آمار فروش ، درامد و تعداد پلیر ها در صنعت Gaming (PC ، موبایل ، کنسول و ....)

اون تروفي تموم كردن بازي 17.9 هست
تروفي اول كه وارد بخش مولتي ميشي و كاراكترتو ميسازي 58.3
تروفي رنك 25 هستش34
تروفي رنك 50 هست 23
كاملا مشخص شد بازي فروشش بخاطر افلاين هست يا انلاين
دوستان اين اعداد درصد كسايي هستند كه روي ps4 اون تروفي ها رو بدست اوردند يعني 58%كساني gta رو خريدند وارد بخش انلاين شدند و فقط 17.9% كساني بازيو خريدند بازيو تموم كردند كساني به level 25 رسيدند در بخش انلاين هم 34%هست
lol آدم یه چیزایی میبینه که نمیتونه نخنده :)) مگه هر کس یه‌بازیو میگیره باید تموم کنه حتما سینگلشو ؟ اگه تموم نکنه ینی سینگلشو نرفته ؟ اومدی تروفی اول بخش مولتی رو با تروفی اخر سینگل مقایسه میکنی ؟ :)) الان بازی های تیل تیل هم که مثل آب خوردن تموم میشن مثلا 46 درصد تموم کردن ینی اون 54 درصد بازی نکردن یا برا مولتی بازی تیل تیل رو خریدن ؟ lol اونم چه بازی GTA که من خودم n نفر رو دیدم که تفریحشون اینه که فقط با ماشین بچرخن و ملت رو زیر کنن و پلیس رو تیر بزنن و از این کارا ، قطعا بخش خیلی عظیمی سینگل رو میرن ولی تموم نمیکنن بازیو . واقعا خیلی با مزه بود
اولین تروفی آفلاین در PS4 : 77.3
اولین تروفی آنلاین در PS4 : 58.3
اولین تروفی آفلاین در PS3 : 84.3
اولین تروفی آنلاین در PS3 : 70
تازه فرق اولین تروفی آفلاین با آنلاینش اینه که اولین تروفی آنلاین رو میتونی در 2 دقیقه بگیری و کلا دیگه بیخیالش شی ولی اولین تروفی آفلاین رو باید دو سه ساعت بازی کنی :-"
 
طرف از مایکروسافت خودش اعتراف کرده که ساخت بازی‌های تک‌نفره مثل Zelda و Horizon که ازقضا بازگشت مالی درست حسابی داشته باشند کار ساده‌ای نیست. خب داره درست هم میگه. اینکه شما 5 سال به یک استودیو فرصت و منابع مالی هنگفت بدی تا یک بازی صرفا تک‌نفره بسازه، یک ریسک وحشتناک هست چرا که اگر بازی مورد نظر به اون موفقیت مالی مد نظر نرسه بدجوری ضرر میزنه به ناشر. حالا این وسط باید ممنون‌دار کمپانی‌هایی مثل سونی و نینتندو بود که در این بهبوهه‌ی ریسکی ساخت‌ بازی‌های تک‌نفره به مخاطبانشون نهایت احترام رو میزارن و بازی‌هایی رو با تمرکز روی بخش تک‌نفره منتشر می‌کنند که نه تنها موفقیت عظیمی از بعد امتیازی و بازخورد منتقدین به‌دست میارند بلکه توی فروش هم رکورد می‌زنند. اینجاست که مشخص میشه چرا PS4 مثل بنز داره به ۱۰۰ میلیون نزدیک میشه و سوویچ هم فروش فوق‌العاده‌ای رو داره.
 
Why are people still buying Grand Theft Auto V?

فک کنم مشخص باشه چرا بازی بعد ۵ سال همچنان انقد پرفروشه. متأسفانه بازی‌های مولتی‌پلیر متوسط فروش بیشتری از بازیهای صرف سینگل‌پلیر متوسط دارن، این رو نمیشه نادیده گرفت. راک استارم به خاطر همین موفقیت بخش آنلاین GTA هنوز نسخه‌ی دیگه‌ای معرفی نکرده. مثه قضیه Valve شده تا حدی. وقتی امثال CS و DotA انقد خوب می‌فروشن، نمیاد ریسک کنه ادامه‌ی HL رو بسازه. حتی نمیاد ریسک کنه L4D3 رو بده بیرون، جاش میشینه بازی کماکان سوددهشو دستکاری میکنه با هزینه کمتر.
 
به نظرم یکی که الان GTA V رو روی کنسولش داره و تمومش کرده بره چک کنه ببینه چند درصد تروفی The Big One (که فکر کنم میشه آخرین تروفی داستانی) رو گرفتن. اون وقت شاید بهتر مشخص بشه که افراد اول بخش سینگل رو کامل تموم می‌کنن و بعد میرن سمت آنلاین یا نه.
واسه کاربرای استیم این عدد ۲۰ درصده.
از روی آمار قضاوت کنیم بهتره.

مانور R* روی بخش آفلاین بوده ولی تو چهار سال و خرده‌ای حتی یه دی ال سی آفلاین نداد !!!

آخرین باری که کنسول مایکروسافت داشتم ۷-۸ سال پیشه. وان هم ذره‌ای واسم جذابیت نداره.
من به جز ویتا همه کنسولای سونی رو داشتم ولی سونی فن هم نیستم. فن سونی بشم که بیام فروش لاوبریکرز با ماریو مقایسه کنم؟
==
این درآمد خارق‌العادۀ نینتندو در 2017 (4.44 میلیارد دلار از فروش کنسولهای مختلف و بازیها و بخش موبایل و ...) که یکی از منابعتونه تقریباً معادل درآمد اکتیویژن از MT (چهار میلیارد دلار) بوده و کمتر از مجموع درآمد سه بازی F2P اول بازار PC (پنج میلیارد دلار). همونطور که همه میدونن MT کاملاً مال بخش آفلاینه (منتظرم یکی بیاد به Shadow of War اشاره کنه) و همۀ بازیهای F2P هم فقط به صورت آفلاین بازی می‌شن. بازیهای F2P رو حتی نمیتونید دانلود کنید بلکه باید درخواست بدید یکی از اون شرکت بیاد براتون نصبش کنه. هیچ جوره آنلاین نمیشن.

دقیقا شما دارید یه چیزی اشتباهی رو مقایسته میکنید شاید کسی بازی رو بخره‌‌ تمام نکنه
شما برید تو PSN درصد تروفی‌‌اولین قسمت سینگل رو با اولین تروفی‌‌انلاین مقایسته کنید میبیند که این نظر‌‌ درست نیست چه روی PS4 چه روی PS3
 
به نظرم یکی که الان GTA V رو روی کنسولش داره و تمومش کرده بره چک کنه ببینه چند درصد تروفی The Big One (که فکر کنم میشه آخرین تروفی داستانی) رو گرفتن. اون وقت شاید بهتر مشخص بشه که افراد اول بخش سینگل رو کامل تموم می‌کنن و بعد میرن سمت آنلاین یا نه.
واسه کاربرای استیم این عدد ۲۰ درصده.
از روی آمار قضاوت کنیم بهتره.

مانور R* روی بخش آفلاین بوده ولی تو چهار سال و خرده‌ای حتی یه دی ال سی آفلاین نداد !!!

آخرین باری که کنسول مایکروسافت داشتم ۷-۸ سال پیشه. وان هم ذره‌ای واسم جذابیت نداره.
من به جز ویتا همه کنسولای سونی رو داشتم ولی سونی فن هم نیستم. فن سونی بشم که بیام فروش لاوبریکرز با ماریو مقایسه کنم؟
==
این درآمد خارق‌العادۀ نینتندو در 2017 (4.44 میلیارد دلار از فروش کنسولهای مختلف و بازیها و بخش موبایل و ...) که یکی از منابعتونه تقریباً معادل درآمد اکتیویژن از MT (چهار میلیارد دلار) بوده و کمتر از مجموع درآمد سه بازی F2P اول بازار PC (پنج میلیارد دلار). همونطور که همه میدونن MT کاملاً مال بخش آفلاینه (منتظرم یکی بیاد به Shadow of War اشاره کنه) و همۀ بازیهای F2P هم فقط به صورت آفلاین بازی می‌شن. بازیهای F2P رو حتی نمیتونید دانلود کنید بلکه باید درخواست بدید یکی از اون شرکت بیاد براتون نصبش کنه. هیچ جوره آنلاین نمیشن.
از PSN Profiles چک کردم، درصد lvl100 شدن تو مولتی، از تموم کردن بازی کمتر بود:p
آها یک مورد در مورد GTA ، استفاده از چیت کد تروفی ها رو غیر فعال میکنه تا جایی که میدونم:D

---
وقتی بحث رو الکی به فن بودن ربط میدید کی به کیه! شما بدون کنسول XBOX هم بهتون میگیم فن:D به همون بی منطقیی که بحث رو به فن بودن ربط میدید:D

از SOW اسم نمیبرم، از AC Origins اسم میبرم:p ، ولی نه کاملا بدون شوخی، کسی نمیگه بازی آنلاین نمیفروشه، F2P ها سود آور نیستن!( من دارم میبینم تو بازی های موبایل ژاپنی چه خبره و چه خرج های وحشتناکی انجام میشه! البته بازی های ژاپنیی که میبینم درسته باید به نت وصل بود ولی نه PvPن و نه PvE :-" ، البته با غربیا و کلس و اینا هم همه آشناییم نمیخواد مثال بزنید:D )

بحث اینه که اینکه آنلاین میفروشه، دلیل بر وضعیت پیچیده ی سینگل اصلا و ابدا نمیشه! ربطی ندارن اصلا به هم!
داریم بازی های سینگل زیادی میبینیم که خوب فروختن ، میفروشن، خواهند فروخت! اگر وضعیت پیچیده بود، قاعدتا هیچ ناشری نباید الان چنین چیزی میساخت!

---
@Phantom Pain V
همین ماریو که دیسک خالی هم بدن ، دو میلیون میفروشه،حتما یه غلطی کرده که به این درجه ار عرفان رسیده! :دی
حالا اون هیچ، Horizon که دیگه IP جدید بوده! دیسک خالیش که نمیفروخته! :-" و خیلی مثال های دیگه میشه زدا:دی

سبکش هم درام تعاملی و از این دست سبک های نسبتا مهجور نیست، یک شوتر اول شخص بزن بکش خونبار
اتفاقا چه خوب شد مثال زدی! :دی چون میخواستم بیام این درام تعاملی های مهجور رو مثال بزنم! :دی
انقدر بازی های سینگل پلیر بدبختن، که Tt پشت سر هم داره میاد از این درام تعاملی ها میزنه! :دی اولی ریلیز نشده،دومی و سومی هم معرفی میکنه:دی حالا یک سریشون از اسم های تضمین شده هستن،ولی مثلا بردرلندزی که حاضرم بگم اینجا اسم ببریم،میزارینش تو دسته بازی های آنلاین که کسی برای تک نفره بازی کردن سراغش نمیره،یهو میرن ازش از این بازی ها میسازن! داستان محور...بدون اکشن...الله اکبر:دی
(خوشحال میشم بقیه ی مثال ها،مثلا SF V که دیسک خالیه آنلاین محور دادن رو هم زیر سؤال ببری! و حتی بقیه مثال ها:دی)
حالا Tt هیچ، Dontnod میاد بعد از Remember Me که هیچ اسم و رسم خاصی هم نداشت، LIS رو میسازه! یک IP جدید،از یک سازنده تقریبا گم نام! بازی عرضه میشه...میگیره!...میفروشه! استقبال میشه ازش، فصل دومش تایید میشه، قبل از فصل دومش یک اسپین آف ازش میاد!
اینم بازیی بوده که دیسک خالیش رو میدادن دست ملت،میفروخته؟

اینم مثال از بازی سازهای دیگه ای که دیسک خالی میدادن بیرون نمیفروخت قاعدتا ( Horizon و LIS و بعضی بازی های Tt ) ، و مثال از بازیی که دیسک خالی آنلاین محور داد بیرون و طبق حرف شما باید حسابی میفروخت! ( SF V ، و توی پست قبلیم مثلا DriveClub مثلا! )
خدایی یه کاری میکنید دارم حس میکنم همون پست اولی که دادم و مثال زدم رو دوباره داریم می نویسم! یعنی توی بحث داریم دور خودمون میچرخیم! :دی

مثال همه جوره میشه زد، تایید حرف های ما،تایید حرف های شما! نقض حرف های جفتمون و هزار و یک چیز دیگه:دی
ولی چیزی که هست، فروش بازی های آنلاین کسی نمیگه بده! ، همینطور فروش بازی های سینگل هم پیچیده نیست!
 
چرا اشکال داره؟ Wii U از لحاظ سخت افزاری مشکل داشت، نه به قدرت کنسولهای خونگی رقیب بود و نه ویزگی خاصی برای متمایز شدن داشت مثل سوییج و wii برای همین شکست خورد. البته این بازیها هم کم نفروختند روی wiiu شکست خورده. ماریو کارت 8 فروشش روی wiiu بالای 5 میلیون نسخه است.



مشکل ما این نیست، این مسله ناشرهاست وقتی قراره صد میلیون دلار هزینه ساخت یک بازی کنند اون مدیرعامل انتخاب کنه بازیش در بهترین حالت 15-10 میلیون بفروشه و یا تمرکزش رو بذاره روی مولتی پلیر و 30 میلیون بفروشه

يعني الان ولفنشتاين-اويل ويتين mmo بسازن ٣٠ميليون ميفروشه؟:-? يعني الان اسكايريم كه 25-6 ميليون فروخته انلاين بوده ما خبر نداشتيم؟يا اصلانم بازي هاي اپيك فيلي به اسم lawbreakers - battleborn نبودن ديگه؟ يا همين Star Wars old republic كه ea نزديك 300ميليون دلار خرجش كرد.tes online كه الان كسي اصلا يادشم نيست
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: vaan 2
دقیقا شما دارید یه چیزی اشتباهی رو مقایسته میکنید شاید کسی بازی رو بخره‌‌ تمام نکنه
شما برید تو PSN درصد تروفی‌‌اولین قسمت سینگل رو با اولین تروفی‌‌انلاین مقایسته کنید میبیند که این نظر‌‌ درست نیست چه روی PS4 چه روی PS3
بابا همین دیشب گفتی
ولی وقتی استوری تمام بشه میرن سراغ انلاین بازی که اینقدر بخش انلایتش گسترده هست بای پلیر‌‌ زیادی داشته باشه
اون تیکۀ مانور R* روی تکنفره بوده رو با توجه انتخابی کاملاً نادیده گرفتی.
 
بابا همین دیشب گفتی

اون تیکۀ مانور R* روی تکنفره بوده رو با توجه انتخابی کاملاً نادیده گرفتی.

من‌‌ ابنم‌‌ همین الان میگم ‌‌خیلی ها اول بخش‌‌سینگل رو ‌بازی میکنن و بعد میرن سراغ انلاین و تمرکز‌‌ اصلی R* رو سینگل بود ولی این همه رو شامل نمیشه

من‌‌فروش رو نمیدونم چجوریه روی نسل ۷ و ۸ ولی‌‌امار ‌‌ بخش‌‌سینگل ۲‌‌نسل رو حساب کنی چفدر میشه

این حرف شما بود که تروفی ‌اول انلاین که فکر کنم گرفتنش به ۱ساعت نرسه با بخش‌‌اخر‌‌ داستانی حساب کنی
 
اتفاقا چه خوب شد مثال زدی! :D چون میخواستم بیام این درام تعاملی های مهجور رو مثال بزنم! :D
انقدر بازی های سینگل پلیر بدبختن، که Tt پشت سر هم داره میاد از این درام تعاملی ها میزنه! :D اولی ریلیز نشده،دومی و سومی هم معرفی میکنه:D حالا یک سریشون از اسم های تضمین شده هستن،ولی مثلا بردرلندزی که حاضرم بگم اینجا اسم ببریم،میزارینش تو دسته بازی های آنلاین که کسی برای تک نفره بازی کردن سراغش نمیره،یهو میرن ازش از این بازی ها میسازن! داستان محور...بدون اکشن...الله اکبر:D
بحث پیش اومده رو کاری ندارم چون خیلی مبحث پیچیده ای شده! :D نقل قول کردم برای Telltale که به نظر میاد وضع فروش بازی هاش چندان جالب نیست دیگه و همین کیلویی بازی ساختن داره بهشون ضربه میزنه. فعلا آمار استیم هست، از فروش 3.5 میلیونی فصل اول واکینگ دد و 1.3 میلیونی فصل دوم، رسیدن به فروش 300 هزارتایی فصل سوم! البته فصل اول احتمالا تخفیف خفن زیاد خورده ولی بازم اختلاف فروش وحشتناک زیاده :D فروش بوردرلندز و بازی تاج و تخت که اواخر 2014 اومدن نزدیک 800 هزار تا بوده، فروش آخرین بازیشون که عنوان معروفی هم هست و 2017 اومد یعنی محافظین کهکشان حتی به 80 هزار تا هم نرسیده! فروش بتمن هم چندان تعریفی نداره، فصل اول 350 هزار تا، فصل دوم که البته هنوز تموم نشده و با تخفیف ها فروشش بیشتر میشه فعلا 80 هزار تا. خلاصه با این فرمول برن جلو احتمالا به مشکل اساسی میخورن، من خودم طرفدار استودیو هستم و به جز ماینکرفت بقیه بازی هاشون رو گرفتم، ولی با این روند چپ و راست بازی ساختن، هم داره به کیفیت بازی هاشون لطمه میخوره و هم به فروش.
 
من‌‌ ابنم‌‌ همین الان میگم ‌‌خیلی ها اول بخش‌‌سینگل رو ‌بازی میکنن و بعد میرن سراغ انلاین و تمرکز‌‌ اصلی R* رو سینگل بود ولی این همه رو شامل نمیشه

من‌‌فروش رو نمیدونم چجوریه روی نسل ۷ و ۸ ولی‌‌امار ‌‌ بخش‌‌سینگل ۲‌‌نسل رو حساب کنی چفدر میشه

این حرف شما بود که تروفی ‌اول انلاین که فکر کنم گرفتنش به ۱ساعت نرسه با بخش‌‌اخر‌‌ داستانی حساب کنی
من مقایسه‌ای بین تروفی اول آنلاین با تروفی آخر داستانی نکردم (میتونی دوباره یه سر به پستم بزنی)، فقط خواستم با توجه به آخرین تروفی داستانی بدونم اینکه ادعا میشه بازی رو به خاطر سینگل پلیر می‌گیرن یا حرف خود شما که "اول داستان تموم میشه بعد میرن آنلاین" چقدر پایۀ آماری داره.
دوباره می‌پرسم
اگه تمرکز اصلی R* روی آفلاین بوده (و به طور غیر مستقیم درآمد اصلیش رو تو این بخش میبینه) چرا تو 4 و اندی سال یه دونه دی ال سی آفلاین نداده؟
==
بازیهای TT که با بودجۀ 2-3 میلیون دلاری تو 2 ماه ساخته میشن و روی شونصد پلتفرم 1 میلیون نسخه می‌فروشن رو با بازیهایی که شنون لافتیس منظورش بود مقایسه می‌کنین؟ واقعاً؟
حرف اون خاک بر سر مایکروسافتی این بود الان ساخت یه بازی که بودجه ساخت و تبلیغاتش حدوداً 100 میلیون باشه و بعد از عرضه نشه monetizeش کرد سخته. تازه اینو در مورد خودشون گفته. بعد یه عده که کارت فنبوی سونی بودنشون رو تازه تمدید کردن هر بازی‌ای که 100هزار تا میفروشه بدو بدو میان یه تیکه‌ای میندازن به اون قضیه.
همین R* نسل 6 سالی چنتا بازی میداد، نسل 7 حداقل سالی یه بازی و تو این نسل به جز یه ریمستر از آخرین بازی نسل 7ش تا اکتبر سال آینده هیچ بازی‌ای نداده. وضعیت بقیۀ کمپانی‌های بزرگ در عرضۀ بازیهای AAA فقط آفلاین هم مشابهه R* بوده این نسل کم و بیش. وضعیت موفقیت این قبیل بازیها غیرممکن نیست ولی پیچیده‌ست.
==
يعني الان اسكايريم كه 25-6 ميليون فروخته انلاين بوده ما خبر نداشتيم؟يا اصلانم بازي هاي اپيك فيلي به اسم lawbreakers - battleborn نبودن ديگه؟
هر وقت بازی فقط سینگل پلیر 26 میلیونی و با بازی فقط آنلاین 26 میلیونی از نظر درآمدزایی و بودجه و ... خواستی مقایسه کنی بیا بحث کنیم.
 
من مقایسه‌ای بین تروفی اول آنلاین با تروفی آخر داستانی نکردم (میتونی دوباره یه سر به پستم بزنی)، فقط خواستم با توجه به آخرین تروفی داستانی بدونم اینکه ادعا میشه بازی رو به خاطر سینگل پلیر می‌گیرن یا حرف خود شما که "اول داستان تموم میشه بعد میرن آنلاین" چقدر پایۀ آماری داره.
دوباره می‌پرسم
اگه تمرکز اصلی R* روی آفلاین بوده (و به طور غیر مستقیم درآمد اصلیش رو تو این بخش میبینه) چرا تو 4 و اندی سال یه دونه دی ال سی آفلاین نداده؟
==
بازیهای TT که با بودجۀ 2-3 میلیون دلاری تو 2 ماه ساخته میشن و روی شونصد پلتفرم 1 میلیون نسخه می‌فروشن رو با بازیهایی که شنون لافتیس منظورش بود مقایسه می‌کنین؟ واقعاً؟
حرف اون خاک بر سر مایکروسافتی این بود الان ساخت یه بازی که بودجه ساخت و تبلیغاتش حدوداً 100 میلیون باشه و بعد از عرضه نشه monetizeش کرد سخته. تازه اینو در مورد خودشون گفته. بعد یه عده که کارت فنبوی سونی بودنشون رو تازه تمدید کردن هر بازی‌ای که 100هزار تا میفروشه بدو بدو میان یه تیکه‌ای میندازن به اون قضیه.
همین R* نسل 6 سالی چنتا بازی میداد، نسل 7 حداقل سالی یه بازی و تو این نسل به جز یه ریمستر از آخرین بازی نسل 7ش تا اکتبر سال آینده هیچ بازی‌ای نداده. وضعیت بقیۀ کمپانی‌های بزرگ در عرضۀ بازیهای AAA فقط آفلاین هم مشابهه R* بوده این نسل کم و بیش. وضعیت موفقیت این قبیل بازیها غیرممکن نیست ولی پیچیده‌ست.
==

هر وقت بازی فقط سینگل پلیر 26 میلیونی و با بازی فقط آنلاین 26 میلیونی از نظر درآمدزایی و بودجه و ... خواستی مقایسه کنی بیا بحث کنیم.

من کلا اصلا کاری به فن بوی بازی ندارم ولی من اون حرف رو گفتم شامل همه نمیشه ولی این رو بگیم که ‌R* این نسل فقط یه ریمستر داده بیرون نسل ۷ پنچ تا بازی ریلیز کرد میشه به این موضوع استدلال کرد توقع از راک استار بالای باید یه بازی عرضه کنه که از نسخه پیشش بهتر باشه بخاطر همین موضوع شاید ساخت RED DEAD اینقدر طولانی شده مطمن باشید وسواس R* ساخت RDR رو طولانی کرده

من ندیدم کسی اینجا بگه فروش بازی انلاین پایینه یا بده نخیر فروش بازی های انلاین تو دراز مدت بیشتر چون سازنده با ابدیت میتونه بازی بهنر کنه و امکانات جدیو اضافه کنه

بیشتر بحث ما‌ اینه بازار بازی سینگل هیچ موردی نداره و خیلی هم‌‌خوبه
هزینه ساخت بازی ها رفته بالا ولی فروش بازی ها هم خوبه

بازی عالی باشه صد درصد میفروشه میتونیم Nier رو مثال بزنیم که یه جا اومده بود با فروشش تونست خیلی به وضع P کمک کرده
از اون طرف بازی سینگل و انلاین هم داشتیم که شکست خوردن از LAWBAKER تا پاراگون
 
دوستان وضعیت بحث خیلی پیچیده و گسترده شده و ادامه اش واقعا سخته چون هی مثال و مثال های بیشتری مطرح میشه و عملا چندین موضع مختلف موجوده، در ماه های اتی بازیهای جدید در سبک های مختلف زیادی منتشر میشه و بهتر میتونیم روی عناوین جدید که نشانگر وضعیت حال صنعت هستند بحث کنیم.

بحث پیش اومده رو کاری ندارم چون خیلی مبحث پیچیده ای شده! :D نقل قول کردم برای Telltale که به نظر میاد وضع فروش بازی هاش چندان جالب نیست دیگه و همین کیلویی بازی ساختن داره بهشون ضربه میزنه. فعلا آمار استیم هست، از فروش 3.5 میلیونی فصل اول واکینگ دد و 1.3 میلیونی فصل دوم، رسیدن به فروش 300 هزارتایی فصل سوم! البته فصل اول احتمالا تخفیف خفن زیاد خورده ولی بازم اختلاف فروش وحشتناک زیاده :D فروش بوردرلندز و بازی تاج و تخت که اواخر 2014 اومدن نزدیک 800 هزار تا بوده، فروش آخرین بازیشون که عنوان معروفی هم هست و 2017 اومد یعنی محافظین کهکشان حتی به 80 هزار تا هم نرسیده! فروش بتمن هم چندان تعریفی نداره، فصل اول 350 هزار تا، فصل دوم که البته هنوز تموم نشده و با تخفیف ها فروشش بیشتر میشه فعلا 80 هزار تا. خلاصه با این فرمول برن جلو احتمالا به مشکل اساسی میخورن، من خودم طرفدار استودیو هستم و به جز ماینکرفت بقیه بازی هاشون رو گرفتم، ولی با این روند چپ و راست بازی ساختن، هم داره به کیفیت بازی هاشون لطمه میخوره و هم به فروش.

در ادامه صحبت هات درباره وضعیت تل تیل بعد از همین افت فروش و کیفیت عناوینشون چند وقت پیش تغییر مدیرعامل داشتند :D کلی هم نیرو اخراج کردند و قراره یکسری پرژه هاشون رو بذارند کنار، و مثل اینکه قراره موتور بازیسازیشون هم عوض کنند و به یونیتی مهاجرت کنند.
 
من مقایسه‌ای بین تروفی اول آنلاین با تروفی آخر داستانی نکردم (میتونی دوباره یه سر به پستم بزنی)، فقط خواستم با توجه به آخرین تروفی داستانی بدونم اینکه ادعا میشه بازی رو به خاطر سینگل پلیر می‌گیرن یا حرف خود شما که "اول داستان تموم میشه بعد میرن آنلاین" چقدر پایۀ آماری داره.
دوباره می‌پرسم
اگه تمرکز اصلی R* روی آفلاین بوده (و به طور غیر مستقیم درآمد اصلیش رو تو این بخش میبینه) چرا تو 4 و اندی سال یه دونه دی ال سی آفلاین نداده؟
==
بازیهای TT که با بودجۀ 2-3 میلیون دلاری تو 2 ماه ساخته میشن و روی شونصد پلتفرم 1 میلیون نسخه می‌فروشن رو با بازیهایی که شنون لافتیس منظورش بود مقایسه می‌کنین؟ واقعاً؟
حرف اون خاک بر سر مایکروسافتی این بود الان ساخت یه بازی که بودجه ساخت و تبلیغاتش حدوداً 100 میلیون باشه و بعد از عرضه نشه monetizeش کرد سخته. تازه اینو در مورد خودشون گفته. بعد یه عده که کارت فنبوی سونی بودنشون رو تازه تمدید کردن هر بازی‌ای که 100هزار تا میفروشه بدو بدو میان یه تیکه‌ای میندازن به اون قضیه.
همین R* نسل 6 سالی چنتا بازی میداد، نسل 7 حداقل سالی یه بازی و تو این نسل به جز یه ریمستر از آخرین بازی نسل 7ش تا اکتبر سال آینده هیچ بازی‌ای نداده. وضعیت بقیۀ کمپانی‌های بزرگ در عرضۀ بازیهای AAA فقط آفلاین هم مشابهه R* بوده این نسل کم و بیش. وضعیت موفقیت این قبیل بازیها غیرممکن نیست ولی پیچیده‌ست.
==

هر وقت بازی فقط سینگل پلیر 26 میلیونی و با بازی فقط آنلاین 26 میلیونی از نظر درآمدزایی و بودجه و ... خواستی مقایسه کنی بیا بحث کنیم.

چرا حتماً GTA V رو باید بخرن؟ اگه میخواید بگید برند GTA از اونا مطرحتره، چرا تو فاصلۀ 2008 تا 2013 این اتفاقی که الآن برای V میفته، برای IV نمی‌افتاد و هر کی تازه کنسول می‌خرید نمی‌رفت یه GTA بخره؟

شما فعلا نه درک درستی از وضعیت IV داری و نه میخوای داشته باشی. یه چند تا چیز یه جا خوندی و داری فقط تکرار میکنی و تگ فکت هم میزنی روش. جالب اینه که هرکی هم چیزی گفت میگی بحث بی فایدست. مایکروسافت هر بار یه گندی میزنه دقیقا ادامه یه بیانیه میده که اون رو توجیح کنه. اول نسل که ۲۰۰۰ تا توجیح واسه drm میاورد. الانم دقیقا با گندی این نسل سر ۲ تا از فرنچایزهاش زد و فروششون افت کرد شد بازیای تکنفره وضعیتشون پیچیده‌ست. اینجا کسی نمیگه بخش آنلاین gta درامد نداره. اتفاقا خوبم واسه راکستار پول درمیاره. بحث اینه که این بخش هر چه قدر هم در امد داشته باشه سری gta از اول بازی بوده که واسه بخش تکنفره شناخته شده و قطعا selling point اصلی هر نسخه همین بخش هستش. حالا اینجا ملت یه جوری میگن gta online انگار از همون اول این بخش بوده و بخش تکنفره همین ۲ سال قبل اضافه شده با یه dlc رایگان اضافه شد!

Guinness World Records can today confirm that the launch of Grand Theft Auto V has broken six new world records including the Highest revenue generated by an entertainment product in 24 hours and the Fastest entertainment property to gross $1 billion.

Developed by Rockstar North and published by Rockstar Games, the critically acclaimed open world action-adventure video game sold 11.21 million units in its first 24 hours, and generated revenue of $815.7 million (£511.8 million), going on to reach $1 billion (£624.45 million) in sales after just three days on September 20 2013.

The figure smashes records previously held by the Call of Duty videogame series and blockbuster movies including The Avengers and Avatar.

1. Best-selling action-adventure videogame in 24 hours

2. Best-selling videogame in 24 hours

3. Fastest entertainment property to gross $1 billion

4. Fastest videogame to gross $1 billion

5. Highest grossing videogame in 24 hours

6. Highest revenue generated by an entertainment product in 24 hours

7. Most viewed trailer for an action-adventure videogame


حتما اینم واسه آنلاین بوده دیگه نه؟ مشکلتون اینه که فکر میکنین چون یه بخش از بازی درامد طولانی مدت داره پس اون بخش دیگه کلا حذف کنن بره .و این بخش gta online بود متا ۹۸ واسه همه نسخه ها میاورد.
 
بحث پیش اومده رو کاری ندارم چون خیلی مبحث پیچیده ای شده! :D نقل قول کردم برای Telltale که به نظر میاد وضع فروش بازی هاش چندان جالب نیست دیگه و همین کیلویی بازی ساختن داره بهشون ضربه میزنه. فعلا آمار استیم هست، از فروش 3.5 میلیونی فصل اول واکینگ دد و 1.3 میلیونی فصل دوم، رسیدن به فروش 300 هزارتایی فصل سوم! البته فصل اول احتمالا تخفیف خفن زیاد خورده ولی بازم اختلاف فروش وحشتناک زیاده :D فروش بوردرلندز و بازی تاج و تخت که اواخر 2014 اومدن نزدیک 800 هزار تا بوده، فروش آخرین بازیشون که عنوان معروفی هم هست و 2017 اومد یعنی محافظین کهکشان حتی به 80 هزار تا هم نرسیده! فروش بتمن هم چندان تعریفی نداره، فصل اول 350 هزار تا، فصل دوم که البته هنوز تموم نشده و با تخفیف ها فروشش بیشتر میشه فعلا 80 هزار تا. خلاصه با این فرمول برن جلو احتمالا به مشکل اساسی میخورن، من خودم طرفدار استودیو هستم و به جز ماینکرفت بقیه بازی هاشون رو گرفتم، ولی با این روند چپ و راست بازی ساختن، هم داره به کیفیت بازی هاشون لطمه میخوره و هم به فروش.
در مورد قضیه‌ی تل‌تیل، مثل اینکه خودشونم متوجه شدن که این رویکردشون درست نبوده...چون توی ماه نوامبر 90 نفر (25 درصد از کل کارکنان) کاهش نیرو داشتن و اتفاقا بیانیه‌شون هم دقیقا به همین چیزی اشاره داشت که ما نگرانش هستیم:
“Our industry has shifted in tremendous ways over the past few years,” Telltale Games CEO Pete Hawley said in a statement. “The realities of the environment we face moving forward demand we evolve, as well, reorienting our organization with a focus on delivering fewer, better games with a smaller team.”
خداروشکر قراره دوباره تمرکزشون رو بزارن رو بازی‌های کمتر ولی با کیفیت بیشتر...
در مورد همین وضعیت نه چندان خوب تل‌تیل، یه خبر بد که چند وقت پیش منتشر شد این بود که اعلام کردن Tales from the Borderlands (بهترین بازیشون :D) فروش چندان خوبی نداشته و به زبون بی‌ زبونی گفتن که خبری از فصل دوم نمیشه که رسما میشه گفت یکی از بدترین خبرای تاریخه :((
Tales From the Borderlands' sales "weren't great"
 
شما فعلا نه درک درستی از وضعیت IV داری و نه میخوای داشته باشی. یه چند تا چیز یه جا خوندی و داری فقط تکرار میکنی و تگ فکت هم میزنی روش.
سپاس از ادبی که به خرج میدی.
من چنتا سؤال پرسیدم ولی از جوابشون طفره رفتین تا الان:
1- اگه تمرکز R* روی بخش تکنفره‌س چرا تو فاصلۀ بیش از 4 سال یه دونه دی ال سی تکنفره نداد برای بازی؟ مجموع فروش IV و دی ال سی‌هاش نصف فروش V هست؟
2- اگه همه اول بازی رو می‌خرن و داستان رو تموم می‌کنن بعد میرن سراغ آنلاین چرا آخرین تروفی داستانی رو فقط 20 درصد افراد گرفتن؟
3- اگه هر کی تازه کنسول میخره چرا مشابه این اتفاق برای IV نیفتاد؟ سال 2008 فروش کنسولهای نسل قبل خیلی زیاد نبود (هر چند احتمالاً بیشتر از میزان فروش کنسولهای نسل 8 تو سال 2014 بوده) اما تا سال 2012 که دیگه مجموعاً صد میلیون فروخته بودن دیگه، نه؟
دو تا سؤال جدید :
1- چرا فروش GTAهای سوم شخص معمولاً تو رنج 20-30 میلیون نسخه بود اما فروش V تا الان 90 میلیون بوده؟ طبق استدلال "من و دوستام" باید همۀ کسایی که نسخۀ نسل قبل رو خریده بودن دوباره بازی رو خریده باشن و تقریباً به همون تعداد آدم جدید بازی رو خریده باشن تا درست از آب در بیاد. این یعنی به عبارتی بین نسل 6و 7 طرفدارای بازی رشد چندانی ندارن اما بین نسل 7 و 8 یهو دو برابر میشن. بخش تکنفرۀ بازی واقعاً عالیه ولی نه در این حد.
2- با توجه به اینکه حرف مدیر مایکروسافت اشتباهه، تو نسل حاضر چنتا بازی AAA تک پلتفرمی با سینگل پلیر قوی اومدن و فروش بالای 5 میلیون نسخه داشتن؟ فروش 2 میلیونی برای Nier یا Cuphead یا NiOh فوق‌العاده‌س ولی بازی که صد میلیون هزینه داشته فاجعه‌ست و استودیوش تعدیل یا تعطیل میشه. فروش زیر یه میلیون نسخه برای Hellblade فوق‌العاده و فراتر از انتظارت سازنده‌ش بود اما Lost Legacy اگه این شانس رو نداشت که بر پایۀ 4 ساخته بشه فروشش یه شکست بزرگ محسوب می‌شد.
==
اگه باز می‌خواین کلمۀ سوم خط اول و کلمۀ پنجم خط هفتم و کلمه دهم خط آخر از پست رو بخونین و بدو بدو نظر بدین منو بلاک بهتره.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or