این تاپیک مخصوص ارائه و بحث در مورد کلیه آمار فروش ، درامد و تعداد پلیر ها در صنعت Gaming (PC ، موبایل ، کنسول و ....) و نرم افزار های مرتبط به آنها میباشد
به عنوان كسي كه سوني فن اما عاشق حقيقت و كسي هستم فرندهاي خارجي زيادي دارم بايد بنويسم بالاي 90% از كسايي gta باز هستن بخاطر انلاين خريدن بازيو فقطم همين بازيو انجام ميدن اين قضيه در مورد cod هم صادقه اينكه شما single دوست داري يا دوست نداري بازياي single كم كم منقرض بشن يا اون بابا از مايكرو اومده اون حرفو زده اينا دليل نميشه ادم حقيقت رو نبينه
از نظر من بحث تمومه خدا نكنه برم عكس از تروفياي دوستام بندازم بذارم اينجا
به نظرم یکی که الان GTA V رو روی کنسولش داره و تمومش کرده بره چک کنه ببینه چند درصد تروفی The Big One (که فکر کنم میشه آخرین تروفی داستانی) رو گرفتن. اون وقت شاید بهتر مشخص بشه که افراد اول بخش سینگل رو کامل تموم میکنن و بعد میرن سمت آنلاین یا نه.مصطفی دقیقا داری اشتباه فکر میکنی مطمن باش بحث GTA V خیلی ها بخاطر استوری بازی رو خریدن و مانور R*رو بخش سینگل بود سالی که بازی عرضه شد و خیلی که تازه بازی رو خریدن اونا هم برا استوری بوده
ولی وقتی استوری تمام بشه میرن سراغ انلاین بازی که اینقدر بخش انلایتش گسترده هست بای پلیر زیادی داشته باشه
آخرین باری که کنسول مایکروسافت داشتم ۷-۸ سال پیشه. وان هم ذرهای واسم جذابیت نداره.نمیدونم چرا نمیگید ما MS فنیم و همیشه،حتی اگر بگه فلان چیز قلب تپنده ی کنسول هست،ما ازش طرفداری میکنیم! و حتی اگر قلب تپنده هم بر داره باز طرفداری میکنیم! فروش بازی های سینگل پلیر که جای خود داره!
اره دیگه یعنی الان چون TLOU بخش آنلاین فوق العاده و قوی داره و تا همین دو سه ماه پیش هم ND براش پچ داد و ساپورتش میکرد بخاطره بخش آنلاینش میفروخته و سینگل پشمک کلا یه شرکت اگه بخش آنلاین بازیشو ساپورت کنه یعنی بخاطره آنلاینش داره بازیش میفروشه ! من نمیدونم بخش آنلاین که اینقدر تاثیر مستقیم در فروش داره و بخش آفلاین در مقابلش مثل هویج میمونه چرا در مورد هیلو5 و گیرز4 صدق نکرد و فروششون نسبت به قبل افت واضح داشت ؟! چرا GT Sport که تمرکز اصلیش بخش آنلاین بود فروشش نسبت به قبل افت داشت ؟! اونایی که باید میفهمیدن فهمیدن ما چی میگیم بعضی ها دوست دارن صورت مساله رو عوض کن تا کم نیارن یه وقت اگه خدایی نکرده بگن فلان کس حرفش چرت و اشتباه بود گناه میکنناین چرت و پرت ها رو از کجاتون در میارین ؟ خیلی جالبه بحث به چه سادگی انقدر پیچوندین که خودتون هم نمیفهمین دارین چی میگین .
یکی بیاد ربط پیچیدگی بازی داستانی با GTA به من بگه ؟ GTA بخش داستانی قوی نداشته ؟ بازی داستانی یعنی بخش Online نداشته باشه ؟ یا آنلاین خوب نداشته باشه ؟ یعنی این همه آدم فقط برای آنلاین GTA خریدن هیچ کدام برای بخش داستانی نخریدن و از بخش آنلاینش لذت نبردن .
اگه GTA در بخش اول بخش گیم پلی و داستانی خوبی نداشت کسی طرف این بازی میرفت که بخش آنلاینش تجربه کنه ؟ یعنی کسی هم میشه GTA برای بخش آنلاین بشناسه ؟ یعنی مستقیما به خاطر GTA آنلاین خریده باشه ؟
اینکه طرف داره از بخش آنلاین سود میکنه و میگه محتوا میدم چه ربطی به این داره که بخش داستانی پیچیده هستش و اون حرف های فیل اسپنسر ؟
یعنی واقعا بقیه چی فرض کردین که اینجوری سفسطه میکنین ؟
شما کاربر خوبی هستی ولی فازت چیه؟از یه سمت میگی وضع عناوین سینگل پلیر اونقدر خوبه که فلان بازی با متای 38 به فروش نیم میلیون نسخه ای رسیده و تازه روی PS4/Switch هم منتشر نشده و از سمت دیگه خودتو نقض میکنی! سپس میگی منطق یکسری دوستان هم تو تاپیک های مختلف به همین منوال است!
دوستان یک امار نه میلیونی ماریو قرار میدن و بعد میگن به به وضعیت بازیهای سینگل پلیر عالیه ولی قافل از اینکه نینتندو دیسک خالیه ماریو هم بده تو بازار حداقل 2 میلیون نسخه بفروش میره (که اینکار هم با سوپر ماریو میکر کرده و بالای دو میلیون به فروش رفته) چه برسه وقتی یک نسخه سه بعدی جدید از این سری بعد از سالها با متای 97 منتشر شده.
اتفاقا دقیقا قضیه برعکسه! چون یکی از عوامل مایکروسافت گفته دوستان احساس میکنن اگر تو هر تاپیک بیربطی به مایکروسافت جهانخوار تیکه نپرونن، ارزش سهامشون توی سونی افت پیدا میکنه! طرف اومده فروش MHW رو گذاشته و گفته وضعیت پیچیدهی اقتصادی بازیهای تکنفره که به مایکروسافت تیکه بپرونه. مانستر هانتری که هر چند بخش تکنفره داره، ولی عالم و آدم میدونن که Co-Op محوره! فقط کم مونده PUBG یه مود تکنفره اضافه کنه و دوستان بگن این 30 میلیون نسخه فروش بخاطر بخش تکنفرهست، هشتگ وضعیت اقتصادی پیچیدهی عناوین تکنفره بذارن. "من خودم PUBG رو واسه سینگلش خریدم. چند نفر از دوستام هم همین. از این 30 میلیون نفر حداقل 20 میلیون نفرشون بازی رو به این امید خریدن که بعدا بخش تکنفره بهش اضافه بشه".صرفا چون یکی ازعوامل مایکروسافت یه مزاحی کرده یه چرندیاتی به اطلاع عموم رسونده ما حتما باید جان بر کف از این مسئله دفاع کنیم وگرنه مقدساتمون به خطر میوفته
ابتدا از همه لطف داری بنده رو کاربر خوبی میدونی کوچیک جمع هستم
ولی وقتی میگم منطق یکسری دوستان به همین منوال هست یعنی خیلی ساده به مسله نگاه میکنند.
دوستان یک امار نه میلیونی ماریو قرار میدن و بعد میگن به به وضعیت بازیهای سینگل پلیر عالیه ولی قافل از اینکه نینتندو دیسک خالیه ماریو هم بده تو بازار حداقل 2 میلیون نسخه بفروش میره (که اینکار هم با سوپر ماریو میکر کرده و بالای دو میلیون به فروش رفته) چه برسه وقتی یک نسخه سه بعدی جدید از این سری بعد از سالها با متای 97 منتشر شده.
یا مثال از COD WWII میارند که سینگل پلیرش نسبت به IW بهتر شده و برای همین فروشش بالاتر رفته بدون اینکه توجه کنند زمان IW ما سه سال پشت سر هم COD با یک تم علمی-تخیلی داشتیم و بهترینش BOIII ترکونده بود. چه مخاطب مولتی و چه مخاطب سینگل پلیر به دنبال تغییر ستینگ بازی بودند و این ربط زیادی به صرفا بهتر شدن سینگل پلیر نداره !
خیلی راحت تک تک میشه مثال هارو زیر سوال برد. دوستمون آکیبا میگه نمیتونند بسازند برای همین نمیفروشه خب الان ولفنشتاین II بازی بدی هست؟ متای کمی داره؟ تبلیغات کمی داشت ؟پس چرا الان تو تمام امار پرفروشترین ها گمه ؟ سبکش هم درام تعاملی و از این دست سبک های نسبتا مهجور نیست، یک شوتر اول شخص بزن بکش خونبار
وقتی میگم چرا فقط از نینتندو و سونی مثال میزنید، یعنی اینکه چرا از بازیسازیهایی مثال میزنید که دیسک خالی هم منتشر کنند چند میلیون نسخه میفروشه چه برسه وقتی بخواد دلست دو باشه! کدوم بازیساز مستقلی الان با یک بازی تکنفره جدید میتونه به موفقیت های پابچی برسه؟
حرف ما این هست کل صنعت رو ببینیم نه یکسری توسعه دهنده محدود
اون تروفي تموم كردن بازي 17.9 هستبه نظرم یکی که الان GTA V رو روی کنسولش داره و تمومش کرده بره چک کنه ببینه چند درصد تروفی The Big One (که فکر کنم میشه آخرین تروفی داستانی) رو گرفتن. اون وقت شاید بهتر مشخص بشه که افراد اول بخش سینگل رو کامل تموم میکنن و بعد میرن سمت آنلاین یا نه.
واسه کاربرای استیم این عدد ۲۰ درصده.
از روی آمار قضاوت کنیم بهتره.
مانور R* روی بخش آفلاین بوده ولی تو چهار سال و خردهای حتی یه دی ال سی آفلاین نداد !!!
آخرین باری که کنسول مایکروسافت داشتم ۷-۸ سال پیشه. وان هم ذرهای واسم جذابیت نداره.
من به جز ویتا همه کنسولای سونی رو داشتم ولی سونی فن هم نیستم. فن سونی بشم که بیام فروش لاوبریکرز با ماریو مقایسه کنم؟
==
این درآمد خارقالعادۀ نینتندو در 2017 (4.44 میلیارد دلار از فروش کنسولهای مختلف و بازیها و بخش موبایل و ...) که یکی از منابعتونه تقریباً معادل درآمد اکتیویژن از MT (چهار میلیارد دلار) بوده و کمتر از مجموع درآمد سه بازی F2P اول بازار PC (پنج میلیارد دلار). همونطور که همه میدونن MT کاملاً مال بخش آفلاینه (منتظرم یکی بیاد به Shadow of War اشاره کنه) و همۀ بازیهای F2P هم فقط به صورت آفلاین بازی میشن. بازیهای F2P رو حتی نمیتونید دانلود کنید بلکه باید درخواست بدید یکی از اون شرکت بیاد براتون نصبش کنه. هیچ جوره آنلاین نمیشن.
خوب این منطق مشکل داره میدونی چرا چون با منطق شما جلو بریم باید WiiU یک موفقیت می شد نه یک شکست برای نینتندو به خاطر اینکه اگه اسم این بازی ها هم روی کنسولش میومد باید فروش بالای میداشت که مشخصا دیدیم روی WiiU یک همچین اتفاقی نیفتاده پس منطق شما ایراد داره .
الان ماریو ۹ میلیون میفروشه چون ۲۰۰۰۰ تا تبصره داره ولی ۱ بازی آفلاین نفروشه یعنی بازیای سینگل مردن! آفرین به این منظق اون مثال pubg هم که تهش بود . دقیقا از کی تا حالا یه بازی ۳۰ میلیون نفروشه میشه ناموفق؟ یعنی با این حساب در ناتی داگ تخته بشه چون فروش بهترین نسخه آنچارتد رو حساب کنی بازم به فروش ضعیف ترین نسخه cod تو این نسل نمیرسه. مشکلتون اینه که فک میکنین همه بازیا باید اندازه ۳۰-۴۰ میلیون بفروشن تا بشن موفق. در صورتی که خودش شرکت سازنده با توجه به هزینه و بازی که می سازه (new ip-sequel-prequel-marketing budget ) یه forecast از فروش بازیو منتشر میکنه و حتما خیلی بیشتر از من و شما میدونن که بازی دقیقا چه قدر تو یه مدت مشخص بفروشه تا هم هزینه رو جبران کنه +به سود دهی مورد نظر برسه. حالا اینجا دوستان میان میگن چون یه بازی تکنفره به موفقیت pubg نرسیده یعنی بازیای تکنفره دیگه مردن.تازه یه roadmap هم واسه بقیه شرکت ها میدن تا برن بازی آنلاین بسازن !