آمار فروش ، درامد و تعداد پلیر ها در صنعت Gaming (PC ، موبایل ، کنسول و ....)

نظر جز دربارهی فروش کم هایفای راش:

بازی نسخه ی فیزیکی نداره، مارکتینگ نداره و انلاین هم نداره

View attachment 290627
این نسخه فیزیکی هم مسئله ای هستش که هیچ واکنش رسمی از Xbox نیست
یعنی حتی فرست پارتی ها برای پلتفرمهای دیگه نسخه فیزیکی دارن ولی روی xboxنه:o( نمونش گوست وایر)
هیچ شفاف سازی هم صورت نمیگیره( طبق معمول)
 
این نسخه فیزیکی هم مسئله ای هستش که هیچ واکنش رسمی از Xbox نیست
یعنی حتی فرست پارتی ها برای پلتفرمهای دیگه نسخه فیزیکی دارن ولی روی xboxنه:o( نمونش گوست وایر)
هیچ شفاف سازی هم صورت نمیگیره( طبق معمول)
خدایی هم پلیر های XBOX بازی فیزیکی نمی‌خرند
الان مثلا بازیسنتر رو جامعه آماری بگیریم چند نفر فیزیکی گیم میخرن؟؟
مطمئنم به ۱۰ نفر نمیرسن ولی به جاش همه یا گیم پس دارن یا میدن بیرون اکانت آفلاین میریزن
 
  • Like
Reactions: omid0 and Starless
خدایی هم پلیر های XBOX بازی فیزیکی نمی‌خرند
الان مثلا بازیسنتر رو جامعه آماری بگیریم چند نفر فیزیکی گیم میخرن؟؟
مطمئنم به ۱۰ نفر نمیرسن ولی به جاش همه یا گیم پس دارن یا میدن بیرون اکانت آفلاین میریزن
در ایران که اصلا قضیه متفاوته و خرید نسخه فیزیکی در هیچ پلتفرمی، منطقی نداره :D
ولی خب در ممالک بیگانه، هنوز خیلی تاثیر گذاره
 
طرف‌ چرت‌ گفته هافای راش رو اگه مدیران Xbox انتظار خاصی ازش داشتن اولا نمیومدن شادو دراپش کنن (اونم IP جدید!) بعد‌ بازی‌ رو‌ با تگ 30 دلاری نمیفروختن (همین بازی دست هر ناشر دیگه ای بود فول پرایس میفروختش) بازی نه مارکتینگ خاصی داشته نه تیم سازندش اونقدرا بزرگ بوده (20 الی 30 نفر) که بگیم زیادی خرجش شده.
همین الان طبق امار Steamdb حدود 300-400 هزار تا نسخه رو استیم فروخته که واسه یه بازیی تو همچین سایزی آمار خوبیه و قطعا تا 1 میلیون رو جا داره . رو گیم پس هم که خوب قضیش فرق داره
به لطف امار شفاف سونی میزان دارمد شرکت ها از تعداد نسخه های فروخته شده استیم مشخص
1682086314288.png
حدود 300-400 هزار تا نسخه رو استیم معادل 4 تا 5.5 میلیون دلار درامد برای مایکروسافت

به خاطر 5 میلیون دلار روی استیم بازی موفق بوده ؟
 
به لطف امار شفاف سونی میزان دارمد شرکت ها از تعداد نسخه های فروخته شده استیم مشخص
View attachment 290630
حدود 300-400 هزار تا نسخه رو استیم معادل 4 تا 5.5 میلیون دلار درامد برای مایکروسافت

به خاطر 5 میلیون دلار روی استیم بازی موفق بوده ؟
نمیدونم اینا رو برو به ماکروسافت بگو که میخواد استودیو بازی رو گسترش بده :

1682089191678.png

==========================
جف گراب توضیح بیشتری داده :

FuPtBO5XoAAMoIq.jpg
 
آخرین ویرایش:
1682456116297.png

گزارش مالی مایکروسافت برای سه ماهه سوم سال مالی 2023 (ژانویه تا مارس 2023)

کلیت درآمد حاصل از بخش گیمینگ کاهش 4 درصدی داشته
درآمد حاصل از بخش محتوا و سرویس ها به لطف رشد گیم پس 3 درصد افزایش داشته
درآمد حاصل از فروش سخت افزار کاهش 30 درصدی داشته

به لحاظ رتبه بندی، این دومین سه ماهه سوم (Q3) تو تاریخ ایکس باکس به لحاظ درآمدی بوده
 
View attachment 291029

گزارش مالی مایکروسافت برای سه ماهه سوم سال مالی 2023 (ژانویه تا مارس 2023)

کلیت درآمد حاصل از بخش گیمینگ کاهش 4 درصدی داشته
درآمد حاصل از بخش محتوا و سرویس ها به لطف رشد گیم پس 3 درصد افزایش داشته
درآمد حاصل از فروش سخت افزار کاهش 30 درصدی داشته

به لحاظ رتبه بندی، این دومین سه ماهه سوم (Q3) تو تاریخ ایکس باکس به لحاظ درآمدی بوده
با وجود کاهش 30 درصدی درآمد فروش سخت افزار، دومین Q3 برتر مجموعه مایکروسافت گیمینگ هست. خیلی چیز ها رو نشون میده. حالا ABK هم بزودی به این مجموعه می پیونده و همه کوارتر ها رکورد میزنن، فکر کنم!
 
رسمی فروش ps5 از 38.4میلیون رد شده!
بقیه امار گزارش رو این زیر میزارم
Sony PlayStation FY2022 Q4 Financial Results!(Millions)
• PS5 units sold - 6.3M
• Lifetime PS5 units - 38.4M
• Full game software units - 68M
• First party software units - 9.5M
• Digital Download Ratio - 70%
• PS+ Subscribers - 47.4M
• Monthly Active Users - 108M
.
.
.
تا الان که سودی اعلام نشده(که از نظر شخصیم راضی کننده نیست)
و باز مقایسه فروش عناوین فرست پارتی و تردپارتی نشون میده بیخود صد بار نگفتم سونی بر اساس تکیه تردپارتی ها ساخته شده و باید این مسیر عوض بشه و میشه!!
 
Sony posts record annual profit boosted by chips and all-time high PlayStation 5 sales
سونی 84 بیلیون دلار تقریبا درآمد داشته و 8.9 بیلیون سود داشته که رکورد سونی رو زده
26.8 بیلیون دلار بخش گیمینگ فروش داشته( بزرگیترین بخش سونی از لحاظ درآمد) رشد 33 درصدی نسبت به سال قبل
سود عملیاتی 1.8 بیلیون دلار، کاهش 27 درصدی نسبت به سال قبل
______
خود سونی انتظار درآمد مشابه با امسال و کاهش 3 درصدی سود کلیشو داره برا سال بعد
تو گیمینگ هم انتظار رشد سود تا 2 میلیارد رو داره و انتظار فروش بیشتر ps vr و انتظار بهبود تو سوددهی سخت افزار کنسولی داره
هدف فروش 25 میلیونی کنسول PS5 در سال مالی جدید
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or