این تاپیک مخصوص ارائه و بحث در مورد کلیه آمار فروش ، درامد و تعداد پلیر ها در صنعت Gaming (PC ، موبایل ، کنسول و ....) و نرم افزار های مرتبط به آنها میباشد
یکی از اونایی که به آمار NPD دسترسی داره این اعداد رو در اختیارشون میزاره، با توجه به آمار دسامبر و چیزهایی که خود NPD گفته کاملا مشخصه که آمارشون دقیقهحالا راجب XONE درست ولی ویندوز سنترال آماره فروش PS4 رو چطوری میتونه بگه ؟یعنی رو چه حسابی میشه صحتش رو تایید کرد ؟ تو neogaf هم فکر کنم آماره دقیق دیگه نمیذارن
ICO در ده ماه اول خودش ۹۴ هزار نسخه فروختخیلی هم عجیب نیست، تنها باندل رسمی اسلیم توی آمریکا همین باندل U4 بوده دیگهبرعکس اروپا که باندل های متفاوتی داشته، توی آمریکا همین یه دونه باندل موجود بوده.
فروش X1 و PS4 هم که مشخص شده، صفحه قبل آمارش هست.
فروش این سه بازی هم مشخص شده:
Final Fantasy XV - 1570K
Dead Rising 4 - 315K
The Last Guardian - 250K
جدا همیچین حرفی زدن . دیگه واقعا یه بی عقلی سران se ایمان اوردم .. کی بازار اصلیش رو ول میکنه میره دنبال ناشناخته ها .البته خوده تاباتا قبل انتشار بازی گفته بود برای ژاپن انتظار فروش یک میلیونی داریم!!
یعنی از قبل می دونستن فروشش تو ژاپن افت می کنه...
جدا همیچین حرفی زدن . دیگه واقعا یه بی عقلی سران se ایمان اوردم .. کی بازار اصلیش رو ول میکنه میره دنبال ناشناخته ها .
این حرف شما چه از لحاظ بررسی تاریخی و چه امارهای روز کاملا اشتباهه .بحث اینه که دیگه بازار اصلیش ژاپن نیست و اتفاقا SE تصمیم بسیار درستی گرفته. کلا ژاپنی ها دیگه مثل قدیم از JRPG های کنسول استقبال نمیکنن و به طور محسوسی فروش این بازی ها افت کرده. در عوض تو آمریکا و اروپا RPG های RT خیلی محبوبن و طرفدار زیادی داره. خیلی از این گیمرها هم همیشه دوست داشتن FF بازی کنن اما به دلیل TB بودنش فاصله میگرفتن. و XV یه انتخاب خیلی خوب برای همه این گیمرهاست!
به هر صورت خیلی خوبه که بفروشه و امیدوارم به همون 10 میلیون که SE و تاباتا مد نظرشون بود برسه. حداقل از نظر تجاری نمیره و شماره های بعدیش هم بیاد.
فاینال همیشه خوب می فروخته.پول ساخت xv هم زمانی که ورسوس بود از اسپین اف های سیزده در اومد. فروش الانش هم مسلما هزینه های دو سه سال اخیر را جبران کرده.به هر صورت خیلی خوبه که بفروشه و امیدوارم به همون 10 میلیون که SE و تاباتا مد نظرشون بود برسه. حداقل از نظر تجاری نمیره و شماره های بعدیش هم بیاد.
در هر حالتی تمام این موارد رو بررسی کنیم این موضوع اشتباهه ... اینکه میگن بازار کنسول خانگی تو ژاپن مرده ... ولی فروش کنسول ps4 و ps3 تقریبا یکسان بوده .. خیلی از rpg ها رشدشون افت نکرده و بعضا بیشترم شدن حتی دو برابر . همچین ادعای موارد نقض شدید داره ... ۱۳ و ۱۳-۲ هم که بازار اصلیشون همون ژاپن بود ... اخه چطوری به این نتیجه رسیدین که بازار ژاپن دیگه تموم شده و اینها ؟؟؟؟؟//!
بررسی دقیق تر نشده بلکه اینجور موارد الان تقریبا رفع شده و استانداردا بالاتر رفته............زمانی که ما ico بازی می کردیم تو خیلی از بازیهای مشابه صنعت هم ایرادات دوربین و پرش و .......بود و میشه گفت صنعت بازی به حدی نرسیده بود که اینجور موارد تقریبا بی نقص یا کم نقص باشه در نتیجه در حد اقتضای اون صنعت اون زمان مشکلی نبودهر چند ICO و Shadow of Colossus هم مشکلات فنی مشابه ای داشتند(فریم ریت و دوربین) ولی چون الان بررسی مشکلات فنی خیلی دقیق تر شده,این مشکلات به فروش بازی خیلی صدمه زد
والا من نمیدونم چطور این برداشت هارو از پست من کردی و به هر صورت هرچی گفتی وحشتناک غلطه!!
اول از اینکه من اصلا در مورد بازار کنسول ها تو ژاپن صحبت نکردم و کاری ندارم مرده یا زندس. گفتم فروش JRPG ها افت محسوسی داشته که اونم موضوع کاملا واضحی هست. فقط کافیه خود FF رو مقایسه کنید. یا سری های بزرگ دیگه. به هر صورت دوران اوج JRPG ها مدت هاست که گذشته. در مورد قسمت بولد شده هم... در جریان هستی فروش بازی چقدر بود؟ و ب تفکیک مناطق داستان چطوریه؟
کس به این نتیجه نرسیده که بازار ژاپن تموم شد!!! ولی دوران اوج JRPG ها گذشت و دیگه محبوبیت سابق رو نداره. اصلا همینکه سری های بزرگی مثل FF میان RT میشن و از فضای کلاسیک فاصله میگیرن بهترین اثبات برای این ادعاست!
والا من نمیدونم چطور این برداشت هارو از پست من کردی و به هر صورت هرچی گفتی وحشتناک غلطه!!
اول از اینکه من اصلا در مورد بازار کنسول ها تو ژاپن صحبت نکردم و کاری ندارم مرده یا زندس. گفتم فروش JRPG ها افت محسوسی داشته که اونم موضوع کاملا واضحی هست. فقط کافیه خود FF رو مقایسه کنید. یا سری های بزرگ دیگه. به هر صورت دوران اوج JRPG ها مدت هاست که گذشته. در مورد قسمت بولد شده هم... در جریان هستی فروش بازی چقدر بود؟ و ب تفکیک مناطق داستان چطوریه؟
کس به این نتیجه نرسیده که بازار ژاپن تموم شد!!! ولی دوران اوج JRPG ها گذشت و دیگه محبوبیت سابق رو نداره. اصلا همینکه سری های بزرگی مثل FF میان RT میشن و از فضای کلاسیک فاصله میگیرن بهترین اثبات برای این ادعاست!
ICO در ده ماه اول خودش ۹۴ هزار نسخه فروخت
Shadow of Colossus در ماه اول خودش ۱۲۷ هزار نسخه فروخت
این آماره برای The Last Guardian چندان خوب نیست,چون هم بودجه خیلی بیشتری داشته و هم مدت زمان ساختش خیلی بیشتر بوده,هر چند ICO و Shadow of Colossus هم مشکلات فنی مشابه ای داشتند(فریم ریت و دوربین) ولی چون الان بررسی مشکلات فنی خیلی دقیق تر شده,این مشکلات به فروش بازی خیلی صدمه زد,فقط امیدوارم در حدی بفروشد که Gen Design باز هم بتونه یک بازی دیگر بسازه
چندان موافق نیستم،فرضا witcher 3 زمان لانچ پر از مشکلات فنی خیلی سنگین بود ولی اکثرا توجه ای بهش نکردند(هر چند می شود گفت که open world است و قابل توجیه است) یا bloodborne هم زمان عرضه پر از مشکلات فنی بود ولی تقریبا هیچکس هیچ اشاره خاصی بهش نکرد،یا تعداد بسیار زیادی بازی دیگر،من مشکلات فنی the last guardian را به هیچ وجه انکار نمی کنم،به نظرم قابل قبول نیستند،ولی از طرفی به نظرم درشان اغراق شده،چون الان اگه خودت بازی را انجام داده باشی می بینی که مشکلات فنی وجود دارند ولی اصلا در حدی نیست که روز های اول درش اغراق شده بود،قبول دارم که حساسیت روی کیفیت فنی بازی ها بالا رفته،ولی این حساسیت نکات مثبت و منفی خودش را دارد،وقتی حساسیت روی نکات فنی بالا برود راه را برای تیم های کوچک ولی خلاق تنگ تر می کند،چون خیلی از ایده های خلاقانه زیر سایه نکات فنی گم می شوند،از طرفی این حساسیت نکته مثبتی برای تیم های بزرگ با بودجه های عظیم است که هر چیزی را به خورد مخاطب ندهندبررسی دقیق تر نشده بلکه اینجور موارد الان تقریبا رفع شده و استانداردا بالاتر رفته............زمانی که ما ico بازی می کردیم تو خیلی از بازیهای مشابه صنعت هم ایرادات دوربین و پرش و .......بود و میشه گفت صنعت بازی به حدی نرسیده بود که اینجور موارد تقریبا بی نقص یا کم نقص باشه در نتیجه در حد اقتضای اون صنعت اون زمان مشکلی نبود
ولی حالا که مشکلات دوربین و پرش و ...... در حد گذشته نیس و استاندارد بالاتر رفته وقتی یه بازی میاد که از بس همچین مشکلاتی داره گاهی دلت میخواد سرتو بکوبی به دیوارطبیعیه فیدبکای منفی و گاهی شدیدا منفی بگیره...........حالا ما عشاق اودا بودیم بازی کردیم و حالشو بردیم ولی واقعا به یه مخاطب عام که خیلی اشنا نیس با این سبک و فرم میشه حق داد که وقتی همچین چیزایی تو بازی ببینه زده بشه
.
رفیق مشکلات TLG بسیار مشکلات قدیمی و ابتدایی هست مشکلاتی مثل گیر کردن دوربین و بد زاویه بودنش یا مشکل کنترل مشکلاتی که شاید 10 شال پیش توجیح بود نه الان و فرق بسیاری با مشکلات مثلا ویچر 3 میشد که بیشتر مشکل فریم بود که پچ دادنچندان موافق نیستم،فرضا witcher 3 زمان لانچ پر از مشکلات فنی خیلی سنگین بود ولی اکثرا توجه ای بهش نکردند(هر چند می شود گفت که open world است و قابل توجیه است) یا bloodborne هم زمان عرضه پر از مشکلات فنی بود ولی تقریبا هیچکس هیچ اشاره خاصی بهش نکرد،یا تعداد بسیار زیادی بازی دیگر،من مشکلات فنی the last guardian را به هیچ وجه انکار نمی کنم،به نظرم قابل قبول نیستند،ولی از طرفی به نظرم درشان اغراق شده،چون الان اگه خودت بازی را انجام داده باشی می بینی که مشکلات فنی وجود دارند ولی اصلا در حدی نیست که روز های اول درش اغراق شده بود،قبول دارم که حساسیت روی کیفیت فنی بازی ها بالا رفته،ولی این حساسیت نکات مثبت و منفی خودش را دارد،وقتی حساسیت روی نکات فنی بالا برود راه را برای تیم های کوچک ولی خلاق تنگ تر می کند،چون خیلی از ایده های خلاقانه زیر سایه نکات فنی گم می شوند،از طرفی این حساسیت نکته مثبتی برای تیم های بزرگ با بودجه های عظیم است که هر چیزی را به خورد مخاطب ندهند
بارها گفته شده که تیم the last guardian یک تیم کوچک با بودجه محدود است(هر چند بودجه شان از بازی های قبلی بیشتر بوده) به همین خاطر به نظرم باید مشکلات فنی درباره این بازی بازگو بشوند،ولی نه در حد تخریب بازی،چون در نهایت یک بازی جاه طلبانه و ریسک پذیر بود و صنعت گیم واقعا به این بازی ها و ایده هایشان نیاز دارد
البته الان بازخورد ها نسبت به بازی خیلی مثبت تر شده و هر چقدر زمان بیشتر می گذرد مثل بازی های قبلی ueda بیشتر متوجه هدف کار می شویم
باید قبول کرد که تیم های کوچک مثل gen design هم خلاقیت کارهای indie را وارد بازی کردند هم عظمت کارهای AAA را و این وسط مسلما یکسری چیزها ممکن است فدا بشوند
من بارها گفتم مشکلات بازی را انکار نمی کنم(بازی مشکل کنترل نداره,ولی مشکلات دوربین و فریم ریت درسته)(The Last Guardian هم پج داد که تا حد زیادی مشکلات اولیه بازی را کاهش داد ولی هنوز برطرفشان نکرده)رفیق مشکلات TLG بسیار مشکلات قدیمی و ابتدایی هست مشکلاتی مثل گیر کردن دوربین و بد زاویه بودنش یا مشکل کنترل مشکلاتی که شاید 10 شال پیش توجیح بود نه الان و فرق بسیاری با مشکلات مثلا ویچر 3 میشد که بیشتر مشکل فریم بود که پچ دادن
نه انجام ندادم ولی کقد و ویدیو ها رو خوندم اوایی که پایین داده بودن اکثرا مشکلات اینو علاوه بر مشکلاتی که بر مکانیزم بازی گرفته بودن ..من بارها گفتم مشکلات بازی را انکار نمی کنم(بازی مشکل کنترل نداره,ولی مشکلات دوربین و فریم ریت درسته)(The Last Guardian هم پج داد که تا حد زیادی مشکلات اولیه بازی را کاهش داد ولی هنوز برطرفشان نکرده)
witcher 3 هم مشکلاتش خیلی بیشتر از فریم ریت بود ولی با توجه به عظمت بازی قابل توجیه است(هنوز هم بعد از پچ مشکلات فریم ریت,کنترل اسب و باگ را دارد)
من برای اینکه تاپیک از هدفش منحرف نشه بیشتر از این توضیح نمی دم چون در پست قبلی کامل توضیح دادم که چرا به این صورت فکر می کنم
فقط اینکه سوالی که برای من پیش اومده این است که آیا خودتون بازی رو انجام دادید یا فقط از روی ویدیو و نظرات دیگران دارید می گید؟
بنده بازی رو انجام دادم و دارمشچندان موافق نیستم،فرضا witcher 3 زمان لانچ پر از مشکلات فنی خیلی سنگین بود ولی اکثرا توجه ای بهش نکردند(هر چند می شود گفت که open world است و قابل توجیه است) یا bloodborne هم زمان عرضه پر از مشکلات فنی بود ولی تقریبا هیچکس هیچ اشاره خاصی بهش نکرد،یا تعداد بسیار زیادی بازی دیگر،من مشکلات فنی the last guardian را به هیچ وجه انکار نمی کنم،به نظرم قابل قبول نیستند،ولی از طرفی به نظرم درشان اغراق شده،چون الان اگه خودت بازی را انجام داده باشی می بینی که مشکلات فنی وجود دارند ولی اصلا در حدی نیست که روز های اول درش اغراق شده بود،قبول دارم که حساسیت روی کیفیت فنی بازی ها بالا رفته،ولی این حساسیت نکات مثبت و منفی خودش را دارد،وقتی حساسیت روی نکات فنی بالا برود راه را برای تیم های کوچک ولی خلاق تنگ تر می کند،چون خیلی از ایده های خلاقانه زیر سایه نکات فنی گم می شوند،از طرفی این حساسیت نکته مثبتی برای تیم های بزرگ با بودجه های عظیم است که هر چیزی را به خورد مخاطب ندهند
بارها گفته شده که تیم the last guardian یک تیم کوچک با بودجه محدود است(هر چند بودجه شان از بازی های قبلی بیشتر بوده) به همین خاطر به نظرم باید مشکلات فنی درباره این بازی بازگو بشوند،ولی نه در حد تخریب بازی،چون در نهایت یک بازی جاه طلبانه و ریسک پذیر بود و صنعت گیم واقعا به این بازی ها و ایده هایشان نیاز دارد
البته الان بازخورد ها نسبت به بازی خیلی مثبت تر شده و هر چقدر زمان بیشتر می گذرد مثل بازی های قبلی ueda بیشتر متوجه هدف کار می شویم
باید قبول کرد که تیم های کوچک مثل gen design هم خلاقیت کارهای indie را وارد بازی کردند هم عظمت کارهای AAA را و این وسط مسلما یکسری چیزها ممکن است فدا بشوند
فکر نکنم بازی با متا ۸۲ را کسی مشکلاتش را تعدیل کرده باشه,من الان در همه ی پست هام گفتم بازی مشکل داره,ولی از طرفی چیزهایی داره که هیچ کدام از بازی های این نسل نداشتند و به همین خاطر خیلی ها از این مشکلات چشم پوشی کردند,چون حداقل برای من به شخصه مشکلاتش در برابر چیزهایی که داشت ناچیز بود,من هم خیلی دوست داشتم بازی کاملا polish شده می بود ولی از طرفی هم می دونم هیچ ناشری حاضر نیست که بودجه و تیم های بزرگ برای همچین ایده هایی در نظر بگیره,بازی های نصفه کاره ای مثل MGS V به مراتب نمرات خیلی بالاتری گرفتند,۶۰ دلار هم بودندبنده بازی رو انجام دادم و دارمش
مشکلات این بازی جنسش کاملا با مشکلات بلادبورن فرق داره..بلادبورن لودینگاش زیاد طول می کشید اون اوایل و کمی افت فریم داشت که تو پچ ها رفع شد
ولی مشکلات این بازی فریم و اینا نیس صرف که اگه فقط اونا بود اوکی بود و قابل حل.
مشکلات دوربین و مشکلات پرش و کلا مشکلات پلتفرمینگ مشکلات ریشه داری هستن و این یه ایراد محسوس
حالا اینکه چون تیم کوچیک و بازی خاص و .... دلیل نمیشه مخاطب عام(نه اون طرفدارا و عشاق اودا)مشکلات بازی رو تعدیل کنن
تازه بازی هم ۶۰ دلار کامل هست و ارزون و اینا نیس که بگیم تیم کوچیک و محصول کوچیکیه و ..... پول یه بازی کامل و AAA رو دادم و انتظار این استانداردا رو دارم
.