اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

  • Thread starter Thread starter FaRd!N
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:
نمیدونم جریان این گیف چیه ولی از یه گیف 2 فریمی برای نشون دادن تفاوت سایه توی دوحالت 30 و 60 فریم نمیدونم چطوری بهم ربط پیدا میکنه !

این گیف 2 فریمی، یک فریمش واسه 30 فریم و یک فریم دیگه اش واسه وقتیه که بازی 60 فریم هست! سایه برگ های درخت هم تغییر پیدا می کنه!:)
 
نمیدونم جریان این گیف چیه ولی از یه گیف 2 فریمی برای نشون دادن تفاوت سایه توی دوحالت 30 و 60 فریم نمیدونم چطوری بهم ربط پیدا میکنه !

فقط میخواسته تفاوت سایه زنی در 30 و 60 فریم نشون بده و بگه در 30 فریم سایه زنی به مراتب بهتری داره بازی وگرنه کی میتونه از یه گیف تفاون 30 و 60 فریم تشخیص بده .:d
 
این قضیه سایه زنی نمیدونم چیه اما امروز من همون اوایل بازی روی سایه جویل تست کردم هیچ فرقی نکرد. احتمالا بعضی جاها بسته به شرایط موجود این قضیه فرق میکنه.
 
TLOU: Remastered PS4 30 FPS vs 60 FPS Post Day One Patch Comparison GIF Leaked
Shows Improved Shadows at 30FPS


mf1r1sf7krenaf9vnffi.gif



به نظر تو 60 فریم دوربین داره میچرخه. برا همینم کمی سایه برگ ها تار شدن.
 
دوستانی که بازی رو دارن لطف کنن با مدرک گیف 2 فریمی:d رو به چالش بکشن...
خودمم میگم 2 تا فریم شرایطشون یکسان نیست ولی به هر حال معلومش کنید قضیه رو
 
نسخه remastered برای ps4 یک سری باگ داره که من قبلا رو ps3 ندیده بودم.
امیدوارم یه اپدیت بده و حل بشه اینا
البته این نوع باگ ها با باگ های دیگه فرق داره
مدلش اینطوریه که یه لحظه تو یه جا برنامه نویسی بازی میره و کاراکترا خشک میشن.
معلومه مساله ساده ای هستش. من خودم فقط یک بار برخوردم به این مورد
 
جریان این گیف امیدوارم مثل جریان مقایسه ی قبل از DF واچ داگز و مخصوصا اینفیمس نباشه و اون داستان شیرین دانگرید ! چون مقایسه فیک همیشه ریخته مخصوصا در یوتیوب و هیچ منبع موثقی هم نداره و شرایط مساوی هم معلوم نیست باشه یا نه ! اتفاقا این گیفی که یکی از دوستان که لطف کرده گذاشته گوشه پایین سمت راست انگار حالت 30 فریم AA مثل حالت 60 فریم نداره در حالتی که همچین چیزی قطعا خیلی بعیده باشه ! به هر حال این استرس و نگرانی شدیدی که از زمان مشخص شدن حالت 30 فریم بین برخی مایکروفن های عزیز هست امیدوارم زودتر DF حل کنه !
 
TLOU انگار واسه اونایی هم که بازی رو ندارن میتونه سرگرمی درست کنه :دی
من از اول بازی تا جایی که میرسیم به این قسمتی که عکس مقایسه گذاشته شده کلی سوییچ کردم بین 60 و 30 ولی تفاوتی ندیدم! دوستانی که بازی رو دارن هم بیان کمک کنن ببینیم این عکس قضیش چیه چون نمیشه همه جا یکسان باشه ولی چون تو این عکس اینجوریه بگیم سایه زنی بهتر شده! اتفاقاً این قضیه واسه خودمم جالب شده بود و نشستم بازی کردم تا رسیدم به همین قسمت ( این عکس از چپتر Bill Town گرفته شده ) و جالب تر اینکه وقتی رسیدم اینجا بازی رو 60 فریم بود و وقتی سوییچ کردم رو 30 بازهم همینجوری بود! در واقع رو هیچکدوم از حالات، سایه های با کیفیت تر رو من ندیدم!
60 فریم:



30 فریم:



60 فریم:



30 فریم:



60 فریم:



30 فریم:



اینم همینجوری :دی

 
امیر یکاری کن...وقتی میذاری رو 30 برو بیرون از بازی و دوباره صحنه رو لود کن...بعد عکس بگیر و مقایسه کن...شاید تو این حالت فرق کنه

کردم اینکارو علی :دی رفتم تو منو گذاشتم رو 30 اومدم تو بازم همینجوری بود! من نمیدونم اون سایه با کیفیت ـه از کجا اومده؟! البته اینو بگم که کلاً سایه های بازی با کیفیت هستند ولی تو اون عکس هرکاریش کنه همونیه که گذاشتم!
 
این قضیه سایه رو فکر کنم سایت Craveonline بهش اشاره کرده بود :دی

The 30 FPS Lock in The Last of Us Remastered Enables 'Higher-Quality Shadows In-Game' [Naughty Dog Comments] - CraveOnline

اینم توضیحات یکی از اعضای ND
Improved shadows in 30 are added as part of the patch. As we were finishing up the day 1 patch we were looking at the game and released at 30 we had extra cycles we could do some further, unplanned, graphics enhancements - and that turned out to me shadows. Naughty Dog being Naughty Dog - we couldn't let idle rendering cycles stay that way!

Shadows at 60 are absolutely improved over the PS3 version and the game just looks and runs best at 60. The improved shadows at 30 are a nice bonus - but seriously, not reason enough to play at 30 unless you already needed or planned to lock it... well, it does help a little when you are in Photo Mode, but you can enable that at last minute.

Stick to 60 unless you have to or really do prefer 30. that's why 60 is the default
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or