اول اینکه Thread های NeoGAF به درد کاربرای حرفه ای و منطقی NeoGAF میخوره. نه اینجا که متا پرستان دور هم جمع شدن.
(یه لول اساسی به قابلیت هایی که تو پست اول لیست کردی هم بدم، هوش مصنوعی؟! جایگزین کردن دشمن ها الان خیلی چیز خفنیه؟! مارو چی فرض کردی خداییش؟ قصد توهین به NGB رو ندارم، مطمئنا ویژگی های بهتری داره که تو یه همچین پستی لیست بشه)
وسعت Combat System و گیم پلی Bayonetta خیلی بزرگتر از این حرف هاست.
اول شما قابلیت ترکیب سلاح ها رو دارید. برای مثال اسلحه A رو پا، اسلحه B رو دست. یه لیست فلان تایی کمبو. اسلحه B رو پا، A رو دست. یه لیست کاملا متفاوت فلان تایی کمبو. +10 اسلحه تو بازی هست. تعداد کلی کمبو ها رو خودتون حساب کنین.
دوم سرعت بالای بازیه. برای دفاع، لازم نیست لحظه ای تو اکشن وقفه ایجاد بشه. میتونین آیتم Parry رو بخرین و Parry کنین یا جاخالی بدین و برید تو حالت Witch Time. سرعت بازی اصلا کم نمیشه. جالب مرتبط بودن این ویژگی هاست که به بازی عمق میده. اگه درست در لحظه ای که دشمن ضربه میزنه Parry کنین ضد حمله بزنین، میرید تو حالت Witch Time با زمان اضافه.
نکته بعدی قابلیتیه به نام Dodge Offset. با این قابلیت میشه وسط یه کمبو کمبو رو متوقف کرد، جا خالی داد یا دفاع کرد و دوباره کمبو رو از سر گرفت. به اینا امکان تعویض اسلحه وسط یه کمبو و امکان اجرا کردن تقریبا هر کمبوی روی هوا مثل زمین هم اضافه کنین. به علاوه یه سری کمبو هایی که بهتون اجازه خلق کمبو رو میدن.
ترکیب و تلفیق استادانه این قابلیت ها باعث شده گیم پلی و سیستم مبارزات بازی بی نقص باشه.
نیست بازی توی این ژانر که من تهش رو در نیاورده باشم. پس خواهشاً واسه من بایونتا شکافی نکن:
نظرمون متفاوت هست ولی دلیل نمیشه شما لحن طلبکارانه داشته باشی! خوشت نمیاد بزار توی بلک لیستت. میخوای بحث کنی؟ ادبیاتت رو تغییر بده.