آیا The Last Guardian در همایش های E3 امسال حضور خواهد داشت؟

  • Thread starter Thread starter Wąnda
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Wąnda

Sacred Spirit
کاربر سایت
81117616838814464588.jpg


می شود گفت تقریبا هر سال قبل از همایش های E3، طرفداران به دنبال عاقبت و یا سرنوشت این عنوان بودند. آخرین ساخته تیم ایکو The Last Guardian نام دارد. این عنوان با اسم رمز "پروژه تریکو" چند ماه قبل از همایش های E3 سال 2009 بود که اولین زمزمه ها و علائم را از خودش نشان داد. که بعد از چند ماه رسما در E3 سال 2009 از آن رونمایی شد.

در اولین نمایش آن ما شاهد دوستی پسربچه ای بی نام و نشان، با موجودی عظیم الجثه بودیم که از قرار معلوم ماجراجویی های پرفراز و نشیبی را قرار است با هم تجربه نمایند. با نگاهی اجمالی به این تریلر می شود گفت که ما شاهد تصاویر و جلوه های بصری فوق العاده، همچنین روابط عاطفی بسیار عمیقی بین دو کرکتر داستان بازی بودیم.

بعد از این نمایش این عنوان کلا غرق در سکوت خبری شد، طوری که اصلا مشخص نبود آیا این عنوان مراحل ساخت را پُشت سرمیگذارد یا خیر. مدتی گذشت تا به همایش های "توکیوگیم شو" رسیدیم. آنجا بود که دومین تریلر از بازی رسما نمایش داده شد، اینجا بود که شعله ای از اُمید در دل طرفداران روشن گردید. حال طرفداران تنها چیزی که می خواستند این بود که چه زمانی ما خواهیم توانست این اثر را تجربه نماییم. همانطور که در پایان نمایش شاهد بودیم، نوشته شده بود : Coming Holiday 2011، تاریخ انتشار بازی تایید شده بود. آن هم تعطیلات سال 2011. صحنه ای که شاید هیچ موقع طرفداران آن را فراموش نکنند. چون بعد از آن دیگر هیچ اتفاقی نیفتاد..

از آن روزها، تقریبا می شود گفت که 5 سال گذشته است. هنوز که هنوز است، ما هیچ اطلاع و یا خبری در رابطه با پروسه توسعه و مراحل ساخت آن داریم. می شود گفت که یکی از آن دسته عناوینی است که از تاخیرهای فراوان بابت انتشار رنج های بسیاری کشید. حتی در این مدت اتفاقات ناامیدکننده تری نیز اُفتاد، برای مثال می شود جدایی تهیه کننده این عنوان Kenji Kaido و جدایی خود Ueda را نام برد. اودا از آن به بعد به عنوان شغل آزاد بر روی این پروژه مشغول به کار بوده است. ولی از همه جالب تر اینجاست که بعد از گذشت این همه مدت، هنوز هم طرفداران امید خود را از دست نداده اند و به طرز فجیعی منتظر روشن شدن سرنوشت این عنوان هستند.

از همه این ها که بگذریم، میرسیم به نظر مشترکی که بیشتر طرفداران با آن موافق و هم عقیده هستند. این عنوان به احتمال زیاد بر روی پلتفرم نسل قبلی خود یعنی همان PS3 عرضه نخواهد شد، با توجه به نیازسخت افزاری و پردازشی که این عنوان می طلبد، به احتمال قوی باید برای پلتفرم نسل بعد خانواده پلی استیشن یعنی همان PS4 عرضه شود. برای مثال می شود از عنوان Final Fantasy XV که سرنوشتی مشابه به همین عنوان دارد یاد کرد. حال FF XV قرار است فقط بر روی کنسول های نسل بعد عرضه شود. خُب پس چرا برای The Last Guardian چنین اتفاقی نیفتاده باشد؟

اگر چه این را خودمان میدانیم که هر سال این عنوان مثلا باید در E3 حضور داشته باشد، ولی هیچ اتفاقی نمی افتد. اما امسال دیگر قضیه فرق می کند. شانس ما برای حضور این عنوان در همایش های E3 امسال بیش از پیش نسبت به سال های قبل بیشتر شده است. بقطع حضور و نمایش The Last Guardianمی تواند شروع بسیار طوفانی برای نسل بعد PlayStation باشد.

این قضیه زمانی مهم تر شد و شدت گرفت که ما دیدیم که در چندماه اخیر بیش از سال های قبل اخبار و شایعات مرتبط با این اثر منتشر شده بود. از مدیران شرکت Sony تا خود شخص Ueda در رابطه با این عنوان صحبت ها و اخبار زیادی را منتشر کردند، می شود حدس زد که امسال شانس حضور این عنوان بیش از پیش از سال های قبل به مراتب بسیار پُررنگ تر شده است.
من فکر می کنم که این عنوان در همایش های E3 امسال و در کنفرانس شرکت Sony حضور خواهد داشت و زمانی این تریلر به پایان می رسد که ما در صفحه مانیتور اعدادی را ببینیم که تاریخ انتشار این بازی را تشکیل داده اند.

با هم نگاهی گذرا به اتفاقاتی که در این چندمدت اخیر بر سر این پروژه رُخ داد را می خوانیم:
Feb. 22, 2013:
"سونی به دنبال زمان مناسبی برای نمایش The Last Guardian است."
Mar. 15, 2013:
"استودیوی سونی سانتامونیکا تایید می کند که در ساخت این عنوان هیچ دخالتی نداشته است."
June 3, 2013:
"بر طبق گفته های یک Insider این عنوان قرار است در E3 نمایش داشته باشد."
June 11, 2013:
"در این تاریخ اخباری مبنی بر کنسل شدن بازی منتشر می شود که بلافاصله Jack Tretton و Shuhei Yoshida آن را تکذیب می نمایند.
June 12, 2013:
Shuhei Yoshida رئیس استودیو(ها)ی جهانی شرکت سرگرمی های سونی طی خبری رسمی می گوید که این عنوان زنده است و مراحل ساخت را پُشت سر می گذارند.
Aug. 21, 2013:
"The Last Guardian در اولویت های استودیو سونی ژاپن نیست."
Oct. 3, 2013:
"Yoshida می گوید که مراحل ساخت این بازی متوقف نشده است."
Nov. 15, 2013:
"یوشیدا صحبت هایی را در رابطه با عرضه این بازی بر روی PlayStation 4 می کند."
Nov. 19, 2013:
Ueda بابت این همه تاخیر از طرفداران عذر خواهی می کند.
Dec. 17, 2013:
Ueda امیدوار است که PlayStation 4 مراحل ساخت و توسعه را از همه لحاظ بهبود بخشد.
Mar. 13, 2014:
Scott Rhodes از شرکت سونی می گوید که این عنوان در استودیوی های جهانی شرکت سونی در حال ساخت و توسعه می باشد.
Apr. 10, 2014:
http://forum.bazicenter.com/thread85192/

حال طرفداران فقط یک آرزو دارند..به امید حضور این عنوان در همایش های E3 امسال.
[Source]
 
حسین@

SotC هم زمانی که روی PS2 اومد من خودم بشخصه حتی بعد از بازی کردنش هم باور نمیشد. همش فکر میکردم یکی داره سر به سر من میزاره و فیش دسته اون پشت مشتا به به یه 360 وصله:d

هیچ وقت یادم نمیره با برادرم ساعتها سر این بحث میکردیم که واقعا آیا امکان این وجود داشت که SotC رو روی گیم کیوب بسازن.

تو داری میگی که باور اینکه tLG روی PS3 ساخته بشه برات سخته. اما من با رجوع به حافظه م صد در صد باور دارم که اگه بخوان میتونن. از Team Ico بر میاد.
 
حسین@

SotC هم زمانی که روی PS2 اومد من خودم بشخصه حتی بعد از بازی کردنش هم باور نمیشد. همش فکر میکردم یکی داره سر به سر من میزاره و فیش دسته اون پشت مشتا به به یه 360 وصله:d

هیچ وقت یادم نمیره با برادرم ساعتها سر این بحث میکردیم که واقعا آیا امکان این وجود داشت که SotC رو روی گیم کیوب بسازن.

تو داری میگی که باور اینکه tLG روی PS3 ساخته بشه برات سخته. اما من با رجوع به حافظه م صد در صد باور دارم که اگه بخوان میتونن. از Team Ico بر میاد.
میدونم احسان منظورت چیه ! :d تیم ایکو کلا توی دانش برنامه نویسی و طراحی یه چیز بی نهایتی هستن، این رو میشه به وضوح در سال 2005 زمانی که Shadow of the Colossus عرضه شُد، حس کرد ! باور کن همون زمان عرضه یادم میاد وقتی داشتم این بازی رو تجربه میکردم، فکر میکردم نقشه بازی یه چیز تمام نشدنــــــــــــــــــــــــــــــــــــــی و لایتناهی هست ـش ! :| یعنی انقدر دید من نسبت به بازی ها در اون زمان رو تغییر داده بود !

18450682179955401282.jpg


Draw-Distance خارق العاده، کلوسوس های با اون همه عظمت و طراحی های با جزئیات، انیمیشن های قوی، نوع روایت داستان، سرزمین به اون وسیعی و و وو همگی با هم دست به دست هم داده بودند، رسما آدم فکر میکرد اصلا این مال PS2 نیست ! یعنی هیچ جوره تو کتّ ـم نمیرفت این قضیه.. :d وقتی Cpu و Ram کنسول PlayStation 2 رو برانداز میکنی، بعد وقتی فکر میکنی که چنین چیزی رو اون زمان بر روی اون ساختند، اصلا هیچ کسی باورش نخواهد شد..بعدشم اصلا من تا اون زمان انیمشن های به اون زیبایی برای یه اسب که مثلا همین Agro باشه، تا بحال ندیده بودم، که بعد از اون میشه گُفت RDR خیلی روی این قضیه کار کرده بود ! ولی خُب زمان عرضه Sotc کجا، و زمان عرضه RDR کجا..دیگه حسابش رو بکن که روی چنین سخت افزار محدودی چنین خروجی رو در چنین زمانی تحویل داده بودن.. !
yahoo_4.gif

اینا همه رو قبول دارم در مورد TLG باید بگم که به نظر من بلندپروازی هایی که Ueda و تیم ـش داشته، اصلا در ظرفیت سخت افزاری PlayStation 3 نمی گنجیده ! :d اون تخریب پذیری که من دیدم، اون هوش مصنوعی که خود اودا دربارش صحبت میکنه، اون جلوه های بصری فوق العاده و محیط پهناور و سیعی که در داستان TLG شاهد هستیم، فکر نکنم بشه در PS3 جاسازی ـش کرد ! اینو نسبت به اطلاعات و پریویوهایی که از بازی در مصاحبه ها منتشر شده دارم میگم، یعنی یه چیزایی فراتر از سخت افزار PS3 رو میطلبه ! چون بازی از اون چیزی که فکر میکنیم خیلی خیلی بزرگتر و وسیع تره ! :d همین Trico + پَر ها و مخلفاتش ( :d ) و پسربچه فقط فکر کنم 1/3 Ram کنسول PS3 که 512 مگابایت حافظه داره رو برای خودشون تسخیر کنن، حالا اون Map بازی + Asset ـهای مرتبط با اون و مراحل مختلف و کات سین ها و فیزیک خیره کننده و و وو رو اگر حساب کنیم که دیگه هیچی، خلاصه منظورم اینه که مُشکل از team ICO نبوده، مشکل از سخت افزار محدود PS3 بوده.. !
در هر صورت امیدواریم که دیگه این شاهکار امسال نمایش داشته باشه، پلتفرم ـش هم مشخص بشه، یه تاریخ انتشار هم بخوره، دیگه هم چیزی نمیخوایم، فقط همینا ! :d
 
آخرین ویرایش:
حسین@

SotC هم زمانی که روی PS2 اومد من خودم بشخصه حتی بعد از بازی کردنش هم باور نمیشد. همش فکر میکردم یکی داره سر به سر من میزاره و فیش دسته اون پشت مشتا به به یه 360 وصله:d

هیچ وقت یادم نمیره با برادرم ساعتها سر این بحث میکردیم که واقعا آیا امکان این وجود داشت که SotC رو روی گیم کیوب بسازن.

تو داری میگی که باور اینکه tLG روی PS3 ساخته بشه برات سخته. اما من با رجوع به حافظه م صد در صد باور دارم که اگه بخوان میتونن. از Team Ico بر میاد.

ممنونم احمد جان، ولی میدونی چیه ؟! همش تقصیر یوشیداست ! :d:| باور کن، اگر این مردک که مدیریت تمامی استودیو(ها)ی شرکت سونی رو بر عهده داره، زودتر چنین فکری به کله ـش میخورد، هیچ وقت چنین اتفاقی نمیفتاد !
الانم که خود Scott Rhodes گفته این بازی داره در تمامی استودیو(ها)ی جهانی شرکت سونی Mix میشه، امیدوارم این تصمیم گیری به خروجی نهایی ضربه ای وارد نکنه...


دقیقا با این قسمت از حرفت شدیدا موافقم ! نمیدونم برا چی این Sony افراد بیشتری رو زیر دست و بال Ueda و تیم ـش نمیزاره ! یعنی واقعا برام سواله.. آخه مگر تیم بدی هستن که نیستند ! بازی بد ساختند که نخیر باید بگم دو تو از بهترین عناوین کُل تاریخ صنعت گیم به دستان توانمند همین تیم (طفلک ها حتی استودیو هم حساب نمیشن..:() خلق شده ! بعد سوالم اینه که آیا واقعا شایسته این همه ظلم و نابرابری در برابر دیگر استودیو های First Party هستند ؟! :d جواب مسلمه دیگه..
پ.ن: وقتی با خودم فکر میکنم مثلا اگر تیم ایکو، میشد استودیو (تیم ایکو) و امکانات ـش دقیقا همانند دیگر استودیو های شرکت Sony میبود، یعنی غوغا میکردن ! :d دیگه بدترین حالت ـش این بود که مثلا ما فقط عناوین ساخته شده توسط اینها رو زودتر تجربه میکردیم، بقیه موارد و قضایا بماند..

البته حسین یک مورد دیگه هم هست و کاملا مقصر یوداست!!

بنظر من یودا از تیپ شخصیتی هایی هست که خاص فکر میکنه و خاص عمل میکنه! و همکاری با این افراد بشدت سخته!

من یک دوستی داشتم که خیلی تیپ خاصی داشت مثلا کلاه شاپو میذاشت بالاش عکس دکمه ای تیم برتون رو میزد و خلاصه!!!من با این برادر قرار شد برای اهنگ زلف محسن نامجو یک موزیک ویدئو خودمانی بسازیم!برای متن سر در کوه میگفت فردی رو نشون بدیم که سرش تو کوه میره!!!اقا ما هرچی گفتیم این اهنگ و این شعر گنجایش این صحنه رو نداره تو کتش نمیرفت!!و یا برای یک کلیپ ک البته ساخته شد سر چند سکانس باهاش مشکل داشتم اما قلبول نمیکرد حتی وقتی هیچ کسی کارش رو تایید نکرد و جزو بدترین سکانسها از دید بقیه شد!
یا همین کارگردان کستلوانیا 2 اگه اشتباه نکنم از این تیپ ادمای خود رای باشه!که شکایت کارکنانش رو خبر زده بودن!!
خلاصه بگذریم من فکر میکنم یودا هم خاص فکر میکنه و هرگز ایده های تکرار شده بقیه رو بصرف اینکه خوب میفروشه رو انجام نمیده و همین باعث شده از استدیو بره و شخصی بشه!!!
هرچند یودا ثابت کرده واقعا خاصه و ادای الکی در نمیاره و واقعا بازیاش چند سال جلوتر از زمانش هست!!
البته یوشیدا و سونی میتونه بودجه رو بیشتر کنه تا خود یودا انتخاب کنه با کی کار بکنه!
 
فکر کنم پارسال هم این خبر رو شنیدم که قرار بودی توی E3 2013 نمایش داده بشه ولی نشد.خداییش اگر امسال هم معرفی نشد که مطمنم یمشه سونی دیگه شورش رو در اورده !
ممنون بابت خبره کاملت مرسی
 
سونی میخواد حرکت GoW 2 رو بزنه ؟ :| فقط انحصاری PS3 نده بیرون ؟ :|

من اتفاقا حدسم همینه احتمال میدم بازی انحصاری PS3 باشه. به چند علت اولا سالهاست برای این پلتفورم داره ساخته میشه و با توجه به کوچیک بودن تیم ایکو همون تو ساخت خود بازی موندن چه برسه به پورتش برای یه کنسول دیگه مگه اینکه کار پورت رو هم سپرده باشن به جای دیگه که خیلی بعیده.

البته یه سناریوی دیگه هم میتونه باشه که تاخیر بازی رو هم تا حدودی توجیح میکنه. بازی از سطح توان PS3 خیلی بالاتر رفته و مجبور بودن تا اومدن کنسول نسل بعدی صبر کنن.

به هر صورت بازی یا برای PS3 میاد یا برای PS4 خیلی خیلی بعید میدونم که کراس جن باشه
 
دوستان بعد این همه صبر من یکی انتظارم خیلی در مورد گرافیک و جزییات بسیار بالاست و اثلا دوست ندارم بین نسلی بشه بازی . این همه صبر کردیم نیومد حالا که نسل 8 با قدرت لایزال PS4 روبروییم بهتره تمام NPCهائو جزییاتو رویPS4 ببینیم . واقعا ارزششو داره .
 
من اتفاقا حدسم همینه احتمال میدم بازی انحصاری PS3 باشه. به چند علت اولا سالهاست برای این پلتفورم داره ساخته میشه و با توجه به کوچیک بودن تیم ایکو همون تو ساخت خود بازی موندن چه برسه به پورتش برای یه کنسول دیگه مگه اینکه کار پورت رو هم سپرده باشن به جای دیگه که خیلی بعیده.
اصلا نیازی به حدس و گمان نیست، چیزی که Scott Rhodes گفته این قضیه رو اثبات میکنه دیگه ! :d این عنوان داره توسط استودیو(ها)ی جهانی سونی Mix میشه ! دیگه الان فقط "تیم ایکو" مشغول ساخت و ادامه کار نیست، بلکه تمامی استودیو(ها)ی جهانی Sony دارن روش کار میکنن..البته میتونیم احتمال این رو هم بدیم که بازی کراس جن باشه ! :d ولی خُب به نظر من که خیلی کمه..

پ.ن: فقط اُمیدوارم به قول Scott Rhodes این Mix شدن ـش، ضربه ای به خروجی نهایی نزنه..:|:d
 
آخرین ویرایش:
اصلا نیازی به حدس و گمان نیست، چیزی که Scott Rhodes گفته این قضیه رو اثبات میکنه دیگه ! :d این عنوان داره توسط استودیو(ها)ی جهانی سونی Mix میشه ! دیگه الان فقط "تیم ایکو" مشغول ساخت و ادامه کار نیست، بلکه تمامی استودیو(ها)ی جهانی Sony دارن روش کار میکنن..البته میتونیم احتمال این رو هم بدیم که بازی کراس جن باشه ! :d ولی خُب به نظر من که خیلی کمه..

منظور من پورت بازی به PS4 هست قبلا هم از زبون ناوتی داگ شنیدیم که پورت TloU روی PS4 خیلی سختر از اون بوده که فکر میکردن چون معماری PS3 با PS4 از زمین تا آسمون فرق میکنه. مسلما استودیوهای جهانی هم خودشون کار و زندگی دارن کل وقتشون رو نذاشتن روی این قضیه. حرفت دربست قبول بازی قطعا کرس جن نیست مگر معجزه ای در کار باشه. میمونه انتخاب بین PS3 و PS4 که من 90 در صد فکر میکنم بازی روی PS3 میاد ممکنه بعده ها روی PS4 هم مثل TLoU پورت شه
 
منظور من پورت بازی به PS4 هست قبلا هم از زبون ناوتی داگ شنیدیم که پورت TloU روی PS4 خیلی سختر از اون بوده که فکر میکردن چون معماری PS3 با PS4 از زمین تا آسمون فرق میکنه. مسلما استودیوهای جهانی هم خودشون کار و زندگی دارن کل وقتشون رو نذاشتن روی این قضیه. حرفت دربست قبول بازی قطعا کرس جن نیست مگر معجزه ای در کار باشه. میمونه انتخاب بین PS3 و PS4 که من 90 در صد فکر میکنم بازی روی PS3 میاد ممکنه بعده ها روی PS4 هم مثل TLoU پورت شه
اینو قبول دارم، ولی احسان دیگه اون موقع ممکنی در کار نیست ! اگر بخواد اول بر روی PS3 عرضه بشه، قطعا بعدها بر روی PlayStation 4 هم عرضه خواهد شد ! چون الان یه جورایی میشه گُفت نسل قبل که همون PS3 باشه، برا سونی تموم شده حساب میشه ! الان هم که هرچی سوده برای نسخه نسل بعدی هست، ناشر هم که از خداشه سود بیشتری برای محصول ـش داشته باشه..که در نهایت این میشه همون Cross-Gen خودمون که دربارش صحبت کردیم..:d
کلا بهتره تا E3 صبر کنیم ! :d دیگه چیز زیادی نمونده..
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or