این تاپیک مخصوص ارائه و بحث در مورد کلیه آمار فروش ، درامد و تعداد پلیر ها در صنعت Gaming (PC ، موبایل ، کنسول و ....) و نرم افزار های مرتبط به آنها میباشد
این نسخه فیزیکی هم مسئله ای هستش که هیچ واکنش رسمی از Xbox نیستنظر جز دربارهی فروش کم هایفای راش:
بازی نسخه ی فیزیکی نداره، مارکتینگ نداره و انلاین هم نداره
View attachment 290627
خدایی هم پلیر های XBOX بازی فیزیکی نمیخرنداین نسخه فیزیکی هم مسئله ای هستش که هیچ واکنش رسمی از Xbox نیست
یعنی حتی فرست پارتی ها برای پلتفرمهای دیگه نسخه فیزیکی دارن ولی روی xboxنه( نمونش گوست وایر)
هیچ شفاف سازی هم صورت نمیگیره( طبق معمول)
در ایران که اصلا قضیه متفاوته و خرید نسخه فیزیکی در هیچ پلتفرمی، منطقی ندارهخدایی هم پلیر های XBOX بازی فیزیکی نمیخرند
الان مثلا بازیسنتر رو جامعه آماری بگیریم چند نفر فیزیکی گیم میخرن؟؟
مطمئنم به ۱۰ نفر نمیرسن ولی به جاش همه یا گیم پس دارن یا میدن بیرون اکانت آفلاین میریزن
به لطف امار شفاف سونی میزان دارمد شرکت ها از تعداد نسخه های فروخته شده استیم مشخصطرف چرت گفته هافای راش رو اگه مدیران Xbox انتظار خاصی ازش داشتن اولا نمیومدن شادو دراپش کنن (اونم IP جدید!) بعد بازی رو با تگ 30 دلاری نمیفروختن (همین بازی دست هر ناشر دیگه ای بود فول پرایس میفروختش) بازی نه مارکتینگ خاصی داشته نه تیم سازندش اونقدرا بزرگ بوده (20 الی 30 نفر) که بگیم زیادی خرجش شده.
همین الان طبق امار Steamdb حدود 300-400 هزار تا نسخه رو استیم فروخته که واسه یه بازیی تو همچین سایزی آمار خوبیه و قطعا تا 1 میلیون رو جا داره . رو گیم پس هم که خوب قضیش فرق داره
نمیدونم اینا رو برو به ماکروسافت بگو که میخواد استودیو بازی رو گسترش بده :به لطف امار شفاف سونی میزان دارمد شرکت ها از تعداد نسخه های فروخته شده استیم مشخص
View attachment 290630
حدود 300-400 هزار تا نسخه رو استیم معادل 4 تا 5.5 میلیون دلار درامد برای مایکروسافت
به خاطر 5 میلیون دلار روی استیم بازی موفق بوده ؟
با وجود کاهش 30 درصدی درآمد فروش سخت افزار، دومین Q3 برتر مجموعه مایکروسافت گیمینگ هست. خیلی چیز ها رو نشون میده. حالا ABK هم بزودی به این مجموعه می پیونده و همه کوارتر ها رکورد میزنن، فکر کنم!View attachment 291029
گزارش مالی مایکروسافت برای سه ماهه سوم سال مالی 2023 (ژانویه تا مارس 2023)
کلیت درآمد حاصل از بخش گیمینگ کاهش 4 درصدی داشته
درآمد حاصل از بخش محتوا و سرویس ها به لطف رشد گیم پس 3 درصد افزایش داشته
درآمد حاصل از فروش سخت افزار کاهش 30 درصدی داشته
به لحاظ رتبه بندی، این دومین سه ماهه سوم (Q3) تو تاریخ ایکس باکس به لحاظ درآمدی بوده