آیا به نظرتون GEARS OF WAR تحول بود؟؟

آیا به نظرتون GEARS OF WAR تحول بود؟؟؟

  • بله

    رای‌ها: 179 54.1%
  • خیر

    رای‌ها: 152 45.9%

  • مجموع رای دهنده‌ها
    331
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.
آقا یکی میتونه به من یه دلیل منطقی بیاره که چرا گرافیک نمیتونه تحول باشه ؟
اگه گرافیک تحول نباشه پس صدا هم تحول نیست ! دلیل منطقی لطفا ؟

توجه داشته باشید هر دو عامل بالا یه نوع تجربست میتونه در بازی باشه .
اون موقع میشه تحول گرافیکی نه تحول کلی!
 
اون موقع میشه تحول گرافیکی نه تحول کلی!
خوبه که از یه نظر تصویب شد که این بازی تحول داشته.پس هرکس بگه تحول نداشته کاملا در اشتباه بوده.موضوع تایپیک تحول بود.کلی و جزئی بودنش مهم نیست.
 
آقا یکی میتونه به من یه دلیل منطقی بیاره که چرا گرافیک نمیتونه تحول باشه ؟
اگه گرافیک تحول نباشه پس صدا هم تحول نیست ! دلیل منطقی لطفا ؟

جالبه که یک ادعایی رو مطرح میکنید و میگید ردش کنید. مثل کسی که میگه اینجا وسط زمین ـه و اگر باور نداری متر کن ( یعنی اگه میتونی ردش کن ) . شما که ادعا کردید باید اونرو ثابت کنید نه اینکه بقیه ردش کنند.
ضمنا من در جریان اون حرفی که ماکان گفت در مورد شکایت علیه اپیک برای محدودیت ایجاد کردن برای بقیه شرکتها در استفاده از قابلیتهای گرافیکی UE3 قبل از عرضه Geow نیستم ولی اگر اینطور بوده بر فرض هر دلیلی که بیارید برای گرافیک ( حتی اگر گرافیک crysis رو هم داشت که نداره ) دلیلتون باطله چون با محدود کردن بقیه شرکتها نمیشه پیشرو در تحول بود.
 
خوبه که از یه نظر تصویب شد که این بازی تحول داشته.پس هرکس بگه تحول نداشته کاملا در اشتباه بوده.موضوع تایپیک تحول بود.کلی و جزئی بودنش مهم نیست.
من گفتم این بازی تحول گرافیکی داشته؟!! من کی گفتم؟!:biggrin1:
این بازی ارتقا گرافیکی داشته نه تحول.
 
بابک واقعا به نظرت به نمایش گذاشتن اون سطح گرافیک در سال 2006، یه تحول گرافیکی به حساب نمیاد؟:eek:
 
بابک واقعا به نظرت به نمایش گذاشتن اون سطح گرافیک در سال 2006، یه تحول گرافیکی به حساب نمیاد؟:eek:
نه تحول به حساب نمیاد.
انگار همچنان اندرخم معنی کلمه تحول میگردیم.:biggrin1:
تحول یعنی دگرگونی و تغییر اساسی. گرافیک GeOW دگرگونی داشت؟ گرافیک بازیهای قبل از خودشو دگرگون کرد؟ نه. مثلا Texture تو عناوین نسل قبل هم بود ولی تو GeOW میزان و زیبایی Texture چندین برابر شد. یا از نظر نورپردازی و چیزای دیگه هم همینطور. ولی گرافیک بازیها رو از همه جهات چندین درجه ارتقا داد.
مثلا Doom یا Wolfnstein 3D تحول گرافیکی داشتن. چون گرافیک 3 بعدی رو وارد بازیهای کامپیوتری کردن. تا قبل از اون همه بازیها دو بعدی بودن.
این مسئله در مورد U2 و Crysis هم صدق میکنه.
 
جالبه که یک ادعایی رو مطرح میکنید و میگید ردش کنید. مثل کسی که میگه اینجا وسط زمین ـه و اگر باور نداری متر کن ( یعنی اگه میتونی ردش کن ) . شما که ادعا کردید باید اونرو ثابت کنید نه اینکه بقیه ردش کنند.
ضمنا من در جریان اون حرفی که ماکان گفت در مورد شکایت علیه اپیک برای محدودیت ایجاد کردن برای بقیه شرکتها در استفاده از قابلیتهای گرافیکی UE3 قبل از عرضه Geow نیستم ولی اگر اینطور بوده بر فرض هر دلیلی که بیارید برای گرافیک ( حتی اگر گرافیک crysis رو هم داشت که نداره ) دلیلتون باطله چون با محدود کردن بقیه شرکتها نمیشه پیشرو در تحول بود.

اینجا خیلی ها گفتند که گرافیک تحول نیست منم علت خواستم که چرا گرافیک تحول حساب نمیشه . چون برام جالب بود که چطور ممکنه انسان در دیدش و بصیرتش در بازی نتونه به عنوان تحول استفاده کنه با اینکه در بازی همه چی به چشم ربط داره .
گرافیک و صدا و داستان و گیم پلی و حتی کنترل بازی همش از بخش های بازی هستند .
هر یک از اینها میتونن تحول ایجاد کنند . صداهای دوکاناله که نهایتش میشد استریو یادتونه دیگه ؟
وقتی رفتن سمت چند کاناله مثلا 5 کاناله که انواع و اقسام اصوات را در شنوایی ایجاد میکرد این یه نوع تحول شنوایی هست .
گرافیک هم به همین روال میتونه به بصیرت انسان تاثیر گذار باشه و تحول ایجاد کنه .
در مورد موتور بازی ue3 من کاری ندارم و حرفی نزدم منظور من سر گرافیک gears بود که چطور گرافیک نسل بعد به کلمه واقعی به همه نشون داد .
تحول یعنی دگرگونی و تغییر اساسی. گرافیک GeOW دگرگونی داشت؟ گرافیک بازیهای قبل از خودشو دگرگون کرد؟ نه. مثلا Texture تو عناوین نسل قبل هم بود ولی تو GeOW میزان و زیبایی Texture چندین برابر شد. یا از نظر نورپردازی و چیزای دیگه هم همینطور. ولی گرافیک بازیها رو از همه جهات چندین درجه ارتقا داد.

خیلی ببخشید که geas of war نتونست اون زمان براتون جزئیات جزایر هاوایی را به وجود بیاره تا شما درگونی را احساس نکنید ! به epic میگم از این به بعد تکسچر ها را چند برابر نکنه بلکه 10000x برابرش کنه تا شما در تکسچر ها دگرگونی احساس کنید در بخشهای دیگر گرافیکی هم همینطور !
 
آخرین ویرایش:
مشکل کار اینه که شما فکر میکنید تحول فقط خلاصه شده در گیم پلی بازی که البته تا الان میشه اینطور برداشت کرد .
فرخ مشکل کار اینکه این تاپیک در مورد تحول gow در سبک TPS زده شده که بر می گرده به گیم پلی و تا حدودی کنترل بازی، نه در زمینه ریش چونه مارکوس که آیا تحول بود یا نبود! اگر این موضوع رو کسی نفهمیده هنوز پس خواهشاً دراین تاپیک نیاد دیگه. گرافیک و صدا و داستان به تنهایی تو سبک تحول ایجاد نمی کنن. گرچه هیچ کدوم از اینا هم تحولی نبوده در این بازی. فقط گرافیک بازی در زمان خودش یک گرافیک خیلی خوب بود (در سال 2006 این بازی در یسری جنبه های تکنیکی به نظرم بالاترین گرافیک رو در کنسول داشت) ولی باز همون موقع بازی های خیلی خوب دیگری هم بودن ولی گرافیک چیزی نیست که تحول بشه بهش گفت چون اصلاً کنسول ها در اصل به خاطر گرافیک و پیشرفت تکنولوژی سخت افزار و نرم افزار ها در این زمینه نسلاشون عوض می شه و یک مسیر طبیعی هست این.

در مورد صدا هم آره stereo به dolby digital یه تحول در صنعت Multimedia بود ولی مثلاً سیستم 5.1 که به 7.1 ارتقا پیدا کرد دیگه اسمش تحول نیست. گرافیک gow هم به همین ترتیب است. gow گرافیک جدید ارائه نداده که بخواد تحول ایجاد کنه. دقت داشته باش جدید بودن با بالا بودن گرافیک از لحاظ تکنیکی فرق دارن.

جمله ای مثل گرافیک این بازی روی من تاثیر گذاشت ربطی به این نداره که پس این بازی تحول هست. چون این نظر شخصی شماست. ممکنه 100 نفر دیگه هم ببینن و بعد از 5 دقیقه بازی رو ببندن و بگن چشمام از رنگ آمیزی تیره این بازی درد گرفت.
خیلی بازی ها بودند که قبل از gears of war عرضه شدند ولی هیچ کدومشون گرافیک نسل بعد را نیاوردند که بتونه تاثیر گذار باشه این gears ofg war بود که روی کنسول نسل بعد گرافیک کنسولی را نشون داد
همون موقع که این بازی اومد بازی Oblivion برای 360 اومده بود و در سبک RPG واقعاً گرافیک next-gen ارائه داده بود.
به نظر من حتی Crysis هم تحولی ایجاد نکرده در گرافیک. دیگه این بازی ها که هیچی!

پ.ن: اولین و احتمالاً آخرین نظرم در این تاپیک بود. دلیلشم این بود که دیگه تقریباً بحث تمام شده و من خواستم فقط خط تاپیک رو نشون بدم برای کسانی که از اول دنبال نکردن تاپیک رو.
 
فرخ مشکل کار اینکه این تاپیک در مورد تحول gow در سبک TPS زده شده که بر می گرده به گیم پلی و تا حدودی کنترل بازی، نه در زمینه ریش چونه مارکوس که آیا تحول بود یا نبود! اگر این موضوع رو کسی نفهمیده هنوز پس خواهشاً دراین تاپیک نیاد دیگه. گرافیک و صدا و داستان به تنهایی تو سبک تحول ایجاد نمی کنن. گرچه هیچ کدوم از اینا هم تحولی نبوده در این بازی. فقط گرافیک بازی در زمان خودش یک گرافیک خیلی خوب بود ولی باز همون موقع بازی های خیلی خوب دیگری هم بودن ولی گرافیک چیزی نیست که تحول بشه بهش گفت چون اصلاً کنسول ها در اصل به خاطر گرافیک و پیشرفت تکنولوژی سخت افزار و نرم افزار ها در این زمینه نسلاشون عوض می شه و یک مسیر طبیعی هست این.

در مورد صدا هم آره stereo به dolby digital یه تحول در صنعت Multimedia بود ولی مثلاً سیستم 5.1 که به 7.1 ارتقا پیدا کرد دیگه اسمش تحول نیست. گرافیک gow هم به همین ترتیب است. gow گرافیک جدید ارائه نداده که بخواد تحول ایجاد کنه. دقت داشته باش جدید بودن با بالا بودن گرافیک از لحاظ تکنیکی فرق دارن.

جمله ای مثل گرافیک این بازی روی من تاثیر گذاشت ربطی به این نداره که پس این بازی تحول هست. چون این نظر شخصی شماست. ممکنه 100 نفر دیگه هم ببینن و بعد از 5 دقیقه بازی رو ببندن و بگن چشمام از رنگ آمیزی تیره این بازی درد گرفت.
همون موقع که این بازی اومد بازی Oblivion برای 360 اومده بود و در سبک RPG واقعاً گرافیک next-gen ارائه داده بود.
به نظر من حتی Crysis هم تحولی ایجاد نکرده در گرافیک. دیگه این بازی ها که هیچی!

پ.ن: اولین و احتمالاً آخرین نظرم در این تاپیک بود. دلیلشم این بود که دیگه تقریباً بحث تمام شده و من خواستم فقط خط تاپیک رو نشون بدم برای کسانی که از اول دنبال نکردن تاپیک رو.


اگه اینطور حساب کنیم که اصلا دیگه تحول در بازی معنایی نداره . چون از همون قدیم هم بازی ها همیشه خواستند جزئیات محیط یه بازی را به واقعیت نزدیک کنند و تنها کارشون تا الان که پیشرفت کرده از این لحاظ همون قضیه ی تکنیکیه بازیه .
اگر گرافیک crysis هم تحول حساب نشه که هیچ . پس گرافیک چطور میشه تحول ایجاد کنه ؟ اگر اینطوری پیش بریم اگه گرافیک واقعیت را هم جلوی ما بذاره باید بگیم تحول نیست .
اشکان من یه چیزی میگم شما توجه نمیکنید من نمیدونم اینجا تحول چطور داره معنی میشه . تحول چیزیه که ما دیگه به صورت روزمره و همیشه در زندگیه خودمون باهاش امیخته شدیم .
همین gears of war لازم نیست ما مقایسه کنیم فقط نتیجه ای که دیدیم را باید در نظر بگیریم .مگه همین gears of war نبود که همه را انگشت به دهان گذاشت .
همه داشتن از خود بیخود میشدند همه را شوکه کرده بود . این واقعا به نظرت نمیتونه در انسان تحول ایجاد کنه ؟ به خوبی مشخصه بعد از GEARS OF WAR که گرافیک دیگر بازی هم ازش بهتره ولی تاثیر GEARS OF WAR را ندارند . این بازی کنارش یه گیم پلی تقریبا اعتیاد اوری هم داشت هر چند ممکنه بعضی ها بدشون بیاد و حتی حالشون هم بهم بخوره! ولی خیلی ها مثل منم چند بار بازی را از اول تا اخرش رفتن .کنارش این بازی یه کنترل بسیار روان و عالی را بوجود اورد که قبلش در هیچ بازی کنسولی دیده نشده بود همین عامل هم باعث شد محیط بازی بتونن این همه درگیر کننده و جذاب درستش کنند .
ما اینجا نمیگیم بازی یه انقلاب بود و یا نمیگیم یه نواوری خالص بود ما میگیم این بازی یه تحول بود .
اینجا وقتی حرف از تحول زده میشه همه میرن سراغ نکات فنی بازی و مقایسه با دیگر بازی و در حال اینکه اینطور نیست . اینجا باید GEARS OF WAR به تنهایی مقایسه بشه . همون تجربه ای که ما باهاش داشتیم . این یه حقیقته که قبل از این بازی ما چنین تجربه ای نداشتیم . شاید در چنین مقایسه ها GEARS OF WAR تحول نباشه ولی تجربش تحول بوده علتش هم واضحه چون قبلا من چنین تجربه ای نداشتم وقتی نداشتم پس تحوله . این چیزیه که من در نظر دارم .
اگه بازی ها را بخوایم المان هاش را مقایسه کنیم که چی در کدوم بازی بوده , ما تو هیچ بازی نمیتونیم کلمه تحول به کار ببریم و تحول بر میگرده به زمانی که FPS و یا TPS اختراع شد و از این به بعدش هم بر میگرده به قول حرف سیاوش که همش چرخ را گردترش کردن .

حرفت در مورد Oblivion را هم قبول دارم ولی به هیچ وجه تاثیر گذاری GEARS را نداشت همین Oblivion یکی از بازیهای مورد علاقه من بود از این که این بازی مثل GEARS تاثیر گذار نبود دلایل خودم را دارم و امتیازاتی هم که هر دو بازی گرفتن هم مشخص میکنه . GEARS یکی از تفاوت های بزرگش بین بازی ها محیط خاص خودش بود که بوجود اورد که تا الان چنین چیزی را ندیده بودم .


به نظر من تحول واقعی توی گرافیک Doom 3 و Wolfenstein هستش ! نه GeOW !

DOOM3 که نمیشه چون کنارش بازی هایی مثل farcry و half life 2 بود که از خیلی از جهات هم از doom3 سرتر بودند ولی doom3 در مجموع تکنیکی بهتر بود ولی فرقش خیلی زیاد نبود که بخوای بگی تحول . ولی gears تفاوتش زیاد بود .

Wolfenstein که 100% ولی اشتباه کردی تحول نبود انقلاب بود !
 
آخرین ویرایش:
اگر گرافیک crysis هم تحول حساب نشه که هیچ . پس گرافیک چطور میشه تحول ایجاد کنه ؟ اگر اینطوری پیش بریم اگه گرافیک واقعیت را هم جلوی ما بذاره باید بگیم تحول نیست .
به نظر من تحول واقعی توی گرافیک Doom 3 و Wolfenstein هستش ! نه GeOW !
 
خیلی ببخشید که geas of war نتونست اون زمان براتون جزئیات جزایر هاوایی را به وجود بیاره تا شما درگونی را احساس نکنید ! به epic میگم از این به بعد تکسچر ها را چند برابر نکنه بلکه 10000x برابرش کنه تا شما در تکسچر ها دگرگونی احساس کنید در بخشهای دیگر گرافیکی هم همینطور !
تو عادت داری تو بحث ها هر تیکه ای رو خواستی گلچین میکنی بعد جواب میدی؟! کل پستمو خوندی اصلا؟
اگه اینطور حساب کنیم که اصلا دیگه تحول در بازی معنایی نداره . چون از همون قدیم هم بازی ها همیشه خواستند جزئیات محیط یه بازی را به واقعیت نزدیک کنند و تنها کارشون تا الان که پیشرفت کرده از این لحاظ همون قضیه ی تکنیکیه بازیه .
اگر گرافیک crysis هم تحول حساب نشه که هیچ . پس گرافیک چطور میشه تحول ایجاد کنه ؟ اگر اینطوری پیش بریم اگه گرافیک واقعیت را هم جلوی ما بذاره باید بگیم تحول نیست .
دقیقا درسته! منم میخواستم همینو بگم. اگه روال به همین شکل پیش بره دیگه گرافیک نمیتونه تحول محسوب بشه (حالا مگر اینکه کلا روال تغییر کنه که اونم بعیده).
منم که گفتم. حتی گرافیک Crysis هم تحول نیست. Crysis هم چیزی رو تغییر نداد. فقط همون چیزهای قبلی رو ارتقا داد.
اشکان من یه چیزی میگم شما توجه نمیکنید من نمیدونم اینجا تحول چطور داره معنی میشه . تحول چیزیه که ما دیگه به صورت روزمره و همیشه در زندگیه خودمون باهاش امیخته شدیم .
دیدی گفتم هنوز معنی تحول درست جا نیفتاده؟! 23 صفحه رفت جلو هیچی به هیچی. وقتی میگیم تحول یعنی همه چیز رو به طور کامل تغییر داد. به قول معروف کُن فَیَکون کرد! GeOW گرافیکو تغییر داد؟ دقیقا چی رو تغییر داد؟
ولی Wolfnstein 3D همه چی رو تغییر داد. قبلش گرافیک بازیها دو بعدی بود. تو مثلا ماریو و سونیک رو مقایسه کن با Wolfnstein 3D. حالا از اینور GeOW رو مقایسه کن با RE4. میبینی GeOW هم همون حالت رو داره (منظور دوربین نیست، گرافیک رو میگم) ولی با جزئیات خیلی بالاتر. خوب حالا به نظر خودت این میشه تحول یا ارتقا؟

پ.ن : کلا کلمه تحول مثل نقل و نبات تو این فروم استفاده میشه. تا یه بازی عالی میاد همه میگن این تحولی در صنعت بازی بود! تا یه بازی با گرافیک عالی میاد همه میگن گرافیک صنعت بازی رو متحول کرد. اگه این جوری باشه که ما سالی 2-3 تا تحول اساسی تو صنعت بازی داریم.:biggrin1:
 
اصولا مهمترین بخش هر بازی رو گیم پلی اون تشکیل می ده . همونطور که وقتی بازی ها طبقه بندی می شن بر اساس گیم پلی طبقه بندی می شن . تحول فقط در همین زمینه می تونه معنی پیدا کنه در دنیای گیم و تحول در گرافیک معنی نداره . به همون دلایلی که اشکان توضیح داد . Geow هم در زمینه گیم پلی نتونست تحولی ایجاد کنه . همونطور که بازی هایی مثل انچارتد هم نتونستن تحول ایجاد کنن . کار اینا فقط جمع کردن ایده های موفق کنار همدیگه و عرضه یه بازی خوش ساخت بوده . به طوری که هیچ یک از مکانیزم های مهم گیم پلی این بازی ها مال خودشون نبوده و هیچکس به عنوان ابداع کننده یا خالق یک تحول یا مکانیزم از این بازی های نام نمی بره . دیگه این موضوع اصلا بحث کردن نداره . حالا اگه کسی هم نخواد قبول کنه این چیزارو یا بر می گرده به سابقه گیمریش !! یا فن بودن شدیدش !!!

موفق باشید
 
دقیقا درسته! منم میخواستم همینو بگم. اگه روال به همین شکل پیش بره دیگه گرافیک نمیتونه تحول محسوب بشه (حالا مگر اینکه کلا روال تغییر کنه که اونم بعیده).
منم که گفتم. حتی گرافیک Crysis هم تحول نیست. Crysis هم چیزی رو تغییر نداد. فقط همون چیزهای قبلی رو ارتقا داد.
دیدی گفتم هنوز معنی تحول درست جا نیفتاده؟! 23 صفحه رفت جلو هیچی به هیچی. وقتی میگیم تحول یعنی همه چیز رو به طور کامل تغییر داد. به قول معروف کُن فَیَکون کرد! GeOW گرافیکو تغییر داد؟ دقیقا چی رو تغییر داد؟
ولی Wolfnstein 3D همه چی رو تغییر داد. قبلش گرافیک بازیها دو بعدی بود. تو مثلا ماریو و سونیک رو مقایسه کن با Wolfnstein 3D. حالا از اینور GeOW رو مقایسه کن با RE4. میبینی GeOW هم همون حالت رو داره (منظور دوربین نیست، گرافیک رو میگم) ولی با جزئیات خیلی بالاتر. خوب حالا به نظر خودت این میشه تحول یا ارتقا؟

پ.ن : کلا کلمه تحول مثل نقل و نبات تو این فروم استفاده میشه. تا یه بازی عالی میاد همه میگن این تحولی در صنعت بازی بود! تا یه بازی با گرافیک عالی میاد همه میگن گرافیک صنعت بازی رو متحول کرد. اگه این جوری باشه که ما سالی 2-3 تا تحول اساسی تو صنعت بازی داریم.:biggrin1:

پس شما میتونید کلمه انقلاب را به من معنی کنی ؟ اون کاری که Wolfnstein کرد به کلمه ی واقعی انقلاب بود! نه تحول که از دنیای دو بعدی به 3 بعدی ارتقاء داد .
تمام حرفهایی که میزنی اگه قرار باشه ما پیشرفت ها را اینهمه کوچیک جلوه بدیم دیگه تحول هیچ معنایی نداره و همش میشه به قول سیاوش جان ( عجب کلمه ای یاد دادی :biggrin1:) چرخ گرد کن . و دیگه بعد از Wolfnstein یا همون اختراع fps دیگه تحولی نبوده .
پسر خوب من برات تحول را 100 جور میتونم مثال بزنم که داری اشتباه میکنی .

الان تو حتی بری مسافرت این یه نوع تحوله برات هرچند که تو شهر خودتون هم هرچی داری اوجا هم داره ولی چون از یه محیط به یه محیط دیگه وارد شدی این یه تحوله برات چرا چون میری یکم محیط متفاوت تر میبینی یا تو شهرشون ابرهای بیشتر میبینی ! و یا درخت ها را متفاوت تر میبینی و یا مثلا قیافه ی ادم ها را یه جور دیگه میبینی .

گرافیک gears هم همینطور ولی فرقش اینه که تو دنیای بازی گرافیکی مثل gears تجربه نداشتی محیطی مثل gears ندیده بودی و در کنارش هم برات تمام جزئیات را در چند برابرش بهت نشون داد . حالا یه سوال دارم در دید و بصیرتت تحول ایجاد نشد ؟ وقتی که گرافیک gears کاری میکنه که شاید اون انگشت زیبات :biggrin1: بره تو دهنت , اگر در ذهنیتت تحول ایجاد نکرده پس چیش کرده ؟
اگه اینطور باشه فردا که گرافیک طبیعت خودمون را هم جلو چشمت بزارن که جزئیات بینهایت با رزولیشن بی نهایت با تکسپر های بینهایت هم تحول حساب نمیشه ؟!
چرا دارید این حرف را میزنید؟ اگر ما بخوایم اینطور چیزا را این همه کوچیک جلوه بدیم پس چطور انتطار دارید که تو بخش گیم پلی که خیلی ها ازش به عنوان تحول نام میبرن را به عنوان تحول قبول کنیم !؟

حالا تورو نمیگم بلکه بعضی ها چرا الان بعد از gears of war این همه بازی به سبک این بازی ساخته شده اما حالی که gears of war برات داد را بقیه نمیدن حتی خود gears 2 هم نتونست .

جوابش خیلی سادست چون به قدری برات تحول ایجاد کرد که دیگه بازیهای دیگه نمیتونن :biggrin1:

یعنی برای اینکه الان تحولی در گرافیک رخ بده باید منتظر گرافیک 4 بعدی باشیم؟:دی

افرین احسنت بر تو . تحویل بگیرید پس تحول زمانی انجام میشه که وارد دنیای 4 بعدی بشیم غلطی که ما حتی تو زندگی خودمون هم نمیتونیم بکنیم lol :biggrin1:
 
آخرین ویرایش:
نوشته شده توسط Dreadlord:
ولی Wolfnstein 3D همه چی رو تغییر داد. قبلش گرافیک بازیها دو بعدی بود. تو مثلا ماریو و سونیک رو مقایسه کن با Wolfnstein 3D. حالا از اینور GeOW رو مقایسه کن با RE4. میبینی GeOW هم همون حالت رو داره (منظور دوربین نیست، گرافیک رو میگم) ولی با جزئیات خیلی بالاتر. خوب حالا به نظر خودت این میشه تحول یا ارتقا؟
ببخشید که میپرم وسط بحثتون!:دی
بابک یعنی با این اوصاف، تحول در گرافیک یه بازی رو باید اینطوری بدونیم که اون بازی بعد رو از 2 تا بکنه 3 تا و...؟
یعنی برای اینکه الان تحولی در گرافیک رخ بده باید منتظر گرافیک 4 بعدی باشیم؟:دی
 
آخرین ویرایش:
پس شما میتونید کلمه انقلاب را به من معنی کنی ؟ اون کاری که Wolfnstein کرد به کلمه ی واقعی انقلاب بود! نه تحول که از دنیای دو بعدی به 3 بعدی ارتقاء داد .
تمام حرفهایی که میزنی اگه قرار باشه ما پیشرفت ها را اینهمه کوچیک جلوه بدیم دیگه تحول هیچ معنایی نداره و همش میشه به قول سیاوش جان ( عجب کلمه ای یاد دادی :biggrin1:) چرخ گرد کن . و دیگه بعد از Wolfnstein یا همون اختراع fps دیگه تحولی نبوده .
پسر خوب من برات تحول را 100 جور میتونم مثال بزنم که داری اشتباه میکنی .

الان تو حتی بری مسافرت این یه نوع تحوله برات هرچند که تو شهر خودتون هم هرچی داری اوجا هم داره ولی چون از یه محیط به یه محیط دیگه وارد شدی این یه تحوله برات چرا چونمیری یکم محیط متفاوت تر میبینی یا تو شهرشون ابرهای بیشتر میبینی ! و یا درخت ها را متفاوت تر میبینی و یا مثلا قیافه ی ادم ها را یه جور دیگه میبینی .

گرافیک gears هم همینطور ولی فرقش اینه که تو دنیای بازی گرافیکی مثل gears تجربه نداشتی محیطی مثل gears ندیده بودی و در کنارش هم برات تمام جزئیات را در چند برابرش بهت نشون داد . حالا یه سوال دارم در دید و بصیرتت تحول ایجاد نشد ؟ وقتی که گرافیک gears کاری میکنه که شاید اون انگشت زیبات :biggrin1: بره تو دهنت , اگر در ذهنیتت تول ایجاد نکرده پس چیش کرده ؟
اگه اینطور باشه فردا که گرافیک طبیعت خودمون را هم جلو چشمت بزارن که جزئیات بینهایت با رزولیشن بی نهایت با تکسپر های بینهایت هم تحول حساب نمیشه ؟!
چرا دارید این حرف را میزنید؟ اگر ما بخوایم اینطور چیزا را این همه کوچیک جلوه بدیم پس چطور انتطار دارید که تو بخش گیم پلی که خیلی ها ازش به عنوان تحول نام میبرن را به عنوان تحول قبول کنیم !؟

حالا تورو نمیگم بلکه بعضی ها چرا الان بعد از gears of war این همه بازی به سبک این بازی ساخته شده اما حالی که gears of war برات داد را بقیه نمیدن حتی خود gears 2 هم نتونست .

جوابش خیلی سادست چون به قدری برات تحول ایجاد کرد که دیگه بازیهای دیگه نمیتونن :biggrin1:
انقلاب هم تقریبا همون معنی تحول رو میده. این از این.:biggrin1:
من پیشرفت GeOW رو کوچیک جلوه دادم؟! گفتم که چند پله گرافیک بازیها رو ارتقا داد. همین الانشم گرافیکش از 70-80% بازیها به نظر من بهتر و چشم نوازتره. حالا چون گفتم ارتقا داده یعنی کویچک جلوه کردم؟! همون ارتقا رو چند تا بازی تو این نسل تونستن بدن؟ اونم به گستردگی GeOW. فقط یه Crysis بود که تونست ارتقا در این سطح بده. پس فکر کنم همون چرخ گرد کن (:biggrin1:) کلمه مناسبتری میشه.

مسافرت چه ربطی به بازی داره؟:biggrin1: یعنی محیط GeOW هم تحول بود؟!!:eek: پس با این حساب AC2 هم نسبت به 1 تحول بود چون از خاورمیانه رفته بود ایتالیا.:biggrin1:

من گرافیک GeOW رو دفعه اول دیدم آره، انگشت به دهان بودم ولی همیشه به عنوان یه پیشرفت بزرگ ازش یاد کردم نه تحول.
ببین، مطمئن باش اگه گرافیک GeOW یه تحول بود خیلیا اصلا خوششون نمیومد ازش!! میدونی چرا؟ چون با اون چیزی که همه تا الان دیده بودن فرق داشت مثل Wolfenstein. وقتی یه دفعه یه چیزی به طور کامل عوض میشه خیلیا نمیتونن همون لحظه اونو بپذیرن. یه حالتی مثل شوک میمونه. مثلا یه لیوان که توش پر آب یخ بوده رو خالی کنی همون لحظه توش آب داغ بریزی!! خوب ممکنه لیوان بترکه.:biggrin1: (این یه مثال بودا ! چیز دیگه ای به ذهنم نرسید).

اون جمله آخر هم درست گفتی به جز یه کلمه.:biggrin1:
چون به قدری پیشرفت کرده بود که خوب آدم خیلی دفعه اول حال میکنه.:biggrin1:
ببخشید که میپرن وسط بحثتون!
بابک یعنی با این اوصاف، تحول در گرافیک یه بازی رو باید اینطوری بدونیم که اون بازی بعد رو از 2 تا بکنه 3 تا و...؟
یعنی برای اینکه الان تحولی در گرافیک رخ بده باید منتظر گرافیک 4 بعدی باشیم؟
اون یه مثال بود. یعنی میخواستم بگم تغییر کامل یعنی چی.
همونطور که بالا هم گفتم دیگه از نظر گرافیکی من فکر نمیکنم تحولی به اون صورت وجود داشته باشه. حتی اگه واقعیت باشه (قابل توجه فرخ:biggrin1:)
 
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or