آمار فروش ، درامد و تعداد پلیر ها در صنعت Gaming (PC ، موبایل ، کنسول و ....)

باندل UC صرفاً یک باندل کالکشن نیست، باندل پایه PS4 هست. الان شما مدل پایه PS4 میبینی؟! قیمت 350$ قیمت پایه کنسول هست و اصلاً ربطی به کالکشن بودن و نبودن بازی نداره. سیاست یک بازی Free مایکروسافت رو سونی هم داره انجام میده و این کار رو با چندتا بازی داره انجام میده که یکیشون زودتر از بقیه در دسترس قرار گرفته بود.

خوب چرا بجای اینکه جواب من رو بدی حرف خودتو تکرار میکنی؟ مگه من نمیدونم باندل پایه چیه یا چنده؟ من میگم باندل Halo 5 باید از این باندل پایه ای که تو میگی بیشتر بفروشه. حداقل به صورت مقطعی. حتم به یقین اگه Halo 5 مثل گذشته عملکرد موفق آمیزی داشت این اتفاق میفتاد اما وقتی در کل فروش هیلو خوب نیست (در نسبت با خودش) طبیعتا باندلش هم نمیتونه اونطور که انتظار میره عمل کنه.

به هر صورت قیمت یه محصول جزو مهم ترین فاکتور ها هست اما نه اینکه فقط پول مهم باشه. فن بیس هم خیلی تاثیر میزاره. واضحه. فن ها بعضا حاضرن یه پول معقول بدن اما یه چیز خاص گیرشون بیاد. اونم فن های پرتعداد هیلو. به نظر من که اگه Halo 5 متاش میرفت روی 92 93 شروع خیلی بهتری داشت و اتفاقا خیلی خوبم میفروخت. امتیازهای پایین تر از حد انتظار روی نظر گیمرها تاثیر میزاره. خصوصا توی ضریب استقبال نسل جدید گیمرها. نظر شخصی بنده اینه که توی علت فروش کمتر باندل.... باید جلوتر از قیمت به کاهش مجبوبیت Halo توجه کرد.
 
خوب چرا بجای اینکه جواب من رو بدی حرف خودتو تکرار میکنی؟ مگه من نمیدونم باندل پایه چیه یا چنده؟ من میگم باندل Halo 5 باید از این باندل پایه ای که تو میگی بیشتر بفروشه. حداقل به صورت مقطعی. حتم به یقین اگه Halo 5 مثل گذشته عملکرد موفق آمیزی داشت این اتفاق میفتاد اما وقتی در کل فروش هیلو خوب نیست (در نسبت با خودش) طبیعتا باندلش هم نمیتونه اونطور که انتظار میره عمل کنه.

به هر صورت قیمت یه محصول جزو مهم ترین فاکتور ها هست اما نه اینکه فقط پول مهم باشه. فن بیس هم خیلی تاثیر میزاره. واضحه. فن ها بعضا حاضرن یه پول معقول بدن اما یه چیز خاص گیرشون بیاد. اونم فن های پرتعداد هیلو. به نظر من که اگه Halo 5 متاش میرفت روی 92 93 شروع خیلی بهتری داشت و اتفاقا خیلی خوبم میفروخت. امتیازهای پایین تر از حد انتظار روی نظر گیمرها تاثیر میزاره. خصوصا توی ضریب استقبال نسل جدید گیمرها. نظر شخصی بنده اینه که توی علت فروش کمتر باندل.... باید جلوتر از قیمت به کاهش مجبوبیت Halo توجه کرد.
شما میتونی همین حرف ر برای SW :BATTLEFRONT بزنی ؟ متاش که فاجعه شده
فروشش ر خواهیم دید
 
شما میتونی همین حرف ر برای SW :BATTLEFRONT بزنی ؟ متاش که فاجعه شده
فروشش ر خواهیم دید

نه نمیتونم بگم چون فروش SW:B با متای +90 رو ندیدم. اما فروش یه Halo با متای +90 رو دیدم.

من نمیدونم حرف شما چیه؟ اینکه متا تاثیری روی فروش نداره یا Halo 5 فروشش خوب بوده؟ چون هر دوش غلطه. در اینکه نمرات یه بازی رو تصمیم خیلی از مشتری ها تاثیر میزاره که اصلا شکی نیست. فقط همین رو بگم که اگه قرار بود یه چیز بی ارزش و صرفا فان باشه اصلا صنعت ژورنالیسم گیم بوجود نمیومد. حداقل نه به این شکل و عظمت. فروش Halo 5 نسبت به عنوان های اصلی مجموعه هم کاملا قابل بررسیه. بالاخره باید این افت شدید فروش یه دلیلی داشته باشه. حالا قبلا در این مورد زیاد بحث شده هرچی بگیم تکرار مکرراته. اما حتم به یقین یکی از این دلایل مهم همین امتیازات پایینه. کسی عاشق چشم و ابروی یه بازی نیست. مثلا من فن FF حتی FF:LR رو بازی نکردم! با اینکه ذوب در این IP هستم. خیلی مساله واضح و مبرهنی هست. Halo یه زمان اگه نگیم بهترین FPS کنسولی, یکی از بهترین FPS های کنسولی بود, همه دوستش داشتن و خوب میفروخت. اما الان دیگه جایگاه سابق رو نداره کمتر میفروشه. گیمرهای جدیدی که هر سال اضافه میشن به الان یه IP نگاه میکنن نه چیزی که قبلا بود. طبیعتا این بخش بزرگ بازار دیگه از IP های بزرگی که یه زمان خیلی خوب بودن استقبال نمیکنن. مثل همین FF. یه زمان 10 میلیون رو یه کنسول میفروخت, الان بزور 6 میلیون روی دو تا پلتفرم!
 
من اصلا کاری به افزایش فروش . اینا ندارم.بزرگترین بازی مایکرو اونم تو آمریکا با باندل اختصاصی طرح روی بدنه ( :d ) و تبلیغات اونطوری و فن بیس فوق العاده کمتر از یک کالکشن نسل هفتمی فروخته!!!بعد میگی واسه چی :d
من حس میکردم خیلی از فن های Xbox بعد از اومدن H5 برن کنسول بخرن و 20% از اونایی که کنسول نداشتن واسه این بازی باندلشو تهیه کنن.حالا که باندلش کمتر از باندل کالکشن UC فروخته بنظرم آمارش فاجعست حالا هرجوری میخوای بگی بگو :)

پ.ن:کاش لانچ TR رو یکی دو هفته عقب مینداختن .بنظرم بیشتر تا خیلی بیشتر باید میفروخت زیر اسما گم شده رسما!
من هم توضیح دادم که :دی شما فاکتور قیمت رو در نظر نگرفتی، یکیشون 500 دلار هست و تعداد محدود، اون یکی 350 دلار هست و باندل اصلی. حرف شما بیشتر مثل اینه که مثلا بگیم خیلی عجیب بود که پارسال باندل AC: Unity چندین برابر باندل Call of Duty روی X1 فروش داشت!
 
آخرین ویرایش:
نه نمیتونم بگم چون فروش SW:B با متای +90 رو ندیدم. اما فروش یه Halo با متای +90 رو دیدم.

من نمیدونم حرف شما چیه؟ اینکه متا تاثیری روی فروش نداره یا Halo 5 فروشش خوب بوده؟ چون هر دوش غلطه. در اینکه نمرات یه بازی رو تصمیم خیلی از مشتری ها تاثیر میزاره که اصلا شکی نیست. فقط همین رو بگم که اگه قرار بود یه چیز بی ارزش و صرفا فان باشه اصلا صنعت ژورنالیسم گیم بوجود نمیومد. حداقل نه به این شکل و عظمت. فروش Halo 5 نسبت به عنوان های اصلی مجموعه هم کاملا قابل بررسیه. بالاخره باید این افت شدید فروش یه دلیلی داشته باشه. حالا قبلا در این مورد زیاد بحث شده هرچی بگیم تکرار مکرراته. اما حتم به یقین یکی از این دلایل مهم همین امتیازات پایینه. کسی عاشق چشم و ابروی یه بازی نیست. مثلا من فن FF حتی FF:LR رو بازی نکردم! با اینکه ذوب در این IP هستم. خیلی مساله واضح و مبرهنی هست. Halo یه زمان اگه نگیم بهترین FPS کنسولی, یکی از بهترین FPS های کنسولی بود, همه دوستش داشتن و خوب میفروخت. اما الان دیگه جایگاه سابق رو نداره کمتر میفروشه. گیمرهای جدیدی که هر سال اضافه میشن به الان یه IP نگاه میکنن نه چیزی که قبلا بود. طبیعتا این بخش بزرگ بازار دیگه از IP های بزرگی که یه زمان خیلی خوب بودن استقبال نمیکنن. مثل همین FF. یه زمان 10 میلیون رو یه کنسول میفروخت, الان بزور 6 میلیون روی دو تا پلتفرم!
حرف من این هست که شما فکر میکنی اگه بازی متاش بد بشه روی فروشش تاثیر زیادی میزاره من قبول داره تاثیر داره ولی نه در اون حدی که شما فکر میکنی
هیلو که هیچی حتی یه new ip مثل دستنی هم فروشش هیچ ربطی به متا نداره (wd و ... )
مثال از این دست زیاد هست
من فن bf هستم با این حال که نسخه ی 4 هم از نظر متا هم از نظر فروش عقب گرد کرد ولی بنده و خیلی های دیگه که هیتر این نسخه بودن بازی ر خریدن چون فن بازی هستن
 
آخرین ویرایش:
خط اخره نوشتمو اگه بخونی و صد البته درک خاصی هم نمیخاست برای فهمیدنش منم همین رو عنوان کردم که اگه سونی باندل 500 دلاری داد واسه u4 میشه با باندل هیلو کالکشن مقایسش کرد و دید ایا یه عنوان میتونه باعث فروش یه باندل خاص به نسبت یه کالکشن نسل قیلی روی کنسول رقیب بشه یا نه.
گفتم همون طور که ملاک رو اینجا مقایسه با باندل انچارتد کالکشن قرار دادیم میتونیم اون موقع هم باندل u4 رو با باندل هیلو کالکشن مقایسش کنیم که امیدوارم همون 500 دلار قیمت بخوره تا بشه برگشت به همین صفحه و یه مقایسه تاریخی رو انجام داد.
من برم پی افزایش درک تا اون موقع :d

شما منتظر باش تا باندل 500 دلاری UC4 بیاد بعد که آمارش دراومد با آمار هیلو کالکشن مقایسش کن، البته اگر دستت به آمارهاشون رسید. ;)

خوب چرا بجای اینکه جواب من رو بدی حرف خودتو تکرار میکنی؟ مگه من نمیدونم باندل پایه چیه یا چنده؟ من میگم باندل Halo 5 باید از این باندل پایه ای که تو میگی بیشتر بفروشه. حداقل به صورت مقطعی. حتم به یقین اگه Halo 5 مثل گذشته عملکرد موفق آمیزی داشت این اتفاق میفتاد اما وقتی در کل فروش هیلو خوب نیست (در نسبت با خودش) طبیعتا باندلش هم نمیتونه اونطور که انتظار میره عمل کنه.

به هر صورت قیمت یه محصول جزو مهم ترین فاکتور ها هست اما نه اینکه فقط پول مهم باشه. فن بیس هم خیلی تاثیر میزاره. واضحه. فن ها بعضا حاضرن یه پول معقول بدن اما یه چیز خاص گیرشون بیاد. اونم فن های پرتعداد هیلو. به نظر من که اگه Halo 5 متاش میرفت روی 92 93 شروع خیلی بهتری داشت و اتفاقا خیلی خوبم میفروخت. امتیازهای پایین تر از حد انتظار روی نظر گیمرها تاثیر میزاره. خصوصا توی ضریب استقبال نسل جدید گیمرها. نظر شخصی بنده اینه که توی علت فروش کمتر باندل.... باید جلوتر از قیمت به کاهش مجبوبیت Halo توجه کرد.

سؤالی نکردی که بخوام جواب بدم. تو پستت از یسری فکت (از نظر خودت) حرف زدی و گفتی باندل هیلو "باید" بیشتر میفروخته، قیمتش "اصلاً" بالا نیست، "کاملاً" ضعیف عمل کرده.

چه دلیلی ارائه دادی که نشون بده باید بیشتر میفروخته؟ مثال تاریخی از فروش بازیها و باندلشون داری؟ یا مثلاً مطمعنی که به صورت مقطعی (هفتگی) نسبت به باندل مورد نظر بیشتر نفروخته؟ یا مثالی داری که کنسول گرونتر بهتر فروخته باشه؟ یا نه، صرفاً به واسطه اینکه فروش بازی از نسخه‌های قبلی کمتر بوده میخوای به این نتیجه برسی که فروش کمتر یه باندل 500 دلاری نسبت به یک باندل 350 دلاری هم صرفاً به خاطر کم طرفدار شدن هیلو هست؟! بعد اصلاً چه رابطه‌ای بین فروش یک باندل PS4 و یک باندل XB1 هست؟ مثلاً باندل knack PS4 بیشتر از باندل هیلو فروخته باشه یعنی knack نمرات و بازخورد و فن بیس بیشتری نسبت به هیلو داره؟ خود کنسولها و قیمتشون و ... همشون کشکن؟
 
اینکه بگیم متا تو فروش هیلو 5 تاثیری نداشته فقط شیره مالیدن به سر خودمون هست . از وقتی بانجی از مایکرو جدا شد فقط یه راه حل وجود داشت که بشه گیمرها را اعتمادشون را برگردوند و اونم فقط میانگین امتیازات بازی بوده که هیلو 4 خراب و تو هیلو 5 خراب تر شد و 90 درصد دلیل کمتر فروختنش همین هست حالا این وسط شاید مولتی پلیر بازی که خوب از اب در اومده به تدریج کمک کنه که فروش هیلو 5 دوام بیاره و به نفعش بشه ولی در اینده بهتون قول میدم اگه هیلویی با میانگین 90 و 90 به بالا عرضه نشه منتظر نابود شدن ip باشید مگر اینکه مایکروسافت با هزینه های گنده راضی به فروش 1 و 2 میلیونی باشه ؟!

مایکروسافت وقتی دو دستی بانجی را تقدیم کرد باید به فکر همچین روزهایی میبود ! تا 100 سال سیاه هم نمتونم قبول کنم که بانجی فقط خودش میخواسته جدا بشه ! چون یک استودیو حالا هرچی باشه با 100 تا راه روش و پیشنهاد های عالی میشد راضی نگه داشت که مستقل نشند مثل n تا استودیوی دیگه که دارن بازیهای درجه 1 با فروش میلیونی زیر مجموعه شرکتهای دیگه کار میکنند اینجا فقط بانجی نیست که چشم و ابروش سیاه باشه ! مایکروسافت اگه عقل سلیم تو سرش بود بانجی را تیم بزرگتری میکرد که یه ip دیگه کنار هیلو بسازه نه اینکه مجبورش کنه تا ابد هیلو بسازه .
به نظرتون اگه مدیرهای احمق قبلی که تو بخش xbox بودند الان بجاش فیل اسپنسر سر کار بود اجازه میداد بانجی از تیم جدا بشه ؟!

خود بانجی هم با دستنی و محتوای اضافش به متای 90 91 نرسید به نظر شما چرا انقدر فروش کرد ؟؟؟
فقط هایپ و تبلیغات تو فروش بازی تاثیر عمده داره
مگه هیلو کم هایپ و تبلیغات داره ؟! جدایی یک استودیو به هر دو طرف هم خوب نیست نه واسه مایکرو خوب بود نه بانجی کلا به نظر من هر دوتا بزرگترین اشتباه تاریخ را کردند مایکروسافت بیشتر . یک استودیو که زیر شرکتی موفقیت عظیمی به دست میاره اصلا جالب نیست مستقل بشه چون تو یک استودیو 100 ها مخالفت و موافقت به وجود میاد مثل مخالفت که خیلی از افراد کلیدی بانجی ازش جدا شدند که کم ادمی هم نبودند ! این نشون میده توی استادیو مخالفت وجود داره و خیلی از برنامه ها درست جلو نمیره .

حالا بخوایم روی این چیزها بحث کنیم نمیشه نتیجه گرفت کلیت حرف من اینه مایکرو با خیلی از راه کارها و ازادی عمل بیشتر خیلی راحت میتونست بانجی را راضی نگه داره ولی زیاده خواهی هایی که به وجود میاد اخرش این مشکلات هم پیش میاد که اخرش هم به ضرر خودش و نابودیه استودیوی مقابل میشه .
 
آخرین ویرایش:
اینکه بگیم متا تو فروش هیلو 5 تاثیری نداشته فقط شیره مالیدن به سر خودمون هست . از وقتی بانجی از مایکرو جدا شد فقط یه راه حل وجود داشت که بشه گیمرها را اعتمادشون را برگردوند و اونم فقط میانگین امتیازات بازی بوده که هیلو 4 خراب و تو هیلو 5 خراب تر شد و 90 درصد دلیل کمتر فروختنش همین هست حالا این وسط شاید مولتی پلیر بازی که خوب از اب در اومده به تدریج کمک کنه که فروش هیلو 5 دوام بیاره و به نفعش بشه ولی در اینده بهتون قول میدم اگه هیلویی با میانگین 90 و 90 به بالا عرضه نشه منتظر نابود شدن ip باشید مگر اینکه مایکروسافت با هزینه های گنده راضی به فروش 1 و 2 میلیونی باشه ؟!

مایکروسافت وقتی دو دستی بانجی را تقدیم کرد باید به فکر همچین روزهایی میبود ! تا 100 سال سیاه هم نمتونم قبول کنم که بانجی فقط خودش میخواسته جدا بشه ! چون یک استودیو حالا هرچی باشه با 100 تا راه روش و پیشنهاد های عالی میشد راضی نگه داشت که مستقل نشند مثل n تا استودیوی دیگه که دارن بازیهای درجه با فروش میلیونی زیر مجموعه شرکتهای دیگه کار میکنند اینجا فقط بانجی نیست که چشم و ابروش سیاه باشه ! مایکروسافت اگه عقل سلیم تو سرش بود بانجی را تیم بزرگتری میکرد که یه ip دیگه کنار هیلو بسازه نه اینکه مجبورش کنه تا ابد هیلو بسازه .
به نظرتون اگه مدیرهای احمق قبلی که تو بخش xbox بودند الان بجاش فیل اسپنسر سر کار بود اجازه میداد بانجی از تیم جدا بشه ؟!
خود بانجی هم با دستنی و محتوای اضافش به متای 90 91 نرسید به نظر شما چرا انقدر فروش کرد ؟؟؟
فقط هایپ و تبلیغات تو فروش بازی تاثیر عمده داره
 
خود بانجی هم با دستنی و محتوای اضافش به متای 90 91 نرسید به نظر شما چرا انقدر فروش کرد ؟؟؟
فقط هایپ و تبلیغات تو فروش بازی تاثیر عمده داره
مایکروسافت وقتی دو دستی بانجی را تقدیم کرد باید به فکر همچین روزهایی میبود ! تا 100 سال سیاه هم نمتونم قبول کنم که بانجی فقط خودش میخواسته جدا بشه ! چون یک استودیو حالا هرچی باشه با 100 تا راه روش و پیشنهاد های عالی میشد راضی نگه داشت که مستقل نشند مثل n تا استودیوی دیگه که دارن بازیهای درجه با فروش میلیونی زیر مجموعه شرکتهای دیگه کار میکنند اینجا فقط بانجی نیست که چشم و ابروش سیاه باشه ! مایکروسافت اگه عقل سلیم تو سرش بود بانجی را تیم بزرگتری میکرد که یه ip دیگه کنار هیلو بسازه نه اینکه مجبورش کنه تا ابد هیلو بسازه .
به نظرتون اگه مدیرهای احمق قبلی که تو بخش xbox بودند الان بجاش فیل اسپنسر سر کار بود اجازه میداد بانجی از تیم جدا بشه ؟!

البته که بحث صفر و یک نیست.
اما...
مادری که بچه رو متولد می کنه، با مادری که یه بچه رو به سرپرستی می گیره قابل قیاس نیست.
شاید مادر از دست رفت اما سرپرسته خوبی برا بچه انتخاب شده...
 
خود بانجی هم با دستنی و محتوای اضافش به متای 90 91 نرسید به نظر شما چرا انقدر فروش کرد ؟؟؟
فقط هایپ و تبلیغات تو فروش بازی تاثیر عمده داره

بخش بزرگی از این تبلیغات هم جملاتی مثل "بازی از سازنده های واقعی هیلو" و اینجور موارد بود(توی یکی از کنفرانس های سونی اول نسل مجسمه مستر چیف رو نشون دادن به هوای دستینی ! ).دوستمون فرخ خان درست میگن مایکروسافت یکی از بزرگترین اشتباهات ممکن رو انجام داد و بانجی رو دو دستی از دست داد.شما یک در صد فکر کن تیم بانجی دوست نداشتن دستینی رو با داستان و دنیای هیلو بسازند ! (ضعف بارز دستینی هم دقیقا نداشتن داستان و دنیایی پوچ بود)
من خودم الان در حال بازی کردن هیلو 5 هستم میتونم بگم تا الان بهترین شوتر این نسلم بوده وقتی بازی میکنم تپش قلبم رو از هیجان تو دهنم حس میکنم و تیم 343 واقعا فوق العاده عمل کرده ولی هر ip بعد از چند نسخه نیاز به یک تحول اساسی داره یکی از بارزترین نمونه هاش هم کاری بود که کوجیما بود کرد.MGS رو از این رو به اون کرد با این کارش یک عمر ده ساله دیگه به این فرانچایز داد.مایکروسافت باید ازادی عمل بیشتری به بانجی میداد.
 
کارشناس و تحلیل گر دارن، رمال ندارن که اینده رو ببینه و پیش بینی f4 و رکورد زدنش ...
بهترین ساپورت واسه کنسولوشون دارن میکنن از نظر بازی بعد بی فکرن؟
شما اصلا متوجه کامنت بنده نشدی و همینطوری رو هوا دفاع کردی :) از این لحاظ تاریخ عرضه بی فکرن! نیازی هم به آینده نگری و این حرفا نیست . چیزیه که مشخصه .میدونی چرا؟ چون آنچارتد هم فروشش میترکونه هم متاش
 
بخش بزرگی از این تبلیغات هم جملاتی مثل "بازی از سازنده های واقعی هیلو" و اینجور موارد بود(توی یکی از کنفرانس های سونی اول نسل مجسمه مستر چیف رو نشون دادن به هوای دستینی ! ).دوستمون فرخ خان درست میگن مایکروسافت یکی از بزرگترین اشتباهات ممکن رو انجام داد و بانجی رو دو دستی از دست داد.شما یک در صد فکر کن تیم بانجی دوست نداشتن دستینی رو با داستان و دنیای هیلو بسازند ! (ضعف بارز دستینی هم دقیقا نداشتن داستان و دنیایی پوچ بود)
من خودم الان در حال بازی کردن هیلو 5 هستم میتونم بگم تا الان بهترین شوتر این نسلم بوده وقتی بازی میکنم تپش قلبم رو از هیجان تو دهنم حس میکنم و تیم 343 واقعا فوق العاده عمل کرده ولی هر ip بعد از چند نسخه نیاز به یک تحول اساسی داره یکی از بارزترین نمونه هاش هم کاری بود که کوجیما بود کرد.MGS رو از این رو به اون کرد با این کارش یک عمر ده ساله دیگه به این فرانچایز داد.مایکروسافت باید ازادی عمل بیشتری به بانجی میداد.
قضیه ی بانجی اینجوریه که ، بانجی بعد از Halo3 تصمیم میگیره که شروع به ساخت یه بازی جدید بکنه (همین Destiny ) ولی مایکروسافت با این کار مخالفت میکنه و میگه که تا وقتی بانجی زیر مجموعه ماکروسافت هست باید فرنچایز هیلو رو جلو ببره .
بانجی هم که نمیخواسته این کار رو بکنه ، یه قرار داد با ماکروسافت میبنده که در عرض 4 سال دو تا هیلو برای ماکروسافت بسازه و بعد از اون مستقل بشه ، اونا هم با ساختن ODST و Reach توی 2010 از ماکروسافت جدا میشن و مستقل میشن.
نکته اینه که بانجی خودش دیگه نمیخواسته هیلو رو ادامه بده.
ما یک در صد فکر کن تیم بانجی دوست نداشتن دستینی رو با داستان و دنیای هیلو بسازند ! (ضعف بارز دستینی هم دقیقا نداشتن داستان و دنیایی پوچ بود)
دستینی اتفاقا داستانش خیلی پر جزئیات و عظیمه و اگه از هیلو بزرگتر نباشه از اون دست کمی نداره ولی مشکلش روایت داستانِ ، که به بدترین شیوه صورت گرفت .
البته توی TTK خیلی وضعیت بهتر شد.
خود بانجی هم با دستنی و محتوای اضافش به متای 90 91 نرسید به نظر شما چرا انقدر فروش کرد ؟؟؟
البته دستینی TTk متاش رو XONE دقیقا 90 هِ LOL ، ولی کلا مقایسه یه بازی که رو 4 تا کنسول منتشر شده و یه بازی تک پلتفرمی خیلی اشتباهه.همون طور که مقایسه یه باندل 500 دلاری با یه باندل 350 دلاری اشتباهه. بیشتر فروش دستینی به خاطر سابقه بانجی و تبلیغاتشه و ربط مستقیمی با کیفیتش نداره.
 
بخش بزرگی از این تبلیغات هم جملاتی مثل "بازی از سازنده های واقعی هیلو" و اینجور موارد بود(توی یکی از کنفرانس های سونی اول نسل مجسمه مستر چیف رو نشون دادن به هوای دستینی ! ).دوستمون فرخ خان درست میگن مایکروسافت یکی از بزرگترین اشتباهات ممکن رو انجام داد و بانجی رو دو دستی از دست داد.شما یک در صد فکر کن تیم بانجی دوست نداشتن دستینی رو با داستان و دنیای هیلو بسازند ! (ضعف بارز دستینی هم دقیقا نداشتن داستان و دنیایی پوچ بود)
من خودم الان در حال بازی کردن هیلو 5 هستم میتونم بگم تا الان بهترین شوتر این نسلم بوده وقتی بازی میکنم تپش قلبم رو از هیجان تو دهنم حس میکنم و تیم 343 واقعا فوق العاده عمل کرده ولی هر ip بعد از چند نسخه نیاز به یک تحول اساسی داره یکی از بارزترین نمونه هاش هم کاری بود که کوجیما بود کرد.MGS رو از این رو به اون کرد با این کارش یک عمر ده ساله دیگه به این فرانچایز داد.مایکروسافت باید ازادی عمل بیشتری به بانجی میداد.
تو این شکی نیست که مایکرو با بانجی موفق تر بود بحث من این هست که متا روی فروش تاثیر آنچنانی نداره
یه سوال من ر جواب بدین ممنون میشم
دستنی یه بازی با متای متوسط بود + new ip بود (طبق نظرات دوستان موفقیتش باید خیلی بیشتر به متا متکی باشه) نتیجه یه بازی موفق بود چرا؟
به جز دستنی کلی بازی دیگه هم هست مثلا wd که نه بازی خوبی بود نه متای خوبی اورد ولی ...
در کل به نظرم این نسل new ip ها خیلی بهتر از بازی های قدیمی عمل کردن (منظورم بیشتر فروش بود)
 
در کل به نظرم این نسل new ip ها خیلی بهتر از بازی های قدیمی عمل کردن (منظورم بیشتر فروش بود)
لطف کن این نظر فقط برای خودت نگه دار
چند تا از بازی های پر فروش امسال بدون ترتیب و با 1 فکر کردن ساده:
call of duty black ops 3-assassin's creed syndicate-Metal Gear Solid V: The Phantom Pain-Batman: Arkham Knight-Fallout 4-FIFA 16-The Witcher 3: Wild Hunt-Mortal Kombat X-NBA 2K16-Halo 5
و 1 سری بازی دیگه که الان یادم رفته.همه هم ip قدیمی هستن.حالا برو فکر کن ببین چند تا ip جدید امسال فروش شون از اینها بیشتر شده.اصلا چیزی پیدا می کنی؟فکر نکنم

اینکه Halo 5 نتونسته اندازه شماره های قبل بفروشه و ضعیف عمل کرده قرار نیست هر چیزی بهانه قرار بدید و برای اش دلیل سرهم کنید

---------------------------------

برای اینکه پست ام ارزش پیدا کنه

فروش چند بازی در آلمان بر روی PS4 تا الان مشخص شد:

FIFA 16 - 500k (PS4)
MGSV: TPP - 100k (PS4)
Assassin's Creed: Syndicate - 100k (PS4)
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or