اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

  • Thread starter Thread starter FaRd!N
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:
God of War is another tech powerhouse for PS4

در کل خیلی تعریف کرده از هر لحاظ......رو ۴پرو به صورت ۴کی و ۳۰ فریم اجرا میشه (از چکبرد استفاده میکنه) و رو فور معمولی ۱۰۸۰ و ۳۰ فریم...البته یه پرفومنس مود هست که فریمریت قفل نیست و تا ۵۰ هم میرسه ولی گرافیک ۴کی نیست
بافت ها و aa رو پرو بهتره یا فرقی نداره با معمولی؟؟
 
انالیز DF هم منتشر شد:

God of War is another tech powerhouse for PS4
Spectacular work from Santa Monica Studio.

اول کار از فیزیک بازی تعریف کرده. اکثر ابجکت ها و درخت ها قابل تخریب دارند. مخصوصا تخریب پذیری از پیش محاسبه شده صحنه های سینماتیک بازی رو فوق العاده چشمگیر دونسته.

This is enhanced by the inclusion of environment destruction and interaction. Early in the game, as you face down a powerful foe, every tree and boulder can be smashed apart through your actions. Hulking beasts can wipe out stone pillars and even the swing of Kratos' axe causes nearby foliage to briefly blow in the direction of your swing. Even more impressive are the cinematic sequences, which allow for pre-calculated displays of physics and destruction


تکنیک های استفاده شده در شبیه سازی برف بازی مشابه تسلیشن استفاده شده در بازی rise of the tombraider هستش. همچنین تکنیک موشن بلور برای تک تک ابجکت ها استفاده شده که میشه از منو بازی غیرفعال کرد.​

Snow deformation also plays a large role in specific scenes. While simple texture tricks are used in areas with a light covering of snow, thicker ridges offer full deformation - reminiscent of the adaptive tessellation used by Rise of the Tomb Raider. This feature allows players and enemies to carve up realistic paths that remain matted down - finish a battle in a snowy field and its once pristine surface is reduced to mush. Everything is backed by an excellent implementation of per-object motion blur - a feature which can be adjusted from the options menu should you prefer not to use it.
از طراحی و جزییات محیط های بازی تعریف کرده. نسبت به نسخه های قبلی که حالت خطی داشتن اینبار تمامی محیط قابل اکتشاف هست و راه های مختلفی واسه رسیدن به هر ماموریت وجود داره.

Character realisation is sensational in this game but ultimately, it's the environments that really steal the show. Early showings of God of War intentionally focused on the gorgeous snowy forests of Midgard but there is so much more here. Compared to prior God of War titles, each area is larger and more complex than before. There are now multiple paths that crisscross over one another as you progress and it's even possible to backtrack in search of missed secrets and passages. It feels more like a fully explorable world this time, as opposed to a series of more linear stages

تکسچر ها و محیط های بازی هم به لطف استفاده از تکنیک جدید PBR جزییات فوق العاده ای دارن​

This is enhanced by excellent texture work. The new PBR system helps to create more natural environments - stone work appears suitably rough with light scattering in more directions than smooth materials such as shiny floors. Specular highlights are used to great effect in combination with materials to create surfaces that appear realistic yet still fantastical

deferred renderer و volumetric lighting هم در نورپردازی بازی استفاده شده.​

Volumetric lighting also plays a huge role here. From piercing light shafts to thick fog, a voxel grid solution is used to lend a sense of fullness and atmosphere to the game.This is all backed by a slew of new lighting features, some of which are made possible by the move to a deferred renderer when building the engine

تکنیک GPU-accelerated پارتیکل که فقط تو یه سری بازی محدود تو اوایل نسل استفاده شده بود اینجا هم استفاده شده که نتایج فوق العاده ای داشته.​

Particles are another impressive feature - GPU-accelerated particles are used in abundance throughout the game. Everything from the ashes and sparks during combat to the performing of a door opening ritual results in a gorgeous shower of GPU accelerated particles. It's something that was a big deal early in the generation but has been toned down in more recent games - the fantasy setting of God of War is a perfect place to showcase such effects.

و در اخر هم بازیرو جشنواره ای از تکنیک ها و دستاوردهای گرافیکی دونسته​

God of War is a showpiece title - it's an impressive achievement that demonstrates what can be accomplished when that heady cocktail of raw talent, budget and time is deployed on a key project.
 
آخرین ویرایش:
بررسی گرافیکی بازی رو تو کانال DF دیدم که خیلی لذت بخش بود در عین حال بشدت شاکی شدم از دستشون چون اسپویلای بدی داره. چیزی از داستان لو نمیده ولی یکی از دوتا از باسای بازی همینطور لوکیشن رو لو میده ترجیحا نبینید بهتره. در همین حد بگم که OMG
 
View attachment 86457 View attachment 86458
در بحث رزولوشن تصویر نسبت به نسل هفتم رزولوشن پس از دریافت این بهینه‌ساز تقریبا ۶۰۰ مگابایتی، ۹ برابر بهبود یافته و به جای ۷۲۰p سابق به ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ رسیده است.

این افزایش رزولوشن باعث بالا‌رفتن وضوح تصویر و افزایش عمق میدان در بازی شده . اما این افزایش وضوح تصویر به هیچ وجه باعث افت کیفیت ترسیم مدل‌ها نشده و به خصوص در لبه‌ها عملکرد این بهینه‌ساز فوق‌العاده است و در بازی با لبه‌هایی نرم و طبیعی روبرو هستیم.
در مورد وضوح تصویر مدل‌هایی که در نسخه نسل هفتی به خصوص در لبه‌ها تار و مبهم به نظر می‌رسند چطور با‌وجود این‌که اینکه وضوح تصویر بالاتر رفته، لبه‌هایی نرم‌تر دارند. از آرتیفکت‌های جگیز (Jaggies) که باعث دندانه‌دندانه به نظر رسیدن لبه‌ها می‌شوند کاسته شده و آنتی‌ایلیسینگ نیز بهبود چشم‌گیری پیدا کرده است. پس مدل‌ها هم نرم‌تر و هم واضح‌تر شده‌اند که به این ترتیب می‌توان گفت بهینه‌ساز در این بخش به خوبی انتظارات را برآورده می‌کند و عملکرد خوبی دارد
جزئیات بسیار بهتر به نظر می‌رسند و گرچه همان‌طور که گفته شد مشخص است تکسچر‌ها نسل هفتمی هستند اما جزئیات در تصویر بسیار بهتر و واضح‌تر شده‌اند. جزییات هم در محیط بازی هم در مدل‌ها و شخصیت‌ها بیشتر و بهتر شده‌اند و به خوبی باعث زیبا‌تر جلوه‌کردن بازی شده‌اند.
در فواصل دور‌دست نیز عمق میدان به خوبی افزایش پیدا کرده و جزئیات دوردست در نسخه بهبود‌یافته خیلی بیشتر و تا فواصل دورتری قابل تشخیص و رویت هستند.

مانند خیلی دیگر از تکنیک‌ها، این بهبود در رزولوشن و وضوح تصویر در کنار جنبه‌های مثبت بسیار، دارای جنبه‌های منفی‌ای نیز هست. بخش‌هایی از جهان بازی و مدل‌ها با این بهبود کیفیت ممکن است غیر‌واقعی به نظر برسند و توی ذوق بزنند. این موارد در رزولوشن پایه‌ی بازی به چشم نمی‌آیند اما افزایش ۹ برابری رزولوشن باعث دیده‌شدن و برجسته‌شدن آن‌ها می‌شود. مشابه این اتفاق در مورد فیلم‌های نسبتا قدیمی نیز می‌افتد و هنگامی که این فیلم‌ها در رزولوشن‌های بالاتر نمایش داده می‌شوند گاهی جلوه‌های ویژه‌ی آن‌ها غیرطبیعی و غیرواقعی به نظر می‌رسد. البته این اشکال در مقابل جنبه‌های مثبت این بهینه‌ساز کاملا قابل چشم‌پوشی است. به خصوص این‌که وجود این اشکال نه تقصیر توسعه‌دهنده بازی است که در هنگام توسعه‌ی بازی اطلاعی از افزایش رزولوشن احتمالی بازی در آینده نداشت و نه تقصیر مایکروسافت، چرا که همان‌طور که گفته شد بهینه‌ساز داده‌های بازی را دستکاری نمی‌کند.

در مورد نرخ فریم نیز در نسخه ایکس‌باکس وان ایکس تا این لحظه هیچ‌گونه افت فریمی مشاهده نشده و بازی مطابق انتظار به خوبی و بدون هیچ مشکلی بر‌روی این کنسول بهبود‌یافته اجرا می‌شود. وجود افت فریم به ویژه وقتی عجیب به نظر می‌رسید که این بازی بر روی کنسول ایکس‌باکس وان معمولی بدون هیچ افت فریمی اجرا می‌شود لذا انتظاری نیز جز این نمی‌رفت.

کیفیت بصری بازی به قدری بهبود یافته که عجیب است چرا راک‌ استار همانند نسخه بهبود‌یافته عنوان LA Noire که به تازگی برای کنسول‌های نسل هشتم منتشر شد، برای نسخه‌ی بهبود یافته Red Dead Redemption نیز هزینه‌ی یک بازی کامل را دریافت نمی‌کند.


مطلب رو از گیمفا کپی میکنید اینجا منبع رو هم ذکر کنید.

لینک اصلی
 
God of War is another tech powerhouse for PS4

در کل خیلی تعریف کرده از هر لحاظ......رو ۴پرو به صورت ۴کی و ۳۰ فریم اجرا میشه (از چکبرد استفاده میکنه) و رو فور معمولی ۱۰۸۰ و ۳۰ فریم...البته یه پرفومنس مود هست که فریمریت قفل نیست و تا ۵۰ هم میرسه ولی گرافیک ۴کی نیست
در پرفورمنس گفته در مبارزات فریم اکثرا تا چهل پایین میاد ولی در محیط های بدون درگیری شصت هست
 
  • Like
Reactions: Adam
مقایسه دیجیتال فاندری از پچ ۴k دیویژن روی ps4 pro و x1x:
خلاصه اینه که x1x به صورت نیتیو ۴k هست و جزییات و نورپردازی بهتری داره فاصله های دور رو بهتر رندر میکنه
وهردو کنسول روی ۳۰ فریم قفل شدن (با کمی افت در بعضی جاها)

The Division delivers another powerhouse upgrade for Xbox One X
 
Ryse (PC Ultra) vs God of War (PS4 Pro) 4K Details Comparison


این ویدیو رو ببینید فوق العاده است از هر دوجهت یکی اینکه کرایتک برای لانچ تایتل x1 چه گرافیکی بهم زد و دوم اینکه سانتا مونیکا در کنار اون گرافیک چه گیمپلی خفنی تدارک دیده
 
Ryse (PC Ultra) vs God of War (PS4 Pro) 4K Details Comparison


این ویدیو رو ببینید فوق العاده است از هر دوجهت یکی اینکه کرایتک برای لانچ تایتل x1 چه گرافیکی بهم زد و دوم اینکه سانتا مونیکا در کنار اون گرافیک چه گیمپلی خفنی تدارک دیده
به دلیل سرعت حلزونی قادر ب تماشا نشدم
ولی یادمه ryse کیفیت فوق العاده خفنی داشت
حالا توی این مقایسه کدوم از نظر گرافیک بهتره یا نتیجه گیری نشده؟
 
به دلیل سرعت حلزونی قادر ب تماشا نشدم
ولی یادمه ryse کیفیت فوق العاده خفنی داشت
حالا توی این مقایسه کدوم از نظر گرافیک بهتره یا نتیجه گیری نشده؟

ویدیو صرفا به نمایش میذاره و نتیجه گیری به عهده خود کاربر هست و من خودم زیاد فنی نیستم اما چیزی که به چشم دیدم تو یکسری موارد مثل مدل سازی، انیمیشن ها و ... تقریبا برابر بودند ولی مثلا تخریب پذیری محیط خدای جنگ کاملا سرتر بود
 
ویدیو صرفا به نمایش میذاره و نتیجه گیری به عهده خود کاربر هست و من خودم زیاد فنی نیستم اما چیزی که به چشم دیدم تو یکسری موارد مثل مدل سازی، انیمیشن ها و ... تقریبا برابر بودند ولی مثلا تخریب پذیری محیط خدای جنگ کاملا سرتر بود
حالم از کرایتک و همه چیش بهم می خوره، ولی واقعا تنها استودیو غیر فرست پارتی که گرافیک بازیاش به درد بخور بود همینا بودن:D تو نسل حقیقتا بازی مولتی پلتفرمی که گرافیکش خیلی خوب باشه نداشتیم. بازی های دایس حالا شاید استثنا باشن ولی بازم اونجور خفن نیستن:D
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: IMANOKA
مقايسه رو من نديدم ولي اگر مقايسه كات سينهاست كه كلا معتبر نيست چون كات سينهاي رايز پري رندرن و ريل تايم نيستن. اگر گيم پلي هست كه حالا بعدا ميبينم:D
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or