ما هی داریم از حقیقت فرار میکنیم و دلمون رو الکی خوش میکنیم بعد میای توُ یه پست میزاریش کف دستمون؟
من اگه تا الان امیدی به ریمیک داشتم با اون نمایش e3 امسال کونامی که کلی براش هایپ شدیم کامل ناامید شدم و بیخیال mg شما هم امیدی به کونامی نداشته باش اصلا توهین بود اون نمایش مشخصه که این دزدیای جدیدشون کاملا جواب داده(دوتا کالکشن از کسلوانیا یه کالکشن از contra یه ایندی کم خرج از contra یه کنسول کلاسیک چراکه نه چون پول خوبی توشه) با این وضع دیگه امیدیم هست؟ ریمیک bluepoint هم که دیمن سولز (از لیست شغل هاشون معلومه) حالا باید دید چی میشه ولی کلا یه امید به طرفدارا بود که konami لطف کرد هم فن فیلما و هم فن گیما رو کنسل کرد (ریمیک mg1 با صدای دیوید هیتر کنسل ریمیک mgs1 یا u4 کنسل پارت دوم فن فیلم کنسل)
با رسم شکل میشه طرفدارای میلیونی Demon's Souls رو بهم نشون بدی
نه جدا
چون با این که بازی شاهکاریه ولی فکر نکنم کسی ناراحت شه اگه بگم بازی واقعا کم طرفدار و زمان خودش خیلی Niche بود.
خیلی از فن های سرسخت Dark Souls بعدها پی این بازی رو گرفتند و بیشتر سر زبون ها انداختنش
اینکه این ip طرفدار میلیونی داره فقط یه شایعه بود بلوپوینت فقط این تایید کرد که بازیش بزرگ تر از sotc همین و از لیست شغل های بلوپوینت (طراح شمشیر و ارمور) مشخصه که همون دیمن سولز اینم رسم شکل
حالا هیچ کدوم قطعی نیست من خودم دلم میخواد mgs باشه ولی داری میبینی که احتمال ds بیشتره تازه ریمیک mgs1 اصلا کار ساده ای نیست اگه بهش فکر کنی..........
بابا با شرایط فعلی کونامی همون بهتر که هیچ ریمیکی نسازه بازی به اندازه کافی با اشتباهات داستانی کوچیک و بزرگ کوجیما تو شماره پنج ضربه خورده شماره پنج اصلا ناقصم بود یه بخش مهم داستانی رو ازش کات کرده بودن کونامی هم که تکلیفش معلومه با موتور و امکاناتی که کوجیما شماره پنج رو ساخت یه اشغال تحویل داد به نام metal gear survive سیاستاش رو هم که تغییر داده سر همین قضیه کوجیما از کونامی جدا شد و دیگه بازی پر خرج نساخته و رفته سمت بازی موبایل از اون موقع نه کسلوانیا ساخته نه سایلنت هیل و نه متال گیر البته اگه از survive فاکتور بگیریم بعد شما انتظار دارید بیاد ریمیک بسازه خب مگه دیوونه بودن کوجیما رو بندازن بیرون حالا خودشون دست تنها بسازن متال گیر هم یه بازی ظریفه یعنی الان سازنده های splinter cell هم نمیتونن یه متال گیر خوب بسازن استودیو silikon knight یه ریمیک از mgs 1 برای گیم کیوب ساخت برید خودتون فقط کاتسیناش رو ببینید یعنی از ارتقا گرافیکی که بگذریم بازی هیچیش از نسخه ps1 بهتر نبود حتی تو بعضی موارد پسرفت شدید داشت که من بعضی صحنه های کات سین رو دیدم حس کسی رو داشتم که به شعورش توهین شده اومده بودن مثلا بازی رو مهیج تر کنن ولی گند زده بودن چه برسه به کونامی همون بهتر نسازه که بوی گندش کل جامعه گیمری رو پر میکنه به تنها چیزایی که ما عاشقان متال گیر میتونیم دل خوش کنیم ایناست 1-بازی death standing البته اگه تو حال و هوای mgs باشه.2-خرید ip توسط کوجیما از کونامی که بعیده.3-سفارش ساخت یا ریمیک کردن متال گیر به کوجیما توسط کونامی که خیلی بعیده.4-فیلم یا انیمیشن ترجیحا انیمیشن از روی بازی مخصوصا متال گیر سالید یک.5-ریمستر نسخه چهارم و یا شماره قبلیش برای pc و کنسولای نسل جدید.
دقیقا منم برای اولین بار که خواستم mgs1 بازی کنم نسخه ریمیک دان کردم و جدا از کنترل هاش اصلا یه جوری بود تا دم shadow moses رفتم و بیخیال شدم ولی چند وقت پیش mgs اصلی استارت زدم عالی بود و هنوز تو کفم حالا این ریمیک خیلیم بد نبود فقط یسری مشکلات داشت که الان توضیح میدم
1.کات سین ها: sk اون زمان میخواست که کات سین ها حس کارای کوجیما رو داشته باشه واسه همین یه کارگردان فیلم ژاپنی اوردن که حرکت درستیم بود ولی طرف کاراش انیمه ای بود و کات سین ها رو به دور از واقعیت ساخت واسه همین شبیه فحش یعنی من اون کات سینی که اسنیک میره پشت در تا به حرفای اسلات و لیکویید گوش کنه رو تو ریمیک دیدم خندم گرفت از این ور در پشتک میزنه میره اونور
2.موزیک: یکی از مهم ترین و خفن ترین ویژگی های mgs1 همین موزیک شاهکارش بود که اینجا به لطف تیم داخلی کونامی و sk نابود شد
3.اتمسفر و مدل ها: درسته که تو ریمیک با گرافیک بهتر میتونیم شکل شخصیت هارو ببینیم ولی یه جوری بیروهن انگار که اصلا mgs نیست
enternal darkness
4.گیم پلی mgs2: این هم برتری داره هم پسرفت اینکه افراد sk امدن با گیم پلی پیشرفته تر mgs2 این بازی ساختن نکته مثبتیه اگه یادتون باشه تو mgs وقتی میرفتی با دست یکی رو خفت کنی اگه یک لحظه بدنت میخورد بهش آژیر به صدا در می امد که خیلی ضایع بود ولی تو ریمیک با این گیم پلی تا سربازه codec نمیکرد فرصت جمع کردنش بود اما به این توجه نکردن که محیط کوچیک mgs1 با دید اول شخص mgs2 بازی رو خیلی ساده میکنه حتی باس ها رو هم میشد راحت زد!
کلا تنها برتری ریمیک گرافیک و صداپیشه ها بودن تازه صداپیشه هم قرار بود عوض شن که دیوید هیتر از جیب خودش زد و اصلیا رو برگردوند(حیف که کوجیما قدر این صداپیشه باحال ندونست و از زمان mgs3 دنبال این بود که با کورت راسل کسی که بیگ باس از روش ساخته شد (واسه بیگ باس تو MGS خوشبختانه قبول نکرد) یا یه سلبرتی دیگه از شرش خلاص شه ولی انقدر صداش خاص بود موفق نمیشد که اخرش کیفر سادرلند پیداش شد دیوید هیترم اب پاکی رو گزاشت دست گیم اینفورمر و هرچی تونست به کوجیما گفت و گفت که دیگه فکر نمیکنه با کوجیما همکاری کنه واقعا حیف نورمن ریداس خوبه صداش من یاد اسنیک میندازه ولی جای هیتر تو ds خالیه اخرین بارم از صدای خفنش تو bloodstained ritual of the night استفاده شد
)