجمه کامل با تشکر از Bardya عزیز که کمکهایی کردن ..
DF :
راکستار به ما ترجیحا یک سینمایی به جای یک تریلر گیم پلی داده است. با این حال، دیجیتال فاندری بر این باور است که نقاط قوت و ضعف های موجود در تریلر دلیل خوبی برای باور به این که تریلر از داخل انجین بازی رندر شده است اما مشخص نیست روی کدام کنسول اجرا شده است
تریلر روی رزولوشن( 1080p) (1080 × 1920) با anti-aliasing پس از پردازش ارائه می شود، که حداقل در نگاه اول خوب به نظر میرسد
در حالی که تریلر در 1080p رندر میشود ، با وضوح پایین نمایش داده می شود. رزولوشن 1080p تریلر دارای نسبت ابعادی (تقسیم ابعاد افقی به ابعاد عمودی) از 1.77 به 1 است. تریلر با نسبت ابعادی 2.39 به 1 نمایش می دهد زیرا Rockstar ابعاد عمودی را کاهش داده در حالی که ابعاد افقی را ثابت حفظ می کند. در نتیجه واقعی، تریلر در رزولوشن 1920 × 864 نمایش داده می شود.
نرخ فریم در تریلر 30 فریم ثابت است


The Good :
یکی از برجسته ترین ویژگی های تریلر Rockstar توجه به مدل سازی و جزئیات شخصیت است. همانطور که چهره ها به خوبی در Grand Theft Auto 5 و حتی RDR1 دیده می شود، آنها در RDR2 به طور قابل توجهی بهتر هستند
سایه های پوستی غنی تر، دقیق تر و واقعی تر هستند.
لباس ها در جزییات غنی هستند و طبیعی به نظر میرسند . بافت های لباس متنوع و واقعی هستند

face-comparison-_DF.jpg
جزییات چهره در RDR2 بسیار بهبود یافته تر هست

صدای موجود در سرتاسر تریلر، اشاره مکرر به آتش دارد که به Rockstar چندین فرصت برای نشان دادن کار عالی خود را با افکت اثرات ذرات و نورپردازی می دهد. خاکستر های اتش به صورت جداگانه حرکت می کنند و واقع بینانه با محیط اطراف ارتباط برقرار می کنند. شعله های لرزان باعث حرکت پویای سایه می شود که عمق بصری را افزایش می دهد. عبور نور از سطوح مختلف بی نظیر است
نورپردازی مخصوصا در تریلر بسیار چشمگیر است. نور از لبه ها بصورت باریک گرفته میشود و از طریق تابش به پارچه نازک لباس کارکتر ها و فراتر از ان درخشان می شود. یک صحنه داخلی بسیار کوتاه در حدود زمان 1:03 نشانه خوبی است، حرکت توامان نور و سایه در فضایی که توسط گرد و غبار و مه پوشش داده شده است. درخشان است.
حرکات بدن ضبط شده ( موشن کیچر) و هنگام ورود حرکت لب ها و چشم استیلی ایجاد میشه که از حرکات رباتی و غیر مصنوعی جلوگیری میکند
تریلر در صحنه های مه دار با نورپردازی حجمی(Voulmetric Lighting) مزین میشود
از یک سو، این یک روش موثر برای پنهان کردن مشکلات ناشی از ناهنجاری های AA و فیلتر کردن بافت های ضعیف است. از سوی دیگر، هنگامی که با طراحی هنری Rockstar به کار گرفته میشود ، تصاویر زیبا تولید می شود

Light-edging_DF.jpg
نورپردازی حاشیه ای زیبا

The Bad :
نقاط قوت RDR2 با چند ضعف یر به یر میشود.
فیلترینگ ضعیف برای بافت زمین بسیار قابل توجه است. صحنه شهر که در RDR2 نشان داده شده در کنار تصویر RDR1 موضوع بسیار بهتر دیده میشود
و سطح جزییات ( LOD) ضعیف است. با این حال، بافت های زمین در RDR2 تار و ابکی است و سطح خیابان در RDR1 بسیار بهتر است.

Ground-texture-comparison_DF.jpg
تریلر از SSAO استفاده می کند که یک روش پردازش ارزان تر برای نمایش سایه هایی است که توسط نور منعکس شده اند. این روش یک پوشش تیره نادرست در اطراف اجسام متحرک که نزدیک دوربین هستند تولید می کند که به نظر غیر طبیعی میرسد ، اما بعید است که متوجه آن شوید مگر اینکه در ان دقیق شوید

تکنیک موشن بلور به طور کلی در تریلر وجود ندارد اما بعضا تکنیک موشن بلور برای یک سری جسم ها استفاده شده. اجسامی متحرکی که فاقد موشن بلور هستن- همچون اجسامی نمایش داده میشوند که ربطی به بکگراند ساکن ندارند.
نگرانی دیگر موضوع AA هست در تریلر زمانی که سوارکاران روی اسب در حال حرکت هستند در دم اسب این دیده میشود هر چند تشخیص مو بسیار دشوار است اما AA ضعیف باعث شده نگرانی بیشتری در خصوص صحنه هایی که مه غلیظ دارند و از تکنیک نورپردازی حجمی استفاده شده داشته باشیم که این نورپردازی حجمی شاید برای پوشش همون AA ضعیف است

همچنین تاسف آور است که Rockstar تصمیم به ارائه تریلر ارائه شده در رزولوشن 1080p گرفته این به خصوص به عنوان زیبایی بصری اشکارا در بحث فروش تاثیر دارد. جزئیات موجود در مدل های شخصیت ها و محیط ها در فاصله با رزولوشن 4K ارائه می شود،
روشنایی حجمی زیبا و اثرات ذرات برای HDR بی تابی می کنند. ممکن است راکستار یک تریلر 4K / HDR را به عنوان بخشی از کمپین بازاریابی خود در زمان نزدیک به انتشار عرضه کند


نتیجه گیری نهایی تریلر Red Dead Redemption 2:
مدل سازی های برجسته شخصیت، جزئیات غنی شخصیت، نورپردازی زیبا و افکت های ذرات اولیه در مقابل فیلتر ضعیف بافت های زمین، مشکلات AA و ضعف SSAO ، که می توانند بیشتر روی آنها کار کنند

 
آخرین ویرایش:
آنالیز DF از نسخه های X1X, سوییچ و PC بازی Crash Bandicoot: N.Sane Trilogy:


گفته که در عین این که شاهد نوسانات بسیار جزئی تو پرفرمنس بازی نسبت به نسخه ی PS4 هستیم اما در کل تجربه ی بازی روی One S کاملا مشابه با PS4 معمولیه و بازی با رزولوشن مشابه 1080 رندر میشه. از اون طرف نسخه ی One X رزولوشن Native 4K داره که از رزولوشن 1440P نسخه ی پرو 2.25 برابر بیشتره.

متاسفانه فریم بازی روی کنسول ها همچنان روی 30 قفله، این در حالیه که DF با یه PC نسبتا ضعیف تر از One X تونسته 1080P@60FPS رو بگیره.

نسخه ی سوییچ تو حالت داکد به صورت 720P و تو حالت پرتابل با رزولوشن 480p رندر میشه. این در حالیه که فریم ریت تو این نسخه مقداری هم نوسان داره.



همزمان با عرضه ی نسخه های جدید، نسخه ی PS4 هم آپدیت شده که قابلیت HDR، موشن بلور مشابه نسخه ی X1 و لودینگ بهتر رو به بازی اضافه کرده:



با اینکه لودینگ بازی تو نسخه ی PS4 خیلی بهتر از قبل شده، اما اختلاف زیادی با نسخه ی X1 داره که به گفته ی DF عملا انگار لودینگ نداره:





 
آنالیز DF از نسخه های X1X, سوییچ و PC بازی Crash Bandicoot: N.Sane Trilogy:


گفته که در عین این که شاهد نوسانات بسیار جزئی تو پرفرمنس بازی نسبت به نسخه ی PS4 هستیم اما در کل تجربه ی بازی روی One S کاملا مشابه با PS4 معمولیه و بازی با رزولوشن مشابه 1080 رندر میشه. از اون طرف نسخه ی One X رزولوشن Native 4K داره که از رزولوشن 1440P نسخه ی پرو 2.25 برابر بیشتره.

متاسفانه فریم بازی روی کنسول ها همچنان روی 30 قفله، این در حالیه که DF با یه PC نسبتا ضعیف تر از One X تونسته 1080P@60FPS رو بگیره.

نسخه ی سوییچ تو حالت داکد به صورت 720P و تو حالت پرتابل با رزولوشن 480p رندر میشه. این در حالیه که فریم ریت تو این نسخه مقداری هم نوسان داره.



همزمان با عرضه ی نسخه های جدید، نسخه ی PS4 هم آپدیت شده که قابلیت HDR، موشن بلور مشابه نسخه ی X1 و لودینگ بهتر رو به بازی اضافه کرده:



با اینکه لودینگ بازی تو نسخه ی PS4 خیلی بهتر از قبل شده، اما اختلاف زیادی با نسخه ی X1 داره که به گفته ی DF عملا انگار لودینگ نداره:





در کل استدیو ریمستر کننده رو به علت کم کاری شست پهنش کرد
مخصوصا سر انعکاس تصویر تو آب که نسخه ps1 حدود 20 سال پیش (انصافا اون زمان هم ناتی داگ معجزه می کرده) وجود داشته . اما الان تو پورت نسخه سوییچ نیست
در تکمیل ترجمه شما عرض کنم برای مقایسه با pc از cpu برابر با مدل استفاده شده در کنسولها استفاده کرده و از کارت gtx960 با قدرت 2.3 ترافلاپس که قدرتش تقریبا نصف ps4pro با قدرت4.2 ترافلاپس استفاده کرد که به راحتی 60 فریم اجرا می کرد . وان ایکس که بماند
 
BC دیگه عملا وارد فاز جادو شده، بازی Ghost Recon: Advanced Warfighter که روی X360 فریمش روی 30 قفل هست، روی X1X به صورت 60fps اجرا میشه!
البته شامل همه بازیا نمیشه. خود سازنده باید موقع ساخت این اپشن فریم بالاتر رو بزاره. مثلا فارکرای ۳ که فریم لاک داره رو ۳۰ ثابت میمونه. برا بازیابی مثل GTA iv که فریم آنلاک داره فریم بین ۳۰-۵۰ بالا پایین میره و باعث میشه تجربه بازی تو همه جاها همسان نباشه. برای نسل بعد هم df گفته بازی مثل ولفنشتاین ۲ که رو 4k فریم انلاک داره باعث میشه با سخت افزار قویتر رو ۶۰ اجرا بشه با BC
 
BC دیگه عملا وارد فاز جادو شده، بازی Ghost Recon: Advanced Warfighter که روی X360 فریمش روی 30 قفل هست، روی X1X به صورت 60fps اجرا میشه!
WTF این لعنتی یادمه رو PC هم 60 فریم اجرا نمی شد:))
این BC می گم چطوریه؟ امولاتور سادست یا نیاز به پورت کردن داره؟
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or