اجرای Gt5 در حالت 60 فرم + 1080p رسما تایید شد!

وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

rezaigi2004

کاربر سایت
عنوان فوق العاده GT5 در حالت 60 فرم اجرا خواهد شد و در ریزولیشن 1080p با تمامی افکت ها بدون کاستی رندر خواهد شد همچنین replays های هر بازی در حالت 30 فرم Full HD اجرا خواهد شد.

GTcompahonda.jpg
 
Car Damage مگه قرار هست چه Process مصرف كنه !


:Lead Designer on Forza Motorsport 2, Dan Greenawalt

We’re obsessed with physics. For example, we partnered with real-world tire manufacturers like Toyo and spent over 3 months on the tire physics alone – to make sure we were on the cutting edge of this very dynamic science. It takes upwards of 9000 parameters to define a car in our simulation – everything’s got weight and inertia from the engine, driveline and clutch to the rims and tires. Also, we run our physics at 360 fps. This makes the cars very responsive like in the real world. Some games run their physics at 60 fps, this makes the cars unresponsive. I have taken several driving schools and track my car. Even heavy cars like mine are more responsive in the real-world than 60 fps can do justice.

***

You show me another game that updates physics 300 times per second for 2000 different physic points for each of the 8 vehicles on a track at once, with visuals running at 60 frames per second.

یک ضرب ساده انجام بده تا ببینی چه فشاری روی سیستم می‌یاد تا فیزیک بازیو محاسبه کنه!
 
همين strangle hold اونايي كه روي كامپيوتر بازي كردن ديدن چه فشاري به سيستم مياد با اينكه گرافيك نداره اما 8800gts در بالاترين حالت افت فريم شديدي داشت
تازه اگه تو اين بازي فيزيك خفن بخواد تو بازي اجرا بشه بايد cpu هم خيلي خفن باشه
يا همين cell factor كه يكي با 7600gt با amd5000 اجراش كرد و بهش 2 فريم بيشتر نداد:-"(تازه مينيممشونم نگفتم چون مينيمم فريم مهم تره)
 
زماني كه اين بازي قراره رقيب forza باشه پس بايد همه جوره ازش جلو بزنه وقتي damage نداره يعني يه جورايي از اين لحاظ نسبت بهش نقص داره
راستي كنترل بازي بهتر نشده اخه شماره قبلياش كمي نقص داشت
 
راست ميگه هنوز هيچي از palydemo يا چيزايه ديگه نيومده از كجا بدونيم كنترلش چجوريه
 
سلام ...
من هيچ صحبتي در مورد استدلال هايي كه همگي داريد ندارم فقط همه چيز تا امدن GT5 مشخص خواهد شد و خيلي موارد تغيير خواهد كرد و اين صحبت ها و مسائل مربوط به نسخه Prologue است همه ميدونيم يك نسخه ازمايشي است و كساني كه در نسخه 4 هم Prologue و هم نسخه اصلي را بازي كردن متوجه تغييرات اساسي بين ان دو شدند.

9qa0zr.jpg
 
البته بهتره بگیم Forzaرقیب GTشده.فکر کنم GTقدیمی تر باشه.;)
مگه سری جدید رو شما تست کردی که میگی کمی نقص داره؟


اره اونو كه مي دونم اما رقيب هم ديگه شدن بالاخره:-"

گفتم سري هاي قبليش كمي نقص داشت نه اين پسر خوب
منظورم اينه كه حرفي راجب اين سازنده ها نزدن حرفي نزدن كه كه چه چيزهاييش بهتر شده چه چيزهايي اضافه شده
 
:Lead Designer on Forza Motorsport 2, Dan Greenawalt

We’re obsessed with physics. For example, we partnered with real-world tire manufacturers like Toyo and spent over 3 months on the tire physics alone – to make sure we were on the cutting edge of this very dynamic science. It takes upwards of 9000 parameters to define a car in our simulation – everything’s got weight and inertia from the engine, driveline and clutch to the rims and tires. Also, we run our physics at 360 fps. This makes the cars very responsive like in the real world. Some games run their physics at 60 fps, this makes the cars unresponsive. I have taken several driving schools and track my car. Even heavy cars like mine are more responsive in the real-world than 60 fps can do justice.

***

You show me another game that updates physics 300 times per second for 2000 different physic points for each of the 8 vehicles on a track at once, with visuals running at 60 frames per second.
آقا سامان با تشكر از مطلبي كه در مورد Forza و يك نمايي از موتور Forza Engine بازي داديد. اما ايا واقعا Physics Engine هر بازي واقعا يكسان و آيا ميزان استفاده اونها از Hardware هر كنسولي يكسان هستش ؟ جواب مسلما خير خواهد بود. من نميدونم منظور شما چيه ؟ ولي مسلم هست كه physics هر بازي Using Process زيادي داره و اگه من قبلا بد منظورمو فهموندم عذرخواهم. ولي Physics هر بازي به Damage خلاصه نميشه درسته ؟ چون عناصر ديگه اي مثل Material Physic و ساير عوامل ديناميكي هست. كه هر كدوم نياز به پردازش داره صحبتهاي آقاي گرينوالت در مورد كل فيزيك بازي بود و همچنين خيلي بهتر ميشد كه ايشون ميزان استفاده قسمتهاي ديگه بازي مثل صدا و يا گرافيك از Hardware 360 رو بيان ميكردن تا ما بهتر ميتونستيم مقايسه كنيم.
من ميخوام بگم كه Damage اونقدر پردازش بالايي نداره كه ما بر فرض بيايم بگيم اگر از Damage استفاده بشه فريم ريت بازي از 60fps مياد به 10 يا 12 !!!
مسلما cell در زمينه Marketing Performance Measurement فاصله فاحشي با Xenon داره. و همونطور كه ميدونيد Marketing Performance Measurement خوراك Cell هست. پس مطمئن باشيد يك Damage نميتونه Cell رو به زحمت بندازه و اگه يك بازيساز نتونه با موتورهاي فيزيك AGEIA و يا SDK و يا PhysX و يا NovodeX و يا Havok (ميدونيد PS3 تنها بازيهايي رو ساپورت ميكنه كه موتور فيزيك اونها يكي از موارد گفته شده باشه به علاوه Parallax و زبان استاندارد c4 و بزودي Havok 2 !! ) يك بازي با فيزيك مناسب بسازه ديگه دليل بر ضعيف بودن ps3 نيست.
یک ضرب ساده انجام بده تا ببینی چه فشاری روی سیستم می‌یاد تا فیزیک بازیو محاسبه کنه!
اقا سامان يك مساله اي رو فراموش كردين و اون اينه كه همونطور كه خودتون اشاره كردين در بازي Forza بخش اعظمي از performanceبازي روي Damage خلاصه ميشه پس اين انتظارو بايد داشته باشيم كه Damage در Forza يكي از بالاترين قسمتهاي بازي از نظر حجم محاسباتي باشه در صورتي كه در همه بازيها اينطور نيست و Damage اينقدر حجم محاسباتي نداره درسته ؟!
 
آخرین ویرایش:
نوشته شده توسط BlackcatS مشاهده گفتگو
يه سوال بي ربط اما باربط!
مگه لغت فريم درست نيست؟ پس چرا رضا تو تمام خبراش مينويسه فرم؟
جدا دارن مي پرسم ها منظور بدي هم ندارم ميخوام ببينم كدوم درسته بالاخره!

چرا اسم تاپيك رو درست نميكنيد؟
فرم يعني چي اخه؟ تلفظ جديد Frame حتما؟

اگر قرار بر اشتباه گیری باشه انقدر پست ها تو اخبار و ترجمه اشکال داره که یک مدیر اشکال گیری کم داریم!!!

فرم درست هست! Frame ف ر ی م به قول شما من قبول ندارم شما تو زبون میگید فریم رت بلکه گفته میشه فرم رت من زبان گفتار رو به فارسی ترجمه میکنم نه انگلیسی رو به انگلیسی مثل هالو و هیلو و هی لو و...

فرم يعني چي اخه؟

frames per second

برای کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی به لینک زیر مراجعه کنید:

http://en.wikipedia.org/wiki/Frames_per_second


چون مایکرو سر Halo اینطور گفت و نشد پس برای GT هم نمیشه :eek:
GRAN TURISMO قبلی فکر کنم 4 بود در 1080p اجرا میشد


اگر Full HD باشه میشه 60 فریم و اگر 30 فریم باشه HD Ready (1080i) میشه نه Full HD

:-":-":-"

:confused: جانم ؟!!!!!! از شما بعیده ...


درسته اشتباه از من بود

AAKH1361 ممنون که خودتون اشاره کردید!

فکر کنم سامان جان داره.توی یه خبر بود که فکر کنم اقا رضا گذاشته بود به این نکته اشاره کرده بود.

دقیقا توی اون خبر اشاره کرده بودم بازی Damage نداره محمد جان
 
آخرین ویرایش:
بله اين طوري كه بوش مياد در خبر گزاري دعوا شده:punish::hurted1::ranting::surrender
آقا مهم اصله خبره كه دسته جفتتون درد نكنه حالا فرم يا فريم چه فرقي داره
 
اره اونو كه مي دونم اما رقيب هم ديگه شدن بالاخره:-"
درسته ولی بهتره بگیم Forza رقیب GTشده حد اقل برای احترام به پیشکسوت:)

گفتم سري هاي قبليش كمي نقص داشت نه اين پسر خوب
ولی تو اول جملت گفتی نقص داره که ادم به اشتباه میفته.
 
1
gt hd اسمش بود اول اسمشو درست بنویس بعد علامت خنده بذار
اونم فقط یه دست گرمی بود نه شماره ی قبلی بازی
چه به قول شما دست گرمی چه بازی فول بالاخره چنین شماره ای امده
کاملا هم مشخص بود که من کدوم رو گفتم ;)

گه ورژن دیگری از GT قبلا روی پلی 3 آمده
شما بازی کردی؟
اون وقت اسمش GT4 است که شما نوشتی؟
بله
اسم کاملش رو هم دوستان نوشتن (Gran Turismo HD Concept)
GRAN TURISMO قبلی فکر کنم 4 بود در 1080p اجرا میشد


یک ضرب ساده انجام بده تا ببینی چه فشاری روی سیستم می‌یاد تا فیزیک بازیو محاسبه کنه!
فقط در زمان برخورد نیاز به محاسبه ات هست نه وقتی تو یک مسیر مستقیم در حال حرکت باشید
در ضمن این محاسبات اینقدر سنگین نیست که کنسول های نسل جدید نتونند پردازشش کنند
حتی تو پلی 2 هم با پردازنده ضعیفش(در برابر پلی 3 که به گفته سونی 40 برابر قدرتمندتر هست) تونسته Car Damage رو نمایش بده (نمی دونم کدوم بازی ماشین تو پلی 2 بود که وقتی ماشین تصادف میکرد کج وکوله میشد و در حین رانندگی کاپوت یا درش میفتاد)
با توجه به توانای پردازش کنسول های نسل جدید
1/2 ترافلاپ Xbox360
یک و دو دهم هست اشتباه نخونید
2 ترافلاپ PS3
در محاسبات اعشاری (نیاز برنامه ها و بازی های 3بعدی)
این کنسول براحتی می تونند از پس چنین پردازش های بر بیایند

همين strangle hold اونايي كه روي كامپيوتر بازي كردن ديدن چه فشاري به سيستم مياد با اينكه گرافيك نداره اما 8800gts در بالاترين حالت افت فريم شديدي داشت
تازه اگه تو اين بازي فيزيك خفن بخواد تو بازي اجرا بشه بايد cpu هم خيلي خفن باشه
يا همين cell factor كه يكي با 7600gt با amd5000 اجراش كرد و بهش 2 فريم بيشتر نداد(تازه مينيممشونم نگفتم چون مينيمم فريم مهم تره)
این که پلی 3 رو با 7600 مقایسه کنی کاملا اشتباه هست
یعنی شما فکر می کنی قدرت محاسبات اعشاری پلی 3 با یک Amd 5000 یکی هست !!:eek:
قدرت محاسبات با توانای نمایش تصاویر کاملا با هم فرق داره
کارت گرافیک فقط وظیفه رسم خطوط منحنی ها و اشکال رو داره
این قدرت محاسباتی پردازنده هستش که می تونه تعیین کنه که چه مقدار اشیا و در صحنه باشه (هر چند کارت گرافیکی هم در این بین بی تاثیر نیست ولی این نسبت بیشتر متمایل به پردازنده هست)
چه در کنسول و چه در PC قدرت محاسباتی پردازنده و کارت گرافیکی از یک نسبتی نا نوشته پیروی میکنه

مثالی میزنم اگر پردازنده شما توانای پردازش 100 فریم رو داشته باشه و کارت گرافیک شما توانای نمایش 30 فریم رو داشته باشه (به علت وجود اشیا و چندضلعي ها و افکتهای بسیار در صحنه ) شما بیشتر از 30 فریم رو تصویر نمیتونید داشته باشید که این مشلی با فریم اکسیپ (Frame Skip) در شبیه ساز ها و بعضی از بازی ها تا حدودی حل شده
و برعکس اگر پردازنده شما توانایی پردازش 30 فریم رو داشته باشه و کارت گرافیک شما توانای نمایش 100 فریم (با تمام اشیا و چندضلعي ها و افکتها) شما باز هم شما بیشتر از 30 فریم نمی تونید داشته باشید

وقتی کنسولی رو مسازند حتما به این نسبت توجه می کنند چون اگر پردازنده گرافیکی به حد کافی قوی نباشه حتما بازی سازها با مشکل مواجه میشن

در کنسول XBox360 تا حدودی این نسبت رعایت شده اما در پلی 3 نه ! و این باعث میشه که شما از نظر گرافیکی (افکت ها) اکثر بازی ها شبیه هم بشن ولی چیزی این بین هست (800 گیگافلاپ توانای محاسباتی بیشتر در پلی3 )باعث می شه که بازی ساز ها بتونند اشیا و چنی ضلعی ها بیشتر (یعنی محیط بزرگتر / فیزیک بهتر / اشیا بیشتر / چند ضلعی های بیشتر (نیاز زیادی به توانای کارت گرافیک برای نمایش چند ضلعی های بیشتر رو صحفه داره) یعنی مثلا کارکتر های با صورت طبیعتر هموارتر و ...)در صحنه داشته باشند (و این برتری پلی 3 در دراز مدت هست + بلوری (اگر از تمام توانای هر دو استفاده کنند)) هر چند تا بحال هنوز بازی ها نیومده که بتونه از نیمی از قدرت 360 (چه برسه به پلی 3) به صورت بهینه استفاده کنند

بهر حال از نظر گرافیک کارت گرافیکها در بازار هستند که با گرافیک ها هر دو کنسول برابری کنند ( نمایش چندضلعي ها و افکتها و سایه زنی) اما هنوز هیچ پردازنده در رده دسکتاپ و سرور نمیونده که بتونه توانای پردازش 2 ترافلاپ رو داشته باشه و حالا حالا (شاید تا 4-5 سال دیگه) هم نخواهد

پ . ن : گیگا فلاپ معادل گیگابایت در محاسبات عددی هست یعنی 1 میلیارد محاسبه اعشاری
پ . ن 2 : ترافلاپ یعنی 1024 گیگافلاپ (2 ترافلاپ میشه 2048 گیگافلاپ !!!! به همین دلیل به پلی 3 لقب ابر کامپیوتر رو دادند)

بابا جان تا اسم damage میاد چرا همه یهو جور گیر می شن؟ گرافیک و طراحی ماشین های این بازی بهترینه و واقعا فقط در موردش می شه گفت WOW !!

حرف سامانم اینه که چرا اسم این بازی رو گذاشتن simulator پس در صورتی که حتی damage هم نداره! قرار نیست damage جایی رو فتح کنه یا چیز خاصی به ما بده. البته که در حس واقع گرایانه یکی از اصلیترین ارکان حساب می شه.
اشکان جان (Lich King) نمیدونم اسمت رو درست گفتم ؟
تا جای که اطلاع دارم سری GT بیشتر روی بعد طبیعی بودن صحنه ها تاکید داره نه فیزیک یا دیگر مشخصه هر چند در بقیه ابعاد هم تا حالا خوب بوده

امیدوارم این سری جدید مثل GT قبلی نباشه (باز نیاد بگید پلی 2 رو گفتی :) Gran Turismo HD Concept رو میگم) که وقتی با 150 تا میری تو نرده ماشین یک خراش هم برنداره /:)

موفق باشید
AAKH1361
 
چون مایکرو سر Halo اینطور گفت و نشد پس برای GT هم نمیشه :eek:
GRAN TURISMO قبلی فکر کنم 4 بود در 1080p اجرا میشد

من نگفتم چون هیلو این طوری بود اینم این طوریه گفتم اون که یه بازی بزرگی بود این طوری هر چیزی امکانش هست!!

چه به قول شما دست گرمی چه بازی فول بالاخره چنین شماره ای امده
کاملا هم مشخص بود که من کدوم رو گفتم ;)

عزیزم اون که یه نیمچه بازی بود و تا جایی که میدونم دیسکی نداشت و باید از شبکه ps3 دانلود میشد!
اگه یه بازی کامل بود میشد یه چیزی...
 
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or