آیا به نظرتون GEARS OF WAR تحول بود؟؟

آیا به نظرتون GEARS OF WAR تحول بود؟؟؟

  • بله

    رای‌ها: 179 54.1%
  • خیر

    رای‌ها: 152 45.9%

  • مجموع رای دهنده‌ها
    331
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.
من فقط یک جواب خواستم! شما که با اطمینان گذینه "بله" رو انتخاب کردید خیلی صریح بیایید بگید "این بازی چی رو متحول کرد؟"
من که اسکول نیستم تو هر صفحه بیام توضیح بدم که چی شد چی نشد

تحول تو گیم منطقی باید باشه نمیشه مثلا یک کارکتر بسازیم یک طرفش خر باش یک طرفش قناری باشه بعد با دست هم راه بره بعد بگیم ( آهاا به این میگن یک تحول پس این بازی کلا با این حرکت صنعت گیم رو متحول کرد)

اولا جواب بعضی ها رو باید متناسب با شخصیتشون داد . منم همین کار رو کردم و بس .

ثانیا من بازی رو با هاپو کومار مقایسه نکردم !:biggrin1: من شخصیت پردازی مارکوس فینیکس رو مقایسه کردم !!! این فقط مثالی بود که بگم این شخصیت هیچ محتوایی نداره ! حتی یه اپسیلون براش وقت گذاشته نشده !

نیما نیما نیما هنوز پستت هات پاک نشده :biggrin1: مثلا یکی بیاد بگه شخصیت پردازی اسنیک از غلام شیش لول بند بدتره چی جوابش رو میدی.؟
 
مثلا یکی بیاد بگه شخصیت پردازی اسنیک از غلام شیش لول بند بدتره چی جوابش رو میدی.؟
کسی نمیتونه این حرف رو بزنه ! چون فقط خودشو مسخره کرده با این حرفش ! چون حتی شخصیت های بسیار فرعی MGS هم شخصیت پردازی بسیار عظیم تری نسبت به مارکوس فینیکس دارند . چه برسه به اسنیک !
شخصیت پردازی که میدونی یعنی چی ؟ اگه بدونی دیگه سعی نمیکنی نازل ترین بخش بازی که داستان و شخصیت پردازیش هست رو توجیه کنی .
 
یعنی شما تعریفها رو از آلن ویک ، sc و امثال این بازی ها ندیدین؟
اون حرف اولتون هم از اون حرفا بود که تو تاریخ ثبت میشه!!

آره هر دو بازی ای که قرار برای pc هم بیاد .
پس تعریف ازش زیاد هم سخت نبوده . منظور من بازی انحصاریه .
در مورد ثبت شدن تو تاریخ که از قبلا ثبت شده بود فقط خواستم یاداوری کنم :)

یعنی بعضی صحبت ها اینقدر درکش سخته :) !
من تو کامنت های قبلیم هم گفتم من این بازی رو انجام دادم هر دو شمارشو . همون موقع هم به نظرم بازی خوبی اومد . من اصلا نگفتم از این بازی بدم میاد ! من گفتم از اینکه یه عده یه بازی که در حد خودش یه چیزه خوب بوده رو بُت میکنن و جلوش خم و راست میشن بدم میاد !
من این بازی تجربه کردم پس میدونم سیر تا پیاز بازی چیه ! شما یه بازی رو انجام میدی و از اون یه مفهومی برای خودت میسازی . بعضی اوقات از بازی کردن بعضی بازیها یه حسی در ادم به وجود میاد ! یه حس علاقه ! من باید بگم 90 % بازیهایی که انجام دادم این حس رو در من به وجود نیاوردن ! Geow هم یکی از اوناست ( این فرق داره با اینکه وقتی یه دوست بهت احترام میزاره و تورو تو کلوپش دعوت میکنه تو بخوای رد کنی ! منم احترام گذاشتم و عضو کلوپ شدم ) !
من هنوز هم معتقدم بازی در حد خودش خوب بوده ! خیلی هم فروش خوبی داشت ولی این دلیل نمیشه بازم بیایم بگیم که بازی دنیای گیم رو متحول کرد !
بعضی وقت ها ادم یه کامنت هایی رو میبینه که مجبور میشه جوابشونو رو مثل خودشون بده !
به نظرم شما اگر یه بار دیگه ترد رو کامل مطالعه کنید معلومه اینقدر کامنت های بی معنی و unappealing دیدیم که به نظرم بهتر بود به همون شکل جواب بگیرن !

دوست عزیز شما به نظره من تحول را با نواوری و اختراع اشتباه گرفتید .
به نظر من GEARS یه بازی متحول کننده بوده ولی نواور نبوده و اختراع هم نشده !
تحول بین هر کس خیلی معنی میتونه داشته باشه تحولی که حتی تو تجربه بازی کردنت بوجود بیاد .
مثل من که سوم شخص دوست نداشتم ولی GEARS OF WAR این دید را در من متحول کرد .
 
یه سوال از آقا کروش دارم شما به گرافیک کرایسیس چه امتیازی میدادید ؟

سوالی که از من پرسیدید ربطی به تاپیک نداره ولی برای احترام به شما جواب میدم. من به گرافیک کرایسس از نظر تکنیکی 10 از 10 میدم و از نظر هنری 7 از 10 که میشه 17 از بیست.
 
من قانع نشدم !

شما جواب این سوال من رو بده که وقتی کنسول ها وارد نسل جدیدی شدن لازم نبود بازیهاش هم ارتقاع پیدا کنن؟
پس یه مساله طبیعی بوده .

نصف بیشتر افرادی که به گزینه ی بله رای دادن گرافیک بازی رو عامل تحولش میدونستند !!!

من توی این نظر سنجی گزینه خیر رو انتخاب کردم. من می دونم این بازی تحول کاملی نبود ولی مسیری رو سریع برای همه شرکت ها برای یک تحول جدی طی کرد. یعنی کاری که شاید چند سال وقت می برد زودتر انجام شد.

خب نه دیگه، سطح توقع بالا بر میگرده به اقتضای زمان. گذشت زمان باعث پیشرفت از نقطه A به نقطه B شده. ما الان چون در نقطه B هستیم، چیزایی رو میخوایم که از زمان رسیدن به نقطه B قابل انجام هستن. یعنی ما توی نسل حاضر انتظارمون GeOW هست، کیلسوویچ نیست. این تحول نیست، این درست چیزیه که باید باشه.

متاسفانه دوستان از علم مارکتینگ اطلاعات زیادی ندارن. مارکتینگ یه علم، کسی هم که اون علم رو داره و لایه لایه های بازار مخاطبش رو خوب شناسایی کرده و تحقیقات زیادی روش انجام داده نقاط ضعف و قوتش رو بدست آورده و میدونه از چه روش هایی میتونه چه محصولاتی رو به مخاطبش عرضه کنه.

ایده آل گرایی با تحول خیلی فرق فرق میکنه. تحول میتونه منفی هم باشه. ایده ال گرایی بخشی از مسیر تکامل.

بله نگاه کنیم به انسان و روش زندگی انسان از آغاز تا کنون میبینیم که طی قرن ها دچار تجول شده ولی این تحول در مسیر تکامل بوده و یک مرتبه به وجود نیومده. این تحول در صنعت بوجود اومده و از نقطه صفرش تا الان دچار تحولات زیاید شده، اما این تحول هم در اثر سیر تکامل بوده.

اساسا تحول به معنی انقلاب اینجا اتفاق نیافتاده، بلکه به معنی تکامل و پیشرفت بوده. چیزی از مسیرش خارج و به مسیر جدیدی نرفته، بلکه همون سیر تکاملی رو بجلو رو طی کرده منتهی سرعتش بیشتر بوده.

مشا اگر از تهران تا قم رو با 100Km/hrs طی کنی 2 ساعته میرسی اگر با 160km/hrs طی کنی به طبع این فاصله رو در زمان کمتری طی کردی. این یک تحول نبوده، بلکه ممارست و تلاش برای دستیابی سریعتر به یک موضوعی بوده. مسیر همون مسیر بوده، جاده همون جاده، مسافت همون مسافت. ممکنه ماشین و راننده فرق بکنن ولی نه جاده کوتاه تر شده نه مسیر تغییری کرده. تحول یعنی ما مسیر رو تغییر بدیم. هیچ مسیری تغییر نکرده.

بازم میگم در اینکه GeOW در نسل خودش یک بازی منحصر به فرد بوده بنده خودم شکی ندارم، بازی خوبی بوده، فرخ هم که تو تاپیک قبلی تنها مشکل منو با بازی گفت، فکر میکنم اون پست ها پیدا کردنش چندان سختم نباشه. اما اینکه GeOW بوجود آورنده تحولی در صنعت بازی محسوب بشه، برای من یکی به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

از شمام ممنونم چون فکر میکنم تنها کسی بودید اینجا که درست و منطقی بحث رو پیش برد.

در کل مواضع ما مشترک هست. من هم مثل شما قبول دارم یک تحول جدی در صنعت گیم نبود. من هم بیشتر از شما قبول دارم که این بازی بنا به اقتضای زمان عالی بود. و در کل من هم می گفتم که این بازی بسیار برای تغییر نسل از بازی های قدیمی و کم کیفیت به بازی های سطح بالاتر و ترکیب های عالی.


من حداقل برای خودم نتیجه گرفتم ، امیدوارم تمام دوستان نتیجه درستی گرفته باشند.
 
به نظر من یه تاپیکم راه بندازین بپرسین uncharted تحول بود بهتون قول میدم همون کسایی که اینجا با لحن تندی صحبت میکنن اونجا ...
 
به نظر من یه تاپیکم راه بندازین بپرسین uncharted تحول بود بهتون قول میدم همون کسایی که اینجا با لحن تندی صحبت میکنن اونجا ...

واقعا تحلیل بعضی حرفها خیلی سخته. من به یکی از دوستان هم گفتم این عشق به کنسول و پلتفرم رو اصلا نمیتونم بفهمم.دوستان اگه از طرفداری از فلان کنسول و بازی چیزی بهتون رسیده بگید تا بقیه هم تکلیف خودشون رو بدونن. من هم قول میدم طرفدار بشم. چرا اگر اعتقاد داریم که گیرز تحول نبود حتما باید اعتقاد داشته باشیم انچارتد بود. جالبه بدونید من از لحاظ سلیقه بین گیرز و انچارتد حتما گیرز رو برای بازی انتخاب میکنم پس تا حالا که طرفدار سونی بودم از نظر عزیزان حالا شدم دشمن سونی و طرفدار 360؟؟؟
جمله هایی از این دست فقط عدم صلاحیت خیلی ها برای قضاوت رو نشون میده.
 
من که اسکول نیستم تو هر صفحه بیام توضیح بدم که چی شد چی نشد

تحول تو گیم منطقی باید باشه نمیشه مثلا یک کارکتر بسازیم یک طرفش خر باش یک طرفش قناری باشه بعد با دست هم راه بره بعد بگیم ( آهاا به این میگن یک تحول پس این بازی کلا با این حرکت صنعت گیم رو متحول کرد)

به جای این صحبت ها بهتره بگی خودتم نمیدونی!

الان این همه از بچه ها میان از این بازی و تحولی که ایجاد کرده دفاع میکنن اما هیچ کدومشون نمیدونن این تحول که میگن چی هست!

به نظر من یه تاپیکم راه بندازین بپرسین uncharted تحول بود بهتون قول میدم همون کسایی که اینجا با لحن تندی صحبت میکنن اونجا ...

این لحن صحبت های شما عزیزان منو یاد این اسمشو نبر میندازه!
اینکه یا با هستید یا از اسراییل پول گرفتید!

شماها هم میگید یا قبول دارید که "چرخ دنده" انقلاب به پا کرده و یا فن بی چون و چرای PS هستید...

ما میدونیم شخصیت پردازی یعنی چی.ولی تو نمیدونی که این حرفارو میزنی.

شما اگه یک خط توضیح بدی که شخصیت پردازی یعنی چی من چشم بسته هر چی بگی قبول میکنم!! (یعنی حاضرم سر زندگیم شرط ببندم 99% شما فرق بین داستان خوب و حتی طراحی شخصیت رو با شخصیت پردازی نمیدونید!!!)
 
به نظر من یه تاپیکم راه بندازین بپرسین uncharted تحول بود بهتون قول میدم همون کسایی که اینجا با لحن تندی صحبت میکنن اونجا ...

در هر صورت شک نکن خیلیها هم که اینجا GeOW رو در حده یک بازیه فرازمینی تا آسمونه هفتم بالا میبرن اونجا هم چنان U2 رو بکوبن که با خاک یکسانش کنن. این فن بازیها چیزه جدیدی نیست و همه جا هم هست وگرنه هر دویه این بازیها در زمانه خودشون جزوه بازیهایه بزرگ بودن. خیلی از اینهایی هم که رای دادن شک نکن خودشونم شاید بدونن که GeOW یه تحول و انقلابه اساسی تو صنعته گیم نبوده و فقط بخاطره اینکه تایتله 360 بوده بهش رای دادن و برعکس خیلی ها هم شاید 10 دقیقه هم GeOW رو بازی نکردن ولی بخاطره علاقه به کنسوله رقیب رایه منفی دادن. البته صد در صد همه اینجوری نیستن ولی نمیشه تو وجوده این افراد شک کرد.
 
---------------------------------------------------------------------------------
و یه سوال هم از سیاوش جان دارم : اگه معتقدی gears چرخ را گردترش کرده و تحول نبوده و کاورگیری از اول بوده ولی منم یه چیزی میگم که اون بازی هایی که نام میبری killSwitch و mgs و sc و غیره پس اونا هم تحول نبوده چرا چون سیستم سنگر گیری از قبل اونا هم بوده یعنی پشت یه چیزی قایم شدن( سنگر به معنی چیزی را برای خود سپر قرار دادن ) فقط فرقش این بوده که ما به اون سنگرها در بازی ها نام برده شده میچسبیدیم! اگه اینو قبول دارید و میتونید بگید تحول در این بازی ها بوده پس نوع تکامل این سنگر گیری ها را در gears هم باید تحول بدونید . چون ما در اصل سنگر گیری در همه بازی ها داریم و شما با نشستن و بلند شده پشت هر دیواری میتونید سنگر بگیرید ولی فرق killSwitch و mgs و sc به این سنگر ها میچسبند پس اینا هم چرخ را گردترش کردن نه چیزه دیگه و چسبیدن تحول نمیشه. و gears of war هم killSwitch و mgs و sc را گردترشون کرده .

فرخ جان من منظورم رو از تحول فکر میکنم چندین بار واضح و روشن توضیح دادم باز هم میگم چطور پیمودن یک مسیر تحول نیست، بوجود آوردن یک مسیر جدید میتونه تحول باشه.

توضیحم دادم از نظر من تحول تو MGS چی بود و چی نبود. MGS اومد سبک مخفی کاری رو بوجود آورد یعنی یک مسیر جدید رو خلق کرد. حالا مسیر هرجوری پیموده بشه هنوز همون مسیره.

در هر حالدر این که این یک بازی خوب، اصلا حتی عالی بوده من شکی ندارم، به استثنای داستانش که بسیار چیپه. گیم پلی، بخش آنلاین، گرافیک و صدا بسیار خوبن. اینا تو Uncharted هم همینه برای اونایی که فکر میکنن ماها الان اگر همین سوال ازمون در مورد U2 پرسیده بشه جوابامون 180 درجه فرق خواهد کرد. حداقل من در مورد اون هم همینایی رو خواهم گفت که دارم میگم. تحول از نظر من یعنی Half-Life به Half-Life 2.

Uncharted 2هم مثل GeOW یک بازی بیار خوب و خوش ساخت که از گرافیک خیره کننده، گیم پلی بسیار خوب، صدای کم نظیر برخوردار بود، تنها تفاوتشون اینه که U2 علاوه بر همه اینها یک داستان و شخصیت پردازی فوق العاده هم باهاشه. اما هیچ کدون اینا تحول نیست...
 
واقعا تحلیل بعضی حرفها خیلی سخته. من به یکی از دوستان هم گفتم این عشق به کنسول و پلتفرم رو اصلا نمیتونم بفهمم.دوستان اگه از طرفداری از فلان کنسول و بازی چیزی بهتون رسیده بگید تا بقیه هم تکلیف خودشون رو بدونن. من هم قول میدم طرفدار بشم. چرا اگر اعتقاد داریم که گیرز تحول نبود حتما باید اعتقاد داشته باشیم انچارتد بود. جالبه بدونید من از لحاظ سلیقه بین گیرز و انچارتد حتما گیرز رو برای بازی انتخاب میکنم پس تا حالا که طرفدار سونی بودم از نظر عزیزان حالا شدم دشمن سونی و طرفدار 360؟؟؟
جمله هایی از این دست فقط عدم صلاحیت خیلی ها برای قضاوت رو نشون میده.
آقا کوروش ممکنه بگید کجای حرف من بی احترامی بود؟
:eek::eek::eek::eek::eek:
 
سوالی که از من پرسیدید ربطی به تاپیک نداره ولی برای احترام به شما جواب میدم. من به گرافیک کرایسس از نظر تکنیکی 10 از 10 میدم و از نظر هنری 7 از 10 که میشه 17 از بیست.

کوروش جان امیدوارم که نظرت در مورد قسمت هنریه یه بازی بگی نظر شخصیم هست .

یاداور بشم قسمت گرافیک هنریه بازی یه چیزه سلیقه ایست و زیاد تاثیری روی امتیاز بازی نداره . همانطور که اگر دو تابلوی نقاشی را کنار هم بزارید ممکنه یه عده از هنر یه نقاشی خوششون بیاد و عده ای از دیگری .
ولی کوروش تعجب میکنم چطور میگی gears of war گرافیک هنری نداشت .

معماریه شهر و ساختمان در gears of war واقعا چیزی بود که همه تعریفش میکردند حتی نوع و شکل درختها و حتی مجسمه های شهری به صورت کلاسیک خاصی بودن جالبه بدونی تخریب شدگی شهر و در دیوار هم هنری انجام شده بود! یعنی نوع ریزش ستونها روی زمین و غیره با چینش خاصی انجام شده بود که جو خاصی را بوجود اورده بود و جالبتر اینکه توی gears of war یه کلید y نمایان میشد روی صفحه که بعضا با زدن کلید y این بناها و ساختمان ها هنری را برات نمایش میداد که واقعا حین بازی تاثیر گذار بود .
gears of war جزو معدود بازیهایی هست که داستانش با جو و دشمناش واقعا هم خوانی عالی داره .
اینا چکیده و سلیقه و نظرات منه و هر کسی میتونه نظر خاصی روی هنر گرافیکی داشته باشه و شما هم همینطور .

فرخ جان من منظورم رو از تحول فکر میکنم چندین بار واضح و روشن توضیح دادم باز هم میگم چطور پیمودن یک مسیر تحول نیست، بوجود آوردن یک مسیر جدید میتونه تحول باشه.

توضیحم دادم از نظر من تحول تو MGS چی بود و چی نبود. MGS اومد سبک مخفی کاری رو بوجود آورد یعنی یک مسیر جدید رو خلق کرد. حالا مسیر هرجوری پیموده بشه هنوز همون مسیره.

در هر حالدر این که این یک بازی خوب، اصلا حتی عالی بوده من شکی ندارم، به استثنای داستانش که بسیار چیپه. گیم پلی، بخش آنلاین، گرافیک و صدا بسیار خوبن. اینا تو Uncharted هم همینه برای اونایی که فکر میکنن ماها الان اگر همین سوال ازمون در مورد U2 پرسیده بشه جوابامون 180 درجه فرق خواهد کرد. حداقل من در مورد اون هم همینایی رو خواهم گفت که دارم میگم. تحول از نظر من یعنی Half-Life به Half-Life 2.

Uncharted 2هم مثل GeOW یک بازی بیار خوب و خوش ساخت که از گرافیک خیره کننده، گیم پلی بسیار خوب، صدای کم نظیر برخوردار بود، تنها تفاوتشون اینه که U2 علاوه بر همه اینها یک داستان و شخصیت پردازی فوق العاده هم باهاشه. اما هیچ کدون اینا تحول نیست...

سیاوش جان من تحول را مثل تو معنی نمیکنم تو اون چیزهایی که میگی نو اوری هست .

شاید بگی gears نواور نبوده که درسته ولی به نظر من تحول داشته . میتونم مثال بزنم . دوست دارم توجه کنی :

مثال اینه که شما از یه پیکان سوار یه لیموزین بشید و از هیچ امکاناتش هم استفاده نکنید ولی تجربه و حسی که در سوار شدن به لیموزین داشتید یه تحول براتون بوده با اینکه هر دو راه میرفتنو با یه سرعت و غیره .
ما هویج و مرغ و سیب زمینی و .......... قبلا داشتیم و هر کدوم از اینها قبلا در یه غذایی استفاده شده بود ولی اینا اومدن تمام اینارا جمع کردن و باهاش یه غذایی بنام سوپ ساختن به نظر من این سوپه هم خوشمزه است و هم تحول در اشپزی هست .

الان gears هم همین طور به قول خودت سنگر گیری بوده شلیک کور بوده و غیره بوده ولی gears اینا را همشو یجا جمع کرد و سبک خاصی را در سوم شخص بوجود اورد که الان نتیجش را همه دارن میبینن که واقعیت اینه سیاوش جان باید قبول کرد سیستم کاور گیری و فلان با gears به محبوبت رسید کافیه به قبل این بازی و بعد این بازی یه نگاه بندازیم .

ولی gears کنار اینا چنتا چیزی به نظرم پیاده کرد اولا کنترل واقعا راحت بازی هیچ میدونستی من قبل gears از بازی سوم شخص متنفر بودم فقط یادم میاد یه بازی که واقعا نشستم بازیش کردم مکس پین بود . gears کاری کرد که واقعا کنترل و نشانه گیری در بازی سوم شخص راحت باشه الانم به نظرم هیچ بازی سوم شخصی چنین کنترل روان و خوبی نداره .

gears کنارش از یه نوع سیستم نارنجک اندازی هم استفاده کرد که یه منحنی برات نشون میده نمیدونم قبلا بوده یا نه ولی مهمترش اینه که این منحنی حتی نشون میداد نارنجک با برخورد به چه چیزهایی و کجا می افته .
کنارش اومد از چندتا المان هم استفاده کرد از سیستم خون پاشی روی دوربین فکر نکنم کسی بگه ازش بدم میاد .
اومد از یه سلاح اره مانند که در جنگ ها نزدیک بسیار بدرد میخوره استفاده کرد و چند سلاح خوش ساخت دیگه مثل سلاح لیزری و غیره .
کنار اینها gears همه چیز را به خوبی هر چه تمام ارتقاء داد که واقعا هدف مند بود ..
یکی از کارهایی هم که کرد جو و صحنه های سینمایی بازی در این سبک بود که قبلا دیده نشده بود .

ولی من حرفات را قبول دارم در مورد half life 1,2 . چون این بازی پر از ایده و نواوری و تحول بوده و اصلا gears قابل قیلاس با چنین عناوینی نیست . خودت میدونی که من چه تعصبی روی half life دارم و هیچ بازی را به قدر این بازی دوست ندارم .
اون تحولی که داری برای خودت معنی میکنی برای من قابل قبوله و حق را بهت میدم و حرفی ندارم ولی منظور من از تحول یه چیزه دیگست که بالا گفتم .


اینجا یه عده از بحث تحول گذشتن و رو به کوبش بازی گرفتن .
 
آخرین ویرایش:
O_o تاپیک چقدر رفته جلو 2 روز نبودم :biggrin1:
فن بوی بازی شده
 
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or