اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

  • Thread starter Thread starter FaRd!N
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:
.:Frantic:.
بازیتون اپدیته؟
فکر کنم داستان اون باشه، چون این قابلیت برا بعد از پچه

آپدیت نداده فعلاً! Day1 پچ هنوز نیومده این عکس از کجا اومده؟:-/ بعدشم تو همون عکس هایی که گذاشتم اونی که رو پله هاست ، چرا تو اون پس سایه ها مشکلی ندارن؟ فقط تو این عکس اینجوریه! درکل که میخواستم چیزی که خودم تجربه کردم رو به اشتراک بذارم و به نظرم سایه ها از اونی که تو اون عکس هست کاملاً بالاتره و مشکلی نداره. بیش از این دیگه خودمو درگیر این ماجرا نمیکنم.
 
اين جوري كه من دستگيرم شده سايه ها رو هردو حالت 30فريم و 60 فريم خيلي خوب هستن و نسبت به نسخه ps3 پيشرفت كردن منتها گويا همونطور كه دوستان در بالا هم اشاره كردن قرار روز اول يه پچ بياد كه سايه ها رو در حالت 30 فريم باز هم از ايني كه هست بهتر كنه ....اون گيف 2 فريمي هم قطعا توسط كسي درست شده كه به اين پچ دسترسي داشته و يا نسخه به اصطلاح review copy رو در اختيار داشته كه تونسته اون تصاوير رو بگيره .....براي ما هم با اپ روز اول كه 29 July در دسترس قرار ميگيره ميتونيم روي 30 فريم شاهد سايه ها به شكل همون گيف باشيم .
 
سایه ای که توی 30 فریم استفاده شده از نوع Ray Tracing هستش یا به اصطلاح Soft Shadow .
تو این حالت سایه ها به صورت واقعی عمل میکنند . هرچقدر سطح از منبع سایه دور تر میشه به همون نسبت سایه تار تر میشه .برای همین هر چقدر آبجکت به سطح(زمین یا ...) نزدیکتر باشه سایه شارپتر به نظر میرسه.
و این شامل پردازش و حافظه بیشتر میشه ...
حالا..... برای اینکه پرفرمنس بالاتر بره میان از یک الگریتم ساده استفاده میکنند ... تو این حالت رفتار سایه نسبت به فاصله ها هیچ تغییری نمیکنه ... مثل سایه های بازی ها ی قدیمی... در هر حالت کاملا شارپ.....
چند سالی هست که برای اینکه سایه ها اونقدر داغون به نظر نیاد میان دور سایه ها از افکت بلور استفاده میکنند گرچه باز هم سایه ها یه حالت یکسان دارند ولی تا حدی طبیعی تر به نظر میرسند.
برای همین هم باعث شده در دو حالت 30 یا 60 فریم باشه . البته Soft Shadow اونقدر سنگین نیست که تفاوت بین 60 و 30 فریم بشه ....

--------------------------------------------

ویرایش : من نسبت به شاتی که توی پست های قبلی گذاشته شده بود گفتم که گویا Fake بوده ..... :d
 
آخرین ویرایش:
Digital Foundry vs The Last of Us Remastered • Eurogamer.net
It's also apparent that there's still a yawning chasm between the quality of the pre-rendered cinematics - almost certainly rendered at a much higher resolution, then downscaled - and the game itself, resulting in a jarring leap between FMV and gameplay not helped by a small pause between them. Uncharted's cinematics
After 45 minutes of searching, swapping between frame-rates, walking backwards and forwards looking at shadows, we noticed nothing untoward at all. If there is a difference at some point in the game, we can only assume it's a minor bug
 
در مورد فریم ریت هم DF اشاره کرده که تقریبا ثابته ولی در جاهایی که خیلی درگیری شدید باشه تا 48 پایین میاد البته اشاره کردن این 48 فریم شدن یکبار در طول چندین ساعت بازی رخ داده و هیچوقت هم پایینتر نیومده. در کل فریم ریت در 90 درصد مواقع 60 ثابت و افت فریم هم خیلی لحظه ای و با تناوب بسیار پایین اتفاق می افته.

البته اشاره شده که DayOne Patch هم ممکنه این مشکل رو کلا مرتفع کنه

The good news is that this is pretty much as bad as it got across multiple hours of gameplay, and it's telling that in the 14-minute performance analysis video below (comprised of a number of gameplay clips), the game holds its lock well for the vast majority of its duration. You'll need to skip ahead to the nine minute mark to see the combat clips that caused genuine issues for this first iteration of the Naughty Dog engine running on PS4. At this point it has to be said that the game's day one patch was not available for testing, so there remains the possibility that things may improve once that hits - and we'll be sure to update you if that is the case.
 
یوروگیمر تایید کرد بعد از پچ کیفیت سایه ها تو 30 فریم با 60 فریم فرق میکنه.

Update 28/7/14 14:35: Yes, improved shadow quality at 30fps is in the game but only once the day one patch has been applied. The EU release rolled out considerably behind the US version, hence the confusion. We'll have more on the update soon.
 
اين جوري كه من دستگيرم شده سايه ها رو هردو حالت 30فريم و 60 فريم خيلي خوب هستن و نسبت به نسخه ps3 پيشرفت كردن منتها گويا همونطور كه دوستان در بالا هم اشاره كردن قرار روز اول يه پچ بياد كه سايه ها رو در حالت 30 فريم باز هم از ايني كه هست بهتر كنه ....اون گيف 2 فريمي هم قطعا توسط كسي درست شده كه به اين پچ دسترسي داشته و يا نسخه به اصطلاح review copy رو در اختيار داشته كه تونسته اون تصاوير رو بگيره .....براي ما هم با اپ روز اول كه 29 July در دسترس قرار ميگيره ميتونيم روي 30 فريم شاهد سايه ها به شكل همون گيف باشيم .
همونطور كه صفحه قبل گفتم و البته مشخص هم بود اون گيف دو فريمي رو كسي درست كرده بود كه دسترسي به پچ داشته يا نسخه اي از بازي كه همراه با پچ بوده رو در اختيار داشته ......كه بسيار هم اين نكته عالي هست يه مورد مثبت و إضافي براي 30fps هست .
 
توی ویدئو یوروگیمر یک جا فریم تا 46 میاد پایین تا اونجاهایی که من دیدم سه دفعه توی همون ویدئوی 15 دقیقه ای فریم میاد زیر 50 از دقیقه 11 به بعد (که برای صحنه های اکشن هست) که تو اون ویدئو تقریبا 90 درصد جاها فریم بازی زیر 60 هست درنهایت یوروگیمر گفته گذاشتن انتخاب 30 فریم کار درستی بوده برای جلوگیری از لکنتهای تصویر هر چند که کم هستن... سرعت پاسخ گویی کنترلر تو بازی سنگین تر از استانداردهای یک بازی 60 فریم به نظر میرسه و همون حس اکثر بازیهای ND روی PS3 (مخصوصا از U2 به بعد) رو داره

02320681513760823727.jpg

68574814763453785466.jpg

85279399225952747877.jpg


چیز دیگه که تو یوروگیمر گفته اشاره به اختلاف زیاد گرافیک بین کات سینها و گیم پلی بازی هست که تو نسخه PS3 هم به نظر من (بعضی دوستان عقیده دارن اختلافی نبوده) مشهود بود و اینجا فرقی نکرده.

It's also apparent that there's still a yawning chasm between the quality of the pre-rendered cinematics - almost certainly rendered at a much higher resolution, then downscaled - and the game itself, resulting in a jarring leap between FMV and gameplay not helped by a small pause between them.

Every cut-scene is re-rendered at a higher resolution and at full 60fps. Quality is significantly higher than in-game, even though more cut-scene models are utilised during gameplay.

کلا درباره تفاوت با PS3 هم گفته که بازی Remaster هست Remake نیست برای همین انتظار نباید خیلی بالا باشه با اینحال کیفیت سایه ها دو برابر بالا رفته هر چند سایه های داینامیک مثل PS3 رزولوشن پایینی دارن ولی کیفیت تکسچرها تقریبا در حد استانداردهای نسل جدید بالا رفته و رزولوشن و فریم ریت رو هم که دو برابر کردن.
LOD (لود شدن پله ای اجسام با نزدیک شدن به دوربین) و افکت ذرات هم جهش پیدا کردن نسبت به نسخه PS3 ولی نور پردازی محیطی Pre -Bake (از قبل محاسبه شده) نسبت به نسخه PS3 فرقی نکرده... بعضی از افکتها مثل رفلکشن آب از خیلی از بازیهای Xbox one و PS4 بهتره و اونارو شرمنده میکنه.
 
آخرین ویرایش:
البته یوروگیمر گفته که مقایسه اصلی بین نسخه PS4 و PS3 فردا منتشر میشه.
Tomorrow, my colleague Tom Morgan unleashes a full PS3 vs PS4 comparison and tells you about it from the perspective of someone who completed the original

صبر کنید شاید فردا بیشتر از این فریم های زیر 60 گیرتون بیاد :))
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or