vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,033
نام
مازیار
من خودم تمام هفته گذشته وقتم با کلش رویال و اورواچ سپری شده ! ولی تو همین هفته که حتی یک ساعتم بازی افلاین بازی نکردم سه تا بازی تک نفره تمام افلاین خریدم ! نمیدونم چرا کسی نمیخواد اینجا این رو بفهمه که برای بازی های انلاین و افلاین فوق العاده و عالی و سرگرم کننده بازار و مخاطب هست ( پس فردا میان میگن فروش انچارتد و تلو هم به خاطر بخش انلاین بوده )

صرفا چون یکی ازعوامل مایکروسافت یه مزاحی کرده یه چرندیاتی به اطلاع عموم رسونده ما حتما باید جان بر کف از این مسئله دفاع کنیم وگرنه مقدساتمون به خطر میوفته
 

ULTIMATE TEAM

True Online Gaming
کاربر سایت
Aug 25, 2010
14,426
نام
مصطفی682سابق
اين مثال نقض در مورد بازيهاي switch غلطه بخاطر هايبريدي بودن ونداشتن انلاين درست درمون از اونور سوني هم اين نسل عالي فروخته انحصارياشم به طبع خوب ميفروشه
 

SON OF HEAV3N

ESTEGHLAL
کاربر سایت
Oct 31, 2011
1,830
نام
روزبه
به عنوان كسي كه سوني فن اما عاشق حقيقت و كسي هستم فرندهاي خارجي زيادي دارم بايد بنويسم بالاي 90% از كسايي gta باز هستن بخاطر انلاين خريدن بازيو فقطم همين بازيو انجام ميدن اين قضيه در مورد cod هم صادقه اينكه شما single دوست داري يا دوست نداري بازياي single كم كم منقرض بشن يا اون بابا از مايكرو اومده اون حرفو زده اينا دليل نميشه ادم حقيقت رو نبينه
از نظر من بحث تمومه خدا نكنه برم عكس از تروفياي دوستام بندازم بذارم اينجا

مصطفی دقیقا داری اشتباه فکر میکنی مطمن باش بحث GTA V خیلی ها بخاطر استوری بازی رو خریدن و مانور R*رو بخش سینگل بود سالی که بازی عرضه شد و خیلی که تازه بازی رو خریدن‌ اونا هم برا استوری بوده

ولی وقتی استوری تمام بشه میرن سراغ انلاین بازی که اینقدر بخش انلایتش گسترده هست بای پلیر‌‌ زیادی داشته باشه

بحث بازی ورزش نکنیم بهتره چون کلا این سبک فرق داره و داستان خاصی ندارن ‌‌معلومه هر نفری بازی با یه نفر دیگه رو با بازی با CPU بهتره میبینه

برا بازی سبنگل هیچ وقت این‌ اتفاق نمی افته ‌الان خیلی خوب دارن میفروشن
 

sina_unl

کاربر سایت
Oct 27, 2005
2,065
نام
سینا
مصطفی دقیقا داری اشتباه فکر میکنی مطمن باش بحث GTA V خیلی ها بخاطر استوری بازی رو خریدن و مانور R*رو بخش سینگل بود سالی که بازی عرضه شد و خیلی که تازه بازی رو خریدن‌ اونا هم برا استوری بوده

ولی وقتی استوری تمام بشه میرن سراغ انلاین بازی که اینقدر بخش انلایتش گسترده هست بای پلیر‌‌ زیادی داشته باشه
به نظرم یکی که الان GTA V رو روی کنسولش داره و تمومش کرده بره چک کنه ببینه چند درصد تروفی The Big One (که فکر کنم میشه آخرین تروفی داستانی) رو گرفتن. اون وقت شاید بهتر مشخص بشه که افراد اول بخش سینگل رو کامل تموم می‌کنن و بعد میرن سمت آنلاین یا نه.
واسه کاربرای استیم این عدد ۲۰ درصده.
از روی آمار قضاوت کنیم بهتره.

مانور R* روی بخش آفلاین بوده ولی تو چهار سال و خرده‌ای حتی یه دی ال سی آفلاین نداد !!!
نمیدونم چرا نمیگید ما MS فنیم و همیشه،حتی اگر بگه فلان چیز قلب تپنده ی کنسول هست،ما ازش طرفداری میکنیم! و حتی اگر قلب تپنده هم بر داره باز طرفداری میکنیم! :D فروش بازی های سینگل پلیر که جای خود داره! :-"
آخرین باری که کنسول مایکروسافت داشتم ۷-۸ سال پیشه. وان هم ذره‌ای واسم جذابیت نداره.
من به جز ویتا همه کنسولای سونی رو داشتم ولی سونی فن هم نیستم. فن سونی بشم که بیام فروش لاوبریکرز با ماریو مقایسه کنم؟
==
این درآمد خارق‌العادۀ نینتندو در 2017 (4.44 میلیارد دلار از فروش کنسولهای مختلف و بازیها و بخش موبایل و ...) که یکی از منابعتونه تقریباً معادل درآمد اکتیویژن از MT (چهار میلیارد دلار) بوده و کمتر از مجموع درآمد سه بازی F2P اول بازار PC (پنج میلیارد دلار). همونطور که همه میدونن MT کاملاً مال بخش آفلاینه (منتظرم یکی بیاد به Shadow of War اشاره کنه) و همۀ بازیهای F2P هم فقط به صورت آفلاین بازی می‌شن. بازیهای F2P رو حتی نمیتونید دانلود کنید بلکه باید درخواست بدید یکی از اون شرکت بیاد براتون نصبش کنه. هیچ جوره آنلاین نمیشن.
 
آخرین ویرایش:

The End Of Ps

کاربر سایت
Apr 5, 2012
3,733
نام
علی
این چرت و پرت ها رو از کجاتون در میارین ؟ خیلی جالبه بحث به چه سادگی انقدر پیچوندین که خودتون هم نمیفهمین دارین چی میگین .
یکی بیاد ربط پیچیدگی بازی داستانی با GTA به من بگه ؟ GTA بخش داستانی قوی نداشته ؟ بازی داستانی یعنی بخش Online نداشته باشه ؟ یا آنلاین خوب نداشته باشه ؟ یعنی این همه آدم فقط برای آنلاین GTA خریدن هیچ کدام برای بخش داستانی نخریدن و از بخش آنلاینش لذت نبردن .
اگه GTA در بخش اول بخش گیم پلی و داستانی خوبی نداشت کسی طرف این بازی میرفت که بخش آنلاینش تجربه کنه ؟ یعنی کسی هم میشه GTA برای بخش آنلاین بشناسه ؟ یعنی مستقیما به خاطر GTA آنلاین خریده باشه ؟
اینکه طرف داره از بخش آنلاین سود میکنه و میگه محتوا میدم چه ربطی به این داره که بخش داستانی پیچیده هستش و اون حرف های فیل اسپنسر ؟
یعنی واقعا بقیه چی فرض کردین که اینجوری سفسطه میکنین ؟
اره دیگه یعنی الان چون TLOU بخش آنلاین فوق العاده و قوی داره و تا همین دو سه ماه پیش هم ND براش پچ داد و ساپورتش میکرد بخاطره بخش آنلاینش میفروخته و سینگل پشمک :D کلا یه شرکت اگه بخش آنلاین بازیشو ساپورت کنه یعنی بخاطره آنلاینش داره بازیش میفروشه ! من نمیدونم بخش آنلاین که اینقدر تاثیر مستقیم در فروش داره و بخش آفلاین در مقابلش مثل هویج میمونه چرا در مورد هیلو5 و گیرز4 صدق نکرد و فروششون نسبت به قبل افت واضح داشت ؟! چرا GT Sport که تمرکز اصلیش بخش آنلاین بود فروشش نسبت به قبل افت داشت ؟! اونایی که باید میفهمیدن فهمیدن ما چی میگیم بعضی ها دوست دارن صورت مساله رو عوض کن تا کم نیارن یه وقت اگه خدایی نکرده بگن فلان کس حرفش چرت و اشتباه بود گناه میکنن :D
 
آخرین ویرایش:

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
شما کاربر خوبی هستی ولی فازت چیه؟:Dاز یه سمت میگی وضع عناوین سینگل پلیر اونقدر خوبه که فلان بازی با متای 38 به فروش نیم میلیون نسخه ای رسیده و تازه روی PS4/Switch هم منتشر نشده و از سمت دیگه خودتو نقض میکنی! سپس میگی منطق یکسری دوستان هم تو تاپیک های مختلف به همین منوال است!

ابتدا از همه لطف داری بنده رو کاربر خوبی میدونی کوچیک جمع هستم :D

ولی وقتی میگم منطق یکسری دوستان به همین منوال هست یعنی خیلی ساده به مسله نگاه میکنند.

دوستان یک امار نه میلیونی ماریو قرار میدن و بعد میگن به به وضعیت بازیهای سینگل پلیر عالیه ولی قافل از اینکه نینتندو دیسک خالیه ماریو هم بده تو بازار حداقل 2 میلیون نسخه بفروش میره (که اینکار هم با سوپر ماریو میکر کرده و بالای دو میلیون به فروش رفته) چه برسه وقتی یک نسخه سه بعدی جدید از این سری بعد از سالها با متای 97 منتشر شده.

یا مثال از COD WWII میارند که سینگل پلیرش نسبت به IW بهتر شده و برای همین فروشش بالاتر رفته بدون اینکه توجه کنند زمان IW ما سه سال پشت سر هم COD با یک تم علمی-تخیلی داشتیم و بهترینش BOIII ترکونده بود. چه مخاطب مولتی و چه مخاطب سینگل پلیر به دنبال تغییر ستینگ بازی بودند و این ربط زیادی به صرفا بهتر شدن سینگل پلیر نداره !

خیلی راحت تک تک میشه مثال هارو زیر سوال برد. دوستمون آکیبا میگه نمیتونند بسازند برای همین نمیفروشه خب الان ولفنشتاین II بازی بدی هست؟ متای کمی داره؟ تبلیغات کمی داشت ؟پس چرا الان تو تمام امار پرفروشترین ها گمه ؟ سبکش هم درام تعاملی و از این دست سبک های نسبتا مهجور نیست، یک شوتر اول شخص بزن بکش خونبار

وقتی میگم چرا فقط از نینتندو و سونی مثال میزنید، یعنی اینکه چرا از بازیسازیهایی مثال میزنید که دیسک خالی هم منتشر کنند چند میلیون نسخه میفروشه چه برسه وقتی بخواد دلست دو باشه! کدوم بازیساز مستقلی الان با یک بازی تکنفره جدید میتونه به موفقیت های پابچی برسه؟

حرف ما این هست کل صنعت رو ببینیم نه یکسری توسعه دهنده محدود
 
  • Like
Reactions: Irisviel Ackerman

vivanred

کاربر سایت
Oct 26, 2008
7,163
نام
Alireza
دوستان یک امار نه میلیونی ماریو قرار میدن و بعد میگن به به وضعیت بازیهای سینگل پلیر عالیه ولی قافل از اینکه نینتندو دیسک خالیه ماریو هم بده تو بازار حداقل 2 میلیون نسخه بفروش میره (که اینکار هم با سوپر ماریو میکر کرده و بالای دو میلیون به فروش رفته) چه برسه وقتی یک نسخه سه بعدی جدید از این سری بعد از سالها با متای 97 منتشر شده.

خوب این منطق مشکل داره میدونی چرا چون با منطق شما جلو بریم باید WiiU یک موفقیت می شد نه یک شکست برای نینتندو به خاطر اینکه اگه اسم این بازی ها هم روی کنسولش میومد باید فروش بالای میداشت که مشخصا دیدیم روی WiiU یک همچین اتفاقی نیفتاده پس منطق شما ایراد داره .
 

SMB2VF

کاربر سایت
Dec 23, 2013
555
نام
Mehdi
صرفا چون یکی ازعوامل مایکروسافت یه مزاحی کرده یه چرندیاتی به اطلاع عموم رسونده ما حتما باید جان بر کف از این مسئله دفاع کنیم وگرنه مقدساتمون به خطر میوفته
اتفاقا دقیقا قضیه برعکسه! چون یکی از عوامل مایکروسافت گفته دوستان احساس میکنن اگر تو هر تاپیک بی‌ربطی به مایکروسافت جهان‌خوار تیکه نپرونن، ارزش سهامشون توی سونی افت پیدا میکنه! طرف اومده فروش MHW رو گذاشته و گفته وضعیت پیچیده‌ی اقتصادی بازی‌های تک‌نفره که به مایکروسافت تیکه بپرونه. مانستر هانتری که هر چند بخش تک‌نفره داره، ولی عالم و آدم میدونن که Co-Op محوره! فقط کم مونده PUBG یه مود تک‌نفره اضافه کنه و دوستان بگن این 30 میلیون نسخه فروش بخاطر بخش‌ تک‌نفره‌ست، هشتگ وضعیت اقتصادی پیچیده‌ی عناوین تک‌نفره بذارن. "من خودم PUBG رو واسه سینگلش خریدم. چند نفر از دوستام هم همین. از این 30 میلیون نفر حداقل 20 میلیون نفرشون بازی رو به این امید خریدن که بعدا بخش تک‌نفره بهش اضافه بشه".
 

Outer Heaven

کاربر سایت
Apr 21, 2011
4,317
ابتدا از همه لطف داری بنده رو کاربر خوبی میدونی کوچیک جمع هستم :D

ولی وقتی میگم منطق یکسری دوستان به همین منوال هست یعنی خیلی ساده به مسله نگاه میکنند.

دوستان یک امار نه میلیونی ماریو قرار میدن و بعد میگن به به وضعیت بازیهای سینگل پلیر عالیه ولی قافل از اینکه نینتندو دیسک خالیه ماریو هم بده تو بازار حداقل 2 میلیون نسخه بفروش میره (که اینکار هم با سوپر ماریو میکر کرده و بالای دو میلیون به فروش رفته) چه برسه وقتی یک نسخه سه بعدی جدید از این سری بعد از سالها با متای 97 منتشر شده.

یا مثال از COD WWII میارند که سینگل پلیرش نسبت به IW بهتر شده و برای همین فروشش بالاتر رفته بدون اینکه توجه کنند زمان IW ما سه سال پشت سر هم COD با یک تم علمی-تخیلی داشتیم و بهترینش BOIII ترکونده بود. چه مخاطب مولتی و چه مخاطب سینگل پلیر به دنبال تغییر ستینگ بازی بودند و این ربط زیادی به صرفا بهتر شدن سینگل پلیر نداره !

خیلی راحت تک تک میشه مثال هارو زیر سوال برد. دوستمون آکیبا میگه نمیتونند بسازند برای همین نمیفروشه خب الان ولفنشتاین II بازی بدی هست؟ متای کمی داره؟ تبلیغات کمی داشت ؟پس چرا الان تو تمام امار پرفروشترین ها گمه ؟ سبکش هم درام تعاملی و از این دست سبک های نسبتا مهجور نیست، یک شوتر اول شخص بزن بکش خونبار

وقتی میگم چرا فقط از نینتندو و سونی مثال میزنید، یعنی اینکه چرا از بازیسازیهایی مثال میزنید که دیسک خالی هم منتشر کنند چند میلیون نسخه میفروشه چه برسه وقتی بخواد دلست دو باشه! کدوم بازیساز مستقلی الان با یک بازی تکنفره جدید میتونه به موفقیت های پابچی برسه؟


حرف ما این هست کل صنعت رو ببینیم نه یکسری توسعه دهنده محدود

الان ماریو ۹ میلیون میفروشه چون ۲۰۰۰۰ تا تبصره داره ولی ۱ بازی آفلاین بفروشه یعنی بازیای سینگل مردن! آفرین به این منظق:-j اون مثال pubg هم که تهش بود . دقیقا از کی تا حالا یه بازی ۳۰ میلیون نفروشه میشه ناموفق؟ یعنی با این حساب در ناتی داگ تخته بشه چون فروش بهترین نسخه آنچارتد رو حساب کنی بازم به فروش ضعیف ترین نسخه cod تو این نسل نمیرسه. مشکلتون اینه که فک میکنین همه بازیا باید اندازه ۳۰-۴۰ میلیون بفروشن تا بشن موفق. در صورتی که خودش شرکت سازنده با توجه به هزینه و بازی که می سازه (new ip-sequel-prequel-marketing budget ) یه forecast از فروش بازیو منتشر میکنه و حتما خیلی بیشتر از من و شما میدونن که بازی دقیقا چه قدر تو یه مدت مشخص بفروشه تا هم هزینه رو جبران کنه +به سود دهی مورد نظر برسه. حالا اینجا دوستان میان میگن چون یه بازی تکنفره به موفقیت pubg نرسیده یعنی بازیای تکنفره دیگه مردن.تازه یه roadmap هم واسه بقیه شرکت ها میدن تا برن بازی آنلاین بسازن !
 
آخرین ویرایش:

ULTIMATE TEAM

True Online Gaming
کاربر سایت
Aug 25, 2010
14,426
نام
مصطفی682سابق
به نظرم یکی که الان GTA V رو روی کنسولش داره و تمومش کرده بره چک کنه ببینه چند درصد تروفی The Big One (که فکر کنم میشه آخرین تروفی داستانی) رو گرفتن. اون وقت شاید بهتر مشخص بشه که افراد اول بخش سینگل رو کامل تموم می‌کنن و بعد میرن سمت آنلاین یا نه.
واسه کاربرای استیم این عدد ۲۰ درصده.
از روی آمار قضاوت کنیم بهتره.

مانور R* روی بخش آفلاین بوده ولی تو چهار سال و خرده‌ای حتی یه دی ال سی آفلاین نداد !!!

آخرین باری که کنسول مایکروسافت داشتم ۷-۸ سال پیشه. وان هم ذره‌ای واسم جذابیت نداره.
من به جز ویتا همه کنسولای سونی رو داشتم ولی سونی فن هم نیستم. فن سونی بشم که بیام فروش لاوبریکرز با ماریو مقایسه کنم؟
==
این درآمد خارق‌العادۀ نینتندو در 2017 (4.44 میلیارد دلار از فروش کنسولهای مختلف و بازیها و بخش موبایل و ...) که یکی از منابعتونه تقریباً معادل درآمد اکتیویژن از MT (چهار میلیارد دلار) بوده و کمتر از مجموع درآمد سه بازی F2P اول بازار PC (پنج میلیارد دلار). همونطور که همه میدونن MT کاملاً مال بخش آفلاینه (منتظرم یکی بیاد به Shadow of War اشاره کنه) و همۀ بازیهای F2P هم فقط به صورت آفلاین بازی می‌شن. بازیهای F2P رو حتی نمیتونید دانلود کنید بلکه باید درخواست بدید یکی از اون شرکت بیاد براتون نصبش کنه. هیچ جوره آنلاین نمیشن.
اون تروفي تموم كردن بازي 17.9 هست
تروفي اول كه وارد بخش مولتي ميشي و كاراكترتو ميسازي 58.3
تروفي رنك 25 هستش34
تروفي رنك 50 هست 23
كاملا مشخص شد بازي فروشش بخاطر افلاين هست يا انلاين
دوستان اين اعداد درصد كسايي هستند كه روي ps4 اون تروفي ها رو بدست اوردند يعني 58%كساني gta رو خريدند وارد بخش انلاين شدند و فقط 17.9% كساني بازيو خريدند بازيو تموم كردند كساني به level 25 رسيدند در بخش انلاين هم 34%هست
 
آخرین ویرایش:

Mbox

کاربر سایت
Nov 11, 2006
1,314
نام
مجید
کلا سبک بازیا کم کم داره عوض میشه
حتی داستان بازیها میتونه در آینده توی یه بازی انلاین بهتر روایت بشه به نظرم انلاین بودن میتونه به پویاتر شدن محیط بازیا و روایت های بهتر جذاب تر و متنوع تر کمک کنه
بازیای pve به شدت محبوبیت پیدا کرده در حالی که بازیای pvp هم کماکان یک استاندارد مهم واسه هر گیمی هست و توسط بازیکنای هارد کور هم شدیدا دنبال میشه و هر روز حرفه ای تر
به نظرم فیل اسپنسر درست گفته چون هزینه ساخت بازی های تک نفره آفلاین همین جوری داره بالاتر میره ولی درآمدشون ثابت هست به جز موارد استثنایی و خوب این واقعاً ریسک ساخت اون هارو خیلی زیاد میکنه.
البته ای پی های شناخته شده مثل گاد اف وار و فاینال فانتزی و الدراسکرول و... از این قاعده جدا هستن و فروششون تضمین شده هست اما در مورد همین ها هم اگر به اونور قضیه نگاه کنیم که هزینه ساخت هست فکر میکنم چند برابر بالا رفته ولی احتمالا درامدشون از فروش تغییری نکرده
 

SPILL

کاربر سایت
May 20, 2013
2,239
نام
HESAM
خيلي با نمك و مقداري بامزه هستيد:))

آمار رو اونطور كه هست نگاه نميكنيد ، بلكه اونطوركه ميخواييد به نفع خودتون باشه براي خودتون اثبات ميكنيد .
هر تروفي يك درجه سختي و يك بازه تايمي حداقل داره . اين نكته اول .
نكته جايي جالب ميشه ، كه ميايين و يه تروفي كه نياز به ساعت ها وقت گذاشتن داره ( اگه كسي به تروفي فك نكنه و بخواد با گشت و گذار و وسواس بره ١٠٠ ساعت زمان ميخواد ) رو با يه تروفي نيم ساعته مقايسه ميكنيد . بعد نتيجه گيريتون اينه :))

چطوره ورود به انلاين رو با ختم داستاني بازي يكي ميدونيد .
چطوره ورود به بخش انلاين رو با ورود به بخش داستاني يا اولين تروفي بازي مقايسه نميكنيد ؟

يعني مقايسه شما الان اينطوريه كه ، تو فوتبال يه بازيكن متوسط تازه نفس رو دقيقه ٨٥ بازي وارد زمين ميشه ، و تو كورس كنار زمين ، رونالدو يا سريع ترين بازيكن كه ٨٥ دقيقه داره ميدوه رو ازش ميزنه جلو . نتيجه گيري ميكنيد رونالدو تحقير شد و شكست خورد :))
از اين نتيجه گيري ها بزاريد منم واسه خودم بكنم ، بازي تماما انلاين دستيني داريم كه كل محوريت بازي بر أساس ريد هاش ، استرايك هاش ، مولتي پلير هاي رقابتيش هست ، كه داخل بازي يه ٢-٣ تا ميشن داستاني هم داره . بريد تروفي هاي داستاني بازي رو با ريد و استرايك و كروسيبل مقايسه كنيد ، وحشتناك كم هستن .
نتيجه گيري . هر كي دستيني خريده ، واسه اين بوده ٢ تا ميشن بره و كلا ٢٠ دقيقه بازي كنه و بندازه دور بازيو . ديگه سختي ريد و جمع كردن ٦ نَفَر بطور همزمان بازي كردن و نياز به ساعت ها هماهنگي تو هر بخشش اصلا اهميت نداره :))

نكته بعدي : عنوان GTAV در زمان ريليز ابتدا براي PS3 و Xbox 360 كه ريليز شد ، روي اين پلتفرم ها شايد نزديك نصف اين بازي فروخته شد . چطور به نگاه كردن به تروفي هاي PS4 بازي تصميم ميگيريد كه از ٩٠ ميليون فروش ٦٠٪؜ مثلا به خاطر انلاين خريدن .
————
بعد اين قضيه چه ربطي به سوني مايكروسافت داره . يه عدده قشنگ اين وسط موندن . هي ميگن انلاين فلان و ... و از فروش خيلي بيشتر حرف ميزنن و مايكروسافت رو به سمبل انلاين و سوني رو سمبل افلاين ميدونن ، بعد يه نگاه به اختلاف فروش دو برابري سخت و نرم افزار ميكنن ميبينن عه نشد كه .
————
اين بحث هاي بچه گانه هم كه سوپر فن سوني ، افراط گراي سوني و ... واقعا بسيار سخيف هستند ، كه ارزش مطرح كردن ندارن .
 

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
خوب این منطق مشکل داره میدونی چرا چون با منطق شما جلو بریم باید WiiU یک موفقیت می شد نه یک شکست برای نینتندو به خاطر اینکه اگه اسم این بازی ها هم روی کنسولش میومد باید فروش بالای میداشت که مشخصا دیدیم روی WiiU یک همچین اتفاقی نیفتاده پس منطق شما ایراد داره .

چرا اشکال داره؟ Wii U از لحاظ سخت افزاری مشکل داشت، نه به قدرت کنسولهای خونگی رقیب بود و نه ویزگی خاصی برای متمایز شدن داشت مثل سوییج و wii برای همین شکست خورد. البته این بازیها هم کم نفروختند روی wiiu شکست خورده. ماریو کارت 8 فروشش روی wiiu بالای 5 میلیون نسخه است.

الان ماریو ۹ میلیون میفروشه چون ۲۰۰۰۰ تا تبصره داره ولی ۱ بازی آفلاین نفروشه یعنی بازیای سینگل مردن! آفرین به این منظق:-j اون مثال pubg هم که تهش بود . دقیقا از کی تا حالا یه بازی ۳۰ میلیون نفروشه میشه ناموفق؟ یعنی با این حساب در ناتی داگ تخته بشه چون فروش بهترین نسخه آنچارتد رو حساب کنی بازم به فروش ضعیف ترین نسخه cod تو این نسل نمیرسه. مشکلتون اینه که فک میکنین همه بازیا باید اندازه ۳۰-۴۰ میلیون بفروشن تا بشن موفق. در صورتی که خودش شرکت سازنده با توجه به هزینه و بازی که می سازه (new ip-sequel-prequel-marketing budget ) یه forecast از فروش بازیو منتشر میکنه و حتما خیلی بیشتر از من و شما میدونن که بازی دقیقا چه قدر تو یه مدت مشخص بفروشه تا هم هزینه رو جبران کنه +به سود دهی مورد نظر برسه. حالا اینجا دوستان میان میگن چون یه بازی تکنفره به موفقیت pubg نرسیده یعنی بازیای تکنفره دیگه مردن.تازه یه roadmap هم واسه بقیه شرکت ها میدن تا برن بازی آنلاین بسازن !

مشکل ما این نیست، این مسله ناشرهاست وقتی قراره صد میلیون دلار هزینه ساخت یک بازی کنند اون مدیرعامل انتخاب کنه بازیش در بهترین حالت 15-10 میلیون بفروشه و یا تمرکزش رو بذاره روی مولتی پلیر و 30 میلیون بفروشه
 
  • Like
Reactions: Irisviel Ackerman

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر