این تاپیک مخصوص ارائه و بحث در مورد کلیه آمار فروش ، درامد و تعداد پلیر ها در صنعت Gaming (PC ، موبایل ، کنسول و ....) و نرم افزار های مرتبط به آنها میباشد
lol آدم یه چیزایی میبینه که نمیتونه نخنده مگه هر کس یهبازیو میگیره باید تموم کنه حتما سینگلشو ؟ اگه تموم نکنه ینی سینگلشو نرفته ؟ اومدی تروفی اول بخش مولتی رو با تروفی اخر سینگل مقایسه میکنی ؟ الان بازی های تیل تیل هم که مثل آب خوردن تموم میشن مثلا 46 درصد تموم کردن ینی اون 54 درصد بازی نکردن یا برا مولتی بازی تیل تیل رو خریدن ؟ lol اونم چه بازی GTA که من خودم n نفر رو دیدم که تفریحشون اینه که فقط با ماشین بچرخن و ملت رو زیر کنن و پلیس رو تیر بزنن و از این کارا ، قطعا بخش خیلی عظیمی سینگل رو میرن ولی تموم نمیکنن بازیو . واقعا خیلی با مزه بوداون تروفي تموم كردن بازي 17.9 هست
تروفي اول كه وارد بخش مولتي ميشي و كاراكترتو ميسازي 58.3
تروفي رنك 25 هستش34
تروفي رنك 50 هست 23
كاملا مشخص شد بازي فروشش بخاطر افلاين هست يا انلاين
دوستان اين اعداد درصد كسايي هستند كه روي ps4 اون تروفي ها رو بدست اوردند يعني 58%كساني gta رو خريدند وارد بخش انلاين شدند و فقط 17.9% كساني بازيو خريدند بازيو تموم كردند كساني به level 25 رسيدند در بخش انلاين هم 34%هست
به نظرم یکی که الان GTA V رو روی کنسولش داره و تمومش کرده بره چک کنه ببینه چند درصد تروفی The Big One (که فکر کنم میشه آخرین تروفی داستانی) رو گرفتن. اون وقت شاید بهتر مشخص بشه که افراد اول بخش سینگل رو کامل تموم میکنن و بعد میرن سمت آنلاین یا نه.
واسه کاربرای استیم این عدد ۲۰ درصده.
از روی آمار قضاوت کنیم بهتره.
مانور R* روی بخش آفلاین بوده ولی تو چهار سال و خردهای حتی یه دی ال سی آفلاین نداد !!!
آخرین باری که کنسول مایکروسافت داشتم ۷-۸ سال پیشه. وان هم ذرهای واسم جذابیت نداره.
من به جز ویتا همه کنسولای سونی رو داشتم ولی سونی فن هم نیستم. فن سونی بشم که بیام فروش لاوبریکرز با ماریو مقایسه کنم؟
==
این درآمد خارقالعادۀ نینتندو در 2017 (4.44 میلیارد دلار از فروش کنسولهای مختلف و بازیها و بخش موبایل و ...) که یکی از منابعتونه تقریباً معادل درآمد اکتیویژن از MT (چهار میلیارد دلار) بوده و کمتر از مجموع درآمد سه بازی F2P اول بازار PC (پنج میلیارد دلار). همونطور که همه میدونن MT کاملاً مال بخش آفلاینه (منتظرم یکی بیاد به Shadow of War اشاره کنه) و همۀ بازیهای F2P هم فقط به صورت آفلاین بازی میشن. بازیهای F2P رو حتی نمیتونید دانلود کنید بلکه باید درخواست بدید یکی از اون شرکت بیاد براتون نصبش کنه. هیچ جوره آنلاین نمیشن.
از PSN Profiles چک کردم، درصد lvl100 شدن تو مولتی، از تموم کردن بازی کمتر بودبه نظرم یکی که الان GTA V رو روی کنسولش داره و تمومش کرده بره چک کنه ببینه چند درصد تروفی The Big One (که فکر کنم میشه آخرین تروفی داستانی) رو گرفتن. اون وقت شاید بهتر مشخص بشه که افراد اول بخش سینگل رو کامل تموم میکنن و بعد میرن سمت آنلاین یا نه.
واسه کاربرای استیم این عدد ۲۰ درصده.
از روی آمار قضاوت کنیم بهتره.
مانور R* روی بخش آفلاین بوده ولی تو چهار سال و خردهای حتی یه دی ال سی آفلاین نداد !!!
آخرین باری که کنسول مایکروسافت داشتم ۷-۸ سال پیشه. وان هم ذرهای واسم جذابیت نداره.
من به جز ویتا همه کنسولای سونی رو داشتم ولی سونی فن هم نیستم. فن سونی بشم که بیام فروش لاوبریکرز با ماریو مقایسه کنم؟
==
این درآمد خارقالعادۀ نینتندو در 2017 (4.44 میلیارد دلار از فروش کنسولهای مختلف و بازیها و بخش موبایل و ...) که یکی از منابعتونه تقریباً معادل درآمد اکتیویژن از MT (چهار میلیارد دلار) بوده و کمتر از مجموع درآمد سه بازی F2P اول بازار PC (پنج میلیارد دلار). همونطور که همه میدونن MT کاملاً مال بخش آفلاینه (منتظرم یکی بیاد به Shadow of War اشاره کنه) و همۀ بازیهای F2P هم فقط به صورت آفلاین بازی میشن. بازیهای F2P رو حتی نمیتونید دانلود کنید بلکه باید درخواست بدید یکی از اون شرکت بیاد براتون نصبش کنه. هیچ جوره آنلاین نمیشن.
اتفاقا چه خوب شد مثال زدی! چون میخواستم بیام این درام تعاملی های مهجور رو مثال بزنم!سبکش هم درام تعاملی و از این دست سبک های نسبتا مهجور نیست، یک شوتر اول شخص بزن بکش خونبار
چرا اشکال داره؟ Wii U از لحاظ سخت افزاری مشکل داشت، نه به قدرت کنسولهای خونگی رقیب بود و نه ویزگی خاصی برای متمایز شدن داشت مثل سوییج و wii برای همین شکست خورد. البته این بازیها هم کم نفروختند روی wiiu شکست خورده. ماریو کارت 8 فروشش روی wiiu بالای 5 میلیون نسخه است.
مشکل ما این نیست، این مسله ناشرهاست وقتی قراره صد میلیون دلار هزینه ساخت یک بازی کنند اون مدیرعامل انتخاب کنه بازیش در بهترین حالت 15-10 میلیون بفروشه و یا تمرکزش رو بذاره روی مولتی پلیر و 30 میلیون بفروشه
بابا همین دیشب گفتیدقیقا شما دارید یه چیزی اشتباهی رو مقایسته میکنید شاید کسی بازی رو بخره تمام نکنه
شما برید تو PSN درصد تروفیاولین قسمت سینگل رو با اولین تروفیانلاین مقایسته کنید میبیند که این نظر درست نیست چه روی PS4 چه روی PS3
اون تیکۀ مانور R* روی تکنفره بوده رو با توجه انتخابی کاملاً نادیده گرفتی.ولی وقتی استوری تمام بشه میرن سراغ انلاین بازی که اینقدر بخش انلایتش گسترده هست بای پلیر زیادی داشته باشه
بابا همین دیشب گفتی
اون تیکۀ مانور R* روی تکنفره بوده رو با توجه انتخابی کاملاً نادیده گرفتی.
بحث پیش اومده رو کاری ندارم چون خیلی مبحث پیچیده ای شده! نقل قول کردم برای Telltale که به نظر میاد وضع فروش بازی هاش چندان جالب نیست دیگه و همین کیلویی بازی ساختن داره بهشون ضربه میزنه. فعلا آمار استیم هست، از فروش 3.5 میلیونی فصل اول واکینگ دد و 1.3 میلیونی فصل دوم، رسیدن به فروش 300 هزارتایی فصل سوم! البته فصل اول احتمالا تخفیف خفن زیاد خورده ولی بازم اختلاف فروش وحشتناک زیاده فروش بوردرلندز و بازی تاج و تخت که اواخر 2014 اومدن نزدیک 800 هزار تا بوده، فروش آخرین بازیشون که عنوان معروفی هم هست و 2017 اومد یعنی محافظین کهکشان حتی به 80 هزار تا هم نرسیده! فروش بتمن هم چندان تعریفی نداره، فصل اول 350 هزار تا، فصل دوم که البته هنوز تموم نشده و با تخفیف ها فروشش بیشتر میشه فعلا 80 هزار تا. خلاصه با این فرمول برن جلو احتمالا به مشکل اساسی میخورن، من خودم طرفدار استودیو هستم و به جز ماینکرفت بقیه بازی هاشون رو گرفتم، ولی با این روند چپ و راست بازی ساختن، هم داره به کیفیت بازی هاشون لطمه میخوره و هم به فروش.اتفاقا چه خوب شد مثال زدی! چون میخواستم بیام این درام تعاملی های مهجور رو مثال بزنم!
انقدر بازی های سینگل پلیر بدبختن، که Tt پشت سر هم داره میاد از این درام تعاملی ها میزنه! اولی ریلیز نشده،دومی و سومی هم معرفی میکنه حالا یک سریشون از اسم های تضمین شده هستن،ولی مثلا بردرلندزی که حاضرم بگم اینجا اسم ببریم،میزارینش تو دسته بازی های آنلاین که کسی برای تک نفره بازی کردن سراغش نمیره،یهو میرن ازش از این بازی ها میسازن! داستان محور...بدون اکشن...الله اکبر
من مقایسهای بین تروفی اول آنلاین با تروفی آخر داستانی نکردم (میتونی دوباره یه سر به پستم بزنی)، فقط خواستم با توجه به آخرین تروفی داستانی بدونم اینکه ادعا میشه بازی رو به خاطر سینگل پلیر میگیرن یا حرف خود شما که "اول داستان تموم میشه بعد میرن آنلاین" چقدر پایۀ آماری داره.من ابنم همین الان میگم خیلی ها اول بخشسینگل رو بازی میکنن و بعد میرن سراغ انلاین و تمرکز اصلی R* رو سینگل بود ولی این همه رو شامل نمیشه
منفروش رو نمیدونم چجوریه روی نسل ۷ و ۸ ولیامار بخشسینگل ۲نسل رو حساب کنی چفدر میشه
این حرف شما بود که تروفی اول انلاین که فکر کنم گرفتنش به ۱ساعت نرسه با بخشاخر داستانی حساب کنی
هر وقت بازی فقط سینگل پلیر 26 میلیونی و با بازی فقط آنلاین 26 میلیونی از نظر درآمدزایی و بودجه و ... خواستی مقایسه کنی بیا بحث کنیم.يعني الان اسكايريم كه 25-6 ميليون فروخته انلاين بوده ما خبر نداشتيم؟يا اصلانم بازي هاي اپيك فيلي به اسم lawbreakers - battleborn نبودن ديگه؟
من مقایسهای بین تروفی اول آنلاین با تروفی آخر داستانی نکردم (میتونی دوباره یه سر به پستم بزنی)، فقط خواستم با توجه به آخرین تروفی داستانی بدونم اینکه ادعا میشه بازی رو به خاطر سینگل پلیر میگیرن یا حرف خود شما که "اول داستان تموم میشه بعد میرن آنلاین" چقدر پایۀ آماری داره.
دوباره میپرسم
اگه تمرکز اصلی R* روی آفلاین بوده (و به طور غیر مستقیم درآمد اصلیش رو تو این بخش میبینه) چرا تو 4 و اندی سال یه دونه دی ال سی آفلاین نداده؟
==
بازیهای TT که با بودجۀ 2-3 میلیون دلاری تو 2 ماه ساخته میشن و روی شونصد پلتفرم 1 میلیون نسخه میفروشن رو با بازیهایی که شنون لافتیس منظورش بود مقایسه میکنین؟ واقعاً؟
حرف اون خاک بر سر مایکروسافتی این بود الان ساخت یه بازی که بودجه ساخت و تبلیغاتش حدوداً 100 میلیون باشه و بعد از عرضه نشه monetizeش کرد سخته. تازه اینو در مورد خودشون گفته. بعد یه عده که کارت فنبوی سونی بودنشون رو تازه تمدید کردن هر بازیای که 100هزار تا میفروشه بدو بدو میان یه تیکهای میندازن به اون قضیه.
همین R* نسل 6 سالی چنتا بازی میداد، نسل 7 حداقل سالی یه بازی و تو این نسل به جز یه ریمستر از آخرین بازی نسل 7ش تا اکتبر سال آینده هیچ بازیای نداده. وضعیت بقیۀ کمپانیهای بزرگ در عرضۀ بازیهای AAA فقط آفلاین هم مشابهه R* بوده این نسل کم و بیش. وضعیت موفقیت این قبیل بازیها غیرممکن نیست ولی پیچیدهست.
==
هر وقت بازی فقط سینگل پلیر 26 میلیونی و با بازی فقط آنلاین 26 میلیونی از نظر درآمدزایی و بودجه و ... خواستی مقایسه کنی بیا بحث کنیم.
بحث پیش اومده رو کاری ندارم چون خیلی مبحث پیچیده ای شده! نقل قول کردم برای Telltale که به نظر میاد وضع فروش بازی هاش چندان جالب نیست دیگه و همین کیلویی بازی ساختن داره بهشون ضربه میزنه. فعلا آمار استیم هست، از فروش 3.5 میلیونی فصل اول واکینگ دد و 1.3 میلیونی فصل دوم، رسیدن به فروش 300 هزارتایی فصل سوم! البته فصل اول احتمالا تخفیف خفن زیاد خورده ولی بازم اختلاف فروش وحشتناک زیاده فروش بوردرلندز و بازی تاج و تخت که اواخر 2014 اومدن نزدیک 800 هزار تا بوده، فروش آخرین بازیشون که عنوان معروفی هم هست و 2017 اومد یعنی محافظین کهکشان حتی به 80 هزار تا هم نرسیده! فروش بتمن هم چندان تعریفی نداره، فصل اول 350 هزار تا، فصل دوم که البته هنوز تموم نشده و با تخفیف ها فروشش بیشتر میشه فعلا 80 هزار تا. خلاصه با این فرمول برن جلو احتمالا به مشکل اساسی میخورن، من خودم طرفدار استودیو هستم و به جز ماینکرفت بقیه بازی هاشون رو گرفتم، ولی با این روند چپ و راست بازی ساختن، هم داره به کیفیت بازی هاشون لطمه میخوره و هم به فروش.
من مقایسهای بین تروفی اول آنلاین با تروفی آخر داستانی نکردم (میتونی دوباره یه سر به پستم بزنی)، فقط خواستم با توجه به آخرین تروفی داستانی بدونم اینکه ادعا میشه بازی رو به خاطر سینگل پلیر میگیرن یا حرف خود شما که "اول داستان تموم میشه بعد میرن آنلاین" چقدر پایۀ آماری داره.
دوباره میپرسم
اگه تمرکز اصلی R* روی آفلاین بوده (و به طور غیر مستقیم درآمد اصلیش رو تو این بخش میبینه) چرا تو 4 و اندی سال یه دونه دی ال سی آفلاین نداده؟
==
بازیهای TT که با بودجۀ 2-3 میلیون دلاری تو 2 ماه ساخته میشن و روی شونصد پلتفرم 1 میلیون نسخه میفروشن رو با بازیهایی که شنون لافتیس منظورش بود مقایسه میکنین؟ واقعاً؟
حرف اون خاک بر سر مایکروسافتی این بود الان ساخت یه بازی که بودجه ساخت و تبلیغاتش حدوداً 100 میلیون باشه و بعد از عرضه نشه monetizeش کرد سخته. تازه اینو در مورد خودشون گفته. بعد یه عده که کارت فنبوی سونی بودنشون رو تازه تمدید کردن هر بازیای که 100هزار تا میفروشه بدو بدو میان یه تیکهای میندازن به اون قضیه.
همین R* نسل 6 سالی چنتا بازی میداد، نسل 7 حداقل سالی یه بازی و تو این نسل به جز یه ریمستر از آخرین بازی نسل 7ش تا اکتبر سال آینده هیچ بازیای نداده. وضعیت بقیۀ کمپانیهای بزرگ در عرضۀ بازیهای AAA فقط آفلاین هم مشابهه R* بوده این نسل کم و بیش. وضعیت موفقیت این قبیل بازیها غیرممکن نیست ولی پیچیدهست.
==
هر وقت بازی فقط سینگل پلیر 26 میلیونی و با بازی فقط آنلاین 26 میلیونی از نظر درآمدزایی و بودجه و ... خواستی مقایسه کنی بیا بحث کنیم.
چرا حتماً GTA V رو باید بخرن؟ اگه میخواید بگید برند GTA از اونا مطرحتره، چرا تو فاصلۀ 2008 تا 2013 این اتفاقی که الآن برای V میفته، برای IV نمیافتاد و هر کی تازه کنسول میخرید نمیرفت یه GTA بخره؟
Guinness World Records can today confirm that the launch of Grand Theft Auto V has broken six new world records including the Highest revenue generated by an entertainment product in 24 hours and the Fastest entertainment property to gross $1 billion.
Developed by Rockstar North and published by Rockstar Games, the critically acclaimed open world action-adventure video game sold 11.21 million units in its first 24 hours, and generated revenue of $815.7 million (£511.8 million), going on to reach $1 billion (£624.45 million) in sales after just three days on September 20 2013.
The figure smashes records previously held by the Call of Duty videogame series and blockbuster movies including The Avengers and Avatar.
1. Best-selling action-adventure videogame in 24 hours
2. Best-selling videogame in 24 hours
3. Fastest entertainment property to gross $1 billion
4. Fastest videogame to gross $1 billion
5. Highest grossing videogame in 24 hours
6. Highest revenue generated by an entertainment product in 24 hours
7. Most viewed trailer for an action-adventure videogame
در مورد قضیهی تلتیل، مثل اینکه خودشونم متوجه شدن که این رویکردشون درست نبوده...چون توی ماه نوامبر 90 نفر (25 درصد از کل کارکنان) کاهش نیرو داشتن و اتفاقا بیانیهشون هم دقیقا به همین چیزی اشاره داشت که ما نگرانش هستیم:بحث پیش اومده رو کاری ندارم چون خیلی مبحث پیچیده ای شده! نقل قول کردم برای Telltale که به نظر میاد وضع فروش بازی هاش چندان جالب نیست دیگه و همین کیلویی بازی ساختن داره بهشون ضربه میزنه. فعلا آمار استیم هست، از فروش 3.5 میلیونی فصل اول واکینگ دد و 1.3 میلیونی فصل دوم، رسیدن به فروش 300 هزارتایی فصل سوم! البته فصل اول احتمالا تخفیف خفن زیاد خورده ولی بازم اختلاف فروش وحشتناک زیاده فروش بوردرلندز و بازی تاج و تخت که اواخر 2014 اومدن نزدیک 800 هزار تا بوده، فروش آخرین بازیشون که عنوان معروفی هم هست و 2017 اومد یعنی محافظین کهکشان حتی به 80 هزار تا هم نرسیده! فروش بتمن هم چندان تعریفی نداره، فصل اول 350 هزار تا، فصل دوم که البته هنوز تموم نشده و با تخفیف ها فروشش بیشتر میشه فعلا 80 هزار تا. خلاصه با این فرمول برن جلو احتمالا به مشکل اساسی میخورن، من خودم طرفدار استودیو هستم و به جز ماینکرفت بقیه بازی هاشون رو گرفتم، ولی با این روند چپ و راست بازی ساختن، هم داره به کیفیت بازی هاشون لطمه میخوره و هم به فروش.
خداروشکر قراره دوباره تمرکزشون رو بزارن رو بازیهای کمتر ولی با کیفیت بیشتر...“Our industry has shifted in tremendous ways over the past few years,” Telltale Games CEO Pete Hawley said in a statement. “The realities of the environment we face moving forward demand we evolve, as well, reorienting our organization with a focus on delivering fewer, better games with a smaller team.”
سپاس از ادبی که به خرج میدی.شما فعلا نه درک درستی از وضعیت IV داری و نه میخوای داشته باشی. یه چند تا چیز یه جا خوندی و داری فقط تکرار میکنی و تگ فکت هم میزنی روش.