خبر رسمی احتمال اضافه شدن بازی Death Stranding به PC Game Pass (تایید شد)

  • Thread starter Thread starter Ludens
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Ludens

Fallen Angel of the Night
Loyal Member
بروزرسانی: پس از اشارات مختلف صفحه رسمی سرویس PC Game Pass به بازی Death Stranding، مایکروسافت و شرکت 505 گیمز رسما تأیید کرده‌اند که آخرین ساخته هیدئو کوجیما در تاریخ 23 آگوست (1 شهریور) به این سرویس اضافه خواهد شد.



خبر اصلی: به‌تازگی عوض شدن تصویر پروفایل حساب رسمی PC Game Pass بر روی توئیتر باعث شده تا شایعاتی در خصوص اضافه شده بازی Death Stranding به این سرویس به وجود بیاید. با بازی‌سنتر و جدیدترین اخبار بازی همراه شوید.

در این تصویر پروفایل جدید، منظره‌ای مه‌آلود همراه با تپه‌های سرسبزی دیده می‌شود که شباهت زیادی به مناطق بازی Death Stranding دارد. حساب رسمی PC Game Pass پس از تغییر دادن تصویر حساب خود نوشت: «بعضی وقت‌ها از تصویر یک منظره خوب خوش‌مان می‌آید.» به دنبال انتشار این توئیت، کاربری به نام naven0m@ موفق شد تا مکان دقیق تصویر مذکور را در قسمتی از نقشه Death Stranding پیدا کند:

بازی Death Stranding - تصویر پروفایل PC Game Pass

با توجه به این، بسیاری از کاربران معتقدند که مایکروسافت به اضافه شدن آخرین ساخته کوجیما به سرویس PC Game Pass اشاره دارد. این در حالی است که چند ماه پیش، ایکس باکس و استودیوی Kojima Productions با تأیید شایعات گذشته، از همکاری با هم جهت ساخت یک بازی جدید خبر دادند.

بازی Death Stranding ابتدا در اواخر سال 2019 برای پلی استیشن 4 عرضه شد و به دنبال آن، نسخه عادی و Director's Cut آن نیز در نهایت به پلتفرم رایانه‌های شخصی (استیم و فروشگاه اپیک گیمز) راه پیدا کردند. با اینکه سونی ناشر نسخه پلی استیشن بازی محسوب می‌شود، اما نسخه PC دث استرندینگ توسط شرکت 505Games منتشر شد. چنانچه Death Stranding برای فروشگاه مایکروسافت و سرویس PC Game Pass در دسترس قرار گیرد، احتمالا باری دیگر 505 گیمز وظیفه نشر بازی را بر عهده خواهد گرفت.
 
آخرین ویرایش:
صورت مساله اینجوری طرح شه،بهتره
تو اون برهه هنوز بحث اومدن بازیای سونی رو pc نبود
سونی برای این بازی یه مارکتینگ خیلی بزرگ و تور و .... ترتیب داد و لقب یه انحصاری دشت
توقع طرفدار متعاقبا یه ایپی بزرگ و عامه پسند از این بازی بود که شاید بتونه در کنار سایر عناوین سونی مثل tlou یا گاد یا ....... قرار بگیره، چون مشخص بود حق امتیاز بازی دست سونیه و ترید مارک براش ثبت شده.
مارکتینگی که سونی برای این بازی انجام داد از فرست پارتیاش بزرگتر بود.
______________
به نظرت به این رسید، نگید آیپی خلاقانه بود پس منطقی بود، چون دریمز هم یه ایپی جدید بود برا سونی، ولی چه حمایتی ازش شد، بحث عرضه رو سایر پلتفرمها نیست، بحث حمایت و مارکتینگه.
یه مثالش رو زدی که دیزگان هست البته ایراداتش واضح بود ولی دوست داشتن طرفداراش ولی سر متا بازی نابود شد
ما بحث حمایتی هست چون فروش مبحثش تا حدی جداست و به نظر میاد بخشی از سرمایه رو خود کوجیما تامین کرده که نشر pc هم خودش برداشته و تو بازی هم میگفت تبلیغ گرفتم در حالی که تو دیزگان فرست پارتی سونی هست و باید خودش تمام هزینه رو تقبل کنه
و آمار دقیقی از فروش دیز نیست بجز کارگردانش که گفت 8 میلیون فروخته و یا گزارش pc که تو ده ماه اول 22 میلیون فروخته
تو همین بازه تقریبی حدودا 9الی 10 ماهه دث حدود 27 میلیون رو pc فروخته بود.بگم فروش به دلاره منظوره
آقا انصافا نمیتونم چیزی که میگی رو بپذیرم. :D تریلرها و نمایشای رسمی بازی دارن داد میزنن که این یه چیز تیپیکال و همیشگی که تو بازار میبینید نیست. فکر نمیکنی مخاطبی که یه IP شبیه دث استرندینگ رو کنار گاد آو وار میذاره انتظارش از اول نابجاست؟ من نمیدونم شما چقدر از نزدیک بازی رو دنبال کردی، اما بعد از رونمایی کامل گیمپلی خیلیا به این نتیجه رسیدن که این بازی قطعا برای همه ساخته نشده. من میگم حتی اگه خودم هم بین این گروهی باشم که مخاطب هدف نیستن، بازم خیلی درست نیست صرفا بخاطر عامه پسند نبودن از اثر ناراضی باشم... یعنی یه نگاهی به جنبه هنری قضیه هم داشته باشیم بد نیست.

از این بحث که بگذریم، اتفاقا مارکتینگ بازی از لحاظ مقیاس و بزرگی یه چیزی شبیه به بقیه عناوین فرست پارتی پلی استیشن بود (شاید تا یه جایی غیرعادی تر بود، اما بزرگتر نه). اون تور گذاشتن برای سازنده و تبلیغ CGI تلویزیونی و... رو در حقیقت تقریبا همه بازیای بزرگ پلی استیشن قبل از شیوع کووید داشتن. میگم که بحث چشم و هم چشمی نیست، سونی اگه به Dreams بهای بیشتری میداد (چه با مارکتینگ بزرگتر، چه با عرضه کردنش روی پلتفرمای بیشتر) بحثای پیرامون دث استرندینگ بازم فرقی نمیکرد.
 
ای کاش آمار گیمپس پی سی رو منتشر میکردن خیلی دوس دارم بدونم بعد از اضافه شدن ds که یک بازی کاملا منفور شرکت رقیب محسوب میشد (محسوب میشد :D ) ببینیم میزان رشد مشترکین گیمپس پی سی با چه سرعتی بیشتر میشه

1660910649967.png

1660911150364.png
 
این بازی تمام و کمال به عنوان یه بازی پلی استیشن ساخته شده، درست همونطور که Returnal قبل از خریده شدن هاوسمارک یه بازی پلی استیشن بود. از طرفی اینکه سونی حاضر نیست Dreams رو بیاره روی سرویس هاش یا برای PC منتشرش کنه تا وضعیتش بهتر بشه، تقصیر دث استرندینگ و کوجیما پروداکشنز نیست. :D وگرنه که یه تعداد خیلی زیادی از دارندگان پلی استیشن موافق بودن سونی باید بیشتر از اینا از Dreams حمایت میکرد... برای همین کلا نمیشه اینارو کنار هم قرار داد. شاید از لحاظ مقیاس، Days Gone مقایسه بهتری باشه که بازم بهترین بازخوردها رو از طرف منتقدا دریافت نکرد اما طرفدارا همچنان خواهان ساخت نسخه دومش بودن.

یه بحث دیگه هم اینه که بعضیا میان سونی رو بابت ریسک پذیریش توی خلق IPهای جدید یا پروژه هایی مثل GoW 2018 تحسین میکنن، اما تا یکیشون تبدیل به یک مگاهیت تمام عیار نشه میگن این چه کاری بود کردید. :D در مورد دث استرندینگ هم به نظر من مسئله همینه، اتفاقا شما وقتی روی یه IP و استودیوی جدید ریسک میکنی احتمالش زیاده که یه عنوان کالت طور تحویل بگیری.
البته در مورد DS خود کوجیما مقصر بود اگه از روز اول میومد میگفت دقیقا چی میخواد بسازه ملت اینقدر انتظاراتشون رو بالا نمیبردن ولی بر عکس اینقدر تریلر بی سر و ته بیرون داد و هی از عباراتی مثل خلق سبک جدید استفاده کرد تا کار دستش داد
 
در جواب اینکه چرا پلی استیشن از کوجیما به این شکل حمایت کرد و برای یک بازی که بقولی اونطور عامه پسند نبود چنین هزینه ای کرد فقط یک چیز میشه گفت ، تبلیغات.
به همین سادگی.
قبلا هم این بحث بود و فکر کنم جای دیگه اشاره کرده بودم که اون لحظه ای که تو E3 2016 اندرو هوس اومد و کوجیما رو دعوت کرد به سن ، پلی استیشن دیگه قابل دست یافتن نبود.
سونی یک بار دیگه هم در مقیاس کوچکتر این کار کرد و اون حمایت از سوزوکی و Shenmue 3 بود ، یعنی واقعا درک اینکه چرا سونی همچین کارهایی کرد سخته؟

این لحظه رویایی هیچوقت از یادم نمیره، محض یادآوری دوباره ببینیم بد نیست.
جدا یک کنفرانس رویایی بود که با حضور کوجیما دیگه افسانه ای شد.



=========
دیگه این وسط دو دوتا کردن میزان فروش و... بنظرم بی معنیه.
بماند راحت بالای 70-60 درصد اونهایی که از DS بد میگن اصلا بازی نکردن یا نهایتا یکی 2 ساعت پلی تایم دارن.
 
آقا انصافا نمیتونم چیزی که میگی رو بپذیرم. :D تریلرها و نمایشای رسمی بازی دارن داد میزنن که این یه چیز تیپیکال و همیشگی که تو بازار میبینید نیست. فکر نمیکنی مخاطبی که یه IP شبیه دث استرندینگ رو کنار گاد آو وار میذاره انتظارش از اول نابجاست؟ من نمیدونم شما چقدر از نزدیک بازی رو دنبال کردی، اما بعد از رونمایی کامل گیمپلی خیلیا به این نتیجه رسیدن که این بازی قطعا برای همه ساخته نشده. من میگم حتی اگه خودم هم بین این گروهی باشم که مخاطب هدف نیستن، بازم خیلی درست نیست صرفا بخاطر عامه پسند نبودن از اثر ناراضی باشم... یعنی یه نگاهی به جنبه هنری قضیه هم داشته باشیم بد نیست.

از این بحث که بگذریم، اتفاقا مارکتینگ بازی از لحاظ مقیاس و بزرگی یه چیزی شبیه به بقیه عناوین فرست پارتی پلی استیشن بود (شاید تا یه جایی غیرعادی تر بود، اما بزرگتر نه). اون تور گذاشتن برای سازنده و تبلیغ CGI تلویزیونی و... رو در حقیقت تقریبا همه بازیای بزرگ پلی استیشن قبل از شیوع کووید داشتن. میگم که بحث چشم و هم چشمی نیست، سونی اگه به Dreams بهای بیشتری میداد (چه با مارکتینگ بزرگتر، چه با عرضه کردنش روی پلتفرمای بیشتر) بحثای پیرامون دث استرندینگ بازم فرقی نمیکرد.
آخه ما تا نزدیکای ریلیز گیم پلی ندیدیم فکر کنم گیم اواردز 2018 بود که میشد آخرین گیم اواردز قبل ریلیز بازی و گفتن گیم پلی میاد، ما فقط قضای حاجات بیبی بود فکر کنم اسم بچه، اونو دیدیم.
تو همین سایت بری همه همون برهه هم انتظارر یه چیز اکشن تر داشتن. پستای نمرات بازی هست، وقتی نقدها میومد صحبت از پیاده روی صرف تو چند ساعت اول بود، خیلیا تعجب میکردن.
ما فهمیده بودیم که پیاده روی توش هست ولی هیچگاه بحث از این حجم نبود.
بحث انتظاره تا چشم و هم چشمی، همین الان کوجیما و ماکرو دارن همکاری میکنن، انتظار خود بخود بالاست و یه انتظاری تو سطح عناوین قبلی هست
اگه بخواد یه ایندی یا یه عنوان کوچک و خلاقانه بسازه، باید مثل pentiment باشه مارکتینگش.
اگه یه مارکتینگ در سطح مثلا استارفیلد میخواد باید تو اون لول باشه و عامه پسند باشه.
_____________
اسم صرف کوجیما نمیفروشه و خبرهاش هم بود که سونی ناراضی بوده و فروش 5 میلیونی برای یه بازی تو مقیاس aaa که معلوم نیست چه هزینه ای براش شده،رقم بالایی نیست
پس نه خیلی تو فروش موفق بوده که بگی یه درآمد عجیب داشته و نه خیلی عامه پسند.
ما شبیه ساز تو pc پره ولی عموما شبیه ساز بندرت به شکل aaa میاد مثل فیفا و ......
و استارفیلد هم وقتی صحبت از 1000 سیاره و گشت و گذار شد، خیلیا گفتن اگه قرار بر شبیه ساز اجباری و سفر بین اینها تو فواصل زیاد باشه، اوضاع خراب میشه.که بعدا گفتن اینطور نیست.
فرقی نداره کوجیما باشه یا بتسدا..
 
آخرین ویرایش:
البته در مورد DS خود کوجیما مقصر بود اگه از روز اول میومد میگفت دقیقا چی میخواد بسازه ملت اینقدر انتظاراتشون رو بالا نمیبردن ولی بر عکس اینقدر تریلر بی سر و ته بیرون داد و هی از عباراتی مثل خلق سبک جدید استفاده کرد تا کار دستش داد
این مورد مرموز بودن بیش از حد رو تا حدی منم موافقم، کوجیما تو اون چند سال یه چیزایی رو میگفت که نباید میگفت و کلا این قضیه به ضرر خودش تموم شد. :D اما خب نزدیکای عرضه دیگه انقدر بهشون فشار وارد شد که مجبور شدن داخل یکی از ایونتای توکیو گیم شو مفصل بازی واقعی رو نشون مردم بدن.

آقا حالا که هستی، اگه میشه اول یا آخر عنوان تاپیک یه چیزی تو مایه های رسما تأیید شد یا همچین چیزی داخل پرانتز اضافه کن. :D دستت درد نکنه. :x
 
در جواب اینکه چرا پلی استیشن از کوجیما به این شکل حمایت کرد و برای یک بازی که بقولی اونطور عامه پسند نبود چنین هزینه ای کرد فقط یک چیز میشه گفت ، تبلیغات.
به همین سادگی.
قبلا هم این بحث بود و فکر کنم جای دیگه اشاره کرده بودم که اون لحظه ای که تو E3 2016 اندرو هوس اومد و کوجیما رو دعوت کرد به سن ، پلی استیشن دیگه قابل دست یافتن نبود.
سونی یک بار دیگه هم در مقیاس کوچکتر این کار کرد و اون حمایت از سوزوکی و Shenmue 3 بود ، یعنی واقعا درک اینکه چرا سونی همچین کارهایی کرد سخته؟

این لحظه رویایی هیچوقت از یادم نمیره، محض یادآوری دوباره ببینیم بد نیست.
جدا یک کنفرانس رویایی بود که با حضور کوجیما دیگه افسانه ای شد.



=========
دیگه این وسط دو دوتا کردن میزان فروش و... بنظرم بی معنیه.
بماند راحت بالای 70-60 درصد اونهایی که از DS بد میگن اصلا بازی نکردن یا نهایتا یکی 2 ساعت پلی تایم دارن.
حقیقتا بیشتر از یک ساعت نتونستم تحمل کنم .

هر 5 دقیقه نیم ساعت فیلم نشون میده

اصلا چرا باید انقدر کاتسین طولانی داشته باشه وقتی قراره بازی باشه ، خوب میرفتم فیلم می دیدم دیگه

من از اومدن Quake 4 بیشتر خوشحالم تا فیلم سینمایی مثل ds


کارگردانی قویه که بتونه در گیمپلی داستانش رو بگه نه با کات سین
 
آخرین ویرایش:
البته در مورد DS خود کوجیما مقصر بود اگه از روز اول میومد میگفت دقیقا چی میخواد بسازه ملت اینقدر انتظاراتشون رو بالا نمیبردن ولی بر عکس اینقدر تریلر بی سر و ته بیرون داد و هی از عباراتی مثل خلق سبک جدید استفاده کرد تا کار دستش داد
قبل عرضه بارها تریلر‌ گیمپلی نشون دادن. حتی بیشتر از یه مرحله از بازی رو به صورت کامل پخش کردن و کور گیمپلی رو کامل توضیح دادن. دو هفته زودتر از عرضه امبارگو نقد ها رو برداشتن. دیگه چی کار باید میکرد؟ :D

این که سونی از گلوی بقیه بازی ها زده برای DS تبلیغ کرده هم دیگه قله های جدیدی از قدرت تحلیل دوستان رو نمایان کرد:D یعنی چکیده اون همه پست این که حالا که برای بازیی که ما میخوایم تبلیغ نکرده برای اینم‌ نباید میکرد:))

راجع به گیم پس هم قطعا سونی برای اینکه استودیو کوجیما پروداکشنز تازه تأسیس این اجازه رو داده. کوجیما برای مستقل شدن به شدت به سود این بازی نیاز داره و سونی برای ارزشی که برای روابطش داره قطعا درخواست کوجیما رو قبول کرده. بعید میدونم این اتفاق برای بازی دیگه از سونی اتفاق بیفته.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or