آمار فروش ، درامد و تعداد پلیر ها در صنعت Gaming (PC ، موبایل ، کنسول و ....)

بحث در مورد فروش کاملا داره منحرف میشه و تبدیل به بحث‌های شخصی بین چند نفر میشه

هر 2 کاربر Gartall و Ninja Gaiden قبلا سابقه‌ی منحرف کردن تاپیک‌های خبری رو داشتن (نمونه‌هاشم زیاده و با یه چرخ ساده توی همین انجمن میتونید پیداشون کنید. موضع گیری‌های کاملا بچه‌گانه بر علیه سونی و طرفداری از مایکروسافت که به وفور دیده میشه)

به هرحال

من به شخصه آماری که کیانوش می‌زاره رو قبول دارم چون هم منبابعش رو دیدم وهم میدونم که از روی هوا حرفی نمیزنه

با این وجود از کیانوش خواهش می‌کنم یه Print Screen از آخرین آمار فروش کنسول‌ها (یا بازیها‌) از همون منبع اینجا بزاره (در حدی که فقط نام کنسول‌ها و ارقامی که جلوشون نوشته شده مشخص باشه) تا خیال بعضی از دوستان هم راحت بشه

اما در صورتی که بعد از گذاشتن Print Screen بازهم این بحث‌های بچه‌گانه و کاملا مغرضانه رو به وجود بیارید با عرض شرمندگی تمام دستریستون از سایت برای همیشه قطع میشه ... هم این 2 کاربری که بالا نام بردم و هم بقیه‌ی کسانی که بحث‌های احتمالی رو به وجود خواهند آورد
گذاشتن print screen اصلا مشکلی نیست بهزاد جان اما اگه یادت باشه گفتم که مخابرات عزیز لطف کرده و اون آدرس رو فیلتر کرده و منم از اون فیلتر شکنی که استفاده میکردم دیگه کار نمیکنه، الان یک ماهی میشه که کلا به اون سایت دسترسی ندارم. بهرحال اگه مشکل اینجوری حل میشه من در اولین فرصت میرم دفتر مجله و از اونجا (چون اونجا فیلتر نیست) یه print screen میگیرم.
هرچند که توی همین صفحه قبل یه نمونه از آمار NPD رو گذاشتم که همه میتونن ببینن به چه صورتی هست. بهرحال اگه مشکل با print screen حل میشه باشه حتما اینکارو میکنم.
 
امار NPD از 20 بازی پرفروش در امريکا در ماه May

1) Pokemon Diamond - NDS - Nintendo - $35
2) Mario Party 8 - Wii - Nintendo - $49
3) Spiderman 3 - PS2 - Activision - $40
4) Pokemon Pearl - NDS - Nintendo - $35
5) Play - Wii - Nintendo - $50
6) Forza Motorsport 2 - 360 - Microsoft - $59
7) Guitar Hero 2 - 360 - Activision - $90
8) Spiderman 3 - 360 - Activision - $60
9) Command & Conquer 3 - 360 - EA - $60
10) Guitar Hero 2 - PS2 - Activision - $80
11) Super Pario Mario - Wii - Nintendo - $30
12) Spiderman 3 - NDS - Activison - $30
13) Legend of Zelda - Wii - Nintendo - $50
14) Crackdown - 360 - Microsoft - $59
15) Spiderman 3 - Wii - Activision - $35
16) New Super Mario Bros - NDS - Nintendo - $35
17) Spiderman 3 - PS3 - Activision - $65 (expensive)
18) MLB 07: The Show - PS3 - SOE - $60
19) MLB 07: The Show - PS2 - SOE - $40
20) Shrek the Third - NDS - Activison - $27
 
پ.ن : خیلی برام جالبه بدونم چه موجودی گفته PC-Gaming در حال مردن است !!!
براتون توضیح میدم : وقتی یک بیماری حالش خوب نیست مرتبا پزشکها میان به اطرافیانش دلداری میدن که هنوز داره نفس میکشه و هنوز زنده است و ما امید به بهبودیش داریم!
این حرفهای امید بخش درسته میتونه نشانه خوب شدن طرف باشه ولی بیشتر اینطور ازش استنباط میشه که حال فرد نسبت به افراد عادی مناسب نیست
---------
وضعیت کنونی PC-Gaming هم این چنین است ; بارها در سایتها و منابع خبری معتبر با این جمله مواجه شده ام که PC-Gaming هنوز زنده است و نمرده است! و این یعنی اینکه وضعیتش بحرانی است, نمونه اش مصاحبه اخیر با valve که مدتی قبل در خبرهای سایت هم داشتیم...
---------
---------
جناب کیانوش نمیخوان جواب مارو بدهند؟
البته میدونم جاش اینجا نیست:blushing: ولی این آقای کیانوش که دستی تو دانستن اعداد و ارقام و پیشبینی فروش کنسول ها و بازیهاشون داره میشه درباره بازیهای PC و آینده اش تا دو - سه سال آینده برامون حرف بزنه و مهمتر از اون اینکه آیا واقعا PC-GAMING در حال مردن است؟
 
من سر همون شیپ و sold با خود تو کلی بحث کردم (توی همین تاپیک اولهاش، اگه یادت نیست میتونی بری یه سر بزنی ببینی) که آخرشم نتیجه نداد، پس وقتی یه همچین رفتاری میکنید باید توقع تند تر جواب دادن منم داشته باشید.

کیانوش جان چرا فکر میکنی نتیجه نداد الان خیلی ها دیگه میدونن ship و sold چیه الان خیلی ها میدونن که سازندگان کنسول فقط ship رو اعلام میکنن الان خیلی ها خیلی چیزا یاد گرفتن و خیلی ها هم تازه اومدن تا یاد بگیرن شما اگه صبر داشته باشی(شایدم صبر ایوب:cheesygri) اونایی که باید یاد بگیرن یاد میگیرن ولی وقتی تند جواب میدی طرف لج میکنه و شما هم به هدفت که اموزشه نمیرسی
من خودم ازت تشکر میکنم کلی مطالب بدرد بخور اینجا به همه یاد دادی (گهگاهی هم دعوا شده که میگذرد)

گذاشتن print screen اصلا مشکلی نیست بهزاد جان اما اگه یادت باشه گفتم که مخابرات عزیز لطف کرده و اون آدرس رو فیلتر کرده و منم از اون فیلتر شکنی که استفاده میکردم دیگه کار نمیکنه، الان یک ماهی میشه که کلا به اون سایت دسترسی ندارم. بهرحال اگه مشکل اینجوری حل میشه من در اولین فرصت میرم دفتر مجله و از اونجا (چون اونجا فیلتر نیست) یه print screen میگیرم.
هرچند که توی همین صفحه قبل یه نمونه از آمار NPD رو گذاشتم که همه میتونن ببینن به چه صورتی هست. بهرحال اگه مشکل با print screen حل میشه باشه حتما اینکارو میکنم.

واسه من یه چیزی واقعا عجیبه تو هر فرومی که بری اگه کسی بتونه اماری مثل npd رو بدست بیاره و بسرعت به اطلاع بقیه برسونه رو سرشون میزارن اینجا از طرف مدرک و پرینت میخوان!!!

بدست اوردن این اطلاعات زحمت داره شما باید تو فرمهای سطح بالا عضو بشی ادماشو بشناسی بدونی کی راست میگه کی دروغ و اطلاعات ورداری بیاری اونموقع جای تشکر تازه از ادم طلبکار هم بشن دیگه زور داره

الان بدست اوردن اطلاعات npd خیلی سخت شده منم که علاقه دارم نمیتونم پیدا کنم چون دارن سخت گیری میکنن حتی به vgchart هم اخطار دادن حق نداره پیش بینی هاشو عوض کنه و با npd مطابقت بده! اونموقع ما اینجا بدون زحمت امار دستمون میاد تازه طلبکار هم هستیم!!!

این تاپیک تا حالا داشت خاک میخورد حالا که ینفر داره راش میندازه هی گیر ندین همون تاپیک پیش بینی npd هم یه تاپیک عالیه که کیانوش داره راش میندازه ناامیدش نکنید بزارید واسمون کاری بکنه و فروم رو جلو ببره

اگه هم از چیزی خوشتون نیومد یا از تحلیلش ناراحت بودین با منطق بیاین ایراد بگیرین منم از خیلی از تحلیلهای کیانوش خوشم نمیاد ولی وقتی میپرسم و توضیح میده میبینم راست میگه مثلا همون فروش 360 تو اروپا منم قبول نداشتم وقتی توضیح داد دیدم راست میگه

اگه از چیزی ناراحتین راحت با احترام بپرسین مطمئن باشین با احترام هم جواب میگیرین

پ.ن:اقا کیانوش دست شما درد نکنه برای گذاشتن امار تو این تاپیک لطفا پرینت نزارین چون واقعا کار درستی نیست اگه کسی امار npd که شما میزاری قبول نداره میتونه خودش بره پیدا کنه بیاره اینجا بزاره اگه فرق داشت من ازش خودم معذرت میخوام اگر هم از تحلیل کیانوش ناراحتین با احترام اعتراض کنید و با احترام جواب بگیرین

فرخ جان و کتایون جان من از شما بیشتر 360 رو دوست دارم ولی ادم نمیتونه حقیقت رو نادیده بگیره
 
آخرین ویرایش:
براتون توضیح میدم : وقتی یک بیماری حالش خوب نیست مرتبا پزشکها میان به اطرافیانش دلداری میدن که هنوز داره نفس میکشه و هنوز زنده است و ما امید به بهبودیش داریم!
این حرفهای امید بخش درسته میتونه نشانه خوب شدن طرف باشه ولی بیشتر اینطور ازش استنباط میشه که حال فرد نسبت به افراد عادی مناسب نیست
---------
وضعیت کنونی PC-Gaming هم این چنین است ; بارها در سایتها و منابع خبری معتبر با این جمله مواجه شده ام که PC-Gaming هنوز زنده است و نمرده است! و این یعنی اینکه وضعیتش بحرانی است, نمونه اش مصاحبه اخیر با valve که مدتی قبل در خبرهای سایت هم داشتیم...
---------
---------
جناب کیانوش نمیخوان جواب مارو بدهند؟
ببخشید من سؤالت رو ندیده بودم. معذرت می خواهم.
این یه مقاله است که من توی مجله بازی رایانه نوشته بودم چند ماه پیش، نظرم هم تغییری نکرده از اون موقع تا حالا:
یکی از مشکلاتی که دنیای بازی های PC با آن مواجه است، تنوع کمتر سبک های بازی نسبت به بازی های کنسول هاست. به غیر از چند سبک خاص نظیر بازی های اول شخص (FPS) یا استراتژی (RTS) در بقیه موارد، چه از نظر بهتر بودن کنترل بازی ها و چه از نظر تنوع بازی های موجود، کنسول های بازی برتری غیر قابل انکاری بر بازی های PC دارند. این موضوع باعث می شود تنها گروه خاصی از بازی بازان هم چنان PC را به عنوان پلتفرم اصلی خود در نظر داشته باشند اما درصد بسیار بالایی از بازی بازان کنسول های بازی را ترجیح دهند.
یکی دیگر از مشکلات موجود، بازی های ساخته شده برای پلتفرم PC در مقایسه با کنسول های بازی است. در مورد کنسول ها شرکت های بازی سازی با یک سخت افزار بسته سر و کار دارند و به همین علت می توانند به روش های مختلف تلاش کنند حداکثر استفاده را از این سخت افزار بسته ببرند در حالی که در مورد PC چنین نیست و بازی ها باید طوری ساخته شوند که با انواع و اقسام ساختار ها و قطعات مختلف سازگار باشند. بازی های زیادی بر روی PC وجود دارند که حتی با داشتن قطعات High End هم به خوبی اجرا نمی شوند اما این موضوع به این دلیل نیست که این بازی ها از نظر فنی بسیار پیشرفته هستند بلکه به این علت است که این بازی ها به خوبی Optimize نشده اند. از جمله جدید ترین مثال ها می توان به بازی های Neverwinter Nights 2 و Gothic 3 اشاره کرد که علیرغم سطح تکنیکی نه چندان بالای خود، به سختی بر روی قطعات مختلف اجرا می شوند. نکته دیگر در مورد بازی های PC این است که اگرچه همواره از نظر محدودیت های تئوری موجود، بر بازی های کنسول ها برتری دارند اما در عمل به دلایل اقتصادی تا مدت ها نمی توانند برتری خود را نمایان کنند. به بیان دیگر گرچه از نظر فنی به صورت تئوری، حتی از همان روز اول عرضه کنسول های جدید، برتری با PC بود (و در نسل های بعد هم خواهد بود) اما از نظر اقتصادی برای شرکت های بازی سازی مقرون به صرفه نیست که بازی ای بسازند که تنها یک قشر بسیار محدود (کسانی که PC بسیار قدرت مندی دارند) بتوانند از آن استفاده کنند.
اما شاید یکی از اصلی ترین مشکلاتی که آینده بازی های PC را مبهم می کند، رکود و افول روز افزون بازار این بازی ها باشد. با وجود اینکه صنعت بازی به صورت کلی با سرعت به رشد خود ادامه می دهد و بازار بازی های کنسول های خانگی و دستی روز به روز بزرگ تر و بزرگ تر می شوند، بازار بازی های PC هم چنان به رشد منفی خود ادامه می دهد و کوچک تر و کوچک تر می شود. یکی از عمده ترین دلایل این موضوع، راحتی بیش از حد استفاده از کپی های غیر مجاز بازی های PC در مقایسه با بازی های کنسول هاست که موجب فروش کمتر بازی های PC می شود. اما دلیل دیگر می تواند گرایش بیشتر مردم به استفاده از کنسول های بازی باشد، چرا که این کنسول ها به طور اختصاصی برای بازی کردن ساخته شده اند و خیلی از مشکلات بازی کردن با PC را ندارند، به علاوه از نظر اقتصادی نیز بسیار مقرون به صرفه تر هستند چرا که تنها با پرداخت چند صد دلار می توان تا سال ها از کنسول خریده شده استفاده کرد اما در مورد PC علاوه بر این که در همان ابتدا هزینه بیشتری باید صرف خرید آن بشود، در مدت زمان کمی نیاز به تعویض و ارتقای قطعات نیز حس می شود.
همین رشد منفی بازار بازی های PC باعث شده بسیاری از شرکت هایی که در گذشته به عنوان سازندگان بازی برای PC مطرح بودند، به سمت کنسول های بازی روی بیاورند و با فروش بیشتر بازی هایشان، وضعیت مالی بهتری پیدا کنند. شرکت هایی نظیر Bioware و Bethesda چندین سال است که به اهمیت بیش از حد بازار کنسول های خانگی واقف شده اند به طوری کهBioware همکاری خود را با مایکروسافت از کنسول Xbox شروع کرد و در حال حاضر بازی هایش را برای کنسول Xbox 360 می سازد (اگرچه به احتمال زیاد بعدا این بازی ها بر روی PC هم عرضه خواهند شد). شرکت Bethesda نیز بازی بزرگ خود یعنی The Elder Scrolls IV: Oblivion را از ابتدا بر اساس سخت افزار Xbox 360 ساخته است و نسخه PC این بازی پورتی از نسخه Xbox 360 آن است، که این موضوع خود بیانگر اهمیت بازار کنسول های خانگی برای این شرکت است. ضمن آن که این بازی برای PS3 نیز عرضه خواهد شد که خود دلیل دیگری برای این مدعاست.
شرکت Epic که یکی از شرکت های بزرگ سازنده بازی برای PC است، در حال حاضر چنان از موفقیت بازی اخیر خود یعنی Gears of War شادمان است (این بازی تنها در 6 هفته توانست 2 میلیون نسخه فروش داشته باشد که چنین ارقامی به ندرت در مورد بازی های PC به چشم می خورد) که به احتمال زیاد در حال حاضر ساخت نسخه دوم این بازی را بر هر پروژه دیگری ارجح می داند. این بازی به قدری برای این شرکت اهمیت داشت که حتی باعث کند شدن بسیار زیاد روند ساخت یکی از بزرگ ترین بازی های این شرکت یعنی Unreal Tournament 2007 گردید، هر چند که همین بازی هم از ابتدا به عنوان یکی از بازی هایی بود که عنوان شده بود برای کنسول PS3 عرضه می شود (حتی زود تر از نسخه PC آن که همین موضوع باز هم نشان دهنده اهمیت بیشتر کنسول های بازی برای شرکت Epic در حال حاضر است) که البته همان طور که گفته شد به دلیل اولویت ساخت Gears of War، عرضه این بازی به تعویق افتاد. جدای از این مسائل، شرکت Epic از ابتدا موتور قدرت مند خود را طوری طراحی کرده که مناسب ساخت بازی برای کنسول های جدید باشد و بدین ترتیب اهمیت این بازار بزرگ را به خوبی درک کرده است که همین موضوع باعث شده در حال حاضر درآمد هنگفتی از قبال در اختیار قرار دادن لیسانس استفاده از این موتور کسب کند.
یکی دیگر از شرکت هایی که اخیرا از دنیای PC به دنیای کنسول نقل مکان کرده، شرکت id Software است. این شرکت به همراه مغز متفکر خود، John Carmack، یکی از تاثیر گذار ترین شرکت های دنیای PC بوده است که در حال حاضر تمامی پروژه های آتی خود را بر روی کنسول Xbox 360 متمرکز کرده است.
شرکت Valve نیز در حال حاضر تلاش می کند سهمی از بازار کنسول های خانگی را به خود اختصاص دهد و بدین منظور بزرگ ترین بازی خود را برای هر دو کنسول PS3 و Xbox 360 عرضه خواهد کرد. این شرکت در آینده ای نزدیک و همزمان با عرضه نسخه PC، اقدام به فروش بازی Half-Life 2 Episode 2 (که به همراه بازی های Portal و Team Fortress 2 می باشد) بر روی دو کنسول یاد شده می کند. اما علاوه بر این، خریداران نسخه های Xbox 360 و PS3 این بازی، بازی های Half-Life 2 و Half-Life 2 Episode 1 را نیز دریافت می کنند. عرضه تمامی این بازی ها تنها در یک پکیج و به قیمت یک بازی، می تواند کنسول بازان را ترغیب کند تا از این فرصت استثنائی استفاده کرده و این بازی را خریداری کنند و این همان چیزی است که شرکت Valve به دنبال آن است، یعنی جذب کنسول بازان و داشتن سهمی از بازار بزرگ کنسول های خانگی.
اما جدای از مثال های آورده شده، شرکت ها و استودیو های بازی سازی کوچک تری را نیز می توان مثال زد که به دلیل همان مشکلات دنیای بازی های PC و بازار نه چندان خوب آن، نتوانستند موقعیت خود را حفظ کنند و از عرصه این صنعت محو شدند. شرکت های معروفی نظیر Black Isle و Troika تنها دو نمونه از این قبیل شرکت ها هستند که علیرغم ساخت عناوین تاثیر گذار و قدرتمند، نتوانستند موقعیت مالی مناسبی داشته باشند و در نهایت وجود مشکلات مالی باعث منحل شدن آن ها شد.
در حال حاضر تقریبا تمامی افرادی که به نوعی می توان عنوان بازی باز را به آن ها نسبت داد، از کنسول های خانگی یا دستی استفاده می کنند اما درصد بسیار زیادی از بازی بازان، بازی کردن با PC را کنار گذاشته اند. البته این موضوع در ایران چندان صدق نمی کند (مانند بسیاری از موارد دیگر) چرا که هم چنان از دید بسیاری افراد، کنسول های بازی بیشتر شبیه اسباب بازی هایی هستند که مخصوص سنین پایین می باشند و در نتیجه برای جوان ها و افراد بزرگسال مناسب نیستند، در حالی که از دید این افراد بازی کردن با PC پرستیژ خاص خود را دارد (این هم نمونه ای دیگر از طرز تفکر مثال زدنی جامعه ما!!).
گرچه وضعیت بازار بازی های PC در آینده چندان درخشان نیست اما به سادگی می توان گفت که با وجود تمامی این مشکلات، این بازار هرگز از بین نمی رود و هم چنان به راه خود ادامه خواهد داد. در ضمن باید دید با عرضه Windows Vista و تلاش مایکروسافت برای احیای بازار بازی های PC، چه تغییراتی در آینده رخ خواهد داد.
البته این ویرایش نشده است و ممکنه یکمی جمله بندی ها مشکل داشته باشه چون خیلی سریع نوشتمش.
 
یک سری آمار فروش از بازی های شرکت Capcom میگذارم. طبق معمول همیشه این اعداد مقدار شیپ شده بازی هاست.
این آمار مربوط به مجموع فروش سری بازی های Capcom هستش، پر فروش ترین سری بازی، سری بازی ایول با مجموع فروش 31 میلیون نسخه. آمار تا آخر سال 2006 هستش.
Code:
[B]Series sales to Dec 31st 2006[/B] 

1942 Series - 3 titles - 1.2 million 
Ghosts 'n Goblins Series - 14 titles - 4.3 million 
Commando Series - 2 titles - 1.2 million 
Mega Man Series - 116 titles - 27 million 
Final Fight Series - 10 titles - 3.2 million 
Onimusha Series - 11 titles - 7.7 million 
Devil May Cry Series - 8 titles - 6.8 million 
Monster Hunter Series - 5 titles - 2.6 million 
 Street Fighter Series - 56 titles - 25 million 
Breath of Fire Series - 14 titles - 3 million 
Resident Evil Series - 45 titles - 31 million 
Dino Crisis Series - 13 titles - 4.4 million

بعدی کل بازیهایی که بالای یک میلیون فروش داشتن، تا اواسط ژانویه امسال، مقدار فروش به هزار نسخه:
Code:
1 1992/6 Street Fighter II SFC 6,300 
2 1998/1 Resident Evil 2 PS 4,960 
3 1993/7 Street Fighter II Turbo SFC 4,100 
4 1999/9 Resident Evil 3 Nemesis PS 3,500 
5 1996/3 Resident Evil PS 2,750 
6 1999/7 Dino Crisis PS 2,400 
7 2001/8 Devil May Cry PS2 2,160 
8 2001/1 Onimusha : Warlords PS2 2,020 
9 2005/1 Resident Evil 4 PS2 2,000 
10 1994/6 Super Street Fighter II SFC 2,000 
11 2002/3 Onimusha 2 : Samurai's Destiny PS2 1,990 
12 1993/11 Aladdin SFC 1,750 
13 2003/1 Devil May Cry 2 PS2 1,700 
14 1990/1 Duck Tales FC 1,670 
15 1993/9 Street Fighter II' Plus MD 1,650 
16 1986/6 Ghosts'n Goblins FC 1,640 
17 2004/1 Resident Evil 4 GC 1,600 
18 2004/2 Onimusha 3 : Demon siege PS2 1,520 
19 1988/12 Mega Man 2 FC 1,510 
20 1990/12 Final Fight SFC 1,480 
21 2003/12 Resident Evil Outbreak PS2 1,450 
22 1990/9 Duck Tales GB 1,430 
23 2001/3 Resident Evil Code Veronica X PS2 1,400 
24 2003/12 Mega Man Battle Network 4 GBA 1,350 
25 2005/2 Devil May Cry 3 PS2 1,300 
26 2002/3 Resident Evil GC 1,300 
27 2002/11 Resident Evil 0 GC 1,250 
28 1992/11 Magical Quest Starring Mickey SFC 1,210 
29 1998/8 Resident Evil DC Dual Shock PS 1,200 
30 1990/6 Chip'n Dale Rescue Rangers FC 1,200 
31 2000/9 Dino Crisis 2 PS 1,190 
32 1993/12 Mega Man X SFC 1,160 
33 2000/2 Resident Evil Code Veronica DC 1,140 
34 1986/9 Commando FC 1,140 
35 1997/9 Resident Evil Director's Cut PS 1,130 
36 2006/8 Dead Rising Xbox 360 1,100 
37 1991/10 Super Ghouls'n Ghosts SFC 1,090 
38 1990/9 Mega Man 3 FC 1,080 
39 1993/5 Final Fight 2 SFC 1,030 
40 2005/12 Monster Hunter Freedom PSP 1,000 
41 1998/12 Street Fighter Alpha 3 PS 1,000 
42 2006/12 Lost Planet Extreme Condition Xbox 360 1,000 

* FC: NES 
* SFC: Super NES 
* MD: Genesis 
* GB: Game Boy 
* PSP: PlayStation Portable 
* DC: DreamCast 
* PS: PlayStation 
* PS2: PlayStation2 
* GC: GameCube

اینم تا آخر مارس 2007 فروش چند تا بازی که توی یک سال گذشته عرضه شدن:
Code:
Xbox 360 Lost Planet - WW - 1,370,000 (JP 90,000 - NA 810,000 - EU 470,000) 
PSP Monster Hunter Freedom - JP - 1,220,000 
PS2 Resident Evil 4 (Lower Price) - WW - 660,000 (JP 90,000 - NA 320,000 - EU 250,000) 
NDS Mega Man Star Force - JP - 630,000 
PS2 GTA SA - JP - 430,000 
Mega Man series - WW - 1,300,000

در نهایت پیش بینی فروش بازی هایی که قراره توی سال مالی جاری Capcom عرضه بشن:
Code:
[B]Estimates sales for Fiscal Year 2007-08:[/B] 

PS2 - 23 titles - 1,800,000 
PS3 - 5 titles - 1,200,000 
PSP - 14 titles - 1,800,000 
Wii - 6 titles - 2,200,000 
NDS - 14 titles - 2,500,000 
360 - 6 titles - 2,000,000 

X360, PS3 Devil May Cry 4 - WW - 1,800,000 
Wii RE 4: Wii Edition - WW - 420,000 
Wii RE: Umbrella Chronicles - WW - 620,000 
PS2, Wii Devil Kings 2 Heroes - JP - 200,000 
Megaman Series - WW - 920,000
از نکته های جالبش اینه که Capcom پیش بینی کرده که کلا یک میلیون و 800 هزار نسخه از بازی DMC4 رو رو هر دو تا کنسول PS3 و Xbox 360 توی کل دنیا بفروشه.
و نکته دیگه اینکه ظاهرا این شرکت روی فروش بازیهاش روی Wii یه حساب دیگه باز کرده چون پیش بینی کرده 2 میلیون و 200 هزار نسخه فروش داشته باشه روی Wii اونم با 6 عنوان بازی. بعد از Wii هم 360 ه که اونم 6 عنوان بازی که روش عرضه میشه پیش بینی شده که جمعا 2 میلیون فروش بکنن.
کمترین هم مال PS2 هستش که با 23 عنوان بازی فقط پیش بینی یک میلیون و 800 هزار نسخه فروش شده.
 
من چند تا سوال راجب این امار اخری دارم
1-چرا کپکام با اینکه 23 تا بازی داره واسه ps2 میسازه اینقدر پیش بینیش واسه فروش کمه؟
2-چرا کپکام وقتشو نمیزاره واسه wii و 360 که درامدش بیشتر بشه؟
3-من شنیده بودم فروش بازی های third-paty روی wii خوب نیست چطور کپکام اینقدر پیش بینی بالا کرده؟

پ.ن:تا اونجایی که من دیدم تو امار کپکام روی lost plant , dead rising خیلی سود کرده واسه همینه با ماکروسافت اینهمه رفیق شدن؟
 
10 بازی پر فروش در ژاپن از تاریخ 11 تا 17 ماه June البته به نقل از فامیتسو:

Code:
1. DS Observation Training (NDS)
2. Trusty Bell - Chopin's Dream (360)
3. Ninja Gaiden Sigma (PS3)
4. Wii Sports (Wii)
5. More Brain Training (NDS)
6. More English Training (NDS)
7. Wii Play (Wii)
8. New Super Mario Bros. (NDS)
9. Brain Training (NDS)
10. Hisshou Pachinko - Vol. 10: CR Neon Geneses Evangelion (PS2)
 
من چند تا سوال راجب این امار اخری دارم
1-چرا کپکام با اینکه 23 تا بازی داره واسه ps2 میسازه اینقدر پیش بینیش واسه فروش کمه؟
2-چرا کپکام وقتشو نمیزاره واسه wii و 360 که درامدش بیشتر بشه؟
3-من شنیده بودم فروش بازی های third-paty روی wii خوب نیست چطور کپکام اینقدر پیش بینی بالا کرده؟

پ.ن:تا اونجایی که من دیدم تو امار کپکام روی lost plant , dead rising خیلی سود کرده واسه همینه با ماکروسافت اینهمه رفیق شدن؟
1. چون بازیهاش بازیهای high profile ای نیستن؟
2. هر کنسولی بازار خودشو داره، بعدشم وقتشو بگذاره برای 360 و Wii یعنی مثلا برای کدوم کنسولها نگذاره؟ DS , PSP که بازار خودشون رو دارن. بازیهای PS3 , 360 هم که هزینه ساختشون تقسیم میشه چون با صرف یه هزینه کم به راحتی از یه کنسول به یه کنسول دیگه پورت میشن، پس احمقانه است که جفتشون رو ساپورت نکنه (مگر اینکه از طرف یکی مایه برسه) بعدشم هنوز اول راهیم و پتانسیل هر سه کنسول خیلی بیشتر از این حرفهاست و از دست دادن بازار یکی از این کنسولها عاقلانه نیست.
3. چون فقط 2 تا RE توی اون بازیهاست؟
در ضمن این حرف اصلا درست نیست. شاید بشه گفت به نسبت فروش کنسول، فروش بازیهای third party روی کنسولهای نینتندو پایین تره (چون کنسولهای نینتندو خودشون تعداد زیادی بازی خیلی محبوب دارن که ساخت خود نینتندو هستند و معمولا دارندگان این کنسولها بیشتر پولشون صرف خرید این بازی ها میشه تا بازی های آشغالی مثل Enter The Matrix , 50 Cent, ...) اما وقتی فروش Wii خیلی زیاد تر از 2 تا کنسول دیگه باشه (که قطعا چنین اتفاقی خواهد افتاد) دیگه حتی همون حرف رو هم نمیشه زد.
هر چند که گفتم چنین حرفی درست نیست و نمونه هاشم همین الان وجود دارن. بازیهای زیادی هستن روی Wii که فروش خیلی خوبی داشتن. Red Steel, Rayman, Madden, Super Monkey Ball, Tiger Woods, Call of Duty 3, Marvel ...,
 
1. چون بازیهاش بازیهای high profile ای نیستن؟
2. هر کنسولی بازار خودشو داره، بعدشم وقتشو بگذاره برای 360 و Wii یعنی مثلا برای کدوم کنسولها نگذاره؟ DS , PSP که بازار خودشون رو دارن. بازیهای PS3 , 360 هم که هزینه ساختشون تقسیم میشه چون با صرف یه هزینه کم به راحتی از یه کنسول به یه کنسول دیگه پورت میشن، پس احمقانه است که جفتشون رو ساپورت نکنه (مگر اینکه از طرف یکی مایه برسه) بعدشم هنوز اول راهیم و پتانسیل هر سه کنسول خیلی بیشتر از این حرفهاست و از دست دادن بازار یکی از این کنسولها عاقلانه نیست.
3. چون فقط 2 تا RE توی اون بازیهاست؟
در ضمن این حرف اصلا درست نیست. شاید بشه گفت به نسبت فروش کنسول، فروش بازیهای third party روی کنسولهای نینتندو پایین تره (چون کنسولهای نینتندو خودشون تعداد زیادی بازی خیلی محبوب دارن که ساخت خود نینتندو هستند و معمولا دارندگان این کنسولها بیشتر پولشون صرف خرید این بازی ها میشه تا بازی های آشغالی مثل Enter The Matrix , 50 Cent, ...) اما وقتی فروش Wii خیلی زیاد تر از 2 تا کنسول دیگه باشه (که قطعا چنین اتفاقی خواهد افتاد) دیگه حتی همون حرف رو هم نمیشه زد.
هر چند که گفتم چنین حرفی درست نیست و نمونه هاشم همین الان وجود دارن. بازیهای زیادی هستن روی Wii که فروش خیلی خوبی داشتن. Red Steel, Rayman, Madden, Super Monkey Ball, Tiger Woods, Call of Duty 3, Marvel ...,
جناب کيانوش عزيز شما فکر نمیکنی فروش کنسول wii و کلاً بازيهاش موقتی باشه؟
يعنی تا الان که خيلی خوب فروخته ولی آيا اين فروش خوب در آينده هم ثبات خواهد داشت؟
 
جناب کيانوش عزيز شما فکر نمیکنی فروش کنسول wii و کلاً بازيهاش موقتی باشه؟
يعنی تا الان که خيلی خوب فروخته ولی آيا اين فروش در آينده هم ثبات خواهد داشت؟
چرا باید اینجوری فکر کنم؟
یعنی دلیلی داره که اینجوری فکر کنیم؟
 
چرا باید اینجوری فکر کنم؟
یعنی دلیلی داره که اینجوری فکر کنیم؟

به خاطر سخت افزار ضعيفی که داره يعنی فکر نمیکنيد تو 2 3 ساله اتی به مشکل بر بخوره؟
يعنی همش ما بايد يه همچين بازيهايی رو در حد کنسول wii ببينيم؟ فکر نکنم ديگه کنسول
wii بيشتر از اين بازيهاش جای پيشرّفت داشته باشه !! يعنی واقعاً میشه اين کنسول رو
از الان برنده جنگ کنسولها بدونيم؟ چون اين فروشی که اين کنسول داره واقعاً عاليه !!!
پس چرا از الان اين کنسول برنده ندونيم؟
 
به خاطر سخت افزار ضعيفی که داره يعنی فکر نمیکنيد تو 2 3 ساله اتی به مشکل بر بخوره؟
يعنی همش ما بايد يه همچين بازيهايی رو در حد کنسول wii ببينيم؟ فکر نکنم ديگه کنسول
wii بيشتر از اين بازيهاش جای پيشرّفت داشته باشه !! يعنی واقعاً میشه اين کنسول رو
از الان برنده جنگ کنسولها بدونيم؟ چون اين فروشی که اين کنسول داره واقعاً عاليه !!!
پس چرا از الان اين کنسول برنده ندونيم؟
کی گفته که نباید این کنسولو برنده جنگ کنسولها بدونیم؟
این کنسول برنده جنگ شده، یعنی در واقع از این به بعدش فقط تماشای برنده شدن Wii هستش.
در مورد قدرت سخت افزاری هم باید بگم که عامل مهمی نیست به هیچ وجه، گرافیک توی برنده شدن یک کنسول و فروشش تاثیر چندانی نداره.
 
خوب این تخمین ها همش بر اساس آماریه که فامیتسو منتشر میکنه (نه Media Create)

هر دو بازی Trusty Bell , Ninja Gaiden Sigma حدود 40 هزار نسخه فروش کردن (که البته Trusty Bell بیشتره توی رتبه بندی 10 بازی پر فروش هفته هم مشخص بود)

DS حدود 140 هزار دستگاه فروش داشته این هفته
Wii حدود 70 هزار دستگاه فروش داشته
فروش 360 به PS3 نرسیده اما خیلی بهش نزدیک شده، حدود 8000 دستگاه توی این هفته فروش داشته 360 (به خاطر عرضه Trusty Bell) و PS3 هم یکمی بالاتر از این یعنی حدود 9000 دستگاه.

اما از این آمار میشه این رو فهمید که Ninja Gaiden Sigma جهش خوبی داشته فروشش چون تخمین روز اول فروش این بازی 10 هزار تا کمتر از بازی Trusty Bell بود، پس میشه نتیجه گرفت که آخر هفته فروش خوبی داشته و افت آنچنانی نکرده.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or